Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja da's waar Violeta, je ging trouwen. Van harte he meid!

Valesca,

Het is ergens wel lief dat ze zo hard mee hoopt om haar zusje te zien, en zo'n kleine meid heeft vaak een moeilijk tijdsbesef. Hopelijk raakt ze er snel door. Nog maar een paar weekjes voor jullie!

Wish,

Leuk dat de cursus leerzaam was. Wij hebben die vorige week gehad. Deze week is het bekkenbodemtraining (zonder de mannen) Heb je ook die roadmap gezien, van de bevalling? Er was een highway tussen geflanst en dat was epidurale verdoving haha. Die is inderdaad een highway, maar dan wel dubbel zo heftig omdat je lichaam niet langzaamaan kan wennen aan de stijgende cadans van weeën.

Zoals jij Doortje, hoop ik die ook zo ver mogelijk van me weg te houden, en puur op eigen kracht te gaan. Daarom dat ik die vroedvrouw naast me wil hebben om te coachen en me erdoor te sleuren tot het laatste moment. Eenmaal dat laatste moment er is, denk ik dat je alles aan kan :-)

En Laika,

Lekker aan het genieten van de dagen thuis?

Bedankt voor de steun ivm de harde buiken. Vanochtend lag ik te huilen in bed want ik was het echt zo beu, ook omdat ik er buikpijn bij voel zo vaak. Eerst moest ik al zo hard wennen (lees: onrust overwinnen) aan het feit dat het er zoveel zijn, en nu is het weer met buikpijn bij. En dat is nu net wat iedereen zegt: zolang ze geen pijn doen is er geen reden voor ongerustheid. Maar ik ben dus wel ongerust!

Ik ga dus deze middag toch maar eens aan de monitor en extra inwendige echo nog een keer vragen. En natuurlijk hoop ik Parijs nog te kunnen meemaken, al wil ik echt geen couveuse-kindje. Het eeuwige dilemma he: wanneer ben je gewoon emotioneel en wanneer ben je echt gevaarlijk bezig met je lichaam. Waar ligt die grens? Ik vind dat ik het behoorlijk rustig aan doe, maar eigenlijk ook weer niet. Ik kan niet stilzitten en echt NIKS doen. Al is het computeren, wat opruimen of wandelen met de hond. Voor mij is dat rustig, maar misschien niet voor een zwanger lichaam? I don't know. Laat hem nog maar even in mn buik woelen hoor.

Gisteren wel nog langs een vriendin geweest en tonnen kleertjes uitgekozen om te lenen. Mijn kast gaat uitpuilen gewoon, en nu heb ik echt een volledig wasmachine klaarstaan met witte kleertjes. Zoveel! Ik ga nooit de tijd krijgen om dat kind al die kleren aan te krijgen voor hij eruit gegroeid is haha. Kon het niet laten om er gisterenavond mee te 'spelen' en al ensembletjes van te maken hihi. Geweldig.

groetjes en liefs,

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Het opvangen van de weeën, tja hoe ga ik dit doen??

Er worden voorbeelden gegeven hoe je dit op een 'prettige' manier op kan vangen, maar misschien verzinnen wij zelf wel een hele nieuwe manier, dat kan natuurlijk ook.

Wil wel aan de vk vragen of dat ze de baarkruk mee wil nemen. Lijkt me ook een optie om uit te gaan proberen als het zover is.

Pijnbestrijding wil ik liever niet. Om dezelfde redenen die jij schrijft.

Dat je weet dat je pijnstilling kan vragen en dat je hier zelf de regie over in handen hebt lijkt me vrij geruststellend werken. (snap je)?

Ellen,

Heb wel met je te doen hoor!

Logisch dat je jezelf ongerust aan het maken bent.

Laat het controleren en ik hoop dat jullie knul het nog prima naar zijn zin heeft en dat die harde buiken (helaas) bij je zwangerschap horen als 'kwaal' zeg maar en dat het geen kwaad kan. (hoe lastig het ook is)

Wat leuk dat je zoveel kleertjes hebt mogen lenen!

Ik kan ook nog steeds weg smelten als ik op de babykamer sta en wederom in de kasten en lades ga kijken. Hahaha!

De 3 avond diensten die ik in sept. eigenlijk nog moest werken werken ben ik kwijt. Ga die dagen als ondersteunende dienst 3 uur in de avond werken.

Na vandaag nog 13 werkdagen te gaan en dan krijg ik verlof!!!

Geplaatst

YES!!! Weer een prachtig ander plaatje te zien in mijn ticker.

33 weken ZWANGER!!!!

En nog steeds vind ik het wat onwerkelijk.......

Hebben jullie dit ook?

Geplaatst

Dag lieve dames, zoals inmiddels bekend spring ik maar weer ergens tussenin zonder volledig bijgelezen te zijn...

Valesca, Laika en Doortje zijn al met verlof (als enigen toch?), heerlijk zeg! Valesca, naar dat Sanne zo lastig is, maar ook wel weer heel lief dat ze zo toeleeft naar de komst van haar kleine zusje! Ze zal inderdaad jouw afwachtende spanning ook wel oppikken.

Ellen, wat vreselijk naar dat je zo'n last hebt van die harde buiken! Kun je dan toch niet wat eerder stoppen met werken, het lijkt me zo loodzwaar om zo lang door te gaan... en je weekendje Parijs vind ik ook wel behoorlijk ambitieus, maar ook weer heel fijn om nog met z'n tweetjes te kunnen doen, en je kunt het ook wel weer zo druk maken als je zelf wilt natuurlijk. Hopelijk mooi weer zodat je lekker veel op terrasjes kunt zitten op mooie plekjes!

Doortje is ook al een heel eind op weg met de voorbereidingen. Leuk, zo'n bevallingsavond! Ik heb bij mijn ZwangerFit een theoriecyclus gehad en die besloot ook met een partneravond. Leuk en leerzaam! Qua pijnstilling deel ik jullie mening - ik wil ook geen pijnstilling, tenzij er echt gekke dingen gebeuren. Ik vind de risico's voor het kindje veel te groot, heb wat dat betreft nog steeds een 'tik' overgehouden aan de medische molen en wil geen enkel risico lopen!

Wish, oeh, 13 werkdagen klinkt nog wel veel... maar toch lekker aan het aftellen slaan! En ik vind het inderdaad ook nog steeds onwerkelijk allemaal, zeker nu het hard gaat!

Violeta, gefeliciteerd met je huwelijk! Hoop dat alles goed gaat qua zwangerschap!

Ik heb deze week (morgen t/m vrijdag) mijn laatste werkweek! Ben echt aan het aftellen, het valt me toch nog best wel zwaar, dat doorgaan tot 36 weken, maar goed, die 3 daagjes moet ik nog wel volhouden. Verder ook erg goed bezig met de voorbereidingen - heb van 2 vriendinnen nog wat kleertjes overgenomen en ook grotendeels alles in huis qua beddegoed etc., tot en met het kraampakket en de bedverhogers! Wat wordt het opeens serieus dan hè? Gisteren het bevallingsgesprek gehad bij de VK en informatie meegekregen over wanneer bellen etc. Zo'n gek idee dat het in principe over 2 (!) weken al mag komen (al kan het dus ook nog 7 weken duren... dat hoop ik niet!). Kindje is overigens (grotendeels) ingedaald en wordt op een mooi gemiddeld gewichtje geschat dus ik ben blij! Wel inmiddels (door het ingedaald zijn?) aardig veel last met lopen, zo'n erg stijf gevoel in mijn bovenbenen, vooral als ik net 'op gang' kom. Ik moet mezelf dus dwingen niet te lang achter elkaar te blijven zitten, maar het ook niet te gek te maken qua lopen. Vanmorgen nog gestofzuigd maar dat kon mijn rug niet meer zo waarderen!

Zo, even dit berichtje plaatsen en mijn nieuwe tickerplaatje bewonderen. Zie hem altijd al bij Valesca, maar ik vind het ook erg leuk om bij mezelf nu alweer 35 weken en 1 dag te zien staan!

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik lees alles wat jullie schrijven,ben alleen te moe om te reageren en ik zie dat al gereageerd wordt,dus ik sla over.

Bedankt voor jullie filicitaties.

We zijn nu getrouwd.Het was een parchtig dag voor ons. Alles ging prima. Daarna mini huwelijks reis gedaan naar de weluwe. (ik heb ook zwangerschaap massage gehad in de sauna....heerlijk!)

Verder gaat goed met de baby,gister echo gehad en ze is lekker geggroeid.

Met mij gaat minder lekker,nog even doorbijten,ben aan het aftellen.

Wish bedankt maar ik blijf bij je kijken ;)

Valesca spannend zeg,het komt zo dichtbij!

Ik ga voor medicijnen,ik ben geen stoer vrouw.

We hebben afgesproken op het moment dat ik ze bel,gaan ze bepallen aan de conditie en de pijn die ik heb,wat voor medicijnen ik ga krijgen. Misschien ook niet als het mee valt! (geloof ik niks van,maar goed)

Dar was het mijn update,ik blijf even lezen meiden!Word straks mega spannend!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

ja gaat hard nu he marmira!! succes met je laatste dagen!!!

Ik kan niet wachten........weet dat het er allemaal bij hoort bij sanne maar soms maak ik me gewoon zorgen en dan word ik er gewoon emo van...

mijn ouders zijn net lekker geweest en mijn moeder zegt ook dat het kan horen bij een groeispurt,en de veranderingen...moe en hangerig

We gaan van het weekend lekker even weg!! Dat zal haar vast goed doen!!!

Wish leuk dat de partneravond geslaagd was!!

en ja soms vind ik het ook erg onwerkelijk heb ik nog wel eens als ik naar sanne kijk haha

Ik heb bij Sanne geen pijnstilling gehad en wil dat inprincipe ook niet,ik heb alle weeen op mijn knieen op een stoel opgevangen,alleen de laatste paar cm op mijn zei omdat het moest,dat vond ik echt niet fijn maar goed;)!was maar klein uurtje!

violetta van harte met je huwelijk!!!!!!!!

Geplaatst

@ Marmira, wat leuk weer even wat van je te horen. Het schiet bij jou ook al lekker op dus. Nu nog even een paar daagjes volhouden en dan lekker relaxen. Komt vast goed!

@ Valesca: fijn dat je ouders weer thuis zijn. Kunnen ze je ook wat uit handen nemen wat betreft Sanne. Kan me wel voorstellen dat je dat er niet altijd goed bij kan hebben nu. Nog even volhouden meid!

@ Violetta: fijn dat je zo'n mooie dag hebt gehad. En leuk toch even zo samen weg op de Veluwe. Het was natuurlijk jullie laatste vakantie met z'n tweetjes. Nu nog even volhouden met de laatste loodjes meid! We zijn er bijna!!! En wat betreft die pijnstilling: je kent jezelf het beste, dus kies wat voor jou goed voelt! Voor je het weet heb je je kleine meid in je armen.

@ Ellen: hoe gaat het nu met jou? Ben erg benieuwd wat ze zeiden in het ziekenhuis vanmiddag. Ik kan me voorstellen dat je even helemaal van de kaart was vanmorgen, zeker nu de harde buiken ook pijn doen. Volgens mij zou ik echt allang volledig in paniek geraakt zijn. Als ik lees wat jij onder rustig versta, dan zit ik op dezelfde lijn hoor. Al zou ik persoonlijk dan niet meer kiezen voor Parijs ofzo. Maar alle andere dingen die je noemt zijn voor mij ook al rustig. ik kan echt heel moeilijk helemaal niks doen, en merk dat wel elke dag weer aan het einde van de dag. Ik heb vandaag met maar met mezelf afgesproken dat ik vanaf morgen echt iedere middag een uurtje moet gaan liggen, om me fit te blijven voelen. Ik slaap ook al niet zo geweldig meer, dus heb het gevoel dat ik steeds vermoeider wordt en dat lijkt me geen goed uitgangspunt voor de tijd die straks komen gaat. Ik wil toch meer uitgerust zijn. Ze zeggen dat in het voren slapen ook echt kan helpen.. Dus mijn ritme moet toch maar drastisch om ben ik bang.

@ Wish: nog maar 13 diensten.. klinkt goed toch? Die zijn voorbij voor je het weet!!!!

Geplaatst

zeker fijn Doortje,nu is Sanne dus ziek waarschijnlijk zat dat haar al ff niet lekker,koorts en ze slaapt nu lekker...hopelijk knapt ze snel op

Ik had vanavond ook ff last van zeurderig gevoel en harde buiken...tja loop natuurlijk naar de 36 weken.....dus niet heel raar...

Geplaatst

Marmira,

Haha, ik vind 13 dagen juist heel kort klinken. Hoef nog maar 1 zondag te werken, wat zou dat raar zijn om t/m half jan. alle weekenden vrij te zijn.

Jij nog 3 dagen werken. Natuurlijk merk je dat het wat 'zwaarder' begint te worden, maar het is bijna zover dat je het echt rustig aan kan gaan doen.

Heb jij al klossen in huis? Die kan ik met 36 weken halen.

Mijn man maakt zelf klossen. Denk van blokken hout. Ons bed hoeft maar een cm of 9 omhoog gezet te worden en je hebt niet zo'n lage klossen, vandaar.

Violeta,

Super dat jullie een fijne huwelijksreis hebben gehad!

Een heerlijke massage gehad, wat is er trouwens anders aan een zw-massage ten opzichte van een normale massage?

Wat vervelend dat het lichamelijk niet zo goed met je gaat. Succes!

Valesca,

Wat sneu dat Sanne ziek is. Beterschap voor je kleine meid!

Had je de vorige zwangerschap ook rond deze periode last van wat pijnlijke harde buiken?

Ellen,

Als je hoofd ernaar staat, laat je dan weten hoe het met je gaat?

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

7 september: Doortje voorlichting bevalling

8 september : Valesca afspraak Gynecoloog(omdat ik in ziekenhuis beval)

12 september : Valesca liggingsecho

12 september: MarMira liggingsecho

12 september: Mamavannoah controle gyn

13 september: rondleiding verloskamers zh

13 september: Doortje rondleiding ziekenhuis

13 september: Laika controle 35 weken

14 september: Wish 2e groeiecho (vanaf 1 sept. standaard uitvoeren van 2 groeiecho's)

15 september: Mamavannoah voorlichting bevallen in ziekenhuis.

20 september: Ellen controle gynaecoloog

20 september: Laika borstvoedingsvoorlichtingsavond

26 september: Ellen controle verloskundige - voorlichting thuisbegeleiding voor-arbeid

Geplaatst

Violeta, welkom terug!

Doortje, jouw verhaal over rust herken ik wel, ik slaap echt een stuk minder en zou eigenlijk ook 's middags wat meer rust moeten houden...

Ondertussen krijg ik wel een beetje de zenuwen, misschien onterecht maar ik moet nog best veel doen. Ik moet dus nog de adressenlijst maken, kaartje bestellen, twee babywassen draaien en strijken en allemaal dingen kopen (geboortepakje, aankleedkussen, beddengoed voor in de ledikant, fijne omslagdoek, slofjes, spullen voor in de vluchttas, etc). Nou wilde ik morgen in ieder geval aan de slag gaan met de was en de strijk, belt de schilder vanmiddag om te vragen of ze morgen al kunnen beginnen! Tja, dat moet ook nog gebeuren dus in plaats van wassen en strijken, zal ik morgen mijn huis moeten verlaten omdat ik natuurlijk niet in de stof van het schuren kan zitten. En donderdag heb ik de hele ochtend een glusose-test in het ziekenhuis (ik gaf aan dat ik soms zo'n dorst heb en nu krijg ik dus deze test) en in de middag en avond nog een afdelingsuitje en vrijdag gaan we een weekendje weg!

En dan is mijn eerste verlofweek alweer voorbij zonder dat ik daadwerkelijk iets aan babyzaken heb gedaan...zucht.

Morgen ga ik naar het huis van mijn ouders, zij zijn op vakantie en hopelijk kan ik daar dan wat gaan doen aan de adressenlijst.

Vanavond wel de partner-avond van de zwangerschapsles gehad. Was leuk, hoewel er voor mijn vriend niet veel nieuws verteld werd, hij is al vrij goed op de hoogte. Moet jullie trouwens van mijn vriend vertellen dat hij de voorlichtingsavond in het ziekenhuis (die we gisteren hebben gehad) wel heel nuttig en informatief vond. Mochten jullie dat nog kunnen regelen (als jullie dat nog niet hebben gedaan) dan is dat dus een aanrader!

Geplaatst

Dankjewel Wish,bij Sanne had ik ook geregeld buikpijn en stond mijn buik helemaal strak de laatste 10 weken was toch wel heel anders

heb echt een rot nacht gehad,ziek meisje tussenin,nou dan is lekker liggen er ook niet bij(als dat al mogelijk is) en vaak wakker,hopelijk kunnen we vandaag een keer wat bijslapen

ik heb zo gek gedroomd,de handjes kwam helemaal uit mijn buik en dan echt midden uit mijn buik,zo eng en mijn moeder zei gewoon dat mijn oma dat ook had,nou ik riep alleen maar mijn baby bel 112....ik ben nu ook echt bezig met me druk maken dat ik nog veel moet doen maar soms de kracht niet heb....

nou ja rustig blijven haha

Geplaatst

hoi meiden,in principe deze namiddag internetverbinding.maar voorlopig dus via mobiel.ik ben 48u opgenomen met weeënremmers en longrijpspuiten(aw aw die waren pijnlijk) omdat de monitor teveel curves gaf die op weeën leken.echt n piek om de 10min.mocht meteen bij mngyn op consultatie en mn cervix was wr iets korter.nt heel erg allemaal,maar toch nog net genoeg om voor de zekerheid me even hier te houden.ook omdat ik nog één week in prematuurgevarenzone zit.dus hier lig ik dan,plat in bed,en wakker.:-)parijs wordt idd tricky he!de rest schrijf ik wel later.knuffel aan iedereen.ellen

Geplaatst

Heej Ellen,

Wat naar allemaal zeg. Maar goed dat je voor de zekerheid aan de monitor gegaan bent. Pas je alsjeblieft goed op jezelf!! Nog even volhouden meid!

Geplaatst

Zit hier ondertussen trouwens bij mijn schoonmoeder boven achter de pc, met mijn hoofd onder de droogkap. Vanmiddag gaan we foto's maken bij de fotograaf en ze gaat dadelijk mijn haar mooi opsteken. Ik maak dan gelijk een foto van mijn kapsel zodat de kapper vrijdag weet hoe ze mijn haar moet opsteken voor de bruiloft van mijn zusje. Heb er zo'n zin in. HOop echt dat ik genoeg energie heb voor de hele dag!

@ Valesca: Wat sneu dat Sanne ziek is. Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter en kan jij ook weer goed slapen. De laatste loodjes wegen erg zwaar zeggen ze altijd, maar nog even volhouden hoor! Nog even en je mag je tweede dochter in je armen sluiten.

@ Laika: wij gaan volgende week nog naar het ziekenhuis samen en ben wel heel benieuwd. Mijn man, anesthesiemedewerker, komt in zijn eigen ziekenhuis, regelmatig op de verloskamers om de anesthesioloog te helpen met het zetten van ruggeprikken bij vrouwen die de pijn niet meer kunnen verdragen. Dus op zich kent hij wel hoe die kamers er uit zien. Toch denk ik dat het heel anders is als je er als aanstaande vader rond loopt en ze je vertellen hoe alles daar in zijn werk gaat. Ik ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd (en ga dat vanavond ook vragen tijdens de bevallingsavond van de verloskundige) hoe het gaat direct na de bevalling. Ik wil namelijk graag ons kindje het eerste uur gewoon bij me houden en zorgen dat hij goed gaat drinken. Pas daarna wil ik hem afgeven zodat hij gewassen en aangekleed kan worden. Het lijkt me zo vreselijk als ik hem na 10 minuten al af moet geven bijvoorbeeld.

En zou je in het ziekenhuis ook weeen kunnen opvangen onder de douche of in bad? Of ben je dan al zover onderweg dat je dat niet meer mag/kan?

Trouwens irritant dat je je huis uit moet (ook al weet je dat het moet gebeuren). Maar een adreslijst maken bij je ouders moet vast lukken. Wij hebben dit weekend de etiketten gedrukt en gisteren heb ik postzegels gehaald. Volgende week maar druk aan het plakken op de enveloppen dus.

@ Wish: raar idee he, om straks helemaal niet meer te werken en alle weekenden vrij te zijn.. Ik blijf het ook vreemd vinden. Mijn mannetje heeft weer nachtdienst gehad, maar heeft niks hoeven te doen in zijn dienst dus heeft gewoon geslapen. We zijn dus nu al drie dagen samen vrij en wakker overdag. Het voelt dus echt nog als vakantie.

Geplaatst

Ellen,

Zó hé, jullie zijn denk ik wel geschrokken dat je nu in het zh moet blijven en dat er meteen actie ondernomen is.

Wel heel goed van je dat je aan de bel hebt getrokken! Je bent nu op de juiste plaats om geholpen te worden!

Hoop dat jullie knul er geen hinder van heeft ondervonden en dat hij nog een poos bij mama in de buik blijft, dat is toch het beste voor hem.

Hebben ze je wel uitgelegd wat de prognose zal zijn? Mag je na deze 48 uur naar huis, als het dan 'rustig' is? Of weten ze hier nog geen antwoord op?

In ieder geval wil ik je een hele dikke knuffel geven en ik hoop dat het goed mag blijven gaan met jullie!!!

Geplaatst

Lieve Ellen, wat jammer dat het zo loopt! Maar wat goed dat je zo goed naar je lichaam hebt geluisterd en niet hebt afgewacht. Je bent in goede handen.

Parijs zal moeten wachten, vindt het wel stoer dat je dat überhaupt nog aankon. Ik heb zelf het gevoel dat de baby er na 10 stappen lopen uitvalt dus ben niet zo mobiel meer.

Hoop dat het rustig in je buik blijft. Kleintje moet nog 'n paar weekjes blijven zitten. Het praktische geregel komt later wel toch?

Veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Valesca,

Wat een nare droom!!!

Heb je nog veel te doen voordat de baby komt?

Kun je dit niet (al zal dit moeilijk zijn) door iemand anders laten doen? Je man of moeder?

Doortje,

Heel veel plezier vanmiddag!!!

Heb je ondertussen in gedachten wat je voor foto's wil laten maken?

Je man heeft dus slaapdienst gehad en is gelukkig niet wakker hoeven worden.

Fijn samen thuis zijn is helemaal niet verkeerd!

Had ergens gelezen dat ook mannen (die papa gaan worden) zich ook voorbereiden op de komst van het kindje.

Mijn man heeft nu zeg maar nesteldrang. Hahaha!

Hij is druk met opruimen en in huis de puntjes op de i aan het zetten.

Gisterenavond heeft hij een deur geschilderd, de garage is hij aan het opruimen, eergisteren bij de voordeur de stoep veranderd.

We hadden nog grote tegels over die we achter het huis hebben liggen en bij de voordeur lagen grijze straatstenen (of hoe noem je die?)

Merken jullie ook iets aan jullie partner?

Geplaatst

@Ellen: wat vervelend dat het zover is gekomen,maar goed dat ze het nu zo serieus nemen hoor!!!

Sterkte en hopelijk blijft de kleine nog even lekker binnen!

@Doortje,ik heb ff gekeken en ik denk dat de kleine misschien aan het indalen is,vorige week lag ze er namelijk precies boven,ik heb last van geregeld harde buiken,zeurderige buikpijn en pijn in liezen en dat kon er precies bij horen,dus misschien dat het wel dat is

Nee rené heeft er geen last van....ik zeg hem de dingen die nog gedaan moeten worden haha...misschien scheelt het omdat het een 2e is(ik merk geen verschil)

@Wish: ja ik denk dat ik gewoon hulp moet vragen maar ja dat is zo moeilijk,rene doet al veel in huis

ik moet de keuken en diepvriezen nog ontdooien,en adressen,ziekenhuiskoffer laatste dingen wassen,traktatie......alles bij elkaar lijkt zo veel nou ja stap voor stap maar hé

Geplaatst

leuk om iedereen te lezen, al ga ik er niet op reageren. Ik lees wel mee hoor! ben nu eindelijk online. valesca, jij ook harde buiken nu, spannend!

ik wacht nog op de gynaecoloog, die blijkbaar 7 bevallingen vandaag te doen heeft, en hoop inderdaad te weten te komen 'wat nu na die 48uur'. Ik moet hier blijven omdat de baxter 48u moet doorlopen, en dan gaan ze checken of alles effectief rustiger is. Het hoeft allemaal helemaal niks te betekenen qua vroeggeboorte hoor, ik kan even goed nog altijd over tijd gaan zeggen ze hier. Des te beter. Wat ik gewoon wil horen is of ik thuis moet blijven, en zo ja, hoelang en wat het thuisblijven dan inhoudt. En of ik naar Parijs mag natuurlijk haha. Desnoods komt de berg (de vrienden die ik wilde zien dus) maar naar Mozes ipv Mozes naar de berg. Dan blijf ik wel lekker op een terrasje hangen twee dagen lang en neem ik taxi's of zo voor het avondiner.maar toch, het is een heel dubbel gevoel om te gaan of niet. Lijkt me nog altijd wat teveel risico.

Vannacht heb ik voor een deel op een verloskamer geslapen, hoe irreël! het was al zo'n shock dat ik plots ipv even tussendoor te monitorren moest blijven, niet één maar 2 dagen, en dan mocht ik ook nog eens op de verloskamer blijven want op de dienst materniteit zijn alle kamers volzet. Drukke tijden dus. Om 4u 's nachts zijn ze me dan komen verhuizen naar een tweepersoonskamer (ook wegens plaatsgebrek) terwijl ik recht heb op een eenpersoonskamer en in principe zou ik vandaag nog naar een eenpersoonskamer verhuizen, al betwijfel ik het met al die bevallingen.

Vandaag zijn de harde buiken al een pak minder en ook de buikpijn, hoewel die er zeker nog is in vlagen. Maar de medicatie slaat wel aan denk ik. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte hihi. ontsluiting had ik al in elk geval niet, dat is een geruststelling.

liefs en dankjewel voor je meeleven! (zal maar eens een heleboel afspraken beginnen afbellen nu)

Ellen

Geplaatst

fijn dat de medicatie aanslaat en idd gek hoor dat je daar dan ligt....

Doe maar rustig aan en idd parijs maar even afwachten

ik heb net zelf ook de verloskundige gebeld,kreeg er bruine afscheiding bij en die buikpijn pff...maakte me bang

ik moest me tempen(is goed) en douchen en paracetamol,morgen urine laten checken en als ik echt bloedverlies of vocht verlies weer bellen

waarschijnlijk voorweeen of indalingsweeen

ik vind het nu heel spannend en belde rene ook al huilend op,ik moet nog zoveel.....hij komt iets eerder thuis denk dat ik vanavond de echt nodige dingen ga doen zal me ook rust geven

Geplaatst

Ellen, goed dat je actie hebt ondernomen! Hoop dat de medicijnen aan slaan en je kleine nog een aantal weekjes in je buik blijft!

Valesca, kan me goed voorstellen dat je je vk hebt gebeld. Spannend zeg! Hoop dat je vanavond de dingen kunt doen die je wilt doen en je zo rust kunt vinden! En ook voor jou hoop ik dat de kleine nog even op zich laat wachten.

Hier is de nieuwe kamer voor Noah bijna klaar. Als t goed is gaat hij daar volgende week voor t eerst slapen. Hoop dat hij snel went en goed zal slapen. Ben de laatste tijd erg moe en merk dat ik mijn slaap hard nodig heb. Volgende week wil ik ook mijn koffer voor het ziekenhuis klaar maken. Mijn gevoel zegt dat ik dat op tijd moet doen deze keer.

Over pijnbestrijding. Bij Noah wilde ik absoluut geen ruggenprik. Was als de dood dat er dan wat fout zou gaan. Nou, tijdens de bevalling ben ik daar wel op terug gekomen. Had rugweeenstorm. Was blij toen de ruggenprik begon te werken. Deze keer ga ik proberen het zo lang mogelijk zonder pijnbestrijding te doen. Maar zou wel weer voor de ruggenprik gaan als ik t niet meer trek.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Ja hoop ik ook,rene gaat iniedergeval tanken haha de auto is bijna leeg en wil wel dat als er wat is we kunnen gaan

ik ga nu vast even wat kleren in een koffer doen,dan is dat ook klaar

en de adressenlijst klaar maken....gats ben wel een stresskip nu hoor

Geplaatst

Waou Ellen ik lees nu pas,wat er allemaal gebeurd is met je.

Even schrikken zeg.

Een dikke knuffel van me(en probeer maar Parijs uit je hoofd te krijgen,later gaan jullie met zijn drieen ;)

Liefs,Violeta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden