Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom dames het word hier gezellig druk.

Heel erg veel succes.

Marlijnne wat goed dat je het gaat proberen. Als het niet lukt heb je dat de vrijheid om weer ziek te melden of gaan ze dfan moeilijk doen?

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo het wordt aardig druk hier, gezellig!!!!

Nieuwe meiden welkom en klets gezellig mee!!

Ik kwam nog ergens aan het begin een lijstje tegen, misschien handig om die weer even naar voren te halen zeker nu het wat drukker wordt.

April:

Raba: Misschien verder in april

Mari83: April verder met cryo's

Fren1976: April verder, 2e ICSI, UMC Radboud

April/Mei:

Ink: Op wachtlijst, april/mei aan de beurt

Mei:

Marlijnne: begin mei cryo terugplaatsing

Liedje: Half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Meezie: begin/half mei terugplaatsing cryo('s)

Geplaatst

April:

April/Mei:

Mei:

Marlijnne: begin mei cryo terugplaatsing

Bianca 9 Mei start met de Decapeptyl 11 Mei met de Puregon

Geplaatst

Hoi Daan,

Jeetje wat een grote teleurstelling was je zo dichtbij!!

En je droom is zo snel uit 1 gespat!!Hoe gaat het nu met je lees dat het nog niet heel lang geleden is allemaal.

Leggen ze met de pil niet tijdelijk je cyclus plat??Geen idee doe maar een gok.

Ik heb Lucrin gekregen en deze legt ook je cyclus plat.Normaal willen ze deze prikken zodra je ongesteld bent.

@Pamela,Jij ook al zoveel meegemaakt!!Ik wil je heel veel succes wensen met de aankomende behandeling!!Op naar een positieve test!

@Mo Daar ben je dan ;)!! Welkom hier!! Zo 7 jaar een pauze gehad!!Hopelijk word het lange wachten beloond!

@sillie,Jij ook welkom hier!!!Hoef jij de lucrin maar 1 maand te spuiten??Ik heb die spuit gister gekregen.Moest eigenlijk voor 3 maanden maar doe het maar voor 2 maanden.

Had jij ook zon zere buik na het prikken?

Maar ik heb hem later gekregen.Hebben ze het niet uit gelegd van het ziekenhuis?

Spannend het is alweer bijna 12 april ;)!!

@Marlijnne,Wat een heerlijk weertje he!tuindeur staat al heel de dag open!!Het is hier gewoon 21 graden in de tuin en wind stil!! I like it haha.

Wat goed dat je weer gaat werken.Nog 4 weekjes!!Heb je er wel zin in??

Hopelijk gaat het allemaal goed komen!!

Brrrr ben snot verkouden en vreselijke keelpijn!!Word je zo moe van heel de dag je neus op halen ;)!!

Gezellig dat het hier steeds drukker word!! Dan worden mijn verhalen ook steeds langer ;)!!

@Goofy waar ben jij trouwens!!? Het valt gewoon op ben je aan het afkicken hahaha

Geplaatst

April:

April/Mei:

Mei:

Marlijnne: eind april/begin mei cryo terugplaatsing

Geplaatst

April:

Bikkel: verwachte menstruatiedag 8 april, start met pil! 1e ivf-poging in UZ Leuven

April/Mei:

Mei:

Geplaatst

Heeej Bikkel

Welkom hier!!

Jij zat toch ook in het endometriose topic??

Hoelang moet je de pil slikken voor je mag starten met de ivf??

Succes!!!

Geplaatst

Haha Bianca ja nog langere verhalen leuk.

Ik ben ook al zo verkouden en zere keel heb ik denk ik van mijn vriendin daar was ik gisteren en die was ook al zo verkouden.

Beterschap

Daantje volgens mij is de pil ook om alles stil te leggen zodat ze alles precies kunnen regelen. Ik moest ook altijd eerst 2 weken aan de pil en dan mocht ik beginnen met spuiten en mocht ik weer stoppen met de pil, zo kunnen ze beter plannen geloof ik.

Geplaatst

Ja klopt, ben ook van het endo topic haha...

Ik moet volgens mij 21 dgn de pil nemen en 5 dgn voor het stoppen beginnen met de decapeptyl spuiten, zodra de 1e echo is geweest zal ik wel te horen krijgen wanneer ik met de menopur moet starten!

1 april krijg ik een uitgebreide uitleg en ook alle uitslagen...mannetje mocht vanmorgen in Leuven een potje vullen, de wachtkamer zat vol heren dus hij was niet alleen hihi....helaas geen filmpje of boekje maar eigen fantasie!!!

Zodra het schema officieel is zal ik jullie op de hoogte brengen...mijn vriendin wil ook het schema zodat ze kan meeleven...

Geplaatst

"nieuwe meiden" - welkom allemaal hier! Doe t ff in 1 x want moet zo nog ff boodschappen halen en zie dat er meerdere meiden vandaag hier bijgekomen zijn - GEZELLIG!!!

Meezie - erg goed dat je gelijk het lijstje er bij hebt gepakt. Als inderdaad dan iedereen m ff aanvult, hebben we het overzicht weer haha - heeft deze structuurmuts hiero ook weer haar rust / overzicht hihi... Ennuh - Bianca, goed dat het je gelukt is hoor! Als jij m nou s bij gaat houden - kan je verder oefenen hihi (nee hoor, je bent al zo druk bezig met de hyves etc!)

Marlijn- goed dat je alvast wat duidelijkheid hebt over rustige opbouw op je werk. Heb je er een goed gevoel zo bij of zie je er erg tegen op?

Oh en zag vraagje voorbij komen over de pil - volgens mij is het doel daarmee dat je een kunstmatige cyclus krijgt, waardoor het ziekenhuis je makkelijker in kan plannen wanneer het hen het beste uit komt (is natuurlijk makkelijker plannen als in een natuurlijke cyclus!). Dus dat wel of nog niet ongesteld worden maakt dan dus volgens mij niet uit...

Nou, ik ga ff naar de supermarkt sjeezen (ben pas net weer thuis van m'n werk... Pff, politie geweest ivm aangifte etc, emoties medewerkers op de werkvloer ivm verdenkingen, ouders informeren etc... zuigt me ff nog verder leeg - of althans wat er dan nog over was :-()...

Geplaatst

Hoi Maris,

Jij ook al lekker aan het kwakkelen dus!

Ellende he!!Krijg er ook echt hoofdpijn van dat me neus zo dicht zit bleh!

@Bikkel,Okee dus je start met de pil en dan stap je over op de deca??

De deca legt ook je cyclus plat dus ik denk idd dat de pil dit ook doet.

Ze zijn vandaag het zaad gaan onderzoeken van je mannetje??

Benieuwd hoe dat is!! Hopelijk is alles toppie!

Slordig dat er niks van boekjes of filmpjes lagen!!

Het is sowieso al een crime om het daar te produceren en dan lag er gewoon niks!

Bij ons liggen de hokjes vol geloof ik.

Ook filmpjes die mijn vriend liever niet had willen zien ;)

Hier vandaag een gesprek gehad in het ziekenhuis.

Liep dus absoluut anders als ik had gedacht!!

We zouden er 2 terug geplaatst gaan krijgen en kreeg dus vandaag te horen dat ik er

maar 1 terug geplaats kan krijgen.Aangezien ik wel veel follikels aan maak

dus volgens hun enorm vruchtbaar ben.Dus als ik er dan 2 terug geplaats krijg

is de kans op een tweeling enorm!!

Ik ben 26 en ze mogen dit dus niet doen is tegen de regels!

Als ik cryootjes heb valt het nog te bespreken om er 2 terug te plaatsen.

Dit snap ik niet want ze zei tegen me dat tegen woordig en cryo en een verse

bijna net zoveel kans hebben.Spreken ze zichzelf tegen??

De echo s heb ik in GOuda en de punctie en tp bij medisch centrum kinderwens.

Ik weet dat ze daar wel 2 emmies terug plaatsen althans een half jaar geleden.

Dus ik ga gewoon eens bellen om daar een gesprek te krijgen.

Ik heb psoc dus ben moeilijk te stimuleren.

De vorige keer spoot ik 61.5 eh puregon.

Had ik 20 follikels dus moest eigenlijk stoppen i.v.m overstimulatie

(hiervoor ook al 2x een poging moeten staken)

Op eigen aandringen ben ik 50 eh gaan spuiten volgens hun had het geen nut

maar het is stabiel gebleven zijn er niet meer bij gekomen maar zijn wel groter geworden.

Nu willen ze mij dus 50 e.h laten spuiten!!Maar heb het dus met 50 e.h gehad dat ik maar 2 follikels had.

Dus ik snap er niks van!!Nu willen ze me er 50.eh laten spuiten terwijl ik dan weinig

follikels aanmaak.Als ik dit zeg dan zegt ze kunnen we de dosering altijd ophogen.

Ze spreken zich zo tegen.want er is mij altijd verteld door hun dat het tijdens het stimuleren geen nut

heeft om de dosis te verhogen of te verlagen.Hoezo nu ineens wel??

Voel me hier zo sucks over!!!Was zo positief maar brrrr wat zit ik hier mee in mijn maag!!

Dus 4 april nog een gesprek met mijn eigen gyn die is nu op vakantie al zegt zei het zelfde stap ik misschien wel over

naar medisch centrum kinder wens.

Ben zo bang dat ik deze keer weer mijn poging moet gaan staken!!

Of voor teveel follikels of omdat ik er te weinig heb!

Dan kan ik pas weer in september starten.Ben er zo klaar mee :(

Sorry meiden dat ik weer een heel stuk typ maar ik moest heel even mijn verhaal kwijt!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Meiden, ik ben er nog hoor!!!!!!!!

Alle nieuwelingen binnen deze topic: WELKOM en veel suuces.

Hou het even kort: (kijken of het lukt, hahaha)

Meiden die zich niet zo lekker voelen, sterkte.

@Ink, heftig hoor die aangifte enzo. Maakt het wel zwaar zo, op het werk.

@ Bianca, meid wat een verhaal. ik snap je onzekerheid! Heel veel sterkte en jij mag lange verhalen schrijven hoor als het nodig is! Iedereen trouwens, ook als het niet nodig is! Gewoon altijd dus!

@ Marlijnne, goed dat je weer wat uurtjes gaat proberen. Wel goed om weer in je eigen ritme te komen. Maar rustig aan hoor! Op jou tempo!!

Wat Bikkel schrijft over de pil was ook zo bij mij!

Nog ff het lijstje hieronder erbij, gaat me nog lukken ook om het kort te houden. Hahahahahaha.

Hier nog geen ongi gezien. Misschien morgen en dan donderdag aanmelden. Spannend. Hoop het zo!

Anders vrijdag.... We zullen zien....

Maart:

Goofy: 17 of 18 maart aanmelden

April:

Raba: misschien verder in april

Mari83: april verder met cryo's

Fren1976: april verder, 2e ICSI, UMC Radboud

Bikkel: verwachte menstruatiedag 8 april, start met pil! 1e ivf-poging in UZ Leuven

Goofy: starten met deca half april?

April/Mei:

Ink: op wachtlijst, april/mei aan de beurt

Mei:

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Bianca: 9 mei start met de Decapeptyl, 11 mei met de Puregon

Meiden, fijne avond en tot gauw weer!

Geplaatst

@ bianca, jeetje wat een teleurstelling. Gek dat ze er geen twee terugplaatsen, het is toch jullie derde poging? In het erasmus mag je er ongeacht je leeftijd bij de derde poging 2 laten terugplaatsen. Ik hoop voor je dat ze bij het mc kinderwens wel wat meegaander zijn.

Kan je trouwens niet gewoon iets meer spuiten, dus wel die 61.5 er zit toch altijd meer in die spuiten, of werkt dat met puregon anders??

@ ink, haha ik hou ook erg van overzicht hoor, anders haal ik alles door elkaar en moet ik steeds het forum weer teruglezen.

Geplaatst

Hoi Meezie,

Ja joh dit had ik zo niet verwacht!

De directeur van MCK heeft een aantal keer mijn punctie gedaan en vroeg steeds hoeveel emmies ik terug geplaatst wilde hebben.

Dus dat zegt genoeg ;)!Dat spuiten is een drama!!Wil niet tegen hun ingaan.Maar als ik idd 50 moet prikken spuit ik stiekem gewoon meer!

Volgens mij zit er nog een streepje tussen de 50 en de 61.5 eenheden.

Ik heb geen idee of er meer in zit.Heb nieuwe puregon gehaald maar had nog in de koelkast dus dat is geen probleem.

Andere hormonen willen ze me ook niet geven dus weet het ook niet!!Ga zelf maar weer is expirimenteren denk ik ;)

Hoe is het met jou??

Jij reageert altijd heel lief op andere mensen haha maar kunnen jou nooit eens antwoorden ;)

Geplaatst

Hihi lief dat je dat zegt, hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb me neergelegd bij het feit dat we nog even geduld moeten hebben ivm die sluiting van het erasmus, gelukkig gaat de tijd nu wel wat sneller en is het dus vast snel mei.

wel spannend dat expirimenteren, gek eigenlijk dat zo'n kleinbeetje meer of minder toch invloed heeft.

Geplaatst

Ik was erg benieuwd hoe het met jou was!!

Oja ik had van iemand hier op het forum idd gehoord dat ze gingen sluiten.Verbouwing ofzo toch als ik me niet vergis.

Is een teleurstelling als je zo graag door wilt.

Want lees dat je ook een miskraam hebt gehad :( Hoe gaat het nu??Dan wil je zo snel mogelijk door omdat je weet dat het kan!!

Althans dit had ik naar mijn miskraam!Vanavond nog hard gelopen??Met je hond toch ;) Of was dat iemand anders op het forum?

Ik ga volgens mij en hoop mensen door elkaar halen hier!!!!

Met de iui behandelingen deed ik ook altijd iets meer spuiten dan had ik de inseminatie eerder ;)

Nu vind ik het wel eng hoor maar je moet wat!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij gaan waarschijnlijk ook beginnen zeer snel.... April/mei.... We hebben nog 6 eskimootjes

en willen nu graag voor een broertje of zusje gaan voor ons prinsje...

Ik ben nu in afwachting van mijn rode duivels en mag me dan aanmelden voor een TP.

als er plek is mag ik meteen door anders moet ik wachten :(

Ik zit vandaag al weer op dag 33 van me cyclus en nog geen duivels doorgebroken, erg he..

als je er op wacht dan lijkt het wel of de natuur het expres doet.... hahha

Ps ik loop in UMC Utrecht...

Geplaatst

@ Mijnbaby, welkom ook hier !

Zitten we samen op die rode duivels te wachten.

Nooit zijn ze echt welkom maar nu............

Succes!!

Ik ga stoppen voor vandaag op het forum, ga mijn bed in!

Doeiiiiiiiii

Geplaatst

@Bianca1

Fijn dank je wel. Jij ook heel veel su6.

Ik kon vandaag wel janken, 1 vriendin vertelde dat zij in verwachting ( per ongeluk )?? en de andere zei als het niet lukt dan wil moeder natuur het gewoon niet ???:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Hoe gaan jullie hiermee om ?

GR.

Geplaatst

ik weet dat in Leuven het beleid is dat er bij poging 1 altijd 1 terugplaatsing is en de pogingen daarna 2...ik ga er dan wel vanuit dat die ene een Atje is, zou de kwalitieit minder zijn dan overwegen ze misschien wel 2!

Mijn man is wat huiverig voor een tweeling, mij maakt het niks uit! 2 kids krijgen we ook wel groot hihi

Zijn zaad is al eens onderzocht en dat was toen goed dus nu is het eigenlijk een standaard procedure omdat het probleem bij mij ligt! Er ging ook iemand met een rugzak naar binnen....die heeft waarschijnlijk zijn eigen boekjes meegenomen!!!

Als je trouwens voor terugplaatsing van een cryo gaat moet je dan toch iets van hormonen spuiten??

Geplaatst

Dag Allemaal,

Na weer heel veel te hebben gelezen weer op het forum gaan we ons weer aanmelden voor onze 5 icsi behandeling, dit keer weer in DD. En hopen dat het dit keer goed komt. Ik hoop dat er niet een al te lange wacht lijst, maar daar zal ik van de week wel achter komen als ik ga bellen. We zijn er weer helemaal klaar....

Alle andere heel veel geluk

Geplaatst

Hoi Bikkel,

Mijn vriend is er ook bang voor mij lijkt het juist leuk,Het zal ook wel erg zwaar worden maar er zijn ons zat vrouwen voor gegaan!!

Is het in Leuven altijd 2 bij de 2 en 3de behandeling niet leeftijd gebonden??

Ik had er ook aan zitten denken om eens in Leuven te gaan informeren.Maar wil niet heel die molen weer in.

Nee bij de tp van een cryo hoef je geen hormonen te spuiten.

Sommige ziekenhuizen willen dat je met ovulatie testen aan de slag gaat.Als dan je eisprong is heb je 3 dagen later (geloof ik) een tp.

En bij sommige ziekenhuizen houden ze de groei in de gaten door middel van een echo bij 18 mm krijg je dan meestal de pregnyl die je 1malig moet prikken.

Deze zorgt dat jeje eisprong krijgt!!

Dus de volgende keer neemt je vriend ook een rugzak mee ;)

Geplaatst

Even voordat ik mijn bed in duik een vlugge reactie. Ben doodmoee..

Bianca : Van dat gesprek had je natuurlijk wel wat anders verwacht. Teleurstelling..

Wat een verschillende regels allemaal daar wordt je ook niet goed van...

Welkom nieuwe dames. Nog meer erbij. Ik raak het overzicht kwijt. hahhaha!!

Goofy: Ook zo vervelend dat je moet wachten op je ongi! Je wil dat het nu komt....

Idd wat je zegt mybaby, ik wacht ook met smart.......

Pamela: Vreselijk verdrietig die dingen. Dat je vriendin in verwachting is en helemaal die opmerking erna.Tuurlijk gun je het iedereen, maar jezelf nu even het meest. Iedereen die je elke keer maar voor gaat. Weet ze ervan dat jullie ook "bezig" zijn.

Hoe je ermee omgaat. Ik merk dat ik af&toe in janken uitbarst thuis. En probeer te praten met iemand die je daarin vertrouwt.

Niet leuk he meid...wij willen ook. Zo moeilijk

meezie: Ik hoop dat het heel snel mei is voor je. Wachten is zo killing.

Weltrusten allemaaal...

Heb niet iedereen beantwoord,maar denk aan jullie allemaal;-)

lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden