Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Valesca: Super, gefeliciteerd. Dat zet met aan het denken dat ik ook maar eens testjes in huis moet gaan halen. Ik heb vandaag boodschappen gedaan maar ben ze vergeten.

@ EDR: Houd nog even vol. Probeer positief te blijven denken. Ik duim voor je.

Ik had vandaag even het gevoel dat ik iets voelde. Dag 2 of 3 zou de innesteling zijn volgens het ziekenhuis. Dat was dus gister of vandaag. Ik had vanmiddag even het gevoel dat ik ook heb als ik bijna ongsteld wordt. Maar daar is het nog veel te vroeg voor. Laten we hopen dat het de innesteling is geweest, of anders iets wat er niets mee te maken heeft.

Groetjes, Maureen

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca,

Meid, wat een geweldige mooie testen!!!

Je bent echt zwanger, ga er maar in geloven de testen zijn over duidelijk.

Van harte gefeliciteerd!

Ellen,

Ik kan ook nooit meetellen, wil ik ook niet. Concentreer me alleen op m'n ademhaling en hou de hand van mijn vriend heel goed vast.

Maar dat is zeker een prachtige score.

Doordat je 'ouder' wordt kunnen je eireserves op raken. Dit zal ze misschien bedoeld hebben?

Succes met het laten herstellen van je lichaam en op naar een tp!

Geplaatst

Valesca gefeliciteerd!!!!!

Ik heb ook goed nieuws, ik ben gisteren afgestudeerd als juf!! Heb al een fantastische baan, maar nu ook een vast contract per 1 februari!! Nu heb ik nog maar 1 grote wens om mijn leventje super compleet te maken.. :)

Geplaatst

Valesca gefelicteerd!!! joehoee..... echt super fijn voor je.

Zie dat je al wel heel vroeg getest hebt. Goed dat je dat gedurft hebt zeg. Dat durf ik denk ik echt niet zo vroeg.

Geplaatst

Esther, wat naar dat je al die gevoelens in je buik enzo al herkend. Je verliest soms alle hoop omdat je al denkt te weten wat er gaat komen. Maar hopelijk heb je het mis en is er nog een kansje...?

Valesca, wat geweldig! Gefelici hoor!! Kan me voorstellen dat je het haast niet durft te geloven, but it worked!

Maureen, ja alles wat je voelt probeer je te benoemen he, dat herken ik wel.

Mijn buik is altijd zo bont en blauw van binnen, dat ik werkelijk elke scheet voel, haha, dus ik word altijd helemaal gek van die dingen die ik ineens voel enzo.

Wish, vandaag je 3e FM, ben benieuwd! Enneh, laat het even weten! ;-)

Kriskras, wat goed joh! proficiat!! Het 'gewone' leven gaat door, you can be proud of yourself!!

Ik heb ook al hier en daar wat buikpijn. Klinkt belachelijk misschien maar bij mij gaat het altijd heel hard.

Na een dag of 5 kan ik mijn broeken niet meer aan enzo. Maaaaar, morgen is mijn eerste FM op mijn verjaardag.

Het zou toch wat zijn als er gewoon helemaal niets te zien is... Maar goed, we hopen op meer eitjes dan normaal (dus meer dan 6-8). We will see. Ben er toch ook wel heel relaxed onder dit keer. Ik merk dat ik de behandeling een beetje 'er naast' doe, terwijl ik eerder altijd compleet gefocust was op de behandeling, dan werd ik een kluizenaartje en was ik heel gespannen. Nu is het andersom! Voelt stukken beter iig. Let's hope dat het invloed heeft op de behandeling...

Fijn weekend vast meiden!

Geplaatst

KrisKras,

Dit is super nieuws. Van harte gefeliciteerd met je diploma en vast contract!

Doortje,

Hoe voel jij jezelf?

Geen last meer van de punctie?

Armanda,

Ik laat vandaag zeker van me horen hoe de Fm is gegaan.

Wat jij schrijft over de behandeling 'er naast' doen herken ik wel.

De vorige keer en nu heb ik dat gevoel ook. Maar zodra de punctie afgesproken wordt krijg ik wel kriebels en begin ik er meer over na te denken.

En vooral dag 14 na de punctie is een dag die ik nog elke keer als ontzettend vervelend heb ervaren.

Doe maar een joggingbroek aan, daar past wel een maatje grotere buik in.

Hoop voor je dat er morgen resultaat te zien is van het spuiten en dat er veel follikels aan het groeien zijn.

Geplaatst

@ Armanda: na een aantal dagen stimuleren voelde ik ook alles in mijn buik. Zelf iedere stap voelde ik als kleine steekjes. En op een gegeven moment wordt dat echt vervelend. Maar ik had niet dat ik mijn broeken niet meer aan kon.

Vanavond ga ik een weekend je weg (ivm vrijwilligers werk). Ik zie er best een beetje tegenop. Ik hoop dat ik me er een beetje doorheen kan slaan. Dat ik voldoende kan slapen en het niet te hectisch wordt. Het is wel altijd kei gezellig, dat is het probleem niet.

Slechts één weet van onze situatie. Sterker nog, mocht ik zwanger zijn dan kan het zo zijn dat dit vrijwilligerswerk in gevaar komt. In ieder geval voor mij. Maar dat ligt een beetje hoe ik me door de zwangerschap heen zal slaan. Als ik af moet haken laat ik wel 39 personen waar ik afgelopen jaar een hechte band mee heb opgebouwd in de steek. En daar voel ik me dan wel schuldig over. Maar ik weet nog niet of ik zwanger ben, dus moet ik dat eigenlijk gewoon van me afzetten.

Ik ben nog steeds geen testjes gekocht. Ik had er nog liggen, maar die waren al ruim over datum. Maar misschien is het ook maar beter dat ik ze niet in huis heb. Dan kan ik niet (te) vroeg gaan testen.

Ik wens iedereen een prettig weekend.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Valesca, hier kun je niet om heen!! Gefeliciteerd!!!

EDR, hopelijk gaat het bij jou ook nog goed?? Hoeft natuurlijk niet te beteken dat het niet goed zit.. Ben benieuwd hoe het vandaag is!!

Wish, hoe was je FM vandaag? Heb je een punctie datum afgesproken?

Armanda, veel succes met je FM morgen en een fijne verjaardag!!

x Lianne

Geplaatst

testen

rosella:
icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer
: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje
: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom:
icsi 2- 30 januari 2011

rackster:
icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen
: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

breden:
tp 2 embryo's; 7 februari 2011

Ellentrik
: 11 februari?

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda
: Icsi 4

kriskras
: Ivf/icsi 1

wish
: Icsi 5

edr

doortje
: Isci 2

pip

t.k
: Icsi 1b (cryo)

tinusje
: Ivf 4

tonka
: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje

elke
: Cryo 1

ellentrik
: Icsi 2

nico74
: Ivf 3

anneka:
ivf 1

breden:
icsi 7

valesca:
icsi 1 voor brusje

vlinder:
icsi 1

akara:
icsi 2

lianne:
Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

fm (follikelmeting)

Wish:
28 januari 3de Fm

Armanda:
29 januari 2011 1e FM

Elke:
31 januari 3de FM voor cryo tp

KrisKras:
1 februari 3e fm

Lianne:
13 februari

punctie

Ellentrik
: 27 januari 2011

tp (terugplaatsing)

Ellentrik
:30 januari?

tonka:
eind februari 2011

Geplaatst

Hey Armanda, verjaar jij dan? Gelukkige verjaardag he!

Elke, jij binnenkort FM, succes! Zie je het weer zitten?

KrisKras, super hoor dat je geslaagd bent. Proficiat!

Ik heb gisteren het compleet teleurstellende bericht gehad (zie wachtbankje februari) dat ik maar 4 embryo's heb. Laat staan dat ze van goeie kwaliteit zullen zijn tegen dat de TP komt morgen.. Zaadkwaliteit was niet goed (TESE), en ondanks ik eigenlijk 2 wil terug laten plaatsen, mag het wettelijk zelfs niet, want ik ben nog (net) geen 30j en het is 'maar' de 2de poging. Ze zouden hun licentie ermee kunnen verliezen, of wij alles terugbetalen (4000€). Dus dan maar braaf luisteren, zeker en toch nog hopen op een mooie embryo. Als ze geen top-embryo hebben (7 of 8-cellig), krijg ik er wél 2, maar ja. Wat is daar dan het voordeel van?

Enfin! Het was even slikken, want vorige keer ging het zo vlot. Maar we slaan ons er weer doorheen. Ik schuif nu een beetje vaker door naar het februari-wachtbankje, maar hou jullie wel nog altijd in het oog hoor!

Geplaatst

Ellen, wat onwijs k zeg! En wat irri dat je gewongen wordt om er 1 terug te plaatsen als je er 2 zou willen.

Nou echt niet leuk man.

Bedankt voor je felicitaties trouwens. Ben niet echt blij om 33 te worden ;-) Anyway, ik had om 13 uur mijn eerste fm na 4 dagen menopur. misschien dat mijn behandeling ook wel stopgezet moet worden, want tot nu toe heeft het vrij weinig opgeleverd. er waren maar 3 eitjes te zien (en wat klein grut). maar eigenlijk konden ze er vrij weinig over zeggen. ik moet over 3 dgn terugkomen maar ze gaven aan dat ik rekening moet houden met eventueel afbreken van onze 4e icsi. dat is extra klote aangezien wij alles zelf moeten betalen en ik dus al honderden euries in die spuiten heb verbruid, die misschien niet eens tot een punctie (laat staan tp) leiden! maar goed, even afwachten. het is ook nog wel errug vroeg natuurlijk.

nog extra balen: heb weer giga migraine vandaag. zat echt keihard te janken in de auto naar het MCK, was totaal over de zeik.

ik heb een heel leuk leven, veel vrienden, een geweldige man, etc.

maar ik baalde zo giga dat ik op mijn verjaardag, die ik niet vier vanwege de behandeling, alweer migraine heb, ruzie maakte met mijn man (en niet zo'n beetje ook) en deze behandeling altijd weer moet doen! ik had echt even een hekel aan mijn leven.

stom eigenlijk, want nu voel ik me allang weer beter en happier. misschien dat de hormomen wat invloed op mijn emoties hadden..?

wish, ben heel benieuwd hoe het bij jou is gegaan gister...

fijn weekend verder,

armanda

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

ellentrik: 11 februari?

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal f/enopur of iets anders natuurlijk)

uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

fm (follikelmeting)

Wish: 28 januari 3de Fm

Armanda: 29 januari 2011 1e FM, 1 feb 2e fm

Elke: 31 januari 3de FM voor cryo tp

KrisKras: 1 februari 3e fm

Lianne: 13 februari

punctie

Ellentrik: 27 januari 2011

tp (terugplaatsing)

Ellentrik:30 januari?

tonka: eind februari 2011

Geplaatst

Nou Armanda, wat heb jij een fijne dag beleefd, poeh!

Hopelijk kan je toch nog een beetje positiviteit terug vinden. En waarom zouden die 3 eicellen niet mogen meedoen? Kan toch? Ook voor jou dikke k*tzooi blijkbaar.. sterkte hoor..

knuffel,

Ellen

Geplaatst

bedankt meiden.

vanavond heb ik ook nog 's een spuit verpest! ik spoot er per ongeluk mee in de rondte toen ik de naalden moest wisselen na het mengen.

toen wist ik niet hoeveel er nou nog in zat... ik was bang om te weinig te spuiten dus ik heb de hele spuit overnieuw gemaakt! pfff weer zo'n 200 euro weg.

maar goed, ik vind het belangrijker dat het lukt dan dat het geld kost. maar ik sta er wel regelmatig bij stil.

ik wil dit gewoon eigenlijk niet meer doen. wat een gekloot met die injecties zeg. wat een spanning en wat een gedoe.

ik dacht dat ik de behandeling er dit x gewoon 'bij' deed... nou niet dus. Wish, je hebt gelijk, dat hou je maar even vol, uiteindelijk beland je toch in de spanning.

ben benieuwd hoe het met iedereen is. het is zo stil hier.

ik heb hoofdpijn, ik ga maar slapen dan ;-)

Geplaatst

Ellen, vandaag te terugplaatsing!!! Ik hoop voor jullie dat er een goede embryo bij zit!!

Armanda, wat een teleurstelling voor jullie!! Geven ze ook aan hoeveel ze de komende dagen nog gaan groeien? En waarom kunnen die drie eitjes niet? Als ze qua grote goed zijn, dan kunnen ze het daarmee proberen toch??? Wie weet wat eruit komt...

Ellen wat vreemd dat je niet zelf mag bepalen hoeveel je er laat terugplaatsen. Ik ben 27 en heb bij onze eerste tp gelijk al 2 terug geplaatst gekregen. Ik was toen zwanger van 1 kindje. Misschien als wij er 1 hadden gedaan ik niet zwanger was... Bij deze poging kiezen wij hier ook weer voor.... en hopen dat het nu wel goed gaat.

Bij mij gaat alles prima, ben nu 2 weken bezig met Deca, heb hier wel contant hoofdpijn van, maar ja..... hoort erbij. Volgende week starten met Gonal, daar kijk ik enorm naar uit.....

Verder ben ik een beetje grieperig. Beetje balen, ben bang dat dit weer invloed heeft op de behandeling. Weten iemand van jullie of je ook neusspray mag gebruiken??

Groetjes Lianne

Geplaatst

@ellentrik; wat vreemd dat ze bij jullie geen 2 terug willen plaatsen. Ik ben zelf 28 en heb bij mijn 2e icsi ook gewoon 2 embryoos gekregen. Daar deden ze totaal niet moeilijk over. Onze embryoos waren ook allebei top (8-cellig) maar helaas niet goed genoeg geweest om te blijven plakken.

Vind het echt wel een beetje raar hoor; het zijn toch jullie embryoos en niet die van de artsen?? En ook al zijn we nog "jong" wij krijgen ook maar 3 pogingen vergoed. Tsja na die 3 mag je tuurlijk nog verder, maar het kost wel veel geld, fysieke inspanning(en risico's) en een hoop extra stress.

In ieder geval hoop ik natuurlijk dat 1tje genoeg is en dat die gewoon blijft plakken!! Succes!!

@armanda; lang leve de hormoontjes! Soms is het leven echt gewoon ff kut. En mag je best boos zijn op alles en iedereen. (heb ik ook wel eens). Gelukkig realiseer ik me dan wel vaak weer dat ik wel een heleboel leuke dingen hen(fijn werk, geweldige man, lieve vrienden, leuk huisje).

Geplaatst

Hoi daar!

Ik heb er 2 terug geplaatst gekregen!!!! Maar dan een 5 en 6 cellige. En daarom dat het er ook 2 waren natuurlijk. Bedankt Elke! Want daar put ik wel moed uit. Tja, ik ben Belgische, en wij krijgen 6 pogingen terugbetaald. Maar dan wel 6 pogingen voor een heel leven. Dus nu heb ik nog 4 over, waar ik de rest van m'n leven mee moet doen. Ik veronderstel dat onze wetgeving rond het terugplaatsen van 1 of 2 dan ook helemaal anders is. M'n broer vond het wel een beetje genant allemaal, maar tegelijk een eer. Stel dat het lukt, dat was Oompje er van het begin bij.:rolleyes2:

Dus nu mee in de wachtweken, nagelbijten en probeeeeeren zo kalm mogelijk te blijven onder dit alles. Ik merk dat de druk hoger en hoger wordt op het slagen, en daarmee de teleurstelling ook groter en groter zal zijn. Hopelijk hoef ik geen teleurstelling meer mee te maken.

Oh Armanda, wat balen toch. Soms kan het allemaal tegenzitten en toch weer goed aflopen. Je familieweekend bleek toch ook goed mee te vallen? Kop op! Eventjes doorbijten en wie weet heb je over een klein jaartje een kleintje in je armen!

liefs

Ellen

Geplaatst

Ellen wat goed joh! Nou die zitten er in! En houden zo he ;-)

Thx 4 the lieve woorden meiden. Ik ben er weer helemaal boven op hoor. Gelukkig duurde mijn 'vlaag' maar even.

Voel me vandaag top, dus ben weer blij. Wel spannend wat het dinsdag gaat worden...

Lianne, wat vervelend dat je steeds hoofdpijn krijgt. Hopelijk niet te vaak/te lang.

Liefs,

Armanda

Geplaatst

Moest even lezen wat er hier allemaal geschreven is.

Ellen,

Dus toch 2 terug geplaatst gekregen, super hoor! Een vriendin van mij heeft een zoontje via Icsi. Bij haar waren er een 4 en 5 cellige terug geplaatst. Dus meid, het kan echt!!!!

Hou je taai en ik duim zekers te weten voor je!

Armanda,

Shit zeg, dat deze poging misschien afgeblazen gaat worden.

Hier raak je zeker gefrustreerd door, wat vervelend voor jou en je partner.

Hoop dat er bij een volgende Fm meer follikels worden gezien en dat het door kan gaan.

En dat jij en je partner er samen uit komen en weer naar elkaar toe zullen komen.

Sterkte!!!

Bij mijn Fm waren vrijdag 8 follikels te zien die allemaal rond de 14mm waren. En nog wat kleintjes die waarschijnlijk niet mee gaan doen.

Bms was meer dan 10mm.

Morgen terug voor een 4e Fm.

Voelde me hier vrijdag niet lekker door. Wat chagie zeg maar.

Weet dat ik heel blij moet zijn met 8 follikels, maar ik had gehoopt dat ik morgen de punctie zou krijgen.

Die gaat nu hopelijk woensdag plaats vinden.

Morgen maar weer eens kijken hoe het ervoor staat.

Geplaatst

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

ellentrik: 11 februari?

armanda: Icsi 4

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje: Icsi 5

elke: Cryo 1

ellentrik: Icsi 2

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

breden: icsi 7

valesca: icsi 1 voor brusje

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

fm (follikelmeting)

Armanda:29 januari 2011 1e FM, 1 feb 2e fm

Elke: 31 januari 3de FM voor cryo tp

Wish: 31 januari 4e Fm

KrisKras: 1 februari 3e fm

Lianne: 13 februari

punctie

Ellentrik: 27 januari 2011

tp (terugplaatsing)

Ellentrik:30 januari?

tonka: eind februari 2011

Geplaatst

testen

rosella:
icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer
: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje
: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

wannabemom:
icsi 2- 30 januari 2011

rackster:
icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen
: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

breden:
tp 2 embryo's; 7 februari 2011

ellentrik
: 11 februari?

Elke:
1 cryo tp - testen 21 februari 2011

armanda
: Icsi 4

kriskras

wish

edr

doortje
: Isci 2

pip

t.k
: Icsi 1b (cryo)

tinusje
: Ivf 4

tonka
: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

r00sje

elke
: Cryo 1

ellentrik
: Icsi 2

nico74
: Ivf 3

anneka:
ivf 1

breden:
icsi 7

valesca:
icsi 1 voor brusje

vlinder:
icsi 1

akara:
icsi 2

lianne:
Icsi 2

fm (follikelmeting)

Armanda:
29 januari 2011 1e FM
, 1 feb 2e fm

Wish:
31 januari 4e Fm

KrisKras:
1 februari 3e fm

Lianne:
13 februari

punctie

Ellentrik
:
27 januari 2011

tp (terugplaatsing)

Ellentrik
:30 januari?

Tonka:
eind februari 2011

Elke:
7 februari 2011 cryo tp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden