Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish,

Ik heb nog een paar keer gevoeld dat ze naar haar favo plekje ging maar het is nooit meer zo erg geweest zoals die keer dat m'n man me naar de spoed heeft gevoerd en een paar dagen nadien toen ik terug bij m'n ouders ben gaan slapen. Ik hoop echt dat dit zo blijft en dat ik daar nooit meer zoveel pijn mag hebben.

Het contract dat ze me gegeven hebben op m'n nieuw werk loopt tot en met 15 oktober dus 2 dagen NA m'n uitgerekende datum. Ze zeiden zelf dat ik ervoor maar verlof moest nemen maar het is idd zo dat er in België gewoon verwacht wordt dat je zo lang mogelijk blijft werken tot aan de bevalling. Iedereen wil natuurlijk zoveel mogelijk zwangerschapsverlof na de bevalling om te kunnen genieten. Het is idd zo dat je min een week voor de uitgerekende datum verplicht bent te stoppen. Als je toch vroeger bevalt of in die week voor je uitgerekende datum, dan ben je het aantal dagen dat nog rest of zelfs de volledige week zwangerschapsrust kwijt.

Ook borstvoedingsverlof is blijkbaar anders geregeld. In de meeste gevallen is dit zoals Ellen al aangaf een toegeving van de werkgever die niet verplicht is dit te geven. Je kan gaan voor een extra maand dacht'k ofwel borstvoedingspauzes die ze normaal niet mogen weigeren.

Zo is nog maar es bewezen dat er een groot verschil zit tussen wettelijke regelingen in Nederland en België...

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vind dat de arbo regels Europees moeten gelden.

In NL is het verlof in totaal 16wkn.

Als je ervoor kiest (of het is noodzakelijk) om 6wkn van te voren te stoppen met werken heb je nog 10 wkn na de bevalling.

Verlof gaat daags na de bevalling in.

Als je 'over tijd' gaat, geldt dezelfde regel. Daags na de bevalling gaat het verlof in, dus dan heb je extra dagen/wkn.

Gelukkig dat je geen 'helse' pijnen meer hebt gevoeld.

Geplaatst

Als personeelsfunctionaris ben ik nu wel heel benieuwd naar de regels in Belgie omtrent verlof. Hoe lang hebben jullie in totaal vrij dan?

Hier in NL is het wel goed geregeld moet ik zeggen, al vind ik dat ze voor de papa's het wel wat beter mogen regelen. Die twee wettelijke dagen is wel erg weinig.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat wordt hier druk geschreven! Gezellig dat we elkaar straks ook in t echt gaan ontmoeten. Behalve Wish, uiteraard helemaal prima dat je daarvoor kiest maar wel jammer, vind ik.

Valesca, leuk als je je spiegel reflex meeneemt: is toch wel mooier hè. Ik stel voor dat we de hoofdjes erop laten zitten :-) maar dat we de foto's via email verspreiden ipv hier op t forum. Wat vinden jullie?

Bunnik is trouwens prima wat mij betreft.

Geplaatst

Wish wat een super mooie echo foto's!!!

Ergens lijkt het me wel mooi maar ik kan na de 20 weken echo gewoon niet genieten van een echo,dus wacht op de liggingsecho

Akara dat is apart tot een week ervoor pfff dan ben je ook moe,ik zou dat echt niet volhouden hoor

Marianne nou dan neem ik hem mee hoor,hij maakt zeker mooie foto's!! Voel me soms alleen net een fotograaf hahaha en idd leuk met hoofdjes erbij en dan kunnen we het altijd nog prive mailen ja!

Wish: ik vind het ook erg jammer hoor dat je niet bij de lunch bent maar snap je hoor!!!

Geplaatst

Heb met mijn man gesproken over het naar de lunch komen.

Hij vindt het goed als ik mee ga.

Maar de datum is volgens mij 20 aug. toch?

En dan hebben we al 2 bbq's en een feestje.

Geplaatst

Heej Wish,

Het is inderdaad 20 augustus. Ik had al even snel terug gekeken in de mail, maar dat was vooralsnog de enige datum dat iedereen kon. Waar moet je ongeveer vandaan komen? Misschien kunnen we het in jou buurt afspreken zodat je toch mee kan? Zou wel erg leuk zijn natuurlijk!

Ik ben zelf net bij de VK geweest. Alles nog steeds in orde, alleen wat veel vruchtwater. Daarom voor de zekerheid even een curve laten prikken deze week voor mijn suiker. Veel vruchtwater kan mogelijk een signaal zijn voor zwangerschapssuiker. Hij heeft vandaag ook gelijk de groeiecho gemaakt (zou eigenlijk donderdag). Zag er ook allemaal netjes uit. Als de groei zo doorzet wordt het een kindje van ca. 7 pond. Netjes dus. We zaten net iets boven het gemiddelde. Nu over drie weken weer terug.

Wat betreft de bekkenklachten adviseerde hij zo'n medische buikband, terwijl de fysio hier niet zo'n voorstander van was een paar weken geleden. Donderdag maar eens overleggen met de fysio. Ik heb namelijk al wel zo'n bekkenband voor het winkelen enzo en heb m vandaag voor mn werk ook gebruikt en het helpt wel iets.. maar kan nog beter..

Geplaatst

Doortje,

Hoe laat hebben jullie de lunch afgesproken?

Naar Bunnik rijden duurt voor mij zo'n 55min. (wordt op routenet aangegeven)

Wil rond een uur of vier á vijf zeker weer thuis zijn en als dit gaat lukken wil ik jullie graag ontmoeten!

Hoe groot en hoe zwaar was jullie knul nu?

Hoop dat je geen zwangerschapssuiker hebt!

Ben benieuwd wat de fysio hierover zal gaan zeggen, als de vk het adviseerd kan hij/zij toch niet daar tegen in gaan?

Geplaatst

Hey wish,

Leuk dat je toch gaat proberen te komen!

We hebben om 12.00 uur afgesproken, dus dat moet je wel gaan redden.

nog niet iedereen heeft gereageerd op t voorstel van doortje om als locatie bunnik te doen. Wil iedereen erover nadenken?

Geplaatst

ik vind bunnink prima!!

Oh en het zou wel super zijn Wish als je mee ging!!!!

ik wil best wat verder rijden als dat voor Wish handiger is!

Doortje fijn dat alles goed was,hopelijk ontwikkel je geen suiker!

Ik had bij Sanne ook veel vruchtwater...heb volgens mij nooit hoeven prikken misschien was het bij mij pas later!

7 pond is mooi hoor!!

Geplaatst

Hm dames, jullie brengen mij nu ook aan het twijfelen :laugh:. Eigenlijk vind ik het toch ook wel leuk om mee te gaan lunchen. Bunnik is voor mij zéér bekend terrein, dus als dat de locatie blijft wil ik me toch wel graag bij jullie aansluiten op de 20e! Mochten jullie toch een andere locatie kiezen weet ik het nog niet zeker, maar daarin hoeven jullie geen rekening met mij te houden hoor, had ik me maar eerder moeten aanmelden toch!

Geplaatst

Hee Wish en Marmira,

Leuk dat jullie toch overwegen om mee te gaan! Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? En ik denk maar zo.. alles wat we daar van elkaar te weten komen hoeft niet op het forum. We kunnen ook prive mailen als we willen toch? Dit blijft gewoon lekker anoniem, zodat iedereen er zijn ei kwijt kan.

Wish: ik heb trouwens geen idee hoe groot onze zoon nu is. Heb ik ook niet gevraagd eigenlijk.. Hij ligt in elk geval nog steeds iets voor op schema, maar volgens mij niet meer zoveel als eerder. De VK meet dat in elk geval anders als in het ZH. 7 pond is volgens mij heel gemiddeld tegenwoordig dus ik vind het wel prima. Toch zegt het niet altijd iets, het kan natuurlijk maar zo anders zijn. Ik was in elk geval maar 700 gram aangekomen de laatste 3 weken. Wel fijn in elk geval, zo blijft de schade nog wat beperkt.

Is trouwens jullie bloeddruk ook nog steeds zo laag? Bij mij was het 90/50, waar ik ook mee begon aan het begin. Toen had ik er veel last van. Nu niet meer gelukkig.

Geplaatst

Hey Wish, goed nieuws dat je toch nog komt dan! En MarMira ook misschien! Super hoor! Hoe meer hoe beter, en Bunnik is voor mij ook wel goed hoor. Dat was met de forumdag ook mogelijk, dus moet dat nu ook wel lukken. Akara, is dat voor jou ook goed? Rij je nog mee met mij?

zo, mijn vrije woensdag vandaag. Ik ga even het hele appartement eens poetsen, heb de bekkengordel al aan :-)

Ellen

Geplaatst

Net voor de tweede keer geprikt voor de curve en had nu een waarde voor de suiker van 5.0. Mooi laag dus. Ik weet niet wat mijn waarde van vanochtend vroeg was (nuchter) want daar voor hebben ze een buisje afgenomen omdat ze toch ook standaard weer op eiwitten en ijzer prikken. Zal dus allemaal wel goed zijn ga ik vanuit.

Ellen; wat voor soort bekkengordel heb jij? Ben wel benieuwd. Ik heb ook één, maar zou graag willen weten of er verschil in zou zitten. Ik heb nu één van het merk anita.

Geplaatst

Valesca,

De bekkengordel die ik draag en heb gedragen op de 5 daagse trektocht is er één van bij de bandagist, dus een professional :-) Het merk is Rafys, en het is een groot en hoog verband dat via velcro vast gekleefd wordt. Eerst de grote band zelf rond de buik, en dan met twee aparte banden die onder de buik kruiselings gaan en langs de zijkanten vast gehecht worden ook met velcro.

http://www.blessurewinkel.nl/bekkeninstabiliteit.html

De mijne is wit :-)

Ik heb ook wel een soort buikband die verstevigend zou zijn, maar dat is beter voor de buik dan voor het bekken heb ik de indruk. Ik draag die dingen zo weinig mogelijk zodat mijn lichaam ook zelf wat werk mag doen, maar het is soms toch wel eens erg comfortabel. Zelfs met die gordel heb ik lang rugpijn gehad na het poetsen hihi.

Dorien,

Ik ben ook maar 400 gr aangekomen de voorbije 2 weken. Onbegrijpelijk, met de hoeveelheden die ik binnen heb gegooid haha. Maar ja, de trektocht heeft natuurlijk veel energie gevergd. Benieuwd hoeveel het in totaal zal zijn op het eind. Ik denk ook wel dat ik veel vocht zal houden op het eind, maar hopelijk geen 20kg zoals Valesca. Lijkt me heel erg vermoeiend!

Ik heb trouwens weer flink raar gedroomd dat ik Mini er zelf had uitgetrokken want er zat iets niet juist of ik vertrouwde het niet. Gek genoeg was het geen echte baby maar eerder een soort levend speelgoedpopje, met plastic draden en waterzakje en een placentazakje. Ik zag dat alles in orde was, behalve dat hij veel te vroeg eruit was natuurlijk en dus propte ik alles snel terug naar mijn buik, maar was zo angstig plots dat die placenta los zat en niet meer zou blijven zitten. Raar hoor.

Enfin, voor de rest alles goed hoor:clap2:

Geplaatst

nee ik hoop ook niet dat het weer 20 kilo word,maar zit nu al op 11 dus vrees dat ik die kant weer op ga...probeer me er maar niet te druk over te maken....je doet er niet veel aan

Doortje:mijn bloeddruk is wel netjes 115-65 laatste keer die van jou is inderdaad laag heb je er last van?!

Geplaatst

Bunnik is voor mij prima hoor. En 12.00uur moet inderdaad te doen zijn.

Marianne, ik zal je mijn mailadres geven voor verdere details.

MarMira,

Gezellig dat jij ook komt. Het mag voor mij Bunnik blijven, echt geen probleem.

Ellen,

Jeeminee, wat een droom!

En hoe 'levendig' je het dan kan dromen, je weet dat het onmogelijk is maar toch geloof je het in je droom en voelt het aan als de werkelijkheid.

Is het huis weer fris en fruitig?

Ik heb afgelopen weekend het huis gepoetst.

Had het over 2 dagen verdeeld omdat ik ook andere dingen had. (een verjaardag en een bezoekje aan mijn schoonmoeder)

Poets vaak het hele huis in één keer, maar het was me goed bevallen om het over 2 dagen te verdelen.

Doortje,

Jou bloeddruk is inderdaad laag.

Mijn bloeddruk is juist wat aan het stijgen. In het begin last van een lage bloeddruk gehad, werd toen ook regelmatig in de ochtend op het werk niet lekker.

Na een kopje bouillon o.i.d ging het weer beter.

Je bloedsuikergehalte is perfect!

Valesca,

Heel aardig van je aangeboden, maar we houden het bij Bunnik.

1 uurtje rijden vind ik echt geen probleem, ik maak zelf de keuze om te komen. (maar bedankt, lief van je)

Woont iedereen in dit topic dan zo dichtbij Bunnik?

Geplaatst

Voor mij is het een half uur rijden dus dat is niet ver...maar prima als het Bunnik blijft hoor!

Ik denk de afgelopen week dat ik af en toe de hik voel,steeds op dezelfde plek zo'n plopje haha

Geplaatst

Wish: fijn dat mijn suikerwaarde goed was. Ik had zelf ook al wel het idee. Moet tussen de 4 en 8 zijn toch?

Wat betreft Bunnik, ik heb ook ongeveer een uurtje rijden. Ik denk de meeste, behalve de Belgische dames. Die rijden ca. 1,5 uur volgens mij.

Die lage bloeddruk heb ik eigenlijk geen last van. Alleen in het begin van mijn zwangerschap. Afgelopen week wel een keer een beetje duizelig, maar was toen ook erg moe. Verder functioneer ik er echt prima op. Ben in elk geval blij dat het voorlopig nog niet hoog is.

Geplaatst

Hi!

Bunnik is voor mij ook prima hoor! Marianne, je kunt ze gewoon mailen en dan regelen ze dat de lunch bij mooi weer buiten staat (en anders binnen), ik vond ze in ieder geval erg aardig!

Ik kom ineens ook als een gek aan, vanochtend zat ik op bijna 10 kilo! Ben benieuwd waar dit eindigt...Heb wel besloten iets op mijn suiker-inname te gaan letten, ik eet best veel chocola en koekjes, en dat helpt natuurlijk ook lekker mee.

De controle bij de VK was gisteren trouwens goed, alles volgens het boekje. We hadden een leuke vk, of eigenlijk een gynaecoloog in opleiding, die de tijd nam, uitgebreid mijn vragen beantwoordde en ook nog vroeg hoe het met de babykamer ging en zo(dat is vrij uitzonderlijk, dat soort vragen heb ik nog nooit gekregen tijdens mijn bezoekjes aan het ziekenhuis, meestal wordt alleen het medische besproken). Mijn bloeddruk is nu 121/67, volgens mij helemaal normaal.

Valesca, ik voel ook de hik! Heel stom, ik dacht eerst: wat voel ik nou? Hoe kan de baby nou in een ritme schoppen? Toen ik dat aan een vriendin vertelde moest ze erg lachen en zei ze dat dat dus de hik van de baby was, dat verklaarde gelijk een hoop ;-).

Geplaatst

Doortje:Dat is fijn,als hij bij mij laag is zie ik snel sterretjes nu ook heel soms....

Laika: haha ja inderdaad in een ritme,leuk is dat he vandaag voelde ik het 2 keer

Ja die kilo's gaan hard nu,maar ja ga ook niet helemaal op dieet ,eet ook best veel snoepjes en ben ook gek op een broodje kroket ofzo hahaha

en ik drink veel melk kan het niet laten...daar kom je denk ik ook wel van aan

Geplaatst

Wish wat een schatje! :) We doen het volgende week,ik kan ook niet wachten!

Ellen,in Nederland heeft iedereen recht op 15 min per uur als je borstvoeding gaat geven. Dan mag je zelf beslissen wat je gaat doen,opsparen en je kind voeden of kolfen. Maar de 15 min zijn juist om te kunnen kolfen op je werk. Ik werk 4 uur en als het goed gaat mag ik 4 keer pause nemen,ik kies voor 1 uur eerder naar huis dan hoef ik niet te kolfen!

Ik ga tot 4 weken voor de uitgerekend datum werken. Maar nog mals ik ben part tijme.Dus het is nog niet zo zwaar voor mij.

Akara maak jij maar niet druk om. Bij ieder vrouw is anders,mijn buik is 98 cm en ik ben 6 kg aangekomen. Gister werd ik gevraagd of ik zwanger was.Nou ik vond wel overdrevende vraag, want je kan het heel goed zien. Ik was ook bezorgd dat ik niet te groot ben,maar ze groeit wel dat heeft de vk gevoeld en morgen gaat ze weer vertellen of ze groeter is geworden :)

Groetjes,Violeta

Geplaatst

hallo allemaal.

Ellen, voor mij is dit geenenkel probleem. Zal dichter tegen de 20ste nog een pb'tje sturen om in detail af te spreken.

Ik heb morgen m'n afspraak bij de gyn dus ben echt heel benieuwd hoe groot en zwaar onze kleine meid nu al is.

In totaal is er 15weken zwangerschapsrust, dus 1w ervoor en 14 erna. Of ik dacht toch dat dit zo was. In elk geval, er zijn idd niet veel dames die het uithouden om tot 1week voor hun uitgerekende datum te blijven werken.

Wish, leuk dat je ook zal komen naar onze lunch. En jij ook mss MarMira, hoe meer zielen hoe meer vreugd!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden