Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi

Het is zo leuk als ze eindelijk hun fruithapje krijgen, wij moeten nog even geduld hebben. Als het goed is mogen wij met 6 maanden starten dit ivm allergieën in de familie.

Wij hopen dat ze gaan doorslapen zodra we met de hapjes gaan beginnen.

Een paar uur slaap per nacht zou momenteel wel welkom zijn.

Leuk om te lezen dat het met iedereen goed en sheenara succes met het zoeken naar een andere baan.

gr. remci

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ simba, je eerste werkdag zit er weer op meid!

@ellentrik: ik geef ook nog steeds bv. De kleur vd ogen kan soms nog wel veranderen tot 2 jaar... Maar meestal kun je al wel snel zien welke kant t op gaat.

Bij ons in de straat is er een tweeling geboren (nu 3 mnd) en de een heeft duidelijk bruine en de ander duidelijk blauwe ogen! Ik twijfel nog bij Sam.

Het lijkt blauw, maar duidelijk n ander kleur dan z'n broer. Het lijkt wel of er groen, grijs en bruin doorheen zit. (heeft z'n vader ook) we wachten t af!

Hoe gaat het bij jou?

@ sheenar, succes met t vinden van een nw job! Voor nu lekker genieten v jullie meid!

@ Adriana, Sam heeft geen last meer van het terug komen van voeding. Ik ben nadat hij de fles weigerde toen ik aan t werk was, ruim n wk lang 's avonds gaan afkolven

En heb dit per fles gegeven. Gaf t in de Tommy tippee fles, maar hij zuigt er zo hard aan dat hij steeds verslikte. Nu de difrax. Ging eerst net zoals Tommy tippee, maar gaat nu goed.

Of t nou aan de fles lag vraag ik me af... Denk dat ie gewoon even moest wennen.

Wat t fruithapje betreft, volgens mij mogen ze dat vanaf 4mnd al wel hebben, wanneer je flesvoeding geeft. Maar mocht je bv geven of alergien hebben in de directe Fam., schijnt het

Beter te zijn dit vanaf ca 6 mnd te doen.

@ remci, ik heb echt respect voor je met 3 kids, waaronder de tweelingen werken. Hoeveel dagen werk je? En kun je niet al bijna beginnen met iets van rijstepap door de fles?

Misschien dat ze dan wat eerder door gaan slapen?

Groetjes naomi

Geplaatst

hoi meiden bedankt voor het succes wensen mbt tot het vinden van een nieuwe baan, hopelijk komt er wat leuks op mn pad!

Ellentrik jij ook nog gefeliciteerd met de kleine, mijn dochtertje heeft lichte ogen, zie in het licht soms groen, dan weer grijs en af en toe wat bruine stukjes erin. Kan dus nog alle kanten op, ikzelf heb lichtbruine en mijn vriend groene ogen.

meiden die alweer ah werk zijn (Remci (wauw met 3 kleintjes), Simba, Naomi ...); respect hoor, zit soms echt te denken wauw als ik nu moest werken dan moest ik in ieder geval een veel strakker schema hebben denk ik.

Adriana fruithapje leukkkk!!! ik heb haar laatst ook een beetje aan een banaan laten sabbelen nou dat was zo lief en ze vond het wel interessant. Heb nu rijstepap gekocht en ga ik binnenkort ook mee beginnen. Net als jij volgende week ook naar CB dus dan hoor ik het wel.

Geplaatst

Hoi,

Dante's ogen zijn nog blauw, en ik heb groene-blauwe ogen en m'n vriend blauwe. M'n eigen moeder is eigenlijk de enige met bruine ogen die 'roet in het eten' kan gooien. ik wil heel graag dat hij blauwe ogen zal hebben hihi. Er zijn er die zeggen dat ze blauw gaan blijven, maar net zo goed die zeggen dat je dat nu nog niet kan zien.

Hij groeit als kool in elk geval, dus alles gaat goed veronderstel ik. Heel erg maf als mensen zeggen dat hij zo gegroeid is, en dat is ook zo. Maar zelf besef je dat niet en vind je het bijna jammer dat je die herinnering bijna niet hebt van hoe klein hij nog wel geweest is. Er is intussen 6 cm bijgegroeid sinds de geboorte en 1.6kg bij. En ondanks zijn leeftijd (morgen 6 weken!) merk je dat hij zijn 4 weken te vroeg geboren, nog moet inhalen: beentjes nog opgetrokken houden, schrikken (met armpjes die naar buiten zwaaien), niet echt gericht kijken, en nog niet lachen. Dus aan de ene kant wil je dat ze zo schattig klein blijven, aan de andere kant kijk ik zo hard uit naar al die leuke dingen die ons staan te wachten.

Enige jammere, hij heeft enorm veel krampen met veel huilen (zeg maar krijsen) en slaapgebrek tot gevolg. We gaan er dus voor naar een osteopaat dinsdag en hopelijk helpt het!! Ik laat in elk geval deze week alle koemelkproducten staan zodat hij die via de bv niet doorkrijgt. Voorlopig niet erg veel verschil.

bv gaat goed, en ik probeer al af te kolven ivm gaan werken en kolven tegelijk. Ik ben namelijk bang dat het de eerste week misschien niet goed zal gaan om extra af te kolven op het werk, dus verzamel ik al een voorraadje. Nu, ik heb nog tijd, jullie zijn al begonnen zeg! Hoe ging dat, jullie kindje voor het eerst bij het kdv laten? En hoe gaat het met het kindje zelf, achteraf? Merk je een verschil in gedrag? Gemakkelijker?

Waw, al 2 tandjes! geweldig zeg.

[ATTACH=CONFIG]2735[/ATTACH]

Slapende Dante, deze week ergens nog genomen.

liefs,

Ellen

Geplaatst

@Ellen; wat een schattig knulletje hebben jullie! Onze oudeste zoon had ook echt blauwe ogen en dit is ook zo gebleven.

Die van sam zijn nog meer grijs en t lijkt steeds n wat andere kleur. We wachten t af.

Wat vervelend dat jullie mannetje zo last heeft v krampjes! Je hebt er vast al wel wat spul voor gebruikt... Hopelijk kan de osteopaat wat voor t mannetje doen!

Geplaatst

@ ellen, mijn kindjes gaan 1 dag nr m'n ouders en vanaf dec/Jan ook 1 dag nr de oppasmoeder. Deze zit nu midden in verbouwing/verhuizing.

De oudste is er ook al vanaf 3 mnd heen gegaan. En is altijd goed gegaan. Ook al hanteert ze af en toe wel wat andere regels dan wij.. Maar goed, een kind

Past zich blijkbaar vanzelf aan en weet wat hij waar wel of niet kan/mag. En in t begin moet de kleine vaak wel even wennen aan ander bedje enzo.. Maar is vaak minder erg dan jezelf denkt.

Geplaatst

Ik wilde net gaan schrijven dat we dan toch echt een close up fot moeten zien... Maar ik was al te laat..\

Ik denk dat ze de groene kant op gaan.

Wat krampjes betreft, bij ons heeft de osteo goed werk verricht. En daarbij ook de Infacol.

Geplaatst

Ongeval dat werkte bij ons ook top! Hij kan nu zonder maar heb het nog wel in de kast voor als de krampjes! Verder alles goed met iedereen?

Liefs

Geplaatst

haha,

bedankt voor de tip in elk geval.

Ik ga eerst de osteopaat afwachten, en dan zie ik wat ik nog doe. Ik heb de indruk dat het iets beter gaat. Ze zijn er nog, maar minder lang en ook iets minder heftig. Wel nog altijd behoorlijk slepen en trekken tijdens het drinken, maar niet zo heftig meer de krampjes tussendoor. Wie weet helpt het dan toch ivm de koemelk-producten te laten staan?

groetjes

Ellen

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2775[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2776[/ATTACH]

Even twee fototjes van ons kereltje... Zo super trots..

Ik hoop nog meer foto's te zien!!!

Liefs

Geplaatst

Wat een heerlijke mannetjes!! Ik zal morgen even proberen wat foto's v ons mannetje te plaatsen met de laptop.

Jammer dat ik niet weet hoe en of je geluidopnames vanaf je telefoon hier kunt plaatsen...

Ons mannetje ligt steeds enorm in een deuk, echt zo ontzettend hard en lang lachen achter elkaar! Zo schattig! ;-) (t bewijs staat op m'n mobiel.. ;-))

Liefs naomi

Geplaatst

Ooh, zo'n lieve ventjes! En toch nog de blauwe ogen zie ik. Ik dacht dat jullie intussen al wel een kleur konden zien.

Infacol, here we come! De osteopate zei dat deze baby een normale baby is, en er weinig echt vast zit, maar dat het voornamelijk aan de krampjes ligt en hij enorm veel lucht vast houdt. dus Infacol nemen en over 3weken nog eens terug naar haar.

Moet je dat voor elke maaltijd geven, en heel erg precies? Ik ben het al een keertje vergeten te geven, en ook een keer te laat. Dus liet ik hem snel stoppen met drinken en gaf ik het dan. Kan dat kwaad? Ik hoop dat het helpt en gisterenavond de laatste keer was dat hij zo hard en vaak gehuild heeft.

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Je zou het in principe niet bij iedere voeding hoeven geven. Als hij bevoorbeeld 's nachts nbergens last van heeft, zou je die laatste voeding dan zonder infacol kunnen doen. Msaar beter is het om het even een tijdje bij elke voeding te doen.

Wij hebben het ook gebruikt, en hadden aan 1 pipetje per keer voldoende. Wel een keer een dag of twee twee pipetjes gegeven.

Ik ben het ook wel vergeten voor de voeding, maar dan deed ik het gewoon tussen de voedingen door. Geef je nog bv? Dan kun je het op zo'n moment bij de wissel doen.

Succes, maar iig hele fijnom te horen dat je kerelje het verder goed doet, en er niks echt vast zit.

Hoe vond je het bij de osteopaat?

Geplaatst

Simba,

dankje voor de tip. Ik geef nu twee pipetjes ipv eentje voor de voeding. S nachts heeft hij er inderdaad minder last van. Totnutoe gaat het best goed, al zit hij nu in zijn huil-uurtje :-)

De osteopate heeft wel wat lucht uit de darmen gekregen maar echt heilzaam heb ik niet zo erg gemerkt. Ze zeggen dat baby's helemaal ontspannen als ze bij de osteopaat komen en in slaap vallen tijdens een sessie. Nou, Dante heeft de ganse tijd de boel bij elkaar gekrijst. Door die darmpjes natuurlijk, maar vooral uit ongemak. Dus al bij al niet zo'n goeie ervaring, behalve dan de tip Infacol, die ik hier in feite ook heb gekregen haha.

Ik ben benieuwd naar de volgende dagen!

Hoe gaat het werken intussen?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2811[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2812[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2813[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2814[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2815[/ATTACH]

Hierbij wat fot's van ons herllijke mannetje!!

Geplaatst

Weer zo lekkerding! Wat hebben we tocu mooie kindjes!

Ons mannetje ligt te huilen dus zal weer even aan de bak hi hi

Hoeveel slapen jullie kindjes ongeveeroverdag

Geplaatst

@ Begina, Sam slaapt van 9 tot 11 uur, van 13 tot 15/15:30 uur en dan zo rond half zes nog een half uurtje.

De eerste 2 slaapjes zijn in z'n bed en de laatste (korte) in wandelwagen/box/schoot of auto. (langer wil hij toch niet slapen)

Daarna gaat hij om 19:30 weer z'n bed in, maak ik hem om 23u wakker en dan komt hij meestal zo rond 7/7:30 uur.

Vannacht kwam hij in ene weer een keer om 5u! hopelijk eenmalig... ;-)

Hoeveel slaapt Jullie mannetje?

groetjes Naomi

Geplaatst

Oooh wat een schatjes! Leuk al die fotootjes, zal snel ook weer wat plaatsen. Kleine slaapt van 20/21u savonds tot 7/8 sochtends en dan fles weer slapen tot 10u en dan smiddags rond een uur of 14/15/16u nog een slaapje.Groetjes Sheenara

Geplaatst

Hi meiden,

Kennen jullie mij nog?? ;)

Ik wilde laten weten dat wij serieus aan het nadenken zijn om opnieuw het traject in te gaan... We mogen als onze dochter en half jaar is. Dit zal in januari zijn.

Ik ben benieuwd of hier meer meiden zijn die er alweer voor willen gaan.

Groetjes, Lotttie

Geplaatst

Hee Lotttie alles goed met jullie? Ik dacht eigenlijk ook meteen aan een broertje of zusje. Heb toen gebeld met mn ivf-afdeling en ik mocht zelf bepalen wanneer ik er weer aan toe was en weer wilde beginnen (geen standaardtijd ofzo). Ik zou het heel graag willen alleen kijk ik erg op tegen de hele procedure weer opnieuw (cryo's zijn op). Ook denk ik aan mn leeftijd,leefsituatie en alles maar dat zou voor mij toch geen reden zijn om nog heel lang te wachten. Maar Lotttie ga je ook in januari daadwerkelijk beginnen of kijk je het dan aan, en heb je cryo's of moet je opnieuw.

Groetjes Sheenara

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden