Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!! Wat fijn dat hij er is! Nu lekker genieten van elkaar!

Roossie wat een plaatje jullie meisje! En wat leuk hè als ze lacht. Danique heeft soms van die lachtrekjes en dat is al zo geweldig... Met de voedingen gaat het goed zo. Ik heb nu ook veel meer rust en Danique is tevreden dus helemaal prima. Net heeft ze alleen voor het eerst flink gespuugd. Echt een hele golf! Na de eerste helft van het flesje lag ze te slapen en pakte ze de fles niet meer. Toen heb ik haar (al slapende) de tweede helft gegeven. Misschien toch maar niet meer doen...

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Miekske, wat fijn zeg dat je zo meer rust gevonden hebt! En dat spugen met een hele golf, dat heeft Jane soms ook, dan heeft ze teveel gedronken.

En bedankt voor het compliment over Jane, we zijn ook zo trots op haar!

Jane heeft nu iets nieuws, niet willen slapen na haar laatste voeding van 24.00 uur en dan blijft ze tot half 3 ongeveer wakker, hopelijk is dit van korte duur.

Vandaag weer kraamvisite gehad, nog een nichtje en neefje van Jane en vrienden was weer erg leuk en gezellig, morgen weer wat bezoek.

Het is weer voed tijd!

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi dames

Miekske jammer dat het met jou met de bv ook niet helemaal gegaan is zoals gedacht en gehoopt, ,aar dat het je rust geeft dat geloof ik direct, ik heb dat ook ervaren.

In het begin baalde ik enorm maar als ik zie hoe tevreden ze is, top!!

Imke is een erg gulzige drinkster (van begin af aan) en kort na het boeren kreeg ze meestal enorm de hik waardoor ze ook weleens wat voeding teruggaf. op Advies van de kraamverzorgende die we de laatste 2 dagen hadden zijn we overgestapt op flessen van dr. Brown´s (verkrijgbaar bij Prenatal en Etos) en we zijn er erg blij mee, de hik is nog maar zelden en de krampjes lijken minder.

Roossie wat een schattige foto van Jane, en het eerste bewuste lachje, hoe bijzonder!!! haha het pakje dat Jane op de foto aanheeft hebben wij ook, zo lief....

vandaag bezoek gehad van een nicht van M. met de kleine, zij is nu 5 maanden, wat een verschil zeg haha

morgen ook weer 2 rondes kraamvisite, gezellig!!!

Geplaatst

Hei!

Erg leuk om jullie verhalen te lezen, maar kom er helaas niet altijd aan toe om te reageren. Sorrie. En nu duik ik ook zo mijn bed weer in. Storm ligt al lief te slapen in het zijne.

Babeth, welke kleren heeft imke niet....??? (:happy11:)

Geplaatst

Gister hebben we besloten dat ik het kolven ga afbouwen en er mee stop. Het doet en gaat steedsmeer pijn doen aan de tepels. We hebben er alles aan gedaan maar de motivatie is helemaal weg. Hij heeft het belangrijkste van de eerste dagen meegekregen dus heb er ook wel vrede mee. Hopelijk is het afbouwen snel gebeurd!!!!!!

Zal een hoop rust en tijd schelen nu we overstappen op kv.

Geplaatst

zo ben ik weer even!

@ Roossie wat een knap meisje! en al lachen wouw lijkt me zo leuk!

@kim gefeliciteerd met jullie zoon! ben benieuwd hoe het gegaan is!

geniet van jullie mannetje!

@meiske ons meisje drinkt ook gulzig. we gebruiken nu de flessen van tommee tippee. die zijn ook erg goed.

ze heeft soms de hik als ze te wakker is voor het drinken. maar als ze meer last van krampen gaat krijgen wil ik

ook de dr brown gaan proberen. schijnt me 6 weken het ergst te zijn. nu heeft ze het 1 keer per dag ongeveer en duurt maar 3 minuutjes ofzo

en met een speentje zakt het weer af.

@hier gaat het prima! vanmorgen voor het eerst gedouched met papa. en vrijdag met mij. ze heeft vanacht voor het eerst doorgeslapen van 23.00 tot 6.00

was niet helemaal de bedoeling maar papa had vergeten zijn wekker te zetten. dus nu maar extra voeding in de fles gedaan. zodat ze toch voldoende binnen krijgt.

met mij gaat het ook prima. ben al helemaal op de been en we gaan er lekkrt veel opuit

1395626407_5_VE5-_1.jpeg

Geplaatst

ohhh Sky Senne heeft het goed gedaan zeg vannacht, jeetje!!!

de krampjes bij Imke zijn ook gelukkig niet van lange duur en met een speentje een massage over haar buikje gaat het goed gelukkig. Wij zijn inmiddels zover dat we ´s nachts geen wekker meer zetten, was volgens de dame van het cb niet meer nodig omdat ze al goed en veel drinkt, ze zit nu op 6x110cc maar de tijden tussen de flessen wordt steeds langer dat het wel lijkt of ze het ook wel kan doen met 5 voedingen alleen flessen van 130 is echt nog teveel voor haar, ze drinkt het wel als ze de kans (voedingen zijn 140cc per keer maar soms haalde we te laat de fles weg) krijgt maar dan komt er ook terug. Nu gooi ik er 30cc uit.

de flessen van Tommee tipee ken ik niet maar fijn dat ze het er goed op doet!

Sandra, bij jullie is ook de kogel door de kerk, het zal wel rust geven neitwaar? bij mij was het niet pijnlijk maar kan me voorstellen dat het al helemaal niet werkt als het zo pijn doet!

het afbouwen is ook wel belangrijk, ik kolf nu nog 1x om de dag, en echt maar een beetje, ga de kolft deze week inleveren denk ik.

Geplaatst

Babeth geeft idd een hoop rust, jammer dat het niet gewoon in 1 keer gestopt kan worden. Baal er echt van en het doet nog steeds pijn. Nu ik sinds gister de meds niet meer slik is de hoeveelheid behoorlijk teruggelopen. Moet wel opletten dat ik de schijven goed wegmasseer. Gister een keer te laks in geweest en au au au. maar goed daar komen we ook wel weer overheen.

Vanmiddag naar de gyn voor controle, waarschijnlijk krijg ik op mijn donder dat ik teveel doe...... Tja ga zo ook nog even lekker met het manneke naar bed, heerlijk.

Geplaatst

sandra dat goed afbouwen is inderdaad zeer belangrijk, nu valt er bij mij niet veel af te bouwen ;-) maar toch!

jij moet vanmiddag al naar de Gyn? zeker vanwege de ks? succes en pas op meisje, je gezondheid en herstel moet voorop staan, nou ja, direct na Ruben dan he!

vandaag is onze meid alweer 3 weken, meiden wanneer houden de kraamtranen op?? vanmorgen lag ze om 07.30 de fles te drinken en ik dacht eraan dat het precies 3 weken geleden was dat ze mijn vliezen braken, ja hoor daar kwamen ze weer haha.

Gisteravond had ze denk ik haar echte huiluurtje, jeetje mina, ze was niet te troosten, uiteindelijk gaf ze 1,5 uur na de laatste fles weer aan honger te hebben, even getwijfeld maar toch maar weer een flesje gemaakt van 100cc in totaal (normaal drinkt ze 110) en ze tutterde hem zo leeg, om 00.30 in haar wieg en vanmorgen om 07.00 uur werd ik wakker van haar!!! ze was nog niet eens aan het huilen, jeetje wat een luxe!!! om 07,45 had ze de volgende fles op en sliep door tot 11.15.

Zowel papa als ik hebben echt uit kunnen slapen zeg.

Geplaatst

Ladies, wat een mooie verhalen en foto's allemaal!! Complimenten aan de nieuwe mama's!!!

Ikzelf ben nu de uitrekendatum voorbij, nooit verwacht dat ik de kleine helemaal zou uitdragen. De ivf dokter moet maar de statistieken voor 40-plussers gaan aanpassen nu HA! Maar nu mag mijn prinsje wel komen hoor...het is bijna September al :-(

Liefs Moto

Geplaatst

@Meiske, ja leuk pakje hé op die foto, dat waren haar eerste kleertjes. Dochter van Sky heeft hetzelfde pakje aan op de foto.

@Kim, ben benieuwd hoe je bevalling gegaan is, maar neem je tijd hoor, ben alleen maar nieuwsgierig ;-)

@Sandra, vervelend zeg van je pijnlijke borsten, dat is het op gegeven moment idd geen doen meer. Het moet voor jezelf ook nog wel fijn zijn. En idd wat je zegt hij heeft de belangrijkste voeding van je gehad. Hopelijk kun je het snel afbouwen. Heerlijk dat je nu zo van Ruben kunt genieten.

@Moto, wat spannend nog voor jou zeg! Je bent al 1 dag overtijd! Dadelijk wordt het nog een sept. kindje ;-) Succes nog met de laatste loodjes.

Oh ik lees dat jullie de wekker zetten voor de voeding. Wij zetten geen wekker, snachts voed ik haar op verzoek, maar zij is dan ook wel een dame van de klok. Er zit meestal niet meer dan 4 uurtjes tussen de voedingen in en ik ben zo wakker als ze zich meldt. Wel fijn dat ik dan ook door die fijne hormonen die vrij komt met de borstvoeding zo weer in slaap val, dat was wel even anders dan met de zwangerschap.

Het scheelt ook dat Jane alleen de eerste paar dagen krampjes gehad heeft, nu kan ze goed windjes laten en boeren dat scheelt wel zo zielig hé die krampjes. Jane is nog niet aan de speen, kraamverzorgster heeft het min of meer afgeraden omdat het vaak gebruikt wordt als een soort stop erop als ze huilt. Zij is meer van de tuttle doekjes. Maarja het is ook maar hoe je ermee omgaat en wat is nu lekkerder om aan te sabbelen een speentje of een doekie. Ik merk ook steeds meer dat ze vooral savonds zuigbehoefte heeft, nu zit ze dan iedere keer aan de borst of aan onze vinger te zuigen. Ook was het advies om de eerste 4 a 6 weken niet aan de speen, anders raakt ze in de war met het zuigen aan de borst, maar zal wel meevallen denk ik. Efin donderdag maar navragen bij het consultatiebureau, iedereen heeft er ook zo zijn eigen mening over, moet ook mijn eigen gevoel volgen en naar mijn kind kijken. Ik denk wel dat we aan de speen gaan.

Bedankt voor de complimentjes over Jane, ben ook zo'n trotse mama hihi :-)

Gisteren had ik mijn eerste dag alleen met Jane, mijn man is sinds gisteren weer werken. We hebben samen een gezellige dag gehad, het is soms wel plannen tussen haar slaapjes door, maar ik heb wel alles gedaan wat ik wilde doen. Heb zelfs een beetje gewerkt niet alle klanten laten me met rust, maar zijn kleine dingetjes. We zijn ook wezen wandelen en boodschapjes wezen doen, heb zelfs staan strijken wat ik sinds de geboorte van Jane meer doe. Die hydrofiele luiers moeten toch wel gestreken worden. Einde van de middag kwam een vriendin bij ons eten en daarna rustige avond gehad. Vandaag gaan Jane en ik bij een zwangerschapsyoga-genootje op bezoek, zij moet nog bevallen ze is morgen uitgerekend. Morgen is het papadag, dan is mijn man weer gezellig bij ons thuis en overmorgen voor het eerst naar het consultatiebureau.

Ik wandel nu ook steeds meer, is zo leuk om achter de kinderwagen te lopen, net of ik droom.

Jane huilt ga maar even snel naar haar toe!

Liefs Roossie

Geplaatst

Fijn dat alle kleintjes het goed doen! Ook hier gaat alles goed en ook het kolven gaat prima! Merk echt dat de opbrengst steeds meer wordt, alleen komen nu ook de natte plekken in de kleding!!

Das wat minder dus nu maar aan de zoogcompressen...haha Danique krijgt nu flesjes van 120 ml maar soms kan ze het ook niet helemaal op. Meestal om de 3 uur maar de laatste paar dagen vaak ook langer. Ook heeft ze wat minder last van krampjes lijkt het. Ik geef haar ook infacol en dat lijkt dus wel te werken gelukkig. Verder is ze erg tevreden en huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft!

Moto hopelijk komt jullie kleine prinsje nu ook snel! Alvast succes met die laatste loodjes!

[ATTACH=CONFIG]2171[/ATTACH] ons kleine moppie!

Geplaatst

*** breek ff in vanuit maart 2012 ***

Miekske, wat hebben jullie een prachtige dochter. Gefeliciteerd!!

Ik volg je hier eigenlijk al vanaf de afleveringvan Babyboom waarin jullie te zien waren met jullie bijzondere verhaal. En oh, wat stroomden de tranen over mijn wangen toen jullie test positief was. Jullie positieve ervaring met de behandeling heeft ons heel veel hoop gegeven dat het meteen bij de 1e ICSI poging zou lukken en zie hieronder het resultaat.

Ik wens jullie alle geluk, liefde en gezondheid van de wereld toe!

*** breek weer uit naar maart 2012 ***

Geplaatst

Gelukkig doen al onze kleintjes het goed.

Hier een ontzettend slechte dag. Hele dag janken. Met mijn moeder gaat het ook niet goed en de hormonen gieren nog steeds door mijn lijf. Die (.)(.) deden zo ontzettend pijn vanmorgen. Ben halve ochtend bezig geweest met kolven en warme compressen, massage en warme douche. Ben het zo zat maar de opbrengst loop steeds meer terug en ik heb de tijden ingekort. Nu nog maar 10 minuutjes en de nachtkolving eraf gehaald. Vandaar vanmorgen die pijn, maar ik wil er vanaf. Zolang ik de verstopte kliertjes nog los kan masseren en de harde schijven.....

Vanmiddag met Ruben van de laatste 2 treden van de trap gevallen, wat ben ik geschrokken zeg. Gelukkig had ik alleen pijn en is hij nergens tegenaan gekomen. Pff weer een huilbui daarna. Eerst poosje met manneke zitten knuffelen en toen mezelf onder de kont geschopt en naar buiten geweest.

Ik ben in het verleden zwaar depri geweest en dat gevoel lijk ik nu weer te hebben bah... gelukkig heb ik donderdag een afspraak bij de huisarts, wil nooit meer terug in dat zwarte gat vallen en zit ook niet te wachten op postnatale depressie. Wie weet ligt mijn hele hormoonhuishouding zo ontzettend overhoop dat ik daar niet lekker van in mijn vel zit.

Ons manneke heeft weer zijn voeding nodig dus ga weer aan de slag!!!

Geplaatst

* vanuit het oktoberforum* Witje hou vol! De voeding zal echt stoppen, maar kost tijd (en bloed, zweet en tranen)! En met je kleintje van de trap af schuiven is alle reden tot brullen cq nervous breakdown. Heel goed dat je naar de doc gaat, misschien kan hij je ook wat geven om een aantal nachten bij te slapen?! Geef niet op, het wordt echt beter!

Liefs Toverstafje

Geplaatst

ohhh Sandra

wat een vervelende situatie, zo´n huildag, op zich niet vreemd met alles wat er speelt, de ziekte van je moeder ende bijbehorende onzekerheid maakt je ook niet bepaald "stabieler".

Goed dat je aan de bel terkt. Verdorie die schuiver van de trap, dat is schrikken zeg!!! gelukkig hebben jullie het er goed vanaf gebracht.

Als "oude tip" kreeg ik om bij pijnlijke borsten ze te bedekken met witte koolbladeren. Ik dacht dat je warmte juist moest voorkomen... ik hoop dat het snel beter gaat!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Sandra het moet geen gewoonte worden al die schuivers van de trap, ben wel een trendsetter!

Goed dat je idd aan de bel trekt en ik vindt je nog steeds een stoer wijf met alles wat jullie voor de kiezen gekregen hebben!!!

Geplaatst

Thanks voor jullie lieve woorden. Ik slaap op zich niet slecht dus daar ligt het niet aan. Het kan heel goed liggen aan een ontzettend ontregelde hormoonhuishouding. Daar had de wijkverpleegkundige me al op gewezen, gezien mijn verleden ben ik daar wat vatbaarder voor helaas, maar op tijd aan de bel is nooit verkeerd.

Babeth die warme compressen waren om de melkkliertjes open te houden en de schijven weg te kunnen masseren, vandaag is het met de gespannen borsten al een stuk beter dan gister en ik had me nog wel voorgenomen om vanacht ook even de druk er af te kolven, maar ik kon mijn bed niet uit vanacht, P heeft Ruben eten gegeven en ik heb door kunnen slapen.

Tja Syl of ik stoer ben, iedereen heeft zo zijn portie in zijn rugtasje zitten. Wij zijn met zijn allen stoere wijven!!!!!!

Ruben drinkt nu all 100cc 2 flesjes achter elkaar en vrij gulzig, vandaag toch maar eens kijken naar een fles met speen waarbij hij wat harder moet werken om te zuigen. Hij is heel snel leeg de fles. Ook maakt hij van die smek geluiden met zijn tong met het zuigen. Ik heb nu de Avent flesjes van Phillips en ga eens naar een difrax fles kijken of zo'n dr. ....... fles waar hier al eerder over geschreven is.

Geplaatst

Sandra, het is niet raar hoor (en hoeft al helemaal geen teken te zijn van een naderende post-dep) om een baal dag te hebben en regelmatig te janken. Dat doe ik ook. Had ik met merel ook. Hoort erbij. Je maakt heel wat mee, hormonen gieren door je lijf, je hele leven is veranderd. En ondanks dat dit allemaal voor het 'goede geweldige doel' (ruben) is, is dit pittig. Bovendien duurt het een hele tijd voordat je reserves opgebouwd zijn. Bij merel was ik pas na 3 a 4 maanden een beetje kalmer en stabieler en energievoller.

Fijn dat p. je ontlast snachts.

Hier gaat het ok. Storm heeft soms erg veel last van zijn maagje, zo zielig om te zien. Dan verkrampt hij helemaal, knijpt zijn knuistjes zo hard samen dat hij helemaal trilt in zijn armpjes, en krijst onbedaarlijk. Ik hou het ongeveer een uur vol, een uur met rondlopen, sussen, masseren, etc. En dan ben ik helemaal in tranen. Moet hem even wegleggen maar daar voel ik me al snel erg slecht over. Dit terwijl merel om aandacht staat te vragen en allemaal dingen gaat doen die niet mogen, dingen op de grond smijten, bijten, slaan. Tja.... gelukkig hebben we ook betere dagen. Dan is storm super rustig, een slaapkopje, merel alleen maar lief tegen haar broertje.

Snachts wordt merel regelmatig huilend wakker vanwege doorbrekende tandjes. Naast de voedingen voor storm. Vannacht sliep storm 4 uur achter elkaar! Voor het eerst. Helaas huilde merel erdoorheen anders had ik vier uur kunnen slapen.

Maar het is niet alleen kommer en kwel, het is ook genieten. Zoals toen ik op de bank zat met merel en storm beiden op mijn schoot. Twee armen vol, een hart vol. En ik heb oplaaddagen, zoals vandaag. Want nu is merel naar de barnehage (kdv), heb ik alleen storm.

Storm is vooral geinteresseerd in slapen, eten, poepen. Of bij mij zijn. Hij houdt er niet van om alleen in zijn wipstoeltje te zittten of in de box te liggen. Totaal niet geinterreseerd in zijn omgeving. alleen mensen en gezichten kunnen boeien. Maf om nu al het verschil met merel te zien, die was juist zo ongelooflijk geinterreseerd in alles om haar heen, kon urenlang naar buiten kijken bv. Storm nog geen minuut.

Mooie foto's heb ik hier vorbij zien komen. Hier eentje van ons manneke.

[ATTACH=CONFIG]2176[/ATTACH]

Oja, tegen de krampjes heb ik minifom geprobeerd maar dat helpt niet. Gisteren suikerwater en dat werkte als een trein!!! Werd hij meteen rustig van. Ik wilde dit liever niet gebruiken omdat het me niet juist leek al zo jong aan zoet te laten wennen maar ja, na urenlang krijsen. En nu het werkt ga ik het vaker proberen, kijken of het vaker werkt.

Moto nog bevallen. Gossie, voor mij lijkt de bevalling al weer eeuwigheid geleden.

Enorm veel succes meiske! Hoop dat je snel je kleintje in je armen hebt.

Roossie, wat is een tuttle doekje? Fijn om je verhalen te lezen.

Geplaatst

Ursela wat een mooie foto van Storm!!!! Ja het is pittig allemaal, zeker als je meisje ook nog last heeft van doorkomende tandjes. Hopelijk gaan de nachten voor jou ook steeds beter zodat je bij kan tanken.

Suikerwater tegen krampjes???? Helpt dat tegen de krampjes of is het meer om te troosten??? Bijzonder dat zoiets simpels werkt.

Ik weet dat het bij mij geen post dep hoeft te worden, ik weet alleen heel goed wat de symptomen van een dep zijn en dit moet zo niet te lang doorgaan, want ik heb het al eens meegemaakt en wil dit koste wat kost voorkomen. Nu voelt het aan als een terugval naar die tijd en ik hoop dat praten met de huisarts al enorm oplucht.

Vandaag al lekker lang buiten gewandeld, het is er heerlijk weer voor nu.

Geplaatst

Zo hehe, daar ben ik dan eindelijk!

Afgelopen vrijdag dus bevallen van een heerlijk ventje, zijn naam is Kjell! Hier mijn bevallingsverhaal.

Woensdag middag was ik aan het klussen in huis, we hadden een spiegel gekocht en die moest opgehangen worden en ik kon niet wachten dus ben zelf met de schroefmachine in de weer gegaan. Toen die klus geklaard was brak mijn water, zo'n raar gevoel, het werd warm en nat en ik dacht eerst dat ik in me broek aan het piesen was! Maar er was geen stoppen aan!

Gelijk de vlos gebeld en die was met een half uurtje bij me. En toen wachten, wachten, wachten. We hadden wel verwacht dat 's avonds de weeen op gang zouden komen, maar nee hoor, naar bed en weer wakker de volgende ochtend, maar nog steeds niks. We hadden de zaak al gesloten want we dachten toch wel dat hij donderdag geboren zou worden, ter afleiding zijn we maar ergens gaan lunchen! maar na 24 uur nog geen actie doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar werd een hartfilmpje gemaakt om te kijken of met de kleine alles ok was, dat was zo, en ook ik voelde me nog steeds prima. Eigenlijk nog geen reden om in te leiden, dus eigenlijk wilden ze ons naar huis sturen om de volgende ochtend terug te komen en dan te beginnen met de bevalling op te wekken. Eigenlijk zagen we dat niet zitten, we zijn niet van die ochtend mensen, maar ja als zij zeggen dat je naar huis moet, tja.........

Maar geluk bij ongeluk, het bleek de volgende ochtend al helemaal vol te zitten en zaterdag ook! Dus we mochten blijven om direct ingeleid te worden. Spannend!

Ik ben om 20.00 uur ingeleid en 01.55 is Kjell geboren, dus het is super snel gegaan uiteindelijk! Zonder ruggeprik of ander pijnstilling, ik heb de weeen goed kunnen opvangen met mijn ademhaling (is de yoga toch ergens goed voor geweest). Ik vond het wel een helse klus, maar goed we hebben het overleefd. Kjell was met de geboorte ruim 8 pond!

En nou is hij alweer 5 dagen oud! Het gaat echt super, en voor de borstvoeding zijn we werkelijk natuurtalenten! haha. Das echt geweldig.

Veel liefs.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden