Jump to content

niet plassen voor de terugplaatsing

Recommended Posts

Posted

Wisten jullie dat er vanuit het ziekenhuis wordt afgeraden om te plassen voor de terugplaatsing. Ze hebben liever dat je een volle blaas hebt.

Ik heb nu de 4e terugplaatsing gehad en hoor dit nu voor het eerst???:mad:

Posted

Wat raar dat je dat nu pas hoort!! Bij mij staat zelfs in de brief van het ziekenhuis dat je met een volle blaas moet komen. Niet erg prettig maar daardoor krijgen ze de baarmoeder beter in beeld. Hopelijk heb je verder wel een goeie tp gehad? Succes de komende weken!

Caroline

Posted

Hoi Caro-lin, dat is alleen maar omdat een gevulde blaas op de baarmoeder drukt waardoor ze beter kunnen zien op het scherm waar ze het embryootje uit de cathether moeten schuiven. Als ze er nooit iets over gezegd hebben tijdens je terugplaatsingen, is het dus nooit een probleem geweest ;-))

Posted

Bij elke Tp werd dit tegen mij verteld, bij iui of ivf.

Wat raar dat jij dit niet wist. Ze kunnen dan beter bij je baarmoeder denk niet dat je een grotere kans maakt puur dat ze er volgens mij beter bij kunnen.

Posted

Wat raar dat je dat inderdaad niet wist. Bij ons in het ziekenhuis staat het in de brief die je voor iedere TP mee krijgt.

De eerste keer vond ik het wel spannend hoor een volle blaas en dan dat geduw erop. (had zelfs de arts gewaarschuwd en schone klerding bij me...niet nodig uiteindelijk haha)

Posted

Dit word niet gedaan in belgie. Zo vreemd dat ze in nl het wel willen. Ja ze zien het beter zeggen ze. Maar met mijn eerste tp was mijn blaas te leeg. Uiteindelijk een positieve test en een vmk. De tweede en derde keer negatieve test. Ik heb een beter gevoel erbij als mijn blaas niet te vol is. Want anders moet je na de tp heel hard plassen en dat voelt toch niet goed en eng. Ondanks er niks kan gebeuren maar toch.

Posted
Wisten jullie dat er vanuit het ziekenhuis wordt afgeraden om te plassen voor de terugplaatsing. Ze hebben liever dat je een volle blaas hebt.

Heeft geen invloed op je kansen hoor. Het is alleen makkelijker om je baarmoeder goed in beeld te krijgen, maar als ze er nooit wat van gezegd hebben is het ongetwijfeld gewoon gelukt je baamoeder goed in beeld te krijgen.

Bij ons zeggen ze: redelijk volle blaas. Niet zozeer dat je echt op knappen staat gelukkig. Ik ging voor de TP nog 2 keer een beetje uitplassen, omdat ik toch iets teveel gedronken had. Was best lastig .. haha.

Posted

Raba,

Wij hebben in Genk de tp en hier verzoeken ze ook om wat urine in je blaas te laten zodat ze je baarmoeder goed in beeld kunnen krijgen.

Mij is daar verteld dat een 'te volle' blaas niet prettig is voor jezelf en je baarmoeder komt dan niet zo goed in beeld.

Ach, lege blaas of volle blaas, als ze het rietje/catheter maar goed inbrengen en de embryo's in je baarmoeder plaatsen dat is het aller belangrijkste.

In het CZE gebruikten ze geen echobeelden bij de tp, dit ging op gevoel. Nou, dat heb ik gevoeld hoor. Auw!!

Met echo beelden 'prikken' ze met het rietje niet tegen je baarmoeder en zonder echo beelden wel en dat doet zeer hoor!

Posted

Bij een te volle blaas ligt de baarmoederhals in een knikje en kan het kathetertje er niet makkelijk doorheen. Bij mij hebben ze toen een rietje gebruikt om een opening te maken door de mond heen en dat doet ZEER. Met een gevulde blaas ligt de baarmoeder mooi in 1 lijn en kan het kathetertje makkelijker naar binnen.

Posted

Ik wist ook dat je beter een (half) volle blaas moet hebben. Niet omdat ze het beter zien, maar je baarmoeder gaat hierdoor iets omhoog staan, dan kunnen ze de catheter beter inbrengen. Ik heb 1x gehad dat mijn blaas niet vol genoeg was, nou wat een gedoe om die catheter in te brengen zeg .....

Posted

Ik moest na twee tp's ontzettend nodig plassen.

Ik ben gewoon vanaf de stoel de omkleedruimte/toilet ingerend! Zo nodig moest ik!

Beide keren zwanger!

Dus dat heeft echt geen invloed op een eventuele zwangerschap.

Posted

hoi hoi

Ik heb ook alle 3 de TP keren een volle blaas gehad, is mij vertelt en stond in de infopapieren.

Bij de 2de x had ik perongeluk omdat ik moest geplast toen ik aankwam in het ZH voor TP heb toen wat bekertjes water gdronken, en na TP snel naar toilet, want toen moest ik natuurlijk weer heel nodig na al het water!

voelde toen wel raar om gelijk te gaan staan en lopen en naar toilet te gaan!

Bij de 3de x heb ik zelfs 2x een heel klein plasje gedaan omdat we moesten wachten en ik hield het niet meer!!!

en ik wilde!! en moest ook na TP blijven liggen vandaar.

en nu is Noa er!!!

Liefs Claudia

Posted

De 1e 2x in het AMC had ik ook een keivolle blaas, omdat ze het zo vaak herhaalde. Even blijven liggen na de tp (wat we zelf graag wilden) was er dan ook echt niet bij. Zeker niet relaxed.

In het VU zeiden ze precies hoeveel te drinken, een klein kopje, en hoever van te voren.

Wel vreemd dat het het jou niet eerder gezegd is! Maar kennelijk was het geen problee. Anders hadden ze het wel gevraagd. Ze konden denk ik prima bij je baarmoeder(mond).

Stond het ook niet in alle papieren/folder? Bij ons wel, beide ziekenhuizen.

Suc6, -M

Posted

Ik heb juist altijd mijn blaas helemaal leeg moeten plassen, toen ik eens met een volle blaas kwam konden ze er niet bij,(komt waarschijnlijk doordat ik al een bevaling heb gehad zeiden ze) ze hebben het rietje in alle mogelijke vormen gebogen, die tp was echt een drama en erg pijnlijk, met een lege blaas ging prima en ben er 3 keer zwanger van geworden!

Posted

hoi hoi,

blijkbaar verschilt het per ziekenhuis / kliniek

in Brussel moet je je jusit van te voren nog gaan plassen, in DD had ik voor het eerst de tp met goed gevulde blaas, jeetje, bij het inbrengen van de eendebek zei de arts "ontspannen" jaaaaaahh valt niet mee, ik was bang dat de sluizen dan open zouden gaan.......

Posted

Ik vind het allemaal heel dubbel. Met de IUI's moest ik juist met een lege blaas komen en nu met IVF/ISCI met een volle blaas. En dat terwijl het alleen maar te maken heeft met dat de catheter er gemakkelijker langs kan, want voor het resultaat maakt het niet uit zeggen ze.

Het is alleen leuk om op het echoscherm te zien waar ze je 'sti'pje' loslaten. Voor de kans op zwangerschap maakt het niet uit heb ik me laten vertellen.

De laatste keer kwam ik met een volle blaas, maar heel relaxed is het niet. De volgende keer drink ik toch iets minder zodat ik iets relaxter kan liggen. Maar ja.. van de spanning moet ik toch ook altijd al plassen

Posted

Hoi meiden, bedankt voor de reacties.

Ik wordt behandeld in olvg maar terugplaatsing is in amc. Ik heb geen info brief meegekregen waar het op stond.

Ik ben trouwens na de terugplaatsing altijd bang om de eerste keer te plassen. Stom want het kan er echt niet uitgeplast worden, maar toch....

Er zijn hier ook meiden die schrijven dat ze de baarmoeder op de monitor zoeken maar dat hebben ze volgens mij bij mij niet gedaan.

Alles ging prima.

Nu op naar 25-1 voor de bloedtest:happy7:

Posted

Bij mij hebben ze bij de 3 tp die we gehad hebben een extra hulpmiddel gebruikt want mijn baarmoeder ligt iets gekanteld. Ze denken eerst hij ligt goed maar dan lukt het niet en dan moeten ze het hulpmiddel gebruiken. Prettig is het niet want ik voel het rietje door mijn baarmoeder heen prikken. De 3 de keer heb ik het aangegeven en ging het beter. En hebben ze meteen het hulpmiddel gebruikt

Posted

Ja bij mij keken ze eerst snel met een inwendige echo en daarna via uitwendige echo naar mijn baarmoeder, dan zie je ook goed je volle blaas.

Dan het buisje erin, als die goed zit komt het rietje met de embryo en die zie je op de monitor zo erin schieten zeg maar.

Bizar hoor als je erover nadenkt.

Succes met wachten!

Posted

Hoi,

bij mij was de terugplaatsing ook altijd een drama, ik moest juist een lege(re) blaas hebben. Ik heb een gekantelde baarmoeder zat bijna een hoek van 90graden in. Daardoor keek ik er altijd tegenop, er moest een tang bijkomen om mijn baarmoedermond recht te trekken en dan met een speciale dunnere buigbare katheter erin. na veel geprik en gepoer lukte het altijd wel. Gelukkig keken ze mee op een echoscherm, maar om weer terug te komen op de blaas ;-) bij mij vertelden ze dat het voor beter zicht op het scherm is en hangt het van de ligging van je baarmoeder af.

Carolin succes in de wachtweken!