Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Patries wat fijn dat de punctie zo goed is gegaan en vooral dat je geen pijn hebt gehad. Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen hoe dat is want ik heb altijd heel erg veel pijn gehad totdat ik in DD de punctie heb gehad onder narcose.

Maar haha dat de gyn moest niezen ik moet er wel om lachen.

Maar snap wel dat hij het een beetje ongelukkig vond.

Maar goed ik zal heel erg hard duimen dat je veel bevruchtingen hebt maandag.

Hoopvol via instellingen bovenaan en dan handtekening wijzigen

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja hoor het is je gelukt haha

Zo te zien hebben jullie al aardig wat onderzoeken achter de rug. Wat duurt dat wachten altijd lang he bah wij zijn ook al weer jaren verder met alles

Geplaatst

Jeetje meiden!Ik denk jullie zijn allemaal aan het werk of liggen in het zonnetje maar nee heb weer lekker wat bij te lezen ;)!

Ey Marlijnne,

Daar ben je weer!Gezellig!Ja ben zo blij!!Hihi gek he?

Dank je wel dat je voor me gaat duimen hopelijk helpt het.

Al denk ik zelf dat ik niet zwanger ga worden van een verse emmie maar van een cryo daar ben ik van overtuigd gek he?

Ik ga zeker goed naar mijn eigen lichaam luisteren.Mijn bazin/vriendin is erg begripvol en krijg gelukkig alle ruimte.

En volgende week maandag mag ik weer naar de osteopaat,Ik houd mijn handjes wel thuis zal wel moeten haha maar hij niet ;) whaha.

Wat goed dat je gister een goede dag hebt gehad.Daar moet je ook van genieten.Wat vervelend dat je dan ineens zo verdrietig kan zijn erg vervelend lijkt me dat.Maar ook niet gek.

Is je menstruatie ook nog niet helemaal door gezet dan?

Morgen word het voor jou dus een lastige dag.Je moet een drempel overstappen voor jezelf om in die mensen massa te gaan zitten.Hopelijk gaat dit goed en kun je genieten van Marco Borsato.Zorg goed voor je zelf!Ik ga Dinsdag ben benieuwd :D!

Whahah Een epistel wat een moeilijke woorden voor deze simpele ziel ;)

Whaha zo zat ik ook te denken over die bikinilijn!!Kijk ik heb een lange maar wil niet zeggen dat iedereen die heeft grapje :P!Whahahaha een cavia moet zo onwijs lachen om jou!

@Maris,Wat een super goed nieuws!!Joepie hopelijk delen ze zich goed door!

Hoelaat ga je gebeld worden en hoelaat moeten jullie vertrekken dan??Spannend!

@Lianne,Dat is nu weer jammer dat je zon kort berichtje geplaatst hebt!Moest even terug lezen wat je bedoelde met strand.Maar ik moet morgen werken volgend weekend vrij.Dan ziet me buik er ook iets beter uit meer spelden kussen zeg maar ;) Whahah Te Grappig dit!

Is het je nog gelukt iets in huis te doen??

@Hoopvol,Welkom hier heel erg veel succes met het spuiten en op naar de punctie!Hoeveel follikels had je?

@Patries,(doppy)Wat goed dat de punctie mee veel!Zo zie je maar ieder persoon is anders.Wat goed dat er 3 eicellen zijn gevonden.Goede oogst dus!!!Nu een aantal spannende dagen.En heb je dan dinsdag de terug plaatsing?

Vanmiddag even lekker een terasje gepakt.

Wat is het leven soms toch heerlijk.

Helaas heel het weekend werken.

Maar volgende week hoef ik maar 1 hele dag en een avond te werken!! Heerlijk.

Liefs x

Geplaatst

Bianca dank je. Wij moeten morgen ongeveer om 8 uur weg en kan pas om half 9 bellen dus wanneer ze niet goed gedeeld zijn moeten we terug, maar we gaan er gewoon vanuit dat ze goed zijn zou wel heel erg zuur zijn als we terug zouden moeten, maar dan is het niet anders.

Maar gelukkig ben ik wel heel erg positief.

Lekker he zo´n terrasje haha.

Werk ze dit weekend zal wel druk worden op moederdag of juist niet want er zullen wel veel mensen gaan bbqen.

Fijne avond allemaal wij gaan straks even de tomtom bij mijn schoonmoeder ophalen want normaal doe ik dat via de telefoon wel maar ik als controlefreak wil voor de zekerheid nog een tomtom bij voor het gevaal de tel uitvalt of zoiets. Haha net of we er nooit eerder geweest zijn.

Geplaatst

Ink, ik zit tussen de 24 en 31 dagen in met mijn cyclus. Doorgaans is het 26 of 27 dagen maar er zit nog wel eens verschil in. Na de punctie was het 32, 26, 27 en ik hoop nu een cyclus te hebben van 26 en 24 is natuurlijk nog beter. Vandaag dat ik op dag 9 al moet testen omdat ik op dag 10 al een eisprong zou kunnen hebben, het is dus afwachten.

Duiken is voor ons beide echt een passie, daardoor hebben wij elkaar ook leren kennen. Ieder jaar gaan we een week op een boot en dan duiken we daar een dag of 6, drie a vier duiken per dag. Voor en na de trip zitten we al in egypte (meestal duiken we daar) om uit te rusten.

Maar echt ontspannen word ik pas van het duiken, dat is zoals je al zei zo rustgevend, HEERLIJK!!!

Nederland is niet bruin, in de zomer is het wat groen en is het zicht minder. Maar als het water nog niet te warm is heb je zo'n meter of 5 en soms wel meer zicht.

Je ziet minder als in de tropische zeeen, maar er zwemmen wel wat vissen en krabben kun je veel zien. Ik wil nog graag een keer naar zeeland om sepias te zien die zijn zo schattig.

Als we dit jaar op vakantie gaan willen we weer een boottrip doen, Hopenlijk kan ik dan niet duiken, maar alleen het slapen en leven op de boot vind ik al heerlijk!!! Mijn mannetje kan dan wel gewoon duiken. We hebben zelf al het materiaal dus we kunnen gaan wanneer we willen.

Marlijnne, fijn dat je dag gister goed was, huil maar lekker hoor af en toe!!! Dikke knuf vanaf hier

O,ja als we duiken dan gaan we meestal in Oostvoorne of in de grevelingen.

Bianca, fijn vanavond weer beginnen met spuiten. Succes

Mari, wat fijn dat ze er goed uit zijn gekomen, meid ik hoop zo dat ze blijven plakken morgen!

Patries, mooie oogst nu moeten de zaadjes hun werk goed doen.

Geplaatst

Hey Maris,

We hebben idd al wat onderzoeken achter de rug en telkens weer die hoop hè, die hoop dat je geen IVF hoeft te doen, dat je net zoals 'normale' mensen 'gewoon' zwanger kunt raken.

Mijn man is door een uroloog onderzocht en gebleken is toen dat hij een ontsteking bij de prostaat en verkalking van de prostaat had. De uroloog was wat onze kinderwens betreft heel positief en adviseerde ons om het IVF gebeuren nog maar even met drie maanden uit te stellen en af te wachten wat de medicijnen zouden doen bij mijn man. Dus we waren ontzettend happy, na een aantal dagen nadat het nieuws van de uroloog wat beter tot mij doordrong was ik zoooo positief dat ik eigenlijk het hele IVF gedoe al in de prullenbak gooide en dacht van "zie je wel, het komt wel goed met ons, we hoeven geen IVF te doen". Maar die blijdschap heeft een week geduurd, want een week na het bezoek aan de uroloog hadden we weer een gesprek met de gyn en die heeft ons verteld dat wij

"absoluut niet moesten denken dat het zaad van mijn man dusdanig zou verbeteren dat er geen IVF aan te pas hoefde te komen". Oh wat voelde ik me toen K.......T, van heel happy, naar ineens boembats richting een zwart gat.

We hebben toch besloten om het drie maanden uit te stellen, toch weer die hoop.

Drie maanden later moest mijn man weer voor zaadonderzoek naar het ZH en er was een hele kleine verbetering te zien, maar toch nog steeds zeer weinig en slecht zaad, dus toch IVF of eigenlijk ICSI. Op 14 feb dit jaar kregen we van dit van de gyn te horen, leuk, op Valentijnsdag.

En nu zijn we al weer mei, en eindelijk eindelijk zal het gebeuren, de punctie. Morgen nog even voor een echo en dan afwachten hoe het staat met de follikels.

Bianca: ik heb het niet echt meegekregen, maar mijn man (die de 'administratie' moest bijhouden van de gyn) zei dat er een stuk of tien waren, van 10, 14, 16 en 18. Ik zal morgen beter opletten.

Geplaatst

Lieve meiden!

Ff een knuffel van mij voor jullie!

Ik heb een beetje bij gelezen net, maar je kan echt niet een dag missen om goed bij te blijven, maar meiden, weet dat ik aan jullie denk!!!!!

Hier gaat het redelijk. Zo mijn huilmomenten.

Ik heb van het weekend even echt rust en elke dag is er weer 1 dichter naar de volgende behandeling!

Het gaat helemaal goed komen. Voor ons allemaal!!

Maandag ga ik ook weer aan de lijn werken! Ben nu 7 kg zwaarder. Gisteren gelukkig de laatste deca gespoten.

Daar ben ik nu dus ook weer even vanaf....!

Meiden, het gaat jullie goed met de behandeling. Ik blijf zeker bij jullie al is het wel wat minder eventjes!

Goed weekend en nogmaals heel veel succes!!!

XXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXX

XXXXXXXXXXXXXX

Geplaatst

@ Goofy, knap dat je na zo'n teleurstelling het forum toch blijft volgen. Ik werd er meestal zo depri van dat ik het forum een tijdje links liet liggen. Sterkte ermee.

@ Patries, wat fijn dat je de punctie zonder pijn hebt doorstaan. Ik ben jaloers op je. Ik heb het totaal anders ervaren. Maar zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders is en je het beste maar op het ergste voorbereid kan zijn.

Ik begin de eierstokken al aardig te voelen. Dat is volgens mij eerder dan de vorige keer. Niet dat ze pijn doen, maar ze zijn wel duidelijk aanwezig. Ik heb ook wat meer last van stemmingswisselingen. Over het algemeen voel ik me super, maar mijn lontje is in somige situaties erg kort. Gelukkig was het vandaag erg rustig op het werk, kreeg ik weinig telefoontjes en heb ik dus lekker door kunnen werken.

Ik wens iedereen heel veel :positive energie: positieve energie

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Jeeetje... het is bijna niet bij te lezen!! Hahaha.. heerlijk dit forum!

Hoopvol; leuk dat je je ook hebt aangesloten! Heel veel succes, we lopen zo'n beetje gelijk op.

Patries; fijn dat de punctie meeviel. Loop jij ook in het Erasmus? Waarschijnlijk heb je datzelfde gelukzalige goedje gehad waar ik het over had.

Bianca; begonnen met spuiten... eindelijk voor je! Wat apart dat je er zo'n sterk gevoel over hebt dat je zwanger gaat worden van de cryo! Maar goed; alles waar je rustig onder blijft, je goed bij voelt is oke. Zolang je maar de hoop houdt, want lukken gaat het toch wel!!!!!

Ink; ik vind bevrijdingsdag inderdaad ook wel een erg symbolische dag als laatste spuit!! haha

Gisteren voor een tweede echo geweest en alles zag er weer erg goed uit. Ook de arts benoemde dat het allemaal veel gelijkmatiger is dan de vorige keren. Vijf aan elke kant, van 15 - 20 mm. Morgenochtend mogen we voor de punctie!!!! Het mag onderhand ook wel, heb zo af en toe het gevoel dat ik helemaal op knappen sta!!

Wel heel gek nu we besloten hebben om het niemand te vertellen. Ergens heb ik wel de behoefte om mensen te bellen en ze van alles op de hoogte te houden, aan de andere kant is het ook wel een keer lekker om het helemaal voor jezelf te houden.

Ik ga eens een ontbijtje in elkaar draaien..

fijne dag iedereen!

liefs gabriella

Geplaatst

dames,

Helaas nog geen rust, tijd energie gevonden om bij te lezen. Gisterochtend vroeg vertrokken + laat thuis. vandaag staat een bezig dagje in&om het huis op het programma.Vanavond BBQ-=en met vrienden incl vakantieplannen maken samen..

Dus dat wordt op zijn vroegst ergens morgen!

@gabriella...ik wens je een voorspoedige punctie met een mooi resultaat!!! duimen draaien op volle toeren hier!

Geplaatst

Bianca, je bent weer in de race!!!!!!!! Is je eerste spuit weer goed gegaan gister?

succes meid, en je wordt gewoon heerlijk zwanger uit de verse poging!! ( anders hobbel je veel later achter mij aan!!!!) ;)

Gabriella, morgen de punctie. Spannend hoor en een mooie score aan aantal follikels.

Hoopvol, welkom hier gezellig!! Wat duurt het lang he, voordat je eindelijk zover bent en je mag gaan beginnen.

Lieve lieve Goofy, wat ontzettend knap en goed van je dat je nog lekker bij ons blijft. Ik hoop dat ook jij bij je volgende poging een mooi resultaat aan ons mag gaan vertellen. Doe eerst rustig aan en huil maar lekker uit!! Denk aan je meid, knuffel voor jou!

Maureen, in iedergeval wel een goed teken dat je je eierstokken voelt, dan weet je in ieder geval dat er iets gebeurd binnen in! Ik heb dat gevoel nu ook al, en heb pas 3 dagen Gonal gespoten....

Tusele, een fijne dag vandaag, hmm lekker bbq vanavond. Geniet ervan en ben benieuwd wat voor vakantie jullie gaan uitzoeken..

Maris, je zult vast een tp hebben!! Ben zo benieuwd of ze beide goed zijn ontdooit.....

Hier komen ook duidelijk de bijwerkingen weer om de hoek kijken, veel meer dan de vorige behandeling en hetzelfde als de eerste behandeling... moe, hoofdpijn, gevoelige stokjes, emotioneel (heel erg). Maar ja alles voor het goede doel!!

Heb gister alleen de huiskamer gedaan (ff snel) en verder zijn we naar het tuincentrum geweest om plantjes voor de tuin te halen en voor onze moeders een mooi kado te kopen. Ga verder niet heel veel doen in huis, vanavond het huis weer vol met vrienden. Dan zit ik te poetsen niets.... Ga lekker genieten van het mooie weer...

Fijne dag allemaal!!

liefs

Gast Guusje
Geplaatst

Hey meiden,

Gister bij de gyn geweest. Ze heeft weer een echo gedaan en zag aan beide kanten de cystes zitten. Die aan de linker kant is een follikel cyste en rechts was onduidelijk. Ze heeft overleg gehad met de ferti arts, ik ga nu weer verder met Synarel, en 25 mei weer een echo om te kijken of de cystes weg zijn. De pijn die ik heb word veroorzaakt omdat het vocht uit de cystes mijn buik in gaat, dit kan ik onderdrukken met pijnstillers.

Ook gaf ze aan dat er tijdens de operatie lichte endo was gezien (was nieuw voor mij) maar de klachten kan dit niet veroorzaken. Puur omdat het zo klein was.

Ik ben wel opgelucht, maar ook vind ik het weer erg spannend, wat zullen we 25 mei gaan zien.

Nou meiden, ik ga richting het strand, en hopen dat ik kan genieten van het mooie weer.

Fijne dag iedereen.

Liefs Guusje

Geplaatst

Hallo meiskes,

Vanochtend 2e echo gehad, maandag de punctie!!!!!! De gyn was trots op mij, ik had flink gebroed. In totaal zo'n 15 follikels van 14, 16, 18 en 20 en daarnaast nog een aantal kleintjes. De gyn verwacht dat er tussen de 5 en 15 eicellen zullen worden geoogst. Dus heel goed nieuws!!!!

Vanavond mag ik om 22.00 uur de pregnyl zetten, dus ik hoef ook niet midden in de nacht de wekker te zetten, ik kan fris en fruitig de spuit klaar maken.

Gabriella: heel veel succes morgen, ik ga keihard voor je duimen voor een goeie oogst en een goeie bevruchting.

Voor alle dames: dikke dikke kus, bedankt voor jullie lieve welkom bij dit forum. Ik denk aan jullie en hoop van harte dat jullie wensen mogen uitkomen.

Geplaatst

Lieve Marlijnne

Ik begrijp heel erg geod wat je bedoelt en dat je op de meest onverwachte momenten overmand kan worden door je verdriet, het is ontzettend heftig meid, ik vind het zo

knap van je dat je naar dat concert van Marco Borsato geweest bent, watn het lijkt mij enorm confronterend en mij benouwen grote menigte mensen.Nogmaals petje af.

Heb je er van kunnen genieten? lieverd, veel succes met je aankomende cryobehandeling

Lieve allemaal, uiteraard wens ik jullie stuk voor stuk succes in dit zware traject!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi dames ik reageer later wel uitgebreider maar wou even vertellen dat ik 1 topper aan boord heb de andere. heeft het niet overleefd maar gelukkig deze wel

Geplaatst

Dank je Lianne we mogen 21 mei testen dus ik ben benieuwd.

Als het niet gelukt is verwacht ik 20 mei mijn ongi dus ik wacht denk ik die dag af en is er dan niks dan gaan we 21ste testen haha maar dat zeg ik nu

Geplaatst

Jaaaaaa!! Ook wij hebben de eerste oproep gehad voor de voorbereiding van de eerste IVF poging..

Doodeng, spannend en hoop tegelijkertijd! Zie erg op tegen het spuiten, jullie klinken allemaal zo ervaren, hoop dat het mij ook gaat lukken..

En wij doen ook mee aan die cetro trial. Heb hele goede ervaring met het ziekenhuis, nadat we bij een eerste ziekenhuis boos en verdrietig zijn vertrokken..

Ben dus sinds vandaag hier aangemeld.. Toch wel fijn om te lezen dat je niet alleen bent..

Geplaatst

@ Maris! Yes, een toppertje aan boord! Succes meid in de WW!!

Geplaatst

De BBQ was gezelli..lekker gesmuld, gekletst, witbiertje gedronken. We hebben tot half elf buiten gezeten met een aantal tuinfakkels aan. En vakantieplannen gemaakt! We willen richting oostzee kust polen en misschien wit-rusland. Als het weer niet lekker is zakken we af richting Hongarije. Ik heb er zin in..ga me lekker orienteren voor bezienswaardigheden, do's&don'ts en campings....heerlijk vind ik dat. Lekker inlezen/orienteren is al een groot deel van mijn vakantiepret altijd! In Wit rusland konden we gisteren helemaal geen campings vinden..ha ha een land 5x zo groot als nederland en 1 camping via google ;-) Had wel gelezen dat wild kamperen (met toestemming van de eigenaar) mag. Dat met evt douchen bij de boer waar we camperen of bij een groot tankstation zien we wel zitten. De broer van de vriend van het stel is internationaal vrachtwagen chauffeur. Hij gaat ff navragen hoe zijn collega's die in Wit Rusland rijden tips hebben. Heb nu al zin in het avontuur!

De mei-vakantie was leuk, ben ook wel weer blij dat er nu wat normalere weken aankomen..met die klusjes in&om het huis die ik tijdens mijn sabbatical op wil pakken schiet het niet op. Een aantal studiedagen die Tim vrij heeft, vakantie, mijn inzet voor fancy fair en verbeteren schoolplein bij Tim op school(zandbak net is gejat er was een hele discussie of er wel/niet iets nieuws aangeschaft moest worden) en in mijn enthousiasme soms teveel afspraken voor de loopbaanorientatie in de zorgsector.Ik hoop dat ik de komende 2-3 weken wat schot in mijn 2-do lijst komt..

Alhoewel...Tim is de 18e jarig. Dus weer druktes met de voorbereidingen voor de 3(!) feestjes...15e voor mensen die niet op de 18e kunnen komen (ivm familie van ver en mensen die het ivm werk/schoolgaande kinderen niet zo goed redden door de week), de 18e tracteren op school + opa's en oma's op bezoek en dan de 21e zijn 1e keer een verjaardagspartijtje...Ook leuk hoor!

Verder begin ik af te tellen richting de mijn verwachte ongi en start met spuiten dan...spannend!!!!

@inge35 welkom hier! Wat jammer dat jullie een vervelende ervaring hebben bij een ander ziekenhuis. Ik hoop dat het met het nieuwe ziekenhuis beter gaat lopen..en tot een mooi resultaat mag leiden pregnant-woman-123.gif

@mari..succes met th_smiley_waitinggldm.gif

ik duim!! duimendraaien1.gif

@gabriella..ben heeeel benieuwd...ik denk aan je!

@hoopvol...mooie nickname! Succes morgen..de vooruitzichten vwb "de oogst" zijn goed!! Fijn!! Wat een verhaal ook vwb jullie "reis" om een kindje te krijgen. Ja als IVF dan opeens de enige mogelijkheid is terwijl je hoopt op betere zwemmers resultaten...dat is erg confronterend. Heb ik ook zo ervaren.

@guusje geniet van het mooie weer. Waarvoor dient Synarel?

@lianne..vervelend dat je zo'n last hebt van de bijverschijnselen..

@maureen Dank voor je mooie smiley en positieve energie!!!

@goofy..knap dat je mee blijft lezen hoor! Huil lekker uit...gooi het eruit want oppotten, dat komt er links of rechts een keer uit is mijn ervaring..

@meezie..duiken en een appartementje in Egypte..nou begin ik het te begrijpen!! Ik heb ooit gesnorkeld met een dagtrip vanuit hurgada..supermooi was het daar

@bianca doe je goed een terrasje pakken!! Heb je lekker gerelaxed en niks gedaan in de zon of was je met andere mensen? Leuk zeg lunchen met iemand die je zo lang niet gezien hebt. Jullie hadden vast genoeg te bespreken. Haar was goed gelukt trouwens..me=happy! Hoe gaat het met spuiten/de bijverschijnselen?

@patries..fijn dat de punctie zo goed ging. Hoe is het nu?! Nog na-verschijnselen?

@marlijnne..ja Tim heeft hele verhalen...incl van afgelopen vrijdag -dagje slagharen. Dagje park was heerlijk! Ik wens je toe dat het jou ook werkelijkheid mag worden!

HEb je nog een beetje kunnen genieten van borsato? Hoe komt het dat je last hebt van veel mensen om je heen? De emoties/verdriet?

@ink..jij ook een koelkast vol met spullen dus?!?!

Voor de meiden in de stimulatieperiode Maureen, lianne..

sterkte met de bijverschijnselen. Ik duimendraaien1.gif ook voor jullie dat het voor een mooie oogst en hopelijk een nog mooier eindresultaat is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden