Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marlijn - heb ik ook hoor, dat gevoel dat ik t overzicht ff kwijt raak hier hihi! Dus als iedereen ff dat lijstje van Meezie knipt/ plakt een aanvult met je eigen info, zijn we allemaal weer bij voor de structuurmeiden hier ;-)...

Goofy - je staat lekker bovenaan de lijst nu meid! Gaat al hard!

Mijnbaby - welkom nu hier na t ivf forum die voor april / mei geopend was ;-). Zie je ook in t UMCU forum voorbij komen, dus leuk dat je nu ook hier schrijft!

Maris - nog steeds aan t kwakkelen joh? Laat je man maar s lekker wat sinasappeltjes voor je persen ;-). En nog wat gehoord van je sollicitaties?

Bianca- ja, kan me voorstellen dat dat minder nieuws was om te horen! Nog ff afwachten tot 4 april dan gesprek met je eigen gyn? Vervelend, die onzekerheid / onduidelijkheid!

Liedje en Stiertje - hoe gaat het met jullie eigelijk? Lang geleden, of lijkt dat maar zo omdat wij verder allemaal zo veel ouwehoeren?

Pamela - jeetje wat een reactie van die vriendin over moeder natuur! Als iemand zoiets zou zeggen denk ik dat ik of spontaan in janken uit barst (of met m'n mond vol tanden sta) en dat ik daarna waarschijnlijk allemaal bijdehande opmerkingen zou bedenken die ik eigenlijk op dat moment had willen zeggen die nog veel erger zijn, zoals "eens kijken hoe jij er over denkt als je ziek wordt en zegt dat je naar de dokter moet en ik dan zeg, sja, als moeder natuur niet wilt dat je beter wordt, dan moet je maar ziek blijven" ofzo! (ziek zijn is natuurlijk wel heel wat anders voor iemand hier me verkeerd begrijpt, maar mensen die zulke opmerkingen hebben, beseffen volgens mij niet hoe erg dit voor ons allemaal is / hoeveel pijn het kan doen!)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik duik er ook zo in.

inderdaad terugplaatsing zou bij mij ook zijn zonder hormonen en met ovulatietesten.

bianca, nee hoor je haald geen mensen door elkaar. Maar ik ren meestal niet 's avonds. Eigenlijk zou ik vanmorgen gaan maar we moesten vroeg naar de acc.ountant (bleh) dus ging niet door. Morgen en donderdag werken bij de kids, dus dat zal wel vrijdag ochtend pas weer worden.

de miskraam was inderdaad wel een teleurstelling, maar doordat het bij ons allemaal raar liep heb ik het (denk Ik) anders ervaren.

Ik was namelijk gewoon ongesteld geworden, dacht ik en de testen waren negatief. Doordat we gelijk doorgingen voor een cryo moest ik een ovulatie test gaan doen, die was gelijk de eerste keer positief, wat ik wel een beetje vreemd vond dus met het ziekenhuis een afspraak gemaakt voor de terugplaatsing. Diezelfde avond kreeg ik een bloeding en verloor ik een slijmpropje (sorry voor de details) dat vond ik wel heel vreemd, maar goed dacht gewoon dat het iets met mijn eisprong te maken had. Daarna had ik wel wat oud bloed verlies maar niet schokkend, toch zat het me niet lekker en heb het ziekenhuis gebeld. Zij maakten zich niet zoveel zorgen zolang het maar oud bloed was en niet vers.

De zondag voor de terugplaatsing heb ik toch maar toegegeven aan dat knagende vreemde gevoel en heb ik weer een ovulatie test gedaan. Het klopte gewoon niet dat ik zo vroeg al ovuleerde (vond ik). Gek genoeg was die ook gelijk positief, terwijl er toch 4 dagen tussen zat.

Ik moest gelijk denken aan het vroegtestersforum (dat sommige ovulatie testen het zwangerschapshormoon meten als lh hormoon) dus maar een zwangerschapstest ertegenaan gegooid en die was heel snel positief.

Toen dacht ik al dat het toch niet goed zou zijn en moest ik denken aan die bloeding van een paar dagen ervoor. Gelijk het ziekenhuis gebeld en verteld hoe het zat. Die maandag kreeg ik een echo en inderdaad, mijn baarmoeder was leeg.

Oeps een beetje een lang verhaal, hihi.

Ik wist dus eigenlijk pas een paar dagen na de miskraam dat ik zwanger was geweest, en op het moment dat er zwanger stond in het schermpje van de test, wist ik al een beetje dat het voorbij was. Dus de vreugde van het moment vlak na het testen en het niet ongesteld worden heb ik nooit gehad.

Al was het verdriet evengoed wel groot en je weet inderdaad dan dat het kan en dat is eigenlijk voor mij wel goed geweest voor hoe ik er nu in sta, ondanks mijn ervaring wel een stuk positiever en ik ga er niet zomaar meer vanuit dat als ik ongesteld wordt en een negatieve test heb dat ik niet zwanger ben, hihi. Ik heb de miskraam dus wel een beetje een plekje kunnen geven, ook al ben ik er soms nog wel eens verdrietig om.

Bianca jij heb trouwens ook een mooi filmpje staan op je hyves, heel indrukwekkend. Ik kreeg echt kippenvel toen ik het zag.

Nou ik ga naar bed, nog een beetje vroeg voor een "horeca" stel, haha, maar we zijn moe van het nietsdoen, hihi!!!

Geplaatst

Maart:

Goofy: 17 of 18 maart aanmelden

Mo74: 27 of 28 maart uitgangsecho, start met de pil

April:

Raba: misschien verder in april

Mari83: april verder met cryo's

Fren1976: april verder, 2e ICSI, UMC Radboud

Bikkel: verwachte menstruatiedag 8 april, start met pil! 1e ivf-poging in UZ Leuven

Goofy: starten met deca half april?

April/Mei:

Ink: op wachtlijst, april/mei aan de beurt

Mei:

Marlijnne: eind april/begin mei cryo terugplaatsing

Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen

Meezie: begin/half mei terugplaatsing cryo('s)

Bianca: 9 mei start met de Decapeptyl, 11 mei met de Puregon

Heb het lijstje aangevuld! Wat wordt er lekker veel geschreven op dit topic, zeg! Ik moet er nog een beetje inkomen en iedereen leren kennen, maar dat komt van vanzelf!

Geplaatst

Jeetje dames wat is er weer lekker veel geschreven.

Nou ik ga mijn best doen

Dames wta er nieuw bij zijn welkom. En ik heel erg veel succes op naar een groen bankje.

Bianca wat raar dat ze elkaar allemaal tegenspreken daar. Bij mij is wel een aantal keer de dosis puregon tijdens de behandeling verhoogd. En daar kreeg ik er wel meer en betere van dus het kan wel.

In Zwolle is het ook zo dat we er maar 1 terug mochten eigenlijk maar omdat we elke keer niet zo´n goede kwaliteit hadden kregen we er 2 terug. In DD mochten we zelf kiezen en hebben we ook voor 2 gekozen.

Pamela jeetje wat een k"#&%$t opmerking dat is nu juist iets wat je niet wil horen. Ik kreeg dat ook toen mijn vriendin net zwanger was en ik heb haar bijna de hele zwangerschap niet veel gesproken want dat kon ik niet met allemaal van die opmerkingen.

Succes.

Goofy en Mijn baby ik hoop dat de duivels snel komen. Hier ook trouwens want dan is het nog 1 cyclus en dan kan ik bellen haha als het goed is moet ik vandaag ongi worden maar net wat iemand zei als je er op wacht duurt het altijd langer.

Als ik nog iemand vergeten ben sorry maar kan de vorige pagina niet meer terug zien haha.

Allemaal een fijne dag misschien kom ik tussen de middag nog even spieken anders is het niet bij te houden haha.

Geplaatst

@Marlijnne,Mari-83,Ink

Zij weet dat wij al een paar jaar bezig zijn om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Maar ja wat doe je eraan na een huilbui luchte het ff op en heb haar aangesproken op haar gedrag ( haar antwoord was ik had er niet over na ge8 duhhh doe het in het vervolg wel dan ! )

Dan heb ik nog een vraagje

Hoe regelen jullie met jullie werkgevers over het regelen naar het ziekenhuis te gaan

gaat dat van je vrije dagen/vakantie dagen af of krijg je daar vrij voor of gaat het van je salaris af.?

Zij hebben mij een voorstel gedaan

aantal uur dat ik weg ben gaat eerst van mijn bonus dagen ( ziektedagen 5 per jaar ) af en daarna van mijn vakantie dagen en daarna van mijn salaris.

Iedereen heel veel su6 die vandaag op een Tel w8 van het ziekenhuis of vandaag beginnen.

x

Geplaatst

Hi Pamela, ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik gewoon tussendoor voor de echo's en tp weg kan gaan en hoef hiervoor geen vrije dagen of salaris in te leveren. Ik ben wel flexibel met mijn uren, want ik blijf daarna gewoon wat langer op het werk. Voor de dag van de punctie neem ik een vrije dag op, maar omdat ik dit zelf wil. Dat hoeft niet van mijn werkgever, maar anders voel ik me een beetje bezwaard over de vele afwezigheid.

Wat vind je zelf van het voorstel van je werkgever?

Geplaatst

Mijn baby wat mooi op naar 25 april dan.

Pamela inderdaad dan moet ze de volgende keer iest beter nadenken. Misschien dat het voor haar allemaal zo makkelijk gaat maar dat is niet bij jou zo en daar kan ze wel even rekening mee houden.

Ik heb toevallig vorige week de bedrijfsleider en baas uitgelegd wat er aan de hand is en zij vonden het geen probleem als ik even weg moest voor een echo en een dag vrij voor de tp.

Mijn vorige werkgever deed wel heel erg moeilijk altijd maar ik heb daar overal mijn eigen uren voor opgenomen zodat ze niks konden zeggen.

Het is overal anders.

Ik vind het wel raar als je trouwens loon moet inleveren maar ook dat zal overal anders zijn.

Geplaatst

Ik kom even zwaaien hoor! Ga vanavond even bijlezen, maar ik ben nogal afwezig door het gedoe met mijn werk.

Ondertussen is mijn besluit biiiiijjjjjna officieel genomen dat ik voor mezelf ga beginnen. Ik durf het nog niet helemaal hardop uit te spreken namelijk.

Verder is de rechtsbijstand nu bezig met mijn dossier en zal er vast een jurist of advocaat naar mijn baas gestuurd gaan worden. Ondertussen proberen ze me op werk aan alle kanten onder druk te zetten om dingen te tekenen terwijl er verder helemaal geen afspraken zijn gemaakt. Ik kreeg een brief binnen, of ik PER OMMEGAANDE wilde tekenen dat ik een maand langer zou blijven en we over 1,5 week dan wel de verdere afspraken gingen maken. Ja daaaaag! Eerst afspraken, dan tekenen. Maarja, dat moet ik nog even communiceren... (En dat stel ik voor me uit, ook niet handig...)

Geplaatst

@ mo-74 , Mari 83

Ik heb het vandaag aangekaart bij mijn werkgevers het was wel ff een gedoe maar ik kan eerder beginnen met werken of langer doorwerken en dan de uren opnemen. De afspraken voor de echo's daar wilde ze nog even over na denken.

Geplaatst

Ik werk zelf in het onderwijs en bij mij op het werk doen ze niet moeilijk! Ik kan gewoon een verlofformulier invullen zodat er vervanging komt en voor de rest niks!

Wel heb ik met Leuven afgesproken om de echo's en bloedafnames in Diest te doen, dit is ongeveer 25 minuten dichter bij huis zodat ik niet voor 5 minuten iedere keer naar Leuven hoef te rijden!

Tevens werkt Diest samen met Leuven en de gegevens worden direct doorgefaxt naar de betreffende afdeling! Ik ben bekend met Diest omdat ze daar mijn stoma hebben verwijderd, dit zou in Leuven gebeuren maar daar kwam een spoedgeval tussen en toen kon ik op kort termijn in Diest terecht!

Geplaatst

Mijn baby ik zou het niet weten ik ga ook voor het eerst voor eskimotje.

Ik hoop dat we er allebei het geluk van de wereld mee hebben.

Liedje wat een gedoe zeg. Ik zou ook ziet zomaar tekenen.

Wat leuk als je voor jezelf gaat beginnen mag ik vragen waarin?

Als je het liever voor jezelf houd snap ik dat hoor.

Vanmiddag heeft mijn vriend het tweede gesprek gehad bij een bedrijf in een kleine plaats hier verder op en hij is aangenomen. Ik ben er zo blij mee nu hoeft hij geen 55km heen en 55km terug te rijden elke dag maar is hij met 10min thuis.

En ik moest er wel om lachen want de man van een vriendin van mij werkt daar ook dus de personeel feestjes zullen niet saai zijn haha.

Iedereen een fijne avond misschien kom ik nog wel even kijken maar moet zo eerst even naar de waterearobic.

Geplaatst

Mijnbaby- jeetje, fijn dat je al zo snel mag joh!

Pamela - ik heb onregelmatige diensten. Tot nog toe alle afspraken in mijn vrije tijd kunnen plannen, maar dat zal straks moeilijker worden. Ik zal dan denk ik gaan proberen diensten te ruilen met anderen, dus is allemaal eigen tijd. Denk wel dat ik me even met de punctietijd ziek ga melden. Heb dat ook besproken met mijn manager en die ging akkoord dat ik zoveel mogelijk in eigen tijd zou doen, maar op dagen dat ik echt niet kon werken, dat ik me dan ziek mocht melden (denk dat zij allang blij was dat ik de rest gewoon in eigen tijd doe ;-))...

Mo74 - goed dat je jezelf op het lijstje er bij gezet hebt. Er wordt hier inderdaad lekker veel geschreven haha, dus neem je tijd om je in te lezen ;-)... Nee hoor, went snel!

Liedje - fijn je weer even te horen. Balen dat je werk nog zo veel energie eist, maar voor jezelf beginnen is een dapper besluit zeg! Wat zijn je plannen?

Maris- gefeliciteerd voor je ventje - kan me voorstellen dat dat heerlijk is qua reistijd! Heb je uiteindelijk weer meer tijd samen over, toch ;-)?

Over 3 nachtjes slapen ga ik op vakantie en dan als ik terug kom, gaat onze mooie spannende tijd al in meiden! We gaan er voor!!! Snel met zijn allen op naar een volgend topic "uitgerekend in..."!!! Heb er zin in hihi, ben zo nieuwsgierig ook :-)..

Betrap me laatste tijd weer veel op fantaseren: ik met een dikke buik, ik die naar m'n kindje zit te kijken tijdens het knutselen (ipv naar mijn nichtje hihi), mijn man met 't kindje in z'n armen, maar ook: de slapeloze gebroken nachten, de drukte en zorgen en hoe ga ik het doen met m'n werk qua oppas, wil ik dit werk dan nog wel doen, kan ik het wel combineren, wil ik minder werken, aaaahhh ben ontzettend aan het vooruit lopen in gedachten, want wie zegt dat t ooit gaat lukken... Maar ja, positieve gedachten kunnen misschien wel helpen natuurlijk ;-)...

Geplaatst

Maris wat fijn voor je mannetje! gefeliciteerd!

Ink: ja lekker he... ik mag volgende week al weer langs voor een echo...

Heerlijk hoor dat je met vakantie gaat... waar ga je heen?

wij gaan april naar barcelona... lekkere citytrip..

Geplaatst

Oh lekker Barcelona! Willen wij ook nog steeds een keer samen heen (ben er vroeger keer met m'n ouders geweest toen ik jaartje of 12 was ofzo, dus daar weet ik niet zo veel meer vanaf ;-))... Wij gaan naar Israël, Jordanië en Syrië en de winterjas blijft heerlijk thuis en als ik na 2 weekjes terug ben kan ik m hopelijk om ruilen voor een zomerjas, of ben ik nu al te optimistisch??? Zooooo klaar voor de lente en alles wat dat met zich mee gaat brengen ;-).....

Geplaatst

Jooeehhhee, rode duivels zijn hier ook gearriveerd. (Helaas samen met zijn grote vriend migraine)

Hou het nu dus even kort maar kom gauw weer terug met lange verhalen hoor! hahahahaha.

Iedereen heel veel succes en sterkte en tot gauw.

Weltruste.

Geplaatst

Dank je wel dames voor de felicitaties.

Heb alleen geen feestvreugde meer hier.

Ik was net naar de waterearobic en dat doe altijd samen met mijn nicht (en tevens beste vriendin) en mijn tante heeft al een tijdje longkanker en ze heeft inmiddels 2 chemo´s achetr de rug. Daar heeft ze vorige week de uitslag van gehad dat de tumor gekrompen was gelukkig. Nu hadden ze vandaag een gesprek met de arts en die vertelde dat er niks meer te doen is ze heeft ook botkanker. Ze moest gaan genieten van de laatste paar maanden die ze nog had en dat is het.

Ik ben er echt helemaal kapot van is altijd een 2de moeder geweest voor mij ze is net oma geworden van het eerste kleinkind.

Toen kwam ik net thuis kreeg ik een telefoontje dat een teamgenootje ook met al een paar weken longkanker. Zij heeft gisteren de eerste chemo gehad en is vandaag met loeiende sirenes naar het zh gebracht daar kreeg ook zij de uitslag dat ze ook botkanker heeft en ook niks meer aan te doen zij heeft het zelfs al in een ver gevorderd stadium dus dat is een kwestie van tijd.

Sorry ik zit te janken hier achter de laptop en heb even geen zin om op iedereen te reageren.

Geplaatst

Hoi mari, wat is het ook een verschrikkelijke rot ziekte, wat een verdriet zo in een paar uurtjes tijd. Is toch niet erg dat je niet op iedereen reageerd. heel veel sterkte meid.

Voor de meiden die ongi zijn geworden, jippie!!! Haha.

Geplaatst

Hoi meiden, weet niet of ik hier echt thuis hoor want ik heb pas 20 april de intake voor ivf. 3 weken geleden een bbz gehad, hartje zien kloppen, gelijk daarna geopereerd en hebben ze ook een eileider weggehaald. De ander zit er nog maar is ook niet goed. Vandaag gebeld voor m'n intake in rotterdam. Mijn zkh heeft daar een contract mee zodat nief alles daar hoeft. Voel me echt nog een groentje als ik het hier soms lees. We zijn al meer als 2 jaar bezig maar dit is echt wel spannend!

Liefs sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden