Ga naar inhoud

Vrolijke zwangerschapsblunders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@hoopvol07, ik dacht laat ik eens in het item vrolijke zwangerschapsblunders kijken. Lijkt mij een leuk item en is het ook. Maar ook jouw handtekening past heel mooi in dit topic. Ik heb deze 2 keer gelezen (kamp nu met een fikse verkoudheid) en gaf bijna mijn wollige hoofd de schuld maar het staat er toch echt... Je hebt op een nog aan te vangen datum de punctie gehad en ook de terugplaatsing, namelijk 24-10 en 27-10 en dan op 9-10 getest. Ondanks dat je pril zwanger bent past het al mooi!

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oja, Henne is ook wel even wat relaxter voor jou dat je thuis bent denk ik he? ik ben ook benieuwd hoe dat met mij gaat, over 5 maanden loopt mn contract af, en ze hebben deze maand al 2 collegas hun contracten niet verlengd....ik denk bezuiniging, dus ik vrees voor mn baan...

even on topic: net boontjes gekookt zonder zout, en mn haren gewassen met douchegel:)

Geplaatst

Ik heb niet echt grappige blunders maar ik ben echt zó vergeetachtig! Word echt moe van mezelf. Ik breng de dagen grotendeels liggend door bijvoorbeeld, en ik vergeet echt élke dag mijn voedingskussen waarmee ik slaap mee naar beneden te nemen. Moet mn mannetje elke keer apporteren haha maar hij doet het met liefde gelukkig!

Oh en ik kan vaak echt niet op woorden komen, namen zijn ook een drama...

Off-topic, Hoopvol ik zag dat je krampen had, don't worry ik sloeg soms echt dubbel en dacht dat alles eruit zou komen inclusief baarmoeder maar het zegt niks. Alles is aan het veranderen daarbinnen, dat gaat gewoon met grof geweld! Duurde bij mij als ik me goed herinner tot 10 weken ongeveer. Zie het 'Hoort erbij' topic van Henne ;-)

Geplaatst

Oh ja namen enzo... Als iemand iets tegen me zegt dat ik moet onthouden waarschuw ik tegenwoordig vast dat dit fout gaat ;-) Bij fysio worden de afspraken al telkens op dezelfde tijd gemaakt, hoef ik alleen de dag te onthouden.

Geplaatst

Ik een hele stomme blunder; kind met de fiets van de creche gehaald, thuis aankomen, kind uit stoeltje, gauw de deur openmaken, 's avonds erachter komen dat fiets weg is, vergeten op slot te doen....in amsterdam...:-(

Geplaatst

Ok vandaag in de bouwmarkt met zusje en ik moet acrylaatkit hebben maar ik lees een beetje slordig de laatste tijd en ik was best moe. Dus ik zeg "Huh, wat is onverschillige kit nou weer?". Er stond dus overschilderbare kit. Stonden er ook nog eens twee medewerkers die er smakelijk om moesten lachen. Zucht.

Annetje, dat is een vervelend foutje zeg :-(

Geplaatst

Hihi zo ben ik ooit drie keer teruggegaan naar i.kea omdat een laatje niet compleet was. Bleek je het frontje los te moeten kopen....en toen was ik niet eens zwanger LOL

Geplaatst

Nou vooruit dan maar, ook een zwangerschapsblunder van mij. Ik kon laatst mijn auto niet vinden, 3 keer de straat op en neer gelopen. Boos in de voicemail van mijn dochter ingesproken dat ze het moet zeggen als ze de auto leent. Om er vervolgens achter te komen dat ik hem ook al 3 keer voorbijgelopen ben...( stond namelijk gewoon voor de deur)

Uiteraard kindjelief weer opbellen met duizend keer excuses en die dan gewoon zegt mama, ik dacht al, ben je dement ofzo?? Ik hb nog nooit de auto geleend zonder het te zeggen...

Hihihi sorry kindje kuskuskus, bloosbloos

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier ook vergeetachtig en een paar blunders.

Sta ik bij de winkel om iets af te rekenen, kan ik mijn portemonee niet vinden. Nou was ik daarvoor al in een andere winkel geweest en had daar iets gekocht. Dus ik dacht: ohhh, vast mijn portemonnne daar vergeten in de vorige winkel (ik vergeet namelijk ook regelmatig mijn pinpas mee te nemen vanuit het apparaat). Ik dus alle spullen terug leggen en vervolgens naar de vorige winkel gegaan. Daar geen portemonnee. Ik in lichte paniek. Hij zou toch niet gestolen zijn? Alle jaszakken af voelen, maar geen portemonnee. Paniek groter. Wat bleek achteraf bij thuiskomst: ik had mijn portemonnee in de plastic winkeltas gestop alwaar ik bij de eerste winkel mijn spulletjes had gekocht. Dat iss iets wat ik dus normaal gesproken nog nooit had gedaan. Was wel blij dat ik hem weer had.

Ook veel te vroeg bij de school van mijn zoontje gestaan. Ik was in de veronderstelling dat hij op de woensdag maar tot 12 uur school had. Ik zag op de klok dat het al kwart voor 12 was. Ik dus snel mijn jas aan en ben heel snel naar zijn school gesjeesd. Op het moment dat ik daar aankwam viel het mij op dat er nog helemaal geen andere ouders stonden. Uhhh, hoe kan dat nou?

Op mijn telefoon heb ik in pdf formaat de schoolgids staan, dus die maar geraadpleegt. Bleek dat hij op de woensdag tot half 1 op school zit. Ach, hij zat daar pas een paar maanden op school.......

Geplaatst

Ik heb er de laatste tijd last van dat ik echt de weg niet weet in de stad waar ik woon. Mijn hersenen gaan zoooo langzaam dt ik de meest rare routes uitstippel haha! Heb er niet echt een grappig voorbeeld van maar vond het wel typisch. Ik ben dus laatst ook echt flink omgereden om te tanken en bedacht me toen dat er ook drie tankstations op de route lagen...

Oh en ik schijn vaak te huilen als mijn man me wakker maakt (ik val nogal vaak in slaap op de bank) maar ik weet daar zelf dus echt niks van! Hysterische doos hier ;-)

Geplaatst

Ik heb vanochtend mijn haar gewassen met douchegel en toen ik koffie ging zetten voor bezoek (wij drinken zelf nauwelijks koffie dus geen routine) drukte in het apparaat uit in plaats van het door te laten lopen. Gaat niet echt snel dan met een kopje koffie hoor ;-) Maar dat zijn eigenlijk wel de eerste echte 'blunders' deze ronde geloof ik!

• 1 maand later...
Geplaatst

Oké, vandaag dan toch echt een mooie.... Wij vieren morgen nog Sinterklaas en ik en mijn zus (J) eten geen suiker dus ik wilde een alternatief maken voor chocoladeletters. Deeg gemaakt om zelf letters te bakken, zag er schitterend uit, ik helemaal trots op mezelf. Loopt mijn man de keuken in en zegt heel onschuldig:"Moet de J niet andersom?". Aaarrrggghhh ik heb het gewoon in spiegelbeeld gedaan, ken niet eens het alfabet meer hahaha!! Als dat niet door de zwangerschap komt, heb ik écht een proleem ;-)

Geplaatst

Hier ook weer een nieuwe zwangerschapsblunder.

Deze heeft vorige week plaats gevonden toen sint nog volop in het land was.

Mijn zoontje van vier jaar oud, mocht zijn schoentje zetten. Hij helemaal blij en heeft naast zijn schoen, ook nog een bakje water en een appel voor het paard neergezet.

Vervolgens is hij heel hard alle sinterklaasliedjes gaan zingen. Daarna is hij naar bed gegaan.

De volgende morgen lag ik nog te slapen, toen ik ergens ver weg een zielig en teleurgesteld stemmetje hoorde die zei: "Mama, sinterklaasd en zwarte piet hebben helemaal niest in mijn schoen gedaan".

Op dat moment besefte ik, dat ik helemaal vergeten was om het cadeautje in zijn schoen te doen........

Gelukkig kreeg ik een ingeving en op dat moment was "grapjes" piet geboren. En "Grapjes" piet wil het cadeautje nog wel eens ergens anders verstoppen.

Samen zijn wij toen op andere plekken gaan zoeken, zodat mijn man alsnog het cadeautje kon pakken en ergens anders kon neerleggen zodat mijn zoontje die ging vinden.

Ik vergeet dat stemmetje van mijn zoontje nooit meer toen hij vertelde dat er niets in zijn schoen lag......brrr.

Het enige geluk was nog dat hij zo teleurgesteld was (en darana heel blij dat hij alsnog het cadeautje had gekregen), dat hij nogeneens heeft gezien dat de appel en het water er ook nog stonden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden