Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen en Marianne, veel succes vandaag bij de echo!

Voor de dames die het eng vinden om met de utrogestan te stoppen - ik heb helemaal geen utrogestan gebruikt (bij cryo) en heb eerlijk gezegd sowieso meer vertrouwen in mijn eigen lichaam dan in die medicijnen! Jullie zijn al zo ver, dat zit echt wel goed. Bovendien neemt de placenta het volgens mij vanaf 12 weken over.

Wel bizar hè, dat vroege inschrijven voor kinderopvang in de grote steden. Nog voor de verwekking vind ik ronduit belachelijk en asociaal, maar goed. En dan ook vaak nog op 15 KDV's tegelijk. Zo hou je die wachtlijsten inderdaad wel kunstmatig hoog! Maar ja, als je het dan als enige niet doet, maak je zeker geen kans op een plekje. Ben blij dat ik niet meer in een grote stad woon, al ben ik ook wel nerveus over de wachtlijsten bij ons... Hebben jullie ook moeite met het idee van straks zo'n minikindje op de opvang achter moeten laten? Vind het nu al vreselijk...

Ik heb toch maar het z'huis gebeld voor die combinatietestuitslag en inderdaad, die had ik allang in huis moeten hebben, maar ze kon me ook niet gelijk vinden op de lijst. Uiteindelijk gelukkig wel - de kans is kleiner dan 1 op 5000! Een hele mooie uitslag dus, voor mijn leeftijd. Weer een belangrijke horde genomen!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jipie MarMira! Geweldig nieuws! En zo zie je maar dat met bellen heel wat zorgen erg snel de deur uit kunnen gaan.

Ik ga zo goed als meteen na de echo vertrekken op weekend naar de Franse kust, maar zal via m'n mobieltje in de auto nog wel laten weten hoe het is gegaan. Héél lief dat jullie aan ons denken vandaag! Ik kijk heel erg uit naar beweging! Gisterenavond in ons bedje samen geluisterd naar het hartje. Nog altijd heel erg hard zoeken eer ik het vind, maar het is er wél hihi.

Weet je waar ik de laatste tijd aan denk? Nooit echt gehad, want ik wilde gewoon zwanger worden en verder kon ik bijna niet denken. Ik zie mezelf een baby aankleden in zo'n rompertje, net pamper ververst, en dan het opheffen, met dat hoofdje dat nog naar achteren kantelt waardoor je het nog moet ondersteunen. Dat rompertje dat uitrekt, en dan op de schouder nemen. Lekker dicht bij mij. En dan zie ik mezelf de baby in een bedje leggen. En die baby zal mijn baby zijn. GEWELDIG toch?

Oh ja, we gaan dit weekend dus naar de Franse kust ( Pas de Calais) en m'n vriend z'n dochter gaat mee. We gaan vanavond een ruil doen: wij lezen haar schoolrapport en zij mag een kaartje ontvangen. Er zal een babysokje in zitten..... hihi... Het kaartje ziet er echt waar geweldig uit, net echt. Zal het wel eens plaatsen via foto.

Liefs en geniet van jullie weekend. Nog steeds ben ik zo blij dat het met iedereen zo goed gaat! Jipie, ik ben 12 weken ver! Joehoeee!

Ellen

Geplaatst

MarMira,

Goed van je om even te bellen. En de uitslag is helemaal top!

Ellen,

Joehoe, vandaag 12 weken!

Wat een heerlijke gedachte, je eigen kindje kunnen verzorgen is het allermooiste wat er is!

Fijn dat jullie gisterenavond nog naar het hartje hebben geluisterd, heerlijk toch!

Hoop dat die kleine uk van jullie flink aan het bewegen is, succes!

En ik wil je een heel fijn weekend toewensen!

Ben benieuwd naar het kaartje.

Durf nu ook steeds meer van mijn zwangerschap te genieten. Komt denk ik omdat ik een buikje aan het krijgen ben. Nu de 12 weken echo nog....

Geplaatst

T.K de placenta neem het over bij 12 weken,dus het zal bij jou al gebeurd zijn. Ik snap dat je het spannend vind om te stopen,lijkt mij ook eng,maar je zit goed.Je bent de 12 weken voorbij!

Marmira super goede uitslag!

Ellen ik lees je berich en er kwamen tranen in mij ogen,ik ziet het ook voor me,en het mooieste is wat je zei: De baby is mijn baby! Soms moet ik mijzelf overtuigen dat het echt gaat gebeuren!

Veel succes straks en veel plezier in France! Geniet maar met z'n twee(driee) :)

Geplaatst

hoi meiden,ik heb een hele filmrol aan foto's dus die ga ik zeker nog plaatsen,mr nekplooi zag er heel netjes uit,0,92mm!en heel missch ook het geslacht gezien mr de gyn durfde nt met 100.% zekerheid te zeggen.nog 4 weken wachten en dan nieuwe afspraak.oh ja,luide muziek is helemaal nt erg.zijn vrouw in met 37weken nog naar Werchter gegaan haha.marianne ik hoop dat jouw echo of net zo mooi was!dat gezichtje al mooi gevormd,echt schattig.bedankt violeta,france here we come!

Geplaatst

Ff snel want ik moet zo weg, maar alles is super Gied gegaan! Later meer!

Ellen fijn dat t bij jou ook goed was! Er zal wel verschil in apparaten zijn want t geslacht wad bij mij nog niet te zien , ook t gezichtje niet, wel de oogkassen en neusbeen, maar je kan daar nog niet veel van maken.

Veel plezier in France!

Lieve groeten aan iedereen!

Geplaatst

Ellen en Marianne,

Super, super, dat alles goed is met jullie kindjes!!!

Marianne,

Er zit wel degelijk verschil in echoapp. Ook hoe licht of donker het beeld ingesteld is.

Bij de verlosk. zag ik het ook niet zo goed als bij de gyn.

Ben benieuwd of dat dit aankomende week beter te zien zal zijn.

Geplaatst

Hi, ben ik nog ff voordat ik in slaap val wil ik jullie nog ff bijpraten. De echo was dus goed, en we konden extra lang kijken want er was ook n leerling die alles nog n keet overdeed. Ook de combitest was goed: normaal bij vrouwen van 41 jaar is de kans op down 1:50. Maar uit de test bleek dat dit slechts 1:750 is. Dit is hetzelfde als voor n vrouw van 28 jaar. Je begrijpt wel dat dit t mooiste compliment dat ik ooit over m'n leeftijd heb gekregen! 

We zijn nu klaar in t zh en gaan as woensdag voor t eerst naar de verloskundige hier in t dorp. Dat scheelt ons enorm veel reistijd. En ook fijn idee dat je nu t normale traject ingaat!

Mirmar, wat fijn dat je uitslag goed is! Een kans van 1:5000 is wel heel gering, super!

Geplaatst

meiden fijn om te lezen dat er weer allemaal mooie berichten zijn!!!!

En wat een geregel hé kinderenopvang,nou meiden ik werk in de kinderopvang dus als je vragen hebt hahaha

bij ons mag je dus geen kindje inschrijven die nog niet verwekt is(om het zo maar te zeggen)belachelijk dat er kinderdagverblijven zijn die dat dus wel doen,lekker oneerlijk!

wij hebben geen kinderopvang nodig,ik werk 2 dagen en mijn ouders passen 1 dag op en mijn man is 1 dag thuis(werkt 4 x9) ideaal dus!!

Nou hier gaat alles z'n ganentje,spuug nu al anderhalve week niet meer en ga me steeds beter voelen!!!!

Ben ook alweer 14 weken...

maandag naar de verloskundige hopelijk alles goed!!!!

Geplaatst

Hi meiden,

Gelukkig alweer goeie berichten hier!

Ja, die kinderopvang....Valesca, wij hebben in principe ook geen kinderopvang nodig want het eerste jaar gaan mijn vriend en ik allebei drie dagen per week werken en mijn ouders gaan 1 dag per week oppassen. Nu heeft mijn baas nog niet officieel bevestigd dat ik 1 dag in de week ouderschapsverlof mag opnemen en ik zat ook te denken 'wat nou als mijn moeder opeens ziek wordt of zo?' . Ik zit nu dus toch te twijfelen om mij toch aan te melden voor het KDV. Ik woon in Amsterdam dus ik ben waarschijnlijk al veeeeeel te laat maar wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Mariane en Ellen super goed meiden voor de goede echo's!

Mariane ook geweldige uitslag!

Valesca zo leuk om te horen dat je je beter voelt.....eindelijk ;) hou het zo he? Nu genieten :)

Laika ik zal met toch inschrijven hoor,misschien vind jij het zelf later wel goed voor 1 dagje.En als het zo ver is kan je natuurlijk altijd zeggen dat je geen gebruik van wil maken,toch?

Ik heb me nog niet ingeschreven,maar we moeten het ook doen,want ik werk 5 dagen (halfdagjes) en mij man iedere dag.....Maar we zijn met zo veel dingens bezig.....bedrijft van mij man wordt waarschijnlijk verhuisd en dan heeft hij geen werk voor 1 jaar. Wel lekker vind ik want dan zijn we lekker met z'n twee thuis om van ons kindje te genieten. Maar daarna gaat hij weer 60-70 uur per week werken (in het begin ,om alles op te starten),dus ja....ik weet het nog niet voor hoe veel dagen moet ik me inschrijven en wanneer? Lastig!

Vanavond personeel feest op mijn werk,we gaan darten(2 keer per jaar).Ik hoop dat ik niet in slaap val,meestaal ben ik om 21.30 verkocht haha

P.S: ik heb de facturen gevonden,ze waren de hele tijd in de map,alleen ze praten niet tegen me,dus ja.... dan zie ik ze niet....

Geplaatst

Laika ja dat is lastig ik zou me gewoon inschrijven,dat kost niet zo heel veel geld en misschien heb je dan een plekje,ligt ook aan welke dag je wilt sommige zitten sneller vol dan andere

violetta; ja heerlijk hoor inderdaad houden zo!!!

wel lekker ja dat je man dan eerst thuis is maar daarna is het wel ff aanpoten pfff

Geplaatst

Marianne,

Wat fijn om te horen te krijgen dat het 1:750 is ipv 1:50. Scheelt enorm zeg!

Jij mag woendsdag dus ook naar de verlosk.

Krijg je daar naast de intake ook nog een echo, of gaan ze naar het hartje luisteren?

Valesca,

Wat vind ik het super om te lezen dat je nu al 1,5 week niet meer hebt hoeven spugen. Gelukkig maar dat dit nu eindelijk eens gestopt is!

Jee, jij bent koploper van deze groep. Alweer 14 wkn en 1 dag zwanger, WOW!

Zal voor je duimen dat je maandag te horen krijgt dat jullie kleintje het super doet!

Laika,

Aanmelden kan altijd, zou ik dus wel doen.

Maar ik weet niet of je dan een minimale afname per week moet hebben?

Waar wij ons kindje hebben aangemeld moeten we minimaal 1 dagdeel per week afnemen.

Ik ga ook proberen om één vaste dag in de week te werken, dan kan mijn vriend die dag vanuit huis werken.

Violeta,

Hahaha, wat een stunt zeg! Gelukkig de papieren nog terug gevonden.

Veel plezier vanavond en ik hoop dat je niet in slaap zal vallen, anders is het wel erg saai toch!

Mijn moeder heeft vandaag mee geholpen met het poetsen van de badkamer. Ook samen heerlijk buiten gezeten en zitten kletsen, het was zonde om nog langer binnen te blijven om te poetsen met dit mooie weer!

Zometeen pizza eten. Is lang geleden dat ik dit heb gegeten, heb er wel zin in nu ik de lucht uit de oven ruik!

Geplaatst

Hi Wish,

Ik weet niet wat ze woensdag gaan doen. Nog n echo zo snel achter elkaar lijkt me niet nodig, maar wel leuk natuurlijk. Ik merk t wel.

Ik ga wel vragen stellen. Zoals vitamine d, moet je dat nu wel of niet extra slikken? Ook ben ik wel benieuwdnaar m'n bloedwaardes: b12, ijzer, foliumzuur, ik hoop dat ze dat willen checken.

Hoe zit dat bij jullie, meiden?

Ik slik op t moment alleen foliumzuur en drink Floradix.

Allemaal bedankt voor jullie reacties! We zijn hier ook zooooo blij mee!

Tip: vandaag 2 linnen positiebroeken gekocht voor 50 euries!

Geplaatst

Hoi violeta, moest erg lachen om je verhaal over de zoekgeraakte facturen! Helemaal niet herkenbaar, hahaha! 

Vandaag sta ik in de auto, kan ik nergens m'n autosleutel vinden. Ik zoeken tussen mn benen, in de vakjes van de tussensteun, in m'n tas,.. Zegt m'n vriendin, zit ie niet nog in de deur? Nee joh, hoor ik mezelf nog zeggen. Kijk ik in de buitenspiegel

Geplaatst

@Wish: ja het gaat snel nu,gisteren lag ik in bed op mijn rug en dacht echt de kleine te voelen!! Had het idee al wel vaker maar ergens denk ik het kan niet iets anders zijn haha...ga het extra in de gaten houden!

En inderdaad hopelijk horen we morgen een mooi hartje!!

Hoe smaakte de pizza haha,lekker dat je moeder even kwam helpen!!!!

@Marianne: Ik slik een multivitamine voor zwangere vrouwen...

haha lachen van die sleutels hihi

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1155[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1156[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1157[/ATTACH]

Het meterkaartje en ze is héél erg blij!!!!

en dan hier een echofoto. Super Marianne en zeker ook van je kansberekening, even oud als ik waarschijnlijk! haha. Bij mij is het eerder 'geen nieuws is goed nieuws' dus voor mij hoef ik die cijfers niet te weten. De plooi zag er in elk geval heel erg goed uit, dus ik ben alvast gerustgesteld.

[ATTACH=CONFIG]1158[/ATTACH]

Liefs en geniet nog van het weekend. Wij zijn gisteravond maar terug gekomen want ondanks dat het heel erg mooi weer was, voelde de wind erg koud aan. Eén nachtje in die koude slapen was dus genoeg. En daarbij is het zodadelijk familiebrunch, ook gezellig natuurlijk hihi.

Ellen

Geplaatst

Marianne,

Wij hebben in 5 dagen tijd ook 2 echo's gekregen.

De laatste bij de gyn en toen voor de intake bij de verlosk. hebben we ook een echo gehad.

Bij mij is de eerste keer bij de verlosk. bloed geprikt. Als dit niet goed zou zijn zouden ze mij binnen één week bellen.

Nu hoor ik de uitslagen woensdag als we naar de verlosk. moeten.

Ik slik alleen Gravitamon. Heb ook nog capsules van Puur van mama liggen. Die maak ik ook nog op.

Waar heb je die broeken gekocht? Linnen broeken zijn wel fijn voor van de zomer!

Enne, Wahaha! Je sleutels gelukkig wel terug gevonden.

Valesca,

Pizza was heerlijk!

Wat zou dat super zijn als jij jullie kleintje al gaat voelen! Het is toch niet onmogelijk dat je dit nu al voelt?

Op naar morgen, naar een prachtig mooi kloppend hartje!!

Ellen,

Jammer dat het weer niet zo lekker was om langer te blijven. Dan zal het hier warmer zijn of niet?

WOW! Wat een mooi kaartje en een prachtig en gevoelige tekst zeg.

Kreeg kippenvel toen ik het las.

En een echo van jullie wonder, duidelijk zeg!

Ik ga zometeen een wasje weg strijken en vouwen en dan heerlijk met een boek in de tuin!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

11 april:Valesca verloskundige

12 april: Toverstafje (5e echo, nekplooimeting e.d.)

12 april: Frann (4de echo)

13 april: Mickey1979 (controle gynaecoloog en 3de echo)

13 april: Wish (controle verloskundige 12 wkn)

14 april: MissGriet (nekplooimeeting)

15 april: Violeta echo 12 weken

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

27 april: mamavannoah (controle gyn)

28 april: MarMira (verloskundige)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Geplaatst

Ellen wat een mooie kaartje en foto!

Wish oh,wat lekker dat er iemand is die kan helpen.Ik zei het vanochten tegen mijn vriend dat ie moet helpen straks om samen de badkamer te poetsen.Ik word heel snel moe van de huishouden.

Gister heel leuk pesoneel feest gehad.Iemand vroeg of ik een wijntje wil drinken toen zei ik: nee,ik moet rijden en ik drink toch geen wijn,en mijn colega zei heel zachtjes je mag het ook niet.Toen schoten we samen in het lach.Ik vroeg haar weet jij het,toen zei ze ja.Ik vroeg hoe dan,toen zei ze ja ik ben niet stom,maar ik zeg niks....toen was het weer lachen.

Het komt natuurlijk omdat we samen werken,en ieder keer als ik naar het zh moest,kwam ik later of ging ik eerder weg,en dat wish ze dat we naar het zh gingen.Ik ben nu 2 maanden op tijd naar mijn werk en wel vrolijk(en ook met klein buikje).....dus ja dan snapt ze het idd.

Grappig,ik wacht de echo vrijdag en maandag daarna ga ik ze vertellen :)

Geplaatst

Marianne,

Oké bij Miss Etam dus.

Ik ga volgende week of die week erop even shoppen.

Violeta,

Je hebt dus een leuk feestje gehad. Ook goed vol kunnen houden zonder in slaap te vallen? Haha!

Die collega heeft het dus door. Ach, maakt ook niet uit, je wordt er niet minder blij van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden