Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1623[/ATTACH]Ze had niet echt zin om mooi op de foto te komen....maar toch erg leuk om te zien!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Moos, wat schattig. Ze ligt helemaal verborgen, tenminste zo lijkt het. Mag je dan nog een keer terugkomen?

Keuken, nou mijn man heeft wel veel besteld enzo. IK moet natuurlijk erg uitkijken ivm overgeven enzo. Maar inmiddels kan ik weer koken, we hebben lekker een oven en een combi magnetron. Ideaal. Heb al lekkere dingen gemaakt. Nu moet nog wel de vloer/hout bijgewerkt worden, de muren, achterwand en verlichting.

Ondertussen ben ik aan het kijken naar nieuwe eettafel en stoelen.

Hoe gaat het verder met je?

@Esk, inderdaad handig klikken op het fotootje haha. Slaapt Thomas ook nog in een ledikantje?

@Rosaly, erg fijn dat jullie huis is verkocht. Per wanneer kunnen jullie in jullie echt nieuwe huis?

Tja 2 keer verhuizen is minder, maar dubbele kosten nog veel minder. Dan zou ik toch kiezen voor 2 keer pakken en verhuizen. ;-)

Hier vandaag 9 jaar getrouwd..yeahh, toch altijd bijzonder zo'n dag!

Op zich verder niks bijzonders hoor, mijn schoonouders zijn net even geweest. Kwamen ook naar de nieuwe keuken kijken.

Geplaatst

Tjonge, wat 'n drukte ineens op t forum!

@Yola: Goede tip wat die pijnbestrijding betreft. Want ik wil er alles aan doen om die kleine gelijk na de geboorte bij me te hebben. Niks poetsen, wegen, testen of wat dan ook. Eerst wij met z'n drietjes. Als het even kan natuurlijk, hè, de gezondheid van het kind gaat natuurlijk wèl voor alles. Ik ga dus ook maar eens naar zo;n TENS-ding kijken.

Ik hoop ook uit de grond van mijn hart dat het geen keizersnede wordt. Dat lijkt me een nachtmerrie: lig je daar, je mag even je kind in de ogen kijken en dat is 't dan. Gruwel. En nu zullen er vast wel mensen zijn die dat kunnen tegenspreken, ha ha! Kom maar op met de verhalen! Help me van die nachtmerrie af..

Wat de kleertjes betref: ik kan het niet beter omschrijven, dat roze/blauwe 'moeten'. Wel al leuke pakjes gekregen die lekker neutraal zijn. Leuke webshop, dank voor de tip! Iemand (weet niet meer wie) postte hier laatst de site http://www.tromper.nl, ziet er ook wel handig uit. Hoewel ik persoonlijk niet voor een polo-versie zou gaan. Maar ieder z'n smaak.

@Rosaly: waar zoek je je tijdelijke huis? Misschien heb ik wel wat maar dat is aan de rand van Utrecht-stad.

Update van mijn kant: de werkstress begon ten koste te gaan van m'n gezondheid dus ik heb gas terug genomen. De deadline van mijn project lukte nèt niet - het bleek gewoonweg niet verantwoord qua functioneren van de nieuwe site én, veel belangrijker nog, mijn zwangerschap. Nou ja, weer een lesje in loslaten gekregen. Ik werk nu halve dagen en richt me op de overdracht. Gelukkig kan dat, ook al baal ik natuurlijk van het feit dat ik het niet rond heb gekregen. Maar het is het niet waard. Nog een paar weken op halve kracht en dan: vrij!

Gisteren was een leuke dag: we hebben de spiksplinternieuwe kinderopvang bekeken. Ze zijn nog niet gestart maar hielden een open dag. Ziet er heel mooi uit, een prettige sfeer en we hebben alvast een van de leidsters van de babygroep ontmoet. Ze was heel aardig. Mijn lief was dolenthousiast en ik merk dat ik al als een echte moeder alles met argusogen bekijk. Is 't wel veilig? Jammer dat die tuin aan de straat zit vanwege de uitlaatgassen. En die slaapruimte zit ook aan de straatkant, dat is niet optimaal. Is de leidster wel voldoende ervaren? Het kan er wel fantastisch uit zien, maar het beleid vind ik veel belangrijker. Enzovoorts, etc. Ik hoor mezelf zeuren maar ja, da's nou eenmaal je rol, als mamma - toch? We hebben een plek bij een organisatie die goed aangeschreven staat en dat schijnt al heel wat te zijn.

Daarnaast hebben we de schilderijtjes voor de geboortekaartjes opgehaald. Onze buurvrouw is illustratrice en maakt prachtige werken. Dus hebben we haar gevraagd twee schilderijtjes te maken, voor beide geslachten een. Het zijn de Kleine Prins (van het verhaal van Saint-Exupéry) en de Prinses op de Erwt geworden en ze zijn geweldig. Ze komen natuurlijk op de babykamer te hangen. Nu nog een drukker vinden die ze kan scannen, want een foto maken doet zo'n kunstwerkje natuurlijk te weinig eer aan ;-) We zijn er heel blij mee!

Oh ja, en mijn kwaal van de week is: harde buiken. En onrustige benen. Allebei zijn op te lossen met wat meer rust en slaap, dus dat was dan ook mijn hoofdthema dit weekeinde :-)

Geplaatst

Zo! Wat een boel geschreven, gezellig! Even kijken, iemand vroeg of het al beter ging met Thomas. Gelukkig wel, het was maar een dagje. Het gaat met die kleintjes vaak even snel bergafwaarts naar koorts, als bergopwaarts naar beter :toppie:. Met een dagje was hij alweer de oude gelukkig. En ja, Thomas slaapt nog in een ledikantje en we hebben dus nog een ledikantje en commode bijgekocht, zodat Thomas uit het babykamertje in z'n nieuwe kamertje kan. De foto die ik gepost had, was van vóór Thomas en dus nu weer voor de nieuwe baby. Kamertje van Thomas is nog niet af, zal alles wel weer een keer fotograferen als we zover zijn.

Moos, toch een bijzonder schattig fotootje van de kleine!

Rosaly, niet fijn, 2 keer verhuizen, maar uiteindelijk worden jullie er natuurlijk beter van (tenminste, dat neem ik dus aan). Succes ermee, want ik kan me voorstellen dat dit nu even niet heel prettig is... ik vond verbouwen al vreselijk, moet niet denken dat al mijn troep ook nog ingepakt moet worden...

Yola, leuke site. Wij hadden voor Thomas een heel schattig dinosauruspakje gekocht. Het stond zo schattig! Ik moet nu nog op zoek naar iets voor de nieuwe baby en de rest is redelijk neutraal dus kan gewoon gebruikt worden. Ik hou ook niet van al dat ecru, van mij mag er wel wat kleur inzitten en dan niet per se blauw of paars. Wil ook dit keer weer niet teveel aanschaffen totdat ik weet wat het is.

Nanoes, klinkt herkenbaar, dat gas terug. Hier vorige week een beroerde week achter de rug. Veel last van mijn bekken, dus teveel gedaan. Ook veel harde buiken (dus teveel gedaan wederom). De vlos vond dat ik maar moest stoppen met werken, maar daar wil ik nog niet aan. Ik ben gewoon met die zolder teveel de trap op gegaan en daarom doet mijn bekken pijn. Oplossing: minder traplopen... en nu gaat het best aardig. Einde dag is wel harde buiken en ik ben niet zo fit als normaal, maar het gaat toch prima. Ik hoop wel dat de hele warme dagen niet te lang gaan duren, want dat is wel enorm afzien dan.

En mijn kwaal is ook kramp in mijn kuiten. Man, wat doet dat pijn. Vorige zwangerschap had ik het ook, nu wel minder, maar jeetje, wat kan dat zeer doen zeg. Eergister had ik het zowel in twee spieren tegelijk, dus de spier die ik zou moeten strekken ging dan uit de kramp, maar z'n tegenhanger dan direct in de kramp en zo steeds om en om. Tranen over mijn wangen... nu een stuk zeep onder mijn matras gelegd, hopelijk helpt het.

Geplaatst

Een stuk zeep onder je matras? helpt dat tegen kramp? weer wat geleerd ;-)

Ik dacht dat dat in de zwangerschap te maken kon hebben met een tekort aan calcium...

Geplaatst

Of Magnesium, dat zou ook kunnen. Maar het stuk zeep schijnt wel te helpen. De tip heb ik meerdere keren gekregen. Bij mij is de periode van kramp weer voorbij in ieder geval (ondanks of dankzij het stuk zeep?).

Geplaatst

@Esk, leuk he die kamertjes zo inrichten. Mijn zoontje ging al snel uit het ledikantje, want hij klom er (ondanks slaapzak) gewoon uit en knalde dan op de grond. Janken...iedere keer weer, toen bij Ikea een peuterbed met zijranden gekocht en dat ging vanaf het begin al goed.

Hier zijn de babykamer, combiwagen, box, e.d. net bezorgd yeahhhh ben zo benieuwd hoe het eruit ziet als alles staan. Ik zal ook wat fotos maken dan, duurt nog wel ff denk ik.

Wat betreft kramp, ik had het ook heel erg, slik nu magnesium en dat helpt enorm goed. Geen last meer van.

Het heeft te maken dat de calcium niet goed genoeg wordt opgenomen door je lichaam en dankzij de magnesium wel.

@Nanoes, verstandig dat je minder bent gaan werken. Grappig he hoe je nu overal op let haha, wordt alleen nog maar erger hoor. ;-)

Nou ik ga J uit school halen...nog 2 dagen en dan heeft hij zomervakantie..yeahhh

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry, even niet geweest hier.

Het schiet nu lekker op voor ons.

Ik vind de tijd zo snel gaan.

De kwaal van kramp in de kuiten herken ik, pffff.

Ik heb er echt 's nachtes last van. Ik ben tot nu toe altijd nog net optijd geweest met mijn tenen naar me toe te "trekken". Man, wat een rotgevoel. Het moet er ook niet echt in gaan schieten want dat doet erg veel pijn, auwwtzzz.

Verder hebben we alles al in huis. De box moet nog wel opgezet worden, maar dat kan over een paar weken ook wel.

De kleine beweegt erg veel en ook 's avonds krijg ik last van mijn buik. Het doet me soms echt pijn.

Het lijkt wel of de kleine zich dan ergens in een hoekje drukt en er weinig ruimte is.

En plassen he? De hele nacht door, soms wel om het uur.

Dat wij al weten wanneer het kindje gehaald wordt is wel gek hoor.

Maar het geeft ook een soort rust. We hebben nog twee kleine boys hier lopen en dan is het fijn om daar al oppas voor geregeld te hebben.

Maar ja, het kan natuurlijk ook eerder gebeuren.

Wij krijgen 9 juli nog een keer een 3D echo. Als verrassing geregeld voor mijn man :). Hij weet het nog niet.

Nou meiden, hou nog even vol. Vooral met dat warme weer, pfff. Die voeten en enkels, er blijft niets van over, hahaha.. Ik heb mijn trouwring al afgedaan voordat ik deze nog kapot moet laten knippen. Dat is niet de bedoeling.

Liefs

Geplaatst

** hoi dames, ik breek even in **

Sanne vanwege het vele plassen en de buikpijn is het wellicht verstandig om even je urine na te laten kijken bij de huisarts...een blaasontsteking kan soms nare gevolgen hebben, mogelijk niets aan de hand maar gewoon voor de zekerheid.

Groetjes Babeth

Geplaatst

Ja, dat was ook het advies van mijn vk. Vanmorgen laten doen (en natuuurlijk vervolgens vergeten te bellen voor de uitslag - nou ja, morgen weer een dag). Mijn huisarts gaf trouwens wel specifieke instructies om het plasje zo 'schoon' mogelijk op te vangen. Je hebt als zwangere meer afscheiding en daar zitten ook eiwitten in, waardoor het testresultaat beïnvloed wordt. Als ik het goed herhaal. Overleg dus met je huisarts hoe ze het willen hebben.

Geplaatst

Babeth: Bedankt voor het meedenken. Ik denk alleen echt niet dat het een blaasontsteking is.

Ik heb overdag nergens last van, maar vooral 's avonds/'s nachts.

En daarbij heb ik al heel vaak een blaasontsteking gehad en ik weet hoe dat voelt. Dit lijkt er echt niet op.

Ik denk dat het mijn schaambotje is.

Geplaatst

@Sanne > Mooie buikfoto, ik zie een overeenkomst met het profiel van dat popppetje onderaan je handtekening :happy:

Ik hoop voor je dat die pijn in je buik snel vermindert. De laatste loodjes, pfff..

Hier veeeel last van onrustige benen, wordt er vandaag een beetje gallisch van. Er zijn ergere dingen, kramp heb ik gelukkig maar een klein beetje gehad. Mijn buik begint wel flink in de weg te zitten. Alles voor het goede doel!

Oh ja, geen blaasontsteking. Het was sowieso de week van de test: glucose en haemoglobine zijn ook bepaald en helemaal in orde bevonden. Dus ik ben goedgekeurd :toppie:

Nu nog de kraamzorg: a.s. dinsdag al een afspraak voor een intake. Iemand van de organisatie komt dat op bezoek en ze probeerde me al gerust te stellen, ze is idd rijkelijk vroeg en het zal alleen maar om een kennismaking gaan en het doornemen van de lijst met benodigdheden. Toch voelt het als een proefwerk en dan ook nog eentje waar ik niet klaar voor ben, hi hi. Nou ja, over een dikke week hebben mijn lief en ik vakantie en dan gaan we de boel in orde maken. Ik heb dan een mooie lijst met 'orders' voor hem :-). Komt wel goed!

Geplaatst

Goedemorgen,

@ Nanoes: Bij mij is de kraamzorg al geweest en het stelt echt niets voor. Ze komen niet kijken of je de kamer etc. al helemaal klaar hebt en ook niet of je de spulletjes al in huis hebt. Bij mij was het echt een informatief gesprek. Ik heb haar wel de kamer laten zien omdat ik dit zelf had voorgesteld.

Wel spannend, want het komt nu zo dichtbij allemaal.

Gelukkig heb je geen blaasontsteking. Maar wat houdt dat in, die test van de glucose en haemoglobine? Voor jou? Of is dat een standaard test voor zwangere vrouwen?

Nou, ik ben blij dat het niet meer zo heet is. Als het maar droog is, dan is het voor mij al goed. Die klamme dagen, gatsie.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Dan zijn ze er al vroeg bij, met de kraamzorg. Hier is dat geloof ik pas in week 36 of zo. Ik denk dat het dit keer een telefoontje wordt, aangezien ze vorig jaar hier al is geweest. We zullen zien.

Kraampakket is wel al gearriveerd. Exact hetzelfde pakket als vorig jaar, dus nu hebben we twee identieke knuffels :-) . Heb de doos maar snel opgeborgen tot hij nodig is.

Frummel wordt iedere dag beweeglijker. Ik voel hem of haar zelfs als ik loop, dat heb ik bij Thomas echt nooit gehad. Maakt wel verschil zeg, zo'n placenta aan de achterkant. Ik vind het wel gezellig. Zie mijn buik ook regelmatig bewegen. Nog anderhalve week en dan hebben we de 30 weken echo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje naar uitkijk. Toch nog even kunnen spieken!

Geplaatst

Hoi Esk,

Ja leuk he al die bewegingen in je buik. Ik kan er ook echt van genieten.

Ben nu alleen thuis en ga er soms echt even voor liggen.

Niet te geloven dat over een paar weken datzelfde kleine frummeltje in je armen ligt.

Dat is laat, pas in week 36. Komen ze dan niet heel vaak te laat. Er zijn genoeg vrouwen die te vroeg bevallen.

Welke zorgverzekeraar heb je?

Ik heb Menzis Extra verzorgd 3. Mijn pakket was ook groot, met cadeaus. Maar er zit ook een doos en een handpop in. En die kleuren daarvan, die vind ik verschrikkelijk. Beetje ouderwets. Ik vind het ook zo ondankbaar om het direct weg te doen. Maar ja, eigenlijk heb ik er zelf voor betaald en is het niet eens een cedeau van Menzis. Betaal genoeg premie dacht ik zo, pfff.

Kreeg een paar weken terug ineens weer een dikke rekening in de bus. Of ik even de eigen bijdrage aan ziekenhuiskosten wilde betalen. Jammer hoor.

Leuk, bijna de 30-weken echo. Ik ga a.s. zaterdag ook nog een keer voor een 3D-echo. Verrassing voor mijn mannetje :).

Ben benieuwd hoe hij/zij nu ligt.

Liefs

Geplaatst

Kraamzorg is hier al met 22 weken geweest. Met 7 maanden bellen ze nog een keer of alles nog goed is en er niets veranderd is... Bij mij keken ze ook nergens naar, had ik net alles netjes in de kast :) Kraampakket had ik ook al met 25 weken in huis, van Univé. Hier een leuke toilettas van Nijntje en nog wat van die dingetjes. Best leuk, maar wat je zegt.. het is eigenlijk je eigen geld. Die kraamverbanden zijn wel indrukwekkend :s ik was erg positief over de bevalling maar als k dat zie. En dan die leuke netbroekjes... gelukkig liggen we onder een deken als de visite komt!

Leuk hoor, die echo's allemaal! En wat een mooie buikfoto :) super! K vind je wagen ook erg gaaf, heb zelf ook een Bugaboo, lijkt me ideaal. Ben nu op de kleine van vrienden aan het passen (10 weken oud) en die hebben een Mutsy slider, ook een fijne wagen!

Wij gaan over 4 weken verhuizen :) gaan eerst naar een tijdelijke woning en dan eind dit jaar hopelijk naar onze nieuwe woning. Moet 'k misschien nog maar even doorgeven aan de kraamzorg dan!! En dan de komende weken maar rustig aan van alles in gaan pakken!

Geplaatst

Hahaha Rosaly, ik moet wel lachen om je stukje over het kraamverband en de mooie netonderbroeken :laugh:.

Niet echt charmant he? Haha..

Ik ben ook aan het oppassen op de kleine van mijn zus. Zo lief!

Hij is nu 7 maanden, maar wat een schatje!

Niet te geloven dat we zelf over een aantal weken ook een klein frummeltje krijgen :).

Over 4 weken al verhuizen. Pfff, wel rustig aan doen ja, want als je, net als ik soms, als een dolle tekeer gaat, dan kan je daar behoorlijk last van krijgen.

Helaas is het kwaad dan al geschied en kan je niet anders dan even heel rustig aan doen.

Succes in ieder geval met verhuizen. Je hebt vast veel hulp of niet?

Geplaatst

Jah, leuk is dat hè! Ik kan ook echt niet snappen dat k straks mijn eigen kindje vast kan houden! Vind die 40 weken nu best lang duren, ben veel te nieuwsgierig!

Met verhuizen ga ik gewoon binnenkort al beginnen. Vast dingen inpakken die we niet nodig hebben enzo. Wil rond 10 augustus definitief over en dan ook helemaal klaar zijn. Ik kan ook nogal doorslaan... dus beetje oppassen daarmee. Hulp hebben we genoeg :) dat scheelt weer...

Denk alleen dat ik misschien toch maar in het ziekenhuis ga bevallen. Was er net over uit dat ik thuis bleef maar in een huurhuis, ietswat gehorig! Denk niet dat ik dat erg fijn vind op dat moment... Dus toch maar even een kijkje in het ziekenhuis nemen binnenkort! Weten jullie al waar je zou willen bevallen??

Geplaatst

Ik heb geen keuze meer, ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar zelfs als ik wel mocht kiezen zou ik dat doen. Ik vind het een prettig idee dat als er iets gebeurd, ik direct ben waar ik moet zijn. Ik kan me voorstellen dat als je huis niet echt je huis is, je liever in het ziekenhuis wilt bevallen. Ik kan het iedereen in ieder geval aanraden, voor mij was het de eerste keer een prima plek.

Geplaatst

@Sanne > Dank voor de geruststelling, ik hoor gewoon zo veel verschillende verhalen dat ik een soort kenau verwacht die bij wijze van spreken de koelkast op geurtjes gaat checken. Zal dus wel meevallen ;-)

Wat die bloedonderzoeken betreft: vanwege mijn leeftijd (41) testen ze op zwangerschapssuiker en ze houden ook mijn Hb-waarde in de gaten om te kijken of ik geen bloedarmoede heb. ik dacht dat dit laatste standaard was, maar blijkbaar niet voor iedereen.

Geplaatst

Oh, en al die bewegingen - leuk is dat he? Elke dag wordt het sterker en hoger tegen mijn diafragma aan. Af en toe besluit Spruitje dat overdwars fijner is, zoals gisteravond vlak voordat ik ging slapen. Met een bult links en rechts is het dan lastig op je zij liggen en ik ben geen rugslaper. Dus dat sliep niet best. Zometeen vroeg onder de wol..

Geplaatst

Hoi, hoi

Hoe gaat het hier? Al druk met kraampakketten lees ik. Ik hoor hier ook al hele verhalen over de kraamverbanden enz. Moet nogal indrukwekkend zijn. Ik heb ze nog niet gezien.....ben erg benieuwd!! Ik kreeg vandaag een berichtje dat ik de blije doos mag afhalen bij de prenatal....ben benieuwd wat daar zoal in zit. Heeft iemand van jullie al zo'n doos opgehaald?

Hier nog even drie weekjes topdrukte en dan VAKANTIE!!! Ben echt de dagen aan het aftellen! Het duurt dan alleen nog wel erg lang...6 wkn vakantie en dan nog ongeveer 4 wkn verlof. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Wanneer begint jullie verlof?

O ja de vraag ziekenhuis of thuis.....ben ik nog niet echt uit....lastig. Gelukkig kan ik er nog even over nadenken.

Hebben jullie binnenkort nog echo's? Ik ga donderdag nog een keer voor de pretecho....de vorige keer deed ze verstoppertje....dus poging twee!!

Nu weer verder met schooldingen.....nog even doorzetten....oefff

groetjes!!

Geplaatst

Hey meiden, hoop geschreven hier...Moet ook wat actiever worden anders kan ik het niet bijhouden haha.

@Moos, Blije Doos heb ik ja. Ik vind die dozen wel geneig. Die van de Etos zat best veel in. Ik zal neit verklappen wat er in deze zit hoor.

Kraamverbanden..nou als je net bevallen bent, doen ze 2 van die verbanden en zo'n leuk netbroekje aan..haha erg he. Maar op dat moment interesseert je dat niet hoor.

Ik ga 6 weken van tevoren met verlof.

Heb ook geen keuze qua bevallen, moet ziekenhuis helaas. Bij mijn eerste bevalling te veel bloed verloren. Vind het wel jammer, zou heel graag thuis bevallen. Maar ja..

Kraampakket heb ik ook al binnen. Heb wel wat extra verbanden gehaald bij de drogist.

Kraamzorg komt hier 26 juli, gewoon intake gesprek. Kan me herinneren dat het niet zo heel veel voorstelt.

Morgen moet ik naar de verloskundige, ben benieuwd. Hier doen ze ook bloedprikken bij 30 weken, dus denk dat ik morgen die krijg om te gaan. Ze controleren op suiker en ijzer.

Ohh over 4 weken verhuizen..pffff...sterkte hoor. Lijkt me heel zwaar als ze dan zover zwanger bent.

Hoe is het met de namen bij iedereen?

En de geboortekaartjes?

Geplaatst

He dames! kraampakket is hier ook al binnen. VGZ. zat een tommytub bij. En ik moet eerlijk zeggen: ik was er best boos over! wat een belachelijk kado. geef mij maar 10 euri korting op de verzekering ipv dit soort shit. stel idd dat het je tweede is, zit je met twee van die plastic emmers. wat moet je daar nou weer mee! en dan verbazen we ons erover dat de ziektekosten de pan uit reizen...

Nou ja, genoeg geklaagd. nog 2 weken werken en dan hebben we eerst nog 2 wk vakantie, daarna lekker 4 wk verlof (al ga ik er min of meer van uit dat ook deze spruit eerder komt dan verwacht). Heb ik nog ff rustig de tijd om alles in orde te maken. lekker aankeutelen met wasjes (we hebben net een nieuwe wasmachine, heerlijk!), kleertjes vouwen etc.

Kraamzorg is hier trouwens nog niet langs geweest. ik vroeg me al af wanneer ze kwamen.

30 wk echo heb ik gister gehad: alles zat op schema en wsch wordt het net zoals mijn dochtertje een klein prulleke (zit iets onder het gemiddelde gewicht, maar wel binnen de marges). leuk om de kleine weer even te zien. Ik voel hem/haar echt vaak bewegen. Heel gezellig, maar soms ook zo raar, zit je midden in een vergadering, besluit de spruit om eens lekker te gaan draaien. ik stel me dan voor dat iedereen ineens mijn buik ziet bewegen... haha! dat is natuurlijk niet zo, valt helemaal niet op.

m'n poepie ligt trouwens al een tijdje netjes met t koppie naar beneden. nog niet ingedaald, maar dat zal wsch ook niet heel lang meer duren.

Voor degenen die al een kindje hebben: wat krijgt die ervan mee? En wat doen jullie met de kleine tijdens de bevalling?

Ik wil graag thuis bevallen, en van mij mag J (als het bv 'snachts is) best thuis blijven. ze slaapt ook door vuurwerk heen, dus waarom niet door een paar kreunen en gillen van mamma. Maar ja, áls ze wakker wordt en ik zit er midden in, dan hebben wij natuurlijk geen tijd om ons met haar te bemoeien, dus wat doe je dan?

Haar wegbrengen zodra ik de eerste wee krijg en dan weer ophalen als het kindje er weer helemaal is, voelt ook zo onnatuurlijk aan.. Ik wil haar er ergens wel bij betrekken. Maar hoe doe je dat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden