Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, dat heb ik hier hetzelfde. Ik was o zo ziek tot de 10e week en nu een heel stuk minder. Er zitten zelfs dagen tussen dat ik me beter voel dan ooit. En inderdaad, dan komen de twijfels...stom he. Terwijl de echo idd goed was. Ik denk dat de betere dagen nu meer zullen gaan zijn dan de slechtere dagen en dat je er straks aan gewend raakt dat je jezelf beter voelt. En ook kunt gaan genieten. Maar het blijft soms heel moeilijk.

Ik heb echt een rotnacht achter de rug. Voelde me gisteren overdag ineens weer zo down, moe, hoofdpijn. Lag al om 20.30 in bed. 's Nachts werd ik wakker met hevige menstruatieachtige pijn, ook in mijn onderrug waar ik dat dan altijd heb. Ik was volledig in paniek en kon alleen maar denken aan hoe het is om het kindje te verliezen. De pijn ging ook niet weg. En itt de afgelopen weken waarin ik wel eens een plopje voelde of iets voelde trillen, voelde ik de hele dag niets meer. Bah wat een rotgevoel. Uiteindelijk viel ik om 6 uur weer in slaap en stond om 7.30 op. De pijn is nu weg en ik doe het rustig aan. Ben zo bang dat het mis kan gaan.

Ik heb trouwens wel iets grappigs meegemaakt. Een vriendin van mij is na haar eerste kindje ook ruim2 jaar aan het proberen zwanger te worden. Niet in mmm zoals wij maar wel al veel miskramen gehad enzo. Door onze reizen van de afgelopen tijd hadden we elkaar een paar maanden niet gesproken. Nu zie ik haar zaterdag en ik dacht, ik meld toch maar vast even dat ik zwanger ben anders valt het zo rauw op haar dak. Is zij toch ook zwanger, en op dezelfde dag uitgerekend als ik. Ze voelt zich net zo misselijk, slecht en moe als ik. Ongelofelijk, maar wat een leuk nieuws vond ik dat!

Ik ben even de draad kwijt of er nog mensen zijn die vandaag een echo hadden. Hou 't forum wel even in de gaten.

En Marmira, gefeliciteerd en leuk dat je dit clubje komt versterken!

Liefs

Toverstafje

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen, nog een vraagje aan jou. Heb jij de babysound of angelsound oid al binnen / gebruikt? Doet ie het bij jou? Wij hebben 'm sinds dinsdag, maar het is ons tot nu toe niet gelukt het hartje te vinden. Wel hoor ik, op de plek waar de baby zit, mijn eigen hart als een soort galoperende paardenvoeten door de headset heen, maar ik heb het geteld met de bloeddrukmeter en de hartslag is precies gelijk aan die van mezelf. Geeeeeeen idee waar ik het hartje moet vinden. Weet jij het? Of iemand anders? Of ben ik veel te vroeg?

Geplaatst

Hey Toverstafje,

Gaaf zeg, samen zwanger en tegelijk uitgerekend nog ook, totaal onverwachts. Dat wordt een leuke boel samen :-)

Ik heb hem woensdag besteld en bericht gekregen dat de overschrijving is gelukt. Ik veronderstel pas volgende week de Angelsound binnen te krijgen. Bij de bestelling stond dat je vanaf 12 weken iets kan horen, dus ik veronderstel dat ook jij dan nog even zal moeten wachten. Soms is het eerder te horen, soms wat later. Dus gewoon rustig afwachten en wie weet kan je morgen al iets horen, wie weet volgende week. Wat ik wel al heb gehoord is dat je heel traagjes vanaf je schaambeen moet vertrekken en dat gebied eerst rustig verkennen. Als je niks hoort, ligt ie misschien wat verder weg van de buik. Er is nog veel ruimte daarbinnen he :-) Maar, ik zal je zéker laten horen vanaf ik het binnen heb en ik iets hoor!!!! Ben echt wel benieuwd. Oh, buikpijn is echt normaal hoor! Die baarmoeder rekt zich uit. Heb het gister nog online gelezen dat het eenzelfde menstruatiegevoel geeft. Rot he. Maar ik luister vooral naar het ritme van die pijnen: als het een constante is en dan vervaagt, dan weet ik dat het goed zit (ookal blijf ik onzeker hoor). Zou erger zijn zou het heel erg pijn doen en ritmisch terugkomen, zoals weeën.

Wish,

Ik heb ook weinig kwaaltjes, maar die heb ik altijd gehad. Gisteren voelde ik me even niet goed, ik vermoed gebrek aan suikers. In de loop van de dag ging het wel weer voorbij. Voor de rest lijken mijn borsten elke dag weer anders, heel fascinerend zo'n lichaam. M'n buik is ook moeilijk te verbergen.

Griet,

Ik ben vandaag 11 weken ver, en heb de echofoto op Facebook gezet. De reacties zijn navenant natuurlijk, en zoiets op Facebook zetten is wel hetzelfde als van de daken schreeuwen haha. Eerst de goeie vrienden wel ingelicht, want dat zou anders wel lullig zijn he.

liefs,

E.

Geplaatst

Hee dames,

Hier een zelfde herkenbaar gevoel. Bijna geen kwaaltjes meer (minder moe, geen pijnlijke borsten meer en de misseijkheid is ook zo goed als weg), maar wel last van buikpijn.

Het is zoals Ellen al zegt je baarmoeder die oprekt en je banden die dat ook merken. Het schijnt er bij te horen, maar ik vind het ook eng hoor. Ben blij als ik woensdag weer een echo krijg. Dan ben ik in elk geval voorlopig weer gerust gesteld.

Ik merk wel dat als je lichamlijk wat meer rust neemt het dan toch echt wel beter gaat.

Geplaatst
Karin,

Ja, nu had ik net zo'n blije doos besteld! Maar ik kon aanvinken dat ik geen reclame van derden wilde en in geen bestand zou opgenomen worden. Laten we hopen dat er nu geen andere addertjes onder het gras zullen verschijnen!

Hoi Ellen,

Mijn verhaal is wel weer van 4 jaar geleden (2006/2007). Het kan best zo zijn dat - met de wet bescherming persoonsgegevens - gegevens niet zomaar uitgewisseld kunnen worden zonder toestemming. En tegenwoordig hebben ze het bel-me-niet-register. Dus, het kan best zijn dat wat ik meegemaakt heb, jullie niet hoeven mee te maken, zit ik achteraf te denken.

Karin

Geplaatst
Bijna geen kwaaltjes meer (minder moe, geen pijnlijke borsten meer en de misseijkheid is ook zo goed als weg), maar wel last van buikpijn.

Hoi Doortje,

Hier nog wel moe en misselijk EN last van buikpijn. Ik ben "blij" om te lezen dat meer vrouwen last van buikpjn hebben. Ik krijg de 19e pas weer een echo. Ja, ik heb pas een echo gehad, maar door die buikpijn voel ik me weer onzeker. Ik heb ook nog steeds last van (donker bruin) bloedverlies. Dat heb ik eigenlijk sinds de TP. Op mijn 1e echo was een bloedstolstel te zien. Toch maakt dit alles me onzeker.

Mijn zusje is overgekomen uit Zweden, en dit weekend komt ze bij mij logeren. Ik wil het haar vertellen, maar ik ben dan nog net geen 10 weken zwanger. Ik weet dat veel van jullie het al bekend hebben gemaakt. Ik zit nog in dubio...

Karin

Geplaatst

Hi Karin,

Vervelend dat je nog steeds bloedverlies hebt. Ik kan me voorstellen dat je dit onzekerheid maakt. Nog even volhouden meid tot de volgende echo en voor je het weet kun je de kleine voelen.

Wat leuk dat je zusje komt. Wij hebben het onze moeders en zusjes verteld op de dag van de positieve test. Onze vrienden pas wat later. Vooral met het idee dat als het fout zou gaan dat ik ze hard nodig heb. Daarbij wisten ze dat we er al heel lang mee bezig waren, dus het succes wilden we natuurlijk ook graag delen.

Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt. Veel plezier in elk geval dit weekend

Dorien

Geplaatst
Praten jullie er al mee? Ik probeer wat vaker te zingen, lijkt me wel leuk als ie daar rustiger van wordt eenmaal in de buitenwereld.

Ik praatte met de kleine uk al vlak na de TP. Wel heel erg vroeg - hihi. Bij mijn zoontje zette ik een koptelefoon met muziek op mijn buik, toen ik al wat verder in de zwangerschap was, en ik zette ook de muziek in de auto wat harder als ik naar of van mijn werk reed. En ook af en toe praten, en een beetje vertellen over van alles en nog wat. Maar, eigenlijk is het nu voor mij (met 9 weken) nog veel te vroeg. Toch doe ik het wel, als ik me een beetje onzeker voel, en wil dat de kleine blijft. (Waarschijnlijk meer psychologisch voor mezelf - hihi.)

Karin

Geplaatst

Dorien,

Je hebt gelijk. Als het misgaat of als ik me onzeker voel kan ik alleen bij mijn man en het forum terecht. Als ik het aan een paar mensen met wie ik close ben vertel, dan kan ik ook bij hun terecht mocht ik het moeilijk krijgen of mocht het misgaan. Ik ga het mijn zusje vertellen. Ik laat haar de echo zien, en laat haar denken dat het de oude echo van mijn zoontje is - hihi.

Karin

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27 jaar(24-5) 2e kindje,mama van Sanne 30-12-2008 en zwanger d.m.v Icsi

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31 jaar (06-02), 1e kindje, zwanger van cryo

10 oktober: MarMira, 34 jaar, 1e kindje, zwanger van cryo

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28 jaar (01/02), 1ste kindje dmv ISCI

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

15 oktober: Mamavannoah,30 jaar(31-1),2e kindje, Mama van Noah 2-6-2010, spontaan zwanger

16 oktober: Doortje (Dorien), 27 jaar (3-6), 1e kindje, zwanger door ISCI

18 oktober: Toverstafje, 38 jaar (31-5), 2e kindje, 6x IUI, 1x IVF

18 oktober: Laika, 35 jaar (13-02), 1e kindje, 2 keer IVF, 4 keer cryo, nu zwanger van ivf nr 2

18 oktober: Marianne, 41 jaar, AMC, 8xKI, 2x IVF, nu zwanger door ICSI

19 oktober: Zomer71, 39 jaar (10-7), 1e&2e kindje, 4xIUI,3xIVF

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar (17/02), 1ste kindje, 2de icsi

24 oktober: Frann19, 35 jaar (4-9),1ste kindje, zwanger door Icsi

24 oktober: vlok

25 oktober: Wish 31 jaar, 1ste kindje, Icsi

26 oktober: Violeta 30 jaar(03-04),1MK,1ste kindje,1ste IVF,zwanger door cryo

26 oktober: MissGriet, 27 jaar, 3de kindje, 1ste icsi

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41 jaar, 3xIVF VuMC, 1xIVF EMC, 2e kindje

Echo/controle

4 april: Akara (3de echo)

4 april: MissGriet (intakegesprek vooronderzoek)

6 april: Dorien (3de echo)

6 april: Laika (intake verloskundige en nekplooimeting)

7 april: zomer (4e echo)

8 april: Marianne (4de echo)

8 april: Ellen (3de echo, combinatietest met nekplooimeting)

11 april:Valesca verloskundige

12 april: Toverstafje (5e echo, nekplooimeting e.d.)

12 april: Frann (4de echo)

13 april: Mickey1979 (controle gynaecoloog en 3de echo)

13 april: Wish (controle verloskundige 12 wkn)

15 april: Violeta echo 12 weken

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

27 april: mamavannoah (controle gyn)

28 april: MarMira (verloskundige)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

18 mei: Zomer (6e echo

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

Geplaatst

R00sje,

Hoe was je echo? Je laat ons wel in spanning, hoop dat het goed met je gaat!

MarMira,

Wat een prachtige ticker!

Super toch, om die onder je berichten te zien staan.

Geniet er nog elke keer van! Haha!

Karin, (ivfmoeder)

Wij hebben het familie meteen na de positieve test verteld.

Vrienden na de echo en toen heb ik het op hyves gezet.

Tja, dan is het nieuws heel snel rond verteld!

Gisteren van een hele goede vriendin een wit truitje met lange mouwen gekregen met hierop in het zilver de tekst: 100% myself

En vandaag van een andere goede vriendin een blauw shirt met in witte letters een jongensnaam erop gekregen.

Ik gaf aan dat ik eergisteren een jongensnaam in mijn hoofd had en ook opgeschreven heb.

De naam nog niet tegen mijn vriend gezegd, omdat dit mijn eerste suggestie is voor een jongensnaam. Dus ik zal er vast nog wel meer bedenken.

Maar laat dit nu net de naam zijn die zij en haar man hadden bedacht voor als hun dochter een jongen zou zijn geweest.

Grappig toch!

Dus, als het een jongen is heb ik zijn eerste shirt al binnen. Hahaha!

Ik vind het prettig om te lezen dat vele van jullie dus het zelfde gevoel hebben als ik.

Mijn vriend maakt zich wat zorgen dat ik in een 'dip' zit en dat ik nog niet echt aan het genieten ben.

Ik ben normaal een erg nuchter en een vrolijk persoon. Maar nu kan ik al een hele tijd niet 'gemeend' ergens om lachen.

Voelde mezelf vandaag wel erg goed (en zwanger) toen mijn nichtje van 2 jaar bij mij op schoot zat en ze een paar keer over mijn buik aaide en zij dat ze de baby lief vindt en dat de baby wel bij haar achter op de roze fiets met vlag zou mogen zitten.

Hahaha, wat een scheetje is het toch!

Geplaatst

Wish,

Wel heel erg toevallig dat jullie dezelfde naam in gedachten hadden, en dat jij het t-shirtje kan gebruiken. Je hebt nog wel 30 weekjes om erover na te denken, wie weet kom je nog een aantal andere leuke namen tegen, of wie weet wil je eerst het kindje gezien hebben, voordat je het een naam geeft; een naam dat bij het kindje past.

Bij mijn zoontje waren mijn moeder en zusje al op de hoogte, toen ik aan de vruchtbaarheidsbehandelingen begon. Ik ben echter geen jonkie meer, en er zitten dus meer risico's aan verbonden. Vandaar dus mijn twijfels. (Ik had op jongere leeftijd kinderen willen krijgen, maar dat plannetje ging niet door.)

Een vriendin van me heeft al een zoontje, en ging voor een tweede kind. Bij de 1e trimester echo zeiden zij en haar vriend: na de echo gaan we het vieren en lekker uiteten. Met de echo bleek het kindje een afwijking te hebben, en haar zwangerschap liep uit op een miskraam. Nu ik dat weet, ben ik bij elke echo een beetje bang.

Bij mijn eerste kind was ik een stuk jonger, en ook een stuk optimistischer; ik wist toen veel minder dan ik nu weet. Nu ben ik zo onzeker. Maar ik heb besloten om het mijn zusje te vertellen; ik zie haar dit weekend. Dan kan ik op haar terugvallen als het misgaat. Ik hoop dat ik de 12 weken haal, en dat ik me dan een stuk minder zorgen maak.

Ik had vandaag ook een beetje een baaldag. Ik had het gevoel dat de hele wereld onaardig en bot was, terwijl ik wel vriendelijk en aardig was. Hormonen? Ik voel me nog steeds een beetje: "Bleh".

Geplaatst

Hi meiden,

Herkenbare gevoelens hier (en wat ben ik toch blij dat ik dit met jullie kan delen zeg, het is echt fijn dat we allemaal min of meer in dezelfde fase zitten)!

Ik heb sinds twee dagen ook buikpijn, een soort menstruatiepijn die erger wordt als ik veel beweeg. Ik ben er ook super onzeker over, dacht ook gelijk weer dat het weleens mis kan zijn (ik heb dinsdag nog een goede echo gehad, maar dat is ook een momentopname) en ben er ook een beetje sikkeneurig van. Gisteren een enorme huilbui omdat ik me 'zo onbegrepen' voelde...En dat was eigenlijk absoluut niet zo.

Ik had gehoopt me nu wel wat zekerder te voelen maar het blijft lastig. Woensdag de nekplooi-meting, hopelijk ontspan ik dan iets meer.

Ben trouwens wel blij dat ik niet de enige ben met die buikpijn, blijkbaar hoort het er bij, en dat stelt wel iets gerust.

Los van de buikpijn en de onzekerheid heb ik vandaag wel een zwangerschapsspijkerbroek gekocht. Ik pas mijn broeken echt niet meer en de broek die ik nu heb gekocht zit echt heerlijk. Tot en met dinsdag blijf ik mijn buikje nog wel verbergen op mijn werk, ik wil toch echt wachten met vertellen na de 12 weken echo.

Meiden, dat we allemaal stukje bij beter zekerder worden en meer kunnen gaan genieten van onze zwangerschappen!

Geplaatst

Ivfmoeder,

Wat erg voor je vriendin en haar vriend.

Ik ben ook voor elke echo zenuwachtig of dat het wel goed gegroeid is en of het hartje mooi aan het kloppen is.

Als ik dit zie krijg ik elke keer weer traanogen en zucht ik diep van opluchting.

Ik leef ook erg naar die termijnecho toe.

Denk dat het je hormonen zijn die opspelen. Dit gevoel had ik vorige week ook een paar keer.

En het 'bleh' gevoel herken ik ook. Hahaha!

Laika,

Wat leuk dat je een broek hebt gekocht.

Bij Prenetal, 'mama mazzeldagen'?

Woensdag zal een spannende dag voor jullie gaan worden.

Maar als bij die echo alles goed blijkt te zijn, hoop ik dat je er echt van kan gaan genieten.

Een wonder wat in je buik aan het groeien is. Hoe speciaal is dit!!!

Geplaatst

Pfff, wat ben ik blij om te lezen dat jullie ook allemaal buikpijn hebben..... Begon me al af te vragen of het allemaal nog wel goed ging. Ja dus! Het hoort erbij..... Wat een geruststelling! En dat de kwaaltjes afnemen is bij vele van jullie ook dus zo. Nou bij mij ook.

Fijn om jullie ervaringen zo te lezen.

Liefs Mickey

Geplaatst

Bij mij begint de buikpijn in de late namiddag, en dan nog een keer 's avonds, zo tussen 20u en 22u. Gek, alsof Mini zich even uitrekt en daarmee de baarmoeder dan ook mee moet rekken :-) Doet inderdaad goed om te lezen dat ik niet de enige ben haha. DAt is het leuke aan dit topic. We zijn allemaal min of meer door dezelfde stadia aan het gaan en er is veel herkenbaar. Heel erg grappig en vooral geruststellend.

Mickey, jij bent ook al de 12 weken ruimschoots voorbij. Goed he! Ik ben alweer heel erg benieuwd naar mijn 12 weken echo volgende vrijdag. Nog een weekje wachten. Ook ik wordt elke keer meer en meer onzeker en zenuwachtiger als een echo dichterbij komt. Stel dat er iets niet juist zit, stel dat er misvormingen zijn, stel stel stel. Niet te veel veronderstellen is een goeie overlevingsstrategie, maar het gevoel wint af en toe toch hoor. En tja, het is gewoon normaal.

geniet van de zon! Ik zit op mijn kantoor, met de ramen open, muziek luid en een deadline te halen :-)

Ellen

Geplaatst

Hi Marianne,

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Ik heb een collega die nu 22 weken zwanger is en heeft tot vorige week eigenlijk helemaal niks gevoeld en voelde nu afgelopen week voor het eerst haar kindje schoppen.

Dus het zegt soms helemaal niks. Het zal wel alles met je bouw en je spieren enzo te maken hebben denk ik. Maar ik ken echt genoeg mensen die in het begin helemaal geen buikpijn hadden of 'bandenpijn' zoals ze dat noemen.

Wees maar blij dat je het niet hebt hoor, want het maakt me soms echt mega onzeker. Ik zal toch blij zijn als de echo woensdag weer goed is. Ik zal het dan nog eens aan de gyn vragen waarom de één wel en de ander niet en wat wel en niet normaal is om nu te voelen in deze fase.

IVFmoeder (karin),

Leuk dat je het toch aan je zusje gaat vertellen. Ben heel benieuwd hoe ze reageert. Het blijft vast goed gaan. nog even en dan bij je de 12 weken ook voorbij.

Wij hebben het zelf vandaag aan de opa en oma van mijn man verteld dat ze overgrootouders worden. Oma was helemaal in een jubelstemming, opa was ook blij, maar ook heel emotioneel. Hij is bang dat hij het niet meer mee zal maken (het gaat niet super goed met hem). Maar hij hoopt van wel en hij zal zijn achterkleinkind dan ook goed verwennen. Ik hoop heel erg dat ze het nog gaan meemaken. Ik ga vanavond ook mijn oma bellen om het te vertellen. Ik hoop dat ze ook heel blij is, maar daar ga ik wel van uit.

Hebben jullie ook lekker van het zonnetje genoten vandaag. Ik wel. Heb heerlijk op het terras aan het water gezeten hier in het dorp. Gezellig met een stel vrienden. Jammer dat het morgen weer zoveel minder wordt.

Geplaatst

Mickey,

Lees dat je dinsdag een extra echo krijgt. Wat super!

Wat voor echo, een gewone of een 3d?

Veel plezier!

Ellen,

En, deadline gehaald? Of moet je er morgen ook nog aan werken?

In ieder geval succes!

Ik moest vandaag ook werken en morgen ook. (geeft je misschien troost dat je niet de enige bent, hahaha)

Marianne,

Ik heb ook geen buikpijn. Voel wel regelmatig met bijv. niezen, beide zijkanten ter hoogte van m'n eierstokken. Bandenpijn?

Doortje,

Wat leuk zeg om het aan je opa en oma's te kunnen vertellen.

Geniet van deze welgemeende en hartverwarmende felicitaties!

Sinds vandaag kan ik mijn buik zeg maar niet meer 'in houden' om geen buikje te laten zien.

Maar dit zijn volgens mij alleen mijn darmen die omhoog gaan door de groei van de baarmoeder etc.c en hierdoor de buik veroorzaken.

Zit jullie buik ook 'hoog', snappen jullie mij? :happy:

Geplaatst

Hoi Dorien,

Bedankt voor je reactie, ben wel benieuwd war de geleerden je hierover vertellen! Leuk hè al die blije reacties. Verdrietig van je overgrootvader, heel bijzonder datje die nog hebt!

Hoi Wish,

Jij ook bedankt, geruststellend dat je ook geen pijn hebt. Als ik nies dan schiet t in m'n onderrug. Zwakke plek denk ik.

Heel grappig wat je schrijft over je buik, dat je em niet meer zo kan inhouden als normaal. Dat is toevallig! Ik demonstreerde dat vandaag ook aan mijn man, want ik kab em ook niet meer inhouden! Tís net wat je zegt je darmen worden omhoog gestuwd.

Wat n heerlijke dag hè? Lekker in de tuin gezeten, manlief weer wat plantjes geplant  oa twee klimrozen 

Geplaatst

He gelukkig, meiden met en meiden zonder buikpijn, blijkbaar kan het allemaal!

Ik heb echt al een zwangerschapsbuikje (heb inderdaad bij Prenatal een broek gekocht Wish, 30 euro voor een mooie mamalicious broek, ben er erg blij mee), ik had al een beetje een buikje voordat ik zwanger raakte maar nu begint het echt een 'babybump' te worden. Ik vind het bijna genant, ben morgen pas 12 weken en dan al zo'n buik! En aan de andere kant ben ik er trots op haha. Nog twee dagen verbergen, dan woensdag de nekplooi-meting en dan mag de wereld het weten.....

Vandaag ook heerlijk genoten van het mooie weer, wel goed ingesmeerd want de zon is al fel!

Liefs, Laika

Geplaatst

ik heb alles gelezen meiden maar reageer even snel!

ik heb ook al ik hoest soms pijn denk dat het gewoon je banden zijn die dan even opgerekt worden!

iedereen komt steeds dichterbij de 12 weken!!heerlijk hoor

ik heb gisteren zelf het hartje gehoord!!!! met de angelsound

verder ga ik me steeds beter voelen! en minder spugen heerlijk!!!!

enne ff me buikje showen hoor

IMG_7757.jpg[/img]

Geplaatst

Valesca, wat vind ik het heerlijk dat je ons het goede voorbeeld geeft! Mooi buikje hoor!!!!

Over het soms pijnlijke gevoel in de buik, heb ik ook. Maar ik denk dat ik het vooral heb als ik wat teveel doe... De laatste dagen ren ik van het ene leuke ding met een vriendin naar het andere met een groepje meiden en dan naar een BBQ (gisteren met het heerlijke weer) met een groep vrienden. Nu ik vandaag heb uitgeslapen en rustig aan doe, merk ik het niet...

Ook merk ik dat ik mijn buikje niet in kan houden, las in het tweelingenboek dat je vanaf 10-11 weken een harder groeiende buik hebt dan als je zwanger bent van 1. Wacht nog even de echo af aankomende donderdag en ga dan vrijdag broeken voor mijzelf kopen.

IVF moeder, hoe heeft je zusje gereageerd? Ben heel benieuwd.

Wat heerlijk dat er nu steeds meer meiden de 12 wekengrens gaan passeren. Nog een paar weken en dan hebben we dat allemaal achter de rug! Dan komt er een tijd aan waarin we ons allemaal geweldig voelen en overlopen van de energie (als we de boekjes mogen geloven!!!!hahahahahahahaha)

We gaan vandaag eens kijken naar een andere auto (orienteren) want in mijn auto past geen tweelingwagen... En gaan ons opgeven bij kinderopvang. Lekker regeldagje dus.

Fijn weekend verder (voor diegene die vrij zijn... en voor de anderen; ik wens je een goede en rustige werkdag toe!)

Gr Zomer

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja hoor de deadline is om 16u gehaald. Morgen moet het dossier binnen en we zijn dus goed op tijd, omdat we in 'ploegen' hebben gewerkt naargelang de beschikbaarheden op zo'n zonnige zaterdag :-) Vandaag alweer de verbouwingswerken, en verhuizen. Hopelijk niet teveel inspanningen doen zodat Mini moet protesteren. Gelukkig doet m'n vriend heel erg veel in mijn plaats.

Ik heb ook een hoge buik, maar voel mn darmen nog altijd laag genoeg dus ik denk niet dat de volledige verhuizing al gebeurd is hier hihi.

Valesca,

Mooie buikfoto en de eerste in ons topic!! Zalig he.

Leeeeuuuk dat je het hartje al hebt horen kloppen! Ik hoop begin volgende week mijn Angelsound binnen te krijgen en dan ga ik meteen proberen. Niet dat ik al iets verwacht, want hzij zal nog te klein zijn of te diep in mn buik zitten om nu al iets te horen. Maar dat ik het al in huis zou hebben zou ik wel al super vinden. Waar hoor je het dan? Net boven je schaambeen? of kan het ook hoger? En verdwijnt het hartje dan ook, naargelang de beweging?

Wish,

'leuk' dat ik niet de enige ben die moest werken dit weekend. hihi. Ik hoop in elk geval dat we nog heel vaak dat soort zomerse dagen mogen meemaken, mmmm.. 24graden en een zacht briesje mag van mij elke dag zijn.

Ik heb gelezen dat je je baarmoeder al kan voelen als je gaat liggen. Je zou dan een bolvormig iets moeten voelen net boven het schaambeen wat de buitenkant zou moeten zijn. Ik voel nog niet veel hoor (onzeker onzeker), maar ja. Iemand anders wel? Ik heb schrik dat als ik te hard duw, dat ik dan iets mis doe haha.

Kreeg net sms van die vriendin die net zwanger is (en wilde wachten met het nieuws tot ze wist dat ik ook zwanger was) dat het vruchtje niet blijft zitten. oh jeee, ik hoop dat het toch nog goed komt. Ze zal bloedverlies hebben wellicht. Ik heb ze meteen gebeld maar het was haar antwoordapparaat.

Liefs en nog fijn weekend,

Ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden