Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oeps, heb ik niet goed zitten lezen... hahaha... nu twee jongens al dus. Misschien moeten we dat er maar bij zetten achter het lijstje want anders is het niet meer bij te houden straks.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish, best romantisch je man! En heel zorgvuldig en meevoelend dat hij je niet eerder heeft gevraagd, maar heeft gewacht op zo'n mooi moment!

Als wij gaan trouwen, is het denk ik aan de balie van het gemeentehuis en later een diner met de familie. Dat is voor ons nu prima, ook al klinkt het niet zo romantisch en leuk als met je moeder kleding kopen!

Ellen, over je zoon, mijn allerbeste vriendinnetje was zwanger en hoopte heeeeel erg op een dochter, ze had al kleertjes gekocht, idee voor de kinderkamer een een roze dekentje gebreid. En toen bleek bij de 20 weken echo dat het een zoon was. Ze was heel teleurgesteld en huilde. Van de ene kant omdat ze zich schuldig voelde, aan de andere kant omdat ze zo op een meisje had gehoopt! Ik heb het er een paar maanden geleden met haar over gehad (haar zoon was toen 10 maanden). Ze gaf aan dat ze zich niet meer voor kan stellen als een meisjesmoeder en dat ze ZO GELUKKIG is met haar zoon. Het voelt voor haar nu als onmogelijk dat het een meisje was geweest. Ik wens je toe dat dit voor jou ook zo zal zijn, en denk er ook over na dat de situatie van jouw baby en de andere kinderen van je man zo verschillend zijn (andere genen en jou als moeder) onderschat dat niet.

Laika, zou het inderdaad maar even aankaarten van je klachten! Wie weet is er een manier waarop ze je kan gersutstellen, maar wie weet is er ook wat aan te doen? Succes in ieder geval bij je afspraak.

Ik ga zo weer eens naar een bouwmarkt toe. Ik haal af en toe van die kleine stukjes behang (in roze/ rood en blauwtinten) omdat ik graag een behangboom wil maken en die stukjes wil knippen in de vorm van blaadjes en bv een uil / eekhoorn. En ook al weet ik nog niet welke kleuren we uiteindelijk nodig hebben, dit geeft me echt iets om te doen en voorpret aan te beleven! De stukjes die ik over heb, daar doen k gewoon weer iets anders leuks mee....

Verder gaan we morgen naar Babypark in GOuda, ervaren hoe groot de tweelingwagen nu uiteindelijk zal zijn (we gaan voor 2 naast elkaar) en erna kijken voor kleding bij een grote Prenatal bij Alexandrium in Rotterdam. (kan nu met dat warme weer toch niet in de zon zitten door mijn hartkloppingen, maar shoppen gaat prima, hahahahaahahahha)

Gr Zomer

Geplaatst

Doortje,

Wow, wat een prachtige buik!

Akara,

Wat vervelend dat je hoofdpijn hebt. Je mag hier niks voor innemen en dat is balen!

Heb er niet veel verstand van maar het lijkt me migraine, omdat je ook zwarte/witte vlekjes ziet.

Laat je weten wat de verlosk. heeft gezegd?

Bij de gyn krijg je inderdaad elke keer een echo. 2 vriendinnen van mij zijn hier ook onder controle gebleven tijdens de zwangerschap en zij kregen ook elke keer een echo.

Ellen,

Och meid toch, wat vervelend voor je dat je in een dip zit mbt het geslacht van jullie kanjer.

Hoop dat je jezelf wat kan troosten aan wat Zomer heeft geschreven!

Dikke knuffel van mij voor jou!!!

Zomer,

Wat ben jij crea bea!

Leuk dat je van verschillend behang zo'n boom gaat maken. Ik weet precies wat je hiermee bedoeld, vind het ook erg mooi!

Succes ermee!

Shoppen zal inderdaad beter gaan dan in de zon zitten. In de winkels is het heerlijk koel.

Veel plezier met shoppen!

Ik ben net bij de drogist geweest en heb creme gekocht.

1 tube menthol creme tegen een branderige en jeukende huid en 1 grote pot Dermolin body creme.

Hoop dat me dit gaat helpen om de ergste jeukklachten te verminderen of weg te nemen.

Heb jeuk op m'n buik/rug/onder en bovenbenen en armen.

Bedankt voor jullie leuke reacties op ons voorgenomen huwelijk. De exacte datum van ons huwelijk wil ik hier niet neerzetten.

Maar mijn jurk zal aangepast gaan worden, hoop dat dit gaat lukken!

Geplaatst

Wish, ik hoop dat je dan in elk geval een super leuke dag hebt en je je jurk je geweldig zal staan met je buikje erbij! Wat zul jij stralen deze dag! Geniet er vooral van, want voor je het weet is het voorbij.

Laat je na die tijd een keer weten hoe het was zodat we je nog kunnen feliciteren na die tijd?

Ellen, ik hoop ook dat je wat hebt aan wat zomer schreef. En weetje.. er zijn ook zat leuke jongens hoor die niet verslaafd zijn aan computerspelletjes, drugs, stoer etc. Het komt vast helemaal goed. Je zult zien dat als het kereltje er éénmaal is je helemaal verliefd op m zult worden en je geen dag meer zonder hem kan voorstellen.

Zomer, wat een leuk idee zeg van die boom. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik ben eerst vooral nog druk met alles uitzoeken/opruimen om het kamertje leeg te maken. Er gaat straks limegroen op één van de muren en misschien doen we nog iets met zilverkleur erbij. Eerst even kijken hoe de muur er uit ziet als de planken en kasten er vanaf komen.

Ben nu druk bezig in de tuin. Morgen komen een stel vrienden helpen om de tuin op orde te maken. Door onze recente aanbouw is een deel van de tuin echt een zootje. We willen ook ander voegsel tussen de terrastegels om onkruid tegen te gaan. Ik ben dus druk bezig om de voegen leeg te schrapen, maar het is best een rot werkje en ik kan niet te lang voorovergebogen in de tuin zitten want kan krijg ik veel last van de banden die naar m'n liezen lopen. Dus even rusten tussendoor op z'n tijd en dan zie ik wel hoever ik kom. De rest moeten ze dan morgen maar doen hoor..

Geplaatst

Ik kom van bij de vroedvrouw, of verloskundige zoals jullie in nederland zeggen...

Alles is blijkbaar normaal. Het hartje had ze onmiddellijk gevonden en ze zei dat onze mini heel erg beweeglijk was, dat het zelden was dat een baby zoveel bewoog. Ze kon dit allemaal horen dmv een doppler. Een echo heb ik dus niet gekregen jammergenoeg.

Toen ik haar allemaal opsomde waar ik last van heb zei ze dat dit gewoon te wijten is aan een lage bloeddruk. Dat ik het gewoon rustig aan moet doen en de reflex dat ik heb als ik me draaierig begin te voelen zeer goed is om te gaan zitten. Ook dat ik altijd een flesje water bij me had vond ze uitsteken. Ze zei ook om meer zout te eten maar toen ik haar uitlegde dat wij zoiezo al redelijk zout eten vond ze het idd geen goed idee om ineens nog meer zout te eten. Ze gaf me ook nog de raad om altijd iets zoets bij de had te hebben. Een koek of snoep of zelfs een boterham.

Straks mag ik met een gans rugzakje vol providiant m'n huis uit...

Verder kan ik er dus blijkbaar niets aan doen.

Toen ik mijn gewichtsverlies (van al meer dan 6kg) aanhaalde vroeg ze me hoeveel ik voor de hormoon behandeling woog. Ze zei dat je eigenlijk vanaf dat gewicht moet rekenen en dat de 3kg die ik dan minder weeg geen probleem zijn.

Er moet er gewoon afgewacht worden tot de volgende afspraak bij de gyn eind van deze maand en voor de rest gewoon verder doen zoals ik bezig ben.

Geplaatst

Hi Akara,

Fijn dat nog steeds alles goed is en dat je klachten niks ernstigs zijn. Wel lastig natuurlijk zo'n lage bloeddruk, maar regelmatig iets eten helpt wel. Dus dat wordt veel mee sjouwen en rustig aan doen. pas nu vooral op met de warmte he.. dan zul je waarschijnlijk nog sneller last hebben van je klachten.

Hier inmiddels lekker rustig op de bank. Ik wil eignelijk nog wat boeken in dozen stoppen voor onze verhuisactie boven, maar heb even niet meer z'on zin. Misschien straks nog even.

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag hebben we een echo gehad. Geslachtsbepaling omdat mijn partner het zo vraag wilde. Het is een jongen. İk had die gevoel vanaf de dag dat ik had getest en jongen...!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook wij hebben gister n geslachtsbepaling gehad! Mijn schoonmoeder was erbij, waar wij nu nog zijn. Morgen op Moederdag wil ik het op n leuke manier tegen m'n moeder vertellen, bijvoorbeeld door n kadootje te kopen in blauw of roze of n cupcakeje te maken met n briefje erin met n aanwijzing. Dus ik vertel t nog even niet hier, maar binnenkort weten jullie t ook hoor!

Laika,

Fijn dat t goed gaat met de kleine, ondanks je klachten. Het schijnt dat meisjeszaad beweeglijker is dan jongenszaad, dat heb ik gister van de echoscopiste gehoord. Daarom zou er bij icsi meer meisjes worden geboren. Misschien heb je wel n meisje...

Zomer,

Wat leuk om nu al met je knip behang bezig tezijn! Ik vind t zo leuk dat ik ga twijfelen, het lijkt me alleen lastig om t behang er later weer af te krijgen, of is dat niet zo?

We hebben wat stof gekregen van de moeder van m'n beste vriendin, ze gaat er dekentje en gordijntjes van maken. Zelf wil ik dan in de kleurtjes van de stof (zacht roze, licht blauw,olijf groen, rood, etc) lijstjes gaan overschilderen en die op de witte muur hangen. De rest hou ik ook wit. Maar alle kleurtjes in n behang figuur teruglaten komen is ook heel leuk! Hahaha, lastige keuze hoor!

Geplaatst

Wish en zomer,

Beetje laat, maar ook van mij van harte feli met jullie voorgenomen huwelijken! Leuk idee om met je mooiste bruidskado in je buik te gaan trouwen! 

Wij zijn gaan trouwen op 22 mei 2009 op de grachten van Amsterdam, toen we nog midden in de mmm zaten. We zijn daardoor juist nog sterker geworden samen en wilden wat er ook gebeurt, samen blijven!

Geplaatst

Ellen,

Je kan lekker doordenken, hè? Probeer je te focussen op het nu! Jij bent nu zwanger van jullie kind. En jij bent niet zijn ex. Jullie gaan t heel anders doen met de opvoeding. Dat staat vast!

Geniet lekker meis! Je hebt er zo lang naar verlangd!

Ps en ik zie ook meisjes met n sigaret in de mond en grote, lelijke monden hebben. Het ligt allemaal aan de opvoeding. Als ze thuis liefde krijgen hoeven ze niet naar buiten om bevestiging te halen. Bij jouw ex is t thuis vast niet leuk geweest voor de kinderen. Want kinderen zijn altijd de dupe bij ruziënde en/of scheidende ouders.

Geplaatst

Doortje,

Niet te hard werken in de tuin, hoor! Laat je vrienden dat doen.

Verder iedereen veel plezier, geniet van dit prachtige weekend met stralend weer! En van alle KLEINE grote dingen! 

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve woorden, zeker dat voorbeeld van Zomer deed goed. Telkens ik zeg tegen mezelf 'we krijgen een zoontje' moet ik glimlachen, dus het begint al te beteren :-) Ook m'n vriend was geruststellend over de band naar dit kindje. we zijn 'nu' en de ontwikkelingen zijn ook van 'nu' zegt hij. Wil hij gaan voetballen ermee hahaha. Zo leuk vindt hij voetballen ook weer niet haha. Waw, drie knulletjes tot nu toe al of heb ik het verkeerd gelezen? Héél benieuwd naar jou Marianne!

Intussen heeft m'n vriend al verschrikkelijk veel moeite gehad om het geslacht te moeten verbergen tijdens de gesprekken. Hij denkt er nu al over om het gewoon te zeggen, want dit nog 5 maand volhouden kan hij niet hahaha.

Vandaag is het een verjaardagsfeestje van m'n grootmoeder. Benieuwd of hij zijn mond kan houden dan.

liefs, en goed weekend!

Ellen

Geplaatst

de tweede jongen is binnen! :)

Hey Ellen, niet doen hoor....niet schuldig voelen.

Meeste vrouwen hebben een voorkeur....dat je dankbaar bent dat je zwanger bent geworden is het meer dan vanzelfsprekend bij jou(ons allemaal)

Ik vind het niks mis mee dat je mag dromen wat voor kindje zal je krijgen en hoe zal ie eruit zien.....en verder in het leven....en toch anders voelen dan je verwacht omdat het anders wordt dan je dacht.

Je mete gewoon nu wennen aan het idee dat het een jongentje is. Mijn vriendinnen hebben grote jongens (allebei 40 jaar oud,allebei met zons van 20 jaar oud)

Heel leuke jongens en ze zijn heel erg dik met de moeders. Ik ben niet eens zo dik met mijn moeder! :)

En super netten jongens...dus het zegt nog niks,maar ik snap wat je bedoeld.

Ik zie dat er trouwerijen komen!!!! Wat leuk!!!!!

Wish wanneer is de grote dag?Ga je ook groot feest geven,of alleen met familie?

Ik zag ook een mooie buik foto!

Akara hoe is het gegaan bij de vk?

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

9 mei: Marianne controle VK

9 mei: Frann intake VK

10 mei: Wish (16 wkn controle + afspraak maken voor de 20 wkn echo)

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: Vlok verloskundige hartje luisteren en controle

11 mei: Violeta 16w echo

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

18 mei: Zomer (7e echo + co Gyn)

18 mei: Dorien, controle verloskundige

19 mei: T.K, afspraak controle verloskundige

20 mei: Toverstafje, controle gyn

23 mei: Valesca 20 weken echo

24 mei: MarMira controle VK

25 mei: MarMira 20 weken echo

26 mei: Zomer 20 weken echo

26 mei: Toverstafje, 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

30 mei: MamavanNoah 20 weken echo gyn

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

Is het een idee om dit achter je naam te zetten als je het geslacht weet?:bcbbgirl2::bcbbboy2:

Geplaatst

Heb nu geen tijd om op iedereen te reageren, ff vlug:

Akara,

Nou meid, rustig aan doen dan maar. En inderdaad je tas vol stoppen met eet en drinkgerei zodat je ten alle tijden wat kan pakken. (heb ook altijd een peperkoek ofzo bij me)

Ik woog voordat we met icsi begonnen ook zo'n 5kg lichter.

T.K,

Jullie weten nu ook wat het geslacht is.

Jullie krijgen een zoon!!

Ellen,

Hahaha, dan krijgt je vriend er inderdaad een hele kluif aan om zich niet te verspreken.

Succes!

Marianne,

Pff, je maakt me wel nieuwsgierig hoor.

Zomer,

Jullie gaan ook trouwen, wat leuk!!

Heb ik hierover heen gelezen of had je geen datum vermeld?

Ik ga nu met mijn moeder naar de winkel. Eerst ergens wat drinken, dan rustig aan wat kleding bekijken, dan lunchen om krachten op te bouwen voor alle kleding die ik mijn moeder aan ga slepen om aan te passen. Hahaha!

Ze zal weten dat ze met mij op stap is geweest, ik wil gewoon zo graag dat ze er mooi en stralend uit zal zien op onze huwelijksdag!

Een hele fijne dag allemaal!!!

Enne, ik vier morgen stiekem in mezelf ook een klein beetje moederdag hoor! (weet niet of dit in België ook is, maar morgen is het in NL moederdag, vandaar)

Geplaatst

Dag dames,

Ik lees wel elke dag braaf bij, maar vaak even snel op mijn telefoon en dan antwoordt het niet zo handig. Ik heb wel al drie jongetjes voorbij zien komen, wat leuk!! :clap2: En Marianne weet het ook maar houdt het nog even spannend. Wij hopen met de echo over 2,5 week ook te horen te krijgen wat het wordt, zo spannend! Verder heb ik al wat mooie buikjes langs zien komen en gelezen over aanstaande huwelijken, leuk! Ik heb ook een buikfotootje. Je begint het best wel te zien, al zie je vooral mijn -tegenwoordig- E-cup :eek_yello: waar ik iets minder blij mee ben...

MiniFoto-REU7X8I4.jpg

Het gaat allemaal goed, al had ik vannacht erge pijn in mijn buik, en dan slaat de angst me toch een beetje om het hart. Maar het ging weer over dus het zal er wel bijhoren allemaal...

Oh ja, iemand (Marianne?) vroeg nog wat het WKZ was - dat is het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.

Fijn weekend allemaal nog!

Geplaatst

Hoi,

ik kom even klachen....

Ik heb zo knalende hoofdpijn,ik zal kunnen huilen van de pijn.

Ik voel al 4 dagen stekjes in mijn buik.

En mijn pols is 115. Gelukkig bloeddruk normaal....maar z'n pols,krijg ik hartkloppingen van en moeilijk ademen

Mijn rug doet zo pijn dat ik niet alleen pijn krijg met optillen maar ook met bukken.....pffff......ik zal nu moeten genieten van mij zwangerschap toch????

MarMira vreselijk de pijn,ik zal het toch aan de vk vertellen hoor.

En ja mijn vriendin zegt het hoort allemaal bij,maar dan nog ik maak me van alles druk om.

Ik heb gelezen dat cola niet echt goed is voor de baby(niet bewijzen,maar toch),maar zonder glasje cola val ik leterlijk in slaap op mijn werk....

Ik ga niet meer klachen,maar ik zal het goed vinden als jullie tegen me zeggen dat het allemaal bij hoort ;)

Geplaatst

erg vervelend hoofdpijn.........ik neem dan paracetamol dat mag je wel...werkt niet altijd super maar soms wel....

wat leuk dat sommige het geslacht weten,wij moeten nog 2 weken geduld hebben!!!

rugpijn pfff hier dus ook je banden enzo gaan nu wel oprekken dus hopelijk is het tijdelijk maar erg lastig is het ja!!!

maar klaag lekker doe ik ook hoor

voel me gelukkig op het moment niet zo depri meer....dus het komt misschien ooit goed,met ups en downs

leuk die komende bruiloften!!!

Vandaag lekker verwend op moederdag jullie ook al een beetje stiekem?volgend jaar allemaal echt!!!

Geplaatst

MarMira,

Je bent een slank persoon, maar er is wel een buikje zichtbaar hoor. Tja, je borsten groeien gratis en voor niks mee. Hoop dat je hier geen hinder van hebt.

Erge buikpijn lijkt me inderdaad eng om te hebben. Maar zolang er geen bloedverlies bij aanwezig is, zal het zeker weten de groeiende baarmoeder en banden zijn.

Maar ik hoop dat je dit niet vaak meer zult hebben, begrijp je angst wel.

Violeta,

Wat balen zeg dat je deze ongemakken hebt.

Natuurlijk geniet je wel van dat mooie wonder wat aan het groeien is in je buik, maar deze vervelende ongemakken zijn echt niet prettig om te hebben.

Je mag hier zeker weten ook klagen hoor, dat betekend niet dat je niet blij bent met je zwangerschap.

Beterschap en sterkte, doe je heel rustig aan!!

Valesca,

Wat fijn te lezen dat je wat beter in je vel zit!!!

En we hebben inderdaad een heel klein beetje moederdag gevierd.

Ik heb gisteren van mijn vriend een pakje voor ons kindje gekregen.

Een broekje, overslaghempje en een mutsje erbij. Echt zo schattig!!

Dit krijgt hij/zij aan direct na de geboorte.

Ik ga ervan door, ga werken.

Heb ontzettend slecht geslapen pffff. Van de hele week slaap ik denk ik 2 nachten goed en de rest heel weinig.

En dat terwijl ik overdag niet ga liggen om te rusten, anders ben ik bang dat ik 's nachts helemaal niet kan slapen.

Geplaatst

Hoi violeta,

Je lichaam geeft duidelijk aan wat t nodig heeft. En dat is veel rust, want binnenin wordt er keihard gewerkt. Als je vervolgens tegen je natuurlijke drang ingaat, krijg je nog meer klachten. Dus, ... Heb je slaap? Ook al is dit op je werk, ga er dan niet tegenin. Jij en je kindje zijn nu t belangrijkst hoor! En laat die cola staan! Die troep heb je echt niet nodig.

Geplaatst

Violeta,

Arme meid, klagen mag je zeker en vast hier ook. We hoeven niet de godganse dag hypervrolijk te zijn toch? Ik zat vrijdag ook te huilen voor mijn computer. En voor wat dan nog, omdat we een jongetje zouden krijgen. ERG HE :-) Maar het deed goed om het hier even te zetten, en wat ervaringen mee te krijgen. Dat je pijn hebt is echt niet leuk, dus als je het niet uithoudt, neem dan inderdaad een paracetamol. Beter dat, dan de voortdurende stress van de pijn. Dat zal je hummeltje ook niet graag hebben. Ik heb trouwens ook regelmatig erge buikpijn, en nog steeds menstruatie achtig. Dan maak ik me ook zorgen, tot de pijn weer weg gaat, en dan is mijn zorg ook voorbij. Een glas cola per dag zal nu ook niet zoveel uitmaken denk eigenlijk. Zolang het maar niet de hele fles is denk ik. Het zit boordevol suiker en cafeine, ook niet het beste.

Wish,

Hoe is je lang weekend geweest? Heb je wat gevonden voor je moeder met het shoppen? Schattig zeg, wat je gekregen hebt! Ik heb niets gekregen met moederdag, maar heb wél mijn eigen moeder verrast met een groot bos bloemen. Ze was allerlei spulletjes aan het breien voor ons kindje en moest het gauw verstoppen want ze had ons niet verwacht haha. De schat. Ze liet me een boekje 'breien voor baby' zien en daar staan echt suuuuuuperschattige dingetjes in. En dan probeerde ze te hengelen naar het geslacht door de meisjestruitjes of jongensbroekjes te tonen, maar ik heb niet toegegeven haha. We zullen het we zeggen hoor, maar niet direct direct. Gewoon op een goed moment. Dan kan ze de juiste kleertjes maken. In elk geval heel erg handig, omdat het een winterkindje zal zijn.

Valesca,

Fijn dat je je weer goed voelt. Je zal het erbij moeten nemen, en zo snel mogeljik reageren tegen je dipjes. Zo raak je er niet te diep in weg. Moet je echt nog 2 weken wachten? Terwijl jij al het verst bent van ons.

T.K.

Gefeliciteerd met jullie zoontje he!

Akara,

Goed dat het niet heel erg was. Zout zou niets helpen, heb ik ook gehoord van de gynaecoloog. Hij vond het eerder een goed teken van die bloeddrukvallen dan een slecht, want lage bloeddruk is normaal.

Tijdens het verjaardagsfeestje heb ik wél rompertjes gekregen van mijn tante die in Nederland woont. Ra ra: rompertjes van Jip en Janneke! Heerlijk Hollands en ik ben zot op Jip en Janneke, als kind zelfs al toen ik daar bij m'n neefje ging slapen. In Hema hebben ze superschattige dingetjes, daar ga ik dus nog vaak langs denk ik.

We zijn druk aan het denken over een jongensnaam, maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd. Het bepaalt tenslotte behoorlijk veel rond een persoon. Had ik Cindy geheten, was ik misschien wel een ander persoon, wie weet? Tijd genoeg nietwaar. Wie heeft hun namen al??

liefs en goed werken iedereen!

Ellen

Geplaatst

@Wish: wat super lief van je vriend!!!!

@Ellen : ja ik moet echt nog 2 weken wachten,23 mei dus vandaag over 2weken..... ik ben dan 20 weken en 3 dagen alweer over de helft,gaat best snel

Ik ga zo de fysio bellen,de pijn word niet minder en straalt uit naar bil en been dus maar weer ff bellen heb vaker bij de fysio gelopen dus heb ervaring pff haha

Geplaatst

T.K ook een zoon!

Gefeliciteerd!

Marianne jij hou het spannend voor ons :)

Ik ben wel blij hoor met mijn zwangerschaap,alleen ik had gehoopt dat ik de hele dag stralend zal lopen....maar helaas....

Zaterdag mag ik ook weten wat het wordt,ik vind het heel spannend!!!

Ik vind een naam kiezen super moeilijk.Ik vind het ook dat door een bepaalde naam dat je een bepaalde persoon kan worden...maar ik ga pas volgende week aan denken.

Groetjes en bedankt voor jullie leive worden,net als altijd :)

Ik ga lekker liggen want ik trek het niet meer....zooo hoofdpijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden