Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hej meiden sorry dat ik er even niet was.

@ ursela, wat een geweldige blunder! hihi ik ben er soms ook niet bij met me hoofd. moet overal 10 x over na denken. en ben het daarna alweer snel vergeten.

@ noes wat een rot situatie. ik heb ook een vriendin en die heeft een post natale depressie. en ze zegt nu ook je kan wel merken wie je vrienden zijn. ze zit de hele dag thuis en bijna niemand komt bij der langs. maar vorig jaar toen ze zwanger was en ik in de medische molen kwam had ze mij ook links laten liggen. mocht pas heel laat bij der langskomen toen de zoontje geboren was toen al haar vriendinnen al langs waren gekomen. dus ik heb nu ook zoiets van laat maar zitten. zo'n vriendschap hoef ik niet. want ze verwacht nu wel dat ik voor haar klaarsta. dus ik bescherm mezelf nu want als ze straks weer beter is heeft ze me niet meer nodig.

ik had via de site van marskramer een schommelstoel besteld en die is vandaag binnen gekomen ben erg benieuwd! mannetje gaat hem vanavond in elkaar zetten.

volgende week hebben we de 20weken echo spannend dus!!

groetjes sky

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt meiden, na nog wat heen en weer ge-sms heb ik als laatste gestuurd: Ik voel me best aangevallen omdat ik zoals ik al zei me van geen kwaad bewust ben. We hebben het er nog wel over maar ik moet dit eerst laten bezinken.

Ik kan het alleen even niet loslaten, het vreet wel aan me hoor.

Vooral omdat ik dit niet wist hoe zij zich voelde en dan ineens zo'n sms op mijn schoot geworpen krijg.

Maar goed we zien wel hoe het gaat lopen....

Zo nu even reageren hoor :)

Een voedingskussen, slaap ik ook mee.

Ik lig vaak half op mijn zij en half op mijn buik en werd vaak wakker van de pijn in mijn rug. Nu slaap ik met het kussen en wordt niet meer wakker van de rugpijn en ik vind het heerlijk!

Ooh een schommelstoel, leuk!

Ursula, haha die blunder bezorgt mij een flinke grijns haha

Geplaatst

Hee meiden!

Hier alles goed, echo vanmorgen was super! Alles oké en het piemeltje dat we bij de 16 weken echo zagen, zat er nog steeds aan, hihi! Wat een opluchting en zo op de helft en met een goede 20 wk echo voelt het allemaal nog meer of het inderdaad allemaal goed gaat komen, ons kindje komt echt en we zullen ouders worden en een kind krijgen om ons leven lang van te kunnen houden!

Grappig dat het precies klopte hoe ik dacht dat ie lag steeds: hoofdje rechts bovenin (zit vaak een harde bobbel) en voetjes onderin tegen mijn blaas te trappelen (dat verklaart dat nachtelijke geplas van mij, hihi.

Ik was nog langs de ivf-afdeling geweest om even mijn buikband te laten zien met 'Made by the UMCG' er op, haha!! Had ik laten bedrukken. Vonden ze echt heel leuk. Ook leuk om de artsen en laboranten weer te zien, zij zien aldoor alleen het voortraject en niet de gelukkige ouders in spe er na, dus die waren erg enthousiast. Er is een verbouwing geweest en hebben de nieuwe punctiekamer ook even mogen zien.

Witje, midden in de nacht shoppen, haha. Wat heerlijk voor je, lekker pronken in die nieuwe kleren en elke keer in de zelfde kleren foto's maken is echt slim. zie je goed het verschil. Leuk je familie zo op de hoogte houden.

Babeth, fijn dat het voedingkussen je helpt met dieper slapen!

Haha, Ursula, leuke blunder!!

Moto, leuk om met je familie te gaan doen. Wij konden vandaag niet heel veel van het gezichtje zien. Was echt een medische echo, check, check, meet, meet. Misschien rond 28-30 weken nog even een keer een smak geld uitgeven een een mooie pretecho.

Leuk N-Sky een schommelstoel. Ik weet niet of er in onze babykamer ruimte is voor een stoel. Eerst maar es alle meubels goed neerzetten en zo en dan maar es kijken of het past. Wel erg gezellig en handig een stoel voor voeden, troosten, boekje lezen, liedje zingen. Oh, klinkt goed, dat vooruitzicht van een kindje hebben!

Noes, wat naar dat het zo loopt met je vriendin. Smsen is niet echt een handig communicatiemiddel. Zou het ook niet kunnen zijn dat ze je mist en het er moeilijk mee heeft dat jij nu zwanger bent en zij niet. Dat drukt ze wel wat onhandig uit, maar eigenlijk bedoelt ze volgens mij gewoon dat ze je steun mist nu zij zwanger wil raken en dat nog niet lukt en jij het wel bent, maar het druk hebt ..... Misschien kan ze het niet zo goed verwoorden.

Geplaatst

hai dames

Dough, proficiat met je mooie echo, heerlijk hoor!!!! die van ons is over 1,5 week....ach ja wachtweken zijn erger toch?

Noes, goed gehandeld meid!!! zo te lezen werkt bij jou het voedingskunnen ook erg goed, is fijn als je weer een geode nachtrust gehad hebt.

Geplaatst

Dough wat fijn zeg een goede echo en helemaal fijn dat het piemeltje er nog aanzat hihi.

Ja kan niet wachten tot mijn kleertjes gebracht zijn!! Nu nog een beetje warmer worden, met die dikke vesten aan nu is er niet zo veel te zien..

Kreeg net een pakketje van moeders voor moeders. Een tas als dank dat ik geplast heb voor dames zoals ik hihi. Ja heb het de volle 10 weken volgehouden en had gemiddeld 6 flessen vol in een week dus ben daar best trots op, ben zo blij toen het voorbij was en ik niet meer in het kannetje hoefde te plassen.

Ik heb al een schommelstoel, moet er alleen nog even goede kussentjes in kopen, dan zit het weer voortreffelijk.

Hmm misschien toch het voedingskussen maar eens proberen om mee te slapen, niet geprobeerd is altijd mis natuurlijk.

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

NoesvH (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:[/color]

Loes1975: 21 maart 20 wkn echo + controle Gyn

NoesvH: 21 maart 20wk echo

MBM: 22 maart Controle VK

Meiske74: 24 maart controle bij andere gyn. ivm. cerclage (19w3dgn)

Norwegian-sky: 24 maart 20 weken echo

Balu01 : 25 maart 20 weken echo (op verjaardag van mijn manneke)

MBM: 28 maart 20 weken echo

Roossie: 28 maart vk controle

Meiske74: 28 maart 20 weken echo

Ursela, 28 maart vk controle

Witje: 4 april 20 weken echo

Meiske74: 12 april controle gyn. (22w1dg)

Meiske74: 26 april controle gyn. (24w1dg)

Meiske74: 11 mei controle gyn. (26w2dgn)

Meiske74: 24 mei controle gyn. (28w1dg)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje

NoesVH---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!!

Geplaatst

Trouwens vanmiddag zijn we bij de kinderopvang geweest en daar gaan wij vanaf november ons kindje heenbrengen. Hele prettige sfeer, mooie ruime en schone lokalen en vriendelijk personeel en hele duidelijke uitleg.

Weer wat geregeld!!

Geplaatst

@ witje fijn dat jullie de opvang geregeld hebben! onze meid gaat 3 ochtenden naar me schoonzus en zwager.

kan daar mooi met me neefje en nichtje spelen.

nou de schommelstoel zit heerlijk! nu even een mooie kussen kopen en dan is ie af!

Geplaatst

Sky, wat fijn dat de stoel goedgekeurd is!!! weer iets klaar, leuk!!

Sandra, goed dat jij over het kdv begint, helemaal vergeten, we zijn ingeschreven maar moeten nog een afspraak maken om een kijkje te gaan nemen (bij 2 opvangen), ik zet het maar meteen op de kalender! Fijn dat jullie blij zijn met jullie keuze!

Geplaatst

Ik moet ook nog een lekker kussen hebben voor mijn schommelstoel. Mooi dat ie lekker zit Sky!!

Ja Babeth je moet overal vreog bij zijn. Nu valt het in Zeeuws Vlaanderen nog wel mee maar toch, kan maar geregeld zijn. Geeft me ook wel een prettig gevoel al zo veel geregeld te hebben. Heb alleen nog niet naar de zorgverzekering gebelt moet dat eigenlijk of snappen ze het wel, omdat ik via hun de kraamzorg geregeld heb en al een felicitatiebrief van CZ heb waar in staat dat het kraampakket in maand 7 geleverd gaat worden.

Ach telefoontje kan geen kwaad denk ik.

Vandaag (nog) geen pijn in schaambeen. Hopelijk blijft het zo, maar ik vrees dat ik er na de fysio straks toch weer last van heb. Ook omdat ik gelijk al weer teveel gedaan heb hier in huis en op mijn werk. Ach het is niet anders, geniet van alle goede momenten.

Heb mijn buikbanden binnen gekregen en zal er straks als ik terug ben even een foto van neem om te laten zien aan jullie. Daarna wassen en dan kan ik ze gaan dragen als mijn shirtjes ook geleverd zijn!!!! Mijn tuniek die gister binnen is gekomen is gaaf, wel een vrij diep decoleteetje maar ach dat mag ook wel gezien worden nietwaar. Is wel sexy natuurlijk en dat vind Paul weer helemaal geweldig hihi. Tot na de fysio!!!!

Geplaatst

Sandra de CZ hoef je niet apart in te lichten, alleen als de kleine geboren is zodat ie bijgeschreven wordt op je polis.ik bedenk me net ze zien wel aan de rekeningen van het zkh dat je zwanger bent ;-))

De inschrijvingen voor het kdv heb ik met 6 of 7 weken gedaan, hier is het erg rijk met kindjes (in aantocht) maar we wilde nog even wachten met echt een kijkje nemen.heb het wel even op de kalender gezet.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]961[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]960[/ATTACH] gaaf he????? En natuurlijk zo toepasselijk. Ze maar snel wassen morgen!!!!!! Dan kan ik ze gaan dragen.

Babeth ik denk dat ze het aan de ziekenhuisrekeningen idd ook wel gezien hebben dus ik ga pas bellen als de kleine er is.

Geplaatst

@Sandra, grappig ik heb ook die buikband ons wondertje, heb het gekregen voor mijn verjaardag en ook besteld via buikbanden.com

Heb ook een uni kleur groen. Wil ze gaan dragen met mijn shirts die ik al heb, hoef ik niet allemaal nieuwe kleding te kopen voor die paar maanden.

Dit is trouwens de laptoptas die ik van mijn broertje voor mijn verjaardag heb gekregen, wil hem dus als luiertas gaan gebruiken.

Kleurtje past wel mooi bij een meisje! http://www.laptopzak.be/laptop-tas-liv-rood

Gisteren hele dag bij klant op kantoor gewerkt en vanochtend bij een klant op bezoek geweest. Ik ben dan zo moe daarna hé. Neem me dan voor het een en ander te gaan doen, maar ben dan te moe. Ga straks nog wel even een paar boodschapjes doen. Morgen eten bij een vriendin, de rest van het weekend tijd aan ons zelf en relaxen.

Hopelijk gaat mijn man de babykamer schilderen, dan nog de meubels in elkaar zetten zijn we weer een stap vooruit!

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie leuke tas!!!!!

Tja ik was zowiezo toe aan nieuwe shirtjes, en die kan ik na de zwangerschap ook nog dragen neem ik aan. Ijn neutraal van kleur zonder print erop.

Moet alleen nog een badpak hebben, fysio heeft aangeraden 2x per week te gaan zwemmen zodat conditie goed blijft, daar heb je tijdens en na de bevalling alleen maar profijt van. Ze heeft me ook aangeraden om de eerste tijd na de bevalling "lui" te zijn. Tegenwoordig wordt er bijna van je verwacht dat je binnen een week weer van alles kan terwijl je lichaam na een bevalling echt tijd nodig heeft te herstellen. Dus dat ga ik in mijn achterhoofd houden, omdat ik na die 10 weken bevallingsverlof toch weer aan het werk moet.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]962[/ATTACH] Dit is mijn buikkie afgelopen zondag genomen.

Sandra, dankje! Ja mooie tas hé vindt hem ook erg mooi, alleen nog een verschoonmatje erbij kopen.

Goede adviezen zeg van je fysio, bij ons in de buurt is ook een zwembad waar ze zwangerschapszwemmen hebben, kost ongeveer €5 euro per les.

Misschien moet ik het ook eens proberen, weet niet of ik me er toe kan zetten hahaha.......

Pfff ben echt moe, ik kan soms wel huilen van moeheid als ik weer een drukke dag gehad heb, moet me maar aan toegeven.

Gelukkig rustig weekend, heb het wel nodig.

Baal wel dat het nu zo regent buiten, wilde met de fiets paar boodschapjes halen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou Roossie, jouw buikje wordt ook al echt mooi zwangerschapsrond!

Hier gaat alles z'n gangetje. We hebben vd week weer gesproken met degene die onze dakkapel gaat maken. Het zal er mooimuit komen te zien en we kunnen toch nog erg veel ruimte benutten in de slaapkamer. Ik ben mezelf deze week aan het orienteren op de kleur en attributen voor de babykamer. Nu heeft mijn mannetje een tekening gemaakt met de grootte en breedte en hoogte van de kamer, dan kan ik via een woonplanner de maten invoeren en alles op schaal maken! Dat geeft voor mij de beste resultaten. Ook ben ik eindelijk een beetje uit de kleuren, er zal toch veel rood,wit,blauw in gaan komen, dat kan toch wel voor alletwee?

Ik ben helemaal gek van de pipbehang en dan die vogels lekker druk en prikkelend voor de tweeling! Ik zal proberen een plaatje mee te sturen.

Ik voel nu regelmatig linksbovenin mijn buik helemaal hard worden en een bobbel erop, kan dat een hoofdje zijn? Maar ook voel ik daar het meeste leven, soms kan ik het al aan de buitenkant voelen! Gelukkig maandag de 20-weken echo! Het mag wel weer! Is weer dik 4 weken terug dat ik de kindjes voor het laatst heb gezien!

http://i42.tinypic.com/35n8tq8.png is de link van mijn babykameridee. Ik vind de commodeoplossing ook leuk!

Fijn weekend en tot snel!

Geplaatst

@Loes leuk hoor je babykamer idee en blauw wit en rood kan heel goed voor je tweeling.

Fijn dat je bijna de 20 weken echo hebt!

Ik heb regematig last links bij mijn ribben zou dat haar hoofdje al kunnen zijn?

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben wel aanwezig en probeer zoveel mogelijk mee te lezen. Ik zit alleen deze week niet zo lekker in mijn velletje. Gisteren was het 10 jaar geleden dat ik mijn allerliefste oma verloor. Ze was zowat mijn 2e moeder ik kon met haar alles bespreken en dan ook echt alles. Ik vind het heel erg jammer dat ze dit kindje niet mee kan maken. Ze zou het heel bijzonder gevonden hebben. Verder heb ik al een week steeds van die rare aanvallen van vreselijke hoofpijn. En dan met name aan de rechterkant het is dan net of ze mijn oogbal eruit willen trekken echt heel vervelend zelfs als ik paracetamol inneem dat wil niet echt werken alleen maar voor heel even. Dus ik lig gewoon heel vaak al heel vroeg in mijn bedje.Maar hoor meerdere mensen erover klagen maar aan de andere kant had ik vanavond wel weer iets heel moois. Ik zit heel rustig tv te kijken met mijn handjes op m'n buik en ik voelde gewoon echt van die kleine plopjes aan de buitenkant. Mijn man wilde ook voelen en ook hij kon het voelen zo'n apart gevoel. Gaf me weer een fijn gevoel hopelijk komt alles weer een beetje in rustig vaarwater. Volgende week ook 20 weken echo ben ontzettend nerveus en waarom ik weet het niet. Het word allemaal zo "echt". Maar goed we komen er wel weer. Als t wat rustiger wordt ga ik weer op iedereen reageren oke?

Dikke knuffels,

Nathalie

Geplaatst

Nathalie neem je tijd, het is geen moeten hier op het forum hoor!!!! Hopelijk komt het allemaal snel weer in rustiger vaarwater en dan ben je weer helemaal back. Kan me voorstellen dat je juist nu je Oma mist, dat is heel logisch, dit is toch zo iets bijzonders wat je met haar had willen delen. Vervelend van die hoofdpijn zeg, hopelijk trekken die aanvallen ook snel weg. Hou je goed!!

Loes wat een gave kamer ideeën zeg, die commode vind ik echt te gek!!

Ik voel zo af en toe gefladder in mijn buik!! Heel bijzonder. Gaat zo idd steeds meer echt worden he?

Hier met het gure, natte en koude weer net een badpak gekocht. De fysio raade me aan 2x per week te gaan toen ik er over begon. Wat lijkt ik een orka in dat ding zeg hihi. Zwart badpak met melkwitte flessen benen. Gelukkig lig ik het meeste van de tijd onder de waterspiegel!! Het is om in conditie te blijven tenslotte en ga het niet doen om mooi te zijn. Ach ik ben veel te dik en een ander heeft een haakneus of klutsknieën hihi. Nobody is perfect, maar ik ben wel heel gelukkig....... gelukkig. Toen ik dit laatste zinnetje opschreef fladderde de kleine dus die is het er ook mee eens.

Geplaatst

Hihi, wat schrijf je leuk over jullie fladderende kindje, Witje. Inderdaad, ik heb ook altijd moeite met mezelf in een badpak hijsen, zeker in de winter (wit!), maar nu interesseert het me niet. Ben nu geoorloofd dik en ik ben gelukkig want ik ben zwanger en ik wil zwemmen. Haha!

Roossie, het kindje kan nu nog niet tot je ribben komen, dus dan voel je wat anders. Ons kindje ligt met het hoofdje hoog, bovenin de baarmoeder en dan voel ik een bobbel op navelhoogte. De bovenkant van mijn baarmoeder komt tot de navel.

Balu, wat akelig die hoofdpijn en moeilijk dat het je zo'n verdriet doet dat je oma er niet bij zal zijn als je straks een kindje hebt. Sterkte meid. Hoop dat je een mooie 20 weken echo hebt waarbij alles er goed uit ziet en je lekker kan genieten van het kijken naar jullie kindje. Ik vond het erg mooi.

We hebben niet veel van het gezichtje kunnen zien, daar werd niet echt op gefocusd. Alleen werd er gekeken of het gehemelte en lipje mooi gesloten was en dat was gelukkig zo (geen hazelipje), maar ik word steeds nieuwsgieriger naar het gezichtje. En het idee dat ik vanaf nu tot aan de bevalling waarschijnlijk geen echo meer zal hebben, vind ik wel heel lang! 20 weken! Krijg steeds meer zin in een pretecho over een week of 8 of 10 als ik 28 à 30 weken zwanger ben. Doen jullie nog een pretecho rond die termijn? Ik vind ze zo duur....

Geplaatst

Ik heb ook even gekeken naar een pretecho. Was er eerst van overtuigd het niet te doen, maar nu ik een echo nu ook heb ervaren op een manier die niet spoed was zeg maar en dat was voor het eerst pas met 15 weken, heb ik er wel eens aan gedacht. Vind het ook best prijzig en het lijkt me echt wel leuk hoor, maar weet nu al dat het in een kast verdwijnt en dat vind ik zonde. Dan zet ik dat uitgespaarde geld liever op de bankrekening van de kleine voor de studie.

Geplaatst

Witje, ook hier dezelfde reden om geen pretecho te laten doen.

Ooh wat schattig dat je kleinte fladdert terwijl jij over 'nobody's perfect' schrijft hihi.

Roosi, mooi buikje hoor. :)

Zwangerschapszwemmen wordt hier in de buurt helaas niet gegeven.... Vind ik wel jammer.

Maar goed ik doe nu zwangerschapsyoga en is ook heerlijk.

Ojaaa Sky de schommelstoel heb ik ook sinds gisteren.

Ik liet hem aan mijn man zien en die is hem gelijk voor me gaan halen, lief he? :)

Ben er echt blij mee, heb altijd geroepen dat ik een schommelstoel in het kamertje wil hebben.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nathalie wat een rottige dagen waren het voor jou, ik hoop dat het weer wat beter gaat intussen en inderdaad voel je niet verplicht!!

Mutsy, heb jij nu je naam gewijzigd of ga ik nu echt hard achteruit ??

Sandra, leuke buikbanden, ik heb alleen nog een effe zwarte, draag m niet dus wacht nog even met bestellen van bedrukte. Zonde als ze in de kast liggen.Nog even en het fladderende gevoel voelen echt als stompjes/schopjes....

Loes, zeker een lek babykamer idee en mij lijken die kleuren juist erg leuk voor een jongen en meidenkamer !!

Sky, hier is de stoel ook binnen, zal alleen nog even duren voordat deze in elkaar staat.....

Miekske hoe gaat het bij jullie? Nog druk met opnames voor babyboom?

Geplaatst

Ik vergeet nog te reageren mbt de 3D echo, wij gaan er wel voor en dan zo rond de 28 weken waarschijnlijk. Iedere controle krijg ik wel een echo van de kleine maar is toch Anders.

Dames geniet van het lekkere weer!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden