Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat je wel en niet mag doen na een tp?

Hier wordt door ziekenhuizen/klinieken verschillend over gedacht.

-De eerste dagen niet zwaar tillen, tja wat is zwaar. Dat is voor iedereen verschillend toch? (denk meer dan 5 kilo ofzo)

-Niet in bad, tenminste geen bad boven de 37 graden. (nou, dat is mij te koud)

-Niet vrijen, denk dat dit ook niet prettig zou vinden na een punctie en tp.

-Buikspieren aanspannen doe je volgens mij de hele dag wel. Denk dat ze bedoelen dat je dit niet moet 'overdrijven' door te gaan sporten.

-Niet (te) veel bukken. Goed door je knieën zakken als je iets van de grond op wil pakken.

En zo zullen er nog wel heel veel meer tips zijn.

Volgens mij is er ook een topic van.

Maar 2 weken op de bank liggen. Neh, niet voor mij weg gelegd.

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmmm.... Ik hed de avond van mijn tp een tenniswedstrijd gehad!! Nier sporten heb ik dus al niet gehaald.

En niet meer dan 5 kilo tillen? Gaat me ook niet lukken. Dochter lief weegt 12 kilo. Dit is geen goed begin, hahaha

Ik geloof niet dat je dat allemaal moet laten om via IVF/ICSI/IUI zwanger te worden. "Mijn ziekenhuis" geeft aan dat ik gewoon alles mag doen. Tja, ieder ziekenhuis heeft zijn eigen regels.

Liefs Elke

Geplaatst

Huh, geen berichten meer sinds gisteravond? Misschien zijn er weer een hele rits berichten verdwenen?

Of gewoon even heel rustig hier, dat kan natuurlijk ook!

Er zijn er ook al meerdere actief geworden op het wachtbankje voor februari, misschien is dat het?

Fijne avond iig!

Geplaatst

Ja, dat is het de meesten zijn naar het wachtbankje februari gegaan, wel jammer op zich want we startte hier met een mooi club! Ben eigenlijk nog wel benieuwd hoe groen dit lijstje wordt ;)

Dus.. lekker blijven komen hier hoor!!!

Geplaatst

Nou, dan doe ik ook nog gezellig mee om hier te spieken en kletsen!

Elke,

Tja, dat zal moeilijk gaan om niet 'zwaar' te tillen.

Je moet je lieve dochter inderdaad toch echt wel een paar keer per dag optillen.

Hoe gaat het met je buikpijn?

Geplaatst

Wish, heb weer een giga rara droom gehad vannacht... maar die durf ik hier niet te vertellen, haaahahaaaa.

Ik hoop maar dat het dromen een goed teken is (dat hoor je toch regelmatig).

Het is gelukkig bijna weekend.

Wat ik alleen wel lastig vind is dat we vanavond én morgenavond met vrienden uit eten gaan, en dan valt het wel op dat ik niet drink en rook.

Heb geen zin om uit te leggen waarom en me te verklaren. Dat soort dingen maak ik me toch altijd van te voren een beetje druk om.

Onze close vrienden zijn wel op de hoogte en dat vind ik genoeg. Ik wil niet nóg meer mensen up to date houden.

En iedereen rekent dan ook mee dat ik volgende week mag testen... terwijl we het misschien eerst een tijdje voor ons zelf willen houden (wat de uitslag ook is).

Lastig lastig dit soort dingen. Gewoon geen zin om het er steeeeeds over te hebben. Daar heb ik tenslotten jullie voor !! ;-)

Geplaatst

Mijn excuses:

ik wil het even rustig aan doen met alcohol, want heb de laatste tijd al te zwaar gefeest.

Ik zit aan de antibiotica (blaasontsteking of zo) en mag dus niet drinken

Ben ziek aant worden, griep (dan blijven ze ook net lekker uit je buurt met de sigaretten haha)

Wat ik vorige zaterdag deed was één glas wijn drinken, een fles water erbij bestellen, en meeeega veel water drinken, terwijl je nipt van het wijnglas en dat wijnglas op het eind van de avond eigenlijk nog altijd vol zit.

Met roken heb ik geen ervaring want ik rook niet. Zeg dat je teveel hebt gefeest, roken en drinken?

zouden ze dat geloven?

Geplaatst

Thx Ellen, dat zijn goeie tips.

Ik gooi ook vaak mijn migraine excuus er in. Dat ik niet mag drinken in combi met een medicijn.

Ik denk alleen wel dat ze dan toch iets vermoeden, haha. Nou ja. Boeien dan maar. :-)

Geplaatst
Nou, dan doe ik ook nog gezellig mee om hier te spieken en kletsen!

Elke,

Tja, dat zal moeilijk gaan om niet 'zwaar' te tillen.

Je moet je lieve dochter inderdaad toch echt wel een paar keer per dag optillen.

Hoe gaat het met je buikpijn?

Wish,

De buikpijn die ik gisteren had is helemaal weg. Af en toe wel een steek, maar ja, we weten nog niets. Ik hoop woensdag meer te weten!!

Liefs Elke

Geplaatst

Armanda, lastig he om elke keer een smoes te moeten verzinnen! Wij hebben vanavond ook verjaardag, maar gelukkig kan ik mij verschuilen achter het fijt dat ik BOB ben :) haha dat scheelt alweer... Ik moest stoppen met roken wanneer ik graag de behandeling wil doen, en ben er nu alweer een jaar af. In het begin had ik daar ook moeite mee om te vertellen waarom ik was gestopt... Maar inderdaad ik zou ook aangeven dat je niet lekker bent ofzo (niet te veel gaan eten dan...) en eventueel met de auto gaan, dan kun je een lekker wijntje wel laten staan!!

Hoe gaat het met iedereen in de wachtweken? Al enig idee of het positief zal zijn?

Ellen jij hebt gewoon heerlijk positief getest!!! Gefeliciteerd!! Vanavond heb je dan nog een bloedtest?

Zondag hebben wij dan eindelijk onze eerste FM. Ik ben zeer benieuwd wat daar uit gaat komen! Heb nu een opgezette buik, zelfs collega's zagen het..... Verder voel ik wel dat er van alles aan het groeien is daarbinnnen....

Ga nu nog maar even 2 kozijnen schilderen. Zijn druk bezig met de woonkamer op te knappen. Wat een werk zeg!!! Nog een paar weekjes en dan is alles weer netjes.

x Lianne

Geplaatst

Lianne, morgen je fm! Ik ben benieuwd joh!

Is de woonkamer trouwens al mooi geworden? Zou wel heeeeel relaxed zijn als je zwanger mag raken en het huis is mooi verbouwd!

Ik rookte zo nu en dan 1-4 sigaretjes, maar dan ook zo weer 2 weken niet ofzo. Tussen de behandelingen door rook ik meestal wel hier en daar een peukie mee. Gewoon lekker en gezellig.

Maar sinds 2011 heb ik er geen een meer aangeraakt! Is ook niet echt moeilijk maar valt toch wel op omdat ik vaak wel even mee rook en nu niet. Ach ja, ik zeg gewoon dat ik de befaamde 1 jan gestopt ben. Is het voor jou moeilijk om te stoppen? Knap dat je al een jaar gestopt bent zeg! Ik rook vak wel als ik toch negatief getest heb, haha (frustratie he).

Elke, jij en ik zijn de laatsten die nog met dit lijstje meedoen… Dat de tijd maar SNEL mag gaan he! haha

Ik gooi het lijstje er weer effe in hoor, hij stond nog op 4 pagina’s terug.

Ik pas liever niet iets voor anderen aan, dus alleen voor mezelf, dat je het even weet ;-)

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

valesca: icsi 1 voor brusje

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

r00sje: icsi 5 - 6 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

ellentrik: 11 februari?

Armanda: 17 februari 2011 (IUI)

Elke: 1 cryo tp - testen 21 februari 2011

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda: Icsi 4 -> afgebroken: omgezet naar IUI

kriskras: Ivf/icsi 1

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

fm (follikelmeting)

Lianne: 13 februari

punctie

KrisKras: 7 februari 2011

tp (terugplaatsing)

Elke: 7 februari 2011 cryo tp

Tonka: eind februari 2011

Geplaatst

Hey Armanda, is heel geloofwaardig als je zegt dat e per 1 januari gestopt bent want het is dus ook zo haha

Ik ben 3 jaar geleden gestopt omdat ik echt geen lucht meer kreeg, ben 3 weken heel ziek geweest toen. (ik heb COPD) Mijn longen hadden de kwaliteit van iemand van 55, en ik was 34. Nou 5 weken nadat ik gestopt was waren mijn longen al hersteld naar iemand van mijn eigen leeftijd. Dus het heeft echt wel invloed! Ik ben daar best van geschrokken en heb nooit meer gerookt...al heb ik nog steeds regelmatig zin als iemand zeg: "Ik ga ff roken". Het liefst zou ik mee gaan haha maar doe het niet meer want dan denk ik weer aan die tijd pff nou dan is de trek zo weer verdwenen haha

Succes met het etentje!

KrisKras

Geplaatst

Ik heb geen probleem gehad om te stoppen. Ben alleen de eerste week een beetje een chagrijn geweest, verder helemaal niet. Ik was ook vrij snel super fit, meer adem enzo. Dat heeft mij doen beseffen om echt te stoppen.

Woonkamer wordt erg mooi. Nu nog een mooie zwangerschap!!

Fijne dagx

Geplaatst

Ik heb ook gerookt. (en heel veel)

Ben nu denk ik zo'n 5 jaar gestopt en heb ik totaal geen moeite meer mee.

Als je op internet zoekt naar roken en zwangerschap zie je heel veel redenen om te stoppen met roken.

Armanda,

Hou vol en niet meer gaan roken. Je kan dit echt als je aan jullie kinderwens denkt!!

KrisKras,

Dus nu geen/minder last van je copd of alleen bij inspanning oid?

Lianne,

Morgen eerste Fm, succes!

Hoop dat er een paar mooie follikels aan het groeien zijn!

Geplaatst

Voor de meiden die gestopt zijn met roken. Volhouden! Jullie kunnen het. Ik weet uit ervaring dat het zeker niet gemakkelijk is.Ik heb ook jaren gerookt (en mis het nog steeds hoor). Zelfs na de punctie heb ik nog één sigaretje gerookt. Heel slecht,ik weet het. Maar ik vond het gewoon veel té lekker,en het was even een ontspannend momentje. Toen ik de TP had gehad,en de gyneacoloog tegen mij zei "zorg er goed voor",heb ik vanaf dat moment geen sigaret meer aangeraakt.

Ik ben er nog steeds vanaf,en probeer dat ook zo te houden. Het is zeker niet gemakkelijk,en je komt altijd in een terugval terrecht,maar wees sterk hoor!

Succes allen,op naar een mooie zwangerschap!

Geplaatst

Nou...Wish, het speelt nog wel, maar ik gebruik dagelijks seretide en heb Bricanyl voor dagen zoals de afgelopen twee (veel vocht, regen en niet koud) dan ben ik altijd wel benauwd. Maar ja dat went ;) het is niet dat ik er heel veel last van heb, als ik mijn medicijnen goed neem, dan kom ik de dagen goed door!! :)

Geplaatst

heb migraine vandaag. klotezooi!

ik wil gewoon persé geen medicijn innemen (ben nu trouwens toch al te laat mee), want ik wil gewon echt geen risico lopen.

maar dat wordt dus minimaal 1 dag pijn lijden op de bank met een washandje op mijn hoofd.

Geplaatst

testen

rosella: icsi 2 - testen 22 januari 2011

veer: Icsi 1 - testen 25 januari 2011

Guusje: Tp 2 cryo's - testen 25 januari 2011 bloedtest

valesca: icsi 1 voor brusje

wannabemom: icsi 2- 30 januari 2011

rackster: icsi2 - testen 31 januari 2011

maureen: icsi/d 2 - testen 4 februari 2011

r00sje: icsi 5 - 6 februari 2011

breden: tp 2 embryo's; 7 februari 2011

Ellentrik: 11 februari

Armanda: 17 februari 2011 (IUI)

Elke: 1 cryo tp - testen 21 februari 2011

soort behandeling (ivf, icsi, en poging)

armanda: Icsi 4 -> afgebroken: omgezet naar IUI

kriskras: Ivf/icsi 1

edr: Icsi 5

doortje: Isci 2

pip: Ivf/icsi 1

t.k: Icsi 1b (cryo)

tinusje: Ivf 4

tonka: Icsi 3 maar nr. Van nieuwe cyclus

nico74: Ivf 3

anneka: ivf 1

vlinder: icsi 1

akara: icsi 2

lianne: Icsi 2

Ellentrik: Icsi 2

fm (follikelmeting)

Lianne: 13 februari

punctie

KrisKras: 7 februari 2011

tp (terugplaatsing)

Elke: 7 februari 2011 cryo tp

Tonka: eind februari 2011

Zo, ik heb even het lijstje voor mezelf aangepast. Als ik het goed heb, heeft Breden (helaas) negatief getest..

Armanda, je weet toch dat jouw testdatum op mijn verjaardag valt? Dat zou ook nog eens een mooi verjaardagscadeautje erbij zijn!!!!!!

Geplaatst

Armanda, beterschap! Hopelijk ben je snel weer fit!!

Vanmorgen de eerste FM gehad!! Het gaat hartstikke goed! Heb aan beide kanten 7 grote zitten, deze zijn allemaal rond de 1.5 cm en dan nog wat kleinere. BMS was al 9! Dinsdag weer terug voor een 2e fm. Ze dacht dat er waarschijnlijk donderdag of vrijdag een punctie kan plaatsvinden!! Ik hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan, en dan lekker aan het eind van de week de punctie!

x Lianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden