Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra, ik weet niet wat ze allemaal controleren bij de 20-weken echo maar hier gaat het vooral om het kindje en niet om de moeder. Dat betekend niet dat je geen vragen kan stellen natuurlijk. Loop je bij dezelfde vk in het ziekenhuis als anders? Want misschien is het toch een idee om even een bloedproef te laten nemen? Of voor de zekerheid wat extra ijzer te slikken (of doe je dat al middels zwangerschapsvitamines?) Haha, nu houdt bezorgde mamma ursela weer op...

Hier controle gehad. Nog steeds +1 eiwit maar daar ben ik aan gewend geraakt. Nu ook +2 verontreiniging dus controle op blaasontsteking. Ik denk eigenlijk zelf dat het gewoon afscheiding is, heb daar mega veel van in deze zwangerschap. Zijn hartje klonk heel mooi.

Moto, ik loop zelf op platte ecco's of snowboats en heb geen ervaring met hakken. Misschien goed te bedenken dat we in de zomer hoogzwanger zijn en een grote kans hebben op olifantenpoten (vocht vasthouden). Misschien lekker makkelijk zittende schoenen kopen die je toch mooi vind, en meekunnen in een warme zomer?

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Ursela fijn dat de controle weer goed was! Wat de afscheiding betreft daar heb ik ook last van, vanwege de cerclage kon het nog erger zijn.toch goed dat ze je urine in de gaten gaan houden.

Moto ik draag schoenen met een hak van ongeveer 4 cm, niet hoog maar platte schoenen vind ik niet prettig. Straks als het warmer wordt kijk ik wel.

Wij hebben vanochtend de 20 w echo gehad , het ging erg uitgebreid en met veel uitleg want er was een Co.-ass. Bij. Ons hummeltje is van top tot teen goedgekeurd en ze hebben tevens de lengte van de baarmoederhals weer opgemeten , ruim 5 cm dus mooi Lang en de placenta ligt nog steeds aan de achterzijde maar dichtbij de baarmoedermond.. Geen verandering dus.

Verder alles top en mijn gevoel klopt, we zijn zwanger van een mooi meisje!!

Liefs Babeth

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:
[/color]

Witje: 4 april 20 weken echo

Miekske: 11 april 20 weken echo (21w2dg)

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Ursela: 9 mei controle vk

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Ik heb je in het lijstje aangepast babeth, als je dat ok vind. Ik vind het aardig bijzonder dat tot nu toe bijna iedereen een juist gevoel had over het geslacht.
:clap2:

Ik heb ook wat oudere afspraken van het lijstje afgehaald.

Geplaatst

Helemaal super al die goede 20weken echo's!!

Moto; ik draag hakken, sleehakken, ballerina's en brogues dus het is maar net in wat voor bui ik ben.... Ieder lichaam reageert anders en het is maar net wat je gewend bent. Denk niet dat het handig is om ineens op knalhoge hakken te gaan lopen als je dat nooit hebt gedaan maar voor de rest merk je vanzelf wel wat je lichaam wel en niet prettig vind haha. En straks kunnen we met zijn allen op slippers voor de laatste weekjes want dan is het hoogzomer...!

Geplaatst

@ Babeth; wat gaaf ook een meisje :D. Meiden en jongens lopen bijna tegelijk met elkaar op wat leuk!

@ Ursula; Wat fijn dat de controle goed is verlopen nu maar hopen dat het geen blaasonsteking is.

@ Witje; hoe is het nu met de vermoeidheid? Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen meis. Dikke knuffel

Hier gaat alles wel weer z'n gangetje voel me in ieder geval weer een stuk beter. Gisteren hebben mijn man en ik onze verjaardagen gevierd. Hij is 25 maart jarig en ik 25 april maar ik zag het niet zo zitten om het in april nog een keer te vieren aangezien onze familie niet erg klein is. Maar we hadden heerlijk weer. Iedereen lekker naar buiten in het zonnetje. De laatste mensen gingen om half 9 weg en ik moet eerlijk zeggen ik was helemaal afgebrand. Dus lekker gaan douchen en in bed tv gekeken. Onze kleine meid is ook erg verwend heel veel leuke dingen gekregen voor haar. En echt iedereen in de familie zat er gewoonweg naast. Dachten allemaal een jongen. Behalve mijn moeder die heeft het echt vanaf het begin af aan geroepen ik krijg een kleindochter hahaha. Die is echt zo trots die klapt bijna. Ik ben nu ook helemaal relaxed heerlijk. Je beleefd het allemaal veel anders nu tenminste zo ervaar ik het. Ik ga nu ff weer bij mijn mannetje kijken die voelt zich gelukkig weer stukken beter maar blijft nog even lekker thuis om weer bij te komen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Babeth wat fijn dat alles in orde is en een meisje!!! Gefeliciteerd de jongens krijgen er een zusje bij!!!

Mama-Ursula hihi. Ik slik idd multivitamine voor de zwangere vrouw. En mijn eigen gyn doet de 20 weken echo ook om de bloeddruk in de gaten te houden. Het is dus een gewone controle met 20 weken check zeg maar. Als de klachter verergeren of ik erg ongerust wordt terug contact opnemen met de huisarts. Voor nu gewoon lekker rustig aan doen.

fijn dat ook bij jou alles goed in de gaten wordt gehouden. Hopelijk is het idd gewoon van de afscheiding.

Hier voelde ik zojuist weer beweging in mijn buik. De baarmoeder zit ongeveer bijna op navelhoogte maar ik voel de kleine tot nu toe alleen nog maar in de onderbuik. Hoe ervaren jullie dat?????

Geplaatst

Even een berichtje voor Babeth!

Fijn dat de 20 weken echo goed was!!! En een zusje voor de jongens!! Had je zelf al dit voorgevoel? Uk ben blij voor jullie! Weer een mijlpaal, over 2 weken weer en dan blijven ze komen!!!! Heerlijk!

Voor de andere dames, een hele goede zwangerschap en veel schrijfplezier met elkaar!

Kissie Mia

Geplaatst

hoi dames

bedankt voor de berichtjes! en het aanpassen van het lijstje Ursela

Mia, inderdaad ik had zelf al het gevoel maar dat had ik al voordat ik zwanger was, dit vanwege een bijzondere droom die ik had in mei 2010, toch enorm bijzonder.

Nathalie, grappig dat bij jullie iedereen aan een jongen dacht, bij ons was het 50/50.

Geplaatst

Babeth wat fijn dat de echo helemaal goed was!!! En super zeg een mooi meisje!

Ook ik denk dat wij een meisje krijgen, maar het duurt nog even voor we het zeker zullen weten....haha

Witje bij mij zit de baarmoeder ook op navelhoogte, maar in de onderbuik voel ik de plopjes/ bewegingen dus hetzelfde!

Het hoofdje zit natuurlijk richting de navel en de (trappelende) beentjes naar onderen. (Is mijn redenatie dan?)

Hier weer eerste werkdag gehad na een week ziek thuis te zijn geweest. Hele week nergens last van gehad, en nu meteen weer

pijn in mijn bil (ischias) en steken/trekken in mijn bekken! Pfff baal er wel van. Moet nog 3 dagen maar vrijdag gelukkig naar de fysio.

Hopelijk heeft deze toch tips of iets dergelijks. Heb ook wel een van de slechtste beroepen die je kan hebben....Ben OK-assistent dus de hele dag

is het zwaar tillen, lopen, bukken en lang staan. Nou ja, dalijk maar lekker in een warm bad en op tijd naar bed!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:
[/color]

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes
en een meisje!!

Roossie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss
MBM
--- NUB zegt een jongen
20 wk echo zegt een meisje

Witje

Wij hebben gisteren de 20 wk echo gehad. Goh wat was dat mooi zeg. We hebben zoveel dingen gezien. Ik kon mijn ogen niet van het beeld afhouden. Helaas mochten we het niet filmen, maar ook wel weer logisch denk ik, toch!?

Alles is gezond, alle metingen waren binnen de normen. En de kleine was weer zo ontzettend beweeglijk. Het lag er niet goed voor om het geslacht te bepalen, jammer. Maar gelukkig duurt zo'n echo ongeveer een half uur, dus ze zei ik probeer het nog wel even weer. En gelukkig was het toen gedraaid en konden we het zien. Ze zoomde het in op het scherm en zei: 'Daar zijn de beentje, daar de billetjes en daar het geslacht' ... ... verder zei ze even niets en keek ons aan en vroeg 'zien jullie het niet?'. Waarop wij vragend zeiden: 'Een jongen?' Nee zei ze, kijk die streepjes, het is een meisje. Ik begon spontaan te huilen, we waren zo verrast. Door de NUB-theorie van een ander forum waarop ze 100% een jongen dachten te zien, ging ik er al helemaal vanuit dat het ook zo was. Maar het is een meisje, ons meisje!

Liefs,

MBM
:clap2:

Geplaatst

Mbm wat fijn dat de echo bij jullie ook goed was en ik kan me voorstellen dat jullie wel wat verrast waren vanwege de eerdere berichten hihi. Wij hebben niet gefilmd, ik weet niet if het zou mogen maar mijn man wilde alles goed kunnen volgen.

De beelden zijn inderdaad erg indrukwekkend he

Groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik ben een aantal dagen niet online geweest ben erg druk geweest met werk. Ik denk dat het nu wat rustiger wordt, zou wel fijn zijn kan ik wat meer rust nemen.

Ik lees iedere keer wel bij met mijn mobiel op bed, blijf jullie allemaal volgen en ben iedere keer blij dat het goed gaat met iedereen en mooie 20 weke echo's.

@Mbm, wat grappig zeg dat het dan toch een meisje wordt een geen jongen. Gefeliciteerd dat de echo goed is gegaan!

@Sandra, vervelend zeg die moeheid, sommige vrouwen zijn ook echt de hele zwangerschap moe, hopelijk kun je ermee geholpen worden.

@Babeth, vindt het zo fijn voor je dat het allemaal goed gaat met je zwangerschap! En een meisje wat leuk!

Verder lees ik allemaal mooie berichten van iedereen, altijd heerlijk om te lezen! :-)

Iedereen dikke knuffel voor het geval ik nog iemand vergeten ben.

Met mij gaat het goed, ben gisteren weer naar de verloskundige geweest. Bloeddruk was goed en ben een paar kg aangekomen, volgens de verlos allemaal goed op schema.

Mijn baarmoederrand zit nu net boven mijn navel, echt bizar dat je baarmoeder zo ver kan uitrekken. Ze probeerde ook met zo'n angelsound achtig iets het hartje te luisteren, maar was veel ruis doorheen, hoorde het wel af en toe. Ze zei volgens mij zit die kleine te donderjagen hahahah.........Ze zei ik wil de hartslag goed horen, ging ze toch even het echo apparaat erbij pakken en ja hoor bonk bonk bonk een flinke hartslag en we zagen zelfs de hartkamers. En ze was idd aan het donderjagen, madam lag gewoon dwars in mijn buik hihihi in mijn linker zij de voetjes en het hoofdje in mijn rechter zij. Normaal ligt ze met haar hoofd naar mijn hoofd toe. Ik dacht later misschien komt het door die zwangerschapsketting die ik de hele dag om heb gehad, dat balletje bengelt natuurlijk heen en weer. Over 4 weken mogen we weer terugkomen voor controle, met 30 weken krijgen we nog een echo wat nieuw is tegenwoordig. En ik moet toch een keer even op suiker testen gewoon uit voorzorg, maar ik maar me er niet druk om.

Verder druk met werk allerlei opdrachten, maar ben deze week erg ver gekomen 2 opdrachten zijn bijna afgerond en dat scheelt dan weer en dan lekker facturen maken! :-)

Ohja babykamer is een heel stuk gevorderd, de babymeubels hebben we nu in elkaar gezet en staan in het kamertje. Voelt heel apart en ik zei ook tegen mijn man het wordt nu steeds echter, vooral toen het bedje erin stond zo van hier komt echt een kleintje in. Mijn man heeft de kleine ook voor het eerst gevoeld van de week, hij vindt het erg bijzonder en probeert het nu iedere dag effe en praat tegen mijn buik, vind dat zo schattig.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie wat fijn te lezen hoe het gaat!! Zoals jouw kleintje gisteren lag lag het bij mij met de 20w echo en volgens mij ligt ze heel veel zo omdat ik de meeste schopjes links voel .

Ik kan me voorstellen dat het allemaal steeds achter wordt zo met de meubeltjes. Wij gaan zaterdag maar nu heeft de kamer die we tot nu toe in ons hoofd hebben een levertijd van 12-14 weken!! Zucht. Ik heb er al voor gebeld Maar een versnelling zit er nog niet in. Het zou kunnen hoor , de kleine mag toch niet voor 37 weken naar huis en in het begin slaapt ze bij ons op de kamer in een wiegje. Verder hebben wij een ladenkast due dames hier als commode gaan gebruiken dus ik maak me nig niet te druk.

Fijn dat ze bij jullie verloskundige ook met 30 w nog een echo maken , due suikertest heb ik met 12 weken voor de zekerheid alvast gedaan ( was goed) en wordt voor de zekerheid met 26 weken nogmaals herhaald.

Liefs babeth

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bedankt voor de shoe/tips. Behalve de ecco geen andere ´gezondheidsslipper ´ kunnen ontdekken.

Gezien de aankomende olifantenpoten ga ik maar voor de crocs van vriendlief en voor de rest wiebelen we maar verder op de hakkenschoen.

Gisteren was ik voor het eerst klaar met het ivf ziekenhuis JIPPIE en mocht ik gewoon bij de vlos langs.

Alles was goed maar probeer toch weer terug te gaan naar het ziekenhuis. Misschien ben ik te kritisch geworden door alle ervaringen maar ze meten alleen maar mijn bloeddruk op en het hartje van onze beeb. Thats it!! Niks test op suiker of gewicht wat ik van jullie allemaal verneem op dit topic.

Maar voor nu focus op de 20 weken echo, probeer het lijstje ff aan te vullen.

Grtjs

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:[/color]

Moto: 11 april 20 weken echo

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Witje

Moto

Geplaatst

Moto ik sta onder controle van de gyn en heb ook geen suikertest gehad hoor. Het enige wat ik heb is het meten van de bloeddruk en kijken of het met de kleine goed gaat. Ik heb nog maar 1 keer het hartje gehoord en dat was met een spoedecho bij een andere gyn. Gewicht wordt in het ziekenhuis volgens mij niet gemeten. Iedere zwangere komt een verschillend aantal kilo's aan. De ene maar 5 en de ander 25 kg dus dat zegt niks over het verloop van de zwangerschap.

Wat denk je dat er bij de gyn anders is dan bij de vlos???? Bij de vlos is het volgens mij veel persoonlijker. Bij de gyn is het meer medisch. Ik vond het zelfs jammer dat ik bij de gyn moest blijven vanwege mijn bloeddruk..... De vlos gaat veel verder in op het gevoel en de beleving van de zwangerschap en de gyn is echt zakelijk en medisch.

Geplaatst

Hoi Moto

Bij mij doen ze het vanwege onze geschiedenis wat uitgebreider.

De Gyn bij ons doet standaard een glucose intollerantietest indien je boven de 35 bent of wat te zwaar bent of van aziatische afkomst bent, of als de kleine erg hart groeit.

Met de jongens heb ik die test met 18 weken gehad en deze keer heeft ze hem expres vroeg gedaan om alles zoveel mogelijk onder controle te hebben, toen was het geen probleem en nu overigens ook niet.

De vriendin van mijn zwager liep in Duitsland bij een verloskundige en bij haar werd ook gewoon haar bloeddruk en de buik gemeten (groei baarmoeder) omdat ze ontdekte met een week of 30 dat ze erg veel vruchtwater had werd ze op (zwangerschaps)suiker gecontroleerd en ja, dat was dus het geval.

Ze heeft een dieeet gekregen en moet zich 6x per dag controleren, alles is verder onder controle.

Gewoon doen waar je je het lekkerste bij voelt hoor.

wat schoenen beterft heb ik ook nog niet echt iets gevonden, ik zie het wel, ik pas gelukkig nog alles en leuke slippers zijn anders zo gehaald (mochten de mijne dan ook niet passen)

ik heb vandaag 2 te schattige jurkjes gekocht, een witte en dezelfde in een streepje en diverse kleurtjes, zo ontzettend lief......

Geplaatst

Oh Babeth wat lief, 2 jurkjes.

Moto het kan ook zo zijn dat het niet klikt tussen jou en de vlos natuurlijk, dat je daarom dat gevoel hebt. Dan zou ik zeker overstappen naar wat anders overwegen.

Tegen olifanten benen heb ik een tip: Voetenbadje met lauwwarm water en dode zee zout erin. Schijnt goed te werken, althans bij een vriendin van mij en ik krijg de pot die ze over heeft. Het is het proberen waard natuurlijk.

Geplaatst

San, ik kan met heel het team goed overweg maar sta steeds na 10 minuten weer buiten. Dus dan ga ik twijfelen of ze wel kundig genoeg zijn Haha omdat we natuurlijk een lange voorgeschiedenis hebben meegemaakt. Na de twintig weken echo ga ik gewoon om extra testen vragen want 'gezien mijn leeftijd' hoor ik ineens niet meer en idd. Meiske ik heb ook veel vruchtwater en het is alsof ik al in de achtste maand zit. Maar onze knul doet het goed en loopt voor op schema en dat maakt een hoop goed.

Babs, wanneer ik je jurkenregel lees voelt het net alsof ze die van je boys heeft gekregen. SWEET

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:
[/color]

Loes1975 11 april controle en cervixlengtebepalen. ( 22w6dg)

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes
en een meisje!!

Roossie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Witje

Moto

Zo, even het lijstje weer aangepast.

Wat weer een leuke nieuwe dingen lees ik als ik even niet meer op de site geweest ben!

Ik ben ook veel aan het shoppen geweest de laatste dagen op internet voor het kamertje van onze babbies. Het gaat hier met de babies erg goed volgens mij, want ik groei zo hard dat zelf collega's elke keer schrikken als ik ze dan weer zi na een dag of 4. Ik heb veel leven nu, links en midden onder van onze kleine man en vrn links bovenin van onze kleine meid!

Met mijn lichaam vliegt t achteruit helaas. Ik ben zelf erg klein, net 1,60cm. Heb sinds een aantal dagen ghiga pijn in mijn rug en bekken. Als ik op een stoel zit durf ik nauwelijks omhoog te komen omdat dan de boel van onderen uit elkaar getrokken wordt lijkt t. Omdraaien in bed is pijnlijk. Eigenlijk baal ik daarvan want verder gaat het zo goed! Ik heb nu sinds gisteren zo'n babybelt gekocht bij de prenatal om te kijken of dit wat helpt. Ik kaart het wel aan bij de Gyn als ik vlgd week op controle moet. Ik vrees dat ik echt strikte rust moet nemen. Ik heb van ons pap zo'n knijper gehad die dingen van de grond pakt zodat ik niet hoef te bukken! Het scheelt wel veel hoor! De gewone dingen die je automatisch doet worden lastig, bv vuilniszak uit de bak halen om te verschonen, of wat dek je van de vuile wasmand leeghalen en in de was stoppen? Weer bukken met je kop in die mand... stofzuigen onder de bank e.d...zo kan ik nog wel een hoop bedenken, alles is me gewoon te veel op dit moment. Gisterenavond wel even lekker naar de bios geweest met mijn vriendinnetjes, naar Gooische vrouwen, weer gelache hoor!!Alleen het daarna uit de stoel komen was een zeer pijnlijke zaak kan ik je vertellen.

Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Maandag komt de inderwagen!!! Jippie! De logeerkamer kan nu al niet meer dicht van de tassen die ik al verzameld heb de laatst tijd met spullen. Het wordt echt tijd dat ze met dat dakkapelk beginnen want ik wil ook met het kamertje gaan starten!!

Toch heb ik de laatste tijd wel zoiets van, ik denk dat ze te vroeg komen, en ik blij ben als ik de 32 weken haal... Ik had met Stef ook zo'n voorgevoel en deze is met 32,6 weken gekomen. Maak me daar ongerust over. Zou dit iets zijn om te bespreken met de Gyn? Het is i.p niet op iets tastbaars gebaseerd en puur een gevoel van mezelf maarja, het houdt me wel bezig! Als ik voor de 34 weken beval moet ik naar t Sofia in Rotterdam heeft tie al wel in t begin gezegd. Wij zijn een regionaal zhs en hebben niet de middelen om premature en evt dismature kindjes te houden.

Ik fga nog ff op bedje liggen, kinderen zijn naar school tot half vier, daarna nog gebakje eten bij oma want die is jarig! Ons mam zwangert nog steeds lekker mee op haar ,manier! Heerlijk!!!

Tot gauw!

Geplaatst

Loes fijn dat het zo goed gaat. Balen van je rug en bekken. Is de fysio niks voor je??? Ik heb er veel baat bij. Hoewel mijn klachten ietsje minder zijn dat die van jou, maar als ik veel gedaan heb voelt het zoals jij beschrijft.

Zeker aankaartje het gevoel dat je hebt dat ze eerder komen. Gewoon doen.

Je bent lekker aan het shoppen geweest, heerlijk he? Ik moet nog steeds een date prikken met mijn vriendin.

Geplaatst

hoi dames

Loes, ik zou je bezorgdheid zeer zeker met je gyn bespreken en voor zover ik weet heb je een verhoogde kans op een vroeggeboorte als je die eerder hebt gehad, en anagezien de aanslag op je lichaam nu nog groter is....bepreken kan in ieder geval geen kwaad!!

Wat je zegt dat je steeds minder goed uit de weg kunt is herkenbaar, dergelijke dingen mag ik allang niet meer doen en dat lukt ook wel gelukkig maar goed, we hebben nog niet de zorg voor andere kinderen dat scheelt.

Met slapen omdraaien was bij mij ook erg pijnlijk, het werd bij mij minder toen ik met een kunnen tussen mijn knieen ging slapen en met in en uit bedstappen, of de auto of met omdraaien in bed mijn benen echt bij elkaar houd.

Moto, wat grappig dat je dat zegt van de jurkjes, een vriendin zei hetzelfde!

Hebben ze bij jou vanwege de hoeveelheid vruchtwater niet voor de zekerheid je suikergehalte getest? de vriendin van mijn zwager bleek ook erg veel vruchtwater te hebben en na onderzoek kwam het door de zwangerschapssuiker. Zij moet zich aan een dieeet houden en 6x per dag met een prikje haar bloed controleren. Alles gaat goed verder hoor.

owww San, nog even en dan hebben jullie die mooie echo, haha en 1 dag later ben je dan al weer een week getrouwd!!

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Witje (33) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Afspraken:[/color]

Loes1975 11 april controle en cervixlengtebepalen. ( 22w6dg)

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Witje

Moto

Heb ook even lijstje aangepast, mijn uitgerekende datum was een dag verschoven volgens de gyn bij de eerste controle, dus liep een beetje achter hier.

Maandag ben ik aan de beurt voor de 20 weken echo, we zijn zo benieuwd wat het gaat worden.

De 11e is het weer een drukke dag voor sommige, 2 20 weken echo's en Loes haar meting.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden