Ga naar inhoud

wie start er ook waarschijnlijk april/mei 2011?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Lady,s

@Marlijnne,Oke ik ben benieuwd!!Ik heb sta plaatsen!Was er dit jaar wel een garderobe?2 jaar geleden namelijk niet wat was dat irritant liep ik heel de avond met een dikke jas in mijn handen,

Voor jou zijn deze dagen ook erg spannend he!

@Tusele,Kan het me zo goed voorstellen en dat je al 1 kindje hebt zegt toch niks dan mag jeje nog wel verdrietig voelen het verlangen voor jou naar een 2de kindje is voor jou net zo groot als voor ons voor een eerste kindje.

Hopelijk breekt je ongi door!!

Ik bedoelde met anders zie ik het somber in dat ik al een aantal pogingen heb moeten staken omdat ik te veel follikels had en mijn bloed waardes te hoog waren.Dus de kans is nu ook gewoon aan wezig dat ik er weer te veel heb.Hopelijk mag ik dan gewoon alsnog voor een punctie!

@Meezie,Spannend weer!Laat dan di die test maar is positief worden!

Nog wezen duiken vandaag?

@Lianne,Heerlijk he wat die hormonen met je doen.Wanneer heb jij nou je echo?

Net het ziekenhuis gebeld omdat ik wilde weten hoelang het de vorige keer duurde voor ik de punctie had.

Nou ik was toen wel heel vlug op dag 13 had ik al de punctie.

Dus als ik weer het zelfde reageer ga ik nog tegelijk lopen met jou Meezie ;)

Ik had nu de fertiliteits verpleegkundige die bij mij de echo maakte met 7 weken zwangerschap.Wat voelde dat raar.Ze was onwijs aan het snauwen.Zei had een onwijs onduidelijke echo gemaakt toen en twijfelde zelf onwijs erg.Iets wat mijn vriend haar erg kwalijk heeft genomen.En dit ook aan de Gyn verteld heeft.Maar goed dat ben ik niet gewend van haar aangezien het altijd mijn favo verpleegkundige was!!Ben er ook steeds meer klaar mee.

Om 2 uur gaan we richting Arnhem willen de files voor zijn.Dan even een hapje eten en misschien nog even shoppen.

En dan ook naar het concert van Marco borsato.

Ik ben heel wat meiden vergeten geloof ik maar ik heb het even heel druk sorry!!

Dikke knuff

ff snel

@gabriella heb je de uitslag al van het aantal embryootjes?

@Maris,hoe voel jij je?

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@allemaal! :laugh:

Het is al eerder gezegd...en het klopt! Je kunt er niet zomaar een paar daagjes tussenuit gaan...voor je het weet ben je de kluts kwijt bij dit onderwerp!!

Gisteren heb ik mijn terugplaatsing gehad. Van de 3 eicellen was er 1 bevrucht.

Hoe gemakkelijk de punctie ging...hoe lastig de terugplaatsing... Er kwamen allemaal verschillende slangetjes aan te pas en de embryo werd zelfs weer terug gebracht hihihi...Toen ze uiteindelijk de kogeltang (IEEEEK!!!!!! en AUWWWW) erbij haalde en een ander slangetje ging het goed.

Nou goed...in ieder geval hopen dat het blijft zitten en dan mogen we over twee weken testen.

Het duimen is gestart.

Liefs

Geplaatst

Bianca veel plezier vandaag bij Marco.

Patries heel veel succes ik zal voor je duimen.

Tusele ik zal duimen dat de ongi door komt.

Ik voel me redelijk van de wachtweken heb ik nog niet zoveel last heb alleen zo´n zere knie door de slijmbeursontsteking. Heb me gister ook ziek gemeld en ben naar de ha geweest maar het enige wat hij kan doen is een spuit en dat wil ik niet ivm de tp en hij wou dat liever zelf ook niet doen dus het is nu rusten en koelen en dan hopen dat het een keer over gaat, maar goed het zit er al sinds 29 november (toen viel ik van de fiets) dus het kan nog wel even duren.

Maar ja het enige voordeel ervan is dat ik nu wel rustig aan doe na de tp en dat kan nooit verkeerd zijn lijkt me.

Geplaatst

ongi was niet genoeg doorgezet voor 18h...dus waarschijnlijk morgen start met deca

@bianca veel plezier bij marco!!

@patries..kogeltang?!?! Ach..eigenlijk WIL ik het ook niet weten...ik hoop dat je er vandaag niet al teveel last van had..

@mari sterkte met je knie!

@marlijnne..dank voor je lieve woorden. En idd...Hubbie en ik willen vooral kijken naar wat we WEL hebben en ons niet blindstaren op wat we NIET hebben. De wens zit diep en vervulling van die wens zou een supermooie bonus zijn.

Geplaatst

Hi meiden,

Hier ben ik dan!!!

Maris, wat balen van je slijmbeursontsteking zeg!!! en helemaal in je knie. Ik heb het al 2 keer in schouder gehad en dat is niet prettig. Heb toen inderdaad ook een spuit gehad en die helpt wel. Kan me voorstellen dat dit voor jou nu geen optie is, hopelijk knapt het snel op met rust!! Wel lekker dat je nog even rustig aan kunt doen en dan niet veel hoeft te tillen enzo..

Patries, succes tijdens de ww. Ben benieuwd naar je reseltaat!!

Tusele, wat een verhaal van de geboorte van Tim zeg, heftig! Hopelijk zal je dit bij een 2e bevalling bespaard blijven. Is je ongi al lekker doorgezet?

Marlijne ik ken het gevoel wat jij beschrijft dat de wens nog groter is. Ik had dit na de miskraam ook, en ik was toen net 8 weken zwanger toen we erachter kwamen. Het gevoel ook dat je weet dat je zwanger kunt raken, doet iets met je. Jij hebt alles bewust meegemaakt. Ik hoop dat je nog een keer zwanger mag worden en dat daar een mooi broertje of zusje geboren wordt!!!

Wanneer hoor je of de cryo goed ontdooit?

Meezie, hoe is het met jou? Al een positieve ovu test?

Inge, ik hoop dat je wat wijzer bent geworden vandaag!! Dat wordt nog wel even lastig voor je als je niet goed tegen naalden ed kunt. Ga je wel proberen om zelf te spuiten?

Je gevoel voor jaloezie mag je best schrijven, is echt niet raar. (bijna) iedereen hier heeft daar wel last van!! Nu is het jou en onze beurt!! Succes.

Bianca, je zit nu lekker bij Marco :headbanger::dj:!!!!!!! En nog lekker wezen shoppen in Arnhem? En vooral niet onbelangrijk: heb je een leuke avond gehad met Marco, en aan wie heb je nu het kaartje verkocht?? of ben je alsnog met je "vriendin" gegaan?//

Ik ben erg blij met de hormonen en wordt er soms erg vrolijk van, heb net een stukje van de Giro zitten kijken, en heb dan tranen in mijn ogen.... :happy:. Hoe voel jij je? Had je nu met de echo een botte fert.arts?

Ben nu 7 dagen aan het stimuleren en heb vrijdag de 1e FM. Verwacht dan zondag of maandag een 2e FM en dan volgende week woensdag punctie?????

Ik ben echt helemaal op aan het eind van de dag, gelukkkig gaat het vandaag wat beter dan gister. Weekend heb ik waar het kon slapend / hangend doorgebracht en had totaal geen puf om wat te doen naast het nodige/verplichte.

Mijn buikje is al weer mooi opgezet en voel dat er van alles gebeurt, dus dat vat ik dan maar als een goed teken op!!!

Ga nu ff de vaatwasser aanzetten (dat ben ik zelf helaas) en dan kom ik nog wel een keer weer gluren :)

Geplaatst

@lianne..berichtjes hebben elkaar net gekruisd..nee ongi heeft niet goed genoeg doorgezet. Als het volgens normaal patroon verloopt wordt het morgen..

Fijn dat je merkt dat de stimulatie zijn werk doet. De bijverschijnselen zijn minder..

succes met de afwas..doet me aan een loesje denken ;-)

big-goud-9906_3.jpg

Geplaatst

Haha :laughbounce::laughbounce::laughbounce:je wil niet weten wat ik allemaal denk tijdens de afwas!!!! Helaas was ik vandaag alleen............

Jammer dat ie niet goed is doorgezet, hopelijk komt ie morgen goed door..

Geplaatst

@Lianne: Welterusten. Meer energie gewenst voor morgen!

Haha, ik realiseer me pas op het moment dat ik me bericht wil plaatsen dat je dit gisteren schreef. Dus nu een nieuwe poging: Ik hoop dat je heerlijk geslapen hebt en vandaag en fijne dag had.

@Meezie: Vervelend dat je eierstokken een eigen leven leiden. Doen de mijne soms ook en dat vond ik zenuwslopend tijdens de IUI's; en maar van die ovulatietests blijven doen. Uiteindelijk ben ik gewoon iedere dag bloed gaan laten prikken. Scheelde mij een hoop stress, maar is wel een enorm gedoe. Succes met wachten!

@Inge: jeetje zeg wat een verhaal van jou. Jij hebt al het een en ander mee gemaakt. Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen van het cadeautje van je moeder voor jullie. Wat ontzettend lief, dat hoe ziek ze was, ze dit voor jullie deed.

Succes vanavond met alle informatie. Het is heel veel wat je te horen krijgt, maar je kunt ook veel vragen stellen. Ik vond het een erg prettige bijeenkomst. Wij zijn zelfs twee keer geweest, omdat we erg veel onbegrip kregen van mijn schoonouders. Toen zijn we nog een keer gegaan en hebben ze mee gesleept. Ze waren redelijk onder de indruk (missie geslaagd dus).

@Tusele: Wachten op je menstruatie is stom, zeker als je er zo chagrijnig van wordt. Maar kinderfeestje organiseren is wel heel erg leuk. Gefeliciteerd (alvast, of alsnog?)!

Oh ik lees nu dat de ongi is gekomen. En je menstruatie is begonnen als het rood bloed is. Bruin telt nog niet, alleen rood is goed (en in mijn ziekenhuis voor 18.00 uur, anders telt de volgende dag pas als dag 1). Matrassen, hahaha. Hou ik ook niet zo van, maar kan wel om jou woordkeuze lachen.

En nu ik aan het eind van alle bij de lezen pagina's kom, lees ik dat jij dat natuurlijk allang weet. Morgen dus dag 1.

@Marlijne: Wat een mooie woorden schrijf je over je meisjes en hoe ze je kracht geven en moeder hebben gemaakt.

Ook al heb ik absoluut niet mee gemaakt wat jullie hebben doorstaan en kan ik dus niet zeggen dat ik me voor kan stellen hoe je je voelt, wil ik toch zeggen dat je woorden zo waar zijn, ik ze zo mooi en oprecht vind en dat ik me heel goed voor kan stellen dat het zo voelt. (dat was een lange zin, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)

@Bianca: Vervelend van die humeurige verpleegkundigen. Ik vind dat het verboden zou moeten zijn om onaardig te zijn als je op de IVF afdeling werkt. Empatische medewerkers zijn veel fijner voor ons! :animatedwink:

@Patries: Een Emmie aan boord! Gefeliciteerd!

Brr al dat wapen gekletter in je doos is maar niets inderdaad. Was het een mooi embyo op het moment van terugplaatsing? Succes op de wachtbank.

@Mari: Doe maar heel rustig aan inderdaad met je slijmbeursontsteking. Maar dat heb je vast al van allerlei kanten gehoord als je er al zo lang mee loopt.

Ik had vandaag mijn eerst FM en daar was ik echt verschrikkelijk zenuwachtig voor.

Het resultaat van 4 dagen spuiten is als volgt:

Links 1 grote van 13 mm en 5 kleintjes van rond de 9 mm.

Rechts 2 grote van 13 mm en nog 4 kleintjes.

De arts kon me niet zeggen of de kleintjes mee zouden gaan doen, maar ze hoopte het wel. Ik uiteraard ook, want drie follikels is niet zo heel veel (alhoewel ik me zeker realiseer dat er meiden zijn die heel graag die drie follikels van mij zouden willen hebben).

Ik vind het erg vervelend dat ik, voor mijn gevoel zo'n twijfel uitslag heb, dus mijn zorgen/stress zijn zeker niet minder geworden vandaag. Daar baal ik wel van. Waarom moet ik me nou altijd zo'n zorgen maken. Pfff, soms word ik zo moe van mezelf. Vrijdag een nieuwe FM en ondertussen spuit ik gewoon door, en ga ik maar heel hard duimen dat alles lekker mee gaat groeien.

Geplaatst

Meiden, ik heb jullie weinig te melden maar ik denk wel heel veel aan jullie hoor!!!!!

Knuf en kussen!!!!!!

Ik vind het zo spannend allemaal, jullie verhalen etc.

Succes!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

@okaasan.. je schreef Waarom moet ik me nou altijd zo'n zorgen maken. Pfff, soms word ik zo moe van mezelf. hier nog zo-eentje.. ;-)

Geplaatst

Hallo meiden,

even weinig tijd, maar wilde even snel laten weten; vanmiddag rond half 4 is de terugplaatsing. Of het 1 of 2 zijn weten we nog niet, ook niet of er meer bevruchtingen zijn.

Vind het super spannend....

liefs gabriella

Geplaatst

Hey Gabriella,

Ik heb vanmiddag ook de TP, om kwart over 3. Joehoooeeeeeee. Wat een opluchting!!!!!!!!! De emoties gaan echt van hot naar her.

Ik heb ook een vreselijke punctie gehad en heb twee dagen alleen maar geslapen en paracetamol geslikt en de oogst was ook niet al te best, maar 3 eicellen en dat met wel 15 follikels. Dus ik was heel erg bang dat we vandaag een negatief telefoontje van het ZH zouden krijgen. Maar niet dus!!!!!!!

Zoooo spannend. Succes Gabriella en we zien elkaar vast wel op het wachtbankje.

Inge, ik (en met mij alle dames hier) weten wat je doormaakt, alle pijn, alle emoties, het wachten, de onzekerheid, de boosheid, de jaloezie, de vreselijke angst voor wat komen gaat, het onbekende. Ik vond het ook doodeng dat prikken, het idee alleen al, dat jij jezelf moet injecteren, elke dag, vreselijk. Maar geloof me, als je eenmaal bezig bent, dan wordt het een deel van je leven, je gaat het (hoe raar dat ook klinkt) normaal vinden, het hoort dan bij jou. En ik vond dat het traject ineens heel snel ging, vanaf het moment van injecteren tot het moment van de punctie, ging als een sneltrein. Ik heb zo'n drie weken geprikt, die drie weken gingen heel snel voorbij.

Inge, als je je alleen voelt (want ik heb me heel vaak heel alleen gevoeld tijdens het hele gebeuren) of je voelt je ellendig of bang, schrijf het dan van je af, op dit forum, of houd een dagboekje bij. Ik heb een soort van dagboekje gemaakt. Een aantal weken geleden heb ik op papier gezet hoe vaak en wanneer we naar het ZH moesten, wanneer ik ben gestopt met de pil, nu twee jaar geleden, het telefoontje naar de huisarts waarin we vroegen om een vruchtbaarheidstest, de bezoeken aan de gyn, de echo's, de zaadonderzoeken, en de zwartste dag in ons leven, toen we te horen kregen dat ICSI de enige manier was om een kindje te krijgen. Ik vond het prettig om alles even op papier te zetten.

Okaasan, je schreef dat je veel onbegrip kreeg van je schoonouders. Ook ik heb dat ervaren, heel vervelend. De omgeving snapt vaak niet wat voor impact het heeft op je en zeggen vaak ook de verkeerde dingen: "Gelukkig maar dat er IVF is, nu komt alles goed (yeah right!), je moet maar even op vakantie gaan, als je ontspannen bent, dan lukt het misschien ook wel. Dit wil je gewoon niet horen. Mijn twee schoonzussen zijn zwanger en daar gaat de aandacht naar toe, want dat is leuk, vragen hoe het met ons gaat, is niet leuk natuurlijk. Nou ja, hopelijk kunnen we over een aantal weken ook goed nieuws brengen.

Heel veel succes Inge en de andere dames!

Kus

Geplaatst

@ Gabriella: het is natuurlijk ook super spannend. Veel succes vanmiddag.

@ Okaasan: laat ze maar lekker groeien, hopelijk worden de kleinere nog groter.

Hier gaat alles ff wat minder. Ik heb een heeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht humeur. De dag begint goed, ik ben juist best vrolijk, maar met minste of geringste is al te veel. Niet dat in tranen uitbarst, maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben meteen geïrriteerd, wordt kortaf en snauwerig. En het heeft dan uren nodig eer ik weer een beetje bijgetrokken ben. Zelf mijn collega's moeten er onder lijden.

Hopenlijk verloopt de middag wat soepelder. Vanmiddag heb ik eerst acupuntuur en daarna mijn 2e FM.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

De uitgangsecho staat voor vrijdagochtend gepland. De 1e spuit gaat er vanavond in...En de libelle zomerweek dag a.s. maandag met mijn mams kan dus gewoon door gaan:happy7: . De volgende echo is pas woensdag of donderdag!

@gabriella

spannend..ik ben benieuwd hoe je de tp ervaart en hoe de "oogst" uiteindelijk was!

Oh lees net terug dat je een kringloopshopper bent. Leuk is dat hè?!?! Had vorige week een leuke broek voor 3,-!!

Geweldig zo'n HY busje!! Wij dubben al een tijdje over zo'n busje..heb je foto's van hoe jullie erin "leven" en slapen?!

Geplaatst

@Gabriella & Hoopvol: Heeeeel veel succes vanmiddag! Ik duim voor jullie!

@Tusele en Oksaan: Die tang hahahahaha, ja dat was echt niet fijn....maar ik heb er gelukkig enkel maandag last van gehad.

@Maureen: Heel veel succes bij de FM vanmiddag. Ik hoop dat je daar een beter humeur van zult krijgen enne....een slecht-humeur-dag is helemaal niet erg.

@Mari-83: Hoe voel jij je? Wij gaan redelijk gelijk op hè?

Moet wel zeggen dat dat wachten lastiger is dan ik dacht hoor...en we zijn pas een paar dagen onderweg.

Heb van die steekjes in mijn buik en onderrug zoals ze zijn als ik ongesteld moet worden...Pregnyl??

Nou ja, de spannendste dagen zullen toch echt volgende week zijn....

Liefs

Geplaatst

Patries hier gaat het wel goed ik voel niks haha kan ook nog niet.

Nee het ergste wachten komt nog volgende week.

Dat kan inderdaad van de pregnyl komen en ik weet niet of je ook die bollen gebruikt want daar kun je ook allerlei verschijnselen van krijgen.

Gelukkig heb ik geen medicijnen nu dus heb ik geen valse verschijnselen dat is wel zo fijn.

Hoopvol jij ook heel erg veel succes vanmiddag en dan lekker broeden.

Ik ken dat gevoel ik had vorig jaar ook 13 eicellen en ´maar´ 4 bevrucht natuurlijk waren we daar wel blij mee maar stiekem had je toch iets meer verwacht, maar goed ik heb nu een tp gehad van de cryo daarvan dus ik hoop echt dat het nu een keer gelukt.

Ook die oordelen van de schoonouders ken ik maar al te goed. Die van mij hebben mij letterlijk en figuurlijk gezegd dat ik niet zo moeilijk moet doen omdat er vanzelf wel een keer een kind komt. En ook net wat je zegt al die zinloze reacties als laat het even los dan komt het vanzelf haha hoe dan onbevlekte ontvangenis, ook als je zegt dat bij ons de kans op een natuurlijke zwangerschap minder als 1% is denken ze nog dat we overdrijven.

Maar ach laat ze kletsen wij weten zelf wel beter en we zouden dit zware traject echt niet doen als we zeker wisten dat er zo een kleintje zou komen.

Geplaatst

hoopvol en gabriella succes met de tp!

Hier telefoon gehad, geen terugplaatsing. Cryo niet goed ontdooit.

Het gekke is dat je altijd wel een slag om de arm houd met een cryo,maar doordat de vorige wel goed was...

Krijg je weer hoop.

Ik merk dat het er behoorlijk inhakt:-(

Nu dus weer helemaal overnieuw beginnen.

Ik wil zo graag......ben zo verdrietig.

Lfs

Geplaatst

Lieve marlijne

Wat een klote bericht!!

Probeer goede hoop te houden meid: na de bevalling van onze mooie jongens eindigde de eerste cryo tp in een vroege mk, de 2de tp ging ook niet door vanwege de slechte ontdooiing en daarna een volledige behandeling met een zwangerschap... Ik hoop dat je me gaat volgen meid!!

Liefs

Babeth

Geplaatst

:blowkisses:Dank lieve meiden.........

Voor mij ook geen mei meer! Morgen maar eens even bellen en met zh afspraak maken.

Ik blijf ook lekker kletsen hier.....

Geplaatst

Ey Lady's

@patries,Spannend!!Heel veel succes deze wachtweken!

Het zou zo maar kunnen dat het door de pregnyl komt.

Wees niet bang vrouwen die zwanger zijn hebben de zelfde klachten!

@Maris,Wat waardeloos van je knie.Ben je al bij de dokter geweest?Voor de rest voel je niks aan je lichaam?Je gebruikt ook geen bollen ofzo he?

@Lianne,Ik was idd bij marco,Was erg gezellig!!S middags in een winkel centrum even wezen shoppen,Daarna op een terasje gezeten,daarna wat gegeten en daarna naar marco was om 2 uur thuis.Lang leve files door de weg werkzaamheden!

Mijn vriendin heeft het kaartje via marktplaats verkocht.

Het is inmiddels een ex vriendin ben onze vriendschap erg beu en heb haar nu 2 weken niet gesproken prima.

Ja de Fert verpleegkundige doet de echo s bij ons.Wat een stom mens.Ze was altijd de aardigste.Maar omdat ze de echo niet goed had gedaan en ze altijd erg twijfeld over van alles heeft peet dit aangekaart bij de gyn en ik denk dus dat ze daarvoor op het matje geroepen is.Dus sindsdien is ze niet meer aardig en mist ze alleen nog maar haar bezemsteel ;)

Ik voel me goed.Zo nu en dan voel ik me eierstokken wel,maar goed dit heb ik de afgelopen 3 maanden sowieso heel erg gehad.

Zit jij nu ook al 7 dagen aan de hormonen??Of ben je 7 dagen geleden begonnen met de deca.Mijn hoofd is echt een vergiet vreselijk!!

Spannend dus voor vrijdag!!

Gaat nu opschieten he!

Jij bent dus lekker Emo!Hoe is je dagje van vandaag.Word jij altijd zo moe van de hormonen dan??Krijg jij altijd een opgezette buik??Ik niet eigenlijk.

Benieuwd misschien hebben we dezelfde dag de punctie wel!!De vorige keer op dag 13 als het nu weer zo gaat zou het dus woensdag worden.( hoop zo dat ik niet hoef te stoppen wegens overstimulatie)Dat vind ik het allerspannendste van alles.Punctie vind ik een appeltje eitje als ik het moet vergelijken!

@Haha Tusele,Denk jij altijd aan sex tijdens de afwas :P

Joepie vrijdag beginnen eindelijk!!

@Okaasan,Kan me voorstellen dat je er van baalt dat er zo weinig follikes aanwezig zijn.Maar het kan soms zo snel gaan dus zou zo maar kunnen dat ze echt nog wel een groei speurt maken hoor!Laten we het hopen voor je!!

@Goofy,Hele dikke knuffel voor jou!!

@Gabriella,Joehoeee een terug plaastsing!!Hoeveel zijn er terug geplaatst!Nu lekker broeden!!

@Hoopvol,Ook jij een tp!!Spannend zeg!!

@Maureen,Wat balen zeg ik herken het helemaal we kunnen elkaar de hand schudden!Jij hebt vandaag je 2de fm gehad toch?

@Lieve Lieve Lieve Marlijnne,Wat onwijs K*T!!Jeetje mina zeg!

De kans is idd heel erg aanwezig ik kan er over mee praten maar kan me zo voorstellen hoe jeje moet voelen.Gaat het een beetje?

En hoe nu verder??Jeetje word een beetje boos had gehoopt om iedereen zwanger te zien de 11de!:(Dikke knuffel voor jou!

En jij gaat niet weg hoor!!Je blijft lekker mee kletsen!!

@Melis25 hoe is het met jou?

Nou hoe het met mij gaat heb ik aan Lianne geschreven ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden