Ga naar inhoud

Wie start er ook in Januari 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Er komen inderdaad steeds meer mensen bij deze maand dat het allemaal maar goed mag aflopen.

Heel veel succes voor de mensen die net weer zijn begonnen.

Zelf moet ik morgen voor echo (FM) ben benieuwd hoeveel er zitten en hoe groot ze al zijn. Heb vandaag toch wel last van buikpijn gehad. Het prikken gisteren was echt verschrikkelijk, gelukkig ging het vandaag beter.

Misschien morgen ook wel wat meer duidelijkheid over wanneer de punctie is, kan ik me hier alvast op voorbereiden aangezien ik de vorige keer kei veel pijn had zie ik er nu nog al tegen op.

• Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he elke,

Balen zeg hoop voor je dat je woensdag wat meer duidelijkheid hebt en dat je snel kunt beginnen.

Wachten moeten we al zoveel

Geplaatst

Zijn er dames die progynova innemen?

Hoe laat doen jullie dat.

Ik mag 2x per dag..

moet het altijd op dezelfde tijstip??

groetjes T

Geplaatst

Wannabemom, veel succes overmorgen! Benieuwd naar de follikels.

Tinusje, wat jammer dat ze zo vaag waren over het aantal follikels. Heb je zelf kunnen meekijken op de echo? Denk je dat het er veel zijn? Bij mijn vorige stimulatie leek het wel een druiventros zo veel. Had dan ook 19 eicellen uiteindelijk :happy:

Elke, balen zeg! Zo lang zitten wachten op je ongi.. Voel je geen buikpijn ook niet? Hopelijk weten ze raad in het zh. Zaterdag mag ik stoppen met de pil jipie! Het voordeel hiervan is dat de ongi dan ook precies 3 dagen later komt, en goed berekend is.

Wat veel meiden deze maand zeg! Dit gaat spannend worden op het wachtbankje! Hopelijk wordt het een maand als december :-)

Liefs,

Ellen

Geplaatst

@Martine, wat balen zeg, dat ze zo onduidelijk waren. Ik hoop dat ze woensdag meer duidelijkheid kunnen geven.

@Elke, Jeetje, wat een toestand zeg. Maar wel fijn dat het zkh even gaat kijken.

@veer, succes straks met de echo.

Gaat alles verder met iedereen goed?

Met mij gaat het wel, ben alleen enorm verkouden. Ik vraag me af of het dan wel verstandig is om deze maand door te gaan. Ik moet vrijdag voor een echo, daar zal ik het eens vragen. Gelukkig geen koorts.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hoi allemaal, ik heb nog een vraagje, wat doen jullie (EXTRA) of laten jullie nu je weer een behandeling bent gestart? Slikken jullie extra vitaminepillen, meer beweging, drinken, enz enz. Ik doe nu niets, maar ik las ergens iets over tarwekiemolietabletten. Denken jullie dat het zin heeft hier iets mee te doen?

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Veer...succes vandaag met de echo!

Tinusje...balen dat de 1e fm niet veel duidelijkheid geeft. blijf moed houden!!!

Kriskras...ik ben inderdaad extra dingen aan het doen/nemen: zwangerschapsvitaminen van Mama Puur (hier zit al de ADH foliumzuur in), visolietabletten van Mama Puur, tarwekiemolietabletten (gewoon van Kruidvatmerk), nootjes (amandelen, walnoten, hazelnoten, voor de vitamine E) en ik krijg via de herbalife (omdat ik hiermee bezig ben vanwege het afvallen) ook nog anti-oxidanten en nog poeder voor de doorbloeding van de baarmoeder. sporten/meer bewegen doe ik al genoeg, want ik geef nog les naast mijn fulltime baan.

In het boek van Zita West wordt geschreven dat je ongeveer 3 maanden vantevoren moet beginnen met extra's zodat je lichaam het goed kan opnemen. Denk ook niet dat het kwaad kan als je er nu mee begint...alle beetjes helpen!!!

Succes meid!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Armanda: ICSI 4

KrisKras: IVF/ICSI 1

Rosella: ICSI 2

Guusje: TP 2 cryo's

Wish: ICSI 5

EDR: ICSI 5

Rackster: ICSI 2

Doortje: ISCI 2

Pip: IVF/ICSI 1

Wannabemom: ICSI 2

T.K: ICSI 1B (Cryo)

Tinusje: IVF 4

Tonka: icsi 3 maar nr. van nieuwe cyclus

r00sje: ICSI 5

Elke: Cryo 1

Veer: ICSI 1

Ellentrik: ICSI 2

Nico74: IVF 3

Anneka: IVF 1

Breden: ICSI 7

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Rosella: decapeptyl 11 december 2010

Tulpie: decapeptyl 12 december 2010

EDR: Decapeptyl -15 december 2010 Puregon - 29 december 2010

Wannabemom: Decapeptyl: 15 december 2010

Rackster: 23 december 2010

Guusje: menstruatuie, 27-12

Tinusje: Deca 25 december 2010, gonal 28 december

Doortje: 28 december 2010 start deca, 11 januari start puregon

Pip: deca op 31 dec 2010 en puregon 300 & menopur 150 vanaf 2-1-2011

Wish: Deca 3 januari 2011

KrisKras: Lucrin - 3 januari 2011

Nico74: 5 jan start deca, 8 jan laatste pil

Tonka: 12 jan.start deca, 26 jan. start 2dd fostimon

Armanda: 20 jan start deca, 22 jan start Puregon 300

Ellentrik: pil sinds eind november 2010, menopur vanaf midden januari?

Breden: 13 jan start pil

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

Rosella: 24 december 2010

Tulpie: 24 december 2010

Wannabemom: 27-12-2010

Rackster: 3 januari 2011

Pip: 3 januari 2011

Wish: 13 januari zijn 2011

KrisKras: 17 januari 2011

Nico74: 17 januari 2011

Tonka: 20 januari 2011

Breden: 3 januari 2011

FM (Follikelmeting):

Tinusje: 3 januari

Veer: 4 januari 2011

EDR: 5 januari

Wannabemom: 6 januari

Guusje: 7 januari

Rackster: 10 januari

Doortje: 20 januari

Armanda: 25 januari 2011

Punctie:

Wannabemom: 11 januari 2011

Doortje: 22 januari 2010

Armanda: 31 januari 2011

Cryo cyclus:

Elke: januari

Tonka: februari

TP (Terugplaatsing):

wannabemom: 13 of 14 januari 2011

T.K: Cryo 20/21 Januari 2011

Armanda: 3 februari 2011

Tonka: eind februari 2011

Testen:

Armanda: 14 februari 2011

Ik heb maar even het lijstje gekopieerd. Zaterdag 8-1 mag ik beginnen met de sitmulatie. het is weer erg spannend! Iedereen heel succes!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Hey Kriskras,

Nu de feestdagen voorbij zijn, en morgen met de behandeling begin, ben toch wel meer aan het opletten op het laten van alchohol drinken, al teveel koffie, en andere 'zwangere no-no's' zoals het eten van rauwe schelpdieren, gerookte vis (snik, zo lekker), met handschoenen de kattenbak schoonmaken (eenmaal ik zwanger ben stuur ik m'n vriend er wel op af) en alles wat die lysteria bacterie maar kan vermijden. Als vegetariër heb ik geen last van vlees-risico's, dus dat valt al goed mee.

Voor de rest neem ik al sinds we begonnen zijn foliumzuur (da's al verdikke bijna een half jaar!), en ga ik wat meer sporten tot het niet meer kan door de trossen follikels die ik zal meezeulen. Maar dat sporten ligt eerder aan het feit dat ik feestkilo's kwijt wil dan wat anders :laugh:

Ik heb gehoord dat walnotenolie ook wel goed is, en misschien koop ik dit ook nog wel om in yoghurt of de wok te gooien.

Ik ga ook sinds november naar de accupuncturist die mijn lichaam in ontspanning brengt, en neem chinese kruiden voor een ontspannen gevoel en een warme baarmoeder. Baat het niet, schaadt het niet!

Nico's tips lijken me ook wel wat.

Succes!

Ellen

Geplaatst

Breden,

Ik begin ook zaterdag met de stimulatie (hopelijk). Spannend!

Maar jij bent al wel een tijd bezig, jeetje wat moedig! Hopelijk wordt 2011 ons jaar!

groen voor allen en allen voor groen!

Geplaatst
Dames een vraagje ben benieuwd. Na hoeverldagen mag je testen als je een cryo hebt gehad..

Hoi TK,

De laatste keer was het na 10 dagen, alle eerdere keren was het na 11 dagen. TP reken ik dan als dag 1. Dus dat is best al snel he?

Geplaatst
Breden,

Ik begin ook zaterdag met de stimulatie (hopelijk). Spannend!

Maar jij bent al wel een tijd bezig, jeetje wat moedig! Hopelijk wordt 2011 ons jaar!

groen voor allen en allen voor groen!

We zijn al een aantal keer zwanger geweest. Het was heel moeilijk dat het mis ging maar het geeft ook wel weer moed om door te gaan met de behandelingen. Daarnaast vind ik de behandelingen in Düsseldorf fysiek helemaal niet zwaar. Ben jij onder behandeling in Antwerpen? Ik hoop dat je zaterdag mag beginnen met prikken!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Hallo meiden

Lekker druk hier!

En al een hoop echt bezig.

Ik ben gisteren en vandaag naar het zh geweest en het groeit allemaal iets te goed.

Er zijn iniedergeval 19 groeiende follikels en dan ook nog heelveel kleintjes,

dus het wordt een beetje spannend of we wel door kunnen gaan.

T,K ik weet niet wanneer je mag testen na een cryo. Ik denk wel iets eerder, maar ik heb er geen ervaring mee.

Kriskras ik slik gravitamon ben daar vier jeer geleden braaf mee begonnen en koop steeds weer opnieuw een potje.

Elke wat balen nog steeds geen menstruatie. Fijn dat je woensdag een echo krijgt.

Ellentrik heb jij ook altijd zoveel follikels. Ik sport deze weken echt niet hoor, maar ik moet nu omdat ik kans heb op overstimulatie wel elke

dag op de weegschaal. Pff Enne mijn vriend doet al sinds we graag zwanger willen worden de kattenbak. Dat is nu zo'n vier jaar.

Breden jij ook sycces met stimuleren!

Guusje hoe is het met je verkoudheid?

Niko jij bent een bezige bij zeg! Naast je baan ook nog op de sportschool les geven. Hoe doe je dat met stimuleren en de punctie?

Veer hoe was jou follikelmeting?

Wannebemom jij ook succes met fmmeting en gelijk de punctie plannen zou helemaal super zijn.

Dat heenenweer gerace naar het zh vind ik nooit echt fijn.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!

Fijne dag nog

groetjes,

Roos

Geplaatst

Hoi Dames,

Nou ik ben gelukkig weer van mijn opvliegers af sinds ik gisteren met stimuleren ben begonnen. Sjonge jonge, wat transpireren s'nachts! Arts had ook al aangegeven dat het zou stoppen als ik aan de gonal-F was. Volgende week maandag de eerste FM. Ben benieuwd hoe vaak ik dit keer voor een FM moet, de vorige keer 3x, en jullie?

Geplaatst

Het Roos,

Ik snotter lekker door. Maar het word gelukkig niet erger.

19 follikels, dat is niet niks zeg. Wat is de rede om het evt af te breken? Overstimulatie?

Guusje

Geplaatst

Hoi Guusje en Rackster

Ja ik hoop dat het door gaat, maar omdat ik al vocht in m'n buik heb zijn ze toch bang voor overstimulatie.

Het is gelukkig nog weinig en ik voel me nog goed. Ja natuurlijk is m'n buik gevoelig.

Rackster hoe is het met de bijwerkingen van de deca?

Geplaatst

he Rosella...heb gelukkig aardige bazen. Bij mijn fulltime baan mag ik me op de dag van de punctie en de dag erna ziekmelden en ik heb ook besloten dat ik de rest van de week dan vrij nemen en tijdens de wachtweken halve dagen ga werken.

Bij de sportschool zal ik vanaf de punctie tot en met de testdatum geen lessen geven...bij de vorige keren heb ik wel gewoon lesgegeven en omdat het nu onze 3e ivf is, wil ik toch alles uitsluiten en niet achteraf het gevoel hebben, had ik toch maar niet lesgegeven...

Rackster...fijn dat je van de opvliegers af bent....ik begin morgen..ben benieuwd welke bijwerkingen ik deze keer krijg...

ga dadelijk even bijlezen...

liefs,

nico

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Breden: 13 jan start pil

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet)

Wish: 13 januari 2011

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Hoi Breden, welkom op het lijstje!

Ik slik ook al bijna 3 jaar foliumzuur, maar gewoon die vande KV. verder niets eigenlijk. Ik let natuurlijk wel op eten en zo..

Maar ff afwachten dus.

Geplaatst

Wow Rosella, ik hoop ook voor je dat er geen overstimulatie aankomt. Ik zat er zelf ook erg dichtbij, maar gelukkig heeft het zh er geen problemen van gemaakt om door te laten gaan. Lag nochtans bijna twee weken met een ballon van een buik plat. Een ziekenbriefje kreeg ik dus wel :-)

Guusje, veel beterschap! Zou zonde zijn om de behandeling hiermee te moeten afbreken. Veel fruit eten en goed rusten, dan zou het snel voorbij moeten zijn!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Breden: 13 december start pil

Wish: 13 januari 2011

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Ik ben op 13 december met de pil gestart, natuurlijk niet op 13 januari. Stom van mij...

Geplaatst

Breden, ja ik loop heen en weer naar Antwerpen. Een 20 minuutjes rijden. Op zich geen probleem maar wel als het smorgens moet en ik in volle spitsuur weer de stad in moet gaan. Tijdverlies!

Rosella, je vraag of ik altijd zoveel follikels heb: ik zou het niet weten! Ik heb nog maar één icsi achter de rug en hopelijk is dit de laatste icsi die nu komt. Ondanks ik wel wat angst heb voor een overstimulatie, kan het me op dit moment niet meer schelen. Als ik maar een goeie score heb en er zwanger van raak! Ik weet dat eentje uiteindelijk ook genoeg is, als het blijft plakken. Maar een paar op overschot geeft me toch ook wel een geruster gevoel. Dus laat het maar komen allemaal. Jij hebt er ook heel veel zeg! Wanneer heb je punctie? Misschien wat minderen met de medicatie?

M'n vriend stelde gisteren voor om de kattenbak te doen, maar uiteindelijk was ik diegene die de volgende ochtend achter de vuilniskar moest hollen met de zelf opgeruimde kattenbakvulling. Hij heeft dus nog wat gewenning nodig :hypocrite:

Rackster, waar had je die opvliegers van? Ik ga morgen met suprefact beginnen (jeuj, zet die wekker al maar op 4u smorgends). Hopelijk voel ik niks speciaals zoals laatst.. Ik had 2x een echo voor fm. Een keer middenin en de keer vlak voor de pregnyl.

Meiden, houden jullie ook een dagboek bij? Ik schrijf er eentje, in de veronderstelling dat mijn kindje ooit wil weten waar hij/zij vandaan komt. En eenmaal oud genoeg (en volwassen genoeg) zou die het kunnen lezen. Lijkt dat een goed idee?

liefs en ik benieuwd naar de anderen!

Ellen

Geplaatst

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor de eerst FM. Er zaten genoeg kleintjes zowel links als rechts. De grootste was volgens mij 11. Zaterdag weer terug en tot die tijd braaf blijven prikken. En dan maandag of dinsdag de punctie ben benieuwd.

Voor alle andere ik moet me echt weer even inlezen in alle berichten het zijn er alweer zo veel en hier thuis is het spits uur nu maar wilde wel even vlug laten weten hoe het was geweest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden