Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Jorrit! Nu lekker genieten. Heel bijzonder dat hij toch nog op de uitgerekende datum is geboren en de datum die jullie je opa hebben meegegeven. Zal wel even heel dubbel zijn geweest. Maar je opa kijkt mee, ik weet het zeker.

Alle andere meiden, zet hem op!!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje, jipieee!

:wav:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Jorrit! Wat een leuke naam! Geniet maar van elkaar en van de emotionele momenten die jullie hebben beleefd samen. Benieuwd naar je verhaal, maar rust nu maar eerst goed bij.

Geplaatst

Doortje,

Wat geweldig, jullie zoon is geboren! :laugh:

Jorrit is een mooie naam.

Ik hoop dat jullie straks met z'n drietjes naar huis mogen gaan.

Hoop dat je spoedig zult gaan herstellen en heerlijk kan gaan genieten van jullie kanjer!!!

ivfmoeder,

Misschien dat ik nov. ook wel ga halen. Ik denk niet dat ons kleintje spontaan zal komen melden....

In mijn bed heb ik onder het hoeslaken een uitwasbare onderlegger. Dit heb ik van een vriendin mogen lenen, die werkt in een verzorgingshuis en daar gebruiken ze deze onderleggers als een zorgvrager incontinent is van urine. (de 2 die ik heb zijn echter nieuw is wel zo fris)

Het ledikant en wiegje heb ik opgemaakt en hier heb ik niks overheen gelegd.

Het beddegoed ledikant heb ik vorige week nog uitgewassen en opgemaakt en het wiegje heb ik van de week opgemaakt, vind het zo wel goed.

Laika,

Ik duim voor je dat alles goed is met jullie, we zitten hier allemaal in spanning te wachten.

Hoop dat jullie ondertussen aan het genieten zijn van jullie wonder!!!

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

18 oktober: Wish controle VK

18 oktober: Ellen postnatale begeleiding vroedvrouw

20 oktober: T.K controle VK

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

Controles baby

21 oktober:
Dante
uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober:
Dante
oortest

04 november:
Dante
nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline
wijkverpleegkundige en 1e vaccins

29 november:
Dante
vaccins

Geplaatst

Doortje

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Jorrit!!

hihi vroeger zat er een kindje bij mij in de kleuterklas, was een erg leuk ventje!!

Heel erg veel geluk gewenst

liefs

Babeth

Geplaatst

Marianne,

Klopt, T.k is vandaag 40 weken zwanger.

Ben ook benieuwd hoe het met haar gaat.

Zag dat ze wel online is deze ochtend.

T.k, hoe gaat het met je?

Geplaatst

ben benieuwd met TK en Wish het lijkt inderdaad vreemd dat de kleine spontaan zich gaat melden maar komt vast goed hoor!!! Hopelijk gewoon oktober

ben ook benieuwd naar laika!!

Geplaatst

Dat hoop ik ook, dat hij of zij in oktober geboren zal worden.

Het is inderdaad 'raar', je hoopt zo lang dat je zwanger raakt, dan hoop je dat je zwanger mag blijven en dat alles goed zal verlopen en dan moet je omschakelen naar een andere gedachte dat je wonder geboren zal gaan worden.

Geplaatst

Marianne hoe voel jij je nu je de uitgerekende datum nadert? Voel je je relaxed eronder? Of ben je bang dat elk moment de vliezen kunnen breken als je bij de bakker of slager sta, of iets dergelijks? Ik heb in de auto op de zitting nu ook wat liggen. Voor de zekerheid.Wish wat gemakkelijk die onderleggers. Ligt het wel lekker?Ik had vanochtend bloedverlies. Meer dan een paar druppels, maar minder dan zware menstruatie. Afwachten maar, want het kan nog dagen, zelfs weken duren heb ik begrepen. Bij mijn 1e duurde het ook nog even, voordat hij kwam.Morgen op controle bij de vk.

Geplaatst

Hallo dames, aan alle mama"s die bevallen zijn gefeliciteerd en geniet van jullie baby's..

İk ben vandaag uitgerekend maar er is nog geen baby die er uit wil komen haha. We zullen zien en voelen wanneer beeb zich wil melden...

Dames het is echt spannend en zenuwverwekkend dat wachten. Je leeft zo naar een datum maar dan is ie er nog steeds niet...

Geplaatst

Hoi IVF moeder,

Ik ben niet bang dat m'n vliezen breken als ik bij de slager sta... Want daar kom ik nooit! Hihi, flauw hè!

Ik ben volgens mij wel relaxed, heb niets in de auto liggen, en denk er niet aan als ik ergens ben.. Tja, ti's dan ook m'n eerste hè? Dus ben nog n groentje.

Een bloeding, is dat normaal? Ik zou wel schrikken als ik dat heb, maar blijkbaar is dat normaal...

Morgen zitten we allebei bij de vk.

Geplaatst

Marianne

Eigenlijk wel goed dat je relaxed bent. Beter dan gespannen? Toch? Ook bij mijn eerste dacht in V&D. Oei, mijn vliezen zouden nu kunnen breken. Misschien wel een goeie omgeving, omdat ze toch ondergoed en kleren verkopen. Beter dan bij de bakker of slager ;)

Ik heb nog paar keer een donkere bloeding gehad. De laatste keer bij de vk hadden we het over bellen bij helderrood bloed of veel bloed, zoals menstruatie. Ik vind het ook wel moeilijk om te beoordelen hoe serieus dit nu is.

Ik heb ook last van continue rugpijn en zo nu en dan een ongi gevoel in mijn buik. Zijn dit oefenweeen?

Geplaatst

Hey dames, ik lees "toevallig" jullie verhalen over het wel of niet breken van de vliezen bij de slager of v&d :-) , bij mn schoonzusje braken de vliezen in de supermarkt, maar het is meer alsof je beetje in je broek plast niet dat er gelijk 5 liter vocht naar beneden kletst, dus dat scheelt mocht het in een winkel gebeuren :-D

succes met de laatste loodjes

Geplaatst

hoi meiden

Mijn vliezen zijn bij Imke in het zkh gebroken (had al 4 cm ontsluiting), het voelde alsof ik liters verloor maar was 300ml, door het hoofdje dat diep ingedaald ligt wordt het vochtverlies bijna altijd geremd en verlies je weer wat bij een wee, omdat er dan wat ruimte komt.

haha ik had voor de zekerheid wel een zeiltje bij mijn man in de auto liggen....

Ivfmoeder, klinkt inderdaad als oefenweeën en die zijn erg zinvol!! ik dacht ik ga weer met loos alarm naar het zkh en bleek 4 cm ontsluiting te hebben

dames, veel succes allemaal, ik vind het zooooo spannend!!!!

Geplaatst

Marianne,

Haha, ik kom ook nooit bij de slager.....

Ook ik heb niks in mijn auto op de zitting liggen, ik leg thuis ook niks op de bank of stoffen stoel.

Heb gelezen dat de bevalling vaak ook niet begint met het breken van de vliezen, misschien dat ik daarom 'nuchter' daarin ben?

Ivfmoeder,

Wat is de rede dat je nu niet naar de vk belt?

Zoals je het omschrijft lijkt het erop dat het aan het beginnen is, misschien toch even bellen?

Heel veel succes!

Van de onderlegger onder het hoeslaken merk ik niet veel. Soms merk ik dat het wat gekreukt ligt, als ik dan van het toilet terug kom strijk ik het glad en duik er weer bovenop.

Geplaatst

Doortje, gefeliciteerd met Jorrit!!

Meiden succes met de laatste loodjes. Zal de komende tijd waarschijnlijk niet zo veel tijd hebben om te schrijven. Probeer wel te komen lezen.

Vanacht niet geslapen... Mara was erg onrustig. Wilde alleen maar aan de borst of op mijn pink zuigen. Overdag met de fles voeding bij gegeven en nu is ze wel rustiger. Had waarschijnlijk erge honger. Was ook veel afgevallen, 200 gram in 1 dag... Hopen dat het nu beter zal gaan.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wendy,

Hopelijk zal de borstvoeding goed op gang gaan komen en ook voldoende voedingsstoffen voor Mara gaan bevatten zodat het beter zal gaan met haar.

Succes!

Geplaatst

Hihi, wish, ja grappig! Nou wij kunnen nog wel ff n ritje maken zonder te lekken!

Hoe is t toch met Laika?

T.K. Fijn dat je je ff meldde vandaag! Ook prettig om te weten dat je nog in de race zit. :-)

Wendy,

Hou vol hè, komt vast goed met de borstvoeding en wacht niet te lang om n lactatiekundige te bellen.

Doortje,

Ga jij ook bv geven aan Jorrit?

Geplaatst

Hi allemaal,

Gisterenavond om 19.15 uur is onze zoon Jim geboren!

We zijn dus alweer een dagje verder maar alles gaat heel goed.

Sinds vanochtend 7 uur zijn we weer thuis en nu is het klooien met borstvoeding, luiers, temperaturen etc...;-)

De bevalling is heel snel gegaan, ik ben in 5 uur tijd van ongeveer niks naar volledige ontsluiting gegaan. Ik kon het tempo zelf nauwelijks meer bijhouden en ik heb dan ook een ruggeprik gekregen, dat was heel fijn. Vervolgens 1 uur en een kwartier geperst en toen was ie er! Hij is echt heel lief!

Later meer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden