Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi , ik ben alleen maar erg moe, maar dat ben ik al 2 weken. Verder niets, soms wat steekjes in mijn buik, maar dat komt waarschijnlijk meer doordat ik daar nu zo gefocused op ben.

Heb wel het concentratie vermogen van een goudvis( sorry goudvis hihihi), maar dat is meer omdat ik het maar niet kan geloven dat we zwanger zijn...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Sometimes en Hobbesje, ook gefeliciteerd!!! Wat een mooie testen!:)

Ik krijg als alles goed gaat 10 sep. de 1e echo. Zou dan precies 7 wk zijn. Voor jou zal het ook nog in september zijn hoor Sometimes, oktober duurt nog wel erg lang! :)

Roxanne wat mooi je echo-plaatje! Gefeliciteerd! Wat een opluchting altijd weer he!

Hoe reken je dan uit hoe ver je bent? ik snap het niet.. Is het vanaf de TP? of vanaf je officiele testdatum? Het is te lang geleden dat ik zwanger was... Toen was het trouwens ook niet zo een gedoe ;)

Geplaatst

Als je het precies wilt weten kun je even op de site van Freya kijken, daar kun je je punctie-datum invullen, of cryo tp datum, en dan krijg je je uitgerekende datum.

Wanneer was jouw punctiedatum of eisprong? Vanaf dat moment ben je namelijk 2 weken zwanger volgens de officiele telling, raar he!:)

Geplaatst

De punctie datum iwas 11 augustus. Tel je dan vanaf de punctiedatum? das raar??

Oke, dan ben ik dus nu 3 weken en 6 dagen zwanger !!!... "Smile"

En in de week van 17 september ben ik dus 7 weken, das mooi want ik kom 19 september terug van vakantie!!! Kunnen we meteen een echo maken, ik kan niet wachten....

Geplaatst

mooi he sometimes!!

hobbesje volgens mij ben jij 29-04 uitgerekend of had blastocyt cryo's? kijk maar effe op freya uitgerekende datum

wat krijgen jullie allemaal relatief laat de echo!

in DD is het standaard vier weken na TP. Dus dan ben je 6 weken. Zeg maar twee weken na de tesdatum.

Ook wel fijn om te zien of vruchtje in baarmoeder zit.

sylvia ik meen dat ik steeds misselijk moet zijn heb ik bij caz namelijk ook gehad maar kwam pas in de 5/6 week :)

Geplaatst
mooi he sometimes!!

hobbesje volgens mij ben jij 29-04 uitgerekend of had blastocyt cryo's? kijk maar effe op freya uitgerekende datum

wat krijgen jullie allemaal relatief laat de echo!

in DD is het standaard vier weken na TP. Dus dan ben je 6 weken. Zeg maar twee weken na de tesdatum.

Ook wel fijn om te zien of vruchtje in baarmoeder zit.

sylvia ik meen dat ik steeds misselijk moet zijn heb ik bij caz namelijk ook gehad maar kwam pas in de 5/6 week :)

Ik zou graag de echo zo snel mogelijk hebben, maar eerder dan 7 weken doen ze helaas niet..

Ik vind de officiele testtijd ook zo lang, 18 dagen na de punctie moet ik contact met ze opnemen. En ze doen ook geen bloedtest.

Maar goed dat overleven we ook wel. Het is zo dinsdag... :)! En dan lekker naar de vakantie toeleven en dan is het zo weer september.. Hoop ik

Geplaatst

Hobbesje, zijn dit jouw embryos? Wat goed dat je daar fotoos van hbt, zeg. Wij hebben alleen een hele onduidelijke echo... Je kan de fotootjes in het album plakken onder zijn/haar eerste fotoos... Hihihihi

Heel cool en ook zo scherp!!

Geplaatst

Ja, deze zijn van ons. Gaaf he, dat je zo'n foto kan krijgen?! Heb er achteraan moeten zitten hoor! Uiteraard was de foto niet te zien.... en dat vind ik juist wel leuk! (omdat ik ook met cellen gewerkt heb weet ik wel een beetje hoe je moet kijken). De vorige keer hadden ze 2 keer dezelfde foto erop staan, maar aangezien ik toen zwanger was van 1 hebben we het er maar bij gelaten.

En wij hebben ook een vage echo... Het is dat er ergens een pijltje staat, anders weet je echt niet waar je moet kijken.

Geplaatst

Ik vindt het echt supercool, hoor. Ik hb alleen die vage stip, die eigenlijk ook niet de embryos zijn, maar de lucht in het buisje.. Hihihi. Maar als ht allemaal goed gaat binnekort goeie echo fotos.... :)

Geplaatst

Dank jullie wel iedereen.. we zijn blij..

Vandaag een hele pittige dag gehad.. van half 8 tot 22:00 een bruiloft gefotografeerd.. ja ik ben kapot.. en de kleine laat

ook duidelijk merken dat dit to much is geweest.. ik heb het flink zuur :(..

Groetjes slaap lekker

Geplaatst

@Roxanne: super dat je echo goed was, is toch steeds spannend hé

@Sometimes: welkom op het bankje. Bij ons is het 12 dagen na de TP een bloedtest en op dag 19 na TP. Om te kijken dat de HCG goed is doorgestegen. De eerste echo op 6 A 7 weken... om te kijken dat er een hartje te zien

Geplaatst
@Roxanne: super dat je echo goed was, is toch steeds spannend hé

@Sometimes: welkom op het bankje. Bij ons is het 12 dagen na de TP een bloedtest en op dag 19 na TP. Om te kijken dat de HCG goed is doorgestegen. De eerste echo op 6 A 7 weken... om te kijken dat er een hartje te zien

Hoi ElsO,ik denk dat ik dinsdag de huisarts bel om te vragen of ik bloed kan prikken.Dat geeft mij toch een lekker gevoel.(heb ik 23!!! jaar geleden ook gedaan met mijn eerste) hihiihihih. Het is zo een gek idee!!

Dan de echo met 7 weken in het ziekenhuis. Met 7 weken de kans volgens mij groot dat je het hartje al kan horen.

Geplaatst
Iedereen gefeliciteerd met goeie testen.. !!

En wat leuk hé dat je een foto kan krijgen van je cryo.. die hadden wij nu ook gehad.. zo bijzonder.. dit is ons kindje;

[ATTACH=CONFIG]4497[/ATTACH]

Mooie foto, roxane, schitterend. Toch ben ik ook heel blij met ons onduidelijke echootje ;)

We hopen maar op steeds duidelijkere foto's.. hihihi

Geplaatst
Mooie foto, roxane, schitterend. Toch ben ik ook heel blij met ons onduidelijke echootje ;)

We hopen maar op steeds duidelijkere foto's.. hihihi

Je moet blij zijn indd met alles wat je maar krijgen kan..

Ik ben er ook trots op hoor.. onze baby.. zo gek van een klompje cellen tot een baby.. zo bijzonder :binkybaby:

Geplaatst

[quote name=

Ik ben er ook trots op hoor.. onze baby.. zo gek van een klompje cellen tot een baby.. zo bijzonder :binkybaby:[/quote]

Het blijft idd erg bijzonder! Wij hebben toen ook een foto van onze cryo gekregen. Moet er even regelmatig naar kijken. Dat zoiets kan uitgroeien tot een echt mensje.

Geplaatst
Het blijft idd erg bijzonder! Wij hebben toen ook een foto van onze cryo gekregen. Moet er even regelmatig naar kijken. Dat zoiets kan uitgroeien tot een echt mensje.

Ja he gek hé .. maar ook weer iets positiefs.. de mensen die normaal zwanger konden worden die hebben die foto niet!! Hihi..

Ik dacht dat de misselijkheid wel over zou gaan in de avond.. niets blijkt minder waar.. machtig wat een ellende zeg..

Vanavond hebben we ook een plan opgezet voor de babykamer en de bijbehorende verbouwing.. wat helaas erbij hoort..

Ik wil heel graag de baby op de slaapkamer hebben.. en dan het liefst naast me hoofd.. en we hebben de oplossing we schuiven

alles een beetje op naar de deur .. de kast en het bed.. en dan hebben we nu gekozen voor een hangwiegje van kindekeklein..

Maar wat zijn die dingen rete duur joh.. en dan nog maar eens te zwijgen over het "speciaal" passend beddengoed..

Nou ik heb een schoonmoeder die heel goed overweg kan met de naaimachine.. laat zij maar een hemeltje en wat spul naaien.. :)

Als ze wilt natuurlijk..

Ik denk dat wij echt pas gaan kijken voor spulletjes als ik 16 weken ben ofzo.. ik heb via wehkamp zo'n mooi babykamertje gezien..

En de kinderwagen staat al vast; want die wilt manlief graag de Stokke Xplory maar dan wel het liefst een zwarte... maar die zie

ik nergens staan nu te koop.. ja de special edition.. dus nog ff lekker rond shoppen..

Als we dan weten wat het word kan ik de daarbij roze of blauw accessoires gaan kopen.. heb er zin in an!! Woehoeee laat het maar

snel zover zijn..

Maar ja zit nog maar op week 8 .. nog 8 weken geduld dus..

Fijne avond, ik ga WEER douchen .. en dan op bed liggen.. ik hoop dat ik vannacht geen bevalling heb want s nachts opstaan is voor mij lastig..

Truste dames!

Geplaatst

Leuk he - dat rondkijken voor babyspulletjes!

En herkenbaar: het steeds misselijker worden gedurende de dag. Hier 's morgens niets aan de hand en in de loop van de dag wordt ik steeds misselijker...

*ik wil ook de echo afwachten voor ik weer in het spul aan het trekken ga - en als het er 2 zijn moeten we er ook nog wat praktische zaker regelen*

Geplaatst

En herkenbaar: het steeds misselijker worden gedurende de dag. Hier 's morgens niets aan de hand en in de loop van de dag wordt ik steeds misselijker...

*ik wil ook de echo afwachten voor ik weer in het spul aan het trekken ga - en als het er 2 zijn moeten we er ook nog wat praktische zaker regelen*

Ja heerlijk.. ik was er met de eerste zwangerschap al veel eerder mee bezig, en nu ben ik nog een beetje bang .. ofzo.. ik wacht echt de 12 weken af en dan

ga ik lekker me boekje te buiten.. hahaha ik heb al gespaard .. zelf elke keer wat geld apart gelegd dus ik kan zoiezo al de stokke kinderwagen kopen en de

helft van de babykamer.. dus dat is heerlijk..

Spannend maar 13 September duurt nog zooooooo lang.. hihi maar komt goed.. ik vond die twee wachtweken van het testen peanuts in vergelijking met de

wachttijd van de eerste echo.

Ik ga ff op me bed tv kijken..

Geplaatst

Ben je al misselijk, hobbesje? Ik niet, gelukkig. Aan de andere kant kan ik niet wachten tot ik tekens heb dat het toch heel echt is. Met mijn dochter werd ik misselijk na de tweede maand, dus het is nog erg vroeg.

Ben echt ook heel benieuwd of het er 1 of 2 zijn.

Geplaatst

@sometimes: tjonge 23 jaar geleden.........al even geleden. Ervaar je de zwangerschap anders nu???

Ikzelf word 40 en ik vind dat deze zwangerschap veel van mijn lichaam vraagt.

Geplaatst

Ik ben met vlagen heel erg misselijk. Het is nu echt oppassen wat ik eet vooral. En bij sommige dingen sta ik echt te kokhalzen (poepluiers verschonen begint al leuk te worden merk ik) - dat heb ik nog nooit gehad... Van het weekend een feestje gehad en daar iets te gekruid vlees gegeten en dan is het helemaal mis.

Aanstaande donderdag komen ze langs van MvM. Dan komt er weer een test - geloof dat ik daar zowaar gewoon zenuwachtig van wordt....! (zodadelijk toch maar eens op de fiets om nog een test van de kv te halen - ondanks het misselijke gevoel geloof ik nog niet echt dat ik zwanger ben)

Roxanne: 13 september is echt nog superver weg.... Ik kan me van bij Mikai niet herinneren dat ik zo lang heb moeten wachten, maar dat is toen ook zo geweest. Na die eerste echo toen heb ik al snel nog 2 keer een echo gehad (met 10 en 12 weken). Hoop dat dat dit keer ook zo is! Wel zo fijn dat je even kan gluren zolang je nog niet echt wat voelt bewegen.

elsO: geloof graag dat je verschil merkt als je wat ouder wordt. Ik merkte tussen de vorige twee zwangerschappen al een groot verschil (toen was ik 29 en 33 jaar). Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan (nu 35). Vooral het opstaan 's morgens zal een uitdaging worden ;).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden