Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joleaesa: gefeliciteerd meid! Ik kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk is hoor! Geniet er van in elk geval.

Wish: hoe gaat het bij jou? Als ik het goed heb bijgehouden is het voor jou vandaag al een spannende dag, 14 dagen na de punctie. Hopelijk blijven de rode duivels weg! Ik hoop het zo voor je.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joleasa

joehoeeee!! Je hebt het gedurft en het is positief daarbovenop! Wat een opluchting wellicht! Gefeliciteerd he meid!

Annemarie,

ook van mij veel sterkte gewenst. Actief of niet op dit forum, de teleurstelling blijft enorm. Sterkte en goed dat jullie nog zoveel cryo's hebben! Op naar april!

Violeta,

En en en en? Donkerder streepje? Benieuwd hoor!

Succes allemaal he meiden!!!!!

Groen groen groen!

Ellen

Geplaatst

Joleasa,

Super geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd!!

wish,

Ja, je lichaam kan je soms tekenen geven die niet juist zijn of andersom.

Ook ik leef met je mee, en hopelijk is het voor jou deze keer ook eens raak.

Nog even en dan heb jij je antwoord, maar ohh het wordt nu ook steeds spannender!

Sterkte!!

Annemarie,

Dus het heeft wel doorgezet......

Sterkte en ik hoop dat je in april meer geluk mag vinden!

Liefs Hermien

Geplaatst

Proficiat, Joleasa!

Wish, succes morgen!

Wij gaan er hier vanuit dat het is mislukt. En ik moet het even een plaatsje gaan geven. Wat een gedachten er dan door je hoofd gaan...

Op het moment dat ik vanmorgen een plasje voor de test ging doen, heb ik twee druppels oud bloed verloren. Toch maar test gedaan, en die was negatief. Sindsdien heb ik nog een paar druppels verloren.

Je lichaam houdt je inderdaad voor de gek, want niets wees erop dat ik ongesteld zou worden(normaal wel). Ik had wel af en toe een steek en pijn bij mijn schaambeen, dat heb ik anders nooit.

Ik hoop maar dat ik over niet al te lange tijd weer op een wachtbankje mag plaats nemen.

Geplaatst

Home Sweet Home...

Weer lekker thuis...

Wat een hoop groentjes zeg, geweldig!! dat geeft ons weer moed.

Joleasa, gefeliciteerd!! heeft je schoonmoeder toch iets heel moois voor jullie achter gelaten..

Wish, meid, ik zeg enkel GROEN voor jouw! ik heb mijn handen gevouwen voor je.

Iedereen die helaas ( net zoals ik ) niet groen heeft getest...veel sterkte en kracht voor de volgende ronde gewenst.

Ik ging er ergens ook wel een beetje vanuit dat het niet direct de 1e x zou lukken, als ik zo de handtekeningen lees van de meeste hier, maar volgende maand zou fijn zijn ;-) . We hebben het helaas niet voor het zeggen.

Ik kijk al weer uit naar de volgende menstruatie, dan kunnen we voor ronde 2. Ik ga direct met 300 puregon beginnen, misschien heb ik dan wel kans op iets meer eitjes.

Een vraag voor onze ervaren IVF'ers onder ons. Sinds ik vorige week ongesteld ben geworden, doet mijn buik echt op bepaalde plekken zeer, met name bij mijn eierstokken heb ik het idee..mijn borsten zijn zeurderig niet de hele dag hoor, maar een paar keer op een dag.

Omdat ik totaal geen last heb tijdens mijn ongesteldheid, valt het me nu erg op. Is dit normaal, hoort dit bij een punctie?

Ik ga as vrijdag een weekje skiën ( hopen dat er genoeg sneeuw ligt) een fijne afleiding..des te eerder is het begin maart.

Meiden een fijne dag

Geplaatst

Hoi Ellie,

Meid, ik weet hoe je je voelt, tot aan vrijdag voor dat ik ging testen voelde ik me zo zwanger als maar kan, borsten leken wel tot aan mijn kin te komen, zo zeer, was misselijk, jankte om elke gebeurtenis op tv, had veel steken rondom het schaamgedeelte. Zaterdag in de middag was alles weg, zondag test gedaan negatief, tja dan weet je het even niet meer.

Sterkte meid, geef het op je eigen tempo en manier maar een plekje en dan weer met volle moed naar de volgende ronde.

Dikke knuffel

Geplaatst

Ellie,

Ik zit nog maar net op deze wb en ken je nog niet zo goed maar

bij deze wil ik je heel veel sterkte toewensen!

Anneka,

Jammer dat je vorige behandeling niet is gelukt, maar hopelijk heb je

volgende maand meer succes!

Om op je vraag terug te komen?

Ik heb onlangs 4 icsibehandelingen achter de rug en ook ik had nooit last van

mijn borsten en eierstokken tijdens de eisprong of de menstruatie.

Nu na al deze behandelingen heb ik hier ook altijd last van en kan ik precies

voelen of er een eisprong is of als de menstruatie zich aan kondigt.

Ik heb me laten vertellen dat door de punctie, je een soort van littekenweefsel

kunt krijgen en dat je door de veranderingen in je lijf, zoals dus de eisprong of menstruatie

je hier last van kunt hebben.

En wat betreft de borsten? tja je hebt natuurlijk heel wat hormonen binnen gekregen!

Maar ik weet wel dat het geen kwaad kan, helaas zijn dit ook weer mindere dingen van een behandeling.

In ieder geval veel succes met je volgende poging!!

Hermien

Geplaatst

Hoi Anneka,

Mijn menstruaties na een IVF poging zijn ook anders.

heftiger en andere klachten dan normaal.

ik denk echt dat het door de hormonen komt.

Gr Esther

Geplaatst

Hallo,

Ellie veel sterkte gewenst,ik denk dat we allemaal wel weten hoe jij je voelt,je wilt het zo graag en dan...

Ook de anderen die niet groen zijn veel sterkte gewenst!

En degene die wel groen zijn getest , proficiat.

Ik voel zelf ook vanalles ,zoals iemand anders ook al eens schreef,ik ben er gewoon teveel mee bezig.

Maar ja, en de eerste week zit er nog niet eens op.

Is er iemand die weet vanaf welke wachtdag je evt al positief zou kunnen testen?

Gr Judith

Geplaatst

Anneka ook hier veel last van de ongi na hormonen, de ene keer wel gevoelige borsten en de andere maand weer niet.

Alles wordt toch een beetje ontregeld.

Judith er is een topic vroegtester daar vind je veel informatie in. Sommige testen al vanaf wd 8 positief.

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie reacties.

Het is idd allemaal net een pietje anders dan normaal.

Was best een heftige, maar een korte cycles, met behoorlijke krampen.

Donderdagavond bij het opstaan voelde ik iets warms zakken ( sorry voor detail) dr kwam een behoorlijke stolsel uit.

Mannetje lief zegt dat ik me niet zo druk moet maken, maar ja, das vrouw eigen denk ik, ik wil aaaaaaallllllllllleeeeeeeeessssssss weten, opzoeken..eigenlijk gewoon een arts die je elk moment van de dag kunt bellen en dat zij je dan alles uitlegt en gerust stelt hahahaha, ik doe het wel met google en met jullie.

Sylvie, las net bij het wb van maart ( weet niet of ik in maart of begin april kan testen) dat je anders in mei aan de beurt bent, ga je met vakantie in april? of hebben jullie de lange protocol?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zit ook op het wachtbankje ik heb 9 februari een terugplaatsing gehad na een icsi behandeling en moet wachten tot 23 februari om te kunnen testen of ik zwanger ben!

Word zo zenuwachtig ervan hoop dat er meer mensen zijn die moeten wachten zodat we elkaar erdoorheen kunnen sleuren haha

Iedereen hier iedergeval heel veel succes dat 2011 maar een topjaar mag worden:)

Geplaatst

Cecily85,

Heel veel succes meid, ene die wacht weken zijn slopend. Zelf ervaar ik de 1e week als "snel voorbij" maar die 2e week...dan komen de onrustige vlindertjes wel boven.

Blijf lekker zitten op je wachtbankje...wij hopen met je mee.

Geplaatst

Anneke dat hangt van een aantal prive dingen af dus we kijken wel wat het gaat worden, mei is op zich ook prima maar toch weer 2 maanden verder.

Wij hebben altijd het korte protocol.

Geplaatst

Ellie,

Wat klote voor je zeg... Sterkte hiermee.

Cecily,

Welkom op het wachtbankje!! Heel veel succes met wachten.

Ik heb zojusit 2 kruitvat (2 voor € 5,-) gekocht en ben nu echt zenuwachtig aan het worden!

Mijn man vroeg vanmorgen of we vanavond al een poging zullen wagen, moest toen wel lachen :)

Liefs Elke

Geplaatst

Oh Ellie,wat kl*te.Heel veel sterkte!Neem even de tijd meis!

Dikke knuffel voor je.

Annemarie wat vreselijk ook voor je.Gelukkig kan je door gaan met je cryootjes.Heel veel succes straks!

Joleasa GEFELICITEER!!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaa het is je gelukt!!!!! Op naar de mooie echo!

Wish hoe voel het?Morgen testen.Ik ga heel hard voor je duimen!

Armanda ga je eerder testen?

Ellen,Bianca en ook jullie allemaal,wat lief dat jullie aan me denken.

Ik heb vanochtend een test gedaan en de streep was lichter dan gister,dus voor mij was het even slikken.Ik weet het niet wat ik moet denken.Ik doe dezelfde testen van kruidvat 2 voor 5 euro,maar zo ziet er niet best uit.

Ik blijf maar hopen,maar ik vrees dat er wel innesting geweest is en daarna iets is misgegaan. pffff.....ik voel me ook niet zwanger,geen gevoeligge borsten en geen misselijkheid.Dus vrijdag even de bloedtest afwachten.

Iedereen die aan het wachten is:Heel veel succes!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Hoi meiden,

Even op mijn werk online, thuis ligt het helemaal plat.

Vergeef me dat ik niet op de alle berichten reageer, maar omdat ik thuis niet kan internetten volg ik de discussies wel, maar het is niet bij te houden zoveel gebeurt er.

Allemaal bedankt voor jullie felicitaties.

Ik vind het echt nog zo raar en ook een beetje eng.

Maar vooral ben ik erg blij...zo ver als dit zijn we nog nooit geweest.

Ik ga straks nog een test aanschaffen, want van het EMC moest ik pas 17 dagen na TP testen, 17 feb. Dus dat ga maar netjes doen.

Verwacht pas donderdag weer thuis online te kunnen, dus dan ga ik jullie weer keurig volgen en niet alleen over mezelf kletsen.

X J

Geplaatst

Hoi alemaal, weer ik!

Nou ik heb nog een test vandaag gedaan en volgens mij is de streep ieeeeeeets donkerder......ik weet het niet meer. Waarom doe ik dit aan mijzelf! Als ik maar netjes heb gewacht tot vrijdag!Spijt,spijt,spijt....

Ik ga morgen weer testen en donderdag weer en vrijdag de bloeduitslag laat ik het aan jullie weten.

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Hoi Violeta,

maaar de streep is er nog steeds, lijkt mij goed nieuws!

Succes met wachten Gr Esther

Hoi alemaal, weer ik!

Nou ik heb nog een test vandaag gedaan en volgens mij is de streep ieeeeeeets donkerder......ik weet het niet meer. Waarom doe ik dit aan mijzelf! Als ik maar netjes heb gewacht tot vrijdag!Spijt,spijt,spijt....

Ik ga morgen weer testen en donderdag weer en vrijdag de bloeduitslag laat ik het aan jullie weten.

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Anneka, ik heb de vorige cyclus heel veel last gehad van pijn in mijn rechtereierstok. Gebeld met ziekenhuis en de uitleg was als volgt: je follikels kunnen weer vol raken met vocht en dat kan de pijn veroorzaken. Bij je volgende menstruatie zal dat bijna altijd weg gaan.

Nu heb ik een positieve test gehad en ben vandaag 5 weken zwanger. Ook nu heb ik weer zo'n pijn in mijn rechtereierstok. Ze hebben me in het ziekenhuis onderzocht met een echo en inderdaad waren de follikels weer gevuld met vocht (net als voor een punctie) Nu zal het nog wel even kunnen duren voor de pijn weg gaat....

Ik hoop dat je hier wat aan zal hebben, ik vond het wel een goede uitleg!

Gr Esther

Geplaatst

Hermien,

Nog even en dan hebben we inderdaad een antwoord.

Krijg ineens testvrees, zou het morgenvroeg wel kunnen, niet te vroeg?

Weet dat dit niet te vroeg is, morgen is dag 14 na de punctie en kun je volgens vele hier op het forum een betrouwbare test uitvoeren.

Maar mijn verstand zegt dat we moeten zien hoe het gaat lopen.

Ik denk nu; 'Wordt ik morgen niet ongesteld dan gaan we donderdag een test doen.'

Ellie,

Klote he, niks is duidelijk als je in de wachtweken zit. Je herkent sommige signalen wel en dan weer niet.

Lastig, lastig!

Helaas is de test negatief, maar dat zegt niet altijd alles.

Sterkte meid!

Anneka,

Heerlijk om op skivakantie te gaan. Veel plezier daar op die bergen!

Weet uit ervaring (ben begin dit jaar gegaan) dat je echt je gedachten kan verzetten tijdens het skiën.

Natuurlijk denk je er op bepaalde momenten aan, dat is ook logisch.

Ik hoop dat jullie veel plezier zullen hebben!

Judith,

Voor de derde poging heb ik mezelf voorgenomen om er niet 'te veel' mee bezig te zijn.

Nou, dat is me echt niet gelukt.

Natuurlijk ben je er mee bezig, je wil zo graag zwanger worden en deze gedachten kun je toch niet uitschakelen!

Je kan wel wat afleiding zoeken, maar er niet mee bezig zijn kan niet, dus stel ik mezelf dat ook niet meer voor.

Succes verder!

Cecily85,

Welkom en heel veel succes!

Wij wachten zeker met je mee.

Elke,

Dus vanavond een poging wagen om te testen?

Vind het knap hoor.

Succes!

Violeta,

Meid, wat een vervelende situatie. Aan de ene kant ben je dolblij, je hebt positieve testen en dat is super!

Maar aan de andere kant heb je geen duidelijkheid en dat maakt het zo ontzettend moeilijk en emotioneel zwaar om mee te dealen.

Sterkte!

Geplaatst

Lieve meiden, dank voor jullie fijne woorden.

Elke, durf je het al aan vanavond? Spannenndddddddddddddd, zo vroeg testen.

Violetta, een streep is toch een streep? Wat zenuwslopend zeg! Ik heb ook vrijdag bloeduitslag, maar ik geloof niet dat ik daar nog zenuwachtig voor hoef te zijn. Ik wordt vast morgen echt ongesteld.

Geplaatst

Wish wat is dat voor een onderzoek als ik vragen mag .

Maar gelukkig dat het iniedergeval goed is.

Hermien ja heb gister ook idd een blasto tp gehad

Ze hebben mij geen test datum doorgegeven dus ik test gewoon 14 dagen na me ei. Me cryo was 5 dagen oud

Ik hou de 23ste aan. Word ook eigenlijk 14 dagen na ei ongi. Dat zal miss deze x niet zijn ivm die bollen.

Succes

Violeta spanend hoor. Ik duim voor je dat je 1 van deze dagen dik positief mag testen

Liefs

Geplaatst

Hai,

jullie hebben gelijk een streep is een streep,maar die streep werd 2 dagen daarna lichter in plaats van donker,dus vanmiddag werd ie pas iets donker....daarom zit ik te twijfelen.Doe ik het niet meer,ik kan toch niks aan doen ik blijf wachten tot vrijdag,denk ik.

Alle testers HEEL VEEL SUCCES!!!!

:goodluck1::gekruiste vingers 4

:wav::wav:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden