Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

T.K vervelend dat je die infectie hebt hopelijk knap je er snel van op

Ik ben nu 8 kilo aangekomen,bij Sanne uiteindelijk 20 dus ben benieuwd wat dit gaat doen

Wish: wij zetten de wieg bij ons op de slaapkamer,maar overdag ligt de kleine in het ledikantje,ik merk vaak ook in mijn werk dat de omschakeling van wieg naar ledikant niet altijd makkelijk verloopt,dus overdag al lekker wennen in het bedje

de wieg bij ons vind ik vooral makkelijk omdat je het dan in je kraamweek lekker bij je hebt en de geluidjes goed leert herkennen

Door dat sanne overdag al in haar eigen kamer sliep hadden we totaal geen problemen na 6 weken toen ze s nachts ook daar ging slapen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca,

Daar heb je een punt. Al die kleine geluidjes wil ik ook leren kennen.

Denk dat ik dan liever de kleine overdag bij me op de slaapkamer wil hebben in de wandelwagenbak, dan ben ik wakker en hoor ik de geluidjes het beste en 's nachts in het ledikant ivm de Angelcare.

Oooh, jij bent vandaag 28 weken!!

Dit zal zeker wel heel goed voelen.

Geplaatst

Hi allemaal,

Wij gaan de baby de eerste weken op onze slaapkamer laten slapen in een wiegje. Daarna gaat ie naar zijn eigen kamertje (tenminste, dat is de bedoeling).

Trouwens, over Stokke gesproken, ik vind de Tripp Trapp kinderstoel wel heel mooi, en nu hebben ze er ook een newborn versie van, dan ligt je kindje al vanaf heel klein op verschillende hoogtes in een soort van maxi-cosi/wippertje. Het lijkt me wel fijn om hem bij de tafel te kunnen zetten als hij wakker is en wij zitten te eten bv. Maar dat ding is duur!! Nog maar even over nadenken...

Ik ben inmiddels 8,5 kilo aangekomen, ik ben 1.72 en woog 65 kilo, nu dus 73,5....Je ziet het niet echt, behalve dan aan mijn buik natuurlijk en mijn borsten dus ik vind het wel best allemaal. Als ik er vanuit ga dat ik vanaf nu een halve kilo per week erbij krijg (dat heb ik ergens gelezen), komt er dus nog 7 kilo bij, dat is totaal 15,5 kilo. Ideaal gezien zou ik max 12 kilo moeten aankomen maar volgens mij is 15 kilo ook niet zo heel erg. Ach, zolang ik me maar goed voel en mijn kindje het goed doet maakt het mij niets uit!

Geplaatst

Die trip-trap kinderstoelen zijn inderdaad super gaaf. Ik wil m ook.

Ik ken het newborn setje, maar ik denk dat als onze kleine echt zo wakker is wij gewoon wat later eten zodra hij weer in z'n bedje ligt. Maar eens kijken hoe dat loopt. De box komt bij ons vlak bij de eettafel, dus we kunnen hem met eten goed zien en in de gaten houden. Dat scheelt weer.

Geplaatst

Laika,

Klopt, heb ik ook gelezen. Na de 25 wkn kom je gemiddeld 400 á 500 gram per week aan.

Net wat je zegt, als je jezelf maar goed voelt en het kindje het ook goed heeft en doet is er niks aan de hand.

Die kilo's neem ik graag voor lief en vele met ons hier op het forum!

Persoonlijk vind ik het onnodig om een dure stoel/wipper aan te schaffen om je kindje bij je te laten zitten tijdens het eten.

De wipstoel evt. op tafel zetten kan ook. Of denk ik nu te nuchter na?

Het is een dure aanschaf die je maar even kan gebruiken, toch?

Persoonlijk vind ik het voor een kindje niet prettig om bij een maaltijd te zitten terwijl hij/zij alleen nog maar melk en/of een papfles krijgt.

Dan ziet hij/zij al het lekkere eten naar onze monden gaan en zelf krijgt hij/zij niks. Och gossie.

Als het kindje mag gaan eten is het een ander verhaal.

Zo, ga nu eerst even op de bank liggen. Kom net thuis van het werk en kan het niet laten om even hier te komen spieken. Haha!

Geplaatst

wij hebben voor sanne ook de trip trap en inderdaad echt ideaal,op het kinderdagverblijf hebben wij die babyzitjes/maxi cosi erop (1 per groep) en dat is handig omdat je toch steeds kleintjes houd maar heb er even over nagedacht voor thuis maar vind het te kostbaar...

ja ik vond het"eng" om de kleine de eersre tijd niet bij me te hebben s nachts als ik sliep(overdag ook) ze was wat misselijk van de geboorte en was bang dat ik haar dan niet hoorde als ze wat spuugde enzo..maar weet je ik zou gewoon afwachten wat je denkt als het zover is,als je eenmaal moeder bent overheerst zo'n ander gevoel dat je er dan misschien anders over denkt.

en inderdaad heerlijk 28 weken!!!

Geplaatst

Valesca,

Zal gevoelsmatig zeker heel anders zijn als ons kleintje er eenmaal is.

We willen allemaal 1 ding en dat is het beste voor ons kindje en ook je gevoel moet daar goed bij zijn!

Het komt allemaal wel als de kleine er is.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

18 juli: Valesca VK

19 juli: Karin (ivfmoeder) controle VK

20 juli: Wish controle VK

21 juli: Karin (ivfmoeder) suikertest VK

22 juli: Mamavannoah groeiecho

25 juli: Mamavannoah controle gyn

25 juli: Doortje controle VK

26 juli: Wish 3D-echo

26 juli: Laika controle 28 weken VK

27 juli: Ellen controle VK

28 juli: Doortje groeiecho

8 augustus: mamavannoah controle gyn

16 augustus: Ellen controle gyn

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

Geplaatst

hee dames,

Hier alles goed. Een lekkere rustige zondag, dus ideaal. Was net een beetje aan surfen op internet om ideetjes op te doen voor een geboortebord in de tuin. Er zijn genoeg leuke ideeën, maar weet nog even niet zo goed hoe ik dat nu handig moet doen. Je kunt ze huren en kopen. Huren is goedkoper voor 2 a 3 weken, maar het lijkt me zo onhandig dat je dan het bord pas kan ophalen als de kleine geboren is. Hoe gaan jullie dat doen?

Vlaggetjes en zo kunnen we al wel halen van te voren natuurlijk en de naam kan ik ook al ergens op schilderen/zetten, al krijg je vaak zo'n bord bij om de naam op te zetten.

Geplaatst

Hoi allemaal,

we willen de trip trap van stokke ook. Met we bedoel ik mijn vriend :). Hij wilt de stoel en de babyphone met camera dus ik bemoei er niet mee,ik laat hem zelf kiezen Mr. Gadget haha...

Wish ik wou ons kleintje ook in een andere kamer,maar we gaan verhuizen(vlak na de geborte) dus we gaan geen babykamer maken hier en ik neem 1 wieg die leg ik naast me. Vind ook wel handig om borstvoeding te geven als ons kleitje naast me is. Maar zodra we verhuisd zijn,gaat ze in haar eigen bedje in haar eigen kamertje slapen.

Doortej ik heb het ook gehoord over de injectie als je negatieve bloedruk hebt. Het is een enorm uitvindig in de med. wereld. Dus maak jij maar niet druk om.

Ik ben eindelijk stuk beter,morgen lekker werken!

Geplaatst

@wish precies komt allemaal goed

wij doen geen geboortebord al is het wel erg leuk haha

heb al wel zitten kijken voor een raamsticker met naam...misschien naamslinger? hoera mijn zusje is er,vind ik ook leuk!! kijk nog wel,al denk ik soms dat ik nog maanden heb haha

Geplaatst

@ Valesca: soms lijkt het inderdaad nog erg ver weg, maar als ik dan bedenk dat het kindje er over 13 weken (misschien ietsje eerder) al is, dan gaat de tijd toch behoorlijk snel. Zo'n raam sticker is ook leuk. Ik heb al verschillend leuke gezien. hier in de wijk is het toch erg gebruikelijk om een leuk bord neer te zetten en te versieren met vlaggetjes, dus wij doen vrolijk mee

Geplaatst

Ja Doortje en Valesca, ik vind het ook opeens wel snel gaan!

Ik kan opeens ook na gaan denken over de gekste dingen, zoals; wat wil ik eigenlijk aan in het ziekenhuis als ik ga bevallen? Terwijl het je, als je eenmaal bezig bent, geen bal meer schijnt uit te maken ;-).

Ik zit nog te twijfelen over de babyfoon met camera, Violeta, ik ben zo bang dat ik dan obsessief ga zitten kijken...Mijn vriend maakt het niets uit, dus ik mag deze keuze maken, haha.

Morgen ben ik lekker vrij en dan ga ik met mijn ouders wat babyzaken af om een matrasje te kopen voor het ledikant en dekentjes en lakentjes. Daarna langs mijn tante want zij heeft een boxkleed voor me gekocht maar wil even weten of ik hem echt mooi vind, anders gaat ze hem ruilen. Gezellig baby-dagje dus!

Aankomende zaterdag gaat de babykamer dan aangepakt worden, we gaan hem proberen zoveel mogelijk leeg te krijgen (de kamer wordt nu gebruikt als walk-in-closet annex computerkamer) want de dag daarna gaan we naar mijn nicht en die heeft een halve baby-uitzet voor ons klaarstaan (wiegje, badje plus standaard, voedingskussen, wippertje) dus dan moeten we wel ruimte hebben natuurlijk. Gek hoor, we gaan nu echt beginnen met het aanpassen van ons huis, dat voelt wel heel 'echt' !

Trouwens, nog een leuk verhaal, mijn vriend kwam gisteren de overbuurman tegen en de buurman van de hoek, blijken hun vriendinnen ook allebei zwanger te zijn van hun eerste kindje en de ene is uitgerekend op 9 oktober en de andere op 6 november. Drie babies nog geen maand na elkaar! En dat, terwijl we helemaal niet in een kinderrijke buurt wonen of zo! We hebben afgesproken binnenkort met z'n zessen een bbq te doen, wel gezellig!

Geplaatst

@Doortje ja dan zou ik het ook doen hoor haha

en vlaggetjes komen zeker in de tuin!

@Laika wat leuk zoveel baby's,leuk dat jullie met de kamer aan de slag gaan!

Ik zat net te lezen op internet enzo en nu moeten dus alle flessen BPA vrij zijn hebben ze toen onderzoek naar gedaan,ik dacht dat alle flessen al wel zo waren,maar niet dus..nu had ik nog heel veel avent van sanne maar ga ze allemaal weg doen,misschien zonde maar ja als je weet dat het niet goed is(kan zijn) ga ik echt niet die flessen weer gebruiken

Kan me nu al zorgen maken dat Sanne wel die flessen had,nou ja vroeger ging ook alles anders denk ik dan maar...zucht....

nu kijken of ik weer de avent ga doen,hebben jullie al flessen(of hebben we het daar al eens over gehad?!)

Geplaatst

Valesca,

Heb eens zitten kijken op de site van Avent.

Hieronder de link.

http://www.philips.be/c/avent-flesvoeding/18453/cat/nl/

Deze flessen kun je naar mijn idee wel blijven gebruiken anders zouden ze echt wel uit de handel zijn genomen.

Philips vertrouwd nog steeds in hun producten die vóór febr. 2010 zijn gemaakt.

Natuurlijk moet je zelf weten wat je doet. Ik wil alleen dat je jezelf wat geruster kan voelen naar je prachtige, gezonde dochter Sanne.

Dus voel je echt niet schuldig over het gebruik in het verleden van de flessen die je voor Sanne hebt gebruikt!

Geboortebord schaffen wij niet zelf aan, deze wordt door onze vriendengroep in de tuin geplaatst en zo ook door onze familieleden.

Zit wel te denken om zelf iets te laten maken, maar dit kunnen we pas laten maken als de kleine geboren is, omdat we niet weten wat het geslacht is.

Zal eens op internet gaan snuffelen wat er zoal op de markt is.

Laika,

Leuk he om zo met het 'babygebeuren' bezig te zijn.

Als ik heel eerlijk ben loop ik elke avond nadat ik even ben gaan plassen (alweer....) naar de babykamer en kijk heel eventjes rond en geniet er zó van!!

Valesca,

Succes morgen bij de vk.

Geplaatst

Valesca je kan toch avent even bellen en vragen of de flessen van dit jaar goed zijn!?

Laika leuk hoor zoveel baby's lijkt mij super gezellig!

Ik zei ook dat een babyphone met een camera gaat mij te ver.Dan zou ik alleen maar zitten kijken,maar aan de andere kant,baby's huilen vaak in hun slaap,dan kan je het even zien en in dat geval zal ik niet de trap op te hoefen. Maar ja... echt nodig is het niet,alleen hij vind het heel leuk "spelletje",dus laat ik het aan hem. Ook met auto stoeltje en iso fix,laat ik het ok aan hem,vind ik ook leuk dat hij zo bezig is. (dan probeer ik met de inrichting van de kamer mijn zin te krijgen haha..)

Ik ben trouwens 5 kg aangekomen. Ik was ook bezorgd dat het veinig is,maar ons meisje groeit goed volgens de echo's dus...ik hoop dat het niet te gek wordt straks.

Van 58 kg naar 63kg (maar ik was al net daarvoor 2 kg aangekomen,daarom is het misschien nu wat minder)

Ik ga lekker naar bed.Soms slaap ik door soms helemaal niet dus we zullen zien vanavond. :)

Geplaatst

Tja.. flessen... daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht eigenlijk omdat ik borstvoeding wil gaan geven. Maar ik moet natuurlijk wel iets in huis hebben voor het geval dat echt niet lukt natuurlijk. Ik zal dit tijdens het intake gesprek met de kraamzorg eens vragen en die vraag ook stellen aan de lactatiedeskundige die in september de borstvoedingsvoorlichting geeft voor de mensen die in oktober gaan bevallen.

Ik wil dan in elk geval een fles die goed te combineren is met borstvoeding en waar je ook gemakkelijk gekolfde melk in kunt doen?

@ Valesca: hoe heb jij dit met Sanne gedaan? Alleen flesvoeding? of ook borstvoeding??

Geplaatst

Hoi valesca,

Bedankt voor je opmerking over bpa, ik wist hier niets van. Maar zal er nu ik wat artikelen heb gelezen hierover zeker op letten. Ook in fopspenen komt het voor trouwens.

Hoi meiden

Jullie krijgen vandaag of morgen n uitnodiging van me voor de bb lunch.

Wie mij nog geen pb heeft gestuurd en mee wil, die t vandaag nog.

Groetjes

Marianne

Geplaatst

thx meiden en wish voor je goede worden wat sanne en de fles betreft....

alle flessen die ik heb zijn van 2008-2009 dus met BPA ik heb besloten dat we die gewoon maar weg doen,rené vond dat ook beter.

nu mogen er geen flessen meer verkocht worden zonder bpa dus wat je nu ook koopt is goed

Doortje: bij Sanne wilde ik graag borstvoeding geven,maar ze wilde niet aan de borst,toen ben ik gaan kolven,ik had de avent handkolf,ook eletrisch van medela gehad maar die ging me te langzaam haha

ik heb totaal 10 weken gekolfd,kreeg toen zo'n pijn in mijn arm(met de hand is dan best zwaar alle voedingen)

toen ben ik op de flesvoeding over gegaan

deze uk zal helaas geen BV krijgen omdat ik nog medicatie heb en het dan niet aangeraden word..helaas..

de tommi tippi fles staat goed aangeschreven omdat het een vorm van een borst heeft

zelf vind ik de avent ook goed..daar heb je ook kolven van die rechtstreeks op het flesje gaat

ik ga niet heel veel flessen van 1 merk kopen,soms werkt een bepaalde fles minder goed voor een kindje en dan zit je met een berg flessen haha

om 10 over 11 mag ik naar de verloskundige,altijd fijn weer even

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

18 juli: Valesca VK

19 juli: Karin (ivfmoeder) controle VK

20 juli: Wish controle VK

21 juli: Karin (ivfmoeder) suikertest VK

22 juli: Mamavannoah groeiecho

25 juli: Mamavannoah controle gyn

25 juli: Doortje controle VK

26 juli: Wish 3D-echo

26 juli: Laika controle 28 weken VK

27 juli: Ellen controle VK

28 juli: Doortje groeiecho

3 augustus: T.K controle VK 29 weken en 2 dagen

8 augustus: mamavannoah controle gyn

16 augustus: Ellen controle gyn

25 augustus: Karin (ivfmoeder) 30 wkn (groei-) echo

Hallo dames,

Wat houd een groei echo in.

Ik krijg met 35 weken een liggingsecho maar heb mijn verloskundige niks horen zeggen over een groeiecho??

Ik krijg ook avent Flessen...

Wat moeilijk zeg om de beste te kiezen voor je kind...

Groetjes T.K

Geplaatst

pfff.. wat lastig met de flessen zeg... Ik denk dat ik gewoon zorg dat ik er straks eerst één heb en als het dan niet lukt met de borstvoeding dan zijn ze zo bijgehaald toch?

Geplaatst

T.K,

Bij ons in de vk praktijk wordt de groeiecho standaard gedaan. Deze doen ze een paar weken voor de liggingsecho.

Ze kijken dat speciaal naar de groei van het kindje.

Dit zal in elke praktijk anders zijn, net als de glucosetest.

Die wordt in NL niet standaard uitgevoerd en in België wel.

Vraag het gewoon eens na bij je vk.

Doortje,

Het is dat ik Avent flessen van een vriendin heb gekregen anders had ik er ook nog geen in huis. (alleen de spenen nog aanschaffen)

Anders had ik er ook 2 gekocht en later bij laten halen.

Ik weet niet of dat Avent prettig in gebruik is of Difrax flessen.

Ook je kindje moet ondervinden wat hij/zij prettig vindt toch.

Zal straks echt wel los lopen. En inderdaad flessen zijn zo gekocht.

Geplaatst

@ Wish: jij dacht toch te kunnen voelen hoe je kindje ligt? Ik zat er net ook even op te studeren, maar kom er niet echt uit. Ik durf niet zo hard op mn buik te voelen. hoe doe jij dat?

Geplaatst

nou weer bij de verloskundige geweest alles was goed,groei gaat goed en bloeddruk ook

kleine ligt met hoofdje boven in,was ook bij 20 wk echo ergens denk ik dat het zo blijft heb er echt een gevoel van..gek hé

Geplaatst

Doortje,

Ik druk wat 'harder' op mijn buik en voel dan waar ons kleintje ligt.

Dan voel ik met mijn vingers van beide handen (niet met de toppen) hoe het kindje kan liggen.

Ik voel grotere rondingen/gedeeltes en denk dat dit dan het hoofdje of kontje is.

Maar ik weet niet wat ik precies voel.

Zal woensdag eens voelen als de vk heeft gezegd hoe hij/zij ligt. Dan kan ik het misschien zelf ook gaan voelen.

Valesca,

Super zeg, alles nog steeds in orde, fijn!!

Bedoel je dat je denkt dat het een stuitligging wordt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden