Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn, goede berichten over de controles! Mijne was ook goed afgelopen dinsdag. Heel grappig, er was een co-assistente bij die de controles deed en toen ze voelde aan mijn buik moest ze opeens erg lachen en riep ze dat ze echt heel duidelijk een voetje kon voelen! Zo leuk, ze viel helemaal uit haar rol als arts maar werd gewoon even heel enthousiast over dat duidelijke voetje. Dat voetje voel ik ook elke dag, je kunt ook bijna de contouren zien als je op dat moment naar mijn buik kijkt.

Zo te horen is iedereen ook aan het shoppen voor de laatste dingetjes, ik heb vandaag nog even een opdekmatrasje gekocht (zo'n ademend ding) voor over het gewone matrasje en nagelvijltjes. Ook vandaag het allerlaatste babybroekje gewassen (ik moest perse nog een grijs joggingbroekje hebben). Ik had het zo bedacht: deze week is het nog mooi weer en heb ik nog wat leuke afspraken staan dus vanaf dinsdag kan ie komen. Haha, zul je zien dat ie lekker tot 42 weken blijft zitten....

Trouwens, ik heb het idee dat mijn baby sinds gisteren weer wat ingedaald is, ik heb opeens weer wat meer lucht en veel minder maagzuur, kan dat nog, indalen in week 37? Zou dat niet eerder geweest moeten zijn?

Morgen met mijn moeder naar de pedicure voor een spa-voetenbehandeling...lekker!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

29 september: T.K controle verloskundige

29 september: Doortje controle VK

4 oktober: Wish controle vk

6 oktober: Mamavannoah controle gyn

6 oktober: Laika controle vk/gyn

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

Geplaatst

Indalen in week 37 kan heel goed hoor,Feline was ook nog niet ingedaald(en is dus ook niet gebeurd)

Inderdaad we hebben heerlijk speeltuintjes bezocht heerlijk!!! ik voel me ook gewoon lichamelijk erg goed dus dat is echt genieten!!

morgen gaan we fotos maken met z'n 4en en van Feline,leuk!!

Fijn dat het met jullie goed gaat,word zo spannend he,terwijl sommige nog wel 4 weken moeten maar het lijkt alsof jullie allemaal snel gaan bevallen komt gewoon omdat feline al 3 weken is hihi

Geplaatst

Akara,

Feli met je nieuwe baan, wat n geruststellende gedachte!

Laika,

Grappig verhaal over t voetje van je kleine!

Doortje,

Hoop dat je weer wat gerustgesteld bent na je controle vanavond.

Valesca,

Goh war gaat de tijd toch hard hè? Fijn dat je zo aan t genieten bent!

Ik heb vandaag n mijlpaal bereikt: mijn zelf ontworpen kaartjebij de drukker afgeleverd!! En over n week volgt de drukproef, dus ze moet nog even blijven zitten. :-)

Liefs allemaal

Marianne

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

3 Oktober : T. K contgrole VK

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

Hoi Dames,

Bij de VK was alles goed..

hartje slaat goed. Nu mag ik 3 oktober weer terugkomen...

Vandaag mijn mozes wieg binnen gehad, super mooi ding. Alles is nu compleet... We wachten nu alleen maar op de komst van ons zoontje.. Ben benieuwd wanneer hij wilt komen...

Ik kan s nachts gewoon niet slapen door mijn onrustige benen.

Daarom ook vaak moe...

mijn zoon is al ingedaalt, maar dat wil niet zeggen dat hij vroeg op komt dagen..

Als hij beweegt oww dan heb ik steekjes in mijn vagina al een tijdje niet normaal.. Maar alles is voor een goed doel. Voor ons kindjes...

En dit week heb ik rugpijn erbij gekregen. Dat blijkt ook normaal te zijn in de laatste weken...

Hoe is het met de andere dames?

Groetjes T.K

Geplaatst

hee dames,

Hier net terug uit het ziekenhuis. de controle bij de VK was op zich in orde, maar omdat ik toch minder leven voelde hebben ze me voor de zekerheid doorgestuurd voor een CTG.

Deze was gelukkig helemaal in orde, dus niks om mij zorgen te maken. Toch moet ik wel weer aan de bel trekken als ik twijfel.

Onze man bewoog tijdens de CTG weer goed (zul je net zien dan), dus ik ben weer helemaal gerustgesteld.

Ondanks dat ik alleen naar de VK moest, is Mark gelukkig wel mee geweest naar het ziekenhuis.

Geplaatst

Uitgerekende data

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

Echo/controle

5 oktober: Doortje controle VK

Geboren:

Geplaatst

Fijn doortje dat alles goed is! Beter n keer teveel aan de bel getrokken dan te weinig!

TK voor jou schiet t ook al op hè? Ik heb nog nergens last van, slaap alleen veel. Lekker rustig aan, van mij mag t nog wel even zo blijven. Vandaag ga ik m'n vluchtkoffer maar ns samenstellen. En nog wat wasjes draaien. Nou dan is m'n dag alweer gevuld. :-)

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

Geplaatst

Marianne, ik heb het aangepast!

Wat heeeerlijk trouwens dat je veel slaapt! Ik slaap echt voor geen meter meer, vannacht was het ook weer ellende. Ben er om half een maar uitgegaan en om 2 uur weer gaan liggen. Vervolgens overal pijntjes (voorweeen ofzo), later weer pijn in mijn benen en er dus maar weer om 8 uur uitgegaan want ik kon niet meer slapen van de pijn. Als ik mijn bed uit ben, dan verdwijnen alle pijntjes weer als sneeuw voor de zon...Nou ja, vanmiddag nog maar even proberen een uurtje te liggen.

En verder genieten van het mooie weer!

Geplaatst

Doortje,

Oef, als ik naar je ticker kijk komt dé dag echt dichtbij. Nog 16 dagen te gaan klinkt echt kort. (er staan nog een aantal personen bovenaan het lijstje, maar jou ticker en die van Laika vielen me gewoon op)

Al kan het dan nog 14 dagen langer gaan duren, wat we niet 'willen', maar daar hebben we niks over te zeggen.

Toch wel prettig om even aan een ctg te laten maken, dan weet je veel beter hoe het met jullie kleine knul gaat.

En gelukkig maakt hij het nog goed daarbinnen!

Laika,

Hahaha, dat van het voetje herken ik ook. Die komt bij mij aan de rechter kant ook enkele keren per dag 'voorbij'. (en 's nachts)

Net als Valesca al schreef, het kan zeker dat je kleintje verder in aan het dalen is en met het lichaam een wat andere houding aan kan nemen zodat jij meer lucht krijgt en minder maagzuur hebt.

Is alleen maar fijn voor 'de mama'!!

Geniet van je spa-behandeling, heerlijk.

Valesca,

Feline 3 weekjes jong!

Veel plezier met het maken van de foto's!

Marianne,

Leuk dat je zelf een kaartje hebt ontworpen, daar mag je trots op zijn. Nu is het wel spannend of dat het op tijd klaar zal zijn.....

T.k,

Alles gereed voor de komst van jullie zoontje. Fijn dat de wieg geleverd is, weer een 'zorg' minder.

Vervelend dat je last hebt gekregen van je rug. Hopelijk is het voor korte duur.

Vanmorgen op gesprek geweest bij het kdv. Gesprek verliep prettig en het gebouw ziet er mooi uit.

Het is een groot woonhuis, de kinderen eten gezamelijk in een hele grote keuken en kunnen spelen in een ruimte daarnaast en buiten. Ook is er een knutselruimte aanwezig.

We denken dat dit het zal gaan worden, maar hebben ergens anders ook nog een gesprek en rondleiding gepland staan waar we willen gaan kijken.

Ben wel opgelucht dat er bij beide sowieso plek is met flexibele opvangmogelijkheden.

Geplaatst

Hey meiden,

goh zo druk, en nu pas weer op internet sinds het zh. Hij drinkt goed al hoop ik dat mijn tepelkloof links snel weg trekt want een pretje is dat niet om hem daar te laten drinken. ik kolf zelfs af en geef dan zo'n tommie tippee flesje al vind ik de borst echt veel natuurlijker eruitzien.

Al oefenweeën en buikpijnen lees ik hier en daar. Het wordt echt spannend he! Ik ben zooo benieuwd wie de volgende gaat zijn. En vooral: geen schrik hebben! uiteindelijk komt de baby er toch. Tip die we bij de zwangerschapscursus leerden: laat je partner aan de binnenkant van je dij hard knijpen. Je zal zien dat je spieren opspannen, maar ook weer ontspannen omdat je went aan die pijn. Dan kan hij weer wat harder knijpen in je bil, en zo kan je opbouwen. Dit heb ik heel erg proberen toe te passen, door zo bewust mogelijk te ontspannen tijdens een wee. niet makkelijk natuuriljk haha.

hier nog wat fotos. Het spaarvarken bovenop de doopsuiker (anijssnoepjes ipv chocolade haha) heeft Piet gemaakt in een soort winkelworkshop terwijl hij in Berlijn was vorige keer (toen m'n moeder me kwam bijstaan). Gebaseerd op het geboortekaartje. Lief he! Helemaal verrassing. Ik moest de hele weg naar huis huilen, zo emotioneel werd ik van alles. de hond is vooral heel erg nieuwsgierig en wil telkens komen snuffelen om te zien of het nog steeds datzelfde wezentje is dat we naar huis hebben meegenomen. Dante, met de meter en tegelijk de grote zus. Dante gisteren.

geboortekaartje stuur ik nog via pb!!

[ATTACH=CONFIG]2379[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2380[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2381[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2382[/ATTACH]

Geplaatst

Dag dames, het wordt hier hoe langer hoe drukker en ook hoe langer hoe spannender! Ellen, wat heb jij een prachtig ventje op de wereld gezet zeg!! Lieve foto's ook! Je klinkt heel gelukkig, zo mooi om te lezen!

Valesca, ik zag de foto van Feline in het plaatselijke krantje staan, leuk! Mooie meid hoor!

Wish inmiddels ook met verlof, heerlijk meid! En een fijn KDV gevonden.

Marianne, wat goed dat je nog lekker kunt slapen. Geniet er nog maar even van, hihi!

Laika heeft het daar wat moeilijker mee, zo te lezen. Ik sluit me bij je aan, met name vannacht. Eerst had ik enorme buikpijn, en daarna kreeg ik last van mijn nek, zo erg dat ik bij elke beweging de neiging had om het uit te schreeuwen... het is nu ook nog niet over, al hielp een warme douche wel een beetje. Verder nog steeds enorme last van mijn handen/armen (wordt steeds erger) en rug. Ben dan ook jaloers op de dames die nog allerlei fijne plannen hebben tijdens hun verlof, zoals shoppen, lunchen met vriendinnen etc. Bij mij is lang lopen echt geen optie meer en lang zitten eigenlijk ook niet. Er komt dan ook niet veel meer uit mijn handen. Maar goed, ik ben dan ook wel heel zwaar aan het aftellen... Ben al best trots op mezelf dat ik woensdag nog naar de ZwangerFit ben geweest!

We hebben zondag nog een kraamborrel, weet nog niet of ik daar nog puf voor heb eigenlijk. Mijn moeder zit nu in het buitenland dus ik heb moeten beloven dit weekend in elk geval niet te gaan bevallen. En maandag komt een vriendin, die ik hetzelfde heb moeten beloven, hihi.

Controles bij de VK zijn nog steeds goed trouwens - bloeddruk blijft keurig, groei is goed, nog voldoende vruchtwater en kindje ligt mooi vast in mijn bekken. We staan altijd zo weer buiten.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

En nog even een aangevuld lijstje:

Uitgerekende data

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

Echo/controle

5 oktober: MarMira controle VK

Geboren:

Geplaatst

Ellen, wat een feest! Wat lief van Piet, zo schattig allemaal. Dante is een prachtig kindje, ziet er ook zo gezond uit. Hoop dat je kloofje snel weg is, niet fijn.

Ben je zelf alweer beetje opgeknapt, dat je wat kunt rommelen en wandelen?

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Ellen,

Prachtige foto's van een prachtige zoon!!

Wanneer moet je partner dan gaan 'knijpen', tijdens de weeën?

MarMira,

Jij hebt dus ook weinig tot geen nachtrust. (ik ook niet, niet doordat ik ergens pijn heb. Ik lig op geen enkele manier lekker en daar wordt ik elke 1,5 tot 2 uur wakker van)

Hoop dat jullie kindje zich snel aan zal gaan kondigen. Dan kan je lichaam gaan herstellen van de zwangerschap en bevalling.

En ondertussen kun jij hopelijk heerlijk genieten van jullie kindje!!!

Ik ben net terug van een goede vriendin. Zijn gaan lunchen en hebben wat gewinkeld. Ondertussen dat zij kleding uit zocht en liet zien heb ik in elke winkel op een stoel of een poef gezeten. Lang lopen en staan is vermoeiend, kom dan soms wat adem 'te kort'. Even een paar keer diep inademen en ontspannen en dan gaat het wel weer.

Geplaatst

wat een mooi mannetje en logisch dat je emotioneel bent is ook allemaal wat! bedankt voor je leuke kaartje!!!

leuk die verrassing!!!!

haha leuk marmira dat je feline in de krant zag!!!

Ik was vanmiddag ineens emotioneel toen we in de stad waren en ik de dikke buiken zag....we weten dat we het bij 2 kindjes laten en ik had me nog niet voorbereid of de laatste keer dikke buik...en ineens was ze daar

ik moest echt flink slikken en nog steeds.....

Ik vind het echt zo genieten allemaal hoor maar soms krijg ik nog zo'n gevoel dat alles me overvalt

vandaag shoot bij mijn vriendin gedaan,vast 1 foto

[ATTACH=CONFIG]2390[/ATTACH]

Geplaatst

Ik lees netjes bij,maar ik kan niet op iedereen reageren. Alleen Ellen: wat een mooie baby! Je ziet er gelukkig uit!

Meid wat zal het geweldig zijn om je kindje eindelijk bij je te hebben!!!

Ik kan ook niet wachten!

Ben ook mega bang voor de bavaling!

Geplaatst

*k breek ff in bij de buren *

Meiden, jullie maand Oktober is over n aantal uren een feit!! Ik wil jullie ontzettend

veel sterkte toewensen, k hoop dat er gezonde kindjes geboren mogen worden!!

Al zijn er al 2 onwijs mooie kindjes zag ik op de foto's ;-)

Suc6 meiden met de bevalling, pufse enzo..... En wie weet, zitten we van ons topic

straks ook nog bij jullie in Oktober!!

* k breek weer uit *

Geplaatst

Valesca,

Ik smelt helemaal weg bij het zien van die prachtige foto van Feline! WOWIE!!

Dat je emotioneel wordt bij het zien van een zwangere buik vind ik niks niet gek.

Net zoals je zelf al schrijft, je was er nog niet klaar voor en genoot van je buik en de bewegingen van Feline.

Geef wel aan die emotie toe en praat hierover en/of schrijf hier maar van je af.

Dikke knuffel!

Violeta,

Ik vind het 'naar' voor je dat je bang bent voor de bevalling.

Ik ben er niet bang voor, maar vind het natuurlijk wel spannend omdat het een hele nieuwe ervaring in m'n leven zal gaan worden.

Heb je dit al met de vk besproken, misschien dat zij tips voor je heeft?

Tweety,

Yep, het is nu echt bijna oktober!

Kan me nog steeds verwonderen over het feit dat we een kindje verwachten.....

Geplaatst

Inderdaad, Oktober komt eraan! Ons topic wordt nu de realiteit, en dit keer voor iedereen haha. Ongelooflijk!

Violeta,

niet bang zijn! Echt niet! Uiteindelijk komt je meisje er toch aan, hoe dan ook. Je kan het beter gewoon laten komen en proberen in je hoofd te denken dat je door samen te werken met je kindje elkaar snel kan verwelkomen. En ook bedenken misschien: al duizenden jaren zetten vrouwen kindjes op de wereld, en ook na jou zullen er nog kindjes geboren worden. Als zij dat kunnen, kan jij dat ook. Het lukt je wel, heb vertrouwen in je lichaam.

Valesca,

wat een schatje zeg, fantastische foto! Je hebt echt wel mooie fotoshoots elke keer. Ik wacht nog op mijn foto's, goed dat ik toch nog net op tijd dit heb geregeld. Bij mij is het natuurlijk anders gelopen waardoor ik meer tijd heb gehad om te wennen aan het idee van een eventuele vroeggeboorte. Ik kan begrijpen dat het soms je helemaal overvalt. hou je inderdaad niet tegen om je hart hier te luchten he! En graag gedaan voor het kaartje hoor! :-)

Gek dat jullie nog moeten bevallen terwijl Valesca en ik al tussen de pampers zitten, ben echt zo benieuwd naar jullie belevingen. We gaan toch nog steeds afspreken met onze baby's he?

Zo, zal maar eens gaan slapen. Rondlopen gaat heel erg traag, maar ben toch al een wandelingetje alleen gaan maken met Dante in de draagdoek. Bij de apotheker en de bakker vinden ze hem een absoluut schatje. Oh, en gisteren met Piet naar de zwangerschapscursus gegaan, maar dan om hen compleet te verrassen met een baby uit de buik ipv nog in de buik. Geweldig! Die reacties! We kwamen binnen net als ze pauze namen, eerst Piet en dan ik. Het duurde echt een paar seconden iemand door had wat die draagdoek wilde zeggen. Leuk natuurlijk he. We kwamen eigenlijk vooral om te zeggen dat we heel veel aan de cursus gehad hebben en de begeleiding te bedanken. Jammer natuurlijk dat we bijna de helft van de sessies nu moeten missen. Maar niet erg hihi, er is iets anders in de plaats.

Oh, hier een foto van mij toen ik enkele weken oud was. Ik vind de vergelijking treffend.

[ATTACH=CONFIG]2392[/ATTACH]

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen: wat een heerlijk kereltje heb je toch! En ik zie inderdaad ook de gelijkenis met jou babyfoto goed hoor. Echt zo moeder, zo zoon! Fijn dat je inmiddels weer thuis bent in elk geval.

En al een klein wandelingetje... goed bezig. Zal nog best zwaar zijn. Dat bezoekje bij de zwangerschapscursus zal wel geweldig geweest zijn. Ineens daar staan met een kleintje in je armen in plaats van met je dikke buik.. hihi..

Enne.. ik ben ook wel benieuwd naar dat knijpen.. wanneer moet je partner dat precies doen?

Marmira: het aftellen is inderdaad echt begonnen. Zeker nu het oktober is. Ik hoop voor je dat je niet meer zo lang hoeft te wachten. Overal last van hebben is natuurlijk niet fijn en zeker niet al dat vocht. Dit weer helpt dan ook al helemaal niet mee natuurlijk

Violeta: ik vind de bevalling ook erg spannend hoor, maar heb de 'angst' inmiddels van mij afgezet. Er zijn ons al miljoenen vrouwen voor gegaan die het ook konden, dus wij kunnen het ook. Natuurlijk zal het pijn doen, maar volgens mij haal je uit die pijn straks ook de kracht om te persen. Net al Ellen schrijft.. ik denk dat we gewoon moeten samenwerken met ons kindje.. dan komt het allemaal helemaal goed. Het zijn uiteindelijk maar een paar uren die even heel vervelend zijn, maar denk eens aan wat we allemaal al meegemaakt hebben/moeten doen om zwanger te worden.. dat was ook niet leuk, maar het was het ook waard toch? Komt goed meis.. en anders is er genoeg pijnstilling om het wat gemakkelijker te maken. Bespreek het in elk geval met je verloskundige

Wish: vervelend dat je zo slecht slaapt. Misschien vast voorbereiding op de kleine.. hihi.. dan zullen we ook wel gebroken nachten hebben.. Maar ja.. je wilt natuurlijk wel uitgerust zijn straks voor je het 'nieuwe' tijdperk in gaat. Hopelijk kun je overdag nog een beetje uitrusten. Dat adem te kort herken ik ook heel goed. Ik was gisteren even met Mark in de stad en toen merkte ik ook dat ik na een stukje lopen echt adem te kort kom, maar ook flink last van mijn buik krijg. Echt loeiharde buiken.. dus we zijn niet zo lang in de stad geweest en hebben ons bezoekje aan de IKEA en MAKRO maar uitgesteld. Ik doe dat volgende week wel weer op mijn dooie gemakje (en anders maar na de bevalling een keer)

Valesca: al weer zo'n prachtige foto van je dochter.. ik begin echt een beetje jaloers te worden hoor.. ik wil mijn kleintje ook in mijn armen!! Maar goed..één ding weet ik zeker en dat is dat het deze maand geboren gaat worden. Mocht ik twee weken over tijd gaan (en ze gaan het halen ) is het precies 31 oktober.. haha..

Gisteren hier toch maar de box neer gezet.. ik kon toch niet meer wachten. Het staat zo leuk!! Zo wordt het steeds wat echter allemaal.

Onze kleine man beweegt gelukkig inmiddels ook weer volop, dus maak me geen zorgen meer. Ben wel blij dat ik nu iedere week naar de VK mag. Toch even bevestiging dat alles nog goed gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden