Ga naar inhoud

Vrolijke zwangerschapsblunders

Aanbevolen Berichten

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niet zo ernstig als de hond vergeten of Henne's inlegkruisje, maar wel heel stom; buurmeisje kwam hier huiswerk maken. Zij aan het werk, ik een kopje thee voor ons zetten... dus zet de waterkoker aan, pak 2 mokken, hang er een theezakje in en schenk het water er op. Snap er niks van waarom het water niet donkerder wordt - tot ik besef dat het water na 2 seconden in de waterkoker nog niet warm is, haha.

Geplaatst

Ik dacht lekker grillham gekocht te hebben.....zit er kaas en uien in. En ik mág helemaal geen kaas! Nu had ik dat niet zwanger ook best over het hoofd kunnen zien hoor, maar het is wel weer echt zo'n 'heb ik weer' moment.

Geplaatst

Ik weet sinds ik zwanger ben niet meer waar ik postzegels moet plakken op een envelop.... Elke keer ben ik weer in twijfel om em dan toch links te plakken, wat dus fout is.... M'n collega's staan me toch raar aan te kijken....

Geplaatst

Hihi, het blijft leuk om te lezen!!

Ik blijf nog steeds roepen dat ik nergens last van heb, maar moet toch echt wel toegeven dat ik dingen vergeet.

Niks grappigs om te delen hoor, maar gewoon 3x hetzelfde vragen of gewoon even niet meer weten wat ik nou boven ging doen.

Heel irritant, want het begint toch echt al een hele klim te worden om naar zolder te gaan en helemaal als je dat eigenlijk voor niks doet, omdat je het niet meer weet.

En het dan beneden toch wel weer te weten en wéér naar boven moeten!!

Maar de hond vergeten als ik 'm moet uitlaten heb ik gelukkig nog niet gehad hihi, die blijft wel grappig hoor!

Geplaatst

He meiden, heb ff zitten denken en heb er ook 1. Was wel toen ik net bevallen was van onze dochter. M'n vent was op de dakkapel geklommen om de ramen te wassen. Hij zegt doe de rolluiken ff dicht dan was ik die ook meteen. Goed plan. Wat denk je, ik doe die rolluiken dicht en ga gewoon naar beneden. Ik ga nog naar de slaapkamer om 't raam open te doen zodat hij er weer in kon. Daarna ben ik naar de woonkamer gegaan waar onze dochter lag te huilen.

Had ik dus gewoon m'n vent buitengesloten !!! FF denkfoutje gemaakt, hij was immers op zolder en ik had raam opengezet op 1e verdieping....... Hij schreeuwen en gillen maar ik hoorde natuurlijk nix, was druk bezig met onze dochter. Uiteindelijk heeft ie zich over dat gladde dak en via de dakgoot een verdieping naar beneden laten glijden, we hebben daar een soort balkonnetje. Erg heh, levensgevaarlijk ook....

Voelde me daarna ook echt heeeeel schuldig, maar was me op dat moment van geen kwaad bewust. Moet het nog best vaak horen van hem.......

Oh ik heb er nog 1. Ook toen ik net bevallen was. Was tussen de voedingen door voor 't eerst in m'n eentje naar de stad voor paar boodschapjes. Manlief was thuis met kleine meisje. Belde hij dat ze alleen maar aan 't huilen was. Ik zeg ik kom er zo aan, nog ff kaartje kopen voor kennisje die ook net bevallen was. Wat denk je kom ik thuis met hoera een zoon, terwijl ze bevallen was van een dochter.......

Geplaatst

Leuke topic dit!!

Ik heb af en toe ook wel last van vergeetachtigheid:)

zoals een bak ijs halen en die in de groentekast leggen en een dag later er achter komen dat het daar ligt ipv in de vriezer dus je raad het al ijs gesmolten

en vergeten waar ik de sleutels heb neergelegd of de vragen die ik wou stellen aan de vk en dan ook gewoon vergeten stom stom,ik werk nu met lijstjes erg handig

Geplaatst

oh dames, ........na de bevalling houdt dit niet op hoor...hoort ook bij het ontzwangeren. Nu bijna 9 maand na de geboorte van mijn dochter heb ik het gevoel mijn hersenen weer terug te hebben!! hahahaha Wees voorbereid!

Geplaatst

Laatst zat ik in de auto en kon mijn sleutel niet vinden, alle zakken doorgezocht op de grond gekeken

Toen stond ik op, zat ik er bovenop.

Vanochtend gezichtscreme ipv gelspray in mijn haren gespoten.

Op mijn werk moet ik me ook erg goed concentreren ben al een paar keer de fout ingegaan.

Ook woorden die je door elkaar haalt...........heel irritant

Geplaatst

Ik heb er weer eentje.. vorige week met de man boodschappen bij de Lidl.. hij vraagt wat aan me.. denk dat ik wat anders hoor en antwoordde: "Ja, dat hebben we ook nodig."

Hij reageerde een soort van verbaasd en stelt (waarschijnlijk) dezelfde vraag. Ik weer antwoorden dat we dat nodig hadden. Toen (nogal geirriteerd en wat luider, zodat iedereen het echt kon horen): "Schat, waar zit je met je gedachten? Ik vroeg welk vlees ik moet pakken voor vanavond."

Voelde me echt helemaal rood worden tot ver in mijn hals...

En even reagerend op de 'lijstjes'.. idd.. maar met name dan digitaal: in mijn mobiel, op mijn laptop...overal waar ik mezelf maar een herinnering kan geven, want anders zou ik echt als een kip zonder kop een week te vroeg bij iemand op de stoep staan...

Geplaatst

En ook ik had er weer een vandaag, op weg naar mn neefjes verjaardag, wil graag geld, dus even langs de pinautomaat, hup terug in de auto, dagteller op nul gezet en weer onderweg......

hoezo dagteller op nul??????? Ik had toch helemaal niet getankt!!

Geplaatst

Zo sta ik gisteren te wachten op de waterkoker voor een kopje thee, duurde toch lang, nog es kijken... ja hij staat aan....later nog es kijken....staat ie niet op de elektronische voet, maar gewoon op het aanrecht, tjah, dan kun je lang wachten!!!

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik kan er weer een paar op het lijstje bij zetten:

op weg naar m'n moeder: afslag gemist...

op weg naar Appie H: wederom afslag gemist...

eten koken, receptje met tomatenketchup.... totaal mislukt, ketjap gebruikt....

en verder ben ik constant alles kwijt en als ik niet direct opschrijf wat ik moet onthouden...

ja, dan vergeet ik het dus!

fijne zondag!

Lot

• 3 weken later...
Geplaatst

En ik doe alleen maar domme gevaarlijke dingen..

Zoals vergeten de gaspit uit te zetten en op de bank liggen slapen. Vergeten de gordeltjes van het fietszitje waar mijn dochter in zit vast te zetten...

Vindt het wel heel grappig om jullie blunders te lezen, als ik een dipje heb, wordt ik gelijk weer helemaal vrolijk!

Geplaatst
Nou ik ben ondertussen 10 weken onderweg, maar heb nog niks raars terug gevonden in de koelkast of ergens anders....

Helemaal niet raar hoor.

Ik ben inmiddels bijna 31 weken zwanger,en heb ook nog nooit rare dingen meegemaakt/gedaan.

Maar vind het super om dit te lezen allemaal. Erg hilarisch!

Geplaatst

Hilarisch!!

Echt hele grappige dingen weet ik niet meer van mijn vorige zwangerschap. Maar wel dat ik 4 x naar de vk ben gefietst, en elke keer weer de weg kwijtraakte! Terwijl ik normaal een heel goed ruimtelijk geheugen heb. Daar heb ik trouwens nog steeds last van, het lijkt erop dat ik tijdens en na die zwangerschap een stukje van mijn nerdy bètabrein ben kwijtgeraakt... ik kan niet meer rekenen, raak nog steeds de weg kwijt en kaartlezen gaat ook veel minder. En nou is mijn dochter inmiddels al 16 maanden!

Geplaatst

hee ook ik heb hier weer dingen te melden ,maar echt blunders zijn het denk ik niet

ik ben alleen zoooooooooooooooooooooooooooo besluitloos ,waar ik normaal snel kan reageren als iets veranderd of als ik iets moet kiezen ,kan ik dat dus nu echt niet

wat voor beelden :

*bloemen kopen met een papiertje er om deze even in een litermaat zetten zodat ik een vaas kan pakken , om vervolgens 1,5 week bloemen in een papiertje(zo dat je ze dus niet ziet maar alleen het papiertje )in de litermaat op het aanrecht te hebben staan omdat ik niet kan kiezen welke vaas te gebruiken .

* een kerstboom kopen om vervolgens ruim een week alleen de lampjes erin te hebben omdat ik niet kan besluiten waar de ballen moeten komen

* mijn moeder (wiens smaak ik normaal totaal niet snap ) nu mijn gordijnen voor de babykamer laten kiezen omdat de kleine anders tegen dat hij 3 is nog geen gordijnen heeft in dit tempo

en naast alle wispelturigheden ben ik vergeetachtiger dan ooit

als ik niet alles maar dan ook echt alles opschrijf of meteen doe dan komt het echt niet goed

ik zal zoooo blij zijn als ik weer een beetje normaal ga functioneren

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden