Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@danielle, ik ben gister (dinsdag) geweest enmag vrijdag weer, ja er zitten 3 dagen tussen, maar heb geen flauw benul of dat lang is :S :D

Ze vroegen me nog of ik veel last had, toen nog niet, maar dat heb ik te hard gezegd, sinds gister niks anders dan buikpijn :S en zooooo moe.

lag gister om 8 uur op bed, vanochtend kwart voor 8 eruit en verlang alweer naar mijn bed :S maarja alles voor het goede doel :D:D

vandaag de hele dag werken (zucht, is het al bedtijd??) en donderdag en vrijdag lekker halve dagen :D:D Normaal vind ik het jammer als

ik mijn uren in moet leveren maar nu ben ik er alleen maar blij mee!!

voor jou wordt het nu echt spannend! tot nu toe dus nog niet ongesteld, dat kan een goed teken zijn al kan het door die medicijnen ook

uitgesteld worden. ik blijf duimen voor je dat hij/zij inderdaad nog lekker ruim 8 maanden mag blijven zitten!!

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Henne, heel erg bedankt! Geeft een stukje rust...Vraagje, hoe groot waren de follikels bij jou toen ze de punctie gingen inplannen? Vind 17 voor mijn gevoel gewoon ietsjes te vroeg? dit hadden we toen in het EMC ook en de oogst was hierdoor altijd minder. Wat zijn jouw ervaringen hiermee in VB? Alvast hartstikke bedankt voor je informatie. Wanneer hoor jij de uitslag van het bloedonderzoek? Sterkte en hopelijk heb je veel afleiding om de tijd sneller te laten gaan. Ik snap je helemaal dat je verder wilt.

Goh...eigenlijk weet ik dat niet eens meer goed. Geloof rond de 18/20mm. Het gaat natuurlijk niet alleen om de grootte, je hebt nu toch menopur ipv puregon/gonalf? Dat heeft bij mij denk ik ook verschil gemaakt. In R'dam had ik een keer 13 follikels en maar één eitje, dat schiet ook niet op. Hier de laatste keer 10 follikels, 9 eitjes en 9 bevrucht. Da's toch wat effectiever :-)

De uitslagen krijgen we over een weekje. Ben nog niet echt zenuwachtig, maar denk er wel veel aan. Wil vooral graag verder, in de hoop weer zwanger te zijn voor de uitgerekende datum van de miskraam. Maar da's denk ik te hoopvol. We zullen zien.

Judith ook veel succes!

Geplaatst

Hoi

Roestvlek 7 is een magisch getal, let maar op! En als je er zo graag meer wilt...... soms gaan die van 12 ook nog ineens als de bliksem de laatste paar dagen. Je kan nog wel eens verbaasd staan (liggen) tijdens de punctie. Is mij ook al vaak overkomen.

Sowiebo... als je echt zeker weet dat je niet zwanger bent.. ik ging dan vaak expres een uurtje spinnen (of hardlopen) en het gebeurde regelmatig dat het daarna doorzette. Dan gooi je toch even wat spanning van je af, je lichaam wordt even goed wakker geschud door goede doorbloeding (hmmm rare woordspeling in deze) en hopla toen kwam het wel.

Danielle...... het wordt spannend nu he! De eerste wachtweek gaat nog wel.... maar de tweede....... niet te doen! Het zou zo maar kunnen he dat je over 8 maanden ligt te creperen van het baren! hihi! Hou vol meid, probeer zo veel mogelijk leuke (maar niet te drukke) dingen te plannen na je werk dan gaat de tijd ietsie sneller. Thuis voor de buis gaat de klok 2x zo langzaam lijkt het wel.

Noekie nog 2 daagjes dan is het al weer vrijdag... We horen het graag!

Nog 3 en dan is het zaterdag, dan word ik om 11 uur gebeld of we 's middags mogen komen. Ik durf er niet echt op te rekenen want het is er maar eentje en tot nu toe had ik altijd 2 cryo's waarvan 1 het overleefde (dus 50% kans) maar ik geloof gewoon in mijn hummel. Het arme ding ligt daar al een jaar in de kou te wachten. Tijd voor de warme buik van mama!!!

Groetjes en fijne dag

Noor

Geplaatst

@ Roestvlek je mag alles aan me vragen hoor.Ik heb de eerste echo 2 maart en oh wat duurt dat nog lang pff haha.

Ik heb 3 emmies teruggeplaats gekregen dus het is een verrassing hoeveel het er zijn.Voor de behandeling heb ik Menopur gebruikt,de hoogste dosis omdat ik een low responder ben.

Ohja ik ben 35 jaar word in September 36.

Dank je voor je lieve woorden en heel veel succes donderdag, ik duim voor je voor een mooie oogst.

Mijn ervaring is ook dat ik bij de punctie altijd 1 of 2 follikels meer had dan ze bij de laatste fm had gezien.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik moet even iets kwijt.

Heb net een test gedaan hoewel ik eigenlijk pas volgende week kan testen maar ik zag een heel licht kruisje?!?! kan ik nu al testen eigenlijk.. durf het niet te zeggen maar zou het dan positief zijn?

Hoor graag wat jullie ervan vinden..

Groetjes Cecily

Geplaatst

Cecily, wanneer was je tp? En heb je ook pregnyl gebruikt?

Anders .... ziet het er rooskleurig uit, een plus/streep is een plus/streep :)

Hier, eindelijk....joehoe, jippie!!! 2 violen en een trommel en een fluit..... want de vlaggen hangen uit.

Volgende week woensdag 1e fm en vrijdag a.s. gaan de eerste spuiten er weer in!!

Kan allemaal net, als het goed is ;)

Geplaatst

Soort behandeling
(IVF, ICSI, en poging)

Danielle..: ICSI 2 (kort protocol)

Noekie1988: ICSI 1

Liminous: ICSI 1

Daisydoo: Cryo terugplaatsing 1

Appel: ICSI 2

roestvlek: ICSI 4

Sowiebo: ICSI 4

Joske: IVF 2

Zjoediezzz: IVF met uitval naar ICSI 2

Voortraject
(start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Noekie1988: 29-01 Deca 09-02 150 gonal F

Liminous: 05-02 starten met de pil

Daisydoo: bij 1e cyclusdag van februari aanmelden

Appel: 2 februari start puregon 200 eenheden,

roestvlek: 4 februari start deca, Menopur 150IE

Joske: 11 februari start deca, daarna 300 gonal F

Zjoediezzz: 29/01 start Deca, 05/02 start menopur

Uitgangsecho
(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM
(Follikelmeting):

Zjoediezzz: Maandag 14/2 2e FM

Noekie1988: Dinsdag 15/2 1e FM

Punctie
:

Roestvlek: 17/02

Zjoediezzz: 18/02

Cryo cyclus:

TP
(Terugplaatsing):

Danielle..: 7 Februari

Testen:

Danielle..: 21 Februari

Heb het lijstje dr maar weer even bij gepakt... Spannend blijft t! (graag iedereen weer even aanvullen?)

Geplaatst

Goed plan Judith, ik miste hem al ;)

Soort behandeling (IVF, ICSI, en poging)

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Zjoediezzz: 29/01 start Deca, 05/02 start menopur

Sowiebo: 18 februari start Puregon en Menopur

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM (Follikelmeting):

Zjoediezzz: Maandag 14/2 2e FM

Noekie1988: Dinsdag 15/2 1e FM

Sowiebo: woensdag 23/2 1e FM

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Danielle..: 7 Februari

Testen:

Geplaatst

Hier nog een keer, heb de 'oude' dingen weggehaald. Dan blijft het overzichtelijk, goed?

Dus de dingen die geweest zijn ;)

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/enopur of iets anders natuurlijk):

Uitgangsecho (in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ze dit niet:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Roestvlek, veel succes morgen met je FM.

Judith, vanavond de Pregnyl en morgen lekker een spuitvrij dagje :) Op naar een mooie oogst meid!!!

Heb jou uit het voortraject gehaald, omdat je punctie al staat ingepland.

Hopelijk vergeef je het me :$

Geplaatst

Sonja, ik zie dat je weer bijna gaat beginnen!!! Wat goed!! Heb je er weer zin in?

Hoop dat ook nu weer raak is, en het dan ook goed blijft gaan!!

Succes,

Liefs Lianne

Geplaatst

Lieve Lianne, oh, wat hoop ik dat ook voor jou meid!!!!

Ik heb er zeker weer zin in, eindelijk ongesteld...heeft even geduurd!! Wil zo graag weer zwanger zijn, maar ja... het geeft geen garantie.

Lees dat je morgen punctie hebt, heeel veeel succes, op naar hele mooie bevruchtingen. Toi, toi, toi!!

liefs

Geplaatst

FM (Follikelmeting):

Noekie1988: vrijdag 18/2 2e FM

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Geplaatst

@ cecily85 dank je voor je felicitatie.Het genieten is een beetje moeilijk nog voor me omdat ik vorig jaar 2 vroege miskramen heb gehad,maar het komt straks wel als ik de echo heb gehad,denk dat ik dan echt kan gaan genieten als die goed is.

Maar ik ga heel hard duimen voor je dat je test een duidelijker streepje/plusje krijgt, maar ik vind het heel positief dat je nu al een licht streepje/plusje heb.

Je schrijft dat je maar 1x ovitrelle heb gespoten dus dat zou nu geen invloed meer kunnen hebben op je test denk ik.

Dus meis ik duim voor je!

Alle andere dames heel veel succes gewenst.

Geplaatst

Cecily, dat zou wel eens heel goed nieuws kunnen betekenen. Je bent heel erg vroeg met testen, maar het zal de Otrivelle idd niet meer zijn.

Wanneer ga je weer testen?

Frann, lees dat je + getest hebt en een tp hebt gehad van 3 emmies. Spannend je eerste echo... zijn het er 1,2 of 3??

Geplaatst

Sowiebo heel spannend idd die eerste echo,ik ben echt de dagen aan het aftellen haha.

Ik zie dat jij ook weer gaat beginnen,heel veel succes deze poging.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden