Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jane heeft nu toch al maatje 62 aan gehad, sommige broeken beginnen te kort te worden en de mouwen van de shirtjes ook. Mijn man heeft alles in maatje 62 gestreken vandaag, morgen ga ik haar kast even anders inrichten. Maat 62/68 heb ik nog maar niet gewassen, dat is een stukje groter. Ze krijgt ook weer haar haartjes terug, de tv begint ze interessant te vinden en ze kijkt al in de spiegel erg leuk die ontwikkelingen. Ze slaapt nu ook al door, zo fijn! Vannacht sliep ze van 24.00 tot 06.15 uur en die nacht ervoor van 23.30 uur tot 07.00 uur. Ik werd wakker van haar geluidjes en dacht hoe laat is het oh al 6.15 uur! Toen dacht ik leeft ze nog wel hahaha......maar door de geluidjes hoor je flink leven. Ze wordt volgens mij ook een grote meid want ze vraagt om de 2 uur vaak al om drinken, ze heeft zelfs dan zo'n honger dat ze geen geduld heeft om van de ene borst naar de andere te gaan, dan begint ze helemaal te protesteren, maar als ze voldaan is, dan is ze weer lekker rustig en relaxt.

Hebben jullie vandaag ook zo genoten van het mooie weer! We zijn wezen wandelen, was wel iets te ver voor mijn kreeg weer last van mijn heupen dus nu maar weer rustig aan doen.

Verder samen wat huishouden gedaan, wel fijn schiet lekker op zo met z'n tweetjes en we hebben weer kraamvisites gehad.

Ik heb ook alle kolfspullen gewassen, moet het alleen nog steriliseren. Is nu best wel lastig om een keer tussendoor te gaan kolfen nu ze ook om de 2 uur om drinken vraagt. Maarja ik hoef nu gelukkig ook nog geen voorraadje te maken, wil nog wel een keer kolfen zodat ze weer een keer kan gaan oefenen aan de fles.

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roossie geweldig he die ontwikkelingen, het gaat zo snel allemaal.....

Wij hebben lekker even op het stand gewandeld met Ruben in de draagzak, hij heeft hele weg geslapen hihi.

[ATTACH=CONFIG]2347[/ATTACH]

Geplaatst

Hey Sandra, leuke foto! Lekker warm hé zo'n kleintje op je buik. Afgelopen woensdag moesten we voor mijn man even naar het ziekenhuis, toen hing ze ook op mijn buik en ze sliep ook grotendeels. Nu ik jou foto zie bedenk ik me nu dat we helemaal geen foto hebben gemaakt toen, volgende keer maar.

Geplaatst

Roossie, jammer dat je nog last krijgt van je heupen met wandelen. Had je daar ook veel last van tijdens je zwangerschap (?weet t niet meer)? Grappig dat je nog steeds kraamvisite krijgt. Hier is dat opgedroogd. Alhoewel, in oktober komt mijn zus plus familie en in december mijn schoonbroer met zijn jongste. Ik vind het leuk dat mijn zus wat later komt, de eerste weken liep ik zo over van wennen en hormonen, nu kan ik lekker aandacht aan haar en haar kinderen geven.

Zo, dat is lang doorslapen met bv, goed zeg! Hier heeft hij een redelijk ritme te pakken snachts. Storm slaapt rond 19-20 wordt soms wakker voor een voeding om 22.00. Dan om 0100, 0400 en meestal 0600. Slaapt daarna wel of niet nog een ruim uur totdat hij echt wakker is. De voeding van 0600 komt denk ik doordat hij wakker wordt van onze wekker en merel. Hij heeft regelmatig een hongerig dagje, dan zit er snachts en overdag met moeite twee uur tussen de voedingen.

Ik moet snachts nog 1x de luier verschonen, als ik dat niet doe is hij helemaal doorgelekt sochtends. Dat vind ik het vervelendste karweitje, snachts de luier verschonen. Want dan moet ik uit mijn bedje en is mijn slaap echt verstoord. Ik val vaak in slaap tijdens het bv geven, wordt ik zittend wakker en storm die kan zich niets beters bedenken, lekker op de melkfabriek slapen! Ik probeer daar overdag voor op te passen zodat hij niet te veel gewend wordt en ook zelfstandig in slaap valt.

Leuke draagzakfoto sandra, je ziet er zo gelukkig uit in je moederrol. Ben zo blij voor jullie dat ruben er is.

Storm vind de draagzak tot nu toe niets, helaas.

Bij mei-juni moeders 2010 staat een foto van merel en storm.

Babeth, hoe gaat het met jou en imke? Foto????

Geplaatst

Roossie als je last had van je heupen tijdens de zw zal het tijdens de bv niet echt veranderen. De hormonen van de bv houden de verweking van je bekkenbotten in stand. Erg vervelend en verdwijnt weer maar duurt bij bv dus langer.

Ik heb de laatste week veel last van mijn rug, maar of dat een nasleep is van de bekkeninstabiliteit of van het vele bukken en tillen wat ik nu wat vaker ga doen, who know's???

Ursela wij krijgen ook zo nu en dan nog eens iemand op kraamvisite. De meeste moeten dan van ver komen, degene van dichtbij zijn al geweest. Wel lekker zo versprijd moet ik zeggen. Ik was in het begin helemaal niet happy en had eigenlijk gewild dat we de kraamtijd nu nog een dunnetjes over konden doen nu in me idd wel goed voel. Zit nu voor mijn gevoel idd lekker in mijn moederrol en ben beretrots op ons mannetje en mijn man die daar ook zo goed mee om kan gaan.

Geplaatst

Even een vraagje aan jullie.

Hebben jullie al een "vast" dagritme gevonden?? Ik heb hier de voedingen op vaste tijden, maar de rusttijden willen niet lukken. Als hij oververmoeid is dan is hij ook niet echt meer te troosten en blijven we lopen naar de plek waar hij ligt en proberen te troosen.

Nu wil ik proberen: na het voeden valt hij even in slaap om vervolgens weer wakker te worden. Dan knuffelen en spelen we wat. Als hij moe wordt in zijn bedje op zijn eigen kamer en overdag ook wel eens in de box. Dan als hij wakker wordt voor de voeding weer hetzelfde ritueel zeg maar. Zodat hij weet wat er komen gaat. Ruben is een ontzettend avondmens en mama dus niet. Hij slaapt 's morgens en begin van de middag veel om vervolgens de rest van de middag en avond ons te plagen met huilen en boos zijn wat dan weer uitmondt in oververmoeid en niks meer willen.

Hoe hebben jullie een beetje schema?? Misschien kan ik daar wat tips uit halen.

Geplaatst

hoi dames

wat een goede berichten hier allemaal, heerlijk!!!

Balu, jouw bericht over je meisje was heftig zeg, ohhh wat ontzettend zielig en wat moeten jullie je radeloos en machteloos gevoeld hebben!!! gelukkig hebben jullie nu de goede hulp voor haar en gaat het beter, wat een opluchting!!

Ursela wat gaat het ontzettend hard met Storm zeg, groeide Merel ook zo enorm hard?

Roossie ook maar maatje 62 "aangebroken"? Bij jullie gaat het ook lekker he? en apart he als ze voor het eerst zo doorslapen? ik ben ook regelmatig wakker geschrokken maar inmiddels er aan gewend moet ik zeggen.

Sandra hier is ook nog niet alles in een echt ritme hoor, Imke die heeft op wisselende tijden honger, ze krijgt 5 flessen (al 3 weken nu) maar soms zit er maar 2,5-3 uur tussen en dan weer 6 uur.

Mij lukt het niet om haar wakker in haar bed te leggen na een voeding en "speel"moment, ze wodt dan echt enorm boos en opstandig.Meestal valt ze bij me in slaap en dan leg ik haar in haar bed, overdag in haar eigen bedje/kamer en ze slaapt ´s nachts nog bij ons.

Na haar eerste voeding tussen 6 en 7 (vandaag 07.30 uur) valt ze altijd weer in slaap en dan slaapt ze nog zo´n 3 uurtjes door. Heerlijk dan kan ik op mijn gemak douchen, en wat in het huishouden doen. Na de 2de voeding blijft ze meestal wel wakker en al gauw tot ´s middags een uur of 4. En dan wil ze echt alleen maar kijken, kijken en nog eens kijken.

De ene keer slaapt ze dan in de kinderwagen en dan weer boven. De avonden zijn bij ons nog wat rommelig maar na haar laatste voeding (tussen 22 en 24.00) slaapt ze de nacht weer door.

Zou het voor Riben helpen om hem bijvoorbeeld vroeg op de avond in bad te doen? veel kinderen slapen er goed door (Imke juist niet die wordt juist erg wakker).

Dat oververmoeid dat herken ik wel, Imke is dan ook jengelig en niets is goed. Ik baken haar dan in en houd haar in mijn armen, pas als ze slaapt leg ik haar weg.

Wat je misschien ook zou kunnen proberen is een klein flesje maken op zo´n moment, grote kans dat hij daarna lekker in slaap valt.

Maar ja, weet niet of dan gelijk zijn "drink"ritme ontregeld raakt.

Wat ik wel gemerkt heb is dat Imke een paar keer een klein honger moment tussendoor heeft gehad, dan bleef ze maar jengelen,luiers verschoond, in slaap proberen te krijgen , spelen, niets was goed. ze had dan gewoon nog /weer wat honger, ondanks het feit dat het nog maar 2 uurtjes geleden was dat ze haar fles (180ml) op had.....dan dronk ze zo´n 50cc en was het goed. Ik zat me dan wat drukt te maken om haar "schema" maar dat was niet nodig.Het ene moment was ik dan ook ongerust, bang dat ze teveel zou krijgen omdat ze op 5x180 zit maar ja, van de andere kant, bij bv gaat het op verzoek en dan drinkt het kind de ene keer ook meer als de andere keer toch? en wij hebben toch ook weleens een dag dat we meer trek hebben?

Geplaatst

Hei!

Geen schema hier. In ieder geval niet overdag. Bij storm hielp het enorm (op jouw advies!) om hem wat minder 'prikkels' te geven. Als hij veel huilde wilde ik hem nogal vaak uit zijn mandje halen om te troosten. Dat doe ik nu niet meer, in ieder geval niet de eerste 5 minuten. En ik baker hem steeds in als hij moet gaan slapen, dat hij weet, oh, nu is het slapen. Niet het officiele bakeren maar ik wikkel hem in een gezondheidsdekentje, als hij echt wil kan hij zich daaruit los wurmen, voor mij weer een teken dat het slapen niet gaat lukken. Ik laat hem overdag altijd op dezelfde plek slapen. In zijn mandje van de wandelwagen. (bag heet dat officieel). En savonds naast mijn bed. Hij heeft wat vaste patronen ontwikkeld, in de ochtend heeft hij altijd 1 langer slaapje van 2 uur, maar wanneer precies is verschillend. In de namiddag is hij hangerig, hongerig en huilerig en wil hij het liefst lichaamscontact. Dat krijgt hij dan ook. Rond 19 is hij zo moe van de dag dat hij of zo in slaap valt f wat langer moet huilen voordat hij in slaap valt. Soms is hij dan ontroostbaar en overstuur en dan doen we hem in bad, als ik hem daarna de borst geeft valt hij altijd in slaap.

Vervelend als hij een avondmens is en jij niet.

Ik laat hem meestal spelen voor het eten, na het eten is hij vaak slaperig. Op het cb vonden ze dat het erg vroeg was om hem al op een aktiviteitskleed te laten liggen maar hij begint dat nu toch interessant te vinden, kijkt zijn oogjes uit.

Babeth, vind je verhalen over imke's gedrag zo opvallend veel op die van merel lijken! Ook geen slaapbaadster, en kijken kijken kijken. Alles mee willen maken en volgen.

Geplaatst

Babeth dat in bad doen 's avonds is wel een idee, maar hij heeft een erg droog huidje dus gaat maar 2 max 3x per week in bad. Meer voeding geven ga ik niet aan beginnen, hij krijgt al meer dan voor zijn gewicht wordt voorgeschreven. Teveel flesvoeding maakt ze dik en dat willen we toch wel voorkomen. Er zit ook nutriton door zijn fles, dus hij moet ook al harder werken om hem leeg te krijgen.

Geef hem zo weinig mogelijk prikkels, zeker als ik zie dat hij moe wordt.

Ach we zullen er vast wel achter komen hoe we hem zo goed mogelijk door deze frustrerende tijd kunnen helpen. Huilen is voor hem de enige manier om duidelijk te maken dat er iets niet lekker zit, het is aan ons de taak om uit te zoeken wat.

Nu heb ik heb weer in zijn bedje gelegt, ben benieuwd hoe hij op zijn nieuwe ritme gaat reageren de komende dagen.

Geplaatst

@Sandra wat je zei over de pijn in mijn heupen en de hormonen van de borstvoeding, ik dacht hé daar zou weleens wat in kunnen zitten. Ik heb gegoogled maar het schijnt toch niet zo te zijn, of daar moeten nog meningen over verdeeld zijn maar het borstvoeding kenniscentrum is het er niet mee eens http://www.borstvoeding.com/aanverwant/bekken/instabiel.html Of heb je dat wel gehoord toen je bv gaf ivm je bekkeninstabiliteit? Bedankt voor het meedenken!

Had vandaag wel flink last, gisteren toch te lang gewandeld vandaag maar thuis gebleven. Met rust gaat het weer over.

Ik heb trouwens ook regelmatig last van mijn rug, misschien ook met hormonen te maken?

@Ursela ja ik had er ook last van tijdens mijn zwangerschap, maar toch anders. Toen had ik er juist last van in bed en als ik dan even ging lopen ging het over. Maarja toen was ik ook niet zoveel aan de wandel als nu. Ja we krijgen nog steeds kraamvisites, we verwachten er nog een paar en dan is het voorbij, de meesten die we verwachten zijn geweest.

Ja ik sta ook versteld dat ze nu al met bv zo doorslaapt, eigenlijk zou ik dan snachts even kunnen kolfen voor een voorraadje, maarja dan verstoor ik mijn nacht weer. Je bent maar druk met Storm, flinke hongerlap zal een flinke kerel worden! Ik ken dat in slaap vallen tijdens bv geven. Eerst deed ik het ook liggend op bed met gevolg dat Jane na een paar uur nog aan mijn borst lag, ook slapend natuurlijk. Mijn man heeft ons weleens wakker gemaakt. Dus ik ga nu altijd in ieder geval zitten en we hebben nog een kamertje met een lekkere stoel van de Ikea en ga daar dan zitten. Ik moet er dan wel uit, maar voelt toch beter zo en manlief hoeft dan niet wakker te worden.

Wat het dagritme betreft, dat hebben we hier een klein beetje.

Jane wordt nu vaak om 06.15 uur wakker, mijn man gaat haar dan verschonen en ik ga haar voeden. Dan valt ze weer in slaap en leg ik haar weer op bed en mezelf ook.

Dan om 08.30 uur ongeveer weer verschonen en voeden, dan slaapt ze weer meestal ligt ze dan bij me op bed. Dan roept ze om 11.00/11.30 uur ongeveer weer en dan kleden we ons aan.

Ze is dan even wakker en valt dan weer in slaap tot 13.30/14.00 ongeveer, dan heeft ze weer honger. Dan blijft ze een tijdje wakker, vaak slaapt ze in de middag nog een uurtje ofzo maar daarna is ze toch wel veel wakker. Rond 17.00 uur weer voeden, dan om 19.30 uur, 21.00 uur en dan valt ze vaak lang in slaap. Ik wek haar dan om 24.00 uur voor haar laatste voeding zodat we de hele nacht door kunnen tukken tot 06.15 uur. Ik heb al bedacht dat als ik weer ga werken dat ik dan het beste smorgens vroeg na haar eerste voeding kan beginnen en dan kan ik tot 14.00 uur werken met de voedingen als onderbreking. Eventueel kan ik dan savonds werken als mijn man thuis is.

Jane gaat trouwens om de dag in bad, hadden dat besproken met de kraamverzorgster en dat was volgens haar toch zo het beste, maarja iedereen denkt er anders over, ook wat dat betreft gaan we op ons gevoel af.

Gelukkig kan ze ook goed zelf in slaap vallen, ook zonder speentje die gebruikt ze alleen overdag af en toe om rustig te worden maar dan ook niet lang.

Liefs Roossie

Geplaatst

Goeie morgen!

Ritme die ik gisteren beschreef geldt niet exact voor iedere dag. Jane was gisterenavond lang wakker om 22.00 heb ik haar maar op bed gelegd en gezegd dat ze moest slapen en dat deed ze :-)

Om 23.45 wakker gemaakt voor haar laatste voeding. Ze heeft flink gedronken aan 1 borst. Daarna heeft ze geslapen tot 07.10 uur. Nu zit ik haar nog te voeden.

Er zit enige regelmaat in maar nog niet echt.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie van die hormonen en last van bekken blijven houden bij bv heb ik zowel vanj de fysio als van de gyn.

Hier nu al vroeg op en aangekleed,moet zo bloed laten prikken.

Geplaatst

@Sandra, dankje voor je info! Zal eens kijken hoe en wat ik ga doen.

Hoe ging het bloedprikken?

Gisteren heb ik voor het eerst haar nageltjes geknipt, effe priegelen maar ging goed.

En vanochtend pakte ze ineens haar eigen speentje en zwaaide ermee door de lucht hahaha

Geplaatst

Bloed prikken ging goed hoor. Was wel ff wennen om te zorgen dat we zo vroeg klaar moesten staan.

Ik heb maandag mijn kennismakings/intake gesprek bij de kdv. 1 november gaat het beginnen voor ons.... Spannend. Thuis bij de oppas achterlaten was niet moeilijk, maar wegbrengen naar "vreemden" is toch anders. Hij moet gelijk hele dagen, door de cursus die ik onverwacht volg. Daar was ik niet echt blij mee, maar het is niet anders. Ik denk ook dat het goed is voor zijn ontwikkeling om veel met andere kindjes in aanraking te komen, dat hij moet leren wachten op zijn beurt en rekening houden met anderen. Nu is hij daar nog te klein voor maar straks dan.

Vanavond kinderopvangtoeslag aanvragen, moest nog het LKR nr opvragen bij kdv. Ik vind het ondanks berichten dat opvang zo duur is wel "meevallen". Ok het is een hoop geld extra in de maand wat we aan vaste lasten kwijt zijn, maar kan er echt niet voor thuis blijven. Er blijft nog genoeg (nou ja het is nooit genoeg) geld over om uit te geven van mijn salaris. Gelukkig want ik moet er niet aan denken om Ful time mama te zijn. Ik vind het heerlijk nu thuis zijn, maar wil ook graag weer aan de slag. Heb ik ook weer eens wat anders om over te praten dan de luiers en flesjes en brabbeltjes hihi.

Voor de thuisblijvende mama's, dit is mijn persoonlijke mening he??? Wil niemand voor het hoofd stoten natuurlijk.

Roossie grappig met dat speentje bij Jane. Ruben haalt hem er wel uit. Haakt dan met zijn duim onder het plaatje en haalt de speen er zo uit.

Geplaatst

Roossie je had het over dat je gaat kijken over hoe en wat je gaat doen. Je gaat toch zeker niet stoppen met bv he?? Zolang je dat kan geven moet je dat zeker blijven doen. Als je pijn wel veroorzaakt zou worden door je bekken en het in stand houden van hormonen is het nog niet zeker dat je klachten verdwijnen. Je zou eens naar de fysio kunnen gaan voor advies over bewegen en belasten??

Geplaatst

@Sandra lijkt me ook moeilijk om Ruben ineens bij vreemden achter te laten. Ik word wel fulltime mama maar ik werk er tussendoor ook bij alleen op woensdag niet, dan is het papadag en ga ik buiten de deur als freelancer werken. Mijn werk wisselt per dag en weegt niet altijd op tegen de kosten van de kinderopvang. Het is inderdaad ieder zijn persoonlijke keuze. Ik ga het op deze manier proberen, het is in ieder geval handig met bv.

En nee ik wil niet stoppen met bv, ja misschien moet ik eens naar een fysio inderdaad. Heb het bij verloskundige ook over mijn spataderen gehad, ze had het over Jom therapie waarbij de spataderen weg gemasseerd zouden kunnen worden, of in ieder geval de doorbloeding verbeteren en klachten verminderen. Ik wil dat allemaal wel doen, maar moet dan even kijken hoe en wanneer, we hebben niet zomaar oppas voor Jane. Ik zal het eens met een vriendin over hebben die ook veel thuis is.

A.s. zaterdag hebben we een bruiloft, schoonzus heeft aangeboden om op Jane te passen, maar het is maar voor 1,5 uur is alleen receptie wil haar eigenlijk gewoon meenemen.

Maar dan hebben we 15 okt. een verjaardagsfeestje in een restaurant op een terras en die dag erna ook bij die schoonzus verjaardag van een nichtje. Nu hebben ze aangeboden dat Jane 15 okt. bij dat nichtje/schoonzus logeert en dat we haar pas 16 okt. weer zien. Poeh ontzettend lief aangeboden, maar weet niet of ik het emotioneel al aan kan een hele nacht! Zal het nog wel met mijn man bespreken, moeilijk moeilijk...... moet dan ook flink gaan kolfen.

Morgen eerst maar naar het consultatiebureau dan krijgt ze haar eerste vaccinaties.

Volgende week woensdag gaan we met z'n 3tjes naar babyzwemmen, nu ik nog verlof heb kan ik ook mee, als ik weer ga werken gaat mijn man het op zijn papadag doen.

Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden, in begin vind ik het wel eng denk ik, maar moet me er allemaal maar overheen zetten anders krijgt Jane nog last van mama's angsten.

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi meiden

mij lijkt het ook moeilijk om Imke nu al achter te laten een hele dag en dan helemaal op het kdv, zoals Sandra omschrijft bij Vreemden. maar ja, welke moeder vind dat niet moeilijk he? fijn dat je toch de cursus kan gaan volgen!

Hoe gaat het nu met Ruben? wat de flesvoeding betreft, volgens ons cb komen juis vaak babies met bv veel meer aan daar die voeding vetter is en omdat er nagenoeg niets afgemeten wordt maar uit onderzoek zou wel weer gebleken zijn dat babies die met flesvoeding grootgebracht zijn later meer kans hebben op overgewicht, ach ja, we zullen het wel zien. Eerst nu tevreden en rustige kindjes nietwaar?

Roossie jullie hebben al heel wat sociale verplichtingen, groot gelijk om Jane mee te nemen naar de receptie!uit logeren is wel een hele stap zeg, ben benieuwd of je dat gaat doen!

morgen de eerste spuitjes, ohhhhhh (wij volgende week) sterkte!!!

Geplaatst

@Babeth, klinkt gek maar ben blij te lezen dat jij dat ook moeilijk zou vinden om haar nu al te laten logeren. ik denk dat ik de hele nacht wakker zal liggen.

Had eerst al moeite om haar op haar eigen kamertje te leggen, wat nu erg goed gaat, heb toch de babyfoon naast me dus ieder prutteltje die ze maakt kan ik horen.

Mannen zullen daar wel anders over denken, die denken lekker simpel wou dat ik ook zo dacht, maarja die hormonen hé en die diepe moedergevoelens.

Ik heb nog niets gezegd, het is niet dat ik ze niet vertrouw, het is meer die afstand bij mijn meisje vandaan. Maarja jullie zullen dat allemaal wel snappen, ben dan zo blij weer met dit forum hé!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik zou het ook niet zomaar doen hoor, alleen als het echt niet anders kan. Mijn man is hierin nog sterker dan ik, die wil het helemaal niet. Vind het te belangrijk voor een kleintje om bij de moeder te zijn. Merel heeft nog nooit ergens anders gelogeerd. Dit ook omdat er geen familie in de buurt woont. We hebben wel eens een oppas gehad maar die komt dan hier thuis. Drinkt jane al goed bv uit een flesje?

Is altijd interessant voor mij om de discussie te lezen over kdv. In noorwegen zijn er (bijna) geen plekken voor kinderen jonger dan 1 jaar. Ik heb merel met 14 maanden naar de kdv gebracht, dat vinden de meesten in mijn omgeving hier erg vroeg. Tot twee thuis blijven is het beste (wordt egvonden). Maar daar ben ik te nederlands voor. Sowiezo ben ik erg blij nu, een paar dagen in de week wat rustiger en meer aandacht voor storm te kunnen hebben. Merel gaat de ene week 2 dagen en de andere wek drie dagen. Breng haar rond 9 en haal haar rond 3. Ze doen niet aan halve dagen, je krijgt een hele dag en je mag zien wanneer je haar brengt/haalt. Het kost zo'n 150 euro in de maand inclusief maaltijden. Maar ik krijg 200 euro kontantsteun omdat ze de rest van de week thuis is.

Nu gaan ze volgend jaar de kontantsteun tot 1,5 jaar verhogen naar 600 euro in de maand. Dus als je kind niet naar het kdv gaat krijg je 600 euro. Dit om te stimuleren dat kleintjes langer thuis zijn. Dit brengt mij in het dilemma wat ik ermee ga doen. Ik werk avonddiensten en weekenddiensten dus de opvang is niet nodig om te kunnen zorgen dat ik kan werken. Ik neig er naar om storm dan vanaf 1,5 jaar naar de kdv te laten gaan een paar dagen in de week. Maar dat is nog zo ver weg...misschien ga ik een opleiding volgen en dan is het weer een andere situatie.

Ik vertel wel eens dat het in nederland normaal en vooral noodzakelijk (ivm financien) is om je kind vanaf drie maanden naar een kdv te brengen. Ze snappen het maar vinden het niets. Luxe noren.

Geplaatst

Grappig idd om het verschil in andere landen te horen. Ik ben er zeker geen voorstander van om zo vroeg te moeten werken, maar het is hier idd niet anders en we weten niet beter zeg maar. Als het zo geregeld is zoals bij jullie zou ik er ook minder moeite mee hebben thuis te blijven. Hoewel ik nog niet thuis kan blijven voor 600 euro. Hier krijg je een tegemoetkoming in de kosten voor je kind van ongeveer 94 euro per 3 maanden!!!! Via de belasting krijgen we kinderopvongtoeslag en dat is afhankelijk van het inkomen, anders was het kdv idd niet te betalen. Voor de mensen die weinig verdienen is er ook nog het kindgebonden budget. Maar de mensen met een modaal inkomen of hoger komen daar niet voor in aanmerking en ik geloof dat ze dat afschaffen vanaf volgend jaar, of dat er plannen zijn om dat af te schaffen.

Het logeren van mijn kindje. Tja waarom niet, maar nu nog niet hoor. Vind hem er nog veel te jong voor en dan ga ik maar niet naar een verjaardag of feestje als het toevallig in hetzelfde weekend valt. Dan ga ik wel een ander keertje op bezoek. Zeker met bv geven lijkt het me niet handig om 's nachts bij je kindje weg te zijn. De nachtvoedingen zijn het belangrijkste zeggen ze toch???

Zowiezo vreemd om iets te doen nu zonder dat de kleine meegaat. Volgende week mijn eerste cursusdag en ben benieuwd hoe ik daar op reageer, een hele dag weg van huis. Of ik mijn gedachten er wel bij kan houden. Mijn man is dan thuis en 14 dagen later komt schoonmoeders hier oppassen. Daarna moet hij naar de opvang.....

Roossie hoe ging het met de eerste spuitjes bij Jane??? Ruben krijgt deze volgende week maandag.

Babeth met de voedingen op zich gaat het goed. Soms denk ik dat het gewoon een hele hongerige baby is en andere keren is hij zo rustig en tevreden. Zo moeilijk, ga het gewoon besprekelijk maken bij het CB volgende week. Als ik honger heb eet ik ook wat, maar niet elke keer dat Ruben huilt heeft hij honger natuurlijk, hij heeft ook best wat zuigbehoefte. Opvoeden is het moeilijkste beroep dat er is zeggen ze en volgens mij is het nog waar ook hihi. Je tast steeds in het duister en een kant en klare gebruiksaanwijzing is er niet. Elk kindje is weer anders, vandaar dat er ook zo veel verschillende soorten voeding is, meningen zijn en eventuele oplossingen.

Vanmiddag hebben we de terugkom middag van de pufclub. Leuk om al die kindjes te zien waar we een kaartje van hebben gehad en die in de dikke buiken hebben gezeten van de dames die we hebben leren kennen. Jammer dat mijn man niet meekan, hoewel hij er niet rauwig om is geloof ik hihi.

Geplaatst

@Ursela, nee ik ga het ook niet doen, voelt ook totaal niet goed om haar nu te laten logeren. En inderdaad het is erg belangrijk dat de kleine nog bij haar moeder is. Heb het er net in de auto met mijn man over gehad, ik begon bijna te huilen toen ik zei dat ik het ook niet aan kan dat ze al een nacht ergens anders gaat slapen. Hij plaagde me steeds dat het angsten zijn, ik zei nee dat zijn geen angsten is moeilijk uit te leggen aan een man.

Ik zei al van begin af aan toen we de uitnodiging voor het feestje kregen, ik blijf dan wel thuis. De meeste mensen ken ik ook niet eens, hun hebben we pas nog gezien en er komt nog iemand die ik ken en die zie ik 20 okt. Voor mijn man is het leuker, meer een soort reunie. Wat fijn dat je man er zo stellig in is!

Hoe lang heb je in Noorwegen zwangerschapsverlof? Mijn vriendin in Australie heeft een jaar zwangerschapsverlof, wou dat ik dat ook had en volgens mij is dat in Zweden ook zo toch?

Leuk te lezen hoe ze er in Noorwegen allemaal over denken. Wat die Noren als beter achten is ook beter vind ik, maarja luxe Noren inderdaad. Voelt voor mij ook erg luxe dat Jane niet naar een kdv hoeft, dat ik er naast gewoon kan blijven werken.

Jane heeft 1 keer uit een flesje gedronken met afgekolfde melk en dat ging goed. Ik heb daarna niet meer gekolfd, vond het maar niets, maarja moet binnenkort wel weer aan de bak.

Net met CB besproken hoe je het beste tussendoor kunt kolfen, ze zei een uur nadat je gevoed hebt is er alweer 50% van de melk aangemaakt. Dat is erg mooi hé, dat wist ik niet.

Heb het ook over mijn heupen gehad, ze had het ook over de zwangerschapshormonen, ze zei als je erg veel last van hebt even naar de huisarts en je doorlaten sturen naar de fysio. Dus zoals jij zei Sandra.

@Sandra ja je hebt gelijk hoor, dan maar thuisblijven en met die nachtvoedingen is het ook niet te doen. Ik moet dan ook ineens heel veel kolven. Al heeft ze geen nachtvoedingen meer, wel om 24.00 uur en dan om 06.00 uur toch niet te doen nu. Ik ben opgelucht met mijn besluit hahaha...

Wat leuk dat je al een terugkom middag hebt van de pufclub, heb je leuke foto's gemaakt?

Ik heb 13 okt. de terugkom avond, lijkt me zo leuk.

En Jane heeft haar eerste prikjes gehad, ging goed, ze heeft gehuild toen de prikjes gezet werden en tijdens het aankleden. Verder was ze rustig en heeft ze geslapen, ze slaapt nu nog in haar bedje. Grote meid! Ben erg trots op haar. Ik heb er ook foto's van gemaakt.

Ze is nu 60 cm lang en ze weegt 5 kg, boven het gemiddelde maar het klopt wel met elkaar.

Met haar kleding merken we ook dat ze echt tussen maat 56 en 62 in zit, vaak aan en uitkleden dus wat ze nog wel of nog niet aan kan. Maar de dame vindt dat allemaal prima, ze vindt het nu al erg leuk al die leuke kleertjes, dat wordt wat als ze ouder is hahaha.....Mijn man zei al, kunnen je gezellig later met mama gaan shoppen.

Je krijgt wel aparte vragen altijd bij het CB, maar wel goed zo vissen ze de gezinnen eruit waar het moeilijk gaat. Het voelde deze keer beter, we hadden ook de verpleegkundige die bij ons thuis is geweest en geen invaller.

27 okt. weer terug, dan krijgt ze weer prikjes.

Lastig hé met de voeding, wat te doen als ze onwijs honger heeft. Heb op CB verteld dat ze de ene dag hongeriger is dan de andere, ene dag om de 2 uur andere dag om de 3 uur. Ze zei ook omdat ze doorslaapt zal ze het overdag wel inhalen en dat klopt ook, ze is smorgens vroeg erg hongerig. Dus dat kan het ook zijn.

Vandaag ook even bij opa geweest en boodschappen gedaan. Morgenavond komen vrienden van mijn man op bezoek. En morgen voelt als een feestdag dan is ze precies 2 maanden!!!! HOERAAAAA!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

J ekan hier kiezen, of 47 weken met 100 procent loon of 57 met 80 procent loon. En daarna kan je nog kiezen of pappa ook verlof opneemt. Wat pappa opneemt gaat van moeders af. Moeder moet de eerste 6 weken opnemen. Mijn man heeft 12 weken, en er gaan daardoor tien weken van mijn verlof af. Wij hebben er voor gekozen om zijn verlof te spreiden, zo heeft hij nu iedere week 1 dag betaald vrij tot volgend jaar november. Ik heb tot maart verlof opgenomen. Ik heb recht op langer maar het restant mag ik ook later een keertje opnemen.

Sandra, ik zou ook niet thuisblijven voor die 600 euro. Maar omdat ik avonddiensten werk krijg ik toch die 600 euro ook al werk ik daarnaast. Het gaat er alleen om wel of niet kdv om wel niet in aanmerking voor dat potje te komen.

Leuk, alle verhalen. Hoop dat het een gezellige bijeenkomst was sandra, kan je je gaan verbazen over de verschillen tussen alle kindjes.

Fijn roossie, dat je iets hebt gevonden waar je jezelf goed bij voelt.

Geplaatst

De terugkom middag was erg leuk. Jammergenoeg maar 1 uurtje dus was ook zo weer voorbij. Nog wel even na zitten kletsen, maar toch echt jammer zo kort. Wie weet over een half jaar eens een keer weer afspreken en dan wat langer met een hapje en een drankje ergens.

Leuke foto's gemaakt ook.

Roossie Jane doet het dus erg goed op jou Pokon?? hihi. Hoe bedoel je apparte vragen op het CB??? Wie weet krijg ik die ook wel maandag.

Ursela lekker hoor dat je die 600 toch krijgt naast je avonddiensten. Of is dat net zo iets als hier de kinderbijslag???

Geplaatst

@Ursela, wow goed geregeld zeg in Noorwegen, ik vertelde dit net aan mijn man hij zei ok we gaan naar Noorwegen verhuizen hahahaha..........

@Sandra haha ja mijn pokon daar groeit ze inderdaad erg goed op, erg bijzonder!

We kregen vragen als: of we het financieel redden, of we genoeg mensen om ons heen kennen om eventueel te helpen, of we ruzie hebben over de opvoeding en als we die hebben hoe we er dan uit komen, of het ouderschap ons bevalt, wat we verwacht hadden etc....

Weet je waar ik echt zin in heb, mijn hele kledingkast leeg gooien, uitzoeken en flink shoppen.

Wat houdt me tegen, mijn blubber buik van de zwangerschap nog maar even afwachten en nog even wat centjes verdienen.

Heb mezelf wel een nieuwe winterjas beloofd, draag er eentje die ik nog met mijn moeder gekocht heb, kun je nagaan hoe oud die is, denk dat die jas 12 jaar oud is ofzo.

Ik kijk nu naar een kledingprogramma op rtl4, effe wat tips op doen hahaha........

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie, ik heb precies hetzelfde, ik moet eerst kilo's zien kwijtraken en pas daarna mag ik van mezelf nieuwe kleren gaan kopen. Eigenlijk wel zo handig, want ik kan mijn tshirts erg vaak wassen en die worden grijzer en valer, storm weet net altijd naast het spuugdoekje te spugen. Ik zit nu nog in mijn zwangersschapsbroek, maar dat komt omdat ik nog niet aangekleed ben. storm ligt te slapen waar mijn kledingkast staat en ik wil hem nog niet wekken.

Gisteren kwam hij aleen om 2 uur en om 6, ik gilde al voorzichtig een halleluja. Helaas sloeg hij vannacht geen voeding over dus om 12, 3 en 6, zelfs eentje extra, alsof hij die van gisteren aan het inhalen was. Maar toch, hoopvol, hij heeft nog nooit eerder een voeding snachts overgeslagen, misschien dat dit nu komt? Ik hoop ik hoop want ik was meteen een heel ander mens, lekker drie aquarellen gemaakt, kruiden geoogst, huishouden gedaan, bomvol energie.

Sandra, die kontantsteun is voor kinderen tussen de 1 en 3 jaar. Dus als je er twee in die leeftijd hebt krijg je hem dubbel. Daarnaast krijg je kinderbijslag, die is hier zo'n 120 euro per maand. Als je in het noorden van noorwegen woont krijg je nog meer, omdat ze willen stimuleren dat mensen zich daar vestigen, dus eh roossie, als je van noorderlicht en donkere dagen houdt, wat dacht je van trømso? Er is hier veel werk. Maar het is geen EU en dat maakt dat de papierberg om te gaan wonen groot is.

Jammer dat het groepje niet vaker treft. Hier organiseren ze wekelijks een inloop voor alle mensen met kleine kinderen. Daarnaast organiseert het cb een maandelijkse bijeenkomst met moeders en kindjes die rond dezelfde tijd zijn geboren. Nadat de kinderen 1 jaar zijn geworden is dat driemaandelijks. Maar we zien elkaar ook buiten de georganiseerde dagen om. Vanmiddag ga ik wandelen met de kinderen en twee moeders van dat groepje.

Nu zal ik weer in een nieuw groepje komen met storm maar dat is nog niet begonnen omdat er geen kinderen in juli of augustus geboren zijn in ons dorpje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden