Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish tjonge dat was wel even zwaar he! Een kromme naald?? Ieieiew.

Wel fijn dat je het achter de rug hebt. Hopelijk een tp en misschien zelfs wel wat voor in de vriezer..?

Morgen hoor je het, spannend!

Geplaatst

Armanda,

Jij hebt morgen de IUI. Hoe voel jezelf hier nu bij?

Je pakte het nuchter op, maar nu komt het dichterbij......

Succes en we horen graag van je hoe het verlopen is.

Morgenochtend horen we het.

Vraag me niet wat de rede is, maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Hoop zo dat ze ons morgen zullen zeggen dat er vrijdag een tp zal zijn.

Geplaatst

de eerste keer was het goed te doen dus toen kon ik ook goed ontspannen

de afgelopen keer kon ik dat niet omdat ik slecht op de morfine reageerde ik werd erg misselijk en viel bijna flauw denk dat muziek dan ook niet helpt

zo wie zo staat daar de radio aan

Geplaatst

@kriskras; super zeg!! Nu ineens wel 4 follikels!! Dus toch nog een icsi!!

Morgen dus weer een FM. Wordt wel spannend zo zeg!

@wish; heel veel succes met de TP!. Een kromme naald; lijkt me niet echt een pretje zeg. Mijn 2 puncties verliepen allebei erg soepel. Dus kan niet meepraten over dat het pijnlijk was.

Ik was zelf vorige week al weer ongesteld. Gisteren weer een evaluatiegesprek gehad bij Geertgen. Komende tijd dus weer het gebruikelijke.

Eerst wachten op mijn menstruatie en dan gaan ze eerst de cryo-TP doen. Als die niet goed ontdooid mag ik meteen op dag 21 weer aan de decapeptyl voor icsi 3.

Nu dus eerst een hele tijd weer afwachten en niks doen....

Geplaatst

Wannabemom,

Fijn wat van je te vernemen. Helaas niet met het bericht waar we op gehoopt hadden!

Dus jij zit nu in de wachtmodus voor een cryo tp.

Hoop dat die deze keer wel goed zal gaan ontdooien!

Begrijp uit je laatste zin dat je er tegenop ziet om weer te moeten wachten.

Dat heb ik ook altijd, dus ik leef met je mee.

Sterkte!

Geplaatst

Als het bij mij punctie is, concentreer ik me op het schermpje de echo, en probeer er als een dokter bij te wezen zo van: oh kijk daar is nog een follikel. En heb je die al aangeprikt? Welke kant is dit nu? En als het te pijnlijk wordt, moet ik even naar het plafond staren waar ik elke keer opnieuw (zo ook bij de tandarts) geweldig teleurgesteld ben dat het 'maar' een saai plafond is en bijvoorbeeld geen tv-scherm met leuke videoclipjes, of een mooi gedicht op geschreven. Daar kan zo creatief mee worden omgegaan! En zo weet je tenminste wat doen terwijl er aan je gemorreld wordt.

succes he meid!

Geplaatst

Ellen,

Ik kan mijn ogen ook niet van het scherm afhouden. Tel ook mee hoeveel follikels er aangeprikt worden.

Als het even te pijnlijk is doe ik m'n ogen dicht en concentreer ik me alleen op m'n ademhaling. Dit geeft mij dan afleiding.

En ik hou de hand van mijn vriend vast, die leg ik op m'n onderbuik en ik geef druk op mijn buik zodat het aanprikken beter kan verlopen.

Geplaatst

Wish, wat goed zoveel follikels. Maar een kromme naald...... bah... lijkt me geen prettige ervaring!! Succes de komende dagen en op

naar een mooie tp vrijdag!!

Armande, veel succes morgen!!

x Lianne

Geplaatst

Wish, heb je al wat gehoord?...

Sommigen van jullie vragen hoe ik er nu in sta... Ik vertrek over 2 min. naar mijn IUI.

Ik sta er heel dubbel in. Aan de ene kant zwaar klote dat menopur bij mij niet aanslaat en het afgebroken is.

Aan de andere kant, er is nog hoop... ik heb 3 eitjes en als zo bij de inseminaties de zaadjes hard gaan zwemmen.... ik heb nog een kans!

Tot later, ik moet snel weg

xx

Geplaatst

Armanda,

Nou, heel veel toi, toi, toi!!

Hoi meiden,

Ben een beetje in een dip.

Van de 13 follikels zijn er 10 eicellen gevonden.

Daarvan 9 rijp en 6 goed genoeg om te kunnen bevruchten.

Hiervan zijn 3 embryo's ontstaan.

Nu maar hopen dat we morgen 2 toppers op mogen gaan halen!

Geplaatst

Tjonge wish, wat een afvalrace is t toch altijd he! Lets pray for two toppers!

Ik zit in de wachtkamer van mck. Twee uur geleden heeft mijn man zijn donatie gedaan, zoals dat heet. Ik krijg zo de inseminatie! Hopelijk snel want heb onwijs volle blaas... Haha

Geplaatst

Armanda,

Je zit toch niet al 2 uur in het ziekenhuis?

Hoe lang duurt het bewerken van het zaad?

Enne, succes met die volle blaas en een tp! Lastig he!

Laat je straks nog weten hoe het zaad was en hoe het is verlopen?

Succes!

Geplaatst

Zit on de auto met de beentjes omhoog, hahaa

Het zit er in hoor!

Neehoor niet 2 uur in zhs gebleven. We zijn heerlijk luxe gaan lunchen voordat ik aan de beurt was 

Geplaatst

Armanda,

Ik wou nog schrijven dat je even op je kop moest gaan staan.

Ik hou wel van een grapje op zijn tijd, maar ik weet niet of iemand anders een grapje kan waarderen?

Nu maak je hem zelf. Hahaha!

Heb je je sluitspier onder controle kunnen houden tijdens de inseminatie?

Wat was de uitslag van het zaad?

Geplaatst

Haha, ja, nou als dat zou helpen zou ik het doen hoor! Het slaat natuurlijk nergens op maar ook nu nog zit ik liever op de bank dan dat ik rondloop!

De uitslag van het zaad was iets minder goed dan de vorige keer, maar ruim voldoende! Na het opwerken was er 4 miljoen. Good enough! (bij de test was het 8 miljoen).

Het was even wennen, toch wel iets anders dan een tp. Sowieso een heel ander gevoel erbij. Ze liet het rietje zien waar het inzat. Heel weinig eigenlijk, dat verbaasde me.

Ze was zo onwijs aardig! En mijn man en ik waren blij, gewoon omdat we nog hoop hebben.

Het rietje ging niet goed door mijn baarmoeder heen, dus ze besloot een ander rietje (die minder meebuigt) te gebruiken. Toen zat het er in no time in. Niets van gevoeld.

Even lekker ligguh... en klaar is kees. En zwemmen maar (die zaadjes), haha. Snel naar de wc rennen dus. Ja die sluitspier wish, haha, dat ging gelukkig wel.

Nou, nu zit ik dus op het wachtbankje... Ik mag 17 feb testen, als ik dan nog niet ongesteld ben.

Jij bent zeker op van de zenuwen... ik hoop het zo voor je! Hoor je het morgen tijdens de tp pas, of het er 1 of 2 zijn?

Hoop dat je nog goed genoeg kan slapen vanacht en ontspannen kan zijn morgen. Heb je niet zo'n last van pijn na de punctie?

Wel gewoon lekker thuis gebleven?

Sterkte joh!!

Hoe is het met de rest?

xxx Armanda

Geplaatst

Armanda,

4 miljoen, dat is veel hoor!

Zenuwen zijn minder geworden. Moet er in geloven dat er morgen een tp zal zijn.

1 of 2 dat maakt me nu niks meer uit, als er maar een tp is.

Van de punctie weinig last. Voel wel dat er een punctie is geweest, maar het is niet pijnlijk.

Alleen bij hoesten/niezen etc. heb ik wat steken.

Geplaatst

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

valesca: icsi 1 voor brusje

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

r00sje: icsi 5 - 6 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

ellentrik: 11 februari?

Elke: 1 cryo tp - testen 21 februari 2011

Armanda: 17 februari 2011 (IUI)

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda: Icsi 4 -> afgebroken: omgezet naar IUI

kriskras: Ivf/icsi 1

wish: Icsi 5

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

fm (follikelmeting)

Lianne: 13 februari

punctie

KrisKras: 7 februari 2011

tp (terugplaatsing)

Wish: 4 februari 2011

Elke: 7 februari 2011 cryo tp

Tonka: eind februari 2011

Hoi hoi,

Armanda: Bij een IUI hoef je geen volle blaas te hebben hoor, maar ik hoop dat je het droog hebt gehouden hihi, En nu maar zwemmen met die 4 miljoen!!! haha

Wish: Mag jij morgen naar de afhaalchinees in Genk?? Spannend! En pfff wat een afvalrace... als jij er al 11 had, wat moet er bij mij dan over blijven???? Dat vraag ik me wel af, maar goed. 1 kan genoeg zijn natuurlijk!

Ik heb goed nieuws want vandaag zijn het 6 follikels die mee doen!! Vanavond en morgen nog Gonal-f, zaterdagavond de pregnyl en dan maandagochtend de puntie!!! Joehoe!!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

KrisKras,

Wat geweldig dat er nu 6 follikels mee doen met de punctie!!

Heel veel succes!

Wij mogen inderdaad morgen naar Genk!

Ben benieuwd hoe lang we dit keer moeten wachten.

Het duurt altijd zo ontzettend lang daar, pfff.

Geplaatst

wat een verrassing zeg!!! Fijn zeg dat er ineens allerlei eitjes om de hoek komen kijken!!! Veel succes voor maandag.

Kan me voorstellen dat het toch best een opluchting moet zijn.

Geplaatst

KrisKras, wat goed joh! Ik snap dat je het spannend vindt, je weet niet hoeveel er 'over' blijven. Maar des de beter dat er nog wat bij gekomen zijn!

Wish, goed van je dat je probeert het los te laten en probeert te geloven dat je gewoon een tp hebt morgen! Het piekeren helpt je toch niet en houdt je zo bezig!

Maar goed, je blijft er toch over inzitten, dat is logisch. Maar je bent er bijna... morgen is jouw dag!

Hai Wannabemom, jij wacht nog even tot je weer ongesteld wordt... irritant he, dat wachten!

Vanaf vandaag hoop ik dat ik níet ongesteld wordt. Rare wereld he, je zit steeds weer in een andere fase maar wel met hetzelfde doel!

Geplaatst

Jippie, wat zijn we blij!!!

Vanmorgen 2 embryo's terug gekregen. (4 cellig en bijna 4 cellig) dit is prima voor embryo's van nog net geen 2 dagen jong.

En we hebben een cryo! (bijna 4 cellig, maar wel met fragmentatie)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden