Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimmie proficiat met Kjell. Echt wel een leuke naam!!!

Ikzelf ben nog zwanger maar heb toch ff een vraagje aan mijn augustus collega's (laatste uurtjes en we gaan over naar een septemberbevalling :).

Bij wie heeft die weledaolie geholpen en is daardoor niet uitgescheurd?? Je mag me ook een pb-tje sturen daarover!!

Ben zo nieuwsgierig of dat idd. helpt dus neem ff de proef op de som zeg maar...

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

*breek even in hoor*

Witje;wil graag even reageren op je verhaal. Ik lees dat Ruben heel gulzig is met drinken. Jesse doet dit ook,en ik had ook de Avent flessen,maar die zijn niet prettig voor een gulzig kindje! (en het sopt zo vind ik!) Lees; smakgeluidjes maken.

Ben direct overgestapt op de Difrax flessen met de S-speen. Wat een uitkomst. Ideaal! (nu inmiddels de M-speen omdat Jesse al 5 maanden is).

Je zou ook johannesbroodpitmeel kunnen gebruiken,dit mag gelijk vanaf de geboorte.

Het voorkomt spugen,maar bij Jesse hebben wij het gebruikt zodat de melk wat dikker wordt,zodat ze er meer moeite voor moeten doen. Succes!

Geplaatst

@miekske, wat een mooi foto van jullie mooie meisje! Zij is ook al weer veranderd hé sinds haar geboorte, gaat hard hé!

Als ik geen zoogcompressen draag krijg ik ook al snel een nat shirt, ben na 1 week ongeveer ze maar al gaan dragen.

Fijn dat ze wat minder last heeft van krampjes, is zo zielig gezicht hé

@Sandra, oh wat een enorm shock moet dat voor je geweest zijn toen je samen met Ruben viel. Ik kan me voorstellen dat je de hele dag jankt hoor, zoveel dingen bij elkaar dat is moeilijk te verwerken ineens. Maar heel goed dat je vroeg aan de bel trekt als je bang bent om een depressie te krijgen, je kunt er maar beter vroeg bij zijn! Sterkte met je moeder en hou je taai meis!

@Ursela, wat een mooi jongetje die Storm! Zo te lezen valt het soms niet mee met die twee kleintjes, lijkt me ook moeilijk soms als er twee huilen of eindelijk eentje slaapt en de ander begint te huilen. Maar de balans tussen die twee zal wel een keertje komen.

Een tuttle doekje is zo'n doekje met bijv. een dierenhoofdje en dan als lijfje een lapje met uiteindes eraan waar ze op kunnen sabbelen.

@Kim, bedankt voor je verhaal over je bevalling, wat is dat snel gegaan ineens zeg! Mooie naam Kjell en wat een flinke baby 8 pond!

De tijd gaat idd hard en wat goed dat het zo goed gaat met de borstvoeding!

@Moto, ik heb de wedela olie voor perineum gebruikt, maar op gegeven moment had ik zo'n dikke buik dat ik er niet zo goed meer bij kon en heb het maar gelaten. Heb het dus maar even gebruikt en ik ben wel mooi uitgescheurd, 2e graads ruptuur. Maar niet bang zijn hoor voor uitscheuringen, je voelt er echt niets van, alleen achteraf dan. Ik vroeg zelfs aan de verloskundige toen Jane op mijn buik lag of ik uitgescheurd was. De hechtingen zetten vond ik wel vervelend en het branderige gevoel met plassen en niet makkelijk zitten, maar na 1 week voelde ik me al een stuk beter en het zitten ging al snel beter. Advies is wel om zo snel mogelijk te gaan zitten, ben dat ook gelijk gaan doen. Succes met de laatste loodjes!

Gisteren was mijn mans eerste papadag, we hebben smiddags gezellig met z'n drietjes geslapen. Hij was laat thuis gekomen van voetbal dinsdagavond en ja dan moet je een keer bijslapen. Met de voedingen van Jane gaat het snachts nu goed, ik maak snachts net voor haar voeding een kruik voor haar en dat helpt goed, dan slaapt ze weer snel na haar voeding en wordt dan smorgens weer wakker.

Ik wandel nu ook iedere dag, zo breng ik mijn conditie ook op peil, ik kan nu wel een uurtje zo wandelen.

Vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest, was weer een nieuw avontuur.

Ze is flink gegroeid, ze is nu al 57 cm lang en 4440 gram zwaar, dat is boven gemiddeld, maar dat zijn mama en papa ook.

We merkten van de week ook al dat ze niet meer goed in de tummy tub past.

De kinderarts zei dat we haar heupen in de gaten moesten houden, ze zag iets wat de helft van de kindjes ook heeft, achja ze zeggen al snel iets bij het consultatiebureau, maken we maar niet druk om. Ze vond haar wel erg alert, ze keek ook zo om zich heen. Ze vindt thuis haar woezel en pip muziekmobiel in de box ook erg leuk.

Met de voedingen moet ik nu minder op de klok letten, moet wel meer dan 2 uren tussen zitten maar verder af gaan op wat Jane vraagt, dus echt voeden op verzoek. Met het kolven kan ik beginnen wanneer ik wil, wel raadzaam om binnenkort wat te kolven zodat ze kan leren uit de fles te drinken.

28 sept. mogen we weer komen, dan krijgt ze haar eerste vaccinatie.

Vandaag toch maar eens een speen aan Jane gegeven, eerst spuugde ze het uit maar nu vindt ze het wel fijn. Ze valt er al snel mee in slaap, zo heb ik wat meer rust anders wil ze als maar aan mijn borst hangen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie geweldig dat het zo goed gaat en papadag is vast leuk geweest. Wij kruipen met zijn 3tjes ook in bed in het weekend om bij te slapen. De papa wordt nog al een s vergeten vind ik maar ook voor hem is het een hele verandering en vermoeiende tijd, ook al werkt hij de hele dag buitenshuis. Misschien wel daarom.

Ik ben gister naar de dokter geweest en man wat lucht dat op zeg. Omdat ik al eens een zware dep heb gehad met therapie en meds en de sympthomen er weer waren, was ik zo bang voor een terugval. Gelukkig hebben we er goed over kunnen praten en hij heeft mijn ongerustheid grotendeels weggenomen. Hij begreep mijn angst voor een terugval, maar zei ook dat het al zo lang geleden was en dat angst een slechte graadmeter is. Niet dat hij het allemaal onder het tapijt geveegt heeft, maar uitgelegt dat het nu eenmaal niet erg is dat ik me zo voel. Dat de laatste 5 jaar verdriet ook een uitlaad nodig heeft en dat het hebben van een kleintje altijd zo geromantiseerd wordt terwijl dat echt niet altijd zo is. Vaker niet dan wel en dat vrouwen zich daar dan schuldig over voelen, want je hebt nu eindelijk je kleintje dus moet en hoor je te stralen en zielsgelukkig te zijn. Als je dat niet bent, lijk je wel van een andere planeet te komen.

Ik heb nu Vit B6 tabletten om de hormoonhuishouding wat te helpen te stabiliseren, mijn bloeddruk meds zijn ook weer verhoogd en hij vond het verstandig, gezien de omstandigheden dat ik gestopt was met bv (afkolven). Het geeft nu wat meer rust en heb het behoorlijk drastisch afgebouwd. Dinsdag heb ik nog 2 keer gekolft en die dag na 18 uur niet meer. Ik masseer de eventuele harde schijven onder de douche weg en verder zijn mijn borsten nog gevoelig en wat gespannen, maar heerlijk zeg geen gekolf meer. Ben nu gewoon blij dat ik er vanaf ben.

Ik ben nu ook overgestapt op de difrax S-fles maar merk nog niet veel verandering in drinken, hij verslikt zich nog steeds, vooral in het begin en smekken doet hij ook op de speen. Ik houdt het nog even vol met deze fles en de voeding van Friso staat erom bekent vrij dun te zijn??? Dus anders volgende week maar eens die Johannesbroodpitmeel proberen. Maandag naar het CB, ben benieuwd.

Roosie je had het over het in de gaten houden van de heupjes??? Wat hebben ze er aan gezien???

Ons manneke moet in oktober een echo van zijn heupjes hebben, omdat hij in stuit gelegen heeft. Dat schijnt standaart te zijn dan. I.v.m. heup displasie uit te sluiten, omdat hij zo lang in de kikkerhouding heeft gezeten.

Geplaatst

@ witje,

senna spuugde heel erg en schrokte der voeding echt naar binnen.

ik gebruik nu dokter braun flessen en gebruik nu kruitvat standaard gemixt met kruitvat comfort

hier zit johannesbroodpitmeel(kan je ook apart kopen) in en maakt de voeding dikker.

senna heeft nu bijna geen krampjes meer. ze doet nu 20 a 30 minuten over de voeding eerst 5 a 10 min

ook heeft ze niet steeds meer de hik. eerst na elke voeding.

ben dus zeer tevreden

nog een foto van onze wakkere dame

1400001313_5_Ss9J.jpeg

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus 18-07-2011 Zoon geboren met 38w:bcbbboy2:

Roossie (40) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi 30-07-2011 Jane geboren met 39w4d:bcbbgirl2:

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan! 02-08-2011 Storm geboren met 40w1d :bcbbboy2:

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp, bevallen van Neve Nova :bcbbgirl2:

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi 14-08-2011 Senna Lizzie geboren met 40w6d :bcbbgirl2:

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi 18-05-2011 Lise en Xam geboren met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF 3-8-2011 Hayley geboren met 38w6d :bcbbgirl2:

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp 08-08-2011 Imke geboren met 39w0d :bcbbgirl2:

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP 23-05-2011 Esmee Angelina geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf Heel verdrietig, miskraam met 9 weken 22-1-2011

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp 05-08-2011Ruben geboren met 37w6d :bcbbboy2:

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD 16-08-2011 Danique geboren met 39w3 :bcbbgirl2:

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp 26-08-2011 Kjell geboren met 40w5d :bcbbboy2:

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela....en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky --- NUB & echo zeggen meisje

Miekske maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes75 gevoel was goed! Het word een jongen en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01 maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Dough --- NUB zegt jongen! En het is......een JONGEN!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje

Geplaatst

Sky mooie foto van Senna!!

Ik heb contact gehad met het CB en die adviseerden me om eens die johannesbroodpitmeel te proberen. Ik heb nu al verschillende spenen en flessen geprobeerd dus hoop dat dit gaat helpen.

Geplaatst

Hoi meiden

ik heb het lijstje even wat bijgewerkt.

Kaykay, na je berichtje van de geboorte van je meisje heb ik niets meer gelezen, ik hoop dat alles goed met jullie gaat!!!

Moto hoe gaat het met jou? ik hoop echt dat de bevalling niet al te lang meer op zich laat wachten, ik denk aan je!

Helaas hebben we van een aantal meiden niets meer gehoord, jammer, maar ik hoop van harte dat alles goed met hun gaat en ook met de kindjes uiteraard!!

Sky, wat een schattige foto van Senna!! wat een wijze blik haha

Kim, pfff flinke bevalling zeg, jeetje, gaat het allemaal goed verder? wat fijn dat de bv zo goed op gang kwam!

Sandra Imke krijgt ook de voeding van Friso, dan de hypoallergeen, was het advies van de vk omdat die de borstvoeding het meeste evenaart. over de kikte kan ik niets zeggen...heb geen vergelijkingsmateriaal.

Vandaag contact gehad met het cb. we gaan over op 5 voedingen per dag, ik had het idee al langer maar dacht dat dat pas met een maand of 2 was maar omdat ze vannacht sliep van 22.00 tot 06.00 (ik schoot wakker en maakte haar wakker omdat voeding nr. 6 dus niet gegeven is) ben ik vanmiddag gaan bellen. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

Ze doet het echt geweldig en de krampjes zijn dinsdag en woensdagavond het ergste geweest lijkt wel, giseren was het gelukkig maar heel kort....hoop dat we (zij) de piek gehad heeft.....

Geplaatst

@Sandra, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je huisarts en dat je zo goed begrepen wordt. Goed zeg dat je nu kunt stoppen met kolven en dat je nu vitaminen hebt om je hormonen weer te stabiliseren.

De kinderarts zag iets aan haar heupen, dat ze misschien iets scheef konden gaan staan, maar ze zei ook dat de helft van de kindjes dit heeft. Ze zei ook anders rontgenfoto laten maken. Ze vroeg of ze in stuitligging heeft gelegen, maar dat is dus niet zo. Vond het maar raar, ach we maken ons er niet druk om, we weten dat het CB al snel conclusies trekt. Mijn schoonzus zei ook dat van haar dochter hetzelfde gezegd werd, rontgenfoto, orthopeed e.d. maar was allemaal voor niets, ze verklaarden de kinderarts voor gek.

@Sky, wat een mooie foto van Senna!

@Babeth, wat fijn dat Imke nu minder voedingen nodig heeft. En bedankt voor het bijwerken van de lijst! Ik mis alleen ene Fiona of ik heb ik het mis, was al benieuwd ook wie er nog moesten bevallen.

@Moto, ik hoop dat je niet al te veel last hebt van het warme weer!

We hebben een goede nacht gehad. Jane had om 21.00 uur ongeveer haar laatste voeding en werd pas om 03.45 wakker! Het lijkt wel of ze de kinderarts gehoord heeft toen ik vroeg of we minder konden gaan voeden. We het is nu voeden op verzoek, erg lief van Jane dat ze dan gelijk zo doorslaapt hahaha.......... en vanochtend melde ze zich om 07.30 uur. Vanmiddag zaten er ook al 4 uren tussen. De kinderarts zei ook dat op gegeven moment de moedermelk vetter wordt zodat ze weer eerder verzadigd raakt, dat is wel fijn.

Net terug van de viskraam, ze vroegen of ik een jongen of meisje gekregen had. Ze hadden me al een aantal weken gemist, kom er ook iedere week hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

@Babeth, oh ik zie het sorry niet gezien en nee er is nog geen bevallingsverhaal van Fiona. Leuk als straks iedereen bevallen is.

Bedankt voor je werk van het bijwerken van het lijstje.

Liefs Roossie

Geplaatst

Graag gedaan Roossie ;-)) ik hoop dat we nog iets horen van die andere meiden....

Loes hoe gaat het bij jullie? zjin je kleintjes inmiddels ook thuis? ik hoop het!! en MBM hoe gaat het met Esmee??

Geplaatst

Rustig hier, iedereen druk met de kindjes en de laatste loodjes?

Ik heb gisterenavond de film Titanic eens afgekeken, ik had het laatste stukje op 27 juli opgenomen om het de dag erna af te kijken, want ik wilde niet tot half 1 op blijven. Achteraf maar goed ook want die nacht begon de bevalling. Ik kende de film al, maar vond het leuk nog een keertje te kijken.

Verder hier relaxt weekend, geen kraambezoek ook wel even lekker. Volgende week komt mijn broertje eindelijk over uit Engeland, kan hij eindelijk zijn nichtje zien.

Gisteren had ik nog wat steken, ik denk dat het mijn baarmoeder was die nog wat ging inkrimpen heb er vandaag geen last van.

Ik heb ook af en toe last van mijn rug, blijkt dat ik teveel mijn arm omhoog hou als ik Jane draag. Nu ze zwaarder wordt ga ik het voelen aan mijn rug. Ik let er nu meer op en het gaat al beter.

Vannacht heeft Jane ook flink doorgeslapen, na 5,5 uur riep ze nog niet, heb haar toen maar wakker gemaakt. Ze mag nu ook wel langer doorslapen maar ik dacht nu ik toch wakker ben ga ik haar maar voeden. Ik wil er niet langer dan 6 uren tussen laten zitten. Vanavond gaan we proberen om 23.00/24.00 uur haar te voeden en hopelijk wordt ze dan rond 06.00 uur wakker. Ohja en Jane zit nu lekker in haar wipstoeltje, we zetten haar daar in als we gaan eten, dan kan ze ons zien en dat werkt goed, nu ligt ze erin te slapen.

Jane is ook erg blij met haar speentje, ze heeft hem af en toe nodig en dan valt ze in slaap, geeft mij meer rust anders ligt ze bijna de hele avond aan mijn borst.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hei!

Ja, erg druk met de kinders. Hier nog geen lange slaper. Vannacht wilde hij om 2300, 0100. 0300 en 05.30 eten. Bovendien maakte hij echt enorm veel geluidjes snachts. Merel was om 6 uur wakker, dus dan begint ook mijn dag. K. gaat vannacht weer op de logerkamer slapen. Niet zo gezellig maar we slapen allebei beterder. Gisteren en eergisteren had storm huildagen. Sliep snachts goed, niet huilen snachts maar overdag was er geen land mee te bezeilen. Ik denk niet dat het erge krampjes zijn, want waarom heeft hij daar snachts dan geen last van? Ik begrijp hem nog niet helemaal, kan zijn huilen nog niet duiden. Gaat vast nog komen. K en ik kibbelen veel omdat we beiden slaaptekort hebben. Aanstaand weekend heb ik een vriendin gevraagd om mij te komen helpen zodat hij er even tussen uit kan, de bergen in. Hopelijk laadt dat de batterij wat op.

Storm ligt nooit wakker stil. Hij wil of bij mij zijn, dan is hij wakker en stil. Maar anders huilt hij overdag. Of hij slaapt. Wil niet alleen in zijn wipstoeltje zitten of in de box liggen.

Gisteren was ik gaan wandelen met merel en storm, hij bleef bijna 2 uur huilen. Voelde me toen erg schuldig maar thuis had hij ook gehuild. Nu hadden merel en ik wat frisse lucht. En blauwe besjes. Daar is merel helemaal verzot op.

Storm kijkt steeds gerichter, hij kan mij echt aankijken met zo'n verbaasde blik in zijn ogen. Haha, net alsof ik een buitenaards wezen ben, heel grappig en lief. Hij is verzot op badderen, dan zie je hem helemaal ontspannen en genieten.

Hij wil een speentje maar het lukt hem niet om die zelf in de mond te houden.

Sandra, hoe voel jij je nu? Geen last van je val overgehouden? Gaat het goed met je bekken na de bevalling?

Babeth, gaat het goed met jullie? Geniet je? Mis je lars en nick?

Nor sky, wat een lieve foto, ze kijkt al zo wakker om zich heen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik breek ff snel in heb niet veel tijd en de puf om te reageren maar even voor Ursula:

Hier precies hetzelfde als bij jullie. Hayley krijst de hele dag en 's nachts slaapt ze als een roosje. Hier noemen ze het "regeldagen". Kan je vertellen ik ben blij als die voorbij zijn. Ik weet me soms echt geen raad. Heb gisteren bijna een uur onder de douche zitten huilen of ik het allemaal wel kan het moederschap. Heb sterk het idee dat ik als moeder ontzettend hard faal omdat ik haar niet stil krijg. Ze drinkt ook erg slecht. Komt wel aan het aantal CC wat ze moet hebben maar sommige flessen daar drinkt ze hooguit 50 uit dat is toch veel te weinig. Nou ja hopelijk word het allemaal wat beter en krijg ik weer wat meer slaap. Vannacht ook niet lekker geweest buikpijn en diarree en misselijk. Vanochtend allemaal warm en koud als het maar geen griep gaat worden dat kan ik er dus helemaal niet bij hebben.

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst

Tja, baluh, ik weet het niet hoor of dit regeldagen zijn. Hoe vaak hebben ze die dan? Storm heeft minstens twee huildagen in de week. Gelukkig afgewisseld met slaapdagen dat ik weer op kan laden.

Je bent geen slechte moeder. Je bent juist een hele goede moeder. Slechte moeders zouden het niets uitmaken wat hun baby doet. Die zouden nooit van ellende zitten huilen.

Ik weet dat sommige baby's nu eenmaal huilen zonder dat je er iets aan kan doen. Ik vind dit zoooooooo moeilijk. Het is wel belangrijk dat je probeerd ook aan jezelf te denken, daar heeft die kleine veel aan.

Erg goed dat je het er even uithuilt onder de douche, gezonde gewoonte! Niet opkroppen, het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ik weet van merel dat (achteraf gezien) de moeilijke baby-periode snel voorbij is. Pittig als je er midden in zit maar ze groeien zo enorm snel!

Ik weet ook uit ervaring dat je dit verstandelijk allemaal wel weet maar om het te voelen is iets anders. Dat lukt mij vaak niet. Nu ga ik lekker op de bank slapen, merel is naar de kdv, storm in slaap.

Geplaatst

Ursula en Balu wat vermoeiend zeg, een huilend kindje overdag en 's nachts niet. Ik heb net ergens gelezen dat baby's ook overprikkeld kunnen zijn en daardoor heel hard gaan huilen, wat dan de reactie bij de ouders oproept voor oppakken en troosten waardoor ze weer meer prikkels krijgen en overprikkeld raken en daardoor oververmoeid. Advies was daarvoor, rust en regelmaat. Alles voorspelbaar. Voeden- even spelen- in de box en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed, dan worden ze wakker en weer hetzelfde rirueel. Ze zeggen dat het binnen een aantal dagen moet verbeteren. Succes, wie weet heb je hier iets aan.

Ruben huilde ook veel vorige week en nu we de voeding iets verhoogt hebben en meer regelmaat ingevoerd hebben is hij veel tevredener, huilt minder en slaapt beter.

Ik heb gelukkig niet veel aan de val overgehouden, niks behalve schrik. Zag gister wel een soort van kleine bloeduitstorting die ik nog niet eerder gezien had, op het achterhoofd van Ruben. Terwijl hij nergens met zijn hoofdje tegen aan gekomen was, mijn arm zat tussen zijn hoofd en de muur.

Ik heb geen last meer, of bijna geen last meer van mijn bekken sinds de bevalling. Ik herstel goed van de kz, maar voel goed wanneer ik te veel gedaan heb en ben nog veel moe. Gelukkig komt Ruben nog maar 1 x voor een voeding 's nachts, die hakt er ook best nog wel in. Hij slaapt overdag zo'n 4 uur tussen de voedingen en 's nachts 5 uur. Dus mag niet klagen hier.

Straks voor het eerst naar het CB, ben benieuwd wat de arts van zijn heupen gaat zeggen, aangezien hij de hele zwangerschap in stuit heeft gelegen en de echo voor ziijn heupjes in november staat geplant. Als ze het niet vertrouwen moeten we eerder voor een echo.

Zal me zo maar eens aankleden, Ruben ligt al gewassen en gevoed klaar om te vertrekken. Ik zit nog in mijn pyama moe te zijn en kijk naar de rommel in de huiskamer. Dat is iets waar we nog steeds aan moeten wennen, het huishouden staat op de achtergrond dus het is rommeliger in huis. Ach daar wennen we wel weer aan, er wordt tenslotte geleeft hier in huis en vanmiddag komt er niet veel van, want dan kruip ik lekker met het manneke mee onder de wol.

Geplaatst

Tja, misschien zit daar wel iets in witje. Snachts hebben we ene enorme regelmaat en overdag veel minder. Maar dat is erg moeilijk te realiseren met twee kleintjes en voeden op verzoek.

Dat spelen in de box zit er niet in, hij speelt nooit, zodra je hem alleen weg legt is het huilen.

Ik leg hem niet altijd in zijn bedje, overdag leg ik hem in zijn mandje in de wandelwagen. Of als het te slecht weer is, in zijn mandje in de box. In noorwegen laat iedereen zijn kindje buiten slapen overdag, ook in de winter. Merel wilde nooit in de wagen slapen dus die heb ik wel steeds naar bed gebracht. Nadeel hiervan is dat ze nergens anders wil slapen behalve in een bedje met spijlen. Dit beperkt mijn sociale leven enorm. Daarom wil ik storm er aan wennen dat overdag het slapen is in zijn mandje en savonds en snachts in bed. Maar ik doe dit inderdaad niet consequent genoeg, ik leg hem soms in zijn dekentje in de box en nu ligt hij bv in het autostoeltje te slapen.

Maar vind hier vast wel mijn weg in, ik ga het proberen, wat consequenter te zijn! Bedankt dat je me hier op wijst.

Succes in het ziekenhuis!

Geplaatst

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van die regeldagen gehoord. Heb afgelopen zaterdag in mijn verdriet het Consultatiebureau gebeld om advies te vragen. Toen kreeg ik dit te horen. Sommige kindjes hebben er maar een dag last van maar kan ook een week duren. Krijgen ze meestal tussen de 4 en de 6 weken werd me verteld. Maakt me niks uit prima dan weet ik waar ik rekening mee moet houden maar meestal houden die regeldagen in dat ze meer voeding willen en dat wil ze niet ze blijft op die 100 cc hangen. Soms denk ik dat ze iets ernstigs heeft maar als ik dan het stappenplan afloop mankeert ze niks. Ze heeft goede poep en plasluiers. Ze eet voldoende. Krijgt voldoende rust. Krijgt genoeg aandacht van ons. Ik vind het echt heel moeilijk hoe lang je zo'n meisje moet laten huilen van de week heb ik het 2 uur vol kunnen houden (moet je niet vragen hoe) maar dat ging me echt te ver. Zet nu de timer op 30 minuten en dan haal ik haar uit bed. Het breekt je echt op en ik weet van diep van binnen dat dit allemaal van tijdelijke aard is maar voor nu heb ik er niks aan. Zoals nu ook je hoort haar kreunen net of ze aan het persen is en als je dan gaat kijken slaapt ze gewoon. Echt raar maar wel grappig om te zien. Ik ga ook maar eens mijn oogjes sluiten ff een beetje opladen over 2 uurtjes komt mevrouw weer voor de volgende voeding.

Geplaatst

Oh balu zo lang laten huilen hoe hou je dat vol??? Wij proberen ons gevoel te volgen in alles en als jij je niet goed voelt bij het laten huilen moet je dat niet doen. Je hoeft haar niet op te pakken, maar misschien naast haar gaan zitten en zachtjes praten, neuriën en over haar hoofdje aaien zodat ze weet dat je er bent???? Ik hanteer zelf de 5 á 10 min regel, soms huilt Ruben even in zijn slaap en slaapt dan weer verder, omdat hij misschien even raar gedroomt heeft.

Sterkte ermee en zoek regeldagen eens op op internet.

Ursela moeilijk zulke dingen he? het is zoeken naar wat voor je kindje het beste is. zo zie je maar dat het allemaal niet vanzelf gaat bij een tweede. Niet dat je dat ooit gezegt hebt hoor, maar zo wordt er over het algemeen wel gesproken vind ik.

Geplaatst

http://www.babybytes.nl/encyclopedie/B/Borstvoeding/Regeldagen

Hier een stukje over regeldagen, misschien hebben jullie er wat aan. Op deze website staan wel meer nuttige informatie en handige tips......

Met ons gaat alles prima! Kan niet anders zeggen. Ben nog wat vermoeid, maar verder gaat het lekker. We zijn er al lekker op uit geweest van het weekend, het was zulk lekker weer, dan is binnen zitten moeilijk.... Ben op een gegeven moment wel moe, maar dan gewoon lekker naar huis. Kjell is echt een super zoete baby! Je hoort hem alleen als hij honger heeft en als hij dan weer volgetankt is dan slaapt ie weer lekker verder. Wat een rijkdom! Zo'n kleine helemaal van mij! Is soms nog moeilijk te bevatten.....

Donderdag moeten we nog naar het AMC naar de kindercardioloog om Kjell na te laten kijken wat betreft de vsd die met de echo's gezien waren, maar ik heb er vertrouwen in dat alles goed is...

Meiden, tuurlijk valt het moederschap niet altijd mee! Het is niet alleen maar rozengeur en manenschijn, maar heb vertrouwen in jezelf. Jullie zijn allemaal, stuk voor stuk Supermommies! Een kindje zoooo welkom, dat komt altijd goed!

Geplaatst

Kim lekker he naar buiten, het was er idd heerlijk weer voor. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

Ruben is vandaag voor het eerst naar het CB geweest en goedgekeurd. Hij weegt nu 3220 gram (14 dagen geleden 2750) en (49 cm bij geboorte 46). Hij doet het dus heel goed.

Verder geen bijzonderheden.

Geplaatst

hey hey

ben inmiddels ook bevallen van een gezonde zoon hij was ruim 8 pond.

Ben ingeleid met 41 weken dmv 2 keer gel toen begon in de nacht de weeen flink door te zetten en in de ochtend is onze zoon geboren.

bevalling is verder goed gegaan ben wel ingescheurd en gehecht.

groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden