Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
je hebt denk ik gelijk hoor Doortje,we hebben elkaar nodig we zijn allemaal ongeveer even ver en de angst is er bij een ieder

Vervelend dat je zo naar gedroomd hebt meis,je bent er onbewust ook erg mee bezig,merk ik ook hoor

Ik zou soms willen dat we wat meer konden doen voor ze.....

Ik heb die gedachten ook: de angst is er bij een ieder. De meeste van ons hebben nu de 20 wkn echo gehad, en ik ook. Ik dacht afgelopen maandag nadat ik de 20 wkn echo heb gehad: ik ga een nieuwe fase van de zwangerschap in. Ik kan nu gaan genieten. Ik heb die dag mijn 1e positiebroek gekocht, en was al aan het rondkijken naar een combi-kinderwagen, want ik had met mezelf afgesproken: Na de 20 wkn echo kan dat.

Maar weer sta ik met beide benen op de grond. En als ik vanochtend dan weer oud bloed op mijn inlegkruisje zie zitten, denk ik: O jee, wat kan dat nu zijn? Ergens weet ik dat het beter is om positief te blijven voor mezelf en voor onze kleine, maar op dit moment lukt dat niet.

Vanavond heb ik een tentamen, dus ik ben ook een beetje gespannen. Mijn stemming is dus niet echt positief. Meer een beetje "vlak", zeg maar.

Ik was wel blij met de wetenschap dat de echo goed was hoor. Alleen dat blij is nu weer omgeslagen naar 'voorzichtig' blij.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het zal ook wel grotendeels liggen aan ons medisch traject dat we al afgelegd hebben, dat we de angst zo moeilijk kunnen loslaten. Het is allemaal zo kostbaar nietwaar. Maar je hebt gelijk Dorien, we moeten genieten van het zwanger zijn, al zullen we even tijd nodig hebben om dit te verwerken allemaal.

Ik ben ook zoveel spulletjes aan het inkopen voor de baby, dat ik soms ook wel denk: stel dat het mis gaat. Dan staan al die dingen hier vervloekt te wezen. Maar daar mag je gewoon niet aan denken! Positief blijven, is inderdaad wel hetgeen wat we allemaal kunnen gebruiken!

Overigens, gaan we nog door met de 2de juli? :huh1: Lijkt dat niet wat raar nu?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi Ellen,

Goeie vraag mbt 2/7. We zijn ook met steeds minder bolle buiken die dag. Maar als ik dan de menukaart bekijk heb ik er wel weer zin in. Wat vindt de rest?

IVF moeder, goed dat je een mooie 20 weken echo hebt gehad.

Zelf wil / durf ik pas na de 26 weken kleertjes enzo te kopen. De 'hardware' zoals wandelwagen en kamertje is min of meer op orde, we hadden ook nog veel van vorige x. Voor de rest investeer ik nog niet te veel. Heb me voorgenomen in augustus te stoppen met werken, denk dat ik dan wel meer kan gaan genieten.

Fijne dag

Toverstafjr

Geplaatst

Het is idd niet altijd gemakkellijk, niet alleen als we lezen wat zomer meemaakt maar ook door ons traject dat we al allemaal doorlopen hebben. Van 'het minste geringste' zit de schrik terug in ons hart. Was als? Denk dat we allemaal die vraag al zo dikwijls in ons hoofd gehad hebben. Dat maakt het volgens mij voor ons soms zo moeilijk om er ten volle van te genieten. En dan maakt ons dan soms vlak. Het ergste is dat we er ons nog schuldig over voelen ook omdat we er zo voorzichtig mee zijn om positief te zijn. Het enigste wat we kunnen doen is er het beste van proberen maken en ons zo weinig zorgen proberen maken. Makkelijker gezegd dan gedaan want telkens is er een stemmetje in ons achterhoofd dat zegt: wat met die harde buiken, oud bloedverlies, een dat minder beweeglijkheid voelen,... We kunnen er alleen maar zijn voor elkaar en een luisterend oor aanbieden en elkaar steunen!

Geplaatst

Dag dames, ik deel helemaal jullie gevoelens; na het bericht van Zomer lijkt al het andere zo futiel... het kost mij ook moeite om de draad van het topic weer gewoon op te pakken; het voelt zo ongepast! En daarbij inderdaad de extra angst die bij ons allemaal toch al zo aan de oppervlakte ligt...

Geplaatst

2 juli ik heb er ook over nagedacht,het maakt mij niet uit wat we doen,ik snap als we het afzeggen.....

Ik denk dat iedereen gewoon moet proberen positief te blijven....al is dat erg moeilijk

het is nu mijn 2e zwangerschap maar ik denk dat je door de hele medische molen altijd de angst in je achterhoofd houd...en dat het genieten moeilijk maakt.

niet iedereen snapt dat ook in de omgeving....

Maar meiden probeer positief te blijven!

Geplaatst

Moet zeggen dat ik dat ook wel doe nu... gisteravond bewoog ons ukkie volop en ik was er echt emotioneel onder...

En daarna dacht ik dat we blij mogen zijn dat het hier nu goed gaat en zo tel ik de weken af.

Wat zal ik blij zijn dat we de 26 weken halen! Ik heb ook uit angst nog niks gekocht voor de kleine, nou hebben wij al een hoop natuurlijk maar zag een superlief truitje gister maar durfde het niet te kopen!!

Wel besef ik me ook dat ik deze angst niet zo had bij mijn zoon en dochter... dan was na de 20 weken echo de spanning en voor mij grotendeels af (dat waren spontane zwangerschappen)... en denk dus ook zeker dat het te maken heeft met het hele tracject wat we nu meegemaakt hebben zo..

En ik denk ook zeker dat we hier nog veel steun aan elkaar kunnen hebben zeker deze weken!!

Harde buiken heb ik ook hoor dames , heb een nierbekkenontsteking dus ik weet waar het aan ligt.

Liefs Griet

Geplaatst

Hoi meiden, de schrik zit er goed in. En toch wil ik nog even benadrukken dat we de 20 weken voorbij zijn en we best positief mogen zijn! Natuurlijk is dat moeilijk nu met het vreselijke verhaal van zomer. Hoe erg ook, probeer je niet teveel in t verhaal van anderen te verliezen en je nu op jezelf te richten. Het is wat egocentrisch maar wel t beste voor je kindje. Daarom kijk ik bijv geen geweld op tv en ook niet naar babyboom. Omdat jullie t erover hadden heb ik toch vorige keer gekeken naar die aflevering met die getinte vrouw die haar kindje verloor 1 dag na de geboorte en toen we een kindje kreeg maar na een vakantie plots zelf overleed. Keihard moest ik huilen en moet oppassen om er niet in te blijven hangen. Daar bescherm ik me en vooral dus m'n kindje nu voor. Misschien goed om met elkaar iets leuks te gaan doen (iets maken voor de babykamer) om t positief te houden? Mocht t verzet worden, dan probeer ik er bij te zijn. Zo niet, dan veel plezier en misschien wil iemand mij n foto sturen?

Liefs

Marianne

Geplaatst

Esther en Marc,

Tim en Floris, twee prachtige kindjes die veel te vroeg geboren werden.

Te jong leven,

te weinig kunnen geven,

Te kort op deze aarde,

maar van onschatbare waarde!

Veel kracht en sterkte

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een heftige emoties...Het ging zo lekker met ons allemaal en nu dit. Schrijven over kleine klachtjes voelt nu ook helemaal niet gepast meer. We leven zo met elkaar mee en dit nieuws hakt er bij ons allemaal ontzettend in. Ik snap heel goed dat er nu twijfels zijn over 2 juli. Ik sluit me aan bij de meerderheid en zal de meiden die zich hebben opgegeven een mail sturen met de vraag wat ze willen. Persoonlijk lijkt het mij nog steeds heel fijn om jullie te zien, juist omdat we hier zoveel lief en leed met elkaar delen.

Liefs, Laika

Geplaatst

Dames, ik ben blij te horen dat ik we met elkaar hetzelfde er instaan op dit moment. Ik verwacht dat het topic vanzelf weer meer gaat leven als dit vreselijke nieuws een plek heeft gekregen.

Ik zal dadelijk het lijstje er bij halen er er iets moois achter zetten voor zomer, zodat wij ook haar jongens niet vergeten.

vandaag ben ik zelf weer bij de fysiotherapeut geweest en heb een strak schema gekregen, waarbij ik maximaal 20 minuten mag zitten, 's ochtends een kwartier moet gaan liggen, tussen de middag minimaal een half uur en in de middag nogmaals een kwartier tijdens het werken. Niet echt makkelijk te regelen dus. Ik heb mijn manager nu maar gemaild (ze is een paar dagen weg) en hoop dat we tot een oplossing komen. anders moet ik straks naar halve dagen werken en dat wil ik liever niet. niet nu al in elk geval.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

15 juni: T.K controle Verloskundige

20 juni/ Ellentrik controle Verloskundige

21 juni: MarMira controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

1 juli: Ellentrik controle gynaecoloog + suikertest

4 juli: Doortje controle VK

13 juli: T.K controle VK

Geplaatst

Voor mij is het ook goed om te komen, al hoop ik niet dat er nog meer mensen afzeggen. :-) Een groeimeter maken zie ik wel zitten!

Ik heb me uiteindelijk toch weer niet kunnen bedwingen en heb daarnet een ikea babymatrasje gekocht, met de bedoeling die kapot te snijden zodat ze tenminste past in de oude familiewieg :-) Misschien om me beter te doen voelen en me weer wat te binden met positieve vibes.

Babyboom IS wel heftig he. Maar ik wil het wel volgen. Omdat er ook twee meiden meedoen die hier op het forum zijn. Die wil ik ook blijven volgen.

xxx

Geplaatst

Uitgerekende data

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een meisje!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

Echo/controle

Geplaatst

Uitgerekende data

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

Het is een meisje!

Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

Het geslacht
is een verrassing

Echo/controle

Geplaatst

Ellen,

Je hebt de lijst op een correcte wijze aangepast.

Omdat wij het geslacht niet willen weten heb ik het zo maar gedaan, is dit goed?

Het bericht van Zomer moet inderdaad bij iedereen een plekje krijgen......

Wil hier wel melden dat ik al sinds vanmorgen last heb van mijn stuitje en onderin mijn buik aan beide zijde een 'spierpijn-gevoel' heb.

Vanmorgen was mijn buik ook opgezet. Toen ik op mijn rug in bed ging liggen was de baarmoeder zeg maar helemaal omhoog geduwd.

Morgen naar de vk, zal dit eens met haar bespreken.

Geplaatst

Doortje,

Dit is inderdaad een strak schema. Maar als dit het beste voor je lichaam en dus ook de baby is, houdt je jezelf hier wel aan.

Succes!

Geplaatst

Wish: ben benieuwd wat de VK zegt. Ik denk dat dit te maken heeft met je banden en je bekken en dat er nu weer een wat snellere groei periode is (las ik toevallig van de week op internet dat er nu weer een periode van snellere groei is). Laat je het weten?

Hier vandaag met de directeur gesproken met de vestiging in Woerden waar ik 2 dagen per week werk normaliter. Hij vindt dat ik me goed aan het schema moet houden en biedt me de mogelijkheid om te gaan liggen tussen de middag. Dat is wel erg fijn moet ik zeggen. Nu mijn eigen manager nog overtuigen, maar zag al dat iets met haar plannen erg lastig is begin volgende week.

Geplaatst

Uitgerekende data

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

Het is een meisje!

Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

Het geslacht
is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje j
ongetje

Echo/controle

19 juli: Karin controle VK

21 juli: Karin suikertest VK

25 augustus: 30 wkn (groei-) echo

Geplaatst
Hoi Ellen,

Goeie vraag mbt 2/7. We zijn ook met steeds minder bolle buiken die dag. Maar als ik dan de menukaart bekijk heb ik er wel weer zin in. Wat vindt de rest?

Toverstafjr

:laugh:

@Ellentrik Heeft het oude familiewiegje een niet gangbare maat? Hoe zit dat met beddengoed voor het matrasje? Zijn die verkrijgbaar?

Ik kijk Babyboom vanachter mijn PC, en spoel vooruit als het onderwerp me te zwaar wordt. Sinds de geboorte van mijn zoontje word ik snel emotioneel (niet alleen bij Babyboom). En nu ik zwanger ben trek ik het me nog sneller aan.

@Wish Ik heb een spierpijn gevoel aan de binnenkant van mijn benen, waar mijn benen aan mijn onderlichaam vastzitten. Alsof ik een spagaat heb gedaan (wat ik overigens niet kan) of zware beenoefeningen.

@Doortje Wat fijn dat de directeur vindt dat je je aan je schema moet houden. Het is iets tijdelijks (vier maandjes) tot na de bevalling. Dat moet kunnen, vind ik. Als men ter voorkoming van RSI al mag pauzeren, dan mag het toch zeker in jouw geval.

Met de 20 wkn echo kregen we te horen dat ons zoontje een broertje krijgt. Toen ik ons zoontje van school haalde (hij is vier jaar), en hem het grote nieuws vertelde verscheen er een glimlach op zijn gezichtje van oor tot oor. Zo lief!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden