Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeienavond!

Ik ben gister begonnen!!! Ik heb nu net de 2e decapeptyl erin zitten... Gister vond ik het nog mega eng om te spuiten, vandaag ging het al een stuk beter... die spuit zat er zo in! Nu heb ik alleen met het eruit trekken van de spuit dat er een druppeltje bloed meekomt, hebben jullie dit ook? Is dit niet erg? Verder had ik gister echt jeuk op de buik kort na het spuiten, nu voel ik niks, net alsof ik niet gespoten heb. Gek eigenlijk... of niet?

xx Sush

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi meiden.

Beter laat dan nooit...maar zou ik aan mogen schuiven op dit wachtbankje? Ik ben bezig met de vierde icsi en heb afgelopen zaterdag de tp van 1 emmy gehad. Ik ga volgende week woensdag testen.

Babeth...ook hier, succes met de punctie meis!

Hermien...hoe is het met jou? Wanneer ga jij testen?

Champietal...jij ook weer hier. Volgens mij heb ik in een ver verleden ook al eens met jou op een wachtbankje gezeten. Fijn dat je in de race bent voor een brusje.

Miss Daan...super actie! Ik zit ook altijd te mopperen op die deca maar heb eigenlijk daar nooit wat mee gedaan!

Ik zal allicht mensen vergeten maar moet nog even inlezen hier!

In elk geval heel veel succes voor iedereen!

Hey Esther,

Ja dat klopt, dat was vorig jaar februari. Toen mocht ik het gelukkige nieuws ontvangen dat ik zwanger was van Finn.

Ik had alleen begrepen dat jullie toch waren gestopt na de derde poging?? Toch weer alle moed kunnen verzamelen voor een vierde ICSI, heel erg knap hoor, maar dat vind ik van iedereen hier?

Als ik soms bij sommige hun handtekening lees, dat hebben wij nog een "makkie" gehad.

Geplaatst

Hey champietal,

Nou ik vind alle meiden die behandelingen moeten ondergaan bikkels, ongeacht of je van de 1e of 4e behandeling zwanger wordt. Maar het is wel zo dat sommige mensen een veel langer traject moeten gaan voordat hun wens uit komt (of niet), en hoe langer het traject hoe zwaarder, dat geloof ik vast.

Wij waren idd gestopt maar na deze zomer begon het toch weer enorm te kriebelen en hebben we de knoop doorgehakt om weer te starten. Enorm spannend weer!

Wanneer verwacht jij de tp?

Geplaatst

Natuurlijk, ik heb het vooral bij de eerste heel zwaar gehad. Elke keer weer die tegenslagen.

Op een gegeven moment geloofde ik er niet meer in en toen bleek ik zwanger te zijn.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij de laatste TP een stuk rustiger was als vorig jaar, misschien toch dat de druk veel minder hoog is, hoe graag we ook een tweede willen. Ik was toen ook druk bezig met Finn zijn eerste verjaardag dus kon mijn gedachtes ergens anders naar toe sturen.

Ik denk zelf dat ik zondag/maandag de TP zal hebben, dus hopen dat ik weer rustig blijf!!

Jullie ook heel veel succes!

Geplaatst

Weet jij nog wat je voelde in je wachtweken toen je zwanger bleek?

Jullie hebben natuurlijk ook voor de ivf al veel iui pogingen gehad, en hoewel je dan minder hormonen hoeft te spuiten heb je natuurlijk wel elke keer die wachtweken dus je hebt ook al een heel traject achter de rug!

Lekker hoor dat je deze tp anders hebt ervaren! Jullie hebben nog wel veel cryo's over hé! Fijn gevoel zeker?

Geplaatst

@Tweety, ik heb puregon en pregnyl gespoten, het is inderdaad een super score ehb dan eigenlijk ook wel goede hoop dat het deze keer lukt

Geplaatst

Ik lig zo veel mogelijk op de bank, heb de vorige keren de fout gemaakt té veel te werken ( zelfstandig ondernemer...dan krijg je dat ) en dit keer gaan we dat eens anders doen...pas op de plaats!

Oja......gisteren een ontzéttende huilbui gekregen toen iemand in mijn schildergroep vroeg "hoe het ging" , lief mens....ze wist niet hoe ze moest reageren op mijn hormoon-ontploffing.

Ik ben gewoon alles behálve mezelf op t moment..........

:helluup:zucht, wou dat t 5 December was, en niet om de kadoo's!

Geplaatst
Weet jij nog wat je voelde in je wachtweken toen je zwanger bleek?

Jullie hebben natuurlijk ook voor de ivf al veel iui pogingen gehad, en hoewel je dan minder hormonen hoeft te spuiten heb je natuurlijk wel elke keer die wachtweken dus je hebt ook al een heel traject achter de rug!

Lekker hoor dat je deze tp anders hebt ervaren! Jullie hebben nog wel veel cryo's over hé! Fijn gevoel zeker?

We hebben nog 4 cryo's en die zijn per twee ingevroren, dus nog twee kansen over.

Wat ik voelde, voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik had een paar dagen (rond wachtdag 8) voor de bloedtest de hele tijd ongi kramp en verder voelde ik niets.

Ik wist gewoon zeker dat het weer was mislukt. Toen ik het telefoontje kreeg dat ik zwanger bleek te zijn, kwam dat echt uit het niets.....ik moest zo hard huilen (en ik zat op mijn werk) dat mijn werkgever naar mij toe kwam en toen gooide ik het eruit...........ik was echt in shock..........pas nadat ik Finn in mijn armen hield, besefte ik het pas echt allemaal....Dat klinkt missschien overdreven, maar ik vond alles een wonder en 'raar' dat het eindelijk zover allemaal mocht zijn bij ons.

Je hebt natuurlijk de wachtweken van testen, dan komt het wachten op twaalf weken, daarna 20 weken echo, dan zit je te wachten op 37 weken want dan mag de baby komen en toen liep ik nog eens tot 42 weken precies.....pppfff dat was heel veel wachten...hihihihihihi

Geplaatst

Renate welkom hier! Spannende weken weer voor jou. Drie follikels is wel een super hé?!

Fiona...Ik doe alleen maar leuke dingen, dingen waar ik van ontspan en me prettig bij voel (voor zover ik niet hoef te werken natuurlijk maar dat doe ik nu niet, ik heb vakantie). Wat ik niet doe is tillen, wijn drinken, filet americain eten en ik drink alleen rooibosthee. Verder doen waar je je prettig bij voelt.

Geplaatst

ik doe eigenlijk gewoon alles,slik wel mijn foliumzuur.

Maar ik doe nu de iui en is niet zo zwaar dan de ivf ,icsi natuurlijk.

Of zo ik ook ergens rekening mee moeten houden?

groetjes fiona

Geplaatst

Ik slik ook van alles...vitaminepillen, omega 3, tarwekiemtabletten, foliumzuur...:)

Ik denk dat je gewoon moet doen wat goed voor je voelt. Waar ik wel echt rekening mee houd is met tillen, dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. En de 1e dagen na de punctie houd ik me sowieso koest omdat alles dan nog gevoelig is!

Geplaatst

hoi meiden

Angel, wil je veel sterkte wensen met het feit dat het niet gelukt is, je hebt gelukkig nog cryo´s maar was natuurlijk mooi geweest als je die nog kon bewaren, sterkte en alvst veel succes!!!!

dames morgen voor 12.00 uur hoor ik of ik op jullie bankje kan plaatsnemen.

Vandaag de punctie gehad en het ging goed hoor, beide eierstokken aangeprikt gelukkig en er zijn 10 eicellen gevonden: Tevens werd er zaad gevonden nu nog afwachten of er enkele eicellen mooi bevrucht worden.

de tp dan op een bijzondere dag, precies 9 maanden na de geboorte en het overlijden van onze kanjers.....maar mede door hun weten we war we het voor doen.

We hebben goede hoop maar ben blij als morgen het verlossende telefoontje komt!

dames, heel erg veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth dat is ook toevallig en bijzonder dat dan de tp 9 maanden later zou zijn.

Ik hoop dat het jullie veel geluk brengt.

Wat een drukte verder in december en wat gaat de tijd toch hard bijna weer het nieuwe jaar.

Geplaatst

Hoi meiden

ben zojuist gebeld, er zijn er 7 bevrucht, morgen de tp van 2 en dan 5 cryo´s....testdatum wordt voor ons denk ik 8-12-2010 (14 dagen na punctie)

Geplaatst

Testen:

Gaby 2 december

Hermien 3 december

Loes 3 december

Fiona 5 december

Miss Daan 5 december

Nathalie 5 december

Ik heb het lijstje even aangepast en mezelf ertussen gezet!

Ik voel me prima, alleen lijkt t ofdat dat gevoel van de grote gevulde follikels weer terugkomt, als ik over een bobbel gaat in de weg met de auto isdat heel vervelend. Ook plassen is pijnlijk, alsof ik niet goed uit kan plassen...klinkt wat raar maar ik wil weten wat dat is. Kan het zijn dat die bolletjes daar voor zorgen?

We wachten maaar af. Als we de tweede wachweek inga, voel ik altijd van alles! ( Psygisch)

Groetjes en voor iedereen heel veel succes!

Geplaatst

Testen:

Gaby 2 december

Hermien 3 december

Loes 3 december

Fiona 5 december

Miss Daan 5 december

Nathalie 5 december

Renata 8 december

Ooo Babeth, dat zou toch een verschrikkelijk mooi gebaar zijn dat je van deze poging zwanger zou worden.

@EDR, ja het is een super score, ze hebben ook een paar keer gevraagd of ik het wel zeker wist deze IUI, omdat ze alle 3 super waren 20 mm, ik mag blij zijn als er 1tje het doet ik hoop het zooo verschrikkelijk.

Geplaatst

hoi dames

tk, ieder ziekenhuis laat je op een ander moment testen, in Brussel testen ze op dag 17 na de punctie, zelf merkte ik al dat ik zwanger was nog binnen de 14 dagen na de punctie dus ik houd 14 dagen aan.

Loes, je zit bijna een week na de tp, de klacten kunnen van de bolletjes komen maar kan ook zomaar van een zwangerschap zijn.. spannend hoio! succes met de laatste wachtweek!

Renata, wat fijn te lezen dat je zo´n goed gevoel hebt. wel heel erg spannend met 3 follikels!!! veel succes

Geplaatst
Ik lig zo veel mogelijk op de bank, heb de vorige keren de fout gemaakt té veel te werken ( zelfstandig ondernemer...dan krijg je dat ) en dit keer gaan we dat eens anders doen...pas op de plaats!

Oja......gisteren een ontzéttende huilbui gekregen toen iemand in mijn schildergroep vroeg "hoe het ging" , lief mens....ze wist niet hoe ze moest reageren op mijn hormoon-ontploffing.

Ik ben gewoon alles behálve mezelf op t moment..........

:helluup:zucht, wou dat t 5 December was, en niet om de kadoo's!

Hee hee,

Nou 5 december is anders een hele mooie dag om Polleke en Lowieke cadeau te krijgen ;)

Ik ben sinds afgelopen maandag weer aan het werk. Mn buik blijft mega opgezet, lijk wel al 4 maanden zwanger (van een olifant). Maar sinds gisteren erg veel krampjes, steken, pijntjes. Eigenlijk nog te vroeg voor een ongi maar ik vertrouw het voor geen meter.

Maar goed, ik probeer positief te blijven. Mn borsten zijn ook erg opgezet, dus dat gaat dan lekker mee met mn buik. Het wordt in ieder geval steeds moeilijker om positief te blijven.

Wanneer ga jij testen? Of wacht jij tot 5 december?

Ik weet niet of ik dat kan, duurt nog zo lang en die dag zelf staat natuurlijk in het teken van de Sint. Dat zou ik niet willen verpesten voor onze kleine man.

Nou ja, allemaal heel veel succes met wachten. Ik ben er duidelijk niet zo goed in, en manlief gaat dit weekend ook nog eens het hele weekend op mannenweekend in Dusseldorf.

Liefs Nathalie

Geplaatst

Babeth...waaraan voelde jij de vorige keren dat je zwanger was dan?

Nathalie bij jou schiet het ook alweer op!

Geplaatst

Hey meiden,

Ook ik wil graag aanschuiven.

Na en MK in september zijn er de 19e 2 cryo's terug geplaatst.

Dus ik mag 1 december testen.

Moet zeggen dat het deze keer wel een stuk relaxter gaat zonder al die extra hormonen.

Maar de spanning begint nu toch te komen, en ik moet nog een week volhouden.

Heb me even een paar dagen ziek gemeld om het wat rustiger aan te doen,

de eerste 3 keer als een kip zonder kop door gegaan dus wie weet helpt het nu.

Nou laten we hopen dat de december maand voor iedereen met positief nieuws komt.

Kerstman ik ben heeeeelllllll lief geweest dit jaar :laugh:

Liefs Merit

Geplaatst
hoi meiden

Angel, wil je veel sterkte wensen met het feit dat het niet gelukt is, je hebt gelukkig nog cryo´s maar was natuurlijk mooi geweest als je die nog kon bewaren, sterkte en alvst veel succes!!!!

dames morgen voor 12.00 uur hoor ik of ik op jullie bankje kan plaatsnemen.

Vandaag de punctie gehad en het ging goed hoor, beide eierstokken aangeprikt gelukkig en er zijn 10 eicellen gevonden: Tevens werd er zaad gevonden nu nog afwachten of er enkele eicellen mooi bevrucht worden.

de tp dan op een bijzondere dag, precies 9 maanden na de geboorte en het overlijden van onze kanjers.....maar mede door hun weten we war we het voor doen.

We hebben goede hoop maar ben blij als morgen het verlossende telefoontje komt!

dames, heel erg veel succes!

liefs

Babeth

Hoi Babeth,

Wat een mooi gegeven jullie TP datum, ik krijg het er helemaal koud van gewoon.

Hoop dat het goed gaat en je hebt een mega goede scoren aan bevruchtingen, proficiat meid!!

Ik hoor vandaag alleen maar goed nieuws bij de 40 plussers Haha.

Lfs Mo

Geplaatst

Ik denk dat ik maar gewoon tot 5 December ga wachten, maar ik heb er een héél hard hoofd in.......misschien zelfbescherming?

Ik weet t niet, ik weet alleen dat ik zoieso blij zal zijn als dit allemaal achter de rug is, goede uitslag of niet, ik wil MIJ weer terug!

Je weet niet wát je moet voelen, je kan alleen maar wachten, ik ben een controle-freak, dit is zó niet te doen!!!!!!!!

Grrr.....mijn broer én zus hebben alllebei 4 ( !!!!! ) kids via de spontane manier, waarom gebeurd dit mij nou weer?

Sorry, soms wil je gewoon ff je gal spuwen.....

Houdt hoop Nathalie!!!!!!!!!!

Geplaatst
hoi allemaal

ben vandaag van het bankje van november gevallen pfff

maar we gaan gelijk weer door

ergens in deze maand hoop ik me cryo tp te hebben..

we hebben er nog 2 over hoop dat die meer geluk gaan brengen..

succes allemaal met de ww

hoop dat hier meer groen gaat worden dan in november

liefs angel

Heel veel sterkte Angel, ik ken je niet maar ik leef wel met je mee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden