Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey doortje,

Jammer dat t niet gelukt is om te verzetten maar je gaat lekker eerst op vakantie! Het zal ook idd wel goed zitten!

Zomer,

Floradix is n natuurproduct hoor! :) voor zwangeren zijn er geen medicijnen.

Maar komt goed, ik voel me goed verder en ben gelukkig in de positie om aan m'n moeheid te kunnen toegeven.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish, wat gaaf dat je voor het eerst wat gevoeld hebt. Het zou zomaar kunnen hoor. Zo begon het bij mij ook. Sinds een dag of 3 voel ik nu elke dag wel wat. Daarvoor was het maar af en toe.

Marianne: inderdaad jammer, maar helaas.

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut. Een collega op het werk (nu hoofd, maar van huis uit fysiotherapeut en bewegingswetenschapper) zei dat ik al begon te 'waggelen'. Dit gaat niet bewust maar ik merk nu ik er op let wel dat ik anders ga lopen als ik last van mn rug/bekken heb. Dus heb van haar al wat tips gekregen en het advies om toch snel een afspraak te maken bij een bekkenfysio. Toen ik belde hoorde ik zelfs dat je als zwangere voorrang hebt... Dus ik kan volgende week woensdag al terecht (mijn roostervrije dag). Ideaal dus.

Vanavond ga ik naar het concert van Marco Borsato in het Gelredome. Heb er zin in!

Geplaatst

Leuk Wish, je hebt je kleintje misschien wel gevoeld! En zo zijn er nog wel meiden die het beginnen te voelen. Spannend he. Ik vermoed gisteren ook, met mn hand op de buik. Alsof het je darmen zijn die bewegen maar toch weer niet. Het vergt nog wel heel erg veel concentratie, hoewel het tijdens mn boek lezen ook wel goed lukt. Wat leuk wat leuk!

Zomer zal binnenkort wel 4 voetjes en handjes voelen bewegen hihi.

Dorien,

Goed dat je al naar de fysio kan volgende woensdag! Zwanger zijn kan toch leuk zijn he, altijd voorrang krijgen. M'n moeder waarschuwde er al voor, als zwangere krijg je plots héél veel aandacht. Tot het kindje komt, dan tel jij niet meer maar die kleine. En daar moet je je sterk voor maken als het zover is hihi.

Vandaag 17 weken jipie! Ik heb ergens gelezen dat je elke week vanaf nu ongeveer een halve kilo bijkomt. En hoeveel woog ik deze ochtend tegenover vorige week? Yep, precies een halve kilo erbij haha. Ik merk ook dat mijn conditie begint te verbeteren, met te gaan fitnessen en zwemmen. Ervoor deed ik helemaal niets meer door alle behandelingen (en daarvoor af en toe gaan joggen), dus het is een beetje helemaal opnieuw beginnen vind ik. Maar het begint te werken, goed he!

Nog een weekje en dan komen de 20 weken echo's eraan, spannend hoor! Ik vertrek de 18de naar Griekenland voor een mini-week, dus hopelijk kan ik nog op internet checken af en toe. Ik kijk er wel naar uit, al hoop ik niet dat het te warm zal zijn, want daar kan mn bloeddruk niet tegen :-)

Groetjes en fijne dag nog!

Ellen

Geplaatst

Wish, hier in België is het blijkbaar zo dat als je een arbeidscontract opzegt met wederzijdse toestemming dit dan gezien wordt als een ontslag van de werknemer. Van mij dus... Vandaar dat ik dus nog zeter tot en met woe 1 juni moet werken. Want ik wil echt geen problemen hebben zodat ik geen stempelgeld zou ontvangen. Volgende de vakbond is het niet zeker dat ze erop zouden reageren maar ik wil het mij niet risceren... Ze zijn gelukkig op m'n werk wel bereid om recupuren die ik in januari heb opgenomen om te zetten in verlof zodat ik deze maand toch nog een beetje kan thuis zijn.

Ik voel al een paar weken regelmatig iets wat volgens mij onze mini is. Ik moet trouwens nog iets bekennen, gisteren heb ik zo'n pret-echo laten doen. Ik had een adresje gevonden op zo'n kleine 45min rijden van me thuis. Je kan er 2d, 3d en 4d echo's laten doen. Ze zetten die dan op cd of op papier zoals het pakket dat je gekozen hebt. Onze mini was zeer rustig en zat bijna constant met z'n rechter handje aan z'n mond. Het geslacht was moeilijker te zien omdat het echt met de benen gekruist lag en dat de navelstreng er toch ook wel heel dicht tegen lag. Er was af en toe toch iets te zien en we hebben 90% zekerheid wat het zal worden. De dame zei wel dat we best de echo van de gyn afwachten om echt zekerheid te hebben omdat het toch niet zo duidelijk zichtbaar was... Ben es benieuwd of ze gelijk zal krijgen. Nog meer spanning dus tegen de 20w echo. Nog 2weken wachten...

Geplaatst

Hee lieve allemaal,

Alhoewel ik weinig schrijf, lees en leef ik echt met iedereen mee. Arbeidscontracten, kilo's aankomen, vakanties, 20-weken echo's ik zie het allemaal voorbij komen. Ik kan het niet altijd onthouden dus vandaar dat ik niet altijd persoonlijk reageer maar ik lees jullie dus wel :-)!

Hier op zich alles normaal. Druk met werk ineens en met dingen thuis. Had een vriendin die tegelijk met mij zwanger en uitgerekend was op dezelfde dag. Die vriendin is er nog steeds, maar zwanger is ze niet meer: vorige week is kindje al geboren, dood natuurlijk. Bij de controles bleek het al niet goed te zijn, toen vlokkentest gedaan en toen was het mis, en is het daarna met hulp van medicatie geboren. Bweeeeh zo akelig.

Hier gaat het gelukkig met iedereen heel erg goed, afgezien van die verschrikkelijke kwalen die er idd bij lijken te horen maar wat zijn ze erg! Toch kan ik er wel mee omgaan, omdat het geen gevaarlijke dingen voor de baby of mij zijn. Dat was bij mijn vorige zwangerschap wel anders en toen was ik echt down de hele zwangerschap maar valt nu wel mee.

De 20-weken echo's zitten eraan te komen, spannend hoor. Iedereen veel succes en geluk daarmee!

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Toverstafje,

brrrr wat een akelige situatie voor haar zeg! Ze zal het wel moeilijk hebben nu om dit allemaal te verwerken.. Wat had het kindje dat er mis aan was en hoe hadden ze dit gezien, als ik zo vrij mag zijn om het te vragen?

Goed dat het met jou wel nog goed verloopt, en je lees nog wel lekker mee met ons ook, fijn om te horen!

E.

Geplaatst

Hi Ellen,

Er was aanleiding voor een vlokkentest en de uitslag daarvan was heel slecht, kindje met veel ernstige afwijkingen en waarschijnlijk niet levensvatbaar. De exacte details weet ik niet (zij zijn niet zo'n praters). Idd heel triest. Ik ga zelf denk ik ook pas echt heel blij zijn na de 20-weken echo (als die goed is tenminste).

Geplaatst

Pfff toverstafje, dat is wel een heftig verhaal hoor! Voor jou ook heel lastig omdat jullie samen uitgerekend waren. Ik hoop dat je het zelf ook een plekje kan geven.

Echt gerust zal ik denk ik ook pas zijn na de 20 weken echo

Geplaatst

Doortje, ik ga vanavond ook naar Marco Borsato. Toevallig! (ik ben die 17,5 weken zwangere in de zaal, hahahahahaha)

Toverstafje, wat een verdriet voor je vriendin, en wat een confrontatie voor jou moet het ook zijn.

En ik denk ook dat na de 20-weken echo er van de meesten van ons een pak van ons hart af zal vallen!

Gr Zomer

Geplaatst

Zomer.. haha... dan zijn we met twee 17,5 weken zwangere dames in de zaal...

Ik ben erg benieuwd naar vanavond, maar heb er echt veel zin in. Houd wel rekening met de drukte he! Het is vanavond echt megadruk rondom arnhem. Ik ga dadelijk al naar Arnhem toe vanuit mijn werk (werk in Nijmegen) en ga eten in de stad. Wel net zo handig.

Geplaatst

@Wish ja dat gekriebel begint het vaak mee,super!!!!

@Doortje goed dat je een afspraak gemaakt hebt bij de fysio! Hopelijk valt het allemaal mee!

@Akara leuk dat je het geslacht voor 90% zeker weet haha

@Toverstafje fijn dat je nu niet zo down bent,en sterkte met alle klachten en wat naar van je vriendin zeg bah:(

Dames die naar marco gaan veel plezier!!!!

Zelf ben ik vandaag naar de fysio geweest en heb Ischias.... ik krijg nu fysio en oefeningen,maandag kan ik alweer dat is wel fijn.

Alweer 19 weken vandaag,bijna op de helft gaat nu wel heel snel,nog een ruime week dan de 20 weken echo,spannend hoor

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik zit hier te wachten tot ik een mondeling examen binnen mag en dacht ga nog snel ff kijken wat er allemaal geschreven is.

Hoop dat het gisteren een heel toffe avond was bij marco!

Toen ik op weg was met de wagen naar hier heb ik iets ongelooflijks gehoord op de radio dat me echt heeft aangegrepen. In frankrijk is er een vrouw van 28 die 4 maanden zwanger was (is precies zoals ik) haar baby verloren door een fout van het ziekenhuis. Een stagair had haar de verkeerde medicatie gegeven die een abortus opwekte. Was er toch even niet goed van...

Geplaatst

Succes met je examen en jemig wat een rot nieuws zeg,een verkeerd medicijn oh ik zou gek worden denk ik

Vanmorgen heeft rené de kleine ook voor het eerst gevoeld, leuk!!!!!

Ik ga het steeds meer voelen voornamelijk nog als ik op mijn rug in bed lig!

Geplaatst

Hi meiden

marco was echt super! Geniale avond. Echt zijn beste concert tot nu toe.

Akara: wat een naar verhaal zeg! Ik krijg er kippevel van

Valesca: wat is precies Ischias? Wel fijn dat je gelijk geholpen wordt in elk geval

Geplaatst

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/217/Ischias.html

Valesca,

Pfff, wat balen (nog zacht uitgedrukt) dat je dit hebt.

Heel veel sterkte en ik hoop dat de oefeningen van en bij de fysio baat hebben!

Doortje,

Gisteren ben ik op gaan passen bij een vriendin. Ze ging samen met haar man naar het concert en wij zijn bij hun in huis gekomen en hebben op hun 2 schatjes van 3 en 1 jaar gepast.

Heerlijk in de zandbak zitten spelen, daarna eten, douchen, knuffelen en naar bed. En dit alles zonder dat er één heeft gehuild.

Jippie, heb het al in de vingers. Hahaha!

Akara,

Succes met je examen!!!

Toverstafje,

Fijn te lezen dat het goed met je gaat.

Wat verschrikkelijk dat je vriendin dit mee heeft gemaakt.

Zo'n bericht zet je weer met beide benen op de grond......

Dit zijn echt super fijne broeken. (heb er zelf 2 bij Prenetal gekocht)

http://www.ikenmijnkind.nl/mama-licious-positie-broeken-c-21_81.html

Ik heb geen 'beweging' meer gevoeld van ons kleintje. Ach, dit komt wel weer.

Zo meteen naar de Hema om een meegroei bh te halen.

De zijkant van m'n borsten komt over de bh heen en hierdoor drukt de beugel in mijn huid. Zit niet bepaald prettig.

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

ff via google doortje

Ischias is een ander woord voor pijn door compressie (druk) op de grote beenzenuw waar hij uit het ruggenmerg ontspringt. Het is dus een zenuwpijn die begint in de rug, maar via de bil doorloopt tot in je been. Het is een pijn in de langste zenuw van je lichaam (nervus Ischiadicus). De pijn varieert van licht tot hevig en voelt 'stekend'. Je kunt daarbij ook andere klachten hebben, zoals een branderig gevoel, spierzwakte, een verdoofd gevoel of tintelingen in been, voet of tenen. Je kunt ook spierkramp krijgen in je bil of been en verminderde reflexen in knieën en enkels. Ook al kan de pijn hevig zijn, het is bijna nooit zo dat de zenuw blijvend beschadigd is. Meestal gaat de pijn vanzelf over.

Dankjewel Wish gelukkig nog geen verdoofd gevoel en vermindere reflexen hopelijk ben ik er gewoon op tijd bij

Geplaatst

Hoi allemaal,we hebben vandaag ons pret echo gehad!

Heel leuk,maar helaas we konden het niet zien of een meisje of een jongentje wordt :)

Dus volgende week mag ik weer voor een echo! Dus, toch een goed nieuws! haha....

We hebben vermoeden,maar het is niet 100% zeker! Nou,ik vind niet erg hoor,over 1 week weer een echo,leuk toch!

Groetjes

Geplaatst

Oh leuk Violeta! Heb je nog eens een keertje kunnen piepen naar jullie ukkie. En volgende week alweer zeg! Ik moet nog tot 3 juni wachten pfff.

Gisteren mijn verjaardagsfeestje gehad, dat samen met 5 andere vriendinnen doorging omdat we allemaal 30 worden of geworden zijn. heel erg leuk maar ik was blij om vroeger naar huis te mogen gaan, al was het nog altijd 4u smorgens toen ik ging slapen. Gek genoeg wordt ik tegenwoordig altijd veel te vroeg wakker en was ik dus om 8u30 wakker. Hebben jullie dat ook, wakker nog voor de wekker gaat 's morgens? Het lijkt wel een 'vermoedering', vroeg moe, vroeg wakker. zou het?

groetjes en lekker chillen vandaag

Ellen

Geplaatst

Oh dat is laat ja,maar wel gezellig!!!!

Ik heb er nog geen last van,ben nog steeds veel moe,slaap s middags en s avonds lig ik er ook rond half 10 in

Hopelijk heb je een rustige dag gehad!

Geplaatst

Hey meiden ik ben nu zeker dat ik ons baby voel!

Ik twijfel al een klein week,maar nu weet ik het zeker!

Kan natuurlijk mijn darmen zijn....maar voel ik ook andere bewegingen.....het moet de baby zijn :)

Ellen ik slaap wat minder 's avonds,meestaal ben ik als een beer,maar nu niet.En ik ga echt 10m voor de weker aan gaat plassen,dus moet ik eruit.Ben nog niet klaar met slapen hoor :)

Ik heb woensdag ook een meisjes avond,maar ik heb donderdag vrij genomen,ik zal het ook niet meer kunnen....feesten :)

En hoe was het bij Marco Borsato? Lijkt mij heel leuk!

Geplaatst

Hee Violeta bijzonder he! Lekker van genieten, wordt alleen maar meer en beter de komende maanden. Het is en blijft een wonder.

Heb net het voorstuk van Babyboom op Uitzending Gemist zitten kijken, begint vlg deze week weer, nu al heel aangrijpend. Ik ga het volgen!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Violeta,

Jammer dat jullie het geslacht nog niet voor 100% weten, maar die extra echo is leuk meegenomen.

Nu duimen dat jullie het geslacht dan wel gaan zien.

Wat super dat je nu zeker weet dat je de kleine voelt!!

Ellen,

Nog proficiat. (had ik volgens mij nog niet gedaan)

We zijn bijna tegelijk naar bed gegaan. Hahaha!

Wij zijn om 04.30uur naar bed gegaan. We hadden gisteren een feest.

Heb de hele avond staan dansen, kon het goed vol houden.

Maar toen ik in bed lag voelde ik het toch wel dat ik moe was.

Ik word wel vroeg wakker, maar kan wel goed blijven liggen. Het is niet zo dat als ik wakker word er ook meteen uit ga.

Ga jij er dan wel meteen uit?

Toverstafje,

Ik wil dit ook gaan volgen. Vond het voorstukje ook erg emotioneel om te kijken.

Ik ga zo naar bed, ben toch nog wel moe van gisteren. Ben ook geen 18 meer hahaha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden