Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Wish,

Dat is echt leuk nieuws van die vriendin van je! En zij kan nu ook heel erg blij zijn voor jou, of wist ze het nog niet dat je zwanger bent?

Akara,

Gewoon je tijd uitzitten als het moet, en inderdaad ziekteverlof nemen als het niet gaat, ookal duurt het dan langer om je opzeg uit te doen. Liever dat je je goed voelt dat snel snel fulltime nog en dan jezelf ermee uit te putten (fysiek én mentaal)

Marianne,

namen verzinnen zijn eigenlijk inderdaad ongelooflijke luxe, want dat wil dan zeggen dat het nodig is! Jipie we zijn zwanger! In België is Johan best een oude naam, hoewel je er misschien Johannes van kan maken, dat is dan weer leuker en dan kan je altijd zeggen van waar oorspronkelijk de naam komt. Dat onthoudt je kind wel hoor.

Hebben jullie dat ook, dat je buik een bal is 'smorgens voor het opstaan? Dan voelt het helemaal hard aan en lijk ik de baarmoeder wel helemaal te voelen. Ik vermoed dat het mijn blaas is die de baarmoeder ergens naar toe duwt waardoor het allemaal wat harder komt te staan. Grappig, en ik weet compleet niet welke organen zich waar bevinden. Maar of ik Mini al voel, weet ik nog altijd niet. T.K. blijkbaar al wel! Wel een leuke link gevonden om een evolutiefilmpje te zien, http://www.babybytes.nl/encyclopedie/O/Ontwikkeling-van-de-foetus. Het filmpje werkt niet bij elke computer, je moet er flashplayer en shockwave bij downloaden soms. Maar wel leuk om te zien hoe je lichaam er binnenin uitziet.

Ik ben lekker thuis deze voormiddag, daar ga ik van genieten!

Liefs,

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

11 mei: Dorien (echo in ziekenhuis)

11 mei: Vlok verloskundige hartje luisteren en controle

14 mei: Violeta pretecho(16 w)

16 mei: MissGriet (echo + co gyn)

17 mei: Marianne naar gyn in zh (bespreken of we klinisch of poliklinisch gaan bevallen)

18 mei: Zomer (7e echo + co Gyn)

18 mei: Dorien, controle verloskundige

19 mei: Marianne 20 weken echo

19 mei: T.K, afspraak controle verloskundige

20 mei: Toverstafje, controle gyn

23 mei: Valesca 20 weken echo

24 mei: MarMira controle VK

25 mei: MarMira 20 weken echo

26 mei: Zomer 20 weken echo

26 mei: Toverstafje, 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

30 mei: MamavanNoah 20 weken echo gyn

1 juni: Valesca controle verloskundige

1 juni: Laika 20 weken echo gyn

3 juni: Ellen 20 weken echo

6 juni: Frann controle VK

6 juni: Wish 20 weken echo zh

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

Zo, ik stond er nog niet tussen voor mijn volgende echo. Lijstje dus snel even aangepast.

Geplaatst

Hoi Akara, wat een vreselijke toestand! Dat is dus anders dan hier in Nederland. Zitten we hier toch wel goed zeg!

Ik hoop dat je vanmiddag wat meer duidelijkheid krijgt en je niet fulltime hoeft te gaan werken. Stel dat dit tich moet, dan kan je toch wel eerder naar huis als je je niet lekker voelt?! En haal je die uren later weer in... Blijft vervelend voor je! Knuffie! Xxx

Geplaatst

Hoi Ellen,

Johannes is in nl juist een oude naam! Grappig dat dit bij jullie net andersom is! Johan is hier een Hele normale naam, ook voor bijzondere mensen zoals Johan Cruiff, die ken je toch wel? Hihi! Hij heeft de naam wereldwijd op de kaart gezet.

Geplaatst

En ja ik voelde vanochtend van alles in of rond m'n baarmoeder. De bovenkant zit nu tegen m'n navel aan. Het groeit heel hard nu, heb ik t idee!

Net van de huisarts gehoord dat m'n ijzer te laag is, wat de moeheid verklaart. Normaal is tussen 20 en 150 en ik heb maar 12! Vind t wel gek dat de vk hier niet op gecontroleerd heeft, wel m'n hb maar die was goed: 7,9. Weet iemand hoe dit zit?

Geplaatst

Akara wat vreselijk je werk situatie...ik kan je helaas niet helpen met een advies! Maar moet jij niet dan ergens gaan adviseren,hoe en wat,buiten je werk???

Wish super goed nieuw van je vriendin!

Geplaatst

Hallo allen,

hier goed nieuws. Alles was tip top in orde vanmorgen. Baarmoeder goed gegroeid, kindje bewoog goed en een mooie constante hartslag. De bloeddruk nog steeds aan de lage kant, dus niks om ons zorgen over te maken. Ons kind is alleen niet zo fotogeniek, want het wilde er niet voor gaan liggen om mooi in het geheel op de foto te kunnen. We weten ook nog niet wat het wordt, want ze konden niet tussen de benen kijken. Maar goed.. dat kan altijd later nog. Tegen de buitenwereld zeggen we in elk geval dat we niet willen weten wat het wordt omdat we het hoe dan ook geheim willen houden.

Marianne, mijn echo is in de 21e week van de zwangerschap. In het ziekenhuis zeiden ze tegen ons dat ze dit altijd doen tussen de 20e en 22e week. Blijkbaar heel verschillend dus. Ik had anders in de week van 30 mei gemoeten ( 29 mei ben ik 20 weken). Mijn punctie was namelijk op 23 januari (zondag).

Verder reageer ik later weer even hoor.. ga nu verder op de babykamer

Geplaatst

Marianne,

Hb is hetzelfde als ijzergehalte.

Roosvice ferro blijkt best goed te werken. Ik vind dit best lekker, maar je moet er van houden.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/53995-bloedarmoede-symptomen-oorzaken-en-behandeling-anemie.html

Akara,

Nog stees onzekerheid, wat balen voor je!

Van mij krijg je ook een hele dikke knuffel!

Doortje,

Joehoe!!!! Alles is dus nog steeds goed met jou en de kleine spruit!

Het geslacht helaas niet kunnen zien. Een volgende keer zal het hopelijk wel zichtbaar zijn.

Waar ben je mee bezig op de babykamer?

Vanmiddag met een vriendin en haar 2 kinderen gaan lunchen. (een van 2 jaar en de jongste is 12 weken)

Ze had thuis van Avent 5 flessen liggen, nog nieuw in verpakking. (kleine en grote flessen)

Deze heb ik van haar gekregen, lief toch!

Zelf vind ik de Difrax flessen wel mooi eruit zien.

Het is toch uitproberen wat je zelf prettig vind en de baby.

Geplaatst

Wish: wat lief van die vriendin. Ik wil borstvoeding geven en weet nog niet goed hoeveel flessen ik dan achter de hand moet hebben. Zal ik nog eens even uitzoeken.

De babykamer is nu helemaal leeg en klaar om te sausen. Zondag gaan we de voorstrijk er op doen zodat we de week er na kunnen witten en één muur een kleurtje kunnen geven. We willen dit graag voor onze vakantie in juni klaar hebben, zodat we daarna lekker op sjouw kunnen voor de aankleding van de kamer. Dan weten we ook wat het wordt dus is het gemakkelijker om rond te kijken. Daarnaast willen we klaar zijn met schilderen voor het echt hoog zomer is. We hebben besloten één muur limegroen te maken, net als op onze slaapkamer. Kan voor beide geslachten. Dit kan zowel in combinatie met knalroze of aquablauw, dus dat is ook wel handig.

Geplaatst

Hi dames, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik heb uiteindelijk zelf gebeld. Ik had om 16u30 nogaltijd niets gehoord... Ze zei dat ik normaal fulltime moet gaan werken maar dat ze het met de secretaris zal bespreken zodat we mss met onderlinge overeenkomst de arbeidsovereenkomst kunnen afsluiten. Nu weet ik alleen niet of dit effect zal hebben op m'n werkloosheidsuitkering want ik heb natuurlijk nog een ander werk. Ik heb al gemaild met de vakbond maar ik denk dat die hun werkdagje er al opzat dus morgen zal ik terug meer weten. Nog een dagje extra wachten dus.

Wat leuk om te lezen dat het met iederen en hun mini's goed gaat. Prachtige wondertjes hebben we toch allemaal, een perfecte hartslag en soms zelfs zo beweeglijk dat ze hun geslacht niet willen bekend maken ;-)

Ik heb vorige week 6 flessen gekregen van m'n moeder, ik heb er nog uit gedronken toen ik mini was en ze had deze al die tijd bijgehouden. Ik moet enkel nieuwe speentjes kopen en dan kan ik toch al ff verder. Ik ben er nog niet helemaal aan uit of ik borstvoeding ga geven of niet. Ik weet dat het het gezondste is voor de baby maar wee tniet of ik het zal kunnen volhouden. Ik ben van plan om naar zo'n infosessie te gaan in het zh, zal dan wel beslissen.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

19 mei: Marianne 20 weken echo

19 mei: T.K, afspraak controle verloskundige

20 mei: Toverstafje, controle gyn

23 mei: Valesca 20 weken echo

24 mei: MarMira controle VK

25 mei: MarMira 20 weken echo

26 mei: Zomer 20 weken echo

26 mei: Toverstafje, 20 weken echo

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

30 mei: MamavanNoah 20 weken echo gyn

1 juni: Valesca controle verloskundige

1 juni: Laika 20 weken echo gyn

3 juni: Ellen 20 weken echo

6 juni: Frann controle VK

6 juni: Wish 20 weken echo zh

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Dorien 20 weken echo zk

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

Geplaatst

Doortje,

Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Als dit mag gaan lukken.

Op dit moment heb ik de insteek dat ik hier veel energie in wil steken om het te laten slagen. (al kun je hier niet altijd iets aan doen als het niet wil lukken)

Heb al een voedings-bh gekocht bij de Hema. Voor volgens mij €8,50.

Denk dat ik daar ook een meegroei-bh ga kopen als mijn eigen bh's niet meer passen.

Heb nu voor het eerst in m'n leven een 'spleetje' tussen mijn borsten, trots dat ik hier op ben. Hahaha!

Leuk om één muur te verven. (doen wij ook) Limegroen is een mooie kleur!

Wij hebben gekozen om een grijstint op één muur te doen. Rest van de muren blijven wit.

Meubels willen wij ook een grijstint kopen.

Akara,

Goed van je dat je zelf actie hebt ondernomen en zelf gebeld hebt!

Kijk wel goed uit dat er geen addertje onder het gras zit als je een andere overeenkomst gaat tekenen.

Verstandig om het na te vragen bij de vakbond.

Nogmaals succes ermee!!

Geplaatst

@Marianne: ja leuke foto hé,en idd vervelend zo laag je ijzer

@Wish wat super zeg dat je vriendin zwanger is van 2 !!!

@Doortje fijn alles oke!

Ik wilde zelf ook borstvoeding geven ondanks dat het bij Sanne drama is geweest,helaas ga ik het toch niet doen,de medicatie die ik slik is niet erg geschikt het zou kunnen maar dan moet het kindje erg in de gaten gehouden worden(suf-etc) dat is het mij niet waard!

Ik ga op de avent flessen! die vind ik erg fijn,nadeel van de difrax is dat hij water lekt(nadat hij in flessenwarmer geweest is) dus heet water je moet hem dan eerst goed op de kop houden...niet fijn dus..in mijn werk zie ik veel flessen voorbij komen en de avent vind ik toch het fijnste!

Heb ook nog een mega boel staan van Sanne haha

Vandaag dagje op stap geweest pfff ben op nu,ga dus vroeg me bed in

gisterenavond heb ik voor het eerst de kleine ook echt met mijn hand gevoeld geweldig en vanmorgen weer...heerlijk!!!

Geplaatst

Violeta

Ik moet floradix innemen. Dat deed ik al maar niet erg consequent.. ;)

Doortje

Volgens mij zit je aan de late kant, als je op 29 mei 20 weken bent, dan ben je op 5 juni 21 weken en ga je je 22e week in. Je echo heb je in je 22e week en dat doen ze bij mij niet omdat te dan erg kort dag wordt als er iets mis is. In nl mag je tot 24 weken abortus doen nl. En je wilt zon beslissing goed overdenken natuurlijk en wellicht nog n second opinion laten doen.

Maar goed, we gaan er natuurlijk vanuit dat het goed zit allemaal! :)

Geplaatst

Wish,

Hb is niet hetzelfde als je ijzergehalte. Mijn hb is goed namelijk: 7,9. Bij minder dan 7,3 heb je bloedarmoede. M'n ijzer is wel te laag (fe): 12, terwijl deze tussen 20 en 150 moet zitten. Daarom m'n vraag want ik vind t best gek dat ik geen bloedarmoede heb maar wel ijzertekort. De assistente vd ha kon t me niet uitleggen.. Zal t de volgende keer vragen aan de vk, hoe t nou precies zit.

Heel grappig, je opmerking over je spleetje! Heb ik precies zo! Vroeger wilde ik dat, en nu denk ik dat ik er niet meer vanaf kom! Hihi!

Geplaatst
Violeta

Ik moet floradix innemen. Dat deed ik al maar niet erg consequent.. ;)

Doortje

Volgens mij zit je aan de late kant, als je op 29 mei 20 weken bent, dan ben je op 5 juni 21 weken en ga je je 22e week in. Je echo heb je in je 22e week en dat doen ze bij mij niet omdat te dan erg kort dag wordt als er iets mis is. In nl mag je tot 24 weken abortus doen nl. En je wilt zon beslissing goed overdenken natuurlijk en wellicht nog n second opinion laten doen.

Maar goed, we gaan er natuurlijk vanuit dat het goed zit allemaal! :)

Hi marianne,

Ik denk dat ik morgen dan maar eens ga bellen, want je hebt wel gelijk met wat je zegt. Ik ga dan ook liever voor onze vakantie als er na. Misschien kan ik het nog wel verzetten. Hoop het maar. Ik ga er natuurlijk vanuit dat er niks mis is, maar mocht er wel wat zijn dan wil ik er wel rustig over na kunnen denken voor ik zo'n heftige beslissing moet nemen. Wel raar dat ze in het ziekenhuis dan pas zo laat plannen...

Geplaatst

Wish,

Op je site lees ik niets over de verschillen. Ik heb zelf ontdekt dat ijzer voor verschillende dingen nodig is in je lichaam waaronder in hb en als het eiwit ferritine. Mijn ijzer in hb is dus heel goed zelfs (goed genoeg om bloed te geven volgens jouw linkje). Maar m'n Ijzer is te weinig als Ferritine. Vaak leidt n ijzertekort tot lage hb maar bij mij niet dus. Ik kom er later nog wel wat duidelijker op terug als ik t met de vk besproken heb (14 juni). bedankt voor het meedenken tot zover.

Doortje,

Zou ik ook doen, hoop dat t lukt!

Fijne dag allemaal! Ik heb n superlange dag vandaag, nu naar Amsterdam en pas vanavond na n etentje met collega's weer naar huis. Ik ben benieuwd of ik dat wel ga volhouden!

Geplaatst

Wish, wat heerlijk om samen met je vriendin zwanger te zijn! Wat een feest. Mijn beste vriendin was eerder zwanger dan ik via KID en nu merken we dat het zo fijn is om even soms te delen. Ook al is het voor haar al weer even geleden, toch hebben we het er samen over. Veel plezier met het samen zwangeren!!!!!

Akara, ik weet niet hoe het in Belgie is geregeld, maar in Nederland kan je soms als werkgever en werknemer besluiten om het contract te stoppen via een vaststellingsovereenkomst. Dit kan bv als het gaat om bedrijfseconomiche redenen.

Daarin leg je bv vast wat de reden is van het stopzetten en geeft de werknemer aan dat er begrip is voor de situatie. Als je dit volgens een bepaald format doet, rekenen ze een ontslagvergoeding via de kantonrechtersformule en behoud je het recht op een WW uitkering.

Wie weet bedoelen ze dit wel? (of is dit iets wat jullie niet hebben????)

Ellen, Ja, ik voel ook die harde bal in mijn buik, vooral in de ochtend. Bijzonder gevoel en dat is echt het moment waarop ik mij het beest zwanger voel!

Marianne, goed dat je het nu weet en dat je medicijnen gaat krijgen. Ik hoop dat je snel resultaat zult hebben.

Doortje, TIP TOP! HEERLIJK! En dan ook zo heerlijk bezig met de kinderkamer. Wij hebben gisteren een stellingkast gekocht om de spullen in te zetten die in de kast staan (in de schuur) die we op de kinderkamer willen hebben.

Nu nog die uitruimen en schuren en schilderen en dan is er weer wat af.

Meiden, ga weer snel werken!

Gr Zomer

Geplaatst

Ik heb helaas de echo niet kunnen verzetten. Het is er echt super druk, dus ik moet gewoon wachten tot 8 juni. Ik ga er ook vanuit dat alles gewoon goed is dus probeer niet te stressen van te voren. Toch zal ik blij zijn als het over 4 weken achter de rug is. Maar ik ga straks eerst lekker vakantie vieren op Ameland. Nog twee en een halve week werken en dan lekker een weekje weg.

Zomer, werk jij toevallig ook op P&O? Je vertelt Akara precies wat ik ook dacht, maar volgens mij is dat anders in Belgie. Overigens bij ons bij de gemeente gaat het ook niet zo makkelijk volgens mij.

Geplaatst

Hoi Doortje, ik werk niet op P&O, maar werk al jaren in de branche van re-integratie, loopbaan en outplacement. Nu werk ik als operationeel manager in de re-integratie. Zodoende ben ik wel een beetje op de hoogte. (Maar niet hoe dat gaat in Belgie...)

Gr Zomer

Geplaatst

Ja zeker heel bijzonder om dat weer met de hand te voelen!!

Nu hopen dat hij/zij vaker van zich laat voelen als rene en sanne in de buurt zijn

Geplaatst

Lady's,

Ik denk dat ik vanmiddag een paar keer ons kleintje heb gevoeld.

Een cm of 5 onder mijn navel vandaan voelde ik een paar keer net of dat er met een klein penseeltje iets aan de binnenkant van mijn buik werd geschilderd.

Voelde dit een keer of 4 in ongeveer 20 min. tijd. (heb mezelf na de eerste keer echt zitten conentreren op dit gevoel)

Ben benieuwd, als ik dit nu vaker ga voelen zal het echt zo zijn.

Het duurt even voordat er weer een paar meiden op controle mogen gaan.

Maar de eerste 20 weken echo is in aantocht, die van Marianne! (vindt je het spannend?)

Fijne avond allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden