Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier hetzelfde hoor.. ook het gevoel dat mn buik wat dikker is, maar ik denk inderdaad dat dat nog deels van de behandeling komt, al moet ik zeggen dat ik toen niet het gevoel had dat mijn buik echt heel erg opgezet was..

Volgens mij is het ook meer het gevoel dat strakkere broeken niet echt goed zijn ofzo.. ik draag altijd lage broeken namelijk en vind t maar niks als die rond mn baarmoeder zo strak zit, terwijl ik daar normaal nooit last van had.

Bij mij komt maandag de dame van MvM. Heb net toch nog maar even een test gehaald voor de zekerheid die ik straks nog even wil doen. Dan komt toch de onzekerheid weer om de hoek kijken.. Ik ben nog steeds erg snel moe, heb last van gevoelige borsten en heb veel meer afscheiding als normaal. Gisterenavond had ik ook nog last van maagzuur.. dus opzich zou je denken dat t allemaal nog goed moet zitten..

gelukkig ben ik al over de helft met wachten op de echo. Nog maar 10 dagen te gaan... joehoe...

Mickey: ik kan me jou onzekerheid ook wel voorstellen hoor ook al heb je een hartje gezien. Ik denk dat ik pas echt helemaal gerust er op ben na 12 weken, ondanks dat het dan natuurlijk ook nog wel een beetje spannend blijft, maar niet meer zo spannend als nu.

Ellen: veel plezier bij je familiefeest vandaag

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

karin super een kloppend hartje

mijn buik was ook erg opgezet maar sinds een paar dagen weer iets minder dus denk ook veel vocht

verder ben ik sinds woensdag errug misselijk de hele dag door niet overgeven maar misselijk...en erg moe

Geplaatst

Net de test voor de zekerheid nog maar even gedaan, maar het is niet te missen hoor. Een vet positieve streep. De teststreep stond er zelfs eerder als de controle streep. Niks om me zorgen over te maken voor MvM volgens mij...

Valesca: irritant dat je zo misselijk bent, maar ik heb gehoord dat die misselijkheid meestal optreed vanaf de 6e week tot meestal maximaal de 13e week.. dus ik hoop voor je dat het snel ook weer minder wordt.

Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat komende week na de 6e week. Ik heb nog wel een weeig gevoel soms als ik niet genoeg gegeten heb, maar sinds ik echt regelmatig eet en ook op z'n tijd een tussendoortje neem heb ik eigenlijk geen last meer van de weeige gevoel.

Ik ga dadeiljk op verjaardagsvisite bij de dochter van een vriendin. De kleine meid is vandaag 1 jaar geworden. Ik kijk er al helemaal naar uit om hun straks te vertellen dat we zwanger zijn. we gaan over 4 weken met onze vriendengroep een weekendje weg en we gaan het dan vertellen. Een paar jaar geleden hebben we in zo'n weekendje verteld dat we gingen trouwen. Ik vind dat altijd leuke moment om iets bijzonders met elkaar te delen.

Geplaatst

haha nou super dat hij positief weer was dan hoef je inderdaad voor MvM niet druk te maken!

bij sanne was ik vanaf 6 weken tot 16 misselijk....werd wel minder na de 12 weken en bij haar had ik het s avonds en dan overgeven

nu overdag weet niet wat beter is hihi

ik had dat eerst ook ja dat weeige gevoel en nu moet ik ook steeds wat eten

oh wat leuk super he om het te vertellen:)

en tijdens het weekendje weg is inderdaad een leuk moment dan!!

Geplaatst

T.K,

Zit oP m'n Iphone te typen dus ben ff kwijt hoe lang je zwanger bent. Ook heb ik geen antwoord op je vraag over miskraam. Wat ik wel weet, is dat bloedverlies niet altijd een miskraam betekent. Het kan, maar hoeft niet. Zeker na ivf is er vaak sprake van bloedverlies.

In mijn 1e (spontane) zwangerschap had ik vanaf 5 weken regelmatig helderrood bloed. En nu bij 4 weken echt heeeeeel veel een week lang. En toch zwanger. Als je googelt zul je er veel info over vinden.

Ik duim en hoop voor je dat alles goed gaat!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Donderdag avond kreeg ik een mini bruinig verlies ik was helemaal in paniek. Dus de verloskundige gebeld ik mocht komen. Al zou er met 5 weken zwangerschap niet veel te Zien is kon ik toch komen als ik daar minder ongerust zou worden. Het was erg weinig maar toch eng

Inwendige echo gehad. Volgens de verloskundige zag alles er goe uit voor een 5 weken zwangerschap.

Gisteren middag steeds rood verlies alleen bij het afvegen, tegen de avond weet het weer donkerbruin en nu bijna niks meer. Dat is de reden dat ik het vraag..

Ik heb gebeld met mijn ziekenhuis ze zeiden als je veel pijn hebt en echt gat vloeien mag je bellen..

Toch vind ik het eng.. Testen heeft ook geen zin neem ik aan.. Ik voel nu niets dat maakt me van slag....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Alle zwangeren van harte gefeliciteerd!!!

Ik ben nieuw hoor, dus nog weinig tekst. Ik zie bij jullie allemaal leuke plaatjes en toepassingen, hoe doe je dat?

Mijn naam is Kelly, 37 jaar en na 6 iui pogingen, in januari 2011 onze 1e ivf behandeling gehad. Eigenlijk is het een terugplaatsing van een cryo uit oktober 2009. Destijds heb ik vanwege relatieproblemen geen terugplaatsing laten doen en alle 7 embryo's in laten vriezen. We hebben op 29 januari in VU Amsterdam terugplaatsing van 1 blastocyste gehad. Op 10 februari een positieve test!!!

Vroeg wakker, veel plassen en lichte misselijkheid. Had in de eerste weken een week gevoel met steken net onder mijn stuitje (bang...) en sinds 2 weken last van gevoelige en grotere borsten. Het is allemaal heel pril en ik durf het nog niet te geloven... Als ik het goed uitreken dat zou ik rond 18 oktober zijn uitgerekend. Ik heb in ieder geval op 3 maart a.s. de eerste echo....Ben zo bang dat er geen hartje te zien is, maar volgens mij ben ik hierin niet de enige. Zou dit graag met anderen willen delen!

Jullie ook veel succes in de komende weken, in spanning tot de eerste echo.

Geplaatst
Balen TK. Je kunt niet meer doen dan afwachten. En misschien rust nemen? Bij het bloedverlies dat ik had, had ik iig geen heftige buikpijn. Hoop jij ook niet. Sterkte!!!

Ik had ook geen pijn.. Pff zwaar dat wachten..

Geplaatst

Tk, houd goede moed, een goed teen dat je geen krampen of buikpijn hebt . Het klinkt also er een of medreses adertjes gesprongen zijn en bruin =oud. Dat je verder even niets voelt is ook echt geen reden voor paniek meid, hou vol!!!

Geplaatst

ja precies dat dacht ik toch ook wel hihi alleen toen kon ik niks eten en kwam alles eruit en nu niet ach we zien wel haha heb het er voor over!!!

Geplaatst

ik heb ook vaak bruin bloedverlies gehad om de dag op een gegeven moment nu donderdag laatste keer het maakt je erg onzeker ja maar het kan er gewoon bij houden ja

sterkte hoor!

Geplaatst

Hee Kelis, van harte welkom hier in dit topic. gefeliciteerd met je positieve test! Voeg je jezelf ook toe aan ons lijstje?

TK: ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Zou ik ook doen. In elk geval prettig dat je nu niet meer vloeit. Hopelijk is alles gewoon goed.

Geplaatst

T.k,

Poeh, dit lijkt me ook eng.

Gelukkig heb je wel bevestiging dat alles er nu goed uit ziet voor een zwangerschap van 5 weken.

Maar de schrik zal er nu wel in zitten.

Hoop voor je dat het nu weg zal blijven!

Kelis,

Welkom en proficiat!

Rechts bovenin zie je instellingen staan.

Als je hier op klikt kun je je handtekening wijzigen, als je dit invult krijg je net als vele hier hebben gemaakt, een onderschrift.

Valesca,

Gelukkig bij jou nu het bloedverlies weg gebleven!

O, wat lijkt mij dit vervelend en eng.

Je weet dat dit kan gebeuren, maar toch......

Geplaatst

Pfff, T.K. dat is schrikken! Fijn dat je gelijk hebt kunnen komen en dat het nu gestopt is. Hoop dat het hierbij blijft!

Ik had vrijdagochtend ook ineens 2 druppels helderrood en schoot meteen in de stress. Had gelijk het idee dat het voorbij was. Gelukkig had ik na 5 minuten door dat het daar bij bleef, maar wat maakt je dat onzeker zeg. Nu 2 dagen verder heb ik eindelijk weer het vertrouwen terug. Ook het ziekenhuis gebeld natuurlijk en zij stelde me ook gelijk gerust. Waarschijnlijk nog een innestelingsbloeding. Dat komt ook nog bij 6 1/2 week voor en kan later zelfs ook nog de oorzaak van bloedverlies zijn.

Kelis, welkom hier! Gefeliciteerd met je positieve test!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Hoop alles met iedereen goed. En idd geen stress om bloedverlies. Stom dat je er zo weinig over hoort, maar het schijnt toch heeeel vaak voor te komen.

Hier vandaag een 'normale' dag. Niet moe, niet misselijk, borsten doen niet zo'n pijn, geen buikpijn. Aaaaarch! Voelt eigenlijk heerlijk want kan eindelijk weer iets doen. Aan de andere kant ook bang, want misschien is 't wel gestopt. Ik word niet goed van mezelf!!! Herkenbaar voor iemand, of moet ik me zorgen maken?

Liefs,

Toverstafje

Geplaatst

Hee Toverstafje,

Ik begrijp je helemaal hoor en klinkt heel herkenbaar, alleen heb ik nog steeds wel gevoelige borsten, maar voel me verder ook erg goed op dit moment. Van een vriendin van mij hoorde ik al wel dat dat heel normaal kan zijn en dat je de ene dag meer last kan hebben als de anderen. De hormonen zijn gewoon van slag waardoor het prima zo kan zijn dat je niet zo veel voelt.

Ik denk maar zo: zolang ik geen bloed verlies zal het nog wel goed zijn. De echo zal het uitwijzen binnenkort. Probeer vertrouwen te houden.

Geplaatst

Doortje je hebt gelijk hoor. Zolang geen buikkrampen icm bloed is het goed, denk ik. 't Is zo'n onzekere tijd en nooit goed natuurlijk. De zon schijnt hier en de sneeuw is weg, we gaan maar eens naar buiten.

Geplaatst

Toverstafje,

Ben zelf ook blij als ik een krampje in m'n onderbuik voel. Groeien van de baarmoeder oid.

Dus ik begrijp jou gevoel ook.

Doortje,

Inderdaad, zolang er geen bloedverlies met flinke krampen zijn zal het hopelijk goed zijn. Daar probeer ook ik in te vertrouwen.

Op naar de eerste echo!

Borsten nog steeds gevoelig, voornamelijk aan de binnenzijde bij m'n borstbeen zeg maar.

Vanmorgen de laatste kruidvattest gedaan. (2 voor 5 Euro) had er nog één liggen.

De teststreep werd duidelijk zichtbaar nog voordat de controlestreep verscheen.

Voorlopig doe ik geen testen meer, heb er nu ook geen meer in huis.

Geplaatst

Hoi meiden!

Alweer veel geschreven blijkbaar. Blij dat ik niet de enige ben met die bolle buik. Voor de rest voel ik me ook best wel goed, buiten misschien wel wat meer moe dan anders. Mn borsten zijn soms wel pijnlijk (heb ik nooit gehad) en grappig dat ik dit meemaak. Ook af en toe nog steekjes. Maar voor de rest niks, en de onzekerheid slaat ook weer harder toe. Ik kijk dus uit naar die clear blu digital volgende week! Weet nog niet wanneer ik zou testen haha. Maar het zal nog zo spannend zijn als de eerste keer denk ik.

Leuk om te lezen dat de teststreep zo snel verschijnt t.o. de controle streep haha. Elke dag opnieuw moet ik mezelf overtuigen dat ik zwanger ben, en het meest overtuigende is telkens op het toilet een mooi wit toiletpapiertje te zien bij het afvegen :-) Geen bloed geeft moed! Extra veel plassen doe ik vreemd genoeg niet, iets typisch toch?

T.K.

Dat was wel even schrikken hoor! Gelukkig las ik een beetje verder dat het loos alarm was. Toch onzekere tijden he.

Kelis,

Hartelijk gefeliciteerd en welkom!

Familiefeest is al bij al goed meegevallen. Ik had een vegetarische maaltijd besteld in het restaurant waar we gingen (ben een vegetarier dus), en speciaal nog extra gebeld naar de eigenaars om te vragen om extra voorzichtig te zijn ivm mn zwangerschap. Ze reageerden nogal bot, maar uiteindelijk kreeg ik wél pasta met gegrilde groenten (warm dus) en het was best lekker. En mn familie vroeg niet naar de reden waarom ik geen druppel wijn wilde. Dus dat viel weeral goed mee haha.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen, bij die CB digital met indicator moet je wel even opletten dat als je langer zwanger bent, de indicator verkeerdw uitslag kan geven. Staat in de gebruiksaanwijzing, te vinden op internet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden