Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

helemaal leuk joh die foto's.

sheenara...wat fijn dat alles goed is gegaan. Ik hoop dat je cyste niet meer groeit. Dat lijkt me erg vervelend dat het er zit. Maar lang leve de echo's, sneak preview over and over again.

saskia....ook cool zo een buikie. spannend volgende week je pretecho..

en fijn dat je al zoveel spulletjes hebt gekregen. morgen is mijn vriend jarig en heb natuurlijk wat voor hem persoonlijk gekocht. maar ik kon het ook niet laten om iets van de beeb aan hem te geven hahaha. stom he.

jullie zijn ook nog zo lekker slank. bij mij is er al een aardig pondje bij gekomen en vooral op mijn heupen en benen. gets. ..oja en boobies.

maar ja ik maak me er maar niet druk om. vandaag een dropaanval gehad...ja dat moet ik ook niet doen!

alhoewel ik niet echt last heb van rare eetgewoontes....jullie?

ik eet wel veel groenten en fruit maar het zit wel op mijn heupen dus moet toch misschien nog beter opletten? pff.

ciao meiden

lianza

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Lianza gefeliciteerd met je vriend, toch leuk dat er ook een kadootje voor de kleine bij zit, dat is altijd goed! Verder heb ik geen bijzondere eetgewoontes; ik heb wel een tijdje elke dag chocomel gedronken, en voor de rest heb ik altijd trek in zure/zoute augurken, snoep, drop enz. dus daar is geen verandering in gekomen hahaha. Ik merk trouwens wel dat ik sinds kort onder de pukkeltjes zit bleeh.

Mijn buik is denk ik al deze maat omdat het mijn tweede zwangerschap is, en mijn borsten zijn ook enorm ik krijg bijna mijn jassen niet meer dicht!

Geplaatst

Goeimorgen meiden,

Wat een mooie buikfoto's! Ik heb ook net zo'n buikje als Saskia. Hoef nog niet aan de positiebroeken. Zal vast niet lang meer duren. Volgens mij (info van internet) gaat de baby de komende weken flink groeien. Van mijn vorige zwangerschap weet ik het eigenlijk niet meer. Zal eens kijken of ik het nog ergens heb opgeschreven..

En ik ben nu nog maar 1 kg aangekomen, alleen op mijn buik.

Heb extra trek in groenten. Verder niets speciaals. Alleen in de eerste weken. Toen begon ik de ochtend met Sinas. Brrr, moet er nu niet meer aan denken.

Geplaatst

Echo was goed!! :D

Prachtig kindje gezien die het nog steeds goed doet!

De dokter kon het geslacht ook al zien. Hij mocht het alleen van ons niet vertellen want schoonmams was er ook bij ;)

Over 4 weken hebben we de 20 weken echo, met 19 weken en 5 dagen (23 februari). Ik krijg de echo in een universitair ziekenhuis omdat ik wel een behoorlijk medisch geval ben ;)

Precies een week later gaan we met onze eigen arts de echo bespreken.

We hebben de kinderwagen al binnen. We hadden in een winkel wat wagens getest en uiteindelijk bij een online winkel hem besteld. Alleen bleek de leveringstermijn... een paar dagen te zijn... *shock*

Op zondagavond besteld en op dinsdag al bezorgd!!!

Gisteravond hebben we na de goede echo hem uit de doos gehaald om te kijken of hij compleet en heel is. En dat is hij! Wat is de Stokke toch een prachtige kinderwagen ;)

Geplaatst

Wat leuk, die buikfoto's!! Hier begint t buikje ook te groeien.. (nog geen foto's van gemaakt)

@Lottie, fijn dat Alles er goed uit zag! Moeten jullie nu in spanning zitten wat geslacht betreft tot de 20-wk echo? En dat terwijl de arts t al weet.... Ahhhh!

Kon de arts t niet op een briefje schrijven? Heb je een voorgevoel?

Meiden, welke knderwagens hebben jullie op t oog? Wij hebben in 2008 de buggaboo gekocht en deze bevalt super!

@adriane: wat goed dat je juist extra zin hebt in groente!! Daar hoopte ik eigenlijk ook op... Ha ha!

Liefs naomi

Geplaatst

De echo was gister super!! En.....

HET IS EEN MEISJE!!

Het was echt super gaaf om te zien in 3d. Alles ziet er verder goed uit, ze heeft er natuurlijk niet echt naar gezocht maar ze heeft wel even gekeken. Het buikje zit dicht, alle organen zitten er in. Het ruggetje zit mooi dicht net als het lipje, dus geen hazelip. Hersenen zagen er normaal uit, en de spijsvertering werkt. Maagje was mooi gevuld.

Het enige jammere is dat mijn placenta aan de voorkant ligt en ik dus nog even geduld moet hebben met het voelen schoppen. Maar ja... als dat het enige is.

Hier is nog even een foto van ons meisje.

BABYBON_19-B.jpg

BABYBON_3-B.jpg

Geplaatst

Gefeliciteerd Saskia!!!

Wat een mooie foto's!!!! Echt schitterend...

De tweede meid in juli...

Oh.... wat moet ik nog lang wachten op een volgende echo....

Geplaatst

Saskia....wat geweldig! Gefeliciteerd met je meisje!!

Mooie foto's hoor. En fijn dat alles er heel goed uitziet.

Nog een fijn weekend en geniet er maar lekker van.

Lotttie...heerlijk he, al die spullen kopen voor de kleine. Vriendje was jarig en we hadden gisteren groot feest en boel centjes gehad van schoonouders. En wat hebben wij ervoor gekocht vandaag? Niets babyspul (alhoewel het zeeeeeer verleidelijk was, maar gewoon simpelweg NIET gaan kijken...ahum) maar een grote koelkast (half vries, half koelkast) haahahaha. Ja zo een kleintje gaat niet lukken straks en nu hebben we iig al goed ruimte voor groot in te slaan straks hahahahaha.

Ciao meiden.

Geplaatst

@Saskia, gefeliciteerd met de mooie echo! En jullie dus ook in verwachting van een meid!! De 2e van dit topic!

Zijn er meer meiden die het geslacht willen weten of juist niet?

Groetjes naomi

Geplaatst

Nou ik heb gisteren mijn eerste positiekleding gekocht. Vandaag een vande broeken an. Maar ik moet toch wel erg wennen aan die elastieke band....Ik merk dat mijn darmen er nog niet zo blij mee zijn. Die komen opeens iets in de verdrukking...

Hoe ervaren jullie dat?

Geplaatst

Hey Simba, ik heb er nu ook eentje aan. Moet er ook erg aan wennen. Vond het ook allemaal wat groot zitten nog en vond plots aan de zijkant van broek een elastiek waar je em nog mee aan kon trekken binnenin mooi weggewerkt en nu zit broek lekker. Heb ook een spijkerrokje gekocht. Helemaal leuk en heb em zo vaak mogelijk aan omdat het over een paar weken waarschijnlijk niet te dragen is weer. En een broek die ik vorige maand heb gekocht die gaat nu ook al strakker zitten. Mmm moet ik zometeen elke maand wat nieuws gaan halen?

Hebben mensen bij jullie ook al de neiging om aan je buik te gaan zitten? Pfff laat het maar beetje toe maar ik vind het een vreemde gewaarwording!

Lianza

Geplaatst

@Saskia: Wat bijzonder zeg die 3D foto's. Zo kun je jullie meisje echt goed bewonderen!

@Simba: Ook ik vindt sommige positiebroeken echt niet fijn zitten. Die met zo'n hoge band helemaal over mijn buik heb ik maar even geprobeerd, maar vond ik niets.

Nu heb ik er een van C en A gepast met een lage band die net onder mijn buik zit. Zit veeeeel fijner. Misschien gaat zo'n hoge band fijn zitten als je echt een grote buik hebt over een paar maandjes, dan heb je er denk ik steun aan. Pas nu mijn eigen broeken niet allemaal meer, maar sommige gaan nog net. Of even het knoopje open savonds.

Geplaatst

Ja ik wou gisteravond nog even kijken en toen kreeg ik een fout-melding. Later deed hij het wel weer en vanmorgen zag ik dat volgens mij alles van gister weg is.

Hè... en mijn handtekening is weer zoals hij was, ga hem straks nog maar een keer veranderen dan...

Geplaatst

Dan maar weer het lijstje...:shifty:

Adriana succes bij de gyn vandaag.

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30 jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26 jaar - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

01 feb: Adriana : gyn (18 wkn)

02 feb: Naomi : VK

08 feb: Jolanda: echo (ivm cyste)+controle VK

16 feb: Simba :VK

18 feb: Sheenara : 20 weken echo

18 feb: Saskia : 20 weken echo

01 mrt: Lianza : controle vk

07 mrt: Naomi : 20 weken echo

08 mrt: Lianza : 20 weken echo

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w5d

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

uitslagen combitest/geslacht etc.

Sheenara uitslag combitest: 1:2800 :girl:

Saskia: :girl:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842

Lianza uitslag combitest: 1:920

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb sinds vorige wk t idee dat ik de kleine al voel spartellen in m'n buik!!

De laatse paar dagen werd t ook steeds duidelijker en herken ik t van m'n vorige zwangerschap!! Zo bijzonder!!

Zijn er meer meiden die t al voelen? Dacht Adriana ook hè?

Morgen naar de vk, hartje luisteren.

Liefs Naomi

Geplaatst

Nou Naomi, ik denk dat ik het ook voel. Twijfel soms nog maar dan is het iets terugkomends dus dan denk ik heeee is dat m'n meissie ;-)

Ik pak dan ook soms de doppler erbij en luister aan die kant naar de hartslag en vind hem dan meteen en hoor ook bewegingen via dat apparaatje heel erg grappig. Ik denk dat ze nog even iets te klein is waardoor ze nog genoeg ruimte heeft en ik het ook nog niet heel goed voel, alleen af en toe iets. Succes en veel plezier vandaag weer bij de VK he!

Geplaatst

Ik dacht gister heel even dat ik iets voelde. Alsof er kleine luchtbelletjes in mijn buik zaten.

Maar het is nog zó licht en zó weinig. Ik zal nog even moeten wachten tot het echt duidelijk wordt.

mijn placenta zit aan de voorkant en dan zeggen ze toch dat het langer duurt. Ik heb geduld.

Geplaatst

Vanmorgen bij de vk geweest en nr het hartje geluisterd! Wat bijzonder weer!

dan gaat er toch zo'n enorm mooi gevoel door je heen!! (hoef ik jullie denk ik niet te vertellen...)

@ Saskia en sheenara: jullie zullen t vast ook gauw steeds duidelijker en vaker gaan voelen

en dan zul je zeker weten dat dit wat jullie nu voelen zeker jullie kleine meid is geweest!!

liefs Naomi

Geplaatst

Ik heb nog niet echt het idee dat ik Frummel voel.

Ik lig wel in bed 's avonds met mijn handen op mijn buik. Ik heb Reiki, dus dat is wel erg lekker.

Maar echt iets voelen, nog niet geloof ik.

Nu heb ik helaas ook een spastische darm, dus mijn buik borreltmomenteel heel veel, en om daar dan precies de blubjes van Frumel te voelen, is me nog neit gelukt.

Voor mij was het een behandeldagje.... eerst naar de fysio, die mijn onderrug, bekkenrand heeft getaped met kinesio tape... ik ga staan en zitten nu alsof ik8 maanden zwanger ben.... poeh he.....

Tja een paar dagen een andere auto gehad, en ipv onze, wat hogere instap, was dit een verlaagde auto.... dat vonden mijn gewrichte niet fijn.

Daarna naar de osteopaat. Mijn lever is te zwak momenteel, wat die darmen nog meer triggeren.... Dus ik mag over twee weken alweer heen.

Vanmiddag naar de grafische vakbeurs geweest Waren kaarten van het werk van vriendlief, maar was (voor ons) niet zo interessant. Wel een mooie groeimeter meegenomen... Er wordt vanalles afgedrukt, en dat kun je gewoon meenemen. Het is een onderwater poster, getekend, met een meetlint.. Misschien leuk voor de babykamer ;-)

Vanavond eens met de doppler luisteren, lijkt me leuk om dan wel wat beweging te kunnen horen. Wat heb je dan gehoord Sheenara, waar moet ik op letten?

Geplaatst

Gisteren naar de gyn geweest. Alles goed. De echo was heel kort helaas. Het spreekuur was namelijk al een uur uitgelopen....

Bloeddruk was netjes. 120/85 Aangezien ik normaal hoger zit en daarom niet bij een verloskundige loop,maar in het zknhuis.

Op 21 feb de uitgebreide "20-weken" echo. Spannend.

Sinds een paar daagjes voel ik de kleine eigenlijk dagelijks. Verder ben ik nog steeds flink verkouden. Bijholte ontsteking en hoesten. Echt balen, want ik slaap zo slecht snachts.

Ben dan overdag niet vooruit te branden.

@Naomi: fijn dat je weer naar het hartje hebt mogen luisteren. Is en blijft bijzonder he.

@Simba: Vervelend zo'n spastische darm. Heb een zus die dat ook heeft. Kan heel pijnlijk zijn.

Geplaatst

Naomi fijn weer dat je controle goed was, mooi he om t hartje weer te horen! Kan niet wachten tot ik weer mag voor controle :-)

Simba jeetje wat een verhaal; spastische darm, fysio, lever hoop dat het gauw beter met je gaat. Wat betreft bewegingen horen met de doppler tja hoe zal ik het omschrijven; zeg maar alsof je dingen in het water gooit/beweegt 'boing floep zoef' vorige keer liet de VK het horen dus toen herkende ik het.

Adriana jammer zo'n korte echo maar gelukkig weer alles goed. En nog 2 weken en dan hebben we ongeveer allemaal de 20-weken echo, zeker spannend! Vervelend van je verkoudheid, beterschap.

Geplaatst

Meiden, alvast een prettig weekend!

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

5
juli 2011 -
Adriana 40 jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30 jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling)

10 juli 2011 - Sheenara 35jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

15 juli 2011 - Lotttie 26 jaar - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 31jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 36jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

08 feb: Jolanda: echo (ivm cyste)+controle VK

16 feb: Simba :VK

18 feb: Sheenara : 20 weken echo

18 feb: Saskia : 20 weken echo

01 mrt: Lianza : controle vk

07 mrt: Naomi : 20 weken echo

08 mrt: Lianza : 20 weken echo

01 apr: Sheenara : 3-D pret echo 26w5d

15 apr: Saskia : 28 weken pret echo

uitslagen combitest/geslacht etc.

Sheenara uitslag combitest: 1:2800 :girl:

Saskia: :girl:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842

Lianza uitslag combitest: 1:920

Geplaatst

En dan ga je nar de wc.....

knoop los...

rits... huh???

oh nee, deze broeken hebben geen rits

knoop vast...

en broek omlaag sjorren...

begin er verder nu wel aan te wennen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden