Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi violeta,

Nou je praat idd wel heel veel over jezelf, dat kan echt niet, hoor! 

Grapje! Natuurlijk kan dat hier, juist, daar zijn we voor! Dus geen sorry meer zeggen daarvoor hè!

Ik vond t wel n beetje herkenbaar, als ik t hartje hoor, wordt ik ook emotioneel en komt r n traantje. Dat je niet meer kon stoppen is ook niet erg, het is zelfs goed, ff lekker ontladen van alle spanning die je meekrijgt. Ik had dat ook na de tweede echo toen we voor t eerst t hartje hadden gehoord. Even later in de auto kon ik niet stoppen met huilen en moest daar weer tegelijkertijd om lachen!

Laat je emoties de vrije loop, daar mag je trots op zijn want je hebt er hard voor gewerkt! En Nederland moet ook veranderen wat dat betreft, alles maar inhouden is echt niet goed! Dus voel je lekker vrij, meis! Het mag! 

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Even over de trisomies...

Trisomie is een afwijking op t aantal chromosomen: in plaats van normaal 2 zijn er 3 chromosomen. Dit kan op verschillende plaatsen in t DNA gebeuren.

Trisomie 21 is een afwijking op t chromosoom 21, en houdt dus in dat er 3 ipv 2 chromosomen 21 zijn. Deze veroorzaakt het down syndroom.

Trisomie 13 en 18 veroorzaken afwijkingen die in de meeste gevallen zo ernstig zijn dat t kind niet levensvatbaar is na geboorte of heel kort, resp. Het patausyndroom en t edwardssyndroom.

De kans hierop is normaal gesproken velen malen kleiner dan op Down.

In Nederland wordt bij de combinatietest op deze afwijkingen getest en de uitslag zou je dus van je behandelaar moeten hebben gekregen.

Zie ook info op de site van t erfo centrum

http://www.prenatalescreening.nl/meer_lezen_combinatietest.php

Bij n combinatietest

Ja klopt dat vertelde onze gyn ook..(kon het alleen niet onthouden)

Geplaatst
Hoi allemaal!

We hebben gister avond de nekplooimeting gedaan.

Hij was 1,8 en dat is normaal(iets boven de gemiddelde),als er boven de 3,5 is, dan is er spaken om zorgen te gaan maken. Nu even de bloeduitslag wachten en woensdag weten we meer.

Ons kindje bewoog weer niet. Bij ieder echo ligt hij lekker te slapen en ieder keer zwaat ie met zijn armpje 1 keer en dit is it!

Gelukkig is ie heel erg veel gegroeid,was mooi om te zien. De arts zag de fingertjes,we hebben heel even het haartje gehoord....toen was het pas voor mij WAOW!!!!.

We liepen naar buiten en toen begon ik met huilen ik kon niet stopen......We hebben ijsjes gekocht en naar vrienden gegaan,en hun verteld....nou wat vonden ze geweldig voor ons.

Zondag heb ik mijn Bulgaarse vriendinen uitgenodigd thuis om Palmzondag te vieren en dan ga ik ze vertellen. En volgende week met Pasen komt de familie van mijn vriend thuis voor late ontbijt en dan gaan we hun ook vertellen!

Sorry ik wil niet te lang over mijzelf praten,alleen mee delen dat het hele emotionele avond was voor ons,en dat nog twee emotionele moeten komen.

Een pretiige dag verder!

Liefs,Violeta

Gefeliciteerd!!!!

Hoeveel weken ben je nu?

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

20 april: Wish (hartje luisteren)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Geplaatst

Zomer,

Bedankt voor de info.

Zal het eens goed door gaan lezen.

Wil geen misbruik maken van de situatie nu ik zwanger ben, maar die regels zijn er niet voor niks gemaakt denk ik dan.

Hier ook met tijden een emotionele vrouw hoor. Kan ook huilen van blijdschap en ook van onzekerheid.

Maar gelukkig is het huilen van blijdschap vaker aanwezig!

Violeta,

Super dat de echo goed was!!

Het is zo leuk om het tegen je vrienden en familie te zeggen. Als je al die leuke reacties hoort voel je jezelf echt zwanger!!

Geniet ervan!

Valesca,

Vervelend dat je onzekere momenten hebt. Het duurt zeker nog even voordat je naar de verlosk. mag.

Als je dit gevoel blijft houden zou ik bellen om te vragen of dat je even langs mag komen om het hartje te luisteren.

Hier doen ze echt niet moeilijk over.

Mijn verlosk. stelde dit uit haarzelf voor.

Geplaatst

He meiden,

Allemaal lekker genoten van de mooie zondag vandaag?

Ik zal morgen(avond) wat data op de mail gooien voor ons uitje.

Dorien en Griet, succes morgen!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

veel goede berichten hier, wij hebben er voor gekozen om geen test te doen, maakt je zo onrustig en ik ken meerdere kinderen die zeker heel negatief getest zouden zijn, maar waarvan ik zo blij ben dat ik ze mag kennen, ondanks dat ze een handicap hebben. Natuurlijk hoop ik op een 100% gezond kind, maar afbreken, ik moet er niet aan denken, natuurlijk als het niet levensvatbaar blijkt te zijn of mens onterend, dan moeten we weer eens nadenken.

Ik zie dat ik de oudste ben op het lijstje en prijs me dan ook erg gelukkig dat ik al zover gekomen ben, deze week bij de echo was de kleine goed gegroeid en weer bijzonder levendig, van salto's tot zwaaien en gapen en uitstrekken en duimpje zuigen alles kwam in beeld, zo leuk!

Ik kom hier wat minder, maar wens ieder een goede test die daar mee bezig is en een geweldige zwangerschap, probeer er van te genieten!

Liefs Vlok.

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

19 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 13 kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 31, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

18 april: Dorien (intake verloskundige)

18 april: MissGriet (3de echo)

20 april: Toverstafje, controle gyn.

20 april: zomer (5e echo)

20 april: Wish (hartje luisteren)

21 april: T.K ( 3 de echo) Hartje luisteren....

26 april: ivfmoeder (verloskundige)

26 april: Frann controle gyn.

27 april: mamavannoah (controle gyn)

27 april: Wish (hartje luisteren)

28 april: MarMira (verloskundige)

4 mei: Laika (16wkn controle in ziekenhuis)

10 mei: Wish (16 wkn controle)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: verloskundige hartje luisteren en controle

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (6e echo

23 mei: Valesca 20 weken echo

23 mei: MarMira 20 weken echo

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Geplaatst

Vlok,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat.

Maakt niet uit hoor dat je hier niet zo vaak komt, als je maar wel af en toe een berichtje achter laat, Oké?

Geplaatst

@Wish ja ik mag pas 10 mei weer

ben van het weekend goed ziek geweest en nog steeds niet lekker,erg veel overgeven en op de wc gezeten,mijn buik is gewoon gehalveerd...maakt me ook weer onzeker,mijn darmen zijn helemaal leeg denk ik

Heb gisteren met de angelsound het hartje gehoord maar ben gewoon even onzeker komt ook denk ik omdat ik niet lekker ben...

Ga zo mijn dochter naar de peuterspeelzaal brengen en lekker ff op bed liggen

Geplaatst

Hee dames, wat is er weer super veel geschreven zeg. Bijna niet bij te houden. Ik was het hele weekend druk met je verjaardag van mijn man en voel me nog behoorlijk gesloopt.

Valesca: wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Gelukkig heb je het hartje nog even gehoord met je angelsound.

Wij mogen vanavond weer. Ik hoop dat ze ook een echo maken bij de verloskundige, maar het hartje zullen ze vast laten horen. Toch wel weer even fijn om te weten of alles nog steeds goed is.

Geplaatst

Valesca,

Dan ben je echt goed ziek geweest, wat balen zeg!

Heb wel gehoord dat je kleintje goed voor zich zelf zal zorgen, hij/zij pakt wat hij/zij nodig heeft ook al ben jij (helaas) aan het spugen.

Wel super fijn dat je het hartje hebt gehoord!!

Maar kan me wel voorstellen dat je onzeker bent.

Doortje,

Hoop voor je dat ze het hartje laten horen. Maar dat zal wel.

Veel plezier!

Geplaatst

@wish: ja pff ik wil niet zo onzeker zijn...dat ging me deze keer toch al wat beter af bij als bij Sanne...maar toch gek hé....ik denk zou ik het hartje wel goed gehoord hebben?! Zal het niet iets anders geweest zijn....bah...ik spuug nu gelukkig niet meer nog wel naar gevoel maar gelukkig wat beter..als ik zo onzeker blijf bel ik de verloskundige gewoon een keer

Geplaatst

Hey meiden , ik breek even in.. de echo gehad vanmorgen en met ons ukkie was alles goed.

Alleen hebben ze een stuk of 4 a 5 cystes bij me ontdenkt die gevult zijn met bloed... hier doen ze niks aan , het kan zo zijn dat het zich vanzelf oplost,

maar ook dat ze blijven zitten...

Ook al zei de arts dat het geen kwaad kan toch ben ik (helaas) wel ongerust hierdoor... het kan namelijk zijn dat ik een bloeding krijg en dan is het afgelopen!

De cystes zitten namelijk vlakbij de placenta... toch zei de arts dat ik me niet ongerust hoefde te maken en ik hoef pas over 4 weken weer terug te komen!!!! (die afspraak stond al gepland)

Ik weet zeker dat ik volgende week ga bellen en dan de week erop even langs mag komen ofzo , al is het maar om het hartje te horen...

OOk snap ik niet hoe zoiets zo snel kan ontstaan , vorige week was er niks te zien (donderdag!) en nu dit... pff... kan er niks aan doen maar heb nu de hele tijd de bibbers en tranen ervan...

Liefs Griet

Geplaatst

Oh Griet, wat vervelend zeg van de cystes. Ik snap helemaal dat je ongerust bent nu. Zou ik ook zijn. Zeker omdat ze er vorige week nog niet zaten.

Zelf heb ik ook een aantal cystes, al vanaf het begin van de zwangerschap maar weet eigenlijk niet of daar bloed in zit of gewoon vocht. Dat heb ik eigenlijk nooit gevraagd. Volgend de professorin het ziekenhuis kon het geen kwaad (was toen bij 9 weken) en wilde hij pas bij 14 weken weer een echo. Deze hebben wij toen zelf naar 12 weken gezet omdat ik bij de magische grens wilde weten of alles goed was.

Cystes zijn overigens heel normaal volgens mij, en als het ernstig zou zijn lieten ze je echt wel terug komen, maar ik snap je ongerustheid helemaal. Dus.. gewoon bellen als je eerder wilt komen hoor

Wel erg fijn natuurlijk dat verder alles goed is met je kleine

Geplaatst

ik kan je ongerustheid goed voorstellen zeg,gelukkig alles met de kleine goed

Hopelijk kun je het een beetje loslaten en vertrouwen hebben in wat de arts zei!

Geplaatst

Griet, heel veel sterkte meid! Is idd echt niet leuk om zoiets te horen!

Hoop dat je idd volgende week terug mag gaan en dat alles er al veel beter uitziet dan!!

Wel super dat met jullie kleintje alles inorde is!

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

En daar probeer ik nu ook maar bij stil te staan hoor , met ons kleintje ging alles goed dus waar "zeur" ik over ;)

(het was wel wat aan het slapen (apegapen haha)...)

Dus ga positief denken vanaf nu!

Liefs

Geplaatst

Hallo Griet, ten eerste gefeliciteerd met het goede nieuws over de baby. Maar ik begrijp je zorgen! Ik weet wel sinds vandaag dat het beleid in mijn ziekenhuis (diakonessen te Utrecht) is dat als je als vrouw erg onzeker bent, ze gewoon een extra echo doen, zonder problemen, wie weet trekt het je over de streep om een eerdere echo te vragen?

Meiden, ik had vandaag weer een afspraak in het ziekenhuis, was op de 20e, maar was ineens vervroegd vanuit het ziekenhuis naar vandaag.

Nav de combitest zou ik een gemiddelde kans hebben van 1 op 120. Bij 1 kindje is de kans 1 op 310 en bij het andere kindje 1 op 940. Volgens het ziekenhuis mooie uitslagen!

Ook mijn bloeddruk was prima (beetje laag) en we hebben ze weer even kunnen zien op de echo! Lagen nu bovenop elkaar en keken met de gezichten naar elkaar toe. Wat echt bijzonder is (en een teken hoever ze al zijn met 14 weken) nu beginnen ze al elkaar te bemerken in de baarmoeder en bewegingen naar elkaar te maken!

Omdat ik aangaf het heel lang te vinden om 4 weken geen echo te hebben (hebben er 1 gehad op week 7,9,10,12, en 14) gaf de arts aan dat we er gewoon nog 1 krijgen met week 16 (en week 18,20 en 22). Wat een mazzellaars zijn we toch!

Valesca, hoop dat je je al iets beter voelt?!?!?!?!?!!?

Groetjes Zomer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden