Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whaaaaaaaa hier net super nieuws gehad!!!

De 2 'gezonde' embryootjes die nog over waren na PGD hebben ze in kunnen vriezen!!!

We hebben dus nog 2 cryo's die op ons wachten voor over een paar jaar...;-)

ooooo wat zijn wij blij en wat een mazzel toch weer!

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Miekse,

Wat een super nieuws!!!Mooier had toch niet gekund!!!

Hoi Witje,

Jaaaaa morgen 5 weken!!!!!!! Maar wat kruipen de dagen toch voorbij he haha.

Hier even een dipje heb heel de tijd steken die van rechts onder richting halverwege buik gaan.

Dit is weer zon onzeker moment!!!Heb het nu 10 min en weet mezelf geen houding te geven :(

Als ik onder op mijn buik druk aan de rechter kant (volgens mij bij mijn eierstokken) voel ik dit heel erg.

Ook word mijn ongi gevoel steeds erger en borrelt mijn buik enorm.

sorry meiden voor mijn geklaag maar wat is deze onzekerheid verschrikkelijk zeg :(

Geplaatst

Super zeg, 2 goede cryo's, Miekske!! Zou toch ongelooflijk zijn dat jullie met 1 ICSI meerdere kindjes zouden krijgen, ondanks dat er natuurlijk emmy's afvallen vanwege PGD. Echt mooie score, lijkt me!

Bianca heel veel meiden en ik ook hadden de eerste weken enorm veel steken, ongi-achtige krampen en veel gerommel in de darmen. Er is echt van alles gaande daar beneden, er wordt gerekt en geduwd, alles krijgt opnieuw een plekje. Vond het ook eng, maar het wende ook en het kwam goed. Hoop bij jou ook!

Geplaatst

Miekske wat een goed nieuws!!!!!

BIanca, erg lastig en ik snap dat je dan onzeker wordt, heel herkenbaar. Meid, hoe lastig ook, we zullen ons eraan over moeten geven en het komt zoals het komt (klinkt wellicht wijs maar hier zit ook een onzekere dame hoor!)

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest en helaas was er geen vruchtzakje te zien in m'n baarmoeder. Helemaal niets. Omdat ik nog weinig bloed verloren heb en geen stolsels, is er bloed geprikt, om een bbz uit te sluiten. De hCG waarde is al gezakt naar 532, dus geen aanwijzing voor een bbz. Moet wel m'n buikpijn en bloedverlies in de gaten houden en bellen als ik het niet vertrouw of veel pijn heb. Anders donderdag (de afspraak die we eigenlijk hadden staan voor de 1e echo) weer terug voor verdere controle en een gesprek.

Ik voel me letterlijk en figuurlijk leeg........ Had er sinds gisteren natuurlijk al wel rekening mee gehouden, vannacht slecht geslapen en ik voelde al dat m'n borsten minder pijn deden en had ook geen misselijke vlagen meer.

Heb alle boeken/tijdschriften/kadootjes/testen enz in een doos gedaan zodat ik ze niet meer tegen kom en ga nu ook maar m'n ticker weghalen. Wil iemand me van de lijst afhalen?

Thanks,

x Dee

Geplaatst

icon1.png

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 3x icsi

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Miekske: 20 december bloed prikken HCG

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Balu01 : 24 december 1ste echo

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 31 december 1ste echo

Norwegian-sky: 4 jan 2de echo

Geplaatst

Lieve Dee,

Ik schrik hiervan zeg, wat naar voor jou en je partner!!! Oh meis na al die vreugde eindelijk zwanger en dan dit!

Heel veel sterkte en een heel dikke knuffel!

Ik heb je van de lijst gehaald.

Liefs Roossie

Geplaatst

Lieve Dee,

Wat moet dit verschrikkelijk zijn!!

Wat is dit schrikken.

Het ene moment ben je zo ontzettend blij en nu zo intens verdrietig!!

Heel erg veel sterkte om dit te verweken en een plekje te geven en voor wat komen gaat,

Dikke knuff voor jou!

Geplaatst

@Miekske, wat goed zeg dat jullie ook nog 2 cryo's hebben! Kunnen ze mooi bewaren voor een evt. brusje!

@Bianca die krampen zijn normaal hoor, er al toch ruimte gemaakt moeten worden in je buik en je organen worden opzij geduwd.

Je lichaam stelt zich nu helemaal op je zwangerschap in, dussuh wen er maar aan!

Ik woon niet dicht bij jou in de buurt, zou wel gezellig geweest zijn ;-) Ik lees dat je in Boskoop woont, ik woon in Utrecht.

Ja de dagen naar de 1e echo toe duren lang, vooral omdat ik had verwacht in ieder geval met 7 weken een 1e echo te hebben, maar helaas pas met 9 weken. Nog 10 dagen te gaan!

Ik had gisteren mijn gyn van het andere ziekenhuis gemaild waar we de IUI's en IVF gedaan hebben dat ik zwanger ben.

Had haar emailadres op internet gevonden.

En vandaag een super leuke reactie gehad! Haar antw. Wow..........ze heeft er geen andere woorden voor. Ze vindt het ontzettend fijn dat na alle tijd en tegenslagen er goed nieuws is. Ze wenst me een hele fijne zwangerschap toe en bedankt voor de mail.

Echt leuk! Ze wist het dus nog niet, het andere ziekenhuis zou haar op de hoogte houden, maar dat nieuws was dus nog niet bij haar gekomen. Weet ze het lekker van ons! :-)

Gisteren een cadeautje gehad van een vriendin waar we gisteren waren, een Nijntje erg lief.

Heel apart om van die cadeautjes te krijgen!

Ik wilde vandaag boodschappen gaan doen op de fiets, of stukje lopen maarja zolang het zo sneeuwt zie ik er nog maar van af.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dee: wat verschrikkelijk voor jullie!! Heel veel sterkte voor jou en je man de komende tijd!!

Ik heb vanochtend mijn 1e echo gehad en alles was goed. Er was een mooi knipperlichtje te zien en over 4 weken mogen we terugkomen voor de 2e echo en dan over naar een verloskundigepraktijk. (en het is er 1 gelukkig..)

xxxx

Geplaatst

Hoi Roossie,

Oooo dacht dat jij dat was die in de buurt woonde dan weet ik niet meer wie dat was haha

Maar Utrecht is ook niet ver weg hoor ;-)

Nou nou nou wat een steken gister was zo bang!!!

Gek he!!?

Jij hebt ook pas laat je echo dan!

Bij jullie doen ze het dus niet eerder??

Ik heb vanmorgen gebeld en ik de echo 29 december heb dus 2 dagen ervanaf kunnen snoepen ;-)

Ze willen echt geen echo s doen voor de 7 weken!!Omdat ze echt zeker willen zijn of het hartje klopt of niet.

Maar we hoeven in iedergeval niet op oudjaarsdag!!

Zou iemand mijn echo datum willen aanpassen op het lijstje haha.

Ik gebruik trouwens die bolletjes nog wanneer kan je daar het beste mee stoppen??

Het ziekenhuis wilde dat ik deze ronde helemaal niks ging gebruiken maar heb het dus wel gedaan.

Oja emm wat super!!Eindelijk een beetje zekerheid!!Het blijft natuurlijk altijd spannend maar het begin is er meid!!

Liefs Bianca

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 3x icsi

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Miekske: 20 december bloed prikken HCG

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Balu01 : 24 december 1ste echo

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 29 december 1ste echo

Norwegian-sky: 4 jan 2de echo

Bianca heb het voor je aangepast!

Geplaatst

Lieve Dee

wat een verschrikkelijk bericht, ook al hield je er enigszins rekening mee, dit is zo ellendig!!!

Ik wens jou en je man heel erg veel sterkte!!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Bianca, nee ver weg is Boskoop ook niet.

Nee helaas geen eerdere echo, achja met 9 weken zien we ook al heel veel!

En de week erna bij de vk een echo.

Fijn dat je 2 dagen eerder kunt!

Ik ben al lang gestopt met die bollen, heb ze 1,5 dag ongeveer langer gebruikt dan moest.

Ben ongeveer 3 dagen voor de testdatum gestopt. Maar in ieder ziekenhuis is dat weer anders, ga anders op je gevoel af wanneer je er mee kan stoppen. Toen ik stopte zei mijn gevoel ook dat ik wel kon stoppen.

Was wel blij dat ik op de terugreis van de vakantie niet meer aan die bollen hoefde te denken, zo'n wc in het vliegtuig is dan wel klein als je met je benen wijd moet gaan staan.

Groot gelijk dat je ze gebruikt hebt!

Geplaatst

Heel erg dubbel maar Emm, fijn dat bij jou deze echo goed was!

op naar de volgende echo

Bianca wat goed dat je er wat "afgesnoept" hebt!!

liefs

Babeth

Geplaatst

wat de bollen betreft, ik moet ze tot 10 weken blijven gebruiken en bouw ze daarna af.

Het verschilt enorm per ziekenhuis zo te lezen, gebruik kan in ieder geval geen kwaad: het is een lichaamseigen hormoon wat voor een goede zwangerschap onmisbaar is

Geplaatst

Wat erg... Dee zo verdrietig....

Wat akelig Dee dat het zo is gegaan, ongelooflijk. Wens jullie veel sterkte toe!

Heel veel liefs.

Geplaatst

Super, Emm, dat jullie het hartje hebben gezien, geweldig!

Ik gebruik de bolletjes nog steeds, Bianca. Maar in theorie is het niet nodig. Ik bring ze trouwens altijd zittend op het toilet in. Gaat prima. Maar twee keer van al die keren een bolletje verloren omdat ie in de pot viel, haha!

Geplaatst

O Nee wat ontzettend verdrietig Dee.....Ik schrik er gewoon van!

Verschrikkelijk weet niet wat nog meer te zeggen.

Heel veel sterkte!

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden