Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames, ik loop weer behoorlijk achter, dus ik ga er eens goed voor zitten!

Allereerst, Ellen, wat fijn dat je kindje nog steeds binnenboord is! Verder natuurlijk gecondoleerd met je oom en sterkte zaterdag!!

Doortje is op borstvoedingscursus en geslaagde autojacht geweest. Ik heb ook twee bvbijeenkomsten gehad en ik vond het wel leerzaam, al heb ik niet heel veel nieuwe dingen gehoord. Wij hebben een zeer compleet naslagwerk meegekregen, dat vind ik wel heel handig.

Marianne's man had niet zijn beste klusdag ;o)

Violeta, wat een lieve verrassing van je man, opeens de box in de kamer! Bij mij ging het ook zo (alleen dan zonder knuffels) - opeens stond hij er! Leuk hè? Wij hebben hem bewust tijdig neergezet om onze kat te kunnen leren dat hij er NIET in mag!

Valesca, wat is Feline een prachtig meisje!! Hopelijk kun je het geheel een plekje geven en heerlijk gaan genieten van je gezinnetje! Bedankt nog voor het hele mooie en lieve geboortekaartje!!

Marianne en Violeta, wat verdrietig voor jullie dat jullie familie zo kort op jullie uitgerekende datum op vakantie gaat respectievelijk niet zoveel interesse lijkt te tonen. Ik kan me jullie gevoel hierbij goed voorstellen hoor! Gelukkig is het bij Marianne in elk geval uitgesproken. Mijn moeder gaat ook 10 dagen voor mijn UD een weekendje naar het buitenland, maar ik maak me er niet zo druk om, het is per slot van rekening maar een weekendje, en niet idioot ver weg. En waarschijnlijk komt mijn kindje toch niet te vroeg, het is nog zo rustig... Verder ben ik sowieso nogal teruggetrokken de laatste tijd en heb ik wat minder behoefte aan andere mensen om me heen (behalve mijn vriend). Zijn misschien ook wel de hormonen, want ik ben normaal best wel een gezelligheidsmens!

Toverstafje heeft het zwaar. Hou je het nog vol meid?

Mamavannoah had een zieke Noah. Inmiddels weer helemaal opgeknapt hoop ik?

Wish is nu echt aan het aftellen richting verlof. Begrijp ik nou goed dat je dus eigenlijk een paar dagen langer doorgaat dan 36 weken? Bikkel!! Wel rustig aan doen hè! En een traag communicerend KDV. Moet je nu nog de opvang regelen?? Ik heb de inschrijving rond de 15e week van mijn zwangerschap gedaan en nóg hebben we niet alle dagen bevestigd gekregen!

Ach lieve Zomer/Esther, wat fijn dat je even langskomt en wat dapper ook! Ik hoop van harte dat alles naar omstandigheden goed met jullie gaat en vind het superknap dat je ondanks jullie verdriet open kunt staan voor het geluk van anderen!

Doortje is aan de slag geweest met het bed. Wij hebben de klossen in huis maar nog niet geplaatst en ik heb ook een waterdichte molton van de HEMA i.p.v. dat krakerige zweterige ding uit het kraampakket. Die ligt al wel op mijn bed! En wat betreft een kolf - ik ga nog niets aanschaffen. Als ik er één nodig heb in de beginfase, kunnen we die gewoon huren. Mocht alles goed gaan lopen met de borstvoeding en ik straks op het werk ook nog moeten kolven wil ik erg graag de B to B kolf van Difrax, het nieuwste van het nieuwste - handsfree kolven en met name heel geluidsarm. Dit omdat ik in de potentiële kolfruimte op mijn werk waarschijnlijk héél erg dicht bij mijn collega's zit en ik dat een zeer onaangenaam idee vind... En als je sommige van die elektrische kolven hoort, echt zo'n melkmachinegeluid, daar ga ik me niet bij op mijn gemak voelen! Een flessenwarmer, en een magnetronsterilisator, staan ook nog op mijn verlanglijstje, maar dat is allemaal van later zorg.

Ah gelukkig, daar is Akara ook weer! Fijne dagen gehad in Frankrijk, lekker zeg! En zo te lezen ben je er helemaal klaar voor!

Hier gaat ook alles steeds moeizamer... lopen is niet echt een pretje meer, vooral niet als ik net weer 'op gang' moet komen na een tijd gezeten te hebben. Verder heb ik gewoon weinig energie meer om dingen te ondernemen. Ik sleep mezelf dus zo'n beetje door het huis en de dag heen, doe her en der een wasje en probeer nog eens wat schoon te maken. Vluchtkoffertje is zo goed als compleet. Verder is de (digitale) proefdruk van ons geboortekaartje binnen; daar wordt het ook opeens veel echter van hè!

Het vocht in mijn handen wordt wel steeds erger en vervelender - 's ochtends kan ik mijn vingers niet eens buigen en ik heb ook geregeld een 'dood' gevoel in verschillende vingers. Baart me wel een beetje zorgen, maar volgens de VK is er weinig aan te doen... Gisteren had ik eigenlijk naar ZwangerFit gemoeten, maar heb ik voor het eerst overgeslagen omdat ik het echt niet kon opbrengen. Hopelijk lukt het volgende week nog wel een keertje. Ben vorige week vrijdag op kraamvisite geweest bij een vriendinnetje die op 37 weken en 1 dag is bevallen van een mooi poppetje van een dochtertje. Ik ben die termijn zelf inmiddels al voorbij... maar ik vind het nog steeds onwerkelijk dat wij binnenkort als alles goed gaat ook zo'n hummeltje in onze armen mogen houden!

Lieve meiden, sterkte allemaal met de laatste loodjes!!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden ik word zo gek van alle slapeloze nachten.Gister tot 06.00uur waker gebleven. De wekker ging ook om 08.00 aan.Dus totaal 2 uur gealapen. Er is ook geen teken dat ik moet slapen nu,ik hoop dat het niet weer 06.00 uur word (zucht)

Geplaatst

Hier ook een die Niet slaapt s nachts. İk heb onrustige benen en een partner die de hele nacht snurkt... Bah wordt er letterlijk bijna paranoya van...

Geplaatst

Nou ik sluit me bij jullie aan. Ondanks 20 mg Temazepan was ik om 2 uur wakker en bleef dat de hele nacht. Word er bijna melig van, dat zelfs zo'n zwaar middel mijn lichaam niet in slaap krijgt...! Gelukkig rustige dagen voor de boeg.

Zo'n continue staat van jetlag vind ik soms best gevaarlijk met autorijden enzo, ik ben zo wazig en vaag dat ik zo een ongeluk zou veroorzaken.

Geplaatst

Goh ja, Toverstafje, dat klinkt toch wel gwvaarlijk, je rijdt dan nu toch geen auto Meer zeker?

Doortje, was jij dat die vroeg over bv? Ik koop nog helemaal niets. Ik probeer zelf bv te gaan geven en de eerste tijd ga ik toch nog niet de hort op. Ik kijk dan hoe t gaat en pas dan weet ik wat ik nodig zal hebben en is dat snel gekocht.

Ook ik geloof niet in n magnetron, voor m'n eigen eten niet, dus al helemaal niet voor n pasgeborene. De straling zou ervoor zorgen dat moleculen kapot gaan... Er wordt zelfs gewaarschuwd dat je als zwangere niet in de buurt van n magnetron mag komen vanwege die straling.

Vandaag leuk dagje in t vooruit zicht, ga naar n vriendin met n naaimachine en dan gaan we n begin maken met ons boxkleed! Gister was n andere vriendin hier en die heeft lakentjes, hoesjes voor rieten mandjes en t aankleedhoesje genaaid, alles met n stofjes van de zelf gemaakte iets te kleine maar wel heel schattige gordijntjes.

Hoe zijn jullie kamertjes? Ik wil foto's zien!!! Zodra die van ons klaar is zal ik proberen om foto's te maken! :-)

Fijne dag nog allemaal en hou t nog even vol hè?

Xxx

Geplaatst

Volgens mij was het afgelopen nacht een anti-slaap nacht ofzo... Ook hier geen oog dicht gedaan. Hoop straks nog even te kunnen slapen als Noah slaapt. Vandaag een rustig dagje houden dan maar.

Morgen 37 weken!!

Geplaatst
Goh ja, Toverstafje, dat klinkt toch wel gwvaarlijk, je rijdt dan nu toch geen auto Meer zeker?

Doortje, was jij dat die vroeg over bv? Ik koop nog helemaal niets. Ik probeer zelf bv te gaan geven en de eerste tijd ga ik toch nog niet de hort op. Ik kijk dan hoe t gaat en pas dan weet ik wat ik nodig zal hebben en is dat snel gekocht.

Ook ik geloof niet in n magnetron, voor m'n eigen eten niet, dus al helemaal niet voor n pasgeborene. De straling zou ervoor zorgen dat moleculen kapot gaan... Er wordt zelfs gewaarschuwd dat je als zwangere niet in de buurt van n magnetron mag komen vanwege die straling.

Vandaag leuk dagje in t vooruit zicht, ga naar n vriendin met n naaimachine en dan gaan we n begin maken met ons boxkleed! Gister was n andere vriendin hier en die heeft lakentjes, hoesjes voor rieten mandjes en t aankleedhoesje genaaid, alles met n stofjes van de zelf gemaakte iets te kleine maar wel heel schattige gordijntjes.

Hoe zijn jullie kamertjes? Ik wil foto's zien!!! Zodra die van ons klaar is zal ik proberen om foto's te maken! :-)

Fijne dag nog allemaal en hou t nog even vol hè?

Xxx

Hi Marianne,

wat betreft de magnetron: de straling is volgens de lacatatiedeskundige niet gevaarlijk, maar het gaat puur om de eiwittenmolekulen die stuk gaan in de magnetron omdat het te veel op één plek op gewarmd wordt. Voor 'dood' eten, zoals wij dat eten of flessenvoeding, kan dat geen kwaad, maar bij borstvoeding wel volgens haar.

Ik eet ook niet zo graag uit de magnetron hoor, maar het is sosm wel even gemakkelijk. Toch kies ik liever voor opwarmen in de pan.

Geplaatst

Hm, en ik heb net nu een rustige nacht beleefd, voor het eerst sinds lang.

Grappig (en vervelend natuurijk) hoe jullie lekker 's nachts nog op het forum hebben geschreven. Hopelijk heeft het geholpen om de tijd wat te doorstaan eer terug de slaap te vatten. Kunnen jullie overdag de slaap weer inhalen? Ik loop hier ook maar wat verloren thuis hoor, met weinig energie en dutjes tussendoor.

Vandaag 36 weken! jipie! Ik ben natuurlijk niet het verst als ik zo zie en vind het best spannend voor de anderen die verder zijn en eigenlijk wel elk moment kunnen bevallen. Of ervaren jullie dat niet zo? Ik wel eigenlijk. Ik neem nog altijd de Utro-bollen, en las dat eenmaal de progesteron afneemt, de bevalling makkelijker op gang komt. Dus misschien helpen die bollen toch wel (zit vol progesteron), en mag ik stoppen vanaf volgende week (37wk) na mijn bezoekje bij de gyn?

Morgen met die bolle buik een begrafenisplechtigheid doorworstelen zal wel een behoorlijke onderneming worden, en dan meteen erna een verjaardagsfeestje van mijn schoonbroer. Hoe tegenstrijdig. Leven en dood heel erg dichtbij, ook in mijn buik.

Wendy, is je Noah al wat genezen?

Marianne, jij bent ook aan het naaien geslaan! Ik ben ook benieuwd naar foto's. De mijne heb ik al een tijdje geleden geplaatst.

MarMira, ik ben nog aan het wachten op de proefdruk, en ik vind het zooo lang duren! Op de duur kan er niks meer veranderd worden en moet het maar meteen zo zijn.

Hoe doe je dat om de kat aan te leren niet in de box te springen? Bij mij ligt al het buggymateriaal van onze wandelwagen erin gepleurd, om hem te beletten erin te springen, en nog zie ik hem loensen. Ik heb gehoord dat ballonnen zouden helpen, maar dat kan toch niet elke keer opnieuw gevuld worden, vanaf de box niet in gebruik is?

Akara, leuk van je te horen. En tof dat hij al helemaal ingedaald is. Bij mij ook. Nog een weekje, en dan kan alles normaal verlopen! Werk je nog? Ik heb beduidend minder last van mijn bekken nu ik thuis zit. Al dat rechtstaan en zitten en eigenlijk toch veel meer rondlopen dan je bewust van bent doet behoorlijk wat met je lichaam.

T.K. heb je nog altijd last van onrustige benen? Hopelijk verdwijnt dit gevoel van zodra je bevallen bent.

Valesca, hoe gaat het met Feline? Ze verandert heel snel van uiterlijk he! En hoe reageert Sanne?

Wish, nog eventjes werken en klaar! Genieten dan maar van je verlof.

Algemene vraag: wie heeft een hond en hoe gaan jullie het doen tijdens de arbeid/bevalling/introductie naar baby? Mijn broer wil wel inspringen om onze hond op te vangen, maar geen idee hoe hij gaat reageren en zo..

Geplaatst

Voor de dames die niet goed slapen: wat vervelend zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie er helemaal gek van worden. Ik neem aan dat alle huis/tuin/keuken trucjes al geprobeerd zijn? Mij helpt het bijvoorbeeld heel goed om lekker in slaap te vallen als ik net een lekkere warme douche genomen heb. Ik word daar heel rozig van. Bekertje warme melk erbij (meer tegen mijn maagzuur) en dan slapen maar.

Van Zonnatura heb je ook goede nachtrust thee. dat heb ik in het verleden wel eens geprobeerd en hielp toen ook goed.

Zelf vanacht heerlijk geslapen. De eerste nacht op het verhoogde bed was een beetje vreemd, maar nu vind ik het helemaal fijn. Voedingskussen lekker om mij heen en dan is het echt een lekker nesje. Ben vanmorgen pas om half 10 wakker geworden (lag er om half 11 in), dus kan er weer tegen aan

Geplaatst

meiden sterkte hoor met de slechte nachten en laatste loodjes....denk aan jullie

Hier gaat het goed,Feline is alweer 2 weken en het gaat zo hard,ze doet het erg goed drinkt al haar flesjes goed en is een rustig meisje

Sanne vind het helemaal geweldig!!!!!!! Echt een grote zus

Zelf voel ik me ook goed,moet uitkijken dat ik niet te veel doe!

[ATTACH=CONFIG]2336[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2337[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2338[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2339[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Valesca,

Wat een WOLK van een meisje, prachtig!

Nee, ik rijd bijna geen auto meer, max 5 minuten ofzo. Not so handy, maar over een paar weken is alles achter de rug dus maakt me niet meer zoveel uit. Ik ga eens kijken of ik nu wat weg kan doezelen.

Geplaatst

Sorry, even klagen.

Ben echt super moe. Had gehoopt te kunnen slapen als Noah zou slapen. Nou die heeft besloten vandaag maar niet te gaan slapen. Hij is wel heel moe maar vertikt t gewoon. Hij wordt er gewoon vervelend van zo moe hij is en ik ook...

Geplaatst

Heb jullie advies even nodig.

Nou zette ik daar straks op facebook dat ik er doorheen zit. Dat ik moe ben en thuis zit met een kind dat niet wil slapen. Krijg ik van mijn broer een sms of ik niet meer zo wil klagen op facebook maar blij moet zijn met Noah en smurf. Dat het voor hen niet weggelegd is.

(schoonzus is onvruchtbaar en zit in vervroegde overgang. Zijn afhankelijk van eiceldonatie, maar kunnen hier niemand voor vinden)

Ik snap natuurlijk dat het voor hen niet makkelijk is, en probeer al zo veel mogelijk rekening met ze te houden. Bij het lezen van het smsje kreeg ik echt het gevoel dat ik niets goed kan doen. Moest er gewoon van huilen.

Moet ik dan maar niets meer op facebook zetten zodat ik hen dan niet kwets? Dit gaat eigenlijk wel tegen mijn gevoel in. Moet toch kunnen posten wat ik wil. Of heb ik dat mis.

Weet t echt even niet meer....

Geplaatst

Hoi mama van noah

Wat n lastige situatie! Het lijkt me vreselijk om in de positie van je broer en schoonzus te zitten. Kan t me heel goed voorstellen hoe zij zich voelen. Het komt n beetje rot over van hem maar hij communiceert wel met je. Het is vervelend voor jou dat je er nu even door heen zit en dat kun je hem gerust vertellen, en dat je t tegelijkertijd goed beseft hoe zij zich voelen. Het is soms niet eerlijk hoe de dingen gaan in de wereld! Probeer niet boos te zijn op hem en het je niet teveel persoonlijk aan te trekken. Ja makkelijk gezegd dan gedaan. Hij heeft jou ook nodig!

Sterkte meis! Eerst maar ff tukkie doen en dan je broer bellen zodra je weer n beetje uitgerust bent om hem n hart onder de riem te steken. Toch?

Liefs

Marianne

Geplaatst

dankje toverstafje

en mamavannoah wat vervelend dat je broer zo reageerde,het is voor hem dan natuurlijk ook moeilijk om te lezen maar jij hebt ook recht om te klagen hoor!!!

Dat moet hij ook snappen!

Geplaatst

@mamavannoah: wat een rot situatie voor je broer. toch vind ik dat het dan niet zo mag zijn dat jij niet even mag klagen. welicht goed om hem te bellen en aan te geven dat je hem heel goed begrijpt maar dat jij ook dagen kunt hebben dat je je niet ok voelt en daar wel over wilt kunnen communiceren. je schrijft dat toch niet om hem pijn te doen? iedereen heeft wel eens wat te klagen ook al zijn we nog zo blij met wat we hebben. ook al heeft hij nog zo'n verdriet, jij moet ook jezelf kunnen zijn. dat je niet persoonlijk gaat klagen bij hem lijkt me logisch maar op facebook moet kunnen. sterkte met de situatie.

Geplaatst

Hey Wendy,

Inderdaad lastige situatie, maar die post op facebook was echt niet specifiek tegen hem bedoeld. Uiteindelijk is facebook een uitlaatklep, en daar hoeft je toch niet altijd happy happy dingen te posten? Voor mij is dat een beetje het nadeel van facebook, dat iedereen er zijn beste kantjes in laat zien, en je volgens facebook alleen een succesvol, vrolijk en spannend leven hebt. Alsof je nooit met dipjes zit. Praat het even uit met je broer, zoals al gezegd. Het is echt niets persoonlijks tegen hem en jij moet toch ook af en toe je hart luchten, hoe moeilijk het ook is voor hem.

Hier een licht vermoeden van slijmprop die aan het gaan is, en nu komen de smakelijke details haha. Mijn onderbroek vanochtend helemaal nat (zelfs met inlegkruisje) en ik zag wel een paar tikkeltjes rood in het 'witverlies'. Probleem is die utrobollen, waarvan ik niet weet of het nu daarvan komt of gewoon mijn lichaam. Maar dat er wat rood in zit, is nieuw. Benieuwd hoelang ik het nog ga trekken. Wie weet alsnog over tijd haha.

Het wordt alleszins een vermoeiende dag vandaag. Ik zal maar zoveel mogelijk zennnnnnn zijn.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Akara,

Fijn wat van je te horen!

Jullie hebben dus een leuke tijd gehad in Frankrijk. Heerlijk!

Jullie kleintje ligt goed en mag van jou nu wel signaal gaan geven om te komen.

Succes nog de laatste weken. Of liever gezegd, dagen......

MarMira,

Vervelend dat je vocht vast houdt en dat je hier zo'n last van hebt.

Sterkte!

Valesca,

Weer prachtige foto's gepost!

Kijk je wel uit dat je pas op de plaats neemt als dit nodig mocht zijn.

Je lichaam heeft nog energie genoeg nodig om te 'herstellen'.

MamavanNoah,

Je mag op facebook, hyves etc. posten wat je wil.

Je begrijpt de reactie van je broer en je wil hem en zijn vrouw absoluut niet kwetsen, dat zal hij natuurlijk wel weten maar als hij zoiets leest kan dit bij hem 'verkeerd' binnen komen wat ook begrijpelijk is.

Net als wat Doortje en Marianne aangeven zou ik hem even bellen.

Dan kun je jezelf beter uitdrukken en je gevoelens kenbaar maken.

Sterkte!

Heb vanmiddag afgesproken met de meiden van het 'maart 2010 topic'.

We schrijven al zolang met elkaar en gaan elkaar vanmiddag voor het eerst ontmoeten, heb er zin in!

Geplaatst

Ja, vliezen gebroken, hier gaan we.

Mini was aant bewegen terwijl ik even op bed lag en ik voelde 2x bijna expres naar beneden duwen en guts! Alles nat! Goed dat ik nog net op tijd uit bed sprong.

Daar gaat de dag dus. Spanneeeend!

xxx

Geplaatst

Waah, Ellen, wat SPANNEND!!!!

Heel veel succes vandaag! Sjee, ik word ineens bloednerveus van je berichtje, kun je nagaan hoe jij je voelt!

Geplaatst

Ellen,

Net als wat Laika schrijft: Je maakt het voor ons nu ook heel spannend om dit in het topic te vermelden......

Heel, heel veel toi, toi, toi!!!

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden