Ga naar inhoud

wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik wil me weer bij jullie aansluiten op het wachtbankje.

Ik heb net een tp gehad van een cryo.We hadden er nog maar 1 en hadden dit niet verwacht.Moest wel even huilen toen ik gebeld werd.

Ik had dit echt niet gedacht in gedachten waren we al bezig met onze laatste icsi poging!

De dag van ontdooien was hij 8 cellig na een uur 10 cellig en vandaag waren de cellen niet meer te tellen en waren ze al aan het smelten.

Dus hopelijk is dit een toppertje.

Kan iemand mij op het lijstje erbij zetten??Ik mag 14 december testen.

Joehoeeeee Gaby wat een super nieuws meid!!!!!!Ik ga je deze maand gewoon achterna!!!!!Wat super zeg eindelijk ben je ZWANGER!!

DIkke knuff!!

• Reacties 962
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther (EDR):1december

Dee: 1 december

Gaby: 2 december

Testr: 2 december

Hermien:3 December

Loes: 3 december

Fiona: 5 december

Miss Daan: 5 december

Nathalie: 5 december

Angélique: 7 december

Medusa: 8 december

Meiske74: 8 december

Tamaar: 9 december

Eus: 10 december

Pebbels: 11 december

T.K: 11 december

Witje: 13 december

Bianca1: 14 december

Jett: 14 december

Geplaatst

Dank je wel Babeth!!Hoe is het met jou??Je laatste week hou je het nog een beetje vol??

Ga je eerder testen of deze ronde niet?

Liefs Bianca

Geplaatst

hoi dames

allereerst wil ik even Gaby feliciteren, wat super zeg!! even een vraagje, je had de tp in DD gehad, ga je daar nu ook naartoe voor de eerste echo? of direct in Nl?

Medusa, ik lees dat je wellicht gaat testen, heeeel erg veel succes. Als ik vroeg ga testen maak ik met mezelf wel de afspraak, dat áls het negatief is bij een vroege test ik me niet direct uit het veld laat slaan.....Ik snap dat je het eng vind!

TK, helaas kan je lichaam je vanalles en niets laten voelen....we wachten met je mee!

Miekske, ik ben zo enorm benieuwd of je iets gehoord hebt? en dan goed nieuws uiteraad!

Loes, hoet gaat het met jou?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey meiden, ik heb de stoute schoenen aan getrokken en getest, vandaag wd9 en heb een hele lichte positieve test je moet echt goed kijken wil je het zien maar er is een streepje, maar ik voel me hier door nog onzekerder.

Is het nog de pregnyl??? ik heb 10 dagen geleden 5000 e gespoten

En met 2 vroege mk's weet ik echt niet hoe ik me voelen moet.

Nou ik oet dus nog gewoon afwachten...

Dee, gefeliciteerd

Geplaatst

Onze lichaam houd ons echt voor de gek.. Ik ben nu echt negatief maar we zien wel.. Spannend en echt. Al die emoties zijn echt zwaar. Daarom is elk vrouw die hiermee bezig is echt een kanjer.

Ik ga niet eerder testen, dan zou ik mezelf ook niet goed meer voelen..

Ik hoop echt voor iedereen het beste. Ik hoop dat december een groene maand wordt.

Meiden die positief getest hebben echt leuk.. Gefeliciteerd en de meiden die negatief getest hebben en op dewachtbank zitten succes en sterkte..

Wachten is echt slopend. Ik zit pas op wd 6

Geplaatst

@ Dee en Gaby: Van harte gefeliciteerd!!!!! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn.

Voor de negatieve testers; dames allemaal een dikke knuffel en veel sterkte met het verwerken van (alweer) een mislukte poging.

Ik ben bang dat ik jullie ga volgen. Gisteren moest ik even naar de kruidvat en ik kon me natuurlijk niet meer inhouden en heb zo'n stomme test gekocht. Ik dacht voor morgenvroeg maar ja, toen was ik eenmaal thuis en mn geduld was redelijk op. Dus ik dacht ach wat, we gaan gewoon testen. Helaas maar 1 dikke streep. Toen ik een half uur later nog eens op de test keek, kon ik wel zien waar het andere streepje had moeten staan. Heel lichtjes, maar daar heb je echt een vergrootglas voor nodig. Het is maar net wat je wil zien!

En daaraan hou ik me nu nog maar even vast. Ik durf nu helemaal niet meer te testen en eigenlijk heb ik de hoop al opgegeven. Gisteren al flink zitten huilen.... Normaal kwam na zo'n negatieve test ook meteen de ongi opzetten maar tot nu toe nog niks. Ik voel zo af en toe wel krampen maar nog geen ongi. Dus ik heb me voorgenomen om maar te wachten tot zondag (als ik dat haal) en dan met ochtendurine te testen. Misschien beter. Ben ook echt zo'n kluns.

@Miss Daan: Heb jij al getest? Vind het wel raar dat dr W zich vergist zou hebben in de testdatum? Ik heb het hem 2x gevraagd omdat ik het zo laat vond. Maar goed, we zien wel. Ik wacht nog een paar dagen.

Knuf Nathalie

Geplaatst

Hallo,

Wat zitten er een hoop mensen in spanning zeg!

Ik zit vandaag op wd 13 en morgen is DDAY!!! Ik ga morgenochtend er maar ns een testje aan wagen....voel me verder wel goed,alleen wat ongikrampjes af en toe die me totaal niet aanstaan, en dan weer naar t toilet, maar nee hoor, nog niets....ik kan niet wachten tot t morgen is, de kinderen zijn om 7uur wel uit bed dus wil ik hiervoor al testen, wekkertje zetten dus!! Ben erg nerveus.

@ Meiske 74 hou jij het nog vol?

Het lijkt me verschrikkelijk voor jou om vertrouwen te houden in je lichaam na wat je allemaal hebt meegemaakt, succes met wachten he! Dat we de rij maar heel groenig mogen maken!

Groetekes Loes

Geplaatst

hoi meiden

Nathalie, nog goede moed houden hoor!!! fijn te horen dat je nog niet bent gaan menstrueren hou vol!!

Loes, wat knap dat je nog niet getest hebt, ik test op dag 14 na punctie (indien nodig)

wat het vertrouwen betreft, ik heb wel het vertrouwen dat mijn lichaam een goede zwangerschap in stand kan houden hoor, dat is het niet. Dat het met onze jongens zo misging lag niet aan mijn lichaam, puur door het moment van doordelen van het embryo deelden de jongens de vruchtzak, en door de groei van 2 kinderen in die ene zak werd de druk te groot. Ik ben er heilig van overtuigd als ze ieder hu eigen vruchtzak hadden gehad dat het goed was gegaan. En de vroege miskraam, tsja, er is toen echt iets niet goed geweest met het vruchtje. Ook verdrietig maar was ergens ook wel "blij" de bevestiging te krijgen dat mijn lichaam wel snapt wat de bedoeling is.Wat dat aangaat durven we ook weer een nieuwe zwangerschap aan, al zal die zeker niet meer zo ontspannen zijn. Maar ik heb gelukkig wel 22 prachtige weken gehad.

Heel veel succes morgen !!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Tweety: 14 December

Nou, we zijn vanmidd. dus naar t Erasmus geweest, en heb Koosje nu in m'n buik zitten ;-)

Er waren er van de 14 eicellen uiteindelijk 3 bevrucht (vind het maar magertjes hor,of klink ik nu heel ontevreden?) en de beste is terug geplaatst, de andere 2 horen we nog van of die goed genoeg zijn om in te vriezen.

Dit moet ik zien als wachtdag 0 toch?

Ik ben heel erg benieuwd hoe het met Miekske is?

Volgens de papieren mocht ik de 12de al testen, maar k zat nog eens te kijken, volgens mij hebben het verkeerd ingevuld..... maar ja, ik hou voor de zekerheid de 14de aan... (dat is dan 15 dgn. na punctie). Voor de zekerheid vanmidd. ook nog even gevraagd wat hun er van zeiden, maar hun zeiden ook dat je 14 dgn. na punctie aan kon houden.

Suc6 allemaal...

liefs

Geplaatst

ff wat anders trouwens, ik heb sinds gisteren écht zo'n buikpijn, m'n darmen zijn helemaal van slag.

k ben niet aan de diarree (sorry) en heb geen koortst, dus t is geen buikgriep, toch voelt het wel zo.

Als ik ongi word heb ik ook altijd wel veel darm kramp, zou het kunnen dat m'n darmen van slag zijn

door alles? k heb ook wel een spastische dikke darm, dus die reageer sowieso wel heftig meestal.

t nadeel is, dat als m'n darmen zo rommelen, ze ook m'n eierstokken aanraken, en dat voelt ook

helemaal niet fijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

liefs

Geplaatst

Dee en Gaby toppie!!!!!!!!!!! van harte meiden en ook voor jullie mannen!!!!!!!!!

T.k. het blijft afwachten, succes met de laatste loodjes!!!

Geplaatst

hoi dames

Tweety, wat ellendig, ik heb zelf ook wel rommelende darmen voor mijn menstruatie, een dag voor de menstruatie kan ikniet naar het toilet en als de ongi doorgezet heeft dan wel 2x op een dag (sorry dames). Ik hoop voor je dat de klachtne snel afnemen, want dit is wel ellendig.Vooral de eerste 5 dagen na de punctie drukte mijn darmen ook weleens tegen mijn eierstokken aan, gelukkig werd het toen minder. Even volhouden!

iemand al iets van Miekske gehoord????? met dit weer naar Brussel is antuurlijk ook geen pretje.... en dan nog terug ;-))

Naomi, dank je voor je lieve berichtje!

liefs

Babeth

Geplaatst
Hey meiden, ik heb de stoute schoenen aan getrokken en getest, vandaag wd9 en heb een hele lichte positieve test je moet echt goed kijken wil je het zien maar er is een streepje, maar ik voel me hier door nog onzekerder.

Is het nog de pregnyl??? ik heb 10 dagen geleden 5000 e gespoten

En met 2 vroege mk's weet ik echt niet hoe ik me voelen moet.

Nou ik oet dus nog gewoon afwachten...

Dee, gefeliciteerd

Whaa nog even afwachten meid, maar wel cool dat je al een streepje hebt!! Zou je voorgevoel goed zijn???

Geplaatst

wowowww Medusa

normaliter is pregnyl 10000 met 10 dagen uit le lichaam, lijkt em dat de 5000 er al zeer zeker uit moet zijn

dat het streepje nog erg licht is is toch ook logisch? je bent toch erg vroeg? ik begrijp je onzekerheid hoor, ik hoop dat je test overmorgen donkerder is, van mij alvast een felicitatie!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, ik durf nog niet te geloven dat het zo is, ik hoop dat zaterdag de test wat donkerder word zodat er stijging is.

Geplaatst

Nou daar zijn we weer!!!!!!!!!!! En met super nieuws!

Maar we zijn dus pas net terug uit Brussel, wat een helse rit met die sneeuw pfff..........

We werden vanochtend om 10.00 uur gebeld dat we dus een TP hadden om 14.00 uur!!! Van de 12 eicellen waren er 10 rijp voor ICSI en deze waren alle 10 bevrucht!!! Daarvan konden er 9 getest worden met de PGD en er waren er 6 genetisch aangedaan met de ziekte, en 3 over om terug te kunnen plaatsen! Van die 3 hebben ze de beste uitgekozen en teruggeplaatst!

Ik heb dus nu een hele mooie blastocyste in mijn buik, de cellen waren niet meer te tellen. O wat een opluchting en wat zijn we blij!

De andere 2 laten ze nog een dagje doordelen en dan kijken ze of ze een cryo kunnen worden.

Ik mag 13 december een bloedtest doen in het ziekenhuis dus nu 11 lange dagen zien door te komen.....

Liefs Miekske

Geplaatst

Miekske wat een prachtnieuws!!!!!!! Dat hij of zij maar lekker groot mag groeien en over een maandje of 8en half kennis met jullie komt maken.

Dan gaan we samen op voor de bloedtest maandag de 13!!!!! Succes in de ww!!!!

Geplaatst

ohhhh Miekske, wat een geweldig nieuws, en nog 2 cryootjes misschien, top!!!!

Heel veel succes met de moeilijke wachtdagen!

Ik hoop van harte dat zodra alles uitgezonden wordt jij al met een flinke buik kan terugkijken!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Jett: Fantastisch meid, 2 toppertjes teruggeplaatst. Ik wens je heel veel succes in je wachtweken.

@Gaby: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan. Nu wordt het nog spannend.......... is het er 1........... of zijn het er 2......

@Testr: Wat een grote teleurstelling voor je. Heel veel sterkte gewenst.

@TK: Nog heel veel succes in je laatste wachtweek. Het is moeilijk, maar probeer niet teveel bij je klachten stil te staan. Je lichaam kan je idd zo voor de gek houden.

@Bianca: Nogmaals..... ben zo blij voor je dat je laatste cryootje goed ontdooit was en nu lekker warm bij je zit.

Heel veel succes en op naar een positieve test 14 december.

@Tweety: Heel veel succes met je wachtweken. En houdt Koosje lekker warm bij je de komende maanden.

@Loes: Heel veel succes morgen met testen. Spannend hoor en ik duim voor je.

@Medusa: Ik hoop dat de tweede streep snel donkerder zal worden. Ik begrijp je onzekerheid na alles wat je meegemaakt hebt. Heel veel succes en alvast een voorzichtige felicitatie.

@Miekske: Heel veel succes met je wachtweken.

@Babeth: Kan me voorstellen dat je er deze keer meer mee bezig bent. Ik blijf iig heel hard voor je duimen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Babeth; ja dat heb ik meestal ook wel ja, dat als ik dan ongi word, ik wel 2 of 3 x moet.... (bah bah)

Maar goed, k heb vanaaf ff 2 paracetamolletjes genomen, en alleen rijst met boter suiker en kaneel gegeten, zodat de boel ff tot rust kan komen van binnen.

O Miekske wat fijn dat het zo positief verlopen is, en uiteindelijk met zulk mooi resultaat.

Heel super, en nu samen wachten..... Onze overige 2 kunnen hopelijk ook nog door voor cryo's. (wij hadden er ook 3).

Dank je Daniella, k zal het wat mij betreft proberen ;-)

Liefs en welterusten allemaal.

Geplaatst

Hallo, met een heel blij gezicht ga ik jullie vertellen dat ik mij van dit bankje laat afvallen want....we zijn zwanger!!!

Tweety: 14 December

Ik ga me naar het 12 weken bankje verschuiven en natuurlijk hoop ik dat er nog vele van jullie mij gaan volgen....iedereen ontzettend bedankt voor al jullie steun en woordjes....zet m op en geef niet op!!!

Geplaatst

Loes van harte!!!!!!!!!!! Hopelijk komen nog vele van dit bankje je vergezellen op het 12 weken bankje!!!!!

Geniet ervan....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden