Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zonet ben ik even bij 'de buren' gaan spieken (het Uitgerekend-in-augustus-forum) en daar wordt al druk gediscussieerd over wandelwagens, wiegjes, marktplaats etc etc. Hier in september zijn we nog niet zo ver en da's logisch. We hebben nog een half jaar. Toch zwengel ik het hier ook maar even aan. Laatst ben ik al even bij een paar winkels wezen kijken (Babydump en Babyplanet) en ik schrok behoorlijk van de prijzen. Wat een handel zeg. Dat wordt dus Marktplaats als het ff kan. Ik hoop natuurlijk ook wat over te kunnen nemen van vrienden die net uit de kids zijn. Hoe gaan jullie er mee om? Tips?

Ik heb vorige week trouwens al mijn eerste rompertje gekregen, lag helemaal dubbel (omdat het deels nog zo onwerkelijk is). Leuk!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sanne > naar hè, dat je jezelf zo gek kan maken met allerlei gevoelens. M'n gyn zei tegen mij dat krampen e.d. erbij horen, echt felle aanhoudende steken waren niet goed.. (nu hoop ik natuurlijk dat je dat dus niet hebt en dit geruststelt....)

@ Nanoes > 2 vriendinnen zijn zwanger dus ik ben al een aantal keer meegeweest naar babywinkels, erg leuk :) Wij gaan ook voor marktplaats hoor, vind het ook wel leuk om er nog iets van jezelf in te stoppen door het een beetje op te knappen. Enne.. ik wil heeel graag een Bugaboo, maar die is behoorlijk aan de prijs. Hoop m nog ergens voor iets minder te vinden eigenlijk. Jij al ideeen dan over de wagen enzo??

Geplaatst

Hey meiden,

geweldige echo gehad vandaag! Het beebje was lekker aan het bewegen, echt heel actief. het hartje was perfect. De gyn zei dat het nu geen miskraam meer wordt.

Direct bloed afgenomen voor de combi test en 21 feb de echo.

Het genieten kan gaan beginnen....

Geplaatst

@Rosaly, hi hi slapend voor de klas..Welke groep sta je?

Ik heb een kantoor baan, management, dus ben op zich erg flexibel en baas over eigen agenda. Alles heeft zo z'n voordelen.

@Sanne, die onzekerheid is heeeel normaal. Ik heb dat dus ook heel erg gehad. Eigenlijk tot vandaag. Enorme geruststelling. Jij nog even geduld...

Geplaatst

Hallo,

Mag ik hier ook aanschuiven?? Wij hebben afgelopen zondag positief getest!!! Ik kan het nog niet echt geloven, maar het kan dus toch!

Geplaatst

@Mik: Wat fijn dat de echo goed was! Toch wel spannend voor de tijd denk ik hè? En ook fijn dat ze hebben gezegd dat het nu geen miskraam meer wordt.

@ Rosaly: Bedankt voor je geruststellende woorden. Ik heb gelukkig geen felle aanhoudende steken gehad. Heb nu ook nergens last meer van.

Wij hebben de Bugaboo Frog, knal oranje. Ik vind hem erg mooi en handig.

En verder nog niets, maar dat wordt denk ik ook MP.

@Moos: Gefeliciteerd en welkom hier. Wanneer ben je uitgeteld?

Geplaatst

hallo dames, kwam even kijken hoe het met jullie gaat.. maar dat gaat allemaal prima! en met de kwaaltjes?

Ik heb trouwens toen ik zwanger was van julian ook veel op mp gezocht, hebben daar wel onze (toen nog) wandelwagen/kinderwagen gekocht, ondertussen hebben we een stokke (nieuw) en die wilde ik ook graag alleen het geld was er helaas toen niet voor. die bevalt super prima. de oude modellen zijn nu al voor 500euro te krijgen ipv 1100..:D scheelt een hele hoop. we hebben kasten van de ikea, de grote spiegelkast en de bijpassende lade kast, die gebruiken we als commode, we hebben zelf nog een inbouw kast. en voor de rest ook gewoon veel aanbiedingen enzo want sjonge jonge wat is dat allemaal duur.. als ik niet op de centjes hoefde te letten was ik helemaal los gegaan.. ahoewel we nu ook al wel aan een behoorlijk bedrag zijn gekomen.:D dames heel veel suc6 met shoppen en overwegen wat voor kamertjes, heerlijk.. ik zou willen dat ik mee kon gaan..:) komt vast nog wel een x.

dikke knuff!

Geplaatst

@ Dees > zou willen dat je hier ook lekker over mee kon praten! Zie dat Julian geopereerd moet worden, waar was dat ook alweer voor??

@ Sanne > de Frog, daar zit geen reiswieg bij toch?? Of heb k dat gemist...

@ Moos > wat super!! Spontaan zwanger :) gefeliciteerd!!! Mag je al snel voor een echo?

@ Mik > had in t andere topic al op je eerste berichtje gereageerd :) Maarre.. k sta voor groep 6. Vind ze zelf nogal klein, had afgelopen jaren groep 7 en 8... Maar een leuk groepje hoor :) Nog 6 werkdagen en dan vakantie!!!!!!!!! Op naar de sneeuw, choco, zon...

Geplaatst

@ Moos: Jee, het lijkt mijn verhaal wel. Ik ben ook spontaan zwanger geraakt in december. We hadden al een afspraak staan in Duitsland (Dusseldorf). Wel heel toevallig zeg!

@ Rosaly: Er zit wel een reiswieg bij die van mij. Ik zal eens een foto maken en dan plaats ik hem hier. Ik heb hem van mijn zus overgenomen. Hij was maar één keer gebruikt. Ik heb hem al helemaal gewassen en klaargezet, hahaha (hoezo vroeg).

Geplaatst

@Sanne...wel heel toevallig!! Was je al voor gesprek geweest? Ben je trouwens nu onder controle bij de gyn of ga je naar de verloskundige?

Ik ga maandag naar de verloskundige....heel spannend, ik hoop dat alles goed is!! Weet iemand wat ik kan verwachten bij de verloskundige? Ben wel benieuwd!

Babyspulletjes kijken doe ik nog niet....eerst zeker weten dat het goed gaat.

Geplaatst

Ik ben de eerste twee echo's nog in Nijmegen geweest en de laatste twee echo's, waarbij we ook het hartje hebben gezien en gehoord, zijn we bij onze eigen gynaecoloog geweest! Ik blijf ook onder controle bij de gyn om medische redenen. Ik kan me voorstellen dat je eerst de echo wilt afwachten voordat je spulletjes koopt. Ik had deze wagen ook gekregen van mijn zus vandaar. Maar ik had eigenlijk vandaag een afspraak staan bij dr. Scholtes, maar die heb ik afgezegd. Ik weet je helaas niet te vertellen wat je bij de verloskundige kan verwachten. Mocht je niet voor een echo komen in het ziekenhuis? Of maken ze ook echo's bij de verloskundige? Ik hoop dat je een mooie eerste echo krijgt en dat je lekker kan genieten van het zwanger zijn.

Geplaatst

Hoi allemaal,

goede berichten hier zeg! Moos, wat een wonderlijke gebeurtenis hè, welkom hier.

Bij de vlos kunnen ze ook echo's maken (tenminste meestal). je krijgt een eerste gesprek, nemen ze wat zaken over zwangerschap, gezond eten, geen alcohol, niet roken etc, krijg je misschien een vragenlijst en een stapel folders en info over bv combinatietest, etc. Ik vind de vlos heel fijn, ze leven zich nog iets meer in dan een gyn en staan iets dichter bij je. Vaak is er ook een info avond waar je bij kunt zijn om meer te horen over bevallen (hoe gaat dat in z'n werk, wat heb je nodig, wat doet de vlos etc).

ja, de kosten... Ik moet zeggen, wij hebben bijna alles van mp gehaald. een prachtig hangwiegje (100), wandelwagen met bak en maxicoos (250) etc, mooie brede commode (30). bedje gekregen van vrienden hebben wij opnieuw gespoten en nieuw matrasje in gekocht van ikea. box en badje van grootouders (hadden zij ook tweedehands haha), kinderstoel van grootpa (die had nog een triptrap, ik heb van mp de babybeugel en bekleding gehaald 30). Lamp is zo'n rijstpapier bol in kleur (oranje) van xenos (3).

In totaal waren we dus voor de hele uitzet 450 euro kwijt of zo. Nou ja, lakentjes, dekentje, luieremmer, aankleedkussen... kom je in totaal toch nog wel op een aardig bedrag. Maar als t in totaal meer dan 600 is geworden, is het veel. Mooie spullen hoor, echt geen rommeltje. Tis ook een lief kamertje geworden.

Voor babykleertjes in het eerste jaar hebben we veel gekregen en ben ik zelf nog naar een rommelmarkt geweest op een basisschool hier in de buurt. Zeker die eerste maatjes, die hebben ze soms maar 2 of 3x aan... en ze liggen er alleen maar in. Dus die kleertjes zijn meestal nog zo goed als nieuw! Alleen sokjes heb ik extra gekocht, omdat die toch wel snel gaan lubberen.

Geplaatst

Wat de wagen betreft weet ik het nog niet: Bugaboo en Stokke zijn idd mooi. Ik vind het belangrijk dat 'ie stabiel is (dus vier wielen heeft), makkelijk in te klappen en te besturen is. Voor zo'n aankoop pluis ik liefst alles uit dus voorlopig ben ik nog bezig met vergelijkingssites en zo :-)

Geplaatst

ik ben voor! Het lijstje op het augustusforum is wel érg uitgebreid (met leeftijd en behandeling) wat mij betreft, maar ik doe mee. Hier is een start:

Uitgerekend in september

Nanoes 02-09-2011 - 1ste kindje

Mik0705 09-09-2011 - 2de kindje (?)

Knippen en plakken dames!! En als jullie liever meer gegevens toevoegen, be my guest.

Ik sta zelf bovenaan, is niet uit onbescheidenheid he? Dat snappen jullie wel :-)

@Mik0705, ik hoop dat ik geen aanstoot geef met hoe ik je erop heb gezet (tweede, of derde kleintje?), en anders pas je het wel aan natuurlijk.

Geplaatst

Uitgerekend in september

Rosaly 07-09-2011 - 1e kindje

Leuk om zo een overzichtje te krijgen :)

Geplaatst

Leuk dit lijstje. Het is mijn derde kindje, maar het eerste kindje samen met mijn vriend.

Uitgerekend in september

Sanne 16-09-2011 - 3de kindje

Geplaatst

Handig zo'n lijstje....

Uitgerekend in september

Moos 26-09-2011 - 1e kindje

Geplaatst

Haha, ik was al aan t hopen dat iemand het zou roepen... was bij het 12 wk bankje al zo'n lijstje begonnen (heerlijk, lijstjes hihi), maar hoopte dat iemand anders het hier zou doen. Rosaly, ik heb ie iets omhoog gezet, vgs mij gaan we m op datum zetten, of niet?

Ik koop nu ook nog niks (nieuws) voor deze kleine. Ik wacht tot ik hem of haar gevoeld heb. En dan ff uitzoeken wat en of we nog iets nodig hebben. Wij hebben het meeste natuurlijk al van onze 1e. We hebben toen eigenlijk alles sekseneutraal gehouden (ik ben niet zo van roze en blauw..), dus alles is nu ook prima te gebruiken. Wij willen het geslacht niet weten. Het was een heerlijke verrassing toen ons kindje een meisje bleek (jongetje was natuurlijk even heerlijke verrassing geweest haha). Hoe is dat bij jullie?

Uitgerekend in september

Yola, 5-9-2011 - 2e kindje

Moos 26-09-2011 - 1e kindje

Geplaatst

Hey meiden, ja klopt hoor. Het is mijn 2e kindje en 3e zwangerschap min of meer.

Wij willen wel graag weten wat het is. Bij mijn zoontje wisten we het niet, behalve dat we allebei bijna zeker

waren dat het een jongentje was. En dat klopte uiteindelijk dus ook haha.

Nu geen idee en maakt me echt niet uit. Ben al zo dankbaar dat ik zwanger ben.

Ik heb nog niks gekocht en daar wacht ik ook nog even mee. Heb wel wat leuke kleine kadootjes gekregen en veel kaarten.

Vandaag heb ik het op mijn werk verteld.

Geplaatst

@ Mik > leuke reacties gehad op je werk?? Wij hebben verder ook nog niets gekocht hoor, op een schattig rompertje na dan! Eind april zijn we allebei een week vrij als het goed is, ben dan 22 weken... ik wil graag e.e.a. via Marktplaats dus die weken ervoor even zoeken, dan kunnen we het die week eventueel ophalen. Eerder mag niet van mezelf... moeten we hier thuis nog even grondig opruimen en de weken erna kunnen we dan het kamertje in orde maken! Maar moet eerlijk zeggen dat ik wel zo nu en dan even nieuwsgierig rondkijk wat er allemaal te krijgen is (te veel...)

Geplaatst

He meiden,

Kom even goed nieuws delen. Vandaag naar de vk geweest en een echo gehad....hartje klopt en het ziet er goed uit!!!!

Ben echt helemaal opgelucht en blij!!

Wel bijzonder om zo te zien.

Hoe gaat het bij jullie?

groetjes

Geplaatst

@Moos, gefeliciteerd! Goed nieuws, nu lekker genieten.

@Rosaly, een aantal collegas wisten het al. Iedereen reageert heel positief, erg leuk. Vooral omdat bijna iedereen weet hoe graag we het willen en wat er deze zomer is gebeurd. Ik koop ook nog niks hoor. Echt nog even wachten....

Geplaatst

@ Moos > wat super, heerlijk dat je het hartje hebt gezien!! Nu misschien een beetje beginnen met genieten... (of last van kwaaltjes..)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden