Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedemorgen allemaal!

Jeetje wat een sneeuw gisteren zeg! Ik weet hoe het bij jullie is maar hier ligt een pak sneeuw, dat is niet normaal, ik kan geeneens op de fiets boodschappen doen, moet maar lopen.

Ik zie dat ik nog niet op de lijst staat, kan iemand mij er bij zetten?

Kim(35) -21-08-2011 - eerste kindje - 1e ICSI, 2e TP - 1e echo 4 januari

Ook heb ik af en toe last van wat krampjes e.d., maar ja alles moet plaats maken,

en m'n (.)(.) zijn erg zwaar en gevoelig. Verder voel ik me prima!

Nou meiden fijne dag, ik ga aan het werk........:happy:

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Miekske: 20 december bloed prikken HCG

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Balu01 : 24 december 1ste echo

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 29 december 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Geplaatst

Hoi Kim,

ik heb je toegevoegd hoor!

Hier ligt ook heel wat sneeuw maar gelukkig laat mijn man steeds de hond uit.

Dadelijk ook even boodschappen doen.

Hier gaat alles goed, ik moet veel plassen, met name in de late avond, slapen gaat goed maar ik wordt wel veel wakker van mijn gevoelige borsten.

Vandgaag gelukkig al weer zaterdag, ik kijk zo enorm uit naar de echo!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik wil me in dit rijtje ook graag neerzetten!

Ik zal kijken of ik t voor elkaar krijg. Voel me goed, maar zoooo moe en gisteren even in de ochtend erg misselijk en moest overgeven toen ik aan t douchen was! Maar vandaag gaat t weer beter. Ik hoop dat t gauw donderdag is, op naar de eerste echo!

1291011311-580.jpg

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Dough (29)01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Emm(31)06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32)06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky(23)08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3de kindje - 3 x icsi

Balu01 (31)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40)11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Gaby (30)11-08-2011 - 1ste kindje - 1x iui & 1x icsi

Meiske74 (35)18-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33)19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26)19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Afspraken:

Kaykay: 9 december 1e echo

Norwegian-sky: 15 december 1ste echo

Emm: 17 december 1ste echo

Miekske: 20 december bloed prikken HCG

Dough: 23 december 2e echo

Fiona: 23 december 1e echo

Gaby: 23 december 1ste echo

Meiske74: 23 december 1ste echo

Loes1975: 23 december 1e echo

Balu01 : 24 december 1ste echo

Roossie: 27 december 1ste echo, 3 januari 2e echo

Witje: 27 december 1e echo

Bianca1: 29 december 1ste echo

Kim: 4 januari 1ste echo

Norwegian-sky: 4 januari 2de echo

Geplaatst

Hey Babeth,

Ik moest gisteren testen en dan bellen als de test positief was om de echo te vervroegen naar maandag. Echter had ik donderdag al getest en het ziekenhuis gebeld. De test werd direct na plassen al positief en nu heb ik maandag de echo om 11 uur ik ben echt heel erg benieuwd. De misselijkheid wordt wel minder maar 's morgens is het nog steeds drama en na het avondeten. Dus ik hoop echt op goed nieuws dat zou onze kerst echt zoveel goed maken. Vorig jaar was het dik kl*te dus nu hopelijk beter. Hoe is het met jou?

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hai Nathalie

goed om te horen, maandag dus de echo, super!

hier gaat het z´n gangetje, misselijkheid begint na het ontbijt en duurt bijna de hele dag, hoef niet te spugen hoor. Verder doodmoe, ben niet vooruit te branden, maar dat was met de jongens ook zo.Ik ben erg blij dat ik pas 3 jan. hoef te gaan werken.

op naar een mooie echo!

Geplaatst

Hey Babeth,

Ik heb dus als ik 's morgens wakker word dat ik best duizelig ben en inderdaad na het ontbijt begint ook de misselijkheid maar ik moet wel braken. En dat zwemelt zo de hele dag een beetje door. En inderdaad ook doodmoe. We moesten vandaag kerstinkopen doen ik kwam gewoon echt niet vooruit. Ik geloof dat we meer gezeten hebben dan gelopen hahaha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Heel erg bedankt voor de vele en lieve reacties!!

Ik hoop oprecht dat het bij jullie allemaal goed mag blijven gaan en dat er in/rond augustus veel gezonde baby's geboren mogen worden. Ik weet niet of ik jullie nog blijf volgen, het lijkt me erg pijnlijk om elke keer te beseffen dat het hier mis gegaan is. Maar ik kom vast nog wel eens kijken!

Emm, jij gefeliciteerd met je goede echo.

Ik heb net op het UMC Utrecht topic een verhaal neergezet over hoe het hier nu gaat, zal het hieronder kopiëren:

Ik heb nog steeds bijna geen bloedverlies. Kan natuurlijk zijn dat het nog op gang moet komen. Maar heb zelf een beetje het gevoel dat het bloed de verkeerde kant op gaat, zoals bij endometriose ook gebeurt? Afgelopen nacht zo erg endometriose-buikpijn gehad dat ik bijna flauwviel, en daarna op de wc zat (zonder resultaat, maar had zo'n druk op m'n onderlichaam) met een emmer op schoot omdat ik moest overgeven. Voelde me zo beroerd...... Lang geleden dat ik zulke endo-pijn gehad heb en baal natuurlijk dat dit nu weer terug is. Daarna krom van de pijn op bed, rillend van pijn en kou. Klinkt allemaal wel heel dramatisch nu ik het zo typ, maar eigenlijk was dat het ook wel... M'n vriend heeft nog het spoednummer van de gyn gebeld en overlegd met een arts-assistent. Zij adviseerde even af te wachten of de paracetamolletjes en ibuprofen zouden gaan werken en zo niet, dan moesten we langskomen. Na 45 min. stonden we op het punt om naar het ziekenhuis te gaan maar gelukkig zakte de pijn toen iets. M'n vriend heeft nog 2 keer zijn wekker gezet om te checken hoe het met me ging en te kijken of ik nog meer pijnstilling moest slikken maar ik heb verder prima geslapen. Nu de hele dag nog endo-buikpijn (opgezette darmen, 'knal'buik) maar met paracetamol en rustige bewegingen is het wel te doen. Hopelijk komende nacht geen pijn!

Nogmaals veel geluk voor jullie allemaal (ik las veel over misselijkheid, dat is iig een goed teken!),

Liefs, Dee

Geplaatst

Lieve Dee

ik heb geen ervaring met endometriose(pijn) maar het klinkt erg heftig, ik vind het erg om te lezen dat je behalve het leed van het verlis van jullie kindje inwording ook nog geconfronteerd wordt met helse pijnen. Als je het allemaal niet vertrouwd wel naar het ziekenhuis gaan hoor!

Kan me voorstellen dat je het pijnlijk vind om in dit topic mee te lezen, doe waar je je "goed" bij voelt meid, denk vooral aan jezelf!!!!

Ik wens je veel sterkte en kracht, ook voor je man!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dee wat een verschrikkelijk nacht hebben jullie achter de rug zeg. Heel veel sterkte samen. Geef je gevoel en verdriet de ruimte....

Grote digi knuffel....

Geplaatst

Hey Dee,

Jij bent dus ook een endometriosepatiente :-(. Ik weet wat je voelt lieve meis. Luister goed naar je eigen lichaam en als je iets niet vertrouwd het ziekenhuis bellen en anders langsgaan! Ik wens je heel veel sterkte deze komende tijd. Ik denk aan je.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Ohh Dee wat erg dat je zoveel pijn hebt gehad!! Moet er ook nog eens bijkomen jeetje!!!

Doe het rustig aan en laat je lekker verzorgen meid. Heel veel sterkte!

Nathalie voor jou ook spannend morgen de echo! Heb vertrouwen hoor!

Hopelijk morgen goed nieuws voor jou!

Nou ik mag morgenvroeg weer bloed laten prikken om te kijken of het HCG goed gestegen is.

Ben benieuwd maar heb er wel een goed gevoel over. Vraag me alleen af of de weg wel begaanbaar is met al die sneeuw! Er is vandaag echt een dik pak gevallen en het sneeuwt nog steeds. Hopelijk is het te doen morgen...

Liefs Miekske

Geplaatst

Miekske, heel veel succes morgen, mocht je nu pas laat aankomen, dan kun je ook vragen of ze het met spoed kunnen laten bepalen, dan vullen ze die code op het formulier in, bij mj deden ze dat vaak al standaard maar soms vergat men het, heel veel succes!

Nathalie, jij morgen heel erg veel succes met de echo!!!

Geplaatst

Hey Babeth en Miekse,

Thanks, ben best wel nerveus. Alle kwaaltjes zijn nog wel aanwezig de ene keer is de misselijkheid erger dan de duizeligheid. Baart me ook wel eens zorgen als ik ff niks voel dan heb ik gelijk het gevoel oh jeetje zou het wel goed zijn. Maar goed het enige wat ik kan doen is afwachten en hopen dat de echo me morgen meer duidelijkheid geeft. Toch wel eng hoor. Het is er op of er onder. Voor Miekse wij rijden morgen ook op tijd weg hoor willen geen risico's lopen. Liever veel te vroeg dan te laat. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hai Nathalie

de onzekerheid is toch logisch? ik wordt zelf ook wel eens nerveus als ik een dag minder symptomen heb maar dan denk ik aan de zwangerschap van de jongens en dan ben ik weer wat gerustgested, teon was het ook de ene dag erger als de andere.

Ik kan er niets aan doen maar moest aan je denken bij je vorige zwangerschap, dat je in tranen raakte omdat je de whiskey-coctailsaus niet meer lekker vond, ik vond het zo grappig!!

Wie weet wordt morgen ook duidelijk waar het bloedverleis vandaan kwam, het vast helemaal goed maar spannend zal het zeer zeker zijn, ik ben ook al aan het aftelllen....

Geplaatst

Nathalie ik heb helemaal geen last van misselijkheid of duizeligheid, dus volgens mij wil dat niks zeggen hoor! (hoop ik....)

Ik heb alleen 'last' van een zwaar gevoel van de baarmoeder en steekjes in mijn borsten....En een ontzettend droge huid! Echt niet tegenop te smeren! Iemand nog meer last van?

Babeth ja dat klopt ze schrijven er dan ...... op en dan wordt het met spoed bepaald. Doen ze zowiezo altijd bij mij maar idd soms vergeten ze het en dan schrijf ik het er zelf snel op! hihi :sneaky:

Geplaatst
En een ontzettend droge huid! Echt niet tegenop te smeren! Iemand nog meer last van?

Ik had bij de laatste poging, tijdens het bijspuiten Pregnyl en tijdens de kou ook extreeeem droge handen. Viel me erg op. Nu, zonder hcg, is het er nog wel van de kou en wollen wanten, maar veel minder. Ik kan Neutral creme intensief aanraden. Van harte met je zwangerschap!

Geplaatst

Miekske en Testr,

inderdaad, mijn handen zijn extreem droog, ik heb zaterdag een goede creme gehaald bij de DA drogist, werkt perfect: Winterhanden wonder van DR. Fix.

bij mij is het met name in de huid tussen mijn vingers.

Geplaatst

hej meiden!!

heb een druk weekend gehad! vandaag aan me opa verteld hij is alweer 86

en het zijn toch mensen van een dag! hij vond het heel leuk! ook me oom en tante vonden het ook leuk.

nu wachten we nog even met mensen vertellen al onze dierbaren weten het nu.

heb vanavond voor het eerst last van een dikkere buik dat ik me knoopje los moet doen zonder dat het aan

me darmen ligt. ja moet er straks toch aan gaan geloven!

Vandaag leuke cadeautjes gekregen van me beste vriendin 2 rompertjes en een echofotolijstje zo erg lief van der!!

dus me echo staat nu mooi te pronken op de kast!

jeej morgen 7 weken!!

lieve balu veel succes morgen ik hoop op een mooi kloppend hartje!!

Geplaatst

Hai!

ik hoop dat iedereen een goed weekend heeft gehad?! Hier iig wel, de echofoto natuurlijk aan moeder en schoonouders laten zien, en het oeh en aah was niet van de lucht. Gevolgd door 'wat zie ik eigenlijk?' hahaha, maar was wel heel leuk om te doen. Kreeg ook te horen dat het concept 12weken achterhaald is en dat de kans dat het fout gaat na een week of 7 á 8 (met een kloppend hartje) bijna net zo klein is als na 12 weken. Maar ja, ook de artsen verschillen nogal eens van mening helaas, lekker verwarrend voor ons allen haha.

Ik ga ff bijlezen wat ik allemaal gemist heb hier!

Dikke kus!

Geplaatst

Sky, wat leuk dat jullie dierbaren nu op de hoogte zijn van het goede nieuws! en de cadeautjes van je vriendin natuurlijk.

Hier hebben we 2 foto´s, van ieder embryootje eentje (van de dag van de tp) en een foto van de baarmoeder na de tp, zo apart, morgen ben je 7 weken, weer een ander plaatje op je banner, top!

Nathalie, hoe ver ben jij morgen eigenlijk? toch ook al zeker 7 weken?, heel veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden