Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Akara,

Dan vallen de kosten inderdaad erg mee.

En het is wel prettig om te weten hoe het ervoor staat.

Ik herken het helemaal. Tegen mij word dit ook vaak gezegd.

Van de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben en wordt er dus vaak gezegd dat wij een jongen zullen gaan krijgen.

Wij weten het niet dus kan ik er nog niks over zeggen.

Maar wel lachen dat jullie een meisje krijgen en dat bovenstaande dan tegen je gezegd wordt. Hahaha!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden,

De suikertest viel goed mee hoor. ze had er een stuk of 4 citroensapjes bij gegoten (die je bij thee wel eens krijgt) om het wat meer smaak te geven. en uiteindelijk leek het vooral op een flinke portie vloeibare dextro energy. Benieuwd of ik er iets van ga horen, of het zoals bij Akara is: geen nieuws, goed nieuws.

Valesca,

Ja natuurlijk ben ik nog geen 6 maanden (dju), ik was inderdaad aan het rekenen in 4 weken, terwijl ik gewoon per maand verder moet rekenen ten opzichte van mijn positieve test. Dus nog wachten tot de 11de juli, de dag dat we in Noorwegen aankomen haha. Maar jij bent er al wél, dikke proficiat!

ik voel hem soms echt wel hard kicken, en gisteren hebben m'n vriend en zn dochter tegelijk kunnen voelen. heel gaaf. een dikke schop om het gewoon even te bewijzen dat het kon. Hebben jullie ook 'last' van energiescheuten en dipjes? De ene moment kan ik alles aan, en dan val ik weer helemaal plat.

Gisteren alle koopjes gaan doen ivm Noorwegen waaronder een echte bekkengordel van bij de apotheek. Hier zou ik het toch mee moeten kunnen doorstaan. En voor de rest ben ik bijna vertrekkensklaar, terwijl het nog een weekje wachten is! Ik kijk er zo hard naar uit, behalve dan met de angst van geen ziekenhuis in de buurt en de zorgen rond dat bekken.

Kunnen we een bolle buikendag organiseren ergens in augustus?

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Gelukkig is het drankje je dus meegevallen.

Verstandig van je om een bekkenband te gaan halen.

Hahaha, je hebt een soort van nesteldrang om nu dus al gepakt klaar te staan voor de toch in Noorwegen!

Logisch dat je jezelf wat zorgen maakt dat er geen ziekenhuis in de buurt is. Maar als er iets gebeurd (waar we absoluut niet van uit gaan!!) zullen er echt wel snel 'hulptroepen' aanwezig zijn hoor!

Geweldig dat je vriend en zijn dochter de kleine uk tegelijk hebben gevoeld.

Moet bekennen dat ik op dit moment geen 'dipjes' heb. Ook geen energiescheuten hoor.

Voel me lichamelijk en psychisch oké.

Gisterenavond hebben we de commode, ledikant en 2 deurskast in elkaar gezet op de babykamer.

Nu de 1-deurskast nog in elkaar zetten en dan kan ik de meubels poetsen en de paar kleertjes/rompertjes/sokjes etc. die ik heb inruimen.

Het is aan de vroege kant om het klaar te hebben staan.

Maar we hebben nog een vervolgproject, de zolder moet dit jaar ook nog gebeuren.

Dit is nu nog een 'oud uitziend hok' en die willen we op gaan knappen. (zat al in de planning net voordat ik zwanger werd)

Ben al regelmatig op de zolder te vinden om dozen uit te zoeken. Pffff, wat heb ik al veel weggegooid.l

Voor nu ga ik een boek pakken en buiten in de schaduw op het loungeset liggen.

Geplaatst

ellen heerlijk dat je de kleine zo goed kon voelen met z'n alle!

Hier soms ook een heel optreden van binnen haha

haha leuk als je naar noorwegen gaat 6 maanden,heerlijk hoor er even uit en hopelijk helpt de band goed!!!

hier ook soms geen energie en nergens zin in en een dag later weer anders!

leuk alles in elkaar zetten wish bij ons staat nu alles ook op de wieg na,vanavond ook wat bakken van zolder gepakt met de kleine maatjes van sanne,heb nog genoeg haha

kan dus gaan wassen binnenkort....

Geplaatst

Oh dames, als ik jullie verhalen lees over kinderkamertjes in elkaar zetten dan krijg ik er ook veel zin in. Ons kamertje wordt in de laatste week van juli geleverd dus kan dan ook aan de slag. Heeeerlijk lijkt me dat.

Gisteren nog wel kinderkleding gekregen via een een vriendin, varierend van maatjes 56 tot 86. Echt mooi spul nog. Ze had het van haar zus gekregen die er niks meer mee deed en geen vriendinnen meer met kinderen had en deelt nu dus aan haar vriendinnen uit. Ik merk steeds meer dat ik haast niet kan wachten tot het zo ver is allemaal.. Heb zo'n zin in de komst van de kleine man.

Vanavond weer even op controle bij de VK en het hartje luisteren. Ook altijd weer leuk.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

1 juli: Ellen suikertest zh

4 juli: Doortje controle VK

8 juli: Akara controle gyn

12 juli: MarMira controle VK

13 juli: T.K controle VK

18 juli: Valesca VK

19 juli: Karin controle VK

20 juli: Wish controle VK

21 juli: Karin suikertest VK

22 juli: Mamavannoah groeiecho

25 juli: Mamavannoah controle gyn

26 juli: Wish 3D-echo

26 juli: Laika controle 28 weken VK

27 juli: Ellen controle VK

8 augustus: mamavannoah controle gyn

25 augustus: 30 wkn (groei-) echo

Net terug van de gyn. De kleine en ik zijn weer goedgekeurd. Volgende keer een groei echo.

Hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

mamavannoah, fijn dat alles weer goed is bij jullie. Ik ga vanavond weer, maar verwacht geen rare dingen. Hopelijk mag ik ook de groei echo afspreken voor de volgende keer. Ik zie trouwens dat jij pas over 5 weken weer gaat. Ik moet vanaf nu om de 3 weken komen. Ga je soms nog op vakantie tussendoor?

Van wie is trouwens 25 augustus groei echo?? er staat geen naam bij..

Geplaatst

Uitgerekende data

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

Echo/controle

4 juli: Doortje controle VK

16 augustus: Ellen controle gyn

Ik kan de 30wk groei-echo ook niet meteen thuis brengen. :-) Toch alvast voor mij het lijstje aangepast.

Geplaatst

He meiden, ik hoor een aantal van jullie over een groei echo. Krijgen jullie dat standaard? Ik ben onder controle in het ziekenhuis maar ik heb ze er nog nooit over gehoord. Ik vraag me af of ik hem wel krijg (even vragen volgende keer).

Er zijn er al een paar goed bezig met de kinderkamer zeg! Die van ons wordt 17 augustus geleverd, wij hebben dus nog even te gaan. Bovendien moet het kamertje nog helemaal worden leeggehaald en een muur moet nog worden geverfd...Nou ja, dar hebben we de tijd nog wel voor.

Wij zijn ook nog steeds blanco wat betreft de naam...Erg he?

Liefs, Laika

Geplaatst

ik hoor ook steeds vaker over een groei echo met 30 weken maar ik heb er niks van gehoord alleen met 36 weken een liggingsecho

leuk Doortje,heerlijk ook om tussen al die kleding te snuffelen hé!

Geplaatst

Volgens mij is de groeiecho niet standaard, maar ze doen het wel standaard bij de verloskundigen praktijk waar ik loop. Ik ben er dus wel blij mee moet ik zeggen!

Ja heerlijk al de kleertjes. De naam is ook al bekend, nu alleen nog een kaartje uitzoeken. Dat zal nog wel lastig worden.

We hebben nu een bijnaam voor onze kerel, namelijk Teun. Straks noem ik m nog zo als hij net geboren is.. haha...

Geplaatst

nee dat zal dan wel niet,zal er eens naar vragen de volgende keer

leuk dat je de naam al hebt,wij ook! en het kaartje ook haha

haha ja wie weet blijft het teun haha

Geplaatst

Valesca,

Gelukkig zijn we dus niet de enige die de kamer al klaar hebben. Dacht echt dat ik hier ontzettend vroeg mee was, maar goed, bij ons moet de zolder ook nog en dat kost ons echt nog wel een paar weken.

Jij gaat binnenkort dus aan het wassen.

Denk dat ik dit in aug ga doen. Was al erg van het plannen, maar sinds ik zwanger ben plan ik alles 'nog beter' in dan ik al deed. Hahaha!

Ach, het kan ook maar gebeurd zijn toch?

Doortje,

Leuk zeg dat je allemaal kleine maatjes kleding hebt gekregen! En nog naar je smaak, dat is echt fijn.

Merk zelf ook dat ik wel zin heb om naar de informatieavonden te gaan en de zwangerschapsgym.

Veel luisterplezier vanavond, hoop dat jullie uk het goed maakt!

Wij mogen na de volgende controle ook elke 3 weken op controle komen.

MamavanNoah,

Super dat jullie beide weer goed gekeurd zijn!

Wij krijgen ook een groeiecho.

Rond de 32 weken en nog een liggingsecho rond de 35 á 36 weken.

De liggingsecho is er puur voor bedoeld om te kijken of dat het hoofdje van het kindje beneden ligt. (heb dit even opgezocht in het boekje van de verlosk.)

De babykamer is in elkaar gezet, gepoetst en heb wat spulletjes in de kast en lade gelegd.

Heb nog niks ontdaan van etiketjes etc. Dit doe ik wel voordat ik het ga wassen.

Voor nu ligt het stofvrij en kan ik als ik hier behoefte aan heb een kastdeur of lade open trekken en er naar kijken en aanraken, super zeg!

Zomer,

Moet regelmatig aan je denken.

Ik wil je nogmaals een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte en kracht toewensen!

Geplaatst

haha nee hoor,maar bij ons was het ook snel het ledikantje stond er nog van sanne en de commode is alleen een kamer opgeschoven

Ik wacht ook nog even met wassen hoor,pff heb was genoeg haha...denk dat ik dat ga doen als ik verlof heb lekker op mijn gemak

Ja ik denk ook vaak aan Zomer,hopelijk trekt ze het een beetje allemaal

Geplaatst

Doortje,

Goed hoor, je bent goedgekeurd! Op naar de volgende!

groei echo's ken ik ook niet, maar ik veronderstel dat het gewoon tussentijdse echo's zijn, om de baby op te volgen.

Ondanks ik misschien ook al wel zou willen, zijn wij ook helemaal nog niet met de kinderkamer bezig. Dat is voor mij ook eerder iets voor augustus. Ik heb de kamer alleen wat herschikt intussen, zodat er alvast ruimte is om er spulletjes bij te zetten, maar meer ook niet. Kan ook niet, want de oudste zoon van m'n vriend woont nu voor even bij ons, in die kamer (relatiebreuk). Hij mag er blijven natuurlijk, maar ik hoop toch ook weer niet té lang. Zodat ik kan toegeven aan die nesteldrang eenmaal ze komt. Hihi.

Wish,

Haha, je bent inderdaad wel heel erg georganiseerd. Met ticketjes zelfs werken. Waarvoor dan? Op dozen of zo?

Vannacht heel spannend en raar gedroomd. Werd achtervolgd door een gekke vrouw die per sé mij wilde hypnotiseren en mijn toekomst voorspellen. Ik probeerde van haar weg te raken en ging schuilen in een huis waar mijn vroegere buurmeisjes woonden. Toen ik ervan wakker werd was Mini enorm hard aan het schoppen en woelen. Het woelen had ik nog niet eerder gevoeld eigenlijk. Anyway, ik legde mijn hand op mijn buik en plots was het gedaan met woelen en schoppen! Alsof hij gerustgesteld werd. Een beetje later kwam hij terug op gang hoor haha, maar eerder met de gebruikelijke schopjes. Ondanks de droom dus een leuke ervaring.

Vraagje, zijn jullie soms nog misselijk? Ik kan het 's ochtends wel voorhebben, een uurtje of zo na het ontbijt.

liefs en geniet van het zonnetje!

Ellen

Geplaatst

Hoi meiden,

Leuk om te lezen dat sommigen al lekker opschieten met de babykamer! Wij beginnen vandaag met de verbouwing, waarbij van 1 kamer er 2 worden gemaakt. En dan hebben we ook nog n zolder met heel veel rotzooi, hahaha!

Heb griep gehad en was wat bezorgd over de kleine, zondag na veel moeite 1 klein blubje gevoeld. Gister is de vk langs gekomen en alles is ok! Het hartslagje gaat dan weet wat sneller dan weer iets langzamer: dat was juist n goed teken, namelijk dat de kleine nog energie over heeft. Wisten jullie dat?

Vanavond gaan we naar n voorlichtingsavond van n zh hier in de buurt.

Ook ik denk nog regelmatig aan zomer. Misschien een idee om in haar eigen topic dit te laten weten voor t geval ze hier niet meer komt ? (wat ik me wel kan voorstellen)

Er wordt daar nog weinig geschreven dus misschien juist nu wel fijn voor haar om daar wat te horen van haar topic-meiden.

Liefs

Marianne

Geplaatst

Hi Ellen

Wat n droom! Maak je je een beetje zorgen over wat komen gaat? De bevalling wellicht? ;-) (niet gek hoor, denk dat we dat allemaal wel hebbben) fijn dat er al contact is met je ventje!

Nee ik ben niet misselijk, ook haast niet geweest. Wel heel soms een beetje maagzuur. Maar ook dat valt reuze mee. Voel allemaal kleine blobjes nu, maar woelen zegt me (nog) niets.

Fijne dag!

M.

Geplaatst

Ja, ik denk ook nog regelmatig aan Zomer, wij schrijven hier allemaal door over onze beweeglijke babies, babykamers etc, en bij haar is dit gewoon allemaal voorbij, zo vreselijk en oneerlijk. Ik zal zeker in haar eigen topic nog even wat schrijven, goed idee Marianne.

Ellen, wat een bijzondere droom en wat apart dat je kindje daar zo op reageerde! Ik heb wel gelezen dat als de moeders onrustig zijn, dat het kindje dat ook kan worden, grappig dat jij dat al hebt ondervonden!

Over bizarre dromen gesproken. Gisterennacht droomde ik dat ik in Frankrijk was, in het huis van vrienden (daar zijn we een paar weken geleden ook geweest) en dat ik plots moest bevallen. De bevalling verliep compleet pijnloos en met het kindje was alles oké. Na afloop kwamen onze vrienden kijken en ik vertelde hoe het gegaan was. Het was alleen lastig praten want ik had mijn mond vol met gekookte eieren met pindasaus (?). Daarna gingen mijn vriend en ik wandelen (kindje lieten we gewoon achter) en toen merkte ik dat mijn conditie alweer helemaal terug was, huppelend liep ik over de heuvels. En toen bedacht ik me ineens dat ik mijn moeder nog moest bellen dat ik bevallen was. Najaaaa......

Heb ook geen last van misselijkheid, wel maagzuur maar niet elke dag. Verder kan ik mij 's avonds nog wel erg moe voelen. En de baby gaat steeds heftiger bewegen, vannacht voelde ik hem zowel rechtsboven als linksonder, tegelijkertijd! Ik weet niet wat ie aan het doen was, maar hij had het naar z'n zin!

Liefs, Laika

Geplaatst

Ik voel de baby wel woelen haha soms gaat ze alle kanten op...

misselijk ben ik niet echt meer wel snel een vol/misselijk gevoel na het eten s avonds

vanmorgen nesteldrang al hahaha ik zou en moest de stoepen vegen en ramen zemen,pff nu weer last van rug dus rustig aan maar

Geplaatst

Uitgerekende data

Echo/controle

10 juli: Doortje 3D echo

25 juli: Doortje controle VK

28 juli: Doortje groeiecho

16 augustus: Ellen controle gyn

Geplaatst

Meiden,

Wat een rare dromen, moet er wel om lachen!

Ellen,

Hahaha, nee joh. Ik heb de etiketjes er nog niet afgehaald die er in de winkel op worden gedaan.

De prijskaartjes en stickers die op de kleding wordt geplakt waar de maat op staat etc.

Ben erg georganiseerd maar de rompertjes gemerkt in de lade leggen.....hahaha neh dat gaat me net iets te ver.

Ben gelukkig niet misselijk. Kan eten wat ik wil en heb daarna geen last. Ook niet van maagzuur.

Wat niet is kan nog komen natuurlijk maar nu is het lichamelijk gezien in rustig vaarwater zeg maar.

Marianne,

Gelukkig is de griep weer voorbij en is alles goed met jullie baby!

Zal eens naar het topic van Zomer gaan....

Geplaatst

Hoi allemaal,

ben gister terug van vakantie.

Ik ben nog van slag wat er allemaal met Zomer gebeurd is.

Ik heb het paar dagen geleden gelezen en sinds dit kon ik over niks anders denken.

Ze was het meest geprijsd van ons allemaal niet met een maar met twee kindjes....en nu....wat een klap.

Ik hoop dat ze boven op kan komen,wat en nachtmerrie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden