Ga naar inhoud

Vrolijke zwangerschapsblunders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een ontzettend leuk topic.

Hopelijk krijg ik binnenkort ook van die leuke blunders !

groetjes Diane

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pieneke ik zou eens in de koelkast kijken! Misschien ligt je epilady achterin de groentela!!! :-D

Mijn zus lacht zich trouwens ook rot om mij, die had hier zelf totaal geen last van. Alleen kon zij opeens geen auto meer rijden. Nam alle paaltjes mee bij het parkeren enzo. Toen haar man een andere auto kocht, mocht ze daar pas in rijden 'als dat kind eruit was'.

Geplaatst

Gisterochtend bij het lezen van dit topic dacht ik; Ik kan mij geen gekke dingen herinneren! Maar weet dat ik ze bij Bo ook had (dus toch zwangerschapsdementie)

Gisteren kon ik in ieder geval nergens opkomen tot nu....

Gistermiddag druk geweest om mijn mannetje te gaan verwennen met lekker eten. Rollade gebraden, witlof even voorgekookt.

Tegen etenstijd (natuurlijk weer veel te laat begonnen) snel de witlof rolletjes met ham en kaas in elkaar gedraaid, saus gemaakt en hup de oven in.

Snel de aardappels schillen en de bloemkool schoonmaken, tja wit sausje over de bloemkool en een komkommertje erbij maken of een kerrysausje?

Toch maar een kerrysausje, ik had geen zin om de komkommer ook nog te doen.

Hup, opschieten! Aardappels opzetten, bloemkool opzetten, huuu bloemkool??? We hadden toch al witlof met ham en kaas (een beste schaal vol!)

Bloemkool maar goed uit laten lekken en op een bord in de koelkast voor vandaag gelegd......

Geplaatst

Geweldig al die dingen!! Koelkast in zeker in de picture!

Hier ook!

*beker melk ingeschonken en gewoon terugzetten in koelkast en je dan ook werkelijk afvragen waar je het neer hebt gezet. Oftwel.....het pak stond op tafel en de beker in de koelkast. DOM

* Onder de douche geweest....en toen afvragen of ik mn haar wel met shampoo had gewassen(ws wel) maar nog maar keer onder de douche, ik wist het echt niet meer!

Geplaatst

nou ik heb me er deze morgen ook een gehad

ik stond te douchen en tegelijk met arjan te kletsen

en die stond gelukkig ook op te letten want ik deed vrolijk douchegel op mijn tandenborstel

en snapte niet waarom hij me plots dat ding afpakte en weer afspoelde

toen ik naar mijn andere hand keek zag ik dat het zeep was ipv tandpasta

had een mooie schuimbek kunnen worden

verder merk ik dat ik aan vanalles begin en eigenlijk niets in 1x afmaak omdat gewoon vergeet wat ik nou precies ging doen

als ik de post in een la ga leggen om later eens op te ruimen

en ik trek een la open dan zie ik daar weer wat in liggen pak dat op om iets mee te gaan doen en de post blijft op tafel liggen

en zo meer van die dingen pfffff

Geplaatst

Haha, wat een leuk topic. Die koelkast is een hit, ik ben mijn mobiele telefoon dagenlang kwijt geweest..jullie raden al waar ik hem terug vond.

Ook kan ik me een avond herinneren dat ik lekker op de bank kroop en dacht, hmmm, heerlijk een knusse vrije avond en vervolgens drie (!) sms'en kreeg over afspraken die ik blijkbaar gemaakt had voor die avond. Gelukkig werden alle afspraken in de sms'en afgezegd.

Geplaatst

bij mij ook de koelkast. Ook al wist ik het zelf echt niet. Ik dacht alleen maar, sinds wanneer zet mijn man nou dat roggebrood in de koelkast? De volgende dag was hij er naar op zoek en vond het al zo'n rare plek, die koelkast. Dat kon dus maar 1 iemand geweest zijn. En ik kan het me nog steeds niet herinneren...

Zo zullen er dus ongetwijfeld meer dingen zijn.

Ik herken dat ook van de dingen niet afmaken, of snel door wat anders afgeleid zijn.

Grappig wat er allemaal met ons gebeurt.

Groetjes,

Anne

Geplaatst

Wat ik me serieus afvraag...wanneer komt dat geheugen in volle glorie terug? Grote blunders maak ik niet meer maar vergeet nog aardig wat, zoals een muts hier, een sjaal daar, mijn tas weer ergens anders en het flesje van merel op een stoel in de vrijwilligerscentrale achter laten. Had er vanmiddag een gesprek over en diegene zei dat het heel natuurlijk is omdat mijn hersens nu met iets nieuws (de zorg voor merel) bezig zijn. Dus henne, als je het nu al zo erg hebt ben ik beniuwd hoe het na de geboorte van punthoofdje is.:happy8:

Geplaatst

Ik lach me iedere keer rot hier. Precies wat een mens nodig heeft.

Geweldig idee Henne!

Geplaatst

Oke dit is een hele erge.... bij de echo met m'n slipje nog aan in de stoel gaan liggen. Vervolgens thuis denken 'ik had toch een inlegkruisje ingedaan?' , me al kapot schamen dat dat daar ergens op de grond ligt, of nog erger aan een stoelpoot hangt ofzo....nee hoor, ik had gewoon m'n slip binnenstebuiten weer aangetrokken :-D Het kán ook van de spanning van de echo zijn gekomen natuurlijk, maar ik de verpleegkundige was me al vrolijk aan het uitlachen en zei dat het met de tijd wel minder zou worden hihi....

Geplaatst

Oh Henne, die laatst is wel heel erg genant..

Ik zou me ook echt rot schamen....

Maar gelukkig vond je alles terug!

Jongens.. dat was effe lekker lachen.. ga zo door

Geplaatst

Wat een leuk topic!

Ik had vanmiddag ook iets grappigs. Ik bel Richard vanmiddag even net voordat ik ga lunchen, gewoon zomaar, doen we elke dag.

IK: He lieffie, hoe laat is het?...stil....uuuh hoe gaat het?

Richard: Kwart voor een..... ja goed?

Nou toen konden we beiden niets meer uitbrengen van het lachen.

Richard; Zwanger schat, het gaat dus goed met je!

Geplaatst

De hond uitlaten,terwijl de hond nog thuis is vond ik er wel uitspringen hoor! En ook die van de wasverzachter terug vinden in de koelkast..Hoe leuk!

En Henne; van jou met dat slipje. Whaha.

Ik lees wel met verbazing hoor,ik heb helemaal geen gekke dingen tijdens m'n zwangerschap..

Wel dat ik soms heeeeeeeeeeeeeeeel hard moet nadenken over iets wat ik moest doen.

Wél hilarisch dit.

Geplaatst

Ik ben normaal iemand van alles vaste plaats en lief dus niet.. die laat echt altijd alles slingeren en dan aan mij vragen waar iets is..

In de beginweken van mijn zw-schap hadden we boodschappen gedaan en had later die dag mijn portemonnee weer nodig.. normaal in mijn tas.. nergens te vinden..ik nog in de auto kijken, in mijn jasje die ik aan had gehad.. echt NERGENS te bekennen.. ik snapte er werkelijk niets van!

Het werd tijd om het avondeten voor te bereiden.. hmphfff.. raden jullie het al? Jawel, in de koelkast...

Vriendinnetje van mij is al 3 jaar mama en verzekerd mij dat het geheugen nooit meer zal terugkomen zoals het ooit geweest is.. nou lekker dan!!! :happydance:

Geplaatst

Henne ik zie zo dat inlegkruisje aan die stoel hangen, heb hardop zitten lachen!!

En wat is dat toch met die koelkast? Alsof zwangere vrouwen zoveel met eten bezig zijn?

:happy1::icescream::thmbup::36_2_64::36_11_6:

Geplaatst

Ook ik heb hartelijk moeten lachen om dat inlegkruisje aan de stoelpoot!! M'n honden keken me aan alsof ik niet helemaal lekker was! Daardoor moest ik gelijk weer denken aan dat honden- uitlaatverhaal zonder hond!! Leuke topic hoor!!

Dat jullie maar veel vrolijke zwangerschapsblunders mogen hebben :)) oei dat klinkt niet aardig, bedoel het ook weer niet op die manier :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Valt wel mee, de grootste blunder daar was gewoon m'n slip aan houden, daar konden we allemaal nog wel om lachen. Het inlegkruisjes verhaal speelde gelukig pas thuis ;-0 Maar hij had heel legendarisch kunnen worden ja, haha!

Geplaatst

Lees net terug...ja te snel er over heen gelezen...zo zie je maar concentratie is na 6 weken ook nog niet optimaal..ontgaat mij ook nog wel eens wat.

Ik had vn last van afspraken vergeten waar ik voorheen heel stipt in was.

Moet erg lachen om wat ik hier allemaal lees!

Geplaatst

Nou ik snap nog altijd niet hoe ik die arme hond nou kon vergeten hoor...

Dat beest staat meteen te springen als je de riem pakt..

Ik herinner me nog dat ik stond te mopperen en hem terug naar binnen heb gedaan..

Om vervolgens dus met honderiem zonder hond naar het veldje te lopen...

En daar kijk ik naar de riem en zit er geen hond aan.. De mensen moeten wel gedacht hebben..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden