Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sky is je kat al terecht?

@Sandra, ik kan me voorstellen dat je nog niet nagedacht hebt over kraamzorg. Ik ben ook een paar weken verder dan jij en dan durf je er wel meer mee bezig te zijn.

Sinds de 10 weken echo heb ik er nog meer vertrouwen in en mijn man ook.

Apart hé dat je vriend het kleine mensje al moet gaan erkennen.

Dragen jullie trouwens ook al een zwangerschapbh? Ik had eerst een wat grotere bh gekocht, maar dat zat op gegeven moment ook niet meer fijn. Ik draag nu zwangerschapsbh´s en dat zit toch wel fijner.

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roossie, idd erg grappig dat we op de zelfde dag uitgerekend zijn, vind ik erg leuk. Vandaag precies 11 wk en dan ga ik even bij jouw banner kijken of er alweer een mooi nieuw plaatje is van onze kinderen, haha.

Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds wel een beetje spannend of 't allemaal goed zal blijven gaan. Toch gek dat die 12 weken grens in mijn hoofd nog zo belangrijk blijft. Wij hebben vrijdag nog een echo, hoop dat ik daarna nog weer iets zekerder durf te zijn. De onzekerheid komt en gaat ook per dag.

Ik heb de knoop doorgehakt en een kraamzorgorganisatie uitgezocht die goed scoorde en waarvan ik van anderen positieve verhalen hoorde.

Vooral mijn tepels zijn in het begin veranderd en gevoelig, mijn borsten zijn gelukkig niet heel erg gegroeid. Ik vond ze namelijk altijd al wel wat aan de grote kant (cup E) en ben blij dat ze zich nu nog niet gelijk ontpoppen tot enorme joekels. Ik heb altijd wel goede en dure beha's die goed steunen. Wat is het verschil tussen gewone en zwangerschapsbeha's? Ik ken wel voedingsbeha's.

Sky, katerlief al gesignaleerd?

Geplaatst

@Dough je kunt het verloop van je zwangerschap heel mooi lezen op www.babybytes.nl daar komt die banner ook vandaan.

Ja ik zit ook met die magische 12 weken in mijn hoofd, ik durf het dan ook meer naar buiten te brengen dat ik zwanger ben.

Na de 10 weken echo voelde wij ons ook zekerder, we zagen zoveel beweging en dat er zoveel ontwikkeld is en ook het hartje horen kloppen.

Mijn tepels zijn ook erg gevoelig en mijn borsten zijn van cup D naar E gegroeid. Zwangerschapsbh´s zijn wat rekbaarder dan gewone, ze kunnen meegroeien zeg maar.

Ze zitten ook wat zachter dan de normale beugel bh´s en geven goede ondersteuning. Voedingsbh´s is een volgende stap, ga ik kopen als ik voor mijn bevalling zit.

Ik heb ook de kogel door de kerk! Heb me aangemeld bij Kraamzorg de Waarden. Heb ze eerst gebeld en ik kreeg iemand van de planning aan de lijn.

Ze hebben nog geen kijk op de zomervakantie, maar ze garanderen wel reguliere zorg. Misschien dat we dan niet voor alle dagen 1 dezelfde kraamverzorgster krijgen, maar er komt in ieder geval iemand. Eerste week van aug. is echt de week waarop iedereen wel vakantie heeft, maar zij letten erop dat er zoveel mogelijk voldoende bezetting is. Iedere organisatie heeft daar ook mee te maken. Ze zei ook het ligt er ook niet aan of er vakantie is, maar ook hoeveel baby´s geboren worden.

Ik heb me aangemeld via internet en ik kon gelijk inloggen op een persoonlijke pagina.

Daarna mijn zorgverzekering gebeld en die gaat me ook aanmelden bij kraamzorg de waarden. Over 3 weken krijg ik bevestiging en in de 7e maand krijgen we het kraampakket toegestuurd. 8 a 6 weken voor de bevalling komt er een kraamverzorgster voor een intakegesprek.

De zorgverzekering wil trouwens ook al weten of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen en of je borstvoeding wil geven.

De wettelijke bedrage per uur hoeven we gelukkig niet te betalen omdat we aanvullend verzekerd zijn.

Voelt fijn dat het geregeld is! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

hej meiden,

helaas is onze kater nog steeds niet terecht. zijn zoon zit alle dagen voor het raam te wachten tot papa terug komt

zo zielig is echt zijn grote maatje! hoop dat ie nog wel terug komt we missen hem vreselijk!

vandaag ben ik 10 weken wow vanaf nu heb ik 2 cijfers ipv 1! klinkt goed! haha

xxx sky

Geplaatst

hoi dames

ik ben me vanochtend rot geschrokken, ineens zag ik bij het plassen dat ik bruinverlies had! zkh. gebeld en ik kom vanmiddag komen voor een echo.

Jeetje, ik zat echt in de rats, je probeert het wel te relativeren maar toch leek het of mijn buik ineens veel gevoeliger . Toevallig kreeg ik vanochtend een sms-je van mijn nichtje, ze is 7 weken en had bruinverlies sinds gisteravond.

Op de poli waren ze erg meelevend en relaxed, direct een echo gemaakt en alles ik helemaal top, ukkepuk is 22mm en de uitgerekende datum is bijgesteld naar de 16de. Het hartje klopte volop, jeetje wat een verademing.

Een reden voor het oude bloedverlies is er niet, komt veel voor, oprekken baarmoeder, nog wat van de punctie of de innesteling?? hoe dan ook loos alarm pffffffffff

Bij mijn nichtje was ook alles goed, ook een mooi hummeltje op schema en hetzelfde verhaal van de gyn (weliswaar een spontane zwangerschap).

Mensen, ik ben zo enorm opgelucht!!!!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo)

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Emm: 13 januari 2e echo

MBM: 13 januari 2e echo

Miekske: 13 januari intake verloskundige

Dough: 14 januari 3e echo (11w4d)

Loes1975: 13 januari 2e echo+intake gyneacoloog

Miekske: 17 januari 2e echo

Witje: 19 januari 3e echo en intak gyn

Balu01: 20 januari 2e echo + intake (11 wkn)

Nano: 25 januari 1e echo (10wk)

Meiske74: 27 januari 3de echo / afspr. gynaecoloog (11w)

N-Sky: 27 januari 3de echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

Miekske: 31 januari controle verloskundige (incl. echo)

Norwegian-sky: 27 januari 3de echo

Roossie: 31 januari 3e echo

Geplaatst

Gisteren een paar druppels bloedverlies gehad, vandaag steeds na het plassen helder rood bloedverlies....:-(..,,

Mijn echo is daardoor vervroegd naar morgen.....hoop dat het mij morgen toch nog goed nieuws wacht.....maar ben bang voor het ergste mijn buik voelt zeurderig alsof ik ongesteld ben,.....

Geplaatst

@Meiske wat een opluchting!

@Nano ik hoop dat je morgen ook opgelucht bent!

Naar ook dat ongi gevoel erbij en helder bloed. Succes morgen, ik hoop dat je de nacht en avond een beetje doorkomt!

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh Babeth wat een opluchting zeg.

Nano sterkte vanacht en hoop op ook goed bericht van jou morgen.

Hier vandaag ook bloedverlies. Weet niet echt wat ik er van moet denken. Die achterlijke muts van een assistend bij de gyn zei dat ik maar naar de huisarts moest gaan. Grrrr vroeg alleen wanneer ik aan de bel moest trekken. Omdat ik volgende week pas bij de gyn een afspraak heb moet ik nu dus nog naar de huisarts. Vanmiddag verlies gestopt maar net weer meer gehad. We wachten het maar af......... geen stolsels of erge buikkrampen. Wel migraine achtige hoofdpijn en steekjes in de buik. Meer dan rustig blijven en hopen kunnen we niet doen.

Dames sterkte allemaal!!!!!!!

Geplaatst

ja ach hoe tevreden we zijn over de zorg in het buitenland hoe ontevreden we zijn over de zorg in Ned. Niet te geloven hoe grof ze kunnen reageren. Misschien worden ze er op uitgezocht hier in Terneuzen. Ze is niet de enige.....

Geplaatst

Nano, wat een onzekerheid, gelukkig kun je morgen terrect, heel weg veel succes!!!!

Sandra, wat is dat nu voor een achterlijke reactie! hoe bot zeg, ik vind het knap hoe "rustig" je er onder blijft, als je het niet houdt gewoon de afd. gyn. bellen hoor!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dit was op de afdeling gyn in het ziekenhuis notabene. Ik was met mijn vriendin mee die had een afspraak en ik hield de 2 ling even in de gaten!!!!

Dus als ik bel krijg ik die zelfde muts aan de foon. Heb er gewoon geen zin in.

Geplaatst

Ach lieve Nano houd hoop!!Hoe moeilijk dat ook is!!!Je moet je BeeBje bij je houden hoor!!!

Je mag niet mij achterna gaan lieverd!!! Ik duim zo voor je!!!

Volgens mij verliezen er meerdere hier bloed in de topic.Gelukkig is bij hen alles tip top in orde.

Maar dat neemt momenteel je angst niet weg!!Hopelijk doe je nog een oog dicht vanavond!!

Hoelaat moet je morgen in het ziekenhuis zijn??

Andere meiden zo te lezen gaat alles goed met jullie!

Morgen om 11.15 nog een controle echo en om half 12 een gesprek voor de miskraam.

Gelukkig zijn de dagen wel voorbij gevlogen.En hoop dat dit snel achter de rug is.

Zodat we snel weer met een volgende behandeling kunnen starten!

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca hebben de pillen wat gedaan???????? Sterkte morgen meis.

Ja het is wel het bloeddagje hier op het forum. Hier is het momenteel weer gestopt. Denk dat ik er gevoelig voor ben als ik te veel gedaan heb, even een stapje terug doen en kijken hoe het verder loopt.

Geplaatst

Bianca heel veel succes en sterkte vandaag........

Hier vanacht geen bloed meer gezien, wel nog buikpijn, ga er maar vanuit dat het groeipijn is. Wel heel slecht geslapen en nu vroege dienst. Zal een lange dag gaan worden....

Geplaatst

Dank jullie wel meiden,Ik heb nog geen pillen gehad.

Die krijg ik als het goed is vandaag!!Ze wilden eerst uitsluiten dat het niet verder groeide omdat de eerste echo zo onduidelijk was.

Dus vandaar dat ik zolang moest wachten.Dus hopelijk krijg ik ze vandaag!!!

Hoe voel jij je witje??

Nano hoelaat heb jeje echo??Nog steeds bloed verlies?

LIefs Bianca

Geplaatst

Sandra houd je rustig hoor, wel stom dat ze bij het zkhs niets doen. En Nano sterkte vandaag hoor hou je ons op de hoogte. Er zijn al genoeg dames afgevallen lijkt me in dit topic, nu moet het echt stoppen hoor!

Bij mij gaat alles goed, heb alleen eergisteren keihard m'n lies gesoten tegen een paaltje met honden uitlaten, schrok me rot! Was als de doods dat dit een mk zou veroorzaken, maar ik voel me nog steeds hetzelfde als daarvoor, belabberd.

Volgende week mag ik weer voor een echo, dan gaan ze kijken hoe het met het 2e vruchtzakje gesteld is, wel spannend.

Kan ik er bij gezet worden op de afsprakenlijst? 17 januari 2e echo.

Sky, is je lieve kater al terecht?

Geplaatst

hej nano heel veel succes! hoop dat het positief uitpakt.

helaas is onze kater niet terug. gister posters opgehangen

en vanmiddag met onze andere poes op controle omdat het niet

zo goed met der gaat. ze wou niet eten. gelukkig heeft ze vanmorgen wat

brokjes gegeten. dus hoop dat ze bij ons mag blijven!

xxx sky

Geplaatst

Het sky je zou een advertentie bij amivedi kunnen plaatsen...

Ik ben net weer thuis helaas is de poging mislukt....gisteren flink wat stolsels verloren en onder de douche het embryo verloren, heb dit wel opgevangen en meegenomen,

Binnen is bijna alles eruit, er zit nog wel wat restjes dus ik moet weer terug voor een echo....helaas even deze tegenslag incasseren.....hoop dat jullie pogingen wel heerlij goed doorzetten.....Lfs nano

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden