Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

Ik zal later lezen wat er allemaal geschreven is, ben nog te veel onder de indruk van de echo. Hartje klopt en we zijn al 6 weken en 3 dagen zwanger!! Zou uitgerekend zijn op 16 oktober! Zijn echt heel blij! 10 maart 2e echo. (zou iemand me in het lijstje willen zetten aub?)

Nu aan het genieten van de kleine smurf die aan het groeien is!

Groetjes Wendy

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

Ik zal later lezen wat er allemaal geschreven is, ben nog te veel onder de indruk van de echo. Hartje klopt en we zijn al 6 weken en 3 dagen zwanger!! Zou uitgerekend zijn op 16 oktober! Zijn echt heel blij! 10 maart 2e echo. (zou iemand me in het lijstje willen zetten aub?)

Nu aan het genieten van de kleine smurf die aan het groeien is!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

....oktober: Pebbels

Eerste echo

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

22 maart: Valesca

Geplaatst

Mamavannoah,

Wat geweldig, dus je hebt een super eerste echo gehad!!

Nu op naar de tweede.

MissGriet,

Volgens mij staat op pag. 7 een site om het te berekenen.

Maar ik heb ook op 2 februari de punctie gehad en op 4 februari de tp.

Dus we lopen precies gelijk, gezellig!

Geplaatst

Meiden gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! De aanhouder wint en nu lekker broeden ;-)

Missgriet; wd 5 al getest??? wauw...

Wish; wat fijn dat het gelukt is, het is jullie zo gegund!

Geplaatst

Mamavannoa Van harte meid!! Geniet ervan!:clap2:

@gerreber ... jaa op wd 5 al getest , toen was m'n vriend jarig en eigenlijk hadden we niks verwacht hoor (denk ook niet dat we het hadden gedaan als hij niet jarig was geweest), het was meer een nieuwschierige actie of het al zichbaar zou zijn ... en ja dus!

Toen heb ik (dat was op woensdag) het weekend weer getest , omdat we het ook niet erg serieus namen eigenlijk...

Heb het een week later wel gevraagd aan de vp of het ook van de hormonen kon komen , maar ik hoefde geen pregnyl te spuiten na de tp dus dat kon niet zo zijn zei ze...

En tot vandaag aan toe zijn de testen nog steeds positief!

Oke nou Wish ik denk dat ik dan als het klopt ook de 26ste uitgerekend ben:happy: zal het nog even narekenen...

Heb je trouwens al wat zwangerschaps verschijnselen gekregen of voel je je verder nog goed?

Ik merk niet zoveel nog ,ben niet misselijk en m'n (.)(.) doen ook geen pijn ... mijn reuk is alleen heel sterk! En ik ben ook nog verkouden , maar vind alles stinken haha..

Geplaatst

Hi Meiden,

@Valesca en Mamavannoah - gefeliciteerd met jullie mooie hartje!! Geniet ervan!

Morgen (eind vd middag) is het mijn beurt om te horen of er een hartje klopt (7 weken en 1 dag...). Spannend hoor. 't goede nieuws is dat ik al 3 dagen best misselijk ben. Niet iets om blij mee te zijn maargoed het is wel een goed teken en dat is wel weer fijn. De moeheid begint nu ook een beetje toe te slaan. Ach allemaal voor een goed doel. Als het morgen goed is gaan we het in ieder geval onze ouders vertellen. Zo benieuwd naar hun reactie. Na 10 jaar hopen, medische molen (3 operaties, iui, 2x ivf, 5 jaar rust, en eigenlijk de moed opgegeven) nu hopelijk blijvend goed nieuws. Wish you all the best!!

Geplaatst

Mamavannoah,

Ik heb nu ook alleen last van mijn borsten en tepels, verder wat moe. (zal ook wel een beetje van de spanning komen)

Vind dat je wel laat je eerste echo hebt. Dan ben je 8 weken. Wat is hier de rede van?

Rebelletje,

Duimen draaien dat je morgen een mooie echo zult hebben.

Succes!

Hoe gaat het met de andere meiden die in het lijstje vermeld staan?

Geplaatst

Misschien bedoel je mij Wish ;)? Ik ben dan als het goed is 7 weken en 5 dagen.. normaal doen ze hier 3 weken na de tp een echo.. maar ze hadden geen plek geloof ik, de reden is me niet duidelijk..

Dus word het ipv de 11 nu de 14de.. zelf vind ik het aan de ene kant niet erg , misschien valt er dan wat meer te zien..

Maar aan de andere kant word ons geduld nog wat langer op de proef gesteld zo...

Pff heb net m'n hele avond eten eruit gegooid!! En ben nog misselijk , haha , vanmiddag zei ik nog dat ik nergens last van had :))

Succes morgen Rebelletje!!! Jeetje dat zou super zijn na zo'n lange weg nu goed nieuws te krijgen! Ik zal voor jullie duimen!

Geplaatst

Mamavannoah: gefeliciteerd met het kloppende hartje. Ik zie dat we nu tegelijk uitgerekend zijn. Ik ben ook 16 oktober uitgerekend, maar ik heb pas volgende week dinsdag mijn echo.

Hier begin ook langzaam de misselijkheid toe te slaan... vooral 's ochtends en 's avond heb ik er last van. Gelukkig hoef ik nog niet over te geven. Gisteren wel even een moeilijk momentje gehad omdat ik het op het moment even niet trek om te gaan sporten. Ik ben gewoon te moe 's avonds en een vriendin, die ik het nog niet verteld heb, reageerde nog al bot omdat ik al een paar keer verzuimd heb (eerst ivm punctie, toen griep) en haar man denkt al dat ik zwanger ben (ze weten wel dat we in de MMM zitten). Ik vond het zo naar dat ik een smoesje moest bedenken en werd daar zo verdrietig van. Ik wil juist blij zijn en het van de daken schreeuwen ipv allerlei stomme smoesjes. Dus gisterenavond hebben mijn man en ik afgesproken dat we het ze na de echo gaan vertellen zodat ik me niet steeds zo rot voel. We vertellen het nog niet aan iedereen maar wel aan onze goede vrienden in de buurt. De rest komt dan later wel

Rebbeltje: succes vandaag. OP naar een mooi kloppend hartje

Geplaatst

Mammavannoah, gefeliciteerd!!!! Helemaal blij waarschijnlijk en nu tenminste echt genieten!

Rebelletje, veel succes met je echo vandaag! Ook weer heel spannend natuurlijk goh.. Je staat niet in het lijstje, kan dat?

Toverstafje, jij morgen je echo! Ook spannend zeker he?

Ik krijg ook pas op bijna 8 weken m'n echo, en dat is puur omdat er voor de rest geen plaats was. Ellendig lang wachten, maar dan is het tenminste zeker dat het hartje tegen dan moet kloppen. En dan hopelijk ook effectief zien voor wanneer ik uitgerekend ben, want mijn data varieren tussen 17 en 20 oktober, naargelang de website die het berekent. Als ik jouw tickerpagina kies Wish, ben ik nog maar 5 weken en een paar dagen ver en op 17 oktober uitgerekend, nou ik neem die wel van babytijd.com, dan ben ik toch al 6 weken ver hahah.

Doortje, da's vervelend he, al die smoesjes. Ik wil ook tot na de echo wachten om het echt te vertellen aan mensen, en ook m'n familie.

Nou, de misselijkheid begint blijkbaar overal toe te slaan. Ik niet eigenlijk (zeg nooit nooit), en m'n moeder heeft het ook niet gehad zegt ze. Nu, elke zwangerschap is anders natuurlijk, maar heb wel al eens een paar momenten gehad dat ik het verschrikkelijk benauwd kreeg. En toen vertelde m'n moeder dat ze een paar keer flauw gevallen was tijdens haar zwangerschappen. Ja, vertelt ze me dat achteraf pas! Had ik daar gelegen in de supermarkt haha. M'n boobs doen wél pijn en hele gevoelige tepels. Ik kan er eeuwig naar staan kijken in de spiegel hoe hard en snel alles verandert.

liefs,

Ellen

oh ja, bedankt Violeta voor de tip! Ik ga die druivensuiker zeker in huis halen. Je weet maar nooit.

Geplaatst

MissGriet,

Ik wou het inderdaad aan jou vragen. Was in de war, Mamavannoah heeft de echo al gehad, oeps.

Dus je avondeten kwam retour. Dat is niet prettig.

Ellen,

Vervelend dat jij ook doordat er geen plaats is later je eerste echo krijgt.

Ik kijk ook in de spiegel naar m'n borsten/tepels, maar ik zie vrijwel geen veranderingen. Iets meer bubbeltjes langs de tepel, verder niks.

Wel zijn ze nog steeds erg gevoelig.

Doortje,

Het is zeker lastig/vervelend om elke keer een smoes te verzinnen.

Maar iedereen zal dit wel begrijpen als ze later achter de rede komen waarom we dit deden.

Vervelend dat je misselijk bent.

Rebelletje,

Succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil jullie op dit topic allemaal nog even van harte feliciteren en geniet ervan!

Op naar jullie echo's waar jullie het wondertje/s kunnen zien!

En dan natuurlijk richting oktober, hahahaha

Liefs

Geplaatst

Hi ben ik nog even. Vanmiddag dus mijn echo maar ik ben behoorlijk in een dip. Sinds gisteren eind vd middag ineens niet meer misselijk. Heb ook het idee dat mijn borsten slinken. Ze zijn iig niet meer gevoelig. Ben erg bang dat ons feestje hierbij ten einde is. Vanmiddag zal het moeten uitwijzen maar ik vrees met grote vreze - om gek van te worden en ik ben de hele tijd aan het janken. Ik wil dit niet! - sorry voor mijn negatieve houding maar moet het even kwijt. Had me er zo op verheugd vanavond mijn ouders goed nieuws te vertellen...

Geplaatst

Helleu,

Goed Mamavannoah, tijd om te gaan genieten (als dat lukt...). Ik vind dat het toe nu toe wel goed gaat hier met iedereen. Hoop ECHT dat dit de komende 8 maanden nog zo blijft. Hier okee. Wel nog steeds veel twijfel maar wie heeft dat niet.

Heb wel echt last van misselijkheid. Het is een heel gedoe, want wij hebben een 4-jarige dochter die ook gewoon gezond moet eten maar normaal koken lukt me haast niet. Ik ga echt over mijn nek bij al die etensgeuren en eet het liefs een bak sla met wat rozijnen en noten en kaas. Mijn man is niet zo'n kok en bovendien vind ik het ook wel lullig als hij de hele dag heeft gewerkt, dan ook nog eens moet koken als hij thuiskomt. En dan haal ik voor hun bijv boerenkool bij AH, die is best lekker normaal maar dan die rookworstgeur, verschrikkelijk!!! Bweeeh ik kan die magnetron niet zien of ik word al misselijk. Maar goed, het is geen klagen wat ik doe, ik geef alleen maar even aan, hoe het hier gaat :-)!

Over 24 uur weten wij meer, dan is de echo achter de rug. Oh oh oh wat kijk ik daar naar uit. Morgenmiddag kan de wereld er ineens totaal anders uitzien voor ons, spannend hoor.

Nou lieve dames, allemaal weer een fijne dag gewenst en op naar weer een dagje extra zwanger erbij.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Och Rebelletje, ik lees je berichtje nu pas zaten ws tegelijkertijd te typen. Ik snap het zo goed! Wat een rotgevoel is dat he! Ik heb hier precies hetzelfde. Op en af gaat het met die symptomen. Nu werd ik vanacht wakker en toen waren ze er ineens weer allemaal, terwijl overdag niet! Heel bizar. Ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niets zegt. Heb gisteren veel gegoogeld op minder vermindering symptomen en hoort er gewoon bij. Maar toch, ik begrijp je angst. Ook een beetje indekken misschien, voor de echo van vanmiddag. Helemaal niet gek hoor, je kunt maar beter op alles voorbereid zijn. Toch heb IK er vertrouwen in dat het goed zit bij je, en ik duim heel hard dat dit vanmiddag ook zo blijkt te zijn!

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Wendy wat geweldig! Een klopende haartje!

En wat een wonder,toch spontan zwanger!Wat zouden jullie blij zijn! :)

Rabelletje veel succes vanmiddag!

Toverstafje,vreselijk dat je last krijgt van koken.

Ik heb juist zo trek (honger),niet normaal ik eet voor 3,terwijl meer eten helemaal niet nodig is :)

Doortje ik zat je verhaal te lezen,kan me voorstellen dat jullie niet zo veel zin hebben om de vaders te vertellen.

Ik heb ook een "gezellige" schoonfamilie,maar ik maak me nu niet echt druk om.Mijn schoonvader zei na mijn miskraam(hij wist het niet,gewoon toeval), dat ie niet geadopteerde klein kinderen wil en dat we eerst een draagmoeder moeten zoeken.(terwijl ik ook een baarmoeder heb) Ik laat ze lekker lulen en uit mijn buurt blijven.(toch doet mij iedere keer pijn als ik zoiets hoor)

Ik ga ze gewoon niet vertellen(denk ik).Ik stuur mijn vriend alleen. Geen zin in neppe blijschaap.

Probeer maar daar niet aan denken en geniet maar nu van je zwangerschaap!

Ellen ik ben zo blij dat ik nu geen last heb van verstoping,vreselijk was het. Succes met de druivensuiker!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

27 oktober: (denk ik) Violeta

27 oktober: MissGriet

....oktober: Pebbels

Eerste echo

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

7 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

14 maart: Violeta

14 maart: MissGriet

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

10 maart: Mamavannoah

11 maart: Mickey1979

22 maart: Valesca

Geplaatst

hallo aanstaande moeders,

allereerst, gefeliciteerd allemaal!

ik ben nieuw hier. ik heb deze week positief getest, en zit met een vraagje.

hoe kan ik achter mijn bevaldatum komen? ik had 7/2 een punctie en 10/2 de tp.

is hiervoor een rekenregel?

misschien staat het antwoord van deze vraag hier ergens, maar om eerlijk te zijn heb ik de topic niet doorgelezen, omdat ik niet weet of ik in de oktober groep val, of de november groep.

groetjes,

karin

Geplaatst
hallo aanstaande moeders,

allereerst, gefeliciteerd allemaal!

ik ben nieuw hier. ik heb deze week positief getest, en zit met een vraagje.

hoe kan ik achter mijn bevaldatum komen? ik had 7/2 een punctie en 10/2 de tp.

is hiervoor een rekenregel?

misschien staat het antwoord van deze vraag hier ergens, maar om eerlijk te zijn heb ik de topic niet doorgelezen, omdat ik niet weet of ik in de oktober groep val, of de november groep.

groetjes,

karin

Hoi Karin,

Allereerst gefeliciteerd met je positieve test!

Je bent uitgerekend 38 weken na je punctie. Je kunt dit uitrekening op de website van freya.

http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php

Als ik het voor je uitreken kom ik op 31 oktober, dus hoor je nog precies bij ons.

Groetjes Dorien

Geplaatst

Hey meiden,

Ergens pagina's terug sta ik tussen jullie, eerst met het blijde nieuws van een spontane zwangerschap na een mislukte ivf. Vorige week echo gehad met een leeg vruchtzakje en 95 procent kans dat het dus mis was. Ik dacht toen dat ik ruim 6,5 week zwanger was. Vandaag nog een echo gehad.... en ja! Er was nu een hummeltje te zien, met hartactie!!!

Oef oef, wat een achtbaan zo. De gyn was ook verbaasd en natuurlijk heel blij voor ons. Ik ben volgens de echo nu 6,5 weken. Dus korter dan gedacht.

Zo onwerkelijk, spannend om nu weer hoop te hebben. Maarja: dit is toch echt goed nieuws, he!

Ik heb een deel van jullie berichten gelezen.

Gefeliciteerd IVFmoeder en Rebelletje... ik ben erg benieuwd naar je echo. Hoop enorm voor je dat het er goed uit zag.

groeten

Geplaatst

Oh Ceece wat fijn voor jullie zeg. Maar wat een achtbaan van emoties joh! Onverstelbaar dat ze een leeg vruchtzakje zagen en nu ineens toch een vruchtje met hartactie!

Wanneer ben je nu officieel uitgerekend?

:circle2:

Geplaatst

Ceece wauw,wat geweldig!

Wat een oplugting!Wat een blijschaap! Geniet er maar van je wondertje!

Ivfmoeder gefeliciteerd!Ik zag je op het wachtbankje maar ik dacht dat je nog niet getest hebt!

Wanneer is je echo? Ik weet het ook niet precies wanneer ik uitgerekend ben,ik hoor het op mijn echo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden