Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo hé!

Ik ben benieuwd wat de komende maand mij brengen gaat! Ik heb vreselijke last van mijn onderbuik.. zo'n hevige ongesteldheidspijn..

maak me een beetje zorgen over mijn humeur de komende maand..

en mijn opgejaagdheid..

Iemand anders die daar last van heeft?

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden

Wat spannend allemaal weer.

De meiden die al weer spuiten ik hoop dat jullie humeur goed mag blijven haha.

Kriskras spannend een nieuwe weg in heel veel succes en hopen dat dit een uitkomst voor jullie mag zijn.

Ik denk dat wij half janu mogen beginnen wij doen isci in eigen cyclus dus alleen hormonen om het eitje onder controle te houden en maak dan ook maar 1 aan voor en nadeel.

Nou allemaal op naar janu en hopelijk en groene maand

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo meiden

Tulpie wat vreselijk vervelend als je zo'n last van je buik hebt! Sterkte ermee.

Elke ga jij de cryo terugplaatsing in eigen cyclus doen?

Minoes bijzonder zeg ICSI in eigen cyclus.

Nou hier komt de decapeptyl weer aan. Ben erg moe en m'n borsten voelen aan of ze het formaat hebben van Pamela Anderson.

Tulpie ik moet ook eerst ongesteld worden voordat ik kan gaan beginnen met stimuleren. Ik verwacht het eind volgende week en

ik hoop ook echt dat het komt, want dan kunnen we beginnen.

Als ik 24 december nog geen menstruatie heb en wel heel dik baarmoederslijmvlies moet ik ook eerst aan de primolut voordat we kunnen

beginnen met stimuleren.

Nou meiden allemaal heelveel succes!

liefs roos

Geplaatst

Heej Roos,

Ja, dat is wat we gaan doen! Dit is een proef van het ziekenhuis. Het enige wat ik aan medicatie moet gaan spuiten is pregnyl voor de eisprong. Dus geen bollen!!!

Ik weet alleen niet of in een tp in januari zal zijn, want moet rond 20 jan ongi gaan worden en pas ongeveer 2 weken daarna de tp en dan zitten we al in februari!

Misschien hoor ik hier helemaal niet thuis...

Ik hoop dat je toch wel eerder ongi zal worden.

Liefs Elke

Geplaatst

Elke,

Ik heb bij Geertgen ook een cryo terug plaatsingen gehad met alleen Pregnyl. Als de follikel en bms goed zijn Pregnyl spuiten zodat ze zeker weten wanneer de eisprong precies komt.

Heb 1 keer Pregnyl gevraagd om dit na de tp te gaan gebruiken ter ondersteuning. Dit mocht ik toen 3 keer na tp spuiten.

Heeft helaas niet geholpen.

Wil dit nooit meer, omdat dit mijn menstruatie uit stelde. Dus wij (vriend en ik) kregen elke dag dat ik niet ongesteld werd na nod ietsjes meer hoop dat het deze keer wel gelukt zou zijn. Pffff, dat is echt niet leuk!

Succes!!!

Geplaatst

Nico

Dees

Tonka

Vlinder

Rackster

Madelief

Rubiootje

Sassefras

Ellentrik

Tulpie

Elke

Armanda

Tinusje

Anneka

Wannabemom

Minoes

Rosella

KrisKras

Guusje

Meiden, ik sluit me alvast aan. Wij gaan voor een TP van onze 2 laatste cryo's. TP zal ergens 3e week van januari zijn, afhankelijk van mijn komende mensturatie.

Groetjes Guusje

Geplaatst
Elke,

Ik heb bij Geertgen ook een cryo terug plaatsingen gehad met alleen Pregnyl. Als de follikel en bms goed zijn Pregnyl spuiten zodat ze zeker weten wanneer de eisprong precies komt.

Heb 1 keer Pregnyl gevraagd om dit na de tp te gaan gebruiken ter ondersteuning. Dit mocht ik toen 3 keer na tp spuiten.

Wil dit nooit meer, omdat dit mijn menstruatie uit stelde. Dus wij (vriend en ik) kregen elke dag dat ik niet ongesteld werd na nod ietsjes meer hoop dat het deze keer wel gelukt zou zijn. Pffff, dat is echt niet leuk!

Succes!!!

Het is ook "maar" eenmalig. Of het nu lukt of niet. Anders klopt uitslag van de studie niet meer. En ik wil graag helpen.

Misschien helpt het voor ons wel (moet positief blijven!)

Ik duim voor jou dat dit je 5de en laatste poging zal zijn!!

Liefs Elke

Geplaatst

Ik had het ook gevraagd na de IUI Pregnyl te mogen spuiten, maar het is eignelijk ook alleen bedoeld vor mensen die en korte fase hebben tussen de eisprong en de de erste dag van menstruatie. (minder dan 14 dagen) Dus ik kanme voorstellen dat het je menstruatie uitgesteld heeft.. lijkt me ook geen pretje inderdaad!

Elke, lijkt me wel heel mooi zo een cryo terugplaatsing in geheel eigen cyclus. Ik hoop dat het lukt!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Hoi Guusje, ik denk dat we gelijkop komen.

Ik denk dat ik begin januari ongesteld wordt, en als mijn cryo`s goed ontdooien hebben de tegen de 20 ste of zo een tp..

Groetjes

Geplaatst

Nico

Dees

Tonka

Vlinder

Rackster

Madelief

Rubiootje

Sassefras

Ellentrik

Tulpie

Elke

Armanda

Tinusje

Anneka

Wannabemom

Minoes

Rosella

KrisKras

Guusje

T.K

December is mijn poging mislukt. We gaan voor januari. Moge het nieuwe jaar ons allen geluk brengen dames....

Geplaatst

Ha meiden, hmm er lopen nu twee januari topics dus meld me maar bij allebei. Mijn IVF poging van december is deze week mislukt en hoop ook ergens in de derde week van januari de cryo tp. Dus loop zo'n beetje gelijk op met jullie Guusje en T.K. Voor iedereen hier echt superveel succes gewenst en hopelijk wordt 2011 een heel vruchtbaar jaar!

x Jett

Nico

Dees

Tonka

Vlinder

Rackster

Madelief

Rubiootje

Sassefras

Ellentrik

Tulpie

Elke

Armanda

Tinusje

Anneka

Wannabemom

Minoes

Rosella

KrisKras

Guusje

T.K

Jett

Geplaatst

Hoi Jet,

Meid wat vervelend..en dat net voor kerst.

Als ik naar mezelf kijk, zulk nieuws komt hard aan, nu vooral lijkt me.

Maar we houden moed!! 2011 wordt ons jaar!

Geplaatst

Elke, net als jou twijfel ik ineens of ik op deze bank thuis hoor. Wat valt eigenlijk onder de groep van januari?

Ik zal ongeveer 20 jan ongie worden dus de punctie is misschien ook net begin feb'11.

Anyway, ik wil jullie allemaal volgen dus ik blijf hoe dan ook lekker bij deze groep ;-)

Sterkte meiden die al aan het prikken zijn! Leuk is anders he! Maar hopelijk levert het wat op!!!

Ik ben vrij vandaag en ik ga 's een keer niet denken aan onze kinderwens (haha, dat is nu al gelukt door op deze site te gaan ;-D ... not!).

Fijne dag bikkels!

Armanda

Geplaatst

Dag dames, ik ga mij ook aansluiten bij januari. Na een negatieve tp deze maand dus terug aan de pil zodat 'alles terug in rust is' en daarna terug vollop beginnen met de spuiten. Dus als alles een beetje volgens timing verloopt week van 17de tp met nieuwe emmy's.

Hoop dat 2011 een heel vruchtbaar jaar wordt!! (Het was in elk geval deze ochtend de weerspreuk voor vandaag dus we houden de moet erin!!!!)

Nico

Dees

Tonka

Vlinder

Rackster

Madelief

Rubiootje

Sassefras

Ellentrik

Tulpie

Elke

Armanda

Tinusje

Anneka

Wannabemom

Minoes

Rosella

KrisKras

Guusje

T.K

Jett

Akara

Geplaatst

Hoi Dames!

Ik geloof dat ik me hier ook mag aansluiten. Ik heb op de afdeling ivf ook al eerste belevenis gedropt, niet wetende dat hier ook ivf-dames tussen staan. Het is effe zoeken hoor.

Mijn eerste poging gaat ergens half januari starten met flare up schema als ik ongesteld word. Ik mocht deze maand al starten, maar dan viel de punctie in de 'vakantieweek' van het ziekenhuis. Dus het kan zomaar zijn dat de terugplaatsing net in februari valt. Hopelijk mag ik toch wel meelezen en kletsen hier.

Groet van Ellie

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar een menstruatie...hoe eerder nu, hoe eerder in Januari beginnen ;)

Maar helaas het is er nog steeds niet..

Gelukkig gaat de tijd snel voorbij, vooral met deze dagen.

Armanda, we hebben allemaal dezelfde wens en verlangen en allemaal zitten we in de molen.

Dus blijf maar lekker zitten hier hoor..

Heb net een tripje geregeld naar Praag, ik ga daar met hubbie oud en nieuw beleven..even er lekker uit met z'n 2-en.

Meiden allemaal een fijn weekend

Geplaatst

Misschien een idee om achter je naam te vermelden wat je gaat doen? IVF, ICSI, TP cryo of iets anders. Ik heb een aantal al in kunnen vullen als jullie het geen bezwaar vinden. Ik hoop dat het tot zo ver klopt.

Groetjes Guusje

Nico (IVF)

Dees

Tonka

Vlinder (ICSI)

Rackster (ICSI)

Madelief (ICSI)

Rubiootje (ICSI)

Sassefras (IVF of ICSI?)

Ellentrik (ICSI)

Tulpie

Elke (cryo TP)

Armanda (ICSI)

Tinusje (IVF)

Anneka (IVF)

Wannabemom (ICSI)

Minoes (ICSI)

Rosella (ICSI)

KrisKras (IVF)

Guusje (cryo TP)

T.K (cryo TP)

Jett (cryo TP)

Akara

Geplaatst

Hierbij een poging om mezelf in het lijstje te zetten:

Nico (IVF)

Dees

Tonka

Vlinder (ICSI)

Rackster (ICSI)

Madelief (ICSI)

Rubiootje (ICSI)

Sassefras (IVF of ICSI?)

Ellentrik (ICSI)

Tulpie

Elke (cryo TP)

Armanda (ICSI)

Tinusje (IVF)

Anneka (IVF)

Wannabemom (ICSI)

Minoes (ICSI)

Rosella (ICSI)

KrisKras (IVF)

Guusje (cryo TP)

T.K (cryo TP)

Jett (cryo TP)

Akara

Ellie (IVF)

Groet van Ellie

Geplaatst

Staat het lijstje ook op volgorde van beginnen?

Of weet nog niet iedereen de startdatum?

Ik heb het onder in mijn handtekening vermeld, is ook een optie.

Geplaatst

Guusje inderdaad een goed idee! Bedankt voor het invullen.

Wish dat van dat starten zetten in je handtekening vind ik ook een goed idee.

Ik zal het er zo inzetten.

Wat een sneeuw he. Vind het wel leuk, maar als ik morgen moet werken niet meer denk ik.

groetjes,

Roos

Geplaatst

Dat is ook een goed idee Wish.

Ik heb geen flauw idee wanneer ik ga beginnen. Ik heb een cryo tp in kijn natuurlijke cyclus. Ik moet het ziekenhuis bellen wanneer ik ongi ben geworden in jan. Ik had het gedacht rond de 22 pas, maar ben nu ook ongi en dit diende eigenlijk pas as donderdag te zijn (bijna een week te vroeg!). Ik denk dat ik rond 17 jan het ziekenhuis mag bellen :-D Ach ik zie wel wanneer het komt

Liefs Elke

Geplaatst

Elke,

Wel fijn hoor, een cryo tp in natuurlijke cyclus.

Hoe gaat dit bij jou in zijn werk?

Ik moet op Cd11 voor een echo komen en ovulatietesten gebruiken.

Op de echo wordt bekeken wanneer ik weer terug moet komen voor evt. nog een echo.

Als follikel en bms er klaar voor zijn moet ik 1 Pregnyl spuiten.

Roos,

Inderdaad, de sneeuw is mooi, maar als je deel moet gaan nemen in het verkeer kan het minder prettig zijn.

Zie dat jij ook al een hele poos een kinderwens hebt.

Hoop dat deze ivf nu beter zal gaan verlopen dan de vorige twee.

Succes!

Geplaatst

Nico (IVF)

Dees

Tonka

Vlinder (ICSI)

Rackster (ICSI)

Madelief (ICSI)

Rubiootje (ICSI)

Sassefras (IVF of ICSI?)

Ellentrik (ICSI)

Tulpie

Elke (cryo TP)

Armanda (ICSI)

Tinusje (IVF)

Anneka (IVF)

Wannabemom (ICSI)

Minoes (ICSI)

Rosella (ICSI)

KrisKras (IVF/ICSI)

Guusje (cryo TP)

T.K (cryo TP)

Jett (cryo TP)

Akara

Ellie (IVF)

Bij ons is nog niet duidelijk wat het gaat worden dat hoor ik 17 januari.

Ik kom net van de kliniek. Op 3 januari spuit ik Lucrin depot 3,75 mg en dan moet ik 17 januari terug om te kijken hoe we gaan stimuleren.. Heeft een van jullie wel eens lucrin depot gespoten? Zij zegt namelijk dat ik dat in mijn bil moet (laten) spuiten, maar ik spuit het liefste zelf.. het mag wel in de buik, maar omdat het stroperig is kan ik er dan meer last van hebben. Iemand er ervaring mee?

Groetjes KrisKras

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden