Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ppffff.. al een tijdje niet meer geschreven! Had wel elke dag even meegelezen maar daar bleef het dan ook bij! Hadden projectweek op school en 'k had 't samen met een collega georganiseerd... wat een werk! Maar :) vanaf nu ga ik nog maar 3 ipv 5 dagen in de week werken! M'n collega komt terug en staat op de maandag en dinsdag voor m'n (ons) klasje!! Heerlijk lijkt 't me!!!

@ Yola > wat jammer dat jullie nog niets gehoord hebben!! Ben benieuwd of ze de mail ontvangen hebben.. ze weten nu nog van niets toch? De mail was 'het bericht' toch? Maar wat heerlijk dat jullie zulk goed nieuws hebben gehad woensdag! Zal vast een opluchting zijn ook al maakte je je nog niet heel druk!

@ Moos > bij mij is m'n buik in een weekje of 2, 3 echt enorm gegroeid! Die broeken van de Hennes zitten lekker trouwens, Mamalicious heeft ook fijne! Hebben jullie dat ook... een maat kleiner? Heb opeens 38 ipv 40! Altijd fijn natuurlijk!

@ Sanne > je hebt echt al een mooi buikje!! Schiet het al op met de vloer boven?? Kan je hele verdieping een andere uitstraling geven :) leuk!! Enne.. wat een goede uitslag van de test! Super!

@ Esk > wat super dat je de kleine al voelt! Ben heel benieuwd wanneer dat komt! Is het echt zo dat je het 'weet'... of breng je het makkelijk in de war met gewoon gerommel in je buik... En al een mooie wagen gezien? K zag de duowagen van de Bugaboo, die is wel gaaf maar duur!!! Tegen de € 1300,- zag ik...

@ Mik > Hoe is 't met jou??? Nog een beetje het vakantiegevoel van je weekendje??

Wij hebben inmiddels een ledikant, commode en box boven staan! Gekregen van goede vrienden, gister opgehaald. Moet nog wel geverfd worden, nieuwe handgreepjes erop en dan is 't helemaal gaaf! Vind alleen de box erg laag, volgens mij zo'n 80cm. even kijken of er makkelijk en mooi pootjes onder kunnen! Zal binnenkort eens foto's maken van de meubels, wiegje en wagen :)

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Rosaly, de eerste keer dat ik Thomas voelde dacht ik dat het een soort van trilspiertje was in mijn buik, maar toen het regelmatiger terugkwam, toen wist ik het zeker. En langzamerhand werden die bubbeltjes schopjes. Nu voelde ik dit ook en wist ik het meteen. Als je het nog nooit gevoeld hebt, dan denk ik dat het moeilijker te herkennen is. Bij de eerste had ik trouwens de placenta voor liggen en toen duurde het wel tot week 22 voordat ik echt kon zeggen dat ik de kleine voelde en nu was dat al met week 14! Ik vind het wel gezellig hoor en het geeft extra rust omdat je zelf nu kan voelen of het goed gaat.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het maakt idd heel veel uit waar de placenta ligt. Hij ligt nu bij mij weer voor (jammer!). Toch voel ik nu wel af en toe de kleine bewegen. vooral tijdens de echo was het heel duidelijk. Het voelt wel anders dan de eerste keer. toen begon het voor mij idd ook met kleine 'belletjes' en 'kloeinkjes'. De kloeinkjes aan het begin verwarde ik wel met darmbewegingen (plastisch: als je een beetje last hebt van opstopping en een stevig hoopje moet 'de bocht om' of zo :-s). De belletjes (als vlinders in je buik) heb ik nu niet gevoeld. Wel beweging onder in mijn buik, maar dus anders dan de eerste keer: ik herken het nu duidelijk als 'beebje'. Jammer genoeg is het nog niet regelmatig genoeg (niet elke dag) om zoals Esk zei, te weten dat het goed gaat. Dat zal nog wel even duren. Het is idd een ontzettend gezellig gevoel, zo'n klein moppie altijd bij je. Dat miste ik wel een beetje toen ze geboren was haha!

@Rosaly: wow, dat was idd een drukke week! wat heerlijk dat je nu minder kunt gaan werken. ik ben benieuwd naar de foto's! en idd, qua zwangerschapsbroeken: ik heb wel 2 maten kleiner! komt omdat ik slanke heupen en kleine billen heb en naar verhouding een steviger middel. De normale broeken vallen bij mij altijd heel wijd rond de bovenbenen/billen. Maar de zwsch broeken zijn natuurlijk op maat voor je heupen, en met lekker veel ruimte voor je groeiende buik! Ik vond het trouwens lastig om een beetje goede 'werkbroeken' te vinden (nette broeken). De fijnste vind ik van queen mum, maar dat zijn meteen ook hele dure helaas. De Hennesbroeken vind ik ook fijn, maar die zijn vaak niet 'net' genoeg voor mijn werk.

Jaaa! m'n schoonouders hebben het bericht kunnen openen! haha, dat heeft ze wat moeite gekost. Vrijdagavond hebben ze ingesproken: 'gefeliciteerd, we waren heel verbaasd, maar vinden het heel leuk voor jullie en voor J.. (m'n dochtertje)'. Een beetje een droog bericht... Zaterdag belden ze nog een keer en m'n schoonmoe feliciteerde me wat uitgebreider, vroeg hoe ik me voelde en of het weer zoveel moeite had gekost. Ze dacht dat ik nog e.e.a. in de vriezer had liggen... ze hebben geloof ik toch niet helemaal door wat die hele medische molen betekende voor ons, en hoe kantje boord het was. Is misschien ook moeilijk voor ze, ze zijn ruim in de 70 en zelf konden ze ook geen kinderen krijgen (mijn vriend en zijn broer zijn geadopteerd).

[even een serieuze noot] Ik vind het soms best moeilijk dat er van de kant van mijn vriend (adoptieouders en biologische moeder) weinig echt openlijk en warm enthousiasme is. Zijn biologische moeder staat niet achter deze zwangerschap omdat we het financieel niet ruim hebben, en ik een te groot risico neem vanwege leeftijd, en de adoptieouders zijn sowieso wat vormelijk en 'onecht' in hun uitingen. Ze hebben het ons bv echt heel erg kwalijk genomen dat ons dochtertje mijn achternaam heeft gekregen... Ik snap wel dat ze het niet leuk vonden (ze hebben zelf zoveel moeite gedaan om de kinderen hun achternaam te geven na de adoptie, en ik kan me voorstellen dat het dan even steekt als de oudste zíjn kind níet die naam meegeeft), maar dat houd je toch voor jezelf dan! Dat is je eigen verdriet en dat moet je niet op de schouders van je kind leggen als verwijt! Ik heb soms het idee dat ze door hun eigen ervaringen (zowel bio mam als adoptiepa en ma) emotioneel nog in een knoop zitten die niet ontward is en misschien ook nooit meer los komt. Waardoor ze niet zo goed recht uit hun gevoel kunnen reageren. Niet leuk voor mijn vriend, die dus van die kant weinig steun krijgt eigenlijk. Hij heeft ook nooit zo goed meegekregen om over zijn gevoelens te praten, wat het nu soms wel lastig maakt tussen ons. Hij vind het geweldig dat we nog een kleine krijgen, maar zit ook best in de stress erdoor. En dat kan hij op de een of andere manier niet met mij bespreken.

Sorry voor de serieuzigheid, maar ik merk dat ik dit nu ook extra lastig vind, wsch ook omdat ik zelf zo emotioneel open ben nu met de zwsch.

Hoe is dat bij jullie en jullie ouders/schoonouders?

Geplaatst

Oh oh, ik heb volgens mij iedereen weg gejaagd met mijn lange verhaal :sofa: over schoonouders... oops!

Ik heb soms van die momenten dat ik me over vanalles druk kan maken ;-) . Gelukkig is het snel weer over en lijkt mijn vriendje er zelf niet zo mee te zitten.

[einde serieuze noot!]

Durven jullie het nu weer aan? :please:

:tongue1:

Geplaatst

Haha, Yola, helemaal niet vanwege je schoonouders dat ik niet gereageerd heb, maar maandag is mijn hele werkdag en dan heb ik weinig tijd voor de pc :-). En ik kan me helemaal voorstellen dat het aan de kant van je schoonouders + bio-mam best heel erg moeilijk is. Je hebt toch een bepaald verwachtingspatroon en als het dan lijkt alsof mensen niet helemaal blij kunnen zijn om wat voor reden dan ook, dan is dat niet leuk.

Je vroeg ook nog naar onze schoonouder- en ouderervaringen. Mijn man en ik komen ook uit een heel ander soort gezin en soms merk je dat best wel. Met beide zwangerschappen waren beide ouderparen enorm blij, maar het werd wel heel anders geuit. Mijn ouders feliciteren heel uitgebreid, dan volgt er nog een lief kaartje en een klein cadeautje. Bij de schoonouders wordt het meer ter kennisgeving aangenomen en wordt er regelmatig geinformeerd naar hoe ik me voel. Dat is toch anders. Beide reacties zijn prima overigens, iedereen gaat er gewoon anders mee om. Ik heb natuurlijk zelf ook een hele andere band met mijn ouders dan met mijn schoonouders. Maar we kunnen het verder prima met elkaar vinden. Ik heb het idee dat in "mijn" gezin (van mijn ouders dus) er wel een iets openere sfeer is, daar wordt meer uitgesproken (zonder verwijt trouwens). Bij mijn schoonouders zijn er meer onderhuidse dingen, maar daar probeer ik maar niet op te letten.

Ik heb trouwens een heel irritante hoest opgelopen, hoest mijn longen uit mijn lijf, niet leuk, want er is bijna niets voor te krijgen als je zwanger bent. Verder weinig te melden, zit met laptop voor de tv en straks maar vroeg naar bed :-)

Geplaatst

@ Yola > haha!!! Je hebt ons niet weggejaagd hoor!! Kan goed begrijpen dat het af en toe erg lastig is als het allemaal zo gaat! Helemaal als je vriend geen steun krijgt terwijl je die graag van je eigen ouders krijgt! Mijn schoonouders zijn erg belangstellend, zo erg dat ik het er soms benauwd van krijg. Niet alleen nu, maar altijd al wel. Probeer het nu te negeren want 'k erger me er anders ontzettend aan, terwijl mijn man 't normaal vindt. Die is natuurlijk zo opgevoed... Maar als k jouw verhaal lees, moet k blij zijn met m'n schoonouders denk ik!! Een eye-opener dus :)

Geplaatst

oef, gelukkig haha

Misschien is het met schoonouders eigenlijk nooit helemaal goed... of teveel, of te weinig, of verkeerde belangstelling! arme mensen hihi.

Teveel belangstelling lijkt me ook benauwend.. Beetje vrij laten en soms wachten of de info ook naar jou komt, ipv dat jij op jacht gaat naar de info :-D Maar dat schijnt nog een hele kunst te zijn.

Ik probeer iig goed te onthouden wat ik nu wel en niet prettig vind... mocht mijn kleine meid en de frummel in mijn buik ooit zo ver zijn, dan doe ik het natuurlijk precies goed :clap2:

Geplaatst

Hoi hoi...

Even een kort berichtje. Altijd drukke dagen aan het begin van de week oeff. Gisteren naar de verloskundige geweest...konze de hartslag niet vinden. Stress!! Gelukkig kon ik direct met haar mee naar de praktijk waar ze echo apparatuur hebben staan en heb ik dus een echo gehad. Gelukkig zag alles er goed uit en ook het hartje klopte!

Wel even schrikken!

Schoonouders...ach ja je kunt geluk hebben..en dat heb ik gelukkig. Wel erg vervelend als je er niet goed mee overweg kunt.

Nou ik ga er weer vandoor....nog even opruimen strijken en dan voetbal kijken (als ik dat volhoud) haha

groetjes

Geplaatst

Meiden, Ik reageer morgen of overmorgen even weer. Ik werk nl. het begin van de week en heb de laatste paar dagen weer eens hoofdpijn. Morgen of donderdag heb ik meer tijd.

Geplaatst

Hallo meiden,

Over het bewegen van de kleine: ik vind het nog steeds verdacht veel lijken op rommelende darmen. Maar wat Esk schreef over trilspiertjes, dat heb ik ook af en toe. Sterker nog, toen ik net begon te typen was het er weer. Dus dat moet het zijn. Eerder was dat trillen te langdurig op een plek waardoor ik dacht dat het echt een spiertje moest zijn. Ja, daar was het net weer. Gaaf zeg, als dit het echt écht is!

@Yola: dat met die schoonouders lijkt me heel moeilijk. En ook met die afstand, dat maakt communiceren toch altijd lastiger. Face to face krijg je toch altijd meer 'mee' en neem je ook meer de tijd voor elkaar. Maar ja, dat is dus niet voor iedereen een feest, getuige Rosaly's berichtje.

Ik kan er niet over meepraten want zowel mijn als zijn ouders zijn niet meer in leven. (Dan krijg je weer hele andere emoties zoals jullie zullen begrijpen, maar da's een heel ander verhaal.)

Hoe voelt jullie buik? vorige week schreef ik nog dat ik er bij de vlos achter kwam dat mijn baarmoeder al best wel groot was, nu voelt het alsof ik een basketbal onderin mijn buik heb hangen. Ik neem aan dat ik nu de banden voel. Beetje oncomfortabel. Vooral met het idee dat er nog veel meer gewicht aan komt te hangen. Voel me nu wel echt helemaal zwanger :preggers:

Geplaatst

@Yola, wat betreft je schoonouders, helemaal eens met Nanoes. Communiceren -niet face to face- is altijd lastig, je mist de non verbale communicatie en dat is toch wel heel belangrijk.

Wat betreft je vriend zijn natuurlijke moeder, tja het is jullie keuze of je een kindje wilt krijgen of niet, zij heeft niet met jullie inkomen te maken toch.

@Nanoes, wow dat is ook heftig jullie allebei geen ouders meer. Dan heb je zeker weer met heel andere emoties te maken ja.

Geplaatst

hè Mik, wat balen! Is dat misselijk van je zwangerschap of omdat je griep hebt o.i.d.?? Hoop in ieder geval dat je snel opknapt!! Beterschap!

Geplaatst

He, hoe gaat het hier??

Mik, voel je je al wat beter?

Hier weinig te melden...heb vandaag de kraamhulp aangevraagd. En gisteren zo'n doos van felicitas opgehaald. Erg leuk en het wordt steeds echter!!!

groetjes

Geplaatst

Hallo,

Ik heb eigenlijk heel weinig te vertellen.

Ik ben de laatste tijd erg moe. Het lijkt wel of dat bij mij andersom werkt, in het begin bijna niet moe en nu wel. Verder geen klagen hoor. We zijn druk met de bovenverdieping en straks beneden nog verbouwen, pfff. Het wordt wel mooi.

Ik kan niet wachten tot de meubeltjes op de babykamer er staan. Dan kan ik er zo af en toe eens gaan staan en wordt het ook al echter.

Ik voel eerlijk gezegd nog niet veel van ons kindje in mijn buik. Ik kan niet wachten tot het duidelijker aanwezig is.

Zo even een afspraak maken voor de 20-weken-echo.

Liefs

Geplaatst

Bij mij is dat ook zo, voelde me goed en sinds een paar weken misselijk, diarree. Geurtjes kan ik al niet tegen, dan ga ik echt over mijn nek.

Mijn zoontje zei vanmorgen...ga je nu weer overgeven...het stinkt zo hihi. Ik lust geen groente (warm) meer, alleen die lucht al. Net een heerlijke salade op. Beetje rauwkost eten dat gaat wel.

Wanneer staat je 20 weken echo?

@Moos, leuk he die babydozen. Ik heb die van Etos, zit ook veel leuks in haha.

Gaat het verder goed met je?

#Wij hebben morgen de pretecho dan horen we dat het een meisje is...hihi denk ik...

Geplaatst
hè Mik, wat balen! Is dat misselijk van je zwangerschap of omdat je griep hebt o.i.d.?? Hoop in ieder geval dat je snel opknapt!! Beterschap!

Nee denk toch hormonen, eerst dacht ik wel griep maar nu niet meer.

Geplaatst

Mik: Veel plezier met de pretecho en het bewonderen van je dochter :happy: (of zoon :laugh:)..

Dat van die geurtjes herken ik en ook dat je bepaald avondeten niet meer lekker vindt. Ik heb ook enorme last van maagzuur.

Ik kan nog niet naar bed aangezien mijn vriend druk is op onze slaapkamer met klussen.. Pfff, ik ben wel moe hoor.. Maar hij is er zo druk mee. Het wordt erg mooi!

Nu even een dikke troep, amar daar moet ik nu echt niet moeilijk over gaan doen, want dat is echt niet aardig...

Geplaatst

Hoi hoi,

Weinig te melden hier....maar even het lijstje weer naar voren gehaald.

Fijn weekend!!!

Uitgerekend in september

Nanoes, 40, 02-09-2011 - 1ste kindje

Yola, 41, 5-9-2011 - 2e kindje verrassing

Rosaly, 24, 07-09-2011 - 1e kindje verrassing

Mik0705, 34 09-09-2011 - 2de kindje 19 april geslachtsbepaling

Sanne, 31, 16-09-2011 - 3de kindje verrassing

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje verrassing

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje 18 april geslachtsbepaling

Geplaatst

Jeetje, t is toch wat met die verbouwingen! Toen ik zw was van m'n eerste hadden we het huis net gekocht. Ik doodmoe en misselijk, vriend bezig met nieuwe baan en start eigen bedrijf... en tussendoor klussen! ik heb tot één week voor ik beviel nog op de trap gestaan om de kozijnen te verven (ja, met water verdunbare verf ;-).

Toen de bevalling zich uiteindelijk aankondigde en we om 6 u 'sochtends de vlos hadden gebeld, ging mijn vriend eerst even snel de bovenverdieping stofzuigen en schoonmaken, terwijl ik met weeen in bed zat te kreunen van de pijn :-o

Was trouwens wel apart: ik had net besloten dat ik t rustig aan ging doen, klusverbod afgekondigd (ik wilde geen zagen boren stof en herrie in huis die laatste weken), schoonouders te eten gehad en wilde nog een weekje rustig aan studie besteden, en húp, 's-nachts besloot die kleine te komen! ze wist het gewoon!

Geplaatst

Moos, hoe was de echo? En? Is het een meisje? Of wil je het niet kwijt, kan natuurlijk ook...

Sanne, vervelend dat je je niet lekker voelt. Herken het trouwens wel, ik ben ook snel en veel moe.

Wat verbouwen betreft, wij moeten nog. In de tweede week van juni gaan ze onze zolder verbouwen. Voor die tijd kunnen we helemaal niets doen, gelukkig is de babykamer al af :happydance:, want daar ligt onze Thomas nu in. Die hoeft alleen maar te verhuizen en dat hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. De planning is dat Thomas in juli z'n nieuwe kamer gaat betrekken (naast de babykamer).

Nanoes, ik denk dat het toch echt je kleine is, die trilspiertjes. Je zal merken dat het de komende weken vaker en sterker gaat worden. Is wel fijn hoor, want dat geeft extra zekerheid. Ik voel de kleine nu af en toe, maar zeker nog niet iedere dag. Dat maakt dan weer extra onzeker merk ik, ook al weet ik dat 16 weken nog vroeg is voor dagelijks gevoel.

Nou, ik moet even weg zometeen. Luiers inslaan voor Thomas, billendoekjes, dat soort dingen. Is alleen wel een gesjouw met zo'n kleintje erbij :happy7:. Jas aan, in de maxi-cosi, maxi-cosi in de auto, bij de winkel overzetten in de kinderwagen of buggy, na het winkelen alles in omgekeerde volgorde weer. Ik merk wel dat het tillen van Thomas moeilijker wordt. Thomas en maxi-cosi is al gauw 15 kilo samen...

Iedereen een fijn weekend alvast! Het schijnt morgen heerlijk warm te worden!

Geplaatst
Hoi hoi,

Weinig te melden hier....maar even het lijstje weer naar voren gehaald.

Fijn weekend!!!

Uitgerekend in september

Nanoes, 40, 02-09-2011 - 1ste kindje

Yola, 41, 5-9-2011 - 2e kindje verrassing

Rosaly, 24, 07-09-2011 - 1e kindje verrassing

Mik0705, 34 09-09-2011 - 2de kindje 19 april geslachtsbepaling

Sanne, 31, 16-09-2011 - 3de kindje verrassing

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje verrassing

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje 18 april geslachtsbepaling

It s a girl!!!!

Geplaatst

Mik: Dan had je wel gelijk he? Je dacht ook dat het een meisje zou worden toch?

Leuk! Nu kan je gericht spulletjes kopen. Ik ben zoooo nieuwsgierig, maar ik wil het niet weten...Moeilijk moeilijk moeilijk...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden