Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames, ik breek even in, fijn om te lezen dat het hier zo Goed gaat!!!

Rosaly, de 20w-echo krijgt iedereen inderdaad maar is bij kindjes die verwekt zijn via icsi altijd net wat uitgebreider , dat is omdat er geen natuurlijke zaadsectie heeft plaatsgevonden . Sinds de introducering van icsi doen ze die extra uitgebreide 20w echo om te kunnen onderzoeken of er meer afwijkingen aan het licht komen. Tot op heden is dat overigens nog niet het geval geweest!

Succes allemaal en veel plezier!

Liefs Babeth

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi dames, ik breek even in, fijn om te lezen dat het hier zo Goed gaat!!!

Rosaly, de 20w-echo krijgt iedereen inderdaad maar is bij kindjes die verwekt zijn via icsi altijd net wat uitgebreider , dat is omdat er geen natuurlijke zaadsectie heeft plaatsgevonden . Sinds de introducering van icsi doen ze die extra uitgebreide 20w echo om te kunnen onderzoeken of er meer afwijkingen aan het licht komen. Tot op heden is dat overigens nog niet het geval geweest!

Succes allemaal en veel plezier!

Liefs Babeth

Hi Babeth,

O dat wist ik niet joh!

Weer wat geleerd haha.

Gr. Mik

Geplaatst

Babeth > bedankt!! Ben erg benieuwd naar woensdag :)

Wij hebben ons huis te koop gezet, sinds donderdag staat ie op Funda. Nu waren er gisteren om 15.00uur al 3 bezichtigingen gepland.... hellup!!! Toch maar even op zoek naar iets anders leuks voor tijdelijk, in een caravan bevallen is ook zo wat :)

Geplaatst

dames, toch even weer spieken of alles goed gaat!

hier de tp van 2 (allebei dus goed ontdooit) achter de rug en zit inmiddels op dag 5!! spannend.. ik voel vanalles maar ook weer net niet.

ik lees hier mooie bericht alhoewel ik mik op hyves heb..en dus al wist dat ze een meisje verwacht :)

voelen jullie je allemaal top? Ik had bij de zwangerschap van julian toch in week 18 tm 36 wel erg last van maagzuur maar voor de rest voelde ik me op en top zwanger!

hoop dat nog een keer mee te maken..

nou dames julian en ik gaan even lekker rustig in de tuin..

liefss

Geplaatst

@ Dees:Wat enorm spannend weer zeg! Ik hoop dat je de 25ste een dikke positieve test in handen hebt en dat je dan lekker kan genieten van een mooie zwangerschap!

Hier gaat het allemaal goed. Weinig nieuws :happy:..

Ik heb de 20-weken-echo gepland. Die staat voor 4 mei, dan ben ik 21 weken zwanger.

Ik ben wel ontzettend benieuwd hoor. Stiekem toch even kijken of ik zelf het geslacht kan zien, hahaha.. Maar we vragen niets aan de gynaecoloog!

De week na Pasen gaan we een weekje naar Centerparcs, heerlijk.

Ik heb mezelf maar even een nieuwe bikini gekocht, want mijn borsten zijn enorm gegroeid. Echt verschrikkelijk! Ik vind het niet meer mooi, maar ja, dat verandert wel weer na de borstvoeding :laugh:.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Lekker genieten van de zon!

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal, even niet online geweest omdat ons internet er uit lag. nu hebben we een supernieuwe sterke modem en tv via internet. dus ik lig lekker op mijn bedje te forummen terwijl m'n kleintje haar middagdutje doet. poe, da's trouwens wel fijn, dat ze nog slaapt. geeft mamma de tijd om even uit te rusten haha.

spannend hè, die 20 wk echo.. ik heb m maandag (een dag voor jou, toch Mik?). Volgens mij hebben we ze nu allemaal zo'n beetje op rij. Leuk om zo synchroon te lopen :-D.

we krijgen een uitgebreide versie vanwege de uitslag van de combinatietest, maar ook dus omdat we icsi hebben gedaan. Ik zal zelf ook wel proberen te kijken wat er tussen de beentjes zit haha! maar ik denk toch dat ik er niks van kan maken. heb ik vorige zwsch ook gedaan, maar ik had al moeite genoeg af en toe om te weten waar ik eigenlijk naar aan t kijken was.

Ben trouwens woensdag idd naar de mammapoli geweest om naar m'n tepel te laten kijken. en gelukkig: de dokter zei dat het er gewoon uit zag als een soort irritatie en niet kwaadaardig. nu moet ik smeren met een soort exceemzalfje dat geen probleem geeft voor de zwangerschap. pfff gelukkig. ik maakte me geen zorgen, maar toch...

@Sanne: poeh, ja dat heb ik ook. ga dit jaar maar een echte zwsch zwemoutfit kopen. en daarna: hopen dat ik mijn eigen lieve c-cupjes weer terugkrijg van voor de 1e zwsch (je kunt altijd hopen natuurlijk ;-))

@Rosaly: jeetje joh, dat is lekker! een collega van mij heeft haar huis al meer dan 2 jr te koop staan... en nog steeds geen resultaat. In haar straat staan steeds minimaal 3 huizen te koop. dat schiet dus echt niet op.

@dees; succes joh! hoop dat deze kleintjes lekker blijven zitten!

gelukkig heb ik dit keer wat minder last van maagzuur. vorige keer was dat eigenlijk al vanaf het bgin: zure oprispingen, boertjes, niet fijn! Heb heel wat rennies gegeten toen.

Hoe voelen jullie je allemaal? meer energie? slechter slapen? kleine plopjes en duwtjes in de buik?

Na de 20 wk kwam bij mij de vorige keer het grote genieten. Nog veel energie en redelijk wendbaar (dat gaat er wel af als je buik skippybalproporties aanneemt) en de grootste zorgen zijn weg (gaan we dan even van uit he). ik heb er zin in!

Geplaatst

Heb ons lijstje ook ff naar boven gehaald en aangevuld met de 20 wk echo's. Leuke en spannende echo vond ik het bij mijn dochtertje. Esk en Moos, weten jullie de datum al? Moos: bij jou ook een spannende dag maandag! ga je het vertellen aan iedereen of houden jullie het voor jezelf?

Uitgerekend in september

Nanoes, 40, 02-09-2011 - 1ste kindje 20 wk echo 26 april

Yola, 41, 5-9-2011 - 2e kindje verrassing 20 wk echo 18 april

Rosaly, 24, 07-09-2011 - 1e kindje verrassing 20 wk echo 20 april

Mik0705, 34 09-09-2011 - 2de kindje meisje 20 wk echo 19 april

Sanne, 31, 16-09-2011 - 3de kindje verrassing 20 wk echo 4 mei

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje verrassing

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje 18 april geslachtsbepaling

Geplaatst
dames, toch even weer spieken of alles goed gaat!

hier de tp van 2 (allebei dus goed ontdooit) achter de rug en zit inmiddels op dag 5!! spannend.. ik voel vanalles maar ook weer net niet.

ik lees hier mooie bericht alhoewel ik mik op hyves heb..en dus al wist dat ze een meisje verwacht :)

voelen jullie je allemaal top? Ik had bij de zwangerschap van julian toch in week 18 tm 36 wel erg last van maagzuur maar voor de rest voelde ik me op en top zwanger!

hoop dat nog een keer mee te maken..

nou dames julian en ik gaan even lekker rustig in de tuin..

liefss

Zeker spannend!!

Volg je op hyves hoor...

Geplaatst

@Yola, zeker spannend die 20 weken echo, voor mij is het helemaal nieuw. Dat deden ze 7 jaar geleden niet. Ik voel haar heel af en toe, vind het toch tegenvallen dat het nog niet meer is hoor. Had zeker bij een 2 meer verwacht en de placenta ligt aan de achterkant dus dat zou het ook niet moeten zijn. Misschien was mijn zoontje veel drukker. Merk jij verschil?

Fijn dat je tepel ok is, toch wel prettig dat ze het zo goed controleren, mocht het mis zijn dan in ieder geval wel op tijd erbij.

@Sanne, jaahaa dat vind ik nu ook minder hooor. Ik heb echt tig bikinis, maar nu een suffe zwart badpak gekocht. Denk tocgh niet dat ik veel in outfit op het strand te vinden zal zijn. Misschien liever jurkje of zo aan.

@Rosaly, las op hyves inderdaad dat jullie direct al kijkers hebben. Luxe hoor in deze tijd. Nee een caravan lijkt me ook niks, een tijdelijke woning is beter. Wanneer is jullie nieuwe huis klaar?

Oja wij hebben de echo pas dinsdag avond....lange dag vrees ik.

Woensdag de inwendige echo...brrrr

Geplaatst

Uitgerekend in september

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje verrassing

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje 18 april geslachtsbepaling, 20 wk echo 5 mei

Goedemorgen dames,

Weer er vroeg bij vandaag....kan echt slecht uitslapen...bah!

Ik heb het lijstje aangevuld. Morgen een echo, ik heb er heel veel zin in!!!!!

Vandaag verjaardagsvisite....dus nu maar aan het voorbereiden en aan de schoonmaak.

Misschien straks nog wel even meer.....groetjes!!

Geplaatst (aangepast)

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje verrassing 20 wk echo 4 mei

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje 18 april geslachtsbepaling, 20 wk echo 5 mei

Nou, even het lijstje aangevuld. Ook ik heb 4 mei een echo, volgens mij ben ik dan 20 weken en 5 dagen of zo. Het was nog even puzzelen, want de dag dat ik precies 20 weken ben, ben ik nog in Spanje en daarna had ik veel dingen al gepland die niet zo makkelijk verzet konden worden, maar nu staat hij dan eindelijk. Ben erg benieuwd.

Over de zwemkleding: ik heb een tankini gekocht via Wehkamp.nl en hij is erg leuk. Het is deze: http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?CC=C21&SC=1A1&ArtikelNummer=244166&Cid=8&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=tankini&Nao=5&Prijsmin=10&Prijsmax=50&Ns=&N=4294919263&IZ=True&Ztb=False&cm_pi=Home%20Page&cmid=WEH&F=1&F=2&F=4&F=5

Ik zie dat hij nu ook nog 's is afgeprijsd, balen zeg dat ik dat net gemist heb...

Verder hebben we gister onze kinderwagen opgehaald. Vanwege het kleine leeftijdsverschil hebben we gekozen om een nieuwe wagen aan te schaffen en wel een duo-wagen. Het is de Easywalker duo geworden, met 1 reiswieg. Hij staat hier in de garage en ik popel om 'm in gebruik te nemen, het is een geweldige wagen! Nog een paar maandjes! Even kijken of foto's invoegen wil lukken:

images?q=tbn:ANd9GcQeh9kUxr_BmCyk0ReBW7lBCMI3Mj3zw5fjmiX_mH_rzblMOr76iAimages?q=tbn:ANd9GcSE9UqTGsED_g6ijcnktPRrYz-mM32Vehdmk4r5W6QoCYV_8yec

Verder vroeg iemand naar de plopjes en duwtjes, ik voel de kleine al een week of 3, maar zeker niet dagelijks. Vorige zwangerschap had ik de placenta voor liggen en heb ik zeer weinig gevoeld, nu voelde ik de kleine al wel sneller, maar nog niet zo vaak. Ik ben benieuwd hoe groot de verschillen straks zijn, want nu ligt de placenta aan de achterkant. Wij willen trouwens niet weten wat we gaan krijgen. Het blijft voor ons een verrassing tot aan de geboorte. Ik denk zelf weer een jongen, weet niet hoe ik daar bij kom.

Rosaly, 3 kijkers is echt al veel na 1 dag. Hopelijk kan je het snel voor een goede prijs verkopen. Is natuurlijk altijd beter dan maanden met je huis te zitten, ook al is het nu een beetje lastig met je zwangerschap... je kan trouwens ook altijd nog kiezen voor een kraamhotel als je echt niets anders dan een caravan kan vinden :happy8:.

Yola, het lijkt me toch wel een opluchting dat het verder niets is met je tepel...

aangepast door Esk
foto's ingevoegd.
Geplaatst

@Esk, grappig die tankini heb ik ook. en een zwart badpak. Tja je moet wat in de zomer en ik vind het echt tegen vallen wat er aan bad/zwemkleding wordt aangeboden.

Zo groot ding die kinderwagen maar wel het beste denk ik met 2 hele kleintjes. Ik heb ook aan het kijken naar een kinderwagen. Die wij nog hebben is al 7 jaar oud en alleen voor 1 kind gebruikt, maar wil toch eigenlijk wel een andere haha.

@Moos, leuke verjaardag gehad?

Weet je het geslacht al?? Weet niet hoe laat je de echo hebt... spannend hoor..

Wij morgen de 20 weken echo...spannend. Pas om 19 uur s avonds..lange dag dus...

Geplaatst

De grootte van de wagen valt best mee hoor, hij vouwt heel klein op en de breedte is maar 76 cm (dus past door veel deuren!).

Even dus een hele korte reactie, zit nog op mijn werk...

Geplaatst

hier in spanning.....straks de echo....om half zes, dus ook hier duurt de dag erg lang.

Mik: ja, zwemkleding, zal eens kijken hoe mijn bikini zit, anders moet ik voor de vakantie ook nog een nieuwe. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een nieuwe kinderwagen wilt, ze zijn zoooo leuk!!!! Ik kan nog niet echt kiezen. Wij hebben ons voorgenomen dat we wachten met het kopen nar de 20 wkn echo.

Esk, leuke kinderwagen. Ook in die kleur? Leuk dat je het ukkie al kunt voelen....

Ik ga er vandoor....visite voor de deur.

Groetjes....ps kom vanavond nog wel even langs...

Geplaatst

En het is.......een MEISJE!!! Was helemaal fantastisch! Heel beweeglijk, zag er heel goed uit.

even het lijstje en dan snel greys anatomy kijken.

groetjes!

icon1.png

Yola, 41, 5-9-2011 - 2e kindje
verra
ssing
20 wk echo 18 april

Rosaly, 24, 07-09-2011 - 1e kindje
verra
ssing
20 wk echo 20 april

Mik0705, 34 09-09-2011 - 2de kindje
meisje
20 wk echo 19 april

Sanne, 31, 16-09-2011 - 3de kindje
verra
ssing
20 wk echo 4 mei

Esk, 34, 17-09-2011 - 2e kindje
verra
ssing
20 wk echo 4 mei

Moos, 35, 26-09-2011 - 1e kindje, een
meisje
, 20 wk echo 5 mei

Geplaatst

Moos, wat leuk!!! Lekker uitgebreid naar jullie kleine kunnen kijken? Nu heerlijk roze shoppen... ga je 't geheim houden voor je omgeving??

Geplaatst

@Moos, hier ook de 20 weken echo gehad. O wat een lange dag zeg jeetje. Ze is helemaal in orde, ligt nog steeds in een stuitligging hihi.

Kan zo veranderen hoor, ach maakt ook niet uit.

Morgen de inwendige echo, ook wel spannend.

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat de 20-weken-echo's goed waren. En nog een meisje :laugh:..

Wie weet wordt het een meisjes-forum.

De meesten denken bij ons ook een meisje, maar ik heb zelf geen idee.

Als ik zo lees dat jullie weten wat het wordt, dan word ik erg nieuwsgierig, hahaha..

Mooie kinderwagen hoor Esk!

De grootte van die wagens valt inderdaad erg mee hoor. Als die maat lekker rijdt en je wel makkelijk naar binnen kan overal. En de breedte valt reuze mee toch?

Ik groei goed en voel de kleine steeds meer.

Nog niet echt duidelijk, maar ik voel zo af en toe een schopje. Zo leuk!!

Wij gaan na Pasen naar Centerparcs, even lekker een weekje weg. Ik hoop dat het dit weer blijft, heerlijk!

Nog even een buikfoto en een foto'tje van de babykamer (nog niet af hoor).

[ATTACH=CONFIG]1214[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1213[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1212[/ATTACH]

Liefs

Geplaatst

sanne, wat een prachtige buik.. en dat kamertje wauwie.. ben benieuwd hoe hij is als het af is!

ik zit op wd 9 en had een positieve test.. ben ook flink misselijk opeens.

nou over 3 dagen test ik nog eens met een streepjes test en op de testdag zelf met een digitale test.

hoe is het verder met de dames? leuk weer een meisje..!

liefs

Geplaatst

Wauwwww Dees, wat geweldig een positieve test.

Ik hoop voor je dat je de komende 8 maanden lekker mag genieten van een zwangerschap

Geplaatst

Dees, super!!! Gefeliciteerd!!!

Sanne > wat een mooie foto's! Je krijgt echt een mooie buik!! En wat een mooie meubels voor de kinderkamer :)

Mik > succes vandaag!! Fijn dat het gister allemaal oké was!

Wij moeten vanmiddag voor de 20weken echo! Ben benieuwd :) we willen niet weten of we een zoon of dochter krijgen (uhm.. misschien kan ik zelf wel spieken...)

Geplaatst

@ Rosaly: Veel plezier met het bewonderen van jullie wondertje vandaag! Hopen dat het allemaal goed eruit ziet. Ik ga ook zelf spieken op 4 mei ;)!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden