Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roosie, wat fijn zo'n goede echo, super!!

Ik mag maandag voor de 20w echo.

Ben net terug vd zwangerschapsyoga en ben nog heerlijk relax....

Na een voorstelronde (zijn allemaal nieuw) hebben we een paar ademhalingsoefeningen gedaan en houdeningen.

Tijdens het ontspannen aan het einde ging het licht uit en viel ik bijna in slaap hihi.

Die kleine meid dacht daar heeeel anders over, die ging ineens druk bewegen. :)

Wel een heerlijke oefening als je niet kunt slapen trouwens.

Vandaag heb ik het matrasje, boxmatras, boxkleed, badje en toebehoren bestels en zijn nu buiten de box om compleet.

Natuurlijk nog kleertjes enzo maar de grote aanschaffen zijn gedaan en moeten de kamers boven nog af maar het geeft me echt al wat rust dat

we bijna alles besteld/aangeschaft hebben. :)

Fijne avond nog meiden

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Ik lees wel mee, hoor, beetje te moe om te reageren steeds. En wat werkstress, helpt ook niet.

Roossie, wat fijn dat alles goed was bij de echo. Leuk, he, om het geslacht te weten! Jij had er geen rekening mee gehouden dat er ook wel iets mis kan zijn? Ik vind het wel spannend, hoor!

Noes, fijn lijkt me dat zwangerschapsyoga, van mij begint ook over een paar weekjes. Je viel bijna in slaap? Hihi, lekker, hoor.

Leuk om jullie buikjes en spullen voorbij te zien komen! Voel me zo'n enorme bofkont dit nu mee te maken!!

Geplaatst

Roossie, gefeliciteerd met de goede echo van jullie meisje. Bijzonder! Zo leuk om dergelijke verhalen te lezen, lief dat de verloskundige zo meeleefd.

Dough, het helpt vast niet als ik zeg dat je je geen zorgen moet maken, tenminste ik vond het ook onwijs spannend om naar de 20 weken echo te gaan ondanks een goede 13 weken echo.

Nous, heerlijk he, yoga. Hier geen zwangerschapsyoga, maar ik heb een dvd met instructies. In nederland heb ik jarenlang yoga gedaan en ik heb nog steeds erg veel baat bij de ontspanoefeningen die ik daar geleerd hebt. En dat terwijl ik heel erg 'aards' ben, ik weet nog dat ik daar de eerste keer lag te 'ontspannen', haha, helemaal strak van de zenuwen/nieuwigheid, om me heen kijkend, nemen de anderen dit serieus? Haha, maar na een paar keer lukte het mij ook en nu gebruik ik de methodes als ik in bed lig en in mijn hoofd lig te malen. Ik had ook van mijn lerares een cd gehad met de muziek voordat we emigreerden, die kan ik erbij opzetten.

Geplaatst

@Noes, wat heerlijk dat je zo van de zwangerschapsyoga genoten hebt! Lekker ontspannend he! Ik heb wel vaker aan yoga gedaan kijk er nu ook weer naar uit.

Leuk dat je al allerlei dingetjes besteld hebt!

@Dough, nee had er niet echt rekening mee gehouden dat er iets mis zou zijn met onze kleine. Sinds ik positief getest heb weet ik zeker dat nu alles goed komt. Het probleem dat we niet zwanger raakten was gevonden, dat was het. Ik voelde en voel het nog steeds heel erg sterk en ben er ook rustig onder. Daarom heb ik ook de behandelingen los kunnen laten en mijn man ook. Duurde wel even voordat we konden genieten door dit loslaten en het super onwerkelijke gevoel. Ik had ook nooit gedacht dat ik het kon me niet druk maken of het allemaal wel goed gaat, maar ben nu wel blij met mezelf hahaha.....Ik geniet nu, alleen nog over die opgebouwde muur van 4,5 jaar heen om kleertjes te kunnen kopen, dat is me tot nu toe nog niet gelukt.

By the way, er zijn babyweken bij de zeeman zei mijn schoonzus. Hydrofile luiers, washandjes e.d. heel erg goedkoop. Ga er van de week effe naar toe.

Daar kun je geen genoeg van hebben als poetsdoekies.

Met mij gaat het goed, al ben ik best wel moe van gisteren. Ongemerkt brengt het toch veel spanning met zich mee zo´n echo en smiddags ook nog een gesprek met een nieuwe klant gehad van 2 uren. Maar ik mag echt niet klagen, alles gaat goed en ik voel me ook een enorme bofkont dat wij dit mogen meemaken.

Binnenkort gaat mijn man de babykamer schilderen, het wordt geen roze hahaha..

Het wordt roomwit en dan wil ik er canvasschilderijtjes ophangen waar ik iets leuks op schilder en een gedichtje ofzo. Voor mijn verjaardag heb ik een aantal woezel en pip dingetjes gekregen erg leuk! Heb ook op internet een webwinkel gevonden waar je woezel en pip stof kunt kopen. De klamboe van woezel en pil vinden we te krap voor om het bedje heen, nu kopen we eentje die helemaal naar ons zin is en bewerk ik met woezel en pil stof. Lekker creabea hahaha......En al het speelgoed wat ik bewaard heb van mij van vroeger komt ook mooi van pas!

Gisteren vertelde mijn man het op het werk aan een collega die zelf ook een dochtertje krijgt. Zei hij ja dat dacht ik al dat je een meisje zou krijgen, hij zei hoe zo dan. Als mannen rond de 40 zijn wordt het zaad traag, meisjes zaad is traag maar sterk zaad en jongens zaad is snel zaad, dus vandaar. Zelf dacht ik dat het ook kan zijn doordat de laborant de sterkste zwemmer uit kiest. Achja maakt allemaal ook niet uit, maar had nog niet bij die theorie van die collega stil gestaan. In mijn mans familie zijn het ook allemaal meiden, mijn schoonvader krijgt nu zijn 5e kleindochter hhahahaha.....

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie wat het zaad betreft e.d. van mannen die 40 of bijna 40 zijn klopt niet hoor. Mijn vriend is echt een jongen hihi en zijn vader was ook al ouder. Mijn vriendin heeft van haar man d.m.v. ivf een twee-eiïge tweeling en het zijn allebei boy's!!!! Dus dat is echt weer zo'n bakerpraatje. Maar wel grappig, deze had ik nog nooit gehoord. Net als hoe je je buik draagt dat het dan een jongen of meisje is.

Kleertjes kopen durf ik ook nog niet. Wel spullen maar kleertjes is me nog net een stapje te ver. het enige wat ik aan kleertjes gekocht heb zijn 2 rompertjes die ik eerst voor een vriendin gekocht heb maar zelf heb gehouden hihi.

Geplaatst

@Sandra ja ik dacht net ook dat mijn man zelf ook precies 40 jaar scheelt met zijn vader, denk ook dat het een bakerpraatje is. Misschien dat het gemiddeld zo is, maar dat het lang niet zo opgaat!

Ik heb ook 2 rompertjes gekocht, maar die had ik gekocht toen ik nog niet zwanger was. Ik ben een tijd geleden naar een medium geweest die automatisch schrift deed. Een advies van hem was om een roze en blauw truitje ofzo te kopen en in een lege la te leggen, om mezelf rust te geven dat ik ooit een keer zwanger wordt. Heb bijna huilend twee rompertjes gekocht en in een lege la gelegd en er af en toe naar gekeken. Het gaf me op een of andere manier een beetje rust.

Nu kunnen we dus die roze ook echt gaan gebruiken!!! :-)

Ik hoop dat je los kan gaan na je 20 weken echo, denk dat het voor mij nu ietsje makkelijker voelt om kleertjes te kopen, al ben ik nog niet in een winkel geweest hoor hahaha....

Liefs Roossie

Geplaatst

In ben ik winkels zat geweest maar de kledingafdeling liet ik altijd een beetje voor wat hij was. We voelen ons er nog niet echt thuis, maar dat gaat vast komen. En we hebben nog tijd zat toch???? Zo veel heb je in het begin niet nodig en het is zo gekocht er is zo veel leuks dat er altijd wel iets hangt wat je leuk vind.

Wel bijzonder dat je rust vond met die truitjes in de lege lade, ik moest bewust niets in huis hebben wat met baby's te maken had. Ja als mijn vrienden kwamen, maar als deze weg waren en er lag nog iets dan ging ik het nog net niet dezelfde dag brengen. Deed me zo'n verdriet op dat moment.

Ik ga vanavond wel voor wat truitjes voor mezelf op internet rondneuzen. Iemand tips voor een site waar je veel leuke, bv met een tekst kan bestellen???? Wil eigenlijk wel eens gaan pronken maar heb er nog niet echt wat voor gekocht, wel wat buikbanden van mijn vriendin gekregen maar niks om er onder te dragen. Broeken zal ik wel kunnen vinden.

Ga zo weer naar de fysio. Heb "nog" niet echt het idee dat het helpt maar aansterken van spieren met oefeningen gaat natuurlijk ook niet binnen een week. Nou zal het straks wel weten of ze me weer "pijn" gaat doen met haar bil en rug massage hihi.

Geplaatst

Ha Meiden,

Vanaf hier ff een up-date. We hebben wat spannende dagen achter de rug aangezien onze combinatie 1:37 was, is mijn vriend een beetje aan het beven geslagen. Inmiddels heb ik een vwp ondergaan en zojuist is de uitslag binnengekomen dat alles goed is met onze baby-boy! Jippie ik ben zooo blij en doe nog ff rustig aan maar.

Ondertussen hebben we veel kleding gekocht en verder niks byzonders eigenlijk. We krijgen mijn oude wieg van vroeger en de oude engelse kinderwagen gaat hij ook nog opknappen binnenkort wanneer we de 20 weken voorbij zijn. Deze echo is 11 april en daarna starten we ook met het kamertje welke een thema krijgt van finding nemo. Dus veel onderwater- en strand elementen. Lekker zo met de zomer in aantocht!!

Ik kan niet veel wijs uit jullie lijst en beloof weer wat mee te lezen nu de rust terug is.

Take care,

Moto

Geplaatst

Ik heb mijn shirt wat ik aanheb op de buikfoto 2 pagina's terug gekocht bij de babydump en anders zwangerschapshirts.nl ofzo.

Zo meiden ik heb me eigen net uitgeleefd bij Hans Textiel :)

Ze stoppen ermee en alles is nu 2e artikel voor 1 euro, heb flink wat shirts gekocht voor mezelf en zo'n heerlijke foute harembroek dat zit zo lekker.

Ik heb ook 2 bh's gekocht daar want die van mij waren allemaal veel te klein.

Nu van c naar een d-cup en ben benieuwd wanneer ik weer een grotere maat moet hebben....

Geplaatst

@Moto, wat een enorme opluchting voor jullie dat alles goed is met jullie kleintje!!! Leuk zeg finding nemo!

@Noes, bedankt voor de tip van Hans textiel! Ik heb zwangerschapsbh´s die groeien mee als het goed is hahaha.......hoef je niet iedere keer nieuwe te kopen en ze zitten erg lekker!

@Sandra heb zelf ook nog geen zwangerschapsshirts ofzo gekocht, wel eentje met i love my baby op de buik erg leuk.

Deze maar dan in het blauw http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&merk=3137&groep_id=2559

Liefs Roossie

Geplaatst

Moto wat een spannende tijden zijn dit geweest zeg. Gelukkig is alles goed met jullie boy!!!!!! Hopelijk kunnen jullie nu echt gaan genieten!!! Op naar een mooie 20 weken echo!!!

Hier een beetje verslagen. Mijn eerdere klachten waren vooral spierklachten. Nu blijkt dat mijn schaambot al gevoelig is. Nu al!!! En ik moet nog 22 en halve week. Nou ja blijf braaf mijn oefeningen doen en vrijdag weer terug naar de fysio. Maar zolang het met de kleine goed gaat neem ik alle klachten voor lief. Over 3 weekjes is onze 20 weken echo, daar kijk ik echt naar uit!!

Ga me niet alleen verdiepen in shirtjes vanavond maar ook in zwangerschapszwemmen. Getver ik in badpak hihi.

Geplaatst

hoi meiden

Moto, wat een goed nieuws uiteindelijk maar een vwp lijkt me doodeng!!! he meid, weer een behoorlijke hobbel verder!!!!je hebt het over een oude engelse kinderwagen, ik denk als ik het zo hoor dat mijn man die ook helemaal geweldig zou vinden!!!! Jullie hebben ook al zo´n leuk thema.

Sandra, ik geloof dat je geen bleodverlies meer hebt he maar ik mag met bloedverlies (ook bij bruin) niet zwemmen ivm. infectiegevaar.Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang het bloedverlies gestopt moet zijn voordat het weer wel mag, en het gebruiken van tampons is ook niet de bedoeling

Lastig dat je last hebt van je schaambot, wil niet zeggen dat het blijf hoor.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik ben al 2 en halve week "bloedvrij" dus over infectie maak ik me niet druk meer.

Hopelijk trekt de gevoeligheid van het schaambot weer weg. Maar de therapeut zei: oei nu al gevoelig en je moet nog een poosje. Dus zal wel zien hoe het loopt allemaal. Doe alles op het gemak en geniet van de goede dagen. Meer kan ik niet doen.

Geplaatst

zo hier ben ik weer op dit nachtelijke uur.

heb net even wat internet geshopt. Bij Otto vind ik dat er wel leuke kleding tussenstaat. Heb nu 2 shirts met lange mouw en 2 shirts met korte mouw besteld. En op buikbanden.com 2 buikbanden. En vanmiddag al een tuniek bij de wehkamp. Ik kan voorlopig weer even vooruit!!!!!!

Geplaatst

Sandra fijn dat je geslaagd bent maar je kan ook overdag shoppen bij Otto.... ;-)

Ik hoop niet dat je last had van je bekken of Enge gedachtes....

Ik slaap sinds 3 nachten met het voedingskussen en dat gaat erg goed! Ik draai bijna niet omdat ik zo stabiel lig en wordt daardoor ook niet meer wakker van pijn, heerlijk!

Geplaatst

Ja idd overdag kan ik ook winkelen hihi. Maar ja had toch niks beters te doen op dat moment. Nee was niet wakker geworden van de pijn of enge gedachtes gelukkig. Gister de kleine een aantal keren voelen kriebelen als een vlindertje!!!!! Helemaal blij natuurlijk. Ik voel wel heel goed dat de kleine/baarmoeder een groeispurt aan het doen is, want het trekt aan alle kanten.

Helaas kan ik (nog) niet met het voedingskussen in bed gaan slapen, als ik te lang op 1 zij gelegen heb doet de heup waar ik op lig erg pijn en dat trekt helemaal door naar mijn tenen. Alles went zeggen ze hihi.

Heb er zin in dat de kleding geleverd wordt. De buikbanden komen morgen, mijn tuniek vanavond en ik denk/hoop mijn shirtjes ook morgen, dan kan ik echt gaan pronken!!! We hebben afgesproken om elke zaterdag, zal deze week wel zondag worden, om een buikfoto te maken in dezelfde kleding zodat de groei mooi te volgen is. Is leuk voor later maar wil ook heel graag mijn ouders en broers mee laten genieten, die wonen niet om de hoek en zien we helaas niet elke week. Ben zo blij dat mijn moeder eindelijk leert omgaan met de pc, kunnen we nu eindelijk mailen hihi. Die cva heeft best wel wat goeds ook teweeg gebracht die ze eind december gehad heeft. Zoals het er nu naar uitziet houdt ze er alleen wat evenwichtsproblemen aan over, maar ja daar is de rollator voor uitgevonden. Verder gaat het herstel heel erg goed!!!! Ben trots op haar.

Zo nu maar even wat aan de was doen, de droger piept al 10 min dat ie klaar is en er ligt een nieuwe klaar om erin te stoppen. Tot straks!!

Geplaatst

Heej, waarom slapen jullie met een voedingskussen? Is dat zo'n rol om borstvoeding te geven.

Ik hoop dat ik dat ook mag geven. Super om je kindje zo groot te zien worden...

TIP@San, ik heb speciaal voor mijn familie een klein pretechootje georganiseerd.

Ze vonden dat heel byzonder en daarna hebben we lekker pannekoeken gegeten.

Geplaatst

Hmm leuke tip Moto, past alleen niet zo bij onze fam. Met foto's zijn ze gelukkig ook heel tevreden hihi.

Voedingskussen is idd zo'n rol. Daar kan je ook heel goed gebruik mee maken tijdens de zwangerschap om je buik en benen te ondersteunen in bed. Sommige hebben er veel baat bij zie Babeth!! Je kan het altijd proberen natuurlijk, dan weet je of het ook voor jou prettig ligt in bed.

Geplaatst

Sorry meiden even een ego berichtje....

Tijdens de IVF behandlingen had ik een vriendin die met me meeging als ik voor een FM moest oid en stond altijd voor me klaar....

Met mijn verjaardag afgelopen februari zijn hun niet op komen dagen en stuurde haar vriend een sms naar mijn man dat ze een etentje hadden....

Hier hebben we het over gehad en ze vond dat het lullig gelopen was, okee prima even goede vrienden en we hebben het er niet meer over. Maar ik liet het nu eens van haar afhangen om contact te zoeken....

(Ze is nu zelf na 9 maanden licht in de mmm geraakt ivm lange en onregelmatige cyclussen en is nu gestart met Clomid, daar vraag ik uiteraard naar)

Nu ik zwanger ben hebben mijn man en ik het vrij druk met de garage die klaar moet, de tuin die nu 1 grote zandbak is en de bovenverdieping die af moet.

Daar buiten heb ik mijn man de afgelopen 2 weken bijna niet gezien, een lang weekend weggeweest met zijn broer en hij moest daarna nachtdienst in dus ben blij als we s'avonds samen kunnen zijn deze week.

Nu komt het:

Ik werd vanmorgen wakker van een sms van haar en daar stond in:

"Jammer dat ik niks meer van je hoor nu je zwanger bent. Ik heb al die tijd zo met je meegeleefd en het komt op mijn over dat je me nu niet meer nodig hebt....Beetje jammer...."

Ik heb hierop gereageerd maar wist echt even niet wat me overkwam.

Dit is mijn reactie:

"Sorry???? Ik hoor anders ook vrij weinig van jou en dat jij denkt dat het door mijn zwangerschap komt....Beetje jammer....Tja we hebben het nu druk met de garage, tuin, huis wat af moet nu ik zwanger ben en daarbuiten ben ik blij dat M... en ik nu even tijd voor ons samen hebben na 2 weken elkaar bijna niet gezien te hebben. Maar goed ik hoef aan jou geen verantwoording af te leggen....

Haar reactie is daarop weer:

Je hoeft zeker geen verantwoording af te leggen aan mij maar vind het wel heel toevallig dat ik sindsdien niks meer van je gehoord heb, maar goed zal wel aan mij liggen dan....

Ik heb daar weer op gereageerd met:

Weetje, ik begrijp echt niet waar dit opeens vandaan komt, ik hoorde ook niks van jou.

Als jij het op de zwangerschap wilt steken....Denk er het jouwe van ik hou erover op.

Wat moet ik hier nu weer mee???? Ik dacht dat ze zo'n goede vriendin was maar ik heb nu het gevoel dat ik achter in mijn rug gestoken wordt omdat ik niet iedere dag/week sms ofzo.... Heb ik het dan echt zo verkeerd gedaan????

Ik dacht dat dit een goede vriendin was (1 vd weinige na het MMM traject) maar dit maakt me wel van streek....:mad:

Geplaatst

He bah Noes wat een vervelende situatie. Het is een feit dat als je eenmaal zwanger bent op welke manier dan ook dat je nu eenmaal prioriteiten steld aan andere dingen. En zoals je schreef was je blij je vriend weer eens te zien. Aan het sms-je van je vriendin te lezen zit het haar erg hoog. Jammer alleen dat ze dat zo ter sprake brengt en niet even de moeite neemt om te bellen of een afspraak te maken om er over te praten.

Is het misschien een optie om eens met haar af te spreken?? Zou jammer zijn als een vriendschap op deze manier zou eindigen nietwaar. Misschien moet de eerste stap dan wel weer van jou komen. Wie weet is dit een heftige reactie van haar op de hormonen die ze nu gebruikt?? Niet dat ik het goed wil praten hoor echt niet.

Sterkte en een dikke knuffel!!

Geplaatst

Nou ze is altijd wel recht voor der raap....

Na wat heen en weer ge-sms begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat ze de schuld alleen bij mij legt en in iedere sms gebruikt ze het woord zwangerschap....

Mijn laatste sms naar haar was: Ja je mag het zeggen maar was er eerder mee gekomen want ik ben me van geen kwaad bewust. Ik hou nu op want heb hier geen zin in.

Alle sms'jes die ze terugstuurde kwam allemaal op hetzelfde neer, dat ik haar niet meer nodig heb en dat ik niks mee van me heb laten horen enz enz.

Tja, ik laat het nu even bezinken allemaal want als ik nu met haar ga praten wordt het ruzie want ik voel me echt aangevallen hierdoor ineens.

Ook ik kan kort door de bocht komen maar als je wakker wordt van zo'n sms wordt je ook niet vrolijk van, toch?

Geplaatst

hoi dames

Moto wat leuk zo´n pretecho voor de familie, wij willen tzt ook een pretecho laten maken en dan de beelden aan met name mijn moeder en schoonouders tonen.

ik slaap al een week of 3 met een kussen tussen mijn knieën en daarmee heb ik minder last van mijn bekken bij het slapen, vooral het draaien is pijnlijk.

Nu met dat voedingskussen liggen mijn benen goed en lig ik erg stabiel waardoor ik niet de neigin heb om te draaien en dus pijnloos doorslaap.

Noes, wat rot dat de communicatie nu zo loopt. Ik kan het me voorstellen dat het voor haar overkomt dat je haar niet meer nodig hebt maar het zijn echt de omstanigheden waar je in zit, drukte, man weinig zien, werkzaamheden die echt gedaan moeten worden. Maar het zou er zou erg jammer en rot zijn als een goede vriendschap op een dergelijke manier (via sms) en in deze bijzondere tijd stukloopt. Ik ken jou niet en je vriendin niet maar ik denk dat het een foute combinatie is van hormonen (clomid en jouw zwangerschapshormonen), drukte, wijze waarop (sms) , tijdstip etc.

Wat je zegt, even laten bezinken en wanneer je denkt dat het je lukt en uitpraten hoor, dit is eeuwig zonde van zo´n vriendschap-

Het komt vast weer goed, en zo niet, kan me bijna niet voorstellen maar dan maar op een manier dat je al sprekend uit elkaar gaat nietwaar maar zover zal het echt niet komen

liefs

Babeth

Geplaatst

Hei,

Noes, nee, daar wordt je niet vrolijk van, van zo'n sms. Maar zo te lezen voelt ze zich tekort gedaan. Ik denk dat dit misschien (onbewust) te maken heeft met haar vrees voor jullie vriendschap in de toekomst. Want ja, ze kent jou als vriendin zonder zwangere buik en als vriendin zonder kinderen. Ze is bang om je te verliezen. Ik vind het goed dat ze het uit, ook al zijn smsjes daar helemaal niet handig voor. Ik snap dat jij je in de verdediging geduwd voelt want je hebt het gewoon druk en weinig tijd met je partner gehad. Misschien is het iets om deze gevoelens proberen terzijde te leggen, je hebt het immers nu uitgesproken. En een nieuwe afspraak te maken om iets leuks samen te doen? Misschien is op die dag een bezoekje aan een baby-winkel ook in te passen, dan voelt ze zich meer betrokken bij edze nieuwe fase in jullie leven, zwangerschap. Ook goed om haar erop te wijzen dat je later in de zwangerschap waarschijnlijk een hoog nestelgehalte krijgt waardoor je je (tijdelijk) zal terugtrekken in je eigen stulpje, tenminste dat had ik. Succes ermee!

Twee zwangerschapsblunders op mijn werk gemaakt gisteren. De eerste was zo hilarisch, gelukkig kon de patiente er ook om lachen. Ik was bij een patiente waar ik de benen masseer en inzalf met een creme MAAR dan moet ik wel eerst haar steunkousen uittrekken. Je raadt het al, ik zat vrolijk haar steunkousen in te zalven. Haha!

Geplaatst

wahaaaa Ursela dat meen je niet hahahah geweldig! ohhhhh jammer dat er geen foto gemaakt is van je toen je het in de gaten had!!!!

jeetje, die blijft je altijd bij haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden