Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames,

even kort. Uitslag combitest: 1:104.

Niet best... maar ik maak me niet heel veel zorgen. mijn startuitslag vanwege leeftijd was 1:60, dus wat dat betreft hebben de bloedwaardes t wel omhoog gekregen.

Gynaecoloog was het eens met mijn voorstel om een vervroegde medische echo te doen bij 17 weken, en hij stelde ook nog voor bij 20 weken. Ze kunnen dan al veel meer zien dan bij 12 weken, qua lichamelijke indicaties ('softmarkers' heet dat) voor down (bv geen neusbotje, hartprobleem, plat gezichtje, afstand tenen etc). Afhankelijk daarvan kunnen we alsnog besluiten tot een vruchtwaterpunctie. Maar ik vermoed dat als er geen grote lichamelijke gebreken uit de echo's komen, we niet gaan voor de punctie. We willen gewoon het risico niet lopen op een miskraam van een gezond kindje...

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Yola,

Vervelend zo'n uitslag! Ik heb me er niet echt in verdiept... maar de kans is omgerekend minder dan 1% :) vanaf die kant klinkt het misschien wat positiever!

Wel lekker dat je eerder een echo krijgt en de 20weken echo nog blijft staan! Kan goed begrijpen dat je niet zomaar tot een vruchtwaterpunctie over gaat! Nu hopen en bidden dat het allemaal 'gewoon' oké is :) Hoop dat je nog wel een beetje kunt genieten!?!

Geplaatst

Ach Yola, da's minder fijn, een lagere kansberekening, hoewel je inderdaad de boel flink opgetrokken hebt in vergelijking tot 1:60. Het klinkt als een goed plan wat je gemaakt hebt en als je er op die manier achterstaat dan lijkt me dat helemaal prima. Enne, het blijft een kans natuurlijk die inderdaad nog steeds erg klein is.

Geplaatst

hallo yola,

ik had bij julian de uitslag: 1:300 dus tja ik ben nog jong en dan zon uitslag maar alles was ok en we hebben niet een vruchtwaterpuctie gehad want dan brengt onnodige risico's met zich mee..

mocht er wel iets zijn dan hou je toch niet minder van je kindje? de 20 weken echo vonden wij voldoende.

ieder zijn eigen beslissing maar dit was de onze..:D

liefss

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb aardig wat gemist....eerst maar eens even teruggelezen. Fijn dat het allemaal goed gaat.

Yola, wel even schrikken! Maar fijn dat jullie het op deze manier in de gaten kunnen houden. En ja, het is maar een kans, het hoeft helemaal niet zo te zijn.

Hoe voel je je eronder?

Ik twijfel nog ik ik wel of niet wil weten wat het wordt....niet dat het iets uitmaakt. Als alles er maar op en aan zit enz..toch??

Heb wel gekeken naar een pretecho....mijn moeder wil ook erg graag een keertje mee.

Ook jullie zijn dus nog erg moe? Heel herkenbaar, kan zo om acht uur m'n bedje in. Erg lastig nu. Heb de avonden bijna allemaal vol....rapportgesprekken, nog even een vergadering enz. Was dus vandaag helemaal op.

Merken jullie ook dat je emotioneler reageert? Ik kan soms erg boos worden, terwijl dat echt niet nodig was.

Uitgerekend in september

Nanoes, 40, 02-09-2011 - 1ste kindje

Yola, 41, 5-9-2011 - 2e kindje
verra
ssing

Rosaly, 24, 07-09-2011 - 1e kindje
verra
ssing

Mik0705, 34 09-09-2011 - 2de kindje 19 april geslachtsbepaling

Sanne, 31, 16-09-2011 - 3de kindje
verra
ssing

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje
verra
ssing

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje ??? 17 maart nekplooimeting

Heb het lijstje even aangevuld, groetjes!!

Geplaatst

@ Dees > las in je onderschrift dat jullie snel weer van start gaan! Succes :)

@ Moos > ben je ook leerkracht.. las over die altijd fijne rapportgesprekken :) Maar dat emotionele herken ik hoor... ook als er iets op tv is krijg ik soms al een brok in m'n keel. Er is zo'n nieuwe reclame van Disney... dan kan k zo beginnen! Slaat helemaal nergens op :)

Geplaatst

@Yola, heb je bij je eerste kindje ook een combi test gehad?

Ik had me er ook nog niet in verdiept, bij mij was het obv mijn leeftijd 1:271.

Eerst maar die extra echo dan kijken wat er uit komt.

Je zei je dat je vriend ook een platte neus heeft, kunnen ze met een 3D echo niet meer zien? (misschien domme vraag hoor)

Geplaatst

Hihi Mik...goeie vraag! Weet ik eigenlijk niet, hoewel ik denk dat het meer gaat om de inwendige organen/botten etc. en dat zie je juist beter bij zo'n traditionele echo.

Bij m'n dochtertje had ik 1:600, dus dat is best een groot verschil.

@Rosaly: Het klopt dat het nog steeds een hele kleine kans is, maar wel veel meer dan gemiddeld. voor jou is bijvoorbeeld de uitgangskans 1:1300 (vanwege leeftijd). Verhoogde kans wordt geloof ik bij 1:250 genoemd.

Tja, we wachten gewoon even af. de echo is al over 2 weken, dus we weten snel genoeg meer.

@Dees: dat zal voor jullie ook even schrikken zijn geweest toch? gelukkig is alles goed gegaan. Nee, ik zou zeker niet minder van mijn kindje houden. Ik heb ook nog geen flauw idee wat ik ga doen, mochten er tekenen zijn dat het mis is. Dat ligt ook aan de ernst natuurlijk. Maar als je het weet kun je je er in ieder geval op voorbereiden, en soms kan er al in de baarmoeder iets geopereerd worden. Ik vind het wel belangrijk (ook gezien mijn leeftijd, maar ook voor het kindje zelf), dat hij/zij enige mate van zelfstandigheid kan ontwikkelen. Stel dat hij/zij een ernstige lichamelijke handycap heeft (wat vaker voor komt bij down). Dan heeft t kindje z'n hele leven zorg nodig. Ik voel me niet oud, maar realistisch krijg je toch wat beperkingen die komen met leeftijd. En dan als ik 70 ben nog steeds mijn 30-jarige kind op de wc moeten zetten of in bed dragen? ik weet gewoon niet of ik dat kan..

Maar goed, ik ga me daar nu niet druk over maken! Er is nog helemaal geen reden om aan te nemen dat het níet goed zit!

Geplaatst

@Yola, inderdaad maar afwachten. Het zijn natuurlijk kansberekeningen, bij mij is het nu 1:5545 maar ja de kans is er nog ook al is het klein.

@Moos, emotioneler daar heb ik geen last van. OOk niet tijdens mijn bevalling of erna gehad eigenlijk. Ik werd er heel rustig van.

Is het jullie eerste kindje?

Geplaatst

heerlijk was het gister! Lekker zonnetje! jammer dat ik weer s zo moe was dat ik in bed ben gekropen tijdens t middagdutje van de kleine meid. Ik hoop toch dat dat gauw over is.

vandaag is het weer helemaal niks :-(. bewolkt en somber. Gelukkig dat er wel al een paar bomen in bloei staan, anders zou je nog denken dat t winer was.

Hoe is het met jullie buiken? beginnen die al een beetje te groeien? bij mij wel, al ben ik pas 1 kg aangekomen. Ik moet zeggen dat ik veel minder snoep dan bij de vorige zwsch. Vorige keer was ik van 68 naar 82 gegroeid. Nu begon ik al op 79 :oops:. Dan word ik wel gigantisch straks.

Ik hoop dat ik dat een beetje in de hand kan houden, ik heb al striae genoeg van de eerste ;-)

Geplaatst

Hahaha Yola, OOPS, je begint net als ik op 79.. Ik schrok me rot toen ik op de weegschaal moest gaan staan. Ik wist alleen mijn gewicht van voor de medische behandelingen. Ik ben van 65 naar 79 gevlogen tijdens het hele medische traject, pfff..

Ik hoop dat het er straks ook zo hard weer afvliegt, ook d.m.v. borstvoeding.

Ik ben ook nog steeds moe hoor. En ik heb last van opruimwoede..

Ook komt er zo af en toe een vreselijke hoofdpijn om de hoek kijken.

Verder voel ik me goed.

Mijn buik groeit echt wel! Het is duidelijk te zien.

Zonet nog even naar ons wondertje geluisterd en een prachtig hartje gehoord.

We hadden afgelopen vrijdag de nekplooimeting.

Het zag er allemaal erg goed uit. Neusbotje en een bloedvat in de buik, hartje klopte goed, maagje was goed en het buikje zat mooi dicht en de nekplooi was1,7mm.. Alleen maar positief nieuws.

Eigenlijk moest ik direct mijn bloed laten prikken, maar om de een of andere vage reden stuurden ze op vrijdag nooit het bloed door naar ARnhem waardoor ik geen bloed heb kunnen laten prikken. Dit hebben ze wel nodig voor een kansberekening. Al vind ik die helemaal niet meer zo belangrijk. Ik geloof wel dat het goed zit. Maar goed, toch moet ik morgenvroeg nog even mijn bloed laten prikken.

Ik heb de hele tijd mijn neus en oren dicht zitten 's nachts. En ik slaap bijzonder slecht. Hebben jullie daar ook zo'n last van?

Liefs

Geplaatst

dames, tja ik woog voor het hele ivf/icsi gebeuren 57 kg.. en na 3 pogingen was ik 65 kg.. dat vond ik al heel wat en nu weeg ik na de zwangerschap, 78 kg ongeveer. en het lukt me dus echt voor geen meter om het eraf te krijgen! ben trouwens tijdens de zwangerschap zo rond de 28/29 kg aangekomen!

Ik lees trouwens nog steeds met jullie mee.. was uitgerekend op 7 sept op de verjaardag van mijn man.

we beginnen zodra mijn menstruatie er is met de medicijnen voor een cryo tp.. hopen dat ze allebei of 1 van beiden goed door de ontdooing komen.. maar dat verwacht ik wel aangezien ze al wat kou gewent zijn..(zaadjes liggen in de vriezer;))

leuk om te lezen hoe het met jullie gaat dames. ik zeg zet em op;)

liefs

Geplaatst

Hier ook iemand op 79 kilo bij de start. Ik was mijn zwangerschapskilo's nog niet eens allemaal kwijt. Ben in december geopereerd aan mijn amandelen en ben toen 7 kilo kwijtgeraakt. Ik wil uiteindelijk op 75 uitkomen, maar ja, dat zal pas na september zijn. En ik ben op dit moment een enorme snoeper, echt vreselijk. Probeer het toch wel een beetje in te perken want anders ben ik straks tonnetje-rond...

Hier vandaag als een zombie op de bank gehangen, zo verschrikkelijk moe. Hoop dat het snel over is, want dit is niks.

Geplaatst
dames, tja ik woog voor het hele ivf/icsi gebeuren 57 kg.. en na 3 pogingen was ik 65 kg.. dat vond ik al heel wat en nu weeg ik na de zwangerschap, 78 kg ongeveer. en het lukt me dus echt voor geen meter om het eraf te krijgen! ben trouwens tijdens de zwangerschap zo rond de 28/29 kg aangekomen!

Ik lees trouwens nog steeds met jullie mee.. was uitgerekend op 7 sept op de verjaardag van mijn man.

we beginnen zodra mijn menstruatie er is met de medicijnen voor een cryo tp.. hopen dat ze allebei of 1 van beiden goed door de ontdooing komen.. maar dat verwacht ik wel aangezien ze al wat kou gewent zijn..(zaadjes liggen in de vriezer;))

liefs

hey Dees,

de volgende ronde komt eraan voor jullie! Spannend.

Is Julian weer helemaal hersteld?

Liefs

Geplaatst

Eyy

Ik woog zo'n 72 kilo voordat we begonnen met de behandeling, wel een beetje geschommeld naar 74 maar op zich niet echt aangekomen meer daarna. Tijdens de wintersport goed ziek geweest en amper kunnen eten, dus toen zat ik met 12weken zwangerschap weer op de 72kilo. Nu een kilo aangekomen... als dat zo doorzet :) M'n vriendin was bij 28weken 3,5 kilo aangekomen, vorige keer was ze ook bijna niet zwaarder geworden.

@ Sanne > fijn dat het er allemaal zo goed uit zag en dat je er een goed gevoel bij had! Ik herken je 'klachten' wel hoor.. Dat opruimen doe ik ook meer dan ooit, wil dat het allemaal netjes is. En die moeheid is echt slopend, maar ondertussen lig 'k wel een hele nacht wakker. Heb vannacht elk uur gezien :S heb het idee dat k na een drukke dag slecht slaap, ook al neem ik rust voordat k naar bed ga. Als het goed is wordt de moeheid vanaf nu minder toch??

K moet nog 2 weken fulltime werken en dan ga k naar 3 dagen in de week :) :) Zo zin in!! M'n collega heeft een 2ling gekregen en komt nu pas terug, lijkt me heerlijk om wat tijd te hebben buiten het weekend!

Geplaatst

@Sanne, fijn dat alles op de echo er goed uit zag. Geeft toch weer een rustig gevoel he. Bij ons doen ze eerst bloed afnemen en dan 2 weken later echo + direct de uitslag. Op zich vind ik dat wel prettig. Zie nu wel dat in veel ziekenhuizen het bloedonderzoek later komt.

Geplaatst
joh Nanoes, mijn bed staat dan toch op klossen! Kom een weekje logeren :P

Mooie wagen trouwens :) had even gegoogled.. een zwarte?

Beetje late reactie maar dank voor de uitnodiging, Rosaly :good1:

En ik zie dat ik ook in R'dam terecht kan... keuzes, keuzes... wordt 't stad of bos? :happy:

De wagen is antraciet, mocht je 't nog willen weten. Ik houd eigenlijk meer van kleur, maar vind 'm wel stoer zo. Mijn lief was enthousiast en zei dat hij met zo'n wagen zich prima durfde te vertonen bij z'n collega's. Het zit er dik in dat hij wel zal moeten want de potentiële kinderopvang zit in het gebouw waar hij werkt :binkybaby:

Geplaatst

Zo, ik ben een aantal dagen weg geweest (Sevilla) en daarvoor onwijs druk geweest dus kom nu pas weer aan het forum toe. Iedereen gaat best lekker geloof ik.

@Yola: best spannend, zo'n uitslag van de combitest. Het lijkt me dat je het goed hebt aangepakt door een extra echo in te laten lassen. Het blijft lastig. Een punctie laat je niet zomaar doen en ook al heeft de kleine een afwijking, dan hou je er toch niet zo maar mee op? Ja, tenzij het overduidelijk geen kwaliteit van leven zal hebben. Maar dat kunnen ze volgens mij bijna niet met zekerheid voorspellen. Maar wat je zegt van die leeftijd en dat je dan op je 70ste misschien nog steeds de zorg hebt voor een volwassen kind, dat is ook iets waar ik over heb nagedacht - maar niet te veel. Struisvogeltactiek, 't werkt ;-) volgende week zitten we weer bij de vlos, kijken wat die ervan zegt.

Geplaatst
Ik heb de hele tijd mijn neus en oren dicht zitten 's nachts. En ik slaap bijzonder slecht. Hebben jullie daar ook zo'n last van?

Neus inderdaad een beetje. Je slijmvliezen schijnen wat op te zwellen of iets dergelijks. Slapen gaat soms prima, soms moeizaam. Ik droom alleen zo heftig dat ik vaak toch niet helemaal uitgerust ben. En ik wás al zo goed in dromen, maar nu is het helemáál een achtbaan. Wel interessant, dat wel.

Hoofdpijnen zijn ook herkenbaar.. soms dagenlang. Gelukkig is het allemaal goed te doen.

Geplaatst

@Nanoes, geweldig Sevilla wij zijn daar ook geweest paar jaar geleden. Hoe was het weer?

Lekker hoor ff weg.

Wij gaan aankomend weekend naar Parijs met z'n drie-en- een halfje.

Geplaatst

Gister bezoek aan de vlos gehad en schrik, schrik: ze kon het hartje niet vinden. Ik was niet meteen ongerust, maar na een kwartiertje zoeken begon het toch wat ongemakkelijk te worden. Uiteindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis (voor mijn gemoedsrust) en daar een prachtig kindje mét hartstlag op de echo. Poeh, wat een schrik, maar gelukkig is alles goed. Het is een eigenwijs kindje, dat niet houdt van doppler...

Geplaatst

@ Esk, Oh jee, dat is dan inderdaad schrikken. Wel fijn dat je direct door kon naar het ziekenhuis en dat je daar weer de bevestiging hebt gekregen dat alles goed is met je kleine wondertje..

Wij gaan volgende week woensdag weer naar de gynaecoloog voor de uitslag van de nekplooimeting. Gisteren bloed laten prikken, dus ik denk dat ze dan alle uitslagen wel hebben.

Zijn jullie al een beetje aan het nadenken over de namen?

Hebben jullie dezelfde smaak als jullie partner?

Wij zijn er voor nu al wel uit, maar we kunnen maar zo nog wat anders tegen komen natuurlijk.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden